Influencer kto to

Jak reklamować firmę
20 sierpnia, 2021
Http, https, SSL
20 sierpnia, 2021

Influencer – kto to taki?

W dzisiejszym świecie dostęp do Internetu jest dla większości ludzi zamieszkujących kraje średniorozwinięte, jak również bogate czymś oczywistym. Nie wyobrażamy sobie bez niego funkcjonowania. Jest ogromnym ułatwieniem nie tylko w życiu codziennym, ot chociażby pozwala opłacać rachunki przez telefon, pomaga w nauce, w porozumiewaniu się poprzez wideorozmowy czy maile. Stał się dla niektórych narzędziem do zarabiania pieniędzy. Pojawiły się nowe zawody, które opierają swoje funkcjonowanie właśnie na Internecie. Influencer to jeden z nich.

Czym jest influencer?

Influencer to osoba, pracująca w świecie mediów społecznościowych, która jest mniej lub bardziej rozpoznawalna. W pewien sposób ma wpływ na odbiorcę i jego przekonania. To twórca internetowy mający swoich stałych odbiorców.

W dzisiejszym świecie influencerzy są zauważalni na różnych forach internetowych, między innymi na tik toku, Instagramie, you tubie. Są pewnego rodzaju marką, potrafiącą zareklamować każdego rodzaju produkty udostępniane im przez producentów. Podświadomie wpływają na odbiorców. Najczęściej osoby te prowadzą własną działalność gospodarczą, natomiast zyski czerpią poza wynagrodzeniem z you tube’a właśnie za reklamę i promocję różnego rodzaju produktów i usług, ponadto prowadzą spotkania, kursy, biorą udział w reklamach. Ich twarz jest rozpoznawalna, podobnie jak twarz aktora.

Co pokazują infuencerzy?

Influencerzy prowadzą blogi, coraz częściej vlogi. Przykładowo na You tubie możemy obejrzeć ich programy. Tematyka ich działalności jest różna, spotykamy osoby oprowadzające widza po nieruchomościach, od tych w remoncie aż po milionowe rezydencje; są osoby zajmujące się śpiewem, oceną śpiewu; inni zajmują się ogrodnictwem, jeszcze inni gotowaniem, pieczeniem ciast, motoryzacją, modą, podróżami, są też tacy, którzy ukazują swoje codzienne życie, zarówno radości jak i smutki. W zasadzie można powiedzieć, że nie ma takiej dziedziny, która nie jest przedstawiona przez chociażby jednego influencera.

Ile zarabiają osoby pracujące w tym zawodzie?

To ile zarabiają takie osoby jest trudne do określenia. Ich przychód nie wynika tylko z jednego źródła, ale z kilku. Na wysokość wynagrodzenia niewątpliwe ma wpływ rozpoznawalność, miejsce zamieszkania, tematyka jaką się zajmuje. Często za sukcesem jednej osoby stoi sztab pracowników, co niewątpliwie wpływa na wysokość dochodu. To, że twórca internetowy ma wielu odbiorców, sprawia, że jest on osobą niesłychanie atrakcyjną dla marketingowców, ilość obserwatorów i odbiorców ma przeliczenie w jego wynagrodzeniu. Nie jest ono jednak stałe w każdym miesiącu.

Jakie należy mieć wykształcenie, aby zostać influencerem?

Tak naprawdę to wykształcenie nie jest istotne. Zarówno osoby wykształcone, jak również nie posiadające go, mogą osiągnąć sukces. Wszystko zależy od pomysłowości, charyzmy, łatwości nawiązywania kontaktów, omawianych tematów. Zarówno bogaty, jak i biedny jest interesujący dla grupy pewnych odbiorców, trzeba tylko mieć na siebie pomysł. Początkująca osoba nie posiada takiego sprzętu i zaplecza, jak osoba z doświadczeniem, a jednak ciężką pracą może osiągnąć sukces.

Mieszkaniec każdego kraju posiadający dostęp do Internetu może pracować w tym zawodzie. Niekoniecznie od samego początku musi zajmować się tylko swoim kanałem, może również pracować w swoim zawodzie wyuczonym, a kręcenie vlogów może być jego dodatkowym dochodem. Z czasem jednak może się to przekształcić w tak dochodowy interes, że praca zawodowa odchodzi na dalszy tor, ze względu na jej nieopłacalność, w stosunku do zarobków płynących z wynagrodzenia influencera.

