SEO copywriting jak pisać teksty? (zasady i przykłady)

SEO copywriting

Najważniejsze:

  • SEO copywriting to tworzenie tekstów dla użytkowników jak i wyszukiwarek internetowych
  • Tekst pod kątem SEO sprawdza się najczęściej w edytorze do pozycjonowania stron
  • SEO copywriter musi zainteresować czytelnika, jak i pomóc zrozumieć treści robotowi indeksującemu
SEO copywriting jak pisać teksty? (zasady i przykłady) 1

Chcesz, żeby Twoja firma od razu pojawiała się użytkownikom wyszukiwarki Google wysoko w wynikach wyszukiwania? Musisz zadbać o SEO, czyli pozycjonowanie.

To dość skomplikowana sztuka, która bazuje na kilku aspektach. Jej ważną częścią są treści — koniecznie odpowiednio zoptymalizowane i nasycone słowami kluczowymi. Ich tworzeniem zajmuje się SEO copywriting.

Obejrzyj poniżej wideo o seo copywritng’u:

SEO copywriting i teksty pod SEO – co to jest?

Co to jest SEO copywriting i czym różni się od zwykłego copywritingu? Przede wszystkim jest to dziedzina wymagająca dość szerokiej wiedzy.

SEO copywriting definicja: SEO to skrót od angielskiej nazwy Search Engine Optimization, czyli optymalizacja tekstu pod silnik wyszukiwarki internetowej. Copywriter to zaś osoba, która profesjonalnie zajmuje się pisaniem tekstów. SEO copywriter to więc osoba, która zawodowo sporzadza teksty zoptymalizowane pod algorytmy.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Teksty SEO muszą być zoptymalizowane zgodnie z wymogami algorytmów wyszukiwarki.

Warto tutaj dodać, że te ciągle się zmieniają. Roboty indeksujące Google nieustannie się uczą i stają się coraz bardziej wyrafinowane.

To oznacza zaś, że teksty muszą się odznaczać naprawdę wysoką jakością. Obecnie najbardziej cenione są treści unikalne, wartościowe i specjalistyczne.

Zwraca się uwagę na ich długość — zasadniczo im dłuższe, tym lepsze — ale absolutnie nie mogą być typowym „laniem wody”.

Jednocześnie trzeba w nich jednak umieścić słowa kluczowe, które muszą być użyte w odpowiednim natężeniu i starannie dobrane.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Ważny jest ponadto dobór ciekawego tematu tekstu, który zainteresuje określoną grupę docelową.

W tekstach tego typu należy też stosować linki i odpowiednio sformułowane nagłówki. Muszą być opisane właściwie skonstruowanymi meta tagami.

Jeśli w treści pojawiają się treści graficzne, również trzeba je odpowiednio opisać. To całkiem dużo rzeczy, o których trzeba pamiętać, czyż nie?

Wszystko to sprawia, że pisanie tekstów pod SEO wcale nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Copywriting SEO dotyczy wyłącznie przestrzeni internetowej. Treści wspomagające pozycjonowanie pojawiają się przede wszystkim:

  • na witrynach prywatnych i firmowych,
  • na blogach,
  • na stronach sklepów internetowych,
  • w mediach społecznościowych,
  • na portalach,
  • w katalogach www.

W dodatku to co trzeba mieć to dobry hosting, dzięki któremu dostaniesz dobre IP i szybkość serwera będzie bardzo dobra. Ja polecam ten: link

Copywriter SEO – kim jest i czym się zajmuje?

Copywriter SEO zawodowo zajmuje się tworzeniem treści spełniających wszystkie powyższe kryteria (i znacznie więcej!).

To specyficzna odmiana tego zawodu, która z pewnością nie jest dla każdego. Ogólnie rzecz biorąc, copywriting polega na tworzeniu oryginalnych treści.

To bardzo szeroka branża, w ramach której wykształciły się różne specjalizacje. Jedni wolą pisać teksty pod pozycjonowanie i doskonale się do tego nadają, podczas gdy inni tworzą hasła reklamowe lub specjalizują się w storytellingu (przekazywaniu rozmaitych treści poprzez ciekawe historie) lub namingu (wymyślaniu nazw dla marek, produktów ich linii, usług, aplikacji itp.).

SEO copywriter musi tworzyć treści, które są poprawne językowo i merytorycznie, tak jak każdy inny przedstawiciel tej branży.

Polecane wpisy:

Jego kompetencje zazwyczaj obejmują pisanie tekstów związanych z bardzo zróżnicowaną tematyką.

Przede wszystkim musi jednak wiedzieć, jak w naturalny sposób wkomponować w tworzoną treść słowa kluczowe. Ważna jest również wiedza na temat ich doboru.

SEO copywriting często wymaga umiejętności pisania tekstów włożonych w ściśle określone ramy.

To nie storytelling, w którym można „popłynąć” z fantazją ani nie copywriting reklamowy, który stawia przede wszystkim na trafne, kreatywne sformułowania.

Zasady seo copywritingu

Zasad seo copywritingu, o których trzeba pamiętać i do których należy się stosować, zajmując się pisaniem pod SEO, jest sporo.

Wystąpień słów kluczowych nie może być za dużo ani za mało. Najważniejsze powinny znajdować się w tytule, nagłówkach i naturalnie w tekście, w tym najlepiej w pierwszym akapicie. Uzupełniająco należy stosować ich synonimy i odmiany, a także tzw. frazy long tail.

Tekst nie może być za krótki, ale musi być konkretny, ponadto koniecznie czytelny, podzielony na akapity, uzupełniony o wypunktowanie i inne zwiększające przejrzystość elementy.

To zaledwie podstawy, jednak wiele osób już w tym momencie złapie się za głowę z nadmiaru wymogów i wytycznych.

Doświadczonym copywriterom tworzenie tego typu treści nie sprawia jednak najmniejszych problemów, dlatego są tak poszukiwani i doceniani.

Najważniejsze zasady SEO copywritingu:

  • Popraw i zoptymalizuj prędkość swojej witryny (jeśli będzie się wolno wczytywała to nikt nawet nie przeczyta Twojego tekstu SEO).
  • Zapewnij wysokiej jakości doświadczenie użytkownika (User Experience).
  • Twórz jakościowe teksty.
  • Kieruj swoich czytelników z Google tylko do wartościowych artykułów.
  • Umiejętnie dobierz i zastosuj słowa kluczowe.
  • Używaj języka, który jest dostosowany do Twojego odbiorcy.
  • Pamiętaj o poprawnym formatowaniu tekstu.
  • Zoptymalizuj meta opisy i znaczniki.
  • Szanuj swoich czytelników.
  • Rozbudź zainteresowanie czytelnika.

Kim byli najlepsi copywriterzy?

Jeśli chodzi o copywriting i marketing to wymienić musimy sylwetki najlepszych copywriterów w historii:

  • David Ogilvy
  • Clayton Makepeace.
  • Claude Hopkins.
  • Leo Burnett.
  • Drayton Bird.
  • Eugene Schwartz.
  • Joe Coleman.
  • Gary Halbert.

Tak kiedyś wyglądały długie teksty sprzedażowe w stylu direct response marketing:

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera: claude hopkins scientific advertising

Jak często należy aktualizować treści na stronie, aby były skuteczne w SEO?

Treści na stronie powinny być aktualizowane regularnie, aby odpowiadały na bieżące zainteresowania i pytania użytkowników, jak również zmiany w algorytmach wyszukiwarek. Optymalna częstotliwość zależy od konkretnej branży i dynamiki zmian w niej zachodzących.

Czy istnieją specyficzne narzędzia do pomocy w SEO copywritingu, które są szczególnie polecane?

Wśród narzędzi pomocnych w SEO copywritingu warto wyróżnić takie jak Google Keyword Planner do badań słów kluczowych, Yoast SEO do optymalizacji treści na WordPressie czy Hemingway Editor do poprawy czytelności tekstów.

Jak duży wpływ ma SEO copywriting na pozycjonowanie strony w porównaniu do innych działań SEO?

SEO copywriting jest jednym z kluczowych elementów strategii SEO, mając bezpośredni wpływ na widoczność w wyszukiwarkach poprzez optymalizację treści pod kątem słów kluczowych i intencji użytkowników. Jego wpływ jest jednak wspomagany przez inne działania SEO, takie jak budowanie linków czy optymalizacja techniczna strony.

Agencja SEO copywriting – UniqueSEO

Nasza agencja copywritingowa zajmuje się wieloma zadaniami jeśli mowa o pozycjonowaniu stron internetowych i e-commerce.

Chcesz zamówić teksty SEO? Zapraszamy do kontaktu!

Pisanie i seo copywriting pod wyszukiwarki
+48 790-768-482, lub pisząc e-mail
info@uniqueseo.pl

SEO teksty, pozycjonowanie, marketing internetowy, reklama płatna (facebook, google ads), seo copywriting

Roboty google muszą wiedzieć o czym jest Twój tekst. Zadbać musisz dodatkowo jeszcze aby konwersja była bardzo wysoka. Wyszukiwarka google dla wielu biznesów to istna żyła złota.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!