FAQ Frequently Asked Questions
Marketing terytorialny dla urzędu gminy, regionu, miasta-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
3 czerwca, 2022
Marketing narracyjny przykłady (ang storytelling) -jak budować historie które sprzedają
3 czerwca, 2022

Wprowadzenie nowego produktu na rynek marketing i promocja

Favicon
Wprowadzenie nowego produktu na rynek

Jak wprowadzić nowy produkt na rynek? Marketing nowego produktu

Jeśli chodzi o wprowadzenie nowego produktu na rynek marketing właściwy i odpowiednia strategia są bardzo ważne. Skuteczna sprzedaż nowego produktu to spore wyzwanie w czasach, kiedy pełno jest wszystkiego, a potencjalnych klientów ciężko przekonać do nowości.

Zanim wprowadzi się na rynek nowy produkt, warto dokładnie przeanalizować i zaplanować sposób, który pozwoli dotrzeć do świadomości jak największej grupy osób i zainteresować je towarem na tyle, że będą chciały go kupić.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jak określić właściwą grupę docelową?

Jest to najważniejszy krok przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek. Bez tego ruchu ciężko sprzedać cokolwiek, ponieważ nie ma czegoś takiego jak produkt uniwersalny, który jest przeznaczony dla wszystkich i wszystkim potrzebny.

Grupa docelowa powinna być reprezentowana za pomocą jakiegoś konkretnego modelu, osoby, dla której produkt ten będzie niezbędny. Dobrze jest stworzyć sobie obraz takiego człowieka, opisać cechy charakteru, które powinna mieć.

Są to cechy takie jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania, a nawet imię. Dobrze jest także określić jej status społeczny, stan posiadania, wykonywany zawód. Person tych, odpowiadających modelom, może być kilka, w zależności od wprowadzanego produktu.

Nowy produkt bowiem może być przeznaczony do powszechnego użytku albo dla wąskiego grona odbiorców.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Jak poznać motywację klienta?

Przy wprowadzeniu nowego produktu na rynek bardzo ważne jest poznanie motywacji klienta. Dokładna analiza tematu pozwoli na zdobycie wiedzy na temat tego, komu dany produkt będzie potrzebny.

Najistotniejsze będzie tu poznanie potrzeb klienta, tak aby nowy produkt pomógł mu pozbyć się jakiegoś problemu. Nowy towar musi być przede wszystkim potrzebny potencjalnemu nabywcy.

Dopiero kiedy pozna się jego motywację można zacząć polecać produkt. Przedstawia się w takim przypadku przede wszystkim takie zalety produktu, które pomogą mu w zwalczeniu przeciwności.

Wprowadzenie nowego produktu a zrozumienie procesu zakupowego

Proces zakupowy i jego zrozumienie zależy nie tylko od produktu, ale także od grupy docelowej. Przede wszystkim trzeba zastanowić się nad tym, jakiego rodzaju decyzje będzie podejmował klient.

Czy będą one podejmowane pod wpływem emocji czy też na chłodno. Decyzje impulsywne dotyczyć będą drobnych zakupów, jak słodycze czy drobne gadżety. W takim wypadku ważna jest atrakcyjna nazwa, ciekawe opakowanie przyciągające wzrok. Inaczej będzie jeśli decyzje będą dotyczyć kosmetyków specjalistycznych, proszków do prania, płynów do płukania.

Tutaj ważne już będzie nie tylko opakowanie, ale także skład, proces wytwarzania oraz miejsce, gdzie produkt powstał.

W przypadku zakupu droższych sprzętów elektronicznych lub samochodów decyzje odnośnie zakupu będą dokładnie przemyślane, a potencjalny klient będzie brał pod uwagę wiele czynników.

W przypadku bezpośredniej sprzedaży nowe produktu bardzo dużą rolę odegra sprzedawca, który powinien być kompetentny i dobrze poinformowany na temat nowych towarów. Jeśli sprzedaż odbywa się drogą internetową duże znaczenie ma dokładny i fachowy opis produktu.

Jakie mogą być narzędzia sprzedaży i USP?

Narzędzia sprzedaży mogą być różne. W przypadku niektórych przypadków wystarczy dokładny opis na stronie internetowej, materiał video albo szczegółowy wywiad.

W przypadku towarów, które będą oferowane w sprzedaży abonamentowej sprawdzi się jego sprzedaż w bardzo niskiej cenie, przez określony okres czasu. Okres ten umożliwi zainteresowanym klientom poznanie walorów produktu i zdecydowanie się na jego zakup, już na stałe.

USP to narzędzie, które określa jakąś unikalną cechę oferty lub produktu. Może to być jego konkretne, unikatowe zastosowanie, albo szansa na jego spersonalizowanie. USP to także dożywotnia gwarancja, pomoc techniczna całodobowa albo inne, wyjątkowe udogodnienia.

Badanie konkurencji, a marketing nowego produktu

W trudnym procesie, jakim jest wprowadzenie nowego produktu na rynek marketing właściwy opiera się także na dokładnej analizie konkurencji. Dzięki temu oferowany produkt można przedstawić z jak najlepszej strony, zaznaczając te cechy, o których nie pamiętała konkurencja.

Analizuje się nie tylko nowy produkt czy nową ofertę, ale także sposób komunikacji konkurencyjnej firmy z klientami, a także opinie użytkowników,. skupić się należy głównie na wadach konkurencyjnego towaru, aby w swoim produkcie całkowicie go wyeliminować.

Jak dotrzeć do grupy docelowej?

Bardzo ważną rolę w dotarciu do grupy docelowej ma internet i media społecznościowe. Są to wszelkie płatne reklamy, a także wiele innych narzędzi i działań. Dzięki mediom społecznościowym nawiązuje się nieraz długotrwałe relacje z klientami.

Kolejnym sposobem na dotarcie do grupy docelowej jest pozycjonowanie. Sposób ten jest dobry dla każdego produktu, ponieważ pozwala produktowi pojawić się w wynikach wyszukiwania zaraz po wpisaniu frazy.

W dotarciu do grupy docelowej istotną rolę pełni bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem oraz wszelkie targi branżowe. Najlepszym sposobem będzie tu sprzedaż bezpośrednia, wysyłanie maili i dzwonienie z ofertą.

Na czym polega wprowadzenie produktu na rynek?

Wprowadzenie produktu na rynek to etap rozwoju. W biznesie mamy do czynienia z fazami cyklu życia produktu, który obejmuje czas, przez który produkty utrzymują się na rynku i jest na nie zapotrzebowanie.

Jak wypromować nowy produkt na rynku?

Abu dobrze reklamować nowy produkt na rynku podczas wprowadzania proponujemy strategię składającą się z 3 głównych filarów rozwijania firmy w internecie:

  • seo, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce
  • reklamy PPC, w tym google ads i youtube (ciekawe film który pokazuje jak można mile spędzić czas)
  • reklamy w social mediach
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Wprowadzenie nowego produktu na rynek marketing nowego produktu i promocja?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)