Popularne w Internecie osoby przyciągają odbiorców tematami przez siebie poruszanymi. Każdy znajdzie coś dla siebie. Często są to osoby, które potrafią zarażać swoimi pasjami. Oglądając tego rodzaju filmiki możemy nauczyć się gotować, piec ciasta, ponieważ nierzadko zawodowi kucharze, czy cukiernicy udostępniają swoje programy. Dzięki temu, możemy podejrzeć składniki potrzebne do przyrządzenia przepisu, ale także ujrzeć jak to robić, zobaczyć efekt końcowy.

W ogrodnictwie znajdziemy zarówno gotowe ogrody, jak również poszczególne etapy ich budowy, czy też same projekty aranżacji. Ogrodnicy doradzają w jaki sposób dbać o różne gatunki roślin, jak je dobierać. Wielkim zainteresowaniem cieszą się filmiki instruktażowe, jak chociażby w budownictwie. Znajdziemy takie, które uczą budowy domu, układać flizy, kłaść panele, robić elektrykę.

Poza tego typu informacjami znajdziemy również filmiki o życiu codziennym zarówno osób mieszkających w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju. Ciekawe są zwłaszcza te zamieszczane przez naszych rodaków mieszkających w innych krajach, jak na przykład USA, Kanada, Wielka Brytania, Japonia, Australia oraz inne. Przedstawiają one różnice wynikające życia w innych krajach, kontynentach. Nierzadko osoby, które zamieszczają te filmiki, z różnych przyczyn zajęły się tym zawodowo. Są to dla nich swego rodzaju pamiętniki z różnych scen z życia, łącznikiem z krajem, dając jednocześnie możliwość zarobku. Oczywiście influancerami nie są tylko Polacy. Są nimi mieszkańcy całego świata, mówiący w różnych językach, różnych wyznań.

Coraz więcej osób, nawet tych znanych, staje się influencerem. Są to celebryci, którzy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że teraz za pomocą różnych mas mediów są w stanie dotrzeć do odbiorców. Internet pozwala stać się rozpoznawalnym, rozpowszechnić swój wizerunek, odgrywa nawet większą rolę niż reklama umieszczona w gazecie. To nowy styl życia, który możemy obejrzeć za pomocą smartfonu, telewizji, czy komputera. Dzięki tego typu programom dowiemy się, co będzie modne w danym sezonie, w jaki sposób się malować, jak łączyć ze sobą ubrania, aby wyglądać efektywnie i modnie. Istnieją różnego rodzaju porady stylistek, kosmetyczek i fryzjerów. Dowiemy się jakie obuwie dobrać do stylizacji, która torebka będzie lepiej wyglądała zestawiona z tą, a nie inną sukienką. Są też poradniki, w jaki sposób zdobyć pracę, który samochód będzie mniej awaryjny, jak naprawić usterkę w aucie.

To czy wybierzemy tego czy innego influencera zależy tylko od nas, jednak trzeba mieć świadomość, że to filmiki tych najliczniej odwiedzanych osób pojawiają się częściej. O tym, że jest to biznes świadczą chociażby porozumienia pomiędzy osobami nagrywającymi tego rodzaju programy. Często możemy zauważyć zakładkę ” Widzowie XYZ oglądają również…”, co świadczy o tym ,że kolejni influencerzy porozumiewają się między sobą, udostępniając swoim odbiorcom filmiki innych osób, z którymi współpracują. Jest to sytuacja korzystna dla obu stron, gdyż dzięki temu pozwala dotrzeć do większej grupy odbiorców. Jeśli obejrzymy chociaż jeden tego rodzaju filmik, spotkamy się tam z prośbą o zasubskrybowanie kanału i zaznaczenie dzwoneczka, czyli poproszenie systemu o informowaniu nas o każdym filmiku zamieszczonym na danym kanale.

Bycie influencerem to już sposób życia, pozwalający zaznać sławy, stać się celebrytom, być zapraszanym na różne imprezy promujące. Dzięki tego rodzaju zajęciu można się poczuć jak gwiazda. W naszym kraju ten rodzaj zawodu dopiero raczkuje, jednak w USA pozwolił niektórym zajść naprawdę wysoko i stać się niezwykle rozpoznawalnym, jak chociażby Kim Kardashian.

Często odbiorca szukając odpowiedniego dla siebie kanału działa pod wpływem impulsu, albo nastroju. Zawodowcy działający już kilka lat na rynku wiedzą o tym, dlatego tytułują swoje vlogi zgodnie z porami roku. Kto z nas nie oglądał jakiegoś vloga świątecznego? W ten sposób twórca internetowy zachęca nas po kolejne sięgnięcie po pilota i włączenie jego kanału. Te osoby zdają sobie sprawę, że najlepiej sprzedają się ciekawe, trudne, bardzo intymne tematy.

Rok temu głośno było o pewnej kobiecie, która w filmiku pokazała swój poród. Dla większości kobiet jest to tak intymna sytuacja, że nie pozwala swojemu partnerowi na zrobienie wtedy zdjęcia, a co dopiero nagrania filmiku i udostępnienia go oglądającym. Świadczy to o tym, ile są w stanie poświęcić ci ludzie dla sławy i pieniędzy.

Wpuszczenie kamery do swojego prywatnego życia, pokazanie swojej twarzy, a także udostępnienie wizerunku swojej rodziny, nie stanowi dla niektórych problemu. Jeżeli dodamy do tego filmiki typu Q&A, to możemy śmiało stwierdzić, że niektórzy nie wiedzą co to dyskrecja. Nie mają oporów przed tym, aby poinformować obserwujących ile zarabiają, z kim są w związku, gdzie wybierają się na wakacje, jak wyglądają ich domy. Często osoby te nie wstydzą się swojego ciała, a nagość przesłaniają jedynie niewielkie fragmenty garderoby, czy naklejki.

Widz oglądający ich nierzadko bajkowe życie, pod wpływem programu podświadomie sięga po pewnej marki kosmetyki, ubrania, urządzenia. Tym właśnie jest marketing. Działa tutaj podświadomość i chęć bycia jak on, influencer, nasz idol. Trzeba być jednak świadomym, że to co oglądamy za pośrednictwem udostępnianych filmików, jest często wyreżyserowanym skrawkiem życia.

Nie wszystko jest prawdą. Ostatnio pewna influencerka z Polski ujawniła informację, że rozwodzi się z mężem, po czym w następnym filmiku była zaskoczona faktem, iż ludzi zszokowała ta informacja. Oglądający twierdzili, że jej związek odbierali jako idealny. Dopiero wtedy autorka tłumaczyła, że nie dzieliła się z widzami wszystkimi problemami, a przedstawione w filmikach sceny były w pewien sposób wyreżyserowane, tak naprawdę ona i jej mąż często się kłócili, spędzając z dala od siebie święta czy walentynki.

Nie możemy ślepo podążać za influencerami, nie wszystko co zachwalają nadaje się do użytkowania, niejednokrotnie są to zupełnie zbyteczne urządzenia, reklamowane przez nich za pieniądze.

To jak działa ta branża oraz jaki ma wpływ na odbiorców widać po tytułach filmików. Wielkie sklepy już wpadły na pomysł, że jest to świetna reklama marki i często teraz można obejrzeć filmiki mierzymy. Polegają one na tym, że twórca programu zamawia w sklepie ubrania, po czym po kolei przymierza je, tworzy z nich stylizacje. Oczywiście zachęca w ten sposób inne dziewczyny do podążania za sobą, pokazuje w jaki sposób można uzyskać ciekawą stylizację. Tylko, że często jest tak, że ta osoba za tą odzież nie płaci, tylko dostaje ją w prezencie od firmy. Po upływie niedługiego czasu mierzy inne ubrania przekonując oglądających, że trzeba zmienić garderobę. Podobnie jest ze sprzętami agd, czy na przykład ogrodowymi.

Dlatego influencerzy są tak cenni dla marketingowców, ale my nie dajmy się zwariować. Miejmy do tego dystans. Pamiętajmy o tym, że jest to praca, która nie tylko przynosi dochód, ale też wymaga dużo wysiłku. Nakręcenie takiego filmiku to nie kwestia kilku minut. Ktoś to musi wcześniej wyreżyserować lub po prostu zmontować, aby film był ciekawy. Jest to żmudne, wielogodzinne zajęcie, dlatego jest atrakcyjne finansowo.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)