Wprowadzenie nowego produktu na rynek marketing i promocja

FAQ Frequently Asked Questions
Marketing terytorialny dla urz臋du gminy, regionu, miasta
3 czerwca, 2022
Marketing narracyjny przyk艂ady (ang storytelling) -jak budowa膰 historie kt贸re sprzedaj膮
3 czerwca, 2022
Favicon
Wprowadzenie nowego produktu na rynek

Jak wprowadzi膰 nowy produkt na rynek? Marketing nowego produktu

Je艣li chodzi o wprowadzenie nowego produktu na rynek marketing w艂a艣ciwy i odpowiednia strategia s膮 bardzo wa偶ne. Skuteczna sprzeda偶 nowego produktu to spore wyzwanie w czasach, kiedy pe艂no jest wszystkiego, a potencjalnych klient贸w ci臋偶ko przekona膰 do nowo艣ci.

Zanim wprowadzi si臋 na rynek nowy produkt, warto dok艂adnie przeanalizowa膰 i zaplanowa膰 spos贸b, kt贸ry pozwoli dotrze膰 do 艣wiadomo艣ci jak najwi臋kszej grupy os贸b i zainteresowa膰 je towarem na tyle, 偶e b臋d膮 chcia艂y go kupi膰.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jak okre艣li膰 w艂a艣ciw膮 grup臋 docelow膮?

Jest to najwa偶niejszy krok przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek. Bez tego ruchu ci臋偶ko sprzeda膰 cokolwiek, poniewa偶 nie ma czego艣 takiego jak produkt uniwersalny, kt贸ry jest przeznaczony dla wszystkich i wszystkim potrzebny.

Grupa docelowa powinna by膰 reprezentowana za pomoc膮 jakiego艣 konkretnego modelu, osoby, dla kt贸rej produkt ten b臋dzie niezb臋dny. Dobrze jest stworzy膰 sobie obraz takiego cz艂owieka, opisa膰 cechy charakteru, kt贸re powinna mie膰.

S膮 to cechy takie jak p艂e膰, wiek, miejsce zamieszkania, a nawet imi臋. Dobrze jest tak偶e okre艣li膰 jej status spo艂eczny, stan posiadania, wykonywany zaw贸d. Person tych, odpowiadaj膮cych modelom, mo偶e by膰 kilka, w zale偶no艣ci od wprowadzanego produktu.

Nowy produkt bowiem mo偶e by膰 przeznaczony do powszechnego u偶ytku albo dla w膮skiego grona odbiorc贸w.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Jak pozna膰 motywacj臋 klienta?

Przy wprowadzeniu nowego produktu na rynek bardzo wa偶ne jest poznanie motywacji klienta. Dok艂adna analiza tematu pozwoli na zdobycie wiedzy na temat tego, komu dany produkt b臋dzie potrzebny.

Najistotniejsze b臋dzie tu poznanie potrzeb klienta, tak aby nowy produkt pom贸g艂 mu pozby膰 si臋 jakiego艣 problemu. Nowy towar musi by膰 przede wszystkim potrzebny potencjalnemu nabywcy.

Dopiero kiedy pozna si臋 jego motywacj臋 mo偶na zacz膮膰 poleca膰 produkt. Przedstawia si臋 w takim przypadku przede wszystkim takie zalety produktu, kt贸re pomog膮 mu w zwalczeniu przeciwno艣ci.

Wprowadzenie nowego produktu a zrozumienie procesu zakupowego

Proces zakupowy i jego zrozumienie zale偶y nie tylko od produktu, ale tak偶e od grupy docelowej. Przede wszystkim trzeba zastanowi膰 si臋 nad tym, jakiego rodzaju decyzje b臋dzie podejmowa艂 klient.

Czy b臋d膮 one podejmowane pod wp艂ywem emocji czy te偶 na ch艂odno. Decyzje impulsywne dotyczy膰 b臋d膮 drobnych zakup贸w, jak s艂odycze czy drobne gad偶ety. W takim wypadku wa偶na jest atrakcyjna nazwa, ciekawe opakowanie przyci膮gaj膮ce wzrok. Inaczej b臋dzie je艣li decyzje b臋d膮 dotyczy膰 kosmetyk贸w specjalistycznych, proszk贸w do prania, p艂yn贸w do p艂ukania.

Tutaj wa偶ne ju偶 b臋dzie nie tylko opakowanie, ale tak偶e sk艂ad, proces wytwarzania oraz miejsce, gdzie produkt powsta艂.

