Zawartość strony
Telemarketing to w obecnych czasach to jedno z najpopularniejszych narzędzi przeznaczonych do marketingu. Należy pamiętać, że w zależności od rodzaju może służyć do obsługiwania konsumenta bądź sprzedaży usług, a także produktów. Warto dowiedzieć się, czym jest telemarketing i czy warto go stosować w swojej firmie.
Wiele osób zastanawia się, czym jest telemarketing.
Można go zdefiniować jako przedsprzedaż oraz sprzedaż produktów bądź usług. Można zdefiniować go także jako ogół działań, które wykorzystują połączenia telefoniczne do aktywnego pozyskiwania leadów czy wyszukiwania prospektów.
Telemarketing nierzadko ma na celu także zawarcie transakcji kupna-sprzedaży. Warto zaznaczyć, że sprzedaż telefoniczna pomoże zwiększyć zyski z handlu. Oprócz tego zmniejsza koszty sprzedaży, a ponadto zwiększa satysfakcję konsumenta.
Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że dział call center po raz pierwszy pojawił się w przedsiębiorstwie ze Stanów Zjednoczonych.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
W naszym kraju firmy zajmujące się telemarketingiem powstały na początku lat 90. Należy zaznaczyć, iż sprzedaż telefoniczna jest jedną z najczęściej stosowanych metod w przedsiębiorstwach, które oferują produkty oraz usługi. Zaletą telemarketingu jest m.in. fakt, iż rozmowa telefoniczna pozwoli dostarczyć konsumentowi sporą ilość informacji w dość krótkim czasie.
W ten sposób klient nie musi szukać wszelkich danych w internecie – nie musi czytać recenzji czy opisów. Warto zaznaczyć, że często bywa tak, iż konsultantowi wystarcza parę minut, żeby przekonać konsumenta do zakupu.
Okazuje się, że skuteczna sprzedaż telefoniczna zagwarantuje, iż wszelkie informacje, które chcemy przekazać, zostaną odpowiednio zrozumiane przez konsumenta. Dodatkowo call center daje sposobność szybkiego rozwiązywania problemów oraz wątpliwości danego klienta.
Wyróżnia się cztery rodzaje telemarketingu:
Wyróżnić można także telemarketing przychodzący, który skupia się na od odbieraniu połączeń. Najpopularniejszy jest jednak taki, który jest wychodzący.
Mowa tutaj o marketingu skupiającym się na wykonywaniu połączeń do nowych oraz stałych klientów. Istnieje też telemarketing B2B oraz B2C.
Dostępny jest też telemarketing zewnętrzny oraz wewnętrzny. Wiele firm korzysta też z telemarketingu aktywnego oraz reaktywnego.
Telemarketing przychodzący, które zwany jest często reaktywnym to przeważnie tak zwane infolinie. Ich podstawowym zadaniem będzie udzielanie informacji dzwoniącym.
Dodatkowo infolinie tego typu pełnią też funkcję centra obsługi klienta w wielu instytucjach finansowych czy przedsiębiorstwach telekomunikacyjnych. Nierzadko mowa tutaj też o operatorach telewizji kablowej czy linii do składania zamówień w pizzeriach.
Warto wiedzieć, że przy zastosowaniu infolinii sposobne jest także zbieranie danych dotyczących klientów – możliwe jest przeprowadzenie badania indywidualnych preferencji konsumenta. Trzeba też zwrócić uwagę na to, że telemarketing wychodzący ma przeważnie za zadanie sprzedawać produkty bądź usługi.
Przy jego pomocy możliwe jest przeprowadzenie m.in. badania satysfakcji konsumentów, które połączone jest z próbą sprzedaży innych produktów czy usług.
Sposobne jest też sprzedawanie usług telekomunikacyjnych czy innych usług. Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że przy pomocy takiego rodzaju telemarketingu przeprowadzane są nierzadko badania potencjału konsumentów w zakresie zainteresowania danymi usługami, a także produktami. Bardzo dużo właścicieli firm staje przed bardzo trudnym wyborem.
Zastanawiają się oni, co jest lepsze – prywatny dział call center czy może outsourcing telemarketingu. Warto wiedzieć, ze pierwsze z wymienionych rozwiązań ma bardzo dużo zalet – mowa tutaj przede wszystkim o szybkim dostępie do właściwej wiedzy, samodzielnego wyznaczania oraz kontrolowania standardów jakości oraz dostępie do raportów czy danych, które zostały zebrane w oparciu o rozmowy telefoniczne z konsumentami.
Żeby skutecznie zrealizować tego typu działania, trzeba mieć sporo czasu oraz możliwą do wykorzystania powierzchnię do pracy. Warto zwrócić uwagę na fakt, że outsourcing usług telemarketingowych jest rozwiązaniem, na które stawia większość przedsiębiorstw.
Jest tak nie bez powodu, bowiem jest to bardzo duża oszczędność czasu. Jeżeli podejmujemy decyzję o zleceniu działań telemarketingowych w przedsiębiorstwie zewnętrznym, to warto pamiętać o tym, żeby wybrać agencję posiadającą pracowników o najwyższych kompetencjach.
Odpowiednio dobrana firma powinna zapewniać współpracę na najwyższym poziomie. Telemarketing jest bardzo chętnie wykorzystywany w wielu firmach.
Dzięki niemu można znacząco zwiększyć przychody swojej firmie. Istnieje wiele firm, które świadczą usługi telemarketingowe.
Z tego powodu każdy właściciel firmy powinien przeanalizować to, czy świadczenia telemarketingowe będą dobre dla jego firmy.
Skuteczny telemarketer musi posiadać skrypt sprzedażowy i doświadczenie, aby przeprowadzić odpowiednią prezentację produktu. Musi wiedzieć jak dostarczać prospektom wiele informacji i jak przekonać go do zakupu. Pomocne są także metody sprzedaży telefonicznej i język korzyści.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Telemarketing -czym jest (wady i zalety)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |