Firmy marketingowe (czym się zajmuje taka agencja i jak wybrać) + Ranking Światowy

Reklama sem
Reklama sem PPC i kampania Google ADS (agencja SEO/SEM)
4 stycznia, 2022
Rodzaje marketingu
Rodzaje marketingu przykłady działań marketingowych
4 stycznia, 2022
Firmy marketingowe
Firmy marketingowe

Firmy marketingowe (czym się zajmuje taka agencja i jak wybrać) + Ranking Światowy

Firma marketingowa to każda firma, która pomaga organizacji w tworzeniu, wdrażaniu i utrzymywaniu strategii marketingowych. Te wyspecjalizowane firmy są zewnętrznymi wykonawcami, których przedsiębiorstwa dowolnej wielkości i z dowolnej branży mogą zatrudnić, aby usprawnić swoje działania marketingowe.
Jeśli Twoja firma potrzebuje pomocy w stworzeniu skutecznego planu marketingowego, możesz skorzystać na współpracy z firmą marketingową.

Firma marketingowa co to

Firmy marketingowe pomagają swoim klientom tworzyć i wdrażać skuteczne strategie marketingowe. Często zaczyna się to od badań marketingowych, aby zrozumieć, co działa, a co nie, w obecnym planie marketingowym, a następnie od badań demograficznych, aby stworzyć kompletny, idealny profil klienta.
Po uzyskaniu jasnego obrazu tego, do kogo mają prowadzić działania marketingowe i co już próbowałeś zrobić, aby do nich dotrzeć, firma marketingowa pomoże Ci opracować ogólną strategię marketingową, stworzyć i wdrożyć plan konkretnych kampanii marketingowych oraz przeanalizować sukces tych działań online.
Możesz również zatrudnić firmy marketingowe do świadczenia określonych usług, takich jak telemarketing lub badania rynku. Możesz zamówić ich usługi dla konkretnego projektu lub zatrudnić ich na zasadzie stałego wynagrodzenia, aby pomagały ci przez pewien czas. Możesz również zatrudnić indywidualnych konsultantów lub freelancerów ze specjalistycznymi umiejętnościami marketingowymi do planowania i zarządzania projektami.
Celem pracy z firmą marketingową jest przekształcenie docelowych odbiorców w klientów, utrzymanie obecnej bazy klientów, poprawa sprzedaży i przychodów oraz rozwój firmy i marki.

Różne rodzaje firm marketingowych

Istnieje wiele rodzajów firm marketingowych, a każdy z nich specjalizuje się w różnych strategiach marketingowych, danych demograficznych klientów, branżach i rozmiarach firmy. Najpopularniejsze firmy marketingowe operują na działaniach takich jak:

  •   Doradztwo marketingowe: Doradca marketingowy audytuje Twój plan i oferuje sugestie. Agencje konsultingowe zazwyczaj nie są bezpośrednio zaangażowane w realizację planu marketingowego. Zamiast tego dokonują głębokiej analizy planu i przedstawiają nowe strategie, które możesz wdrożyć, takie jak wprowadzenie nowego produktu lub zdobycie nowego potencjalnego rynku.
  •   Marketing bezpośredni: firmy zajmujące się marketingiem bezpośrednim pomagają planować i zarządzać bezpośrednimi kampaniami. Często dostarczają listy mailingowe dopasowane do rynku docelowego, a także projektują i piszą wiadomości perswazyjne. Firmy zajmujące się marketingiem bezpośrednim zajmują się również tworzeniem lejków sprzedażowych w Twoim imieniu i mierzeniem reakcji konsumentów na kampanię czy reklamy.
  •   Telemarketing: Firmy telemarketingowe świadczą telefoniczne usługi marketingowe, działając jako call center dla Twojej firmy.
  •   Marketing Digital: firmy zajmujące się marketingiem cyfrowym pomagają Ci wykorzystać Internet, pocztę e-mail lub media społecznościowe w swoim zakresie działań. Firmy te doradzą Ci, jak korzystać z mediów społecznościowych, poprawić optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek SEO, uruchomić usługi e-commerce i wdrożyć strategie marketingu e-mailowego, aby skuteczniej komunikować się z klientami i prospektami.
  •   Komunikacja marketingowa: Eksperci ds. komunikacji marketingowej pomagają przy materiałach komunikacyjnych, takich jak broszury, przewodniki po produktach, biuletyny i magazyny dla klientów. Zapewniają usługi pisania, projektowania i produkcji, a także strategię najlepszego dotarcia do grupy docelowej w przypadku nadchodzących wydarzeń lub wprowadzenia nowych produktów.

Siedem pytań, które należy zadać przed zatrudnieniem firmy marketingowej

Wybór właściwej firmy marketingowej zależy od kilku czynników, w tym branży, grupy docelowej, wielkości, celów i budżetu.
Jeśli zatrudniasz firmę marketingową po raz pierwszy, dowiedz się, z kim będziesz pracować i czego się spodziewać przed podjęciem decyzji, zadając strategiczne pytania.

  Z jakimi rodzajami firm lub branż współpracowałeś wcześniej? Chcesz współpracować z firmą, która rozumie Twoją branżę i ma już wgląd w to, co działa, aby dotrzeć do klientów w tej przestrzeni. Chcesz również sprawdzić, czy współpracowali wcześniej z firmami Twojej wielkości. Marketing dużej korporacji bardzo różni się od marketingu małej firmy, a różnice te znajdą odzwierciedlenie zarówno w strategiach, jak i budżecie.

  Specjalizujesz się w docieraniu do określonej grupy odbiorców? Zrozumienie rynku docelowego jest kluczem do tworzenia udanych promocji. Jeśli firma marketingowa nie jest zaznajomiona z zachowaniem i wartościami odbiorców, jest mniej prawdopodobne, że użyje strategii marketingowych, które będą skuteczne w docieraniu i przekonywaniu konsumentów, których chcesz przekształcić w klientów.

  Jakie konkretne plany będziemy musieli wykonać po naszej stronie, zanim będziesz mógł rozpocząć pracę? Firma, którą zatrudniasz, może wymagać od Ciebie dostarczenia różnych konkretnych informacji, takich jak analiza zapasów lub pewne badania rynku, zanim rozpocznie pracę.

  Jak obsługiwana jest współpraca i komunikacja z klientem? Za każdym razem, gdy pracujesz z zewnętrzną firmą lub konsultantem, potrzebujesz kogoś, do kogo możesz łatwo dotrzeć i kto komunikuje się jasno. Upewnij się, że wiesz, kim jest Twoja osoba, a także kto zarządza Twoim kontem lub gdzie należy zgłaszać ogólne problemy.

  Na jakich kluczowych wskaźnikach wydajności skupiasz się w pracy z klientem? Jeśli poświęcasz czas i pieniądze na pracę z firmą zewnętrzną, chcesz zobaczyć wyniki. Ustal od początku, w jaki sposób te wyniki będą mierzone i analizowane, a także jakich wyników możesz się spodziewać.

  Jakie są twoje praktyki raportowania? Ustal jasne oczekiwania dotyczące częstotliwości otrzymywania raportów i informacji w nich zawartych. W niektórych przypadkach raportowanie będzie zależeć od rodzaju firmy, z którą współpracujesz. Jeśli zatrudnisz doradcę marketingowego, aby przeanalizował Twój plan marketingowy, zgłosi się do Ciebie po zakończeniu swoich wysiłków. Ale jeśli zatrudniasz firmę do przeprowadzenia kampanii cyfrowej, firma powinna regularnie i często się kontaktować.

  Gdybyś mógł określić pierwsze trzy miesiące pracy w Twojej firmie, jak by to wyglądało? Zanim zgodzisz się na współpracę z firmą marketingową, potrzebujesz obrazu tego, czego się spodziewać i jak firma zamierza rozpocząć swoją pracę. Chcesz znaleźć firmę, która ma już pomysł, od czego zacząć, pasującą do Twojego ogólnego modelu biznesowego i oczekiwań.
Działania marketingowe mają kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu firmy. Jeśli walczysz o stworzenie udanego marketingu mix, rozważ zatrudnienie firmy marketingowej.

Agencja Marketingowa UniqueSEO

Jeśli interesuje Ciebie konkretny efekt reklamowy z social media, SEO czy PPC SEM to jesteś w dobrym miejscu. W momencie jak rozpoczniemy współpracę nasz kompleksowy audyt będzie od samego początku wspierać efektywny proces jaki muszą dostarczać firmy marketingowe.

Ranking firm marketingowych

Jako dodatek na podstawie estymowanych przychodów wybraliśmy największe firmy marketingowe na świecie. Oto one:

  • JWT J. Walter Thompson
  • Mediacom OMD
  • Mindshare
  • Publicis Worldwide
  • McCann
  • TBWA
  • Havas
  • Sapient
  • DDB
  • BBDO
  • Bluefocus Communication Group
  • Global PR Agency
  • Ogilvy
  • Epsilon
  • Ad Age
  • World CRM
  • Dentsu Tokyo
  • Deloitte Digital
  • IBM iX
  • PwC Digital Services
  • Accenture Interactive
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)