W przypadku zakupu dro偶szych sprz臋t贸w elektronicznych lub samochod贸w decyzje odno艣nie zakupu b臋d膮 dok艂adnie przemy艣lane, a potencjalny klient b臋dzie bra艂 pod uwag臋 wiele czynnik贸w.

W przypadku bezpo艣redniej sprzeda偶y nowe produktu bardzo du偶膮 rol臋 odegra sprzedawca, kt贸ry powinien by膰 kompetentny i dobrze poinformowany na temat nowych towar贸w. Je艣li sprzeda偶 odbywa si臋 drog膮 internetow膮 du偶e znaczenie ma dok艂adny i fachowy opis produktu.

Jakie mog膮 by膰 narz臋dzia sprzeda偶y i USP?

Narz臋dzia sprzeda偶y mog膮 by膰 r贸偶ne. W przypadku niekt贸rych przypadk贸w wystarczy dok艂adny opis na stronie internetowej, materia艂 video albo szczeg贸艂owy wywiad.

W przypadku towar贸w, kt贸re b臋d膮 oferowane w sprzeda偶y abonamentowej sprawdzi si臋 jego sprzeda偶 w bardzo niskiej cenie, przez okre艣lony okres czasu. Okres ten umo偶liwi zainteresowanym klientom poznanie walor贸w produktu i zdecydowanie si臋 na jego zakup, ju偶 na sta艂e.

USP to narz臋dzie, kt贸re okre艣la jak膮艣 unikaln膮 cech臋 oferty lub produktu. Mo偶e to by膰 jego konkretne, unikatowe zastosowanie, albo szansa na jego spersonalizowanie. USP to tak偶e do偶ywotnia gwarancja, pomoc techniczna ca艂odobowa albo inne, wyj膮tkowe udogodnienia.

Badanie konkurencji, a marketing nowego produktu

W trudnym procesie, jakim jest wprowadzenie nowego produktu na rynek marketing w艂a艣ciwy opiera si臋 tak偶e na dok艂adnej analizie konkurencji. Dzi臋ki temu oferowany produkt mo偶na przedstawi膰 z jak najlepszej strony, zaznaczaj膮c te cechy, o kt贸rych nie pami臋ta艂a konkurencja.

Analizuje si臋 nie tylko nowy produkt czy now膮 ofert臋, ale tak偶e spos贸b komunikacji konkurencyjnej firmy z klientami, a tak偶e opinie u偶ytkownik贸w,. skupi膰 si臋 nale偶y g艂贸wnie na wadach konkurencyjnego towaru, aby w swoim produkcie ca艂kowicie go wyeliminowa膰.

Jak dotrze膰 do grupy docelowej?

Bardzo wa偶n膮 rol臋 w dotarciu do grupy docelowej ma internet i media spo艂eczno艣ciowe. S膮 to wszelkie p艂atne reklamy, a tak偶e wiele innych narz臋dzi i dzia艂a艅. Dzi臋ki mediom spo艂eczno艣ciowym nawi膮zuje si臋 nieraz d艂ugotrwa艂e relacje z klientami.

Kolejnym sposobem na dotarcie do grupy docelowej jest pozycjonowanie. Spos贸b ten jest dobry dla ka偶dego produktu, poniewa偶 pozwala produktowi pojawi膰 si臋 w wynikach wyszukiwania zaraz po wpisaniu frazy.

W dotarciu do grupy docelowej istotn膮 rol臋 pe艂ni bezpo艣redni kontakt z potencjalnym klientem oraz wszelkie targi bran偶owe. Najlepszym sposobem b臋dzie tu sprzeda偶 bezpo艣rednia, wysy艂anie maili i dzwonienie z ofert膮.

Na czym polega wprowadzenie produktu na rynek?

Wprowadzenie produktu na rynek to etap rozwoju. W biznesie mamy do czynienia z fazami cyklu 偶ycia produktu, kt贸ry obejmuje czas, przez kt贸ry produkty utrzymuj膮 si臋 na rynku i jest na nie zapotrzebowanie.

Jak wypromowa膰 nowy produkt na rynku?

Abu dobrze reklamowa膰 nowy produkt na rynku podczas wprowadzania proponujemy strategi臋 sk艂adaj膮c膮 si臋 z 3 g艂贸wnych filar贸w rozwijania firmy w internecie:

  • seo, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce
  • reklamy PPC, w tym google ads i youtube (ciekawe film kt贸ry pokazuje jak mo偶na mile sp臋dzi膰 czas)
  • reklamy w social mediach
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Wprowadzenie nowego produktu na rynek marketing nowego produktu i promocja?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)