Strategia rozwoju firmy i przedsi臋biorstwa. Metody na skuteczny biznes

Pomys艂y na pozyskiwanie klient贸w
Pomys艂y na pozyskiwanie klient贸w (b2b i b2c) Metody jak szuka膰 kt贸re musi zna膰 ka偶dy przedsi臋biorca
29 wrze艣nia, 2021
Firma konsultingowa
Firma konsultingowa (doradztwo biznesowe i consulting marketingowy)
30 wrze艣nia, 2021
Strategia rozwoju firmy
Strategia rozwoju firmy

Strategia rozwoju firmy:

Twoja strategia rozwoju biznesu mo偶e by膰 kluczem do sukcesu lub pora偶ki Twojej firmy. W tym po艣cie dowiemy si臋, jak stworzy膰 strategi臋 i powi膮zany z ni膮 plan, kt贸ry mo偶e przenie艣膰 osob臋, praktyk臋 lub ca艂膮 firm臋 na nowy poziom wzrostu i rentowno艣ci.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Formu艂owanie strategii rozwoju firmy

Business development (BD) to proces, kt贸ry s艂u偶y do identyfikacji, piel臋gnowania i pozyskiwania nowych klient贸w oraz mo偶liwo艣ci biznesowych w celu stymulowania wzrostu i rentowno艣ci. Strategia rozwoju firmy to dokument opisuj膮cy strategi臋, kt贸r膮 zastosujesz, aby osi膮gn膮膰 ten cel.

Zakres rozwoju biznesu mo偶e by膰 szeroki i bardzo r贸偶ny w zale偶no艣ci od organizacji. Rozwa偶 model, w jaki organizacje 艣wiadcz膮ce us艂ugi profesjonalne zdobywaj膮 nowy biznes. Pierwsze dwa etapy modelu, Przyci膮ganie Prospekt贸w i Budowanie Zaanga偶owania, to tradycyjne funkcje marketingowe. Ostatni etap, Przekszta艂canie Prospekt贸w w Klient贸w, to tradycyjna funkcja sprzeda偶owa. W tradycyjnej roli rozw贸j biznesu polega艂by na poszukiwaniu nowych kana艂贸w dystrybucji lub partner贸w marketingowych.

Ale role si臋 zmieniaj膮, a konwencje nazewnictwa ewoluuj膮. W dzisiejszym 艣wiecie wiele firm odnosi si臋 do ca艂ego procesu marketingu i sprzeda偶y jako do rozwoju biznesu. Wiem, to mo偶e by膰 myl膮ce. Wi臋c rozwi膮偶my to troch臋.

Marketing to proces okre艣lania, kt贸re produkty i us艂ugi b臋dziesz oferowa膰 jakim odbiorcom docelowym, za jak膮 cen臋. Odnosi si臋 r贸wnie偶 do tego, jak pozycjonujesz i promujesz swoj膮 firm臋 oraz jej oferty na konkurencyjnym rynku. Rezultatem wszystkich tych dzia艂a艅 powinno by膰 zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci Twojej firmy w艣r贸d docelowych odbiorc贸w 鈥 oraz silniejszy przep艂yw wykwalifikowanych potencjalnych klient贸w i mo偶liwo艣ci.

W przesz艂o艣ci rozw贸j biznesu by艂 podzbiorem funkcji marketingowej, kt贸ra koncentrowa艂a si臋 na pozyskiwaniu nowych relacji i kana艂贸w marketingowych lub dystrybucyjnych. Chocia偶 ta rola nadal istnieje w wielu firmach, termin „rozwoju biznesu” sta艂 si臋 u偶ywanym zamiennie z wieloma funkcjami marketingu i sprzeda偶y.

Rozw贸j biznesu a sprzeda偶

Strategia rozwoju przedsi臋biorstwa ma swoje g艂贸wne podstawy…

Sprzeda偶 to zadanie polegaj膮ce na przekszta艂ceniu potencjalnych klient贸w lub lead贸w w nowych klient贸w. Rozw贸j biznesu to poj臋cie szersze, obejmuj膮ce wiele dzia艂a艅 poza funkcj膮 sprzeda偶y. I chocia偶 istnieje pewne nak艂adanie si臋, wi臋kszo艣膰 tradycyjnych r贸l BD jest tylko nieznacznie zaanga偶owana w domykanie nowych klient贸w.

Rozw贸j biznesu jest cz臋sto mylony ze sprzeda偶膮. Nie jest to zbyt zaskakuj膮ce, poniewa偶 wiele os贸b, kt贸re wyra藕nie zajmuj膮 si臋 sprzeda偶膮, zacz臋艂o u偶ywa膰 tytu艂u Business Developer. Przypuszczalnie dzieje si臋 tak, poniewa偶 organizacja uwa偶a, 偶e 鈥嬧媜znaczenie BD pozwala unikn膮膰 ewentualnego napi臋tnowania zwi膮zanego ze sprzeda偶膮.

Nigdzie ta praktyka nie jest bardziej rozpowszechniona ni偶 w us艂ugach profesjonalnych. Ksi臋gowi, prawnicy i doradcy strategiczni nie chc膮 by膰 postrzegani jako 鈥瀗achalni sprzedawcy鈥. To tytularne nastawienie jest mocno zakorzenione, mimo 偶e rozw贸j nowego biznesu jest wa偶n膮 rol膮 najwy偶szych rang膮 cz艂onk贸w firm 艣wiadcz膮cych us艂ugi profesjonalne.

Poniewa偶 tak wielu klient贸w chce si臋 spotka膰 i pozna膰 profesjonalist贸w, z kt贸rymi b臋d膮 wsp贸艂pracowa膰, rola sprzedawcy-wykonawcy jest dobrze ugruntowana w wielu firmach. Preferencja dla sprzedawc贸w-wykonawc贸w ma r贸wnie偶 tendencj臋 do zniech臋cania firm do zatrudniania pracownik贸w w pe艂nym wymiarze godzin.

Jako alternatywne podej艣cie do wykorzystania czasu, niekt贸re firmy zatrudniaj膮 jednego lub wi臋cej Business Developer贸w. W kontek艣cie us艂ug profesjonalnych osoby te s膮 cz臋sto zaanga偶owane w generowanie lead贸w i kwalifikacj臋, a tak偶e wspieraj膮 sprzedawc贸w w ich wysi艂kach zmierzaj膮cych do zamkni臋cia nowych klient贸w. W innych kontekstach organizacyjnych ta rola mo偶e by膰 traktowana jako rola wsparcia sprzeda偶y.

Efektem tego myl膮cego obrazu jest to, 偶e wiele firm 艣wiadcz膮cych us艂ugi profesjonalne nazywa sprzeda偶 鈥瀝ozwojem biznesu鈥 i czyni j膮 cz臋艣ci膮 roli ka偶dego starszego specjalisty. Mog膮 r贸wnie偶 obejmowa膰 niekt贸re funkcje marketingowe, takie jak generowanie lead贸w i piel臋gnacja lead贸w, w ramach obowi膮zk贸w BD profesjonalisty.

To w艂a艣nie ta rozszerzona rola, w kt贸rej rozw贸j biznesu obejmuje pe艂en zakres zada艅 zwi膮zanych z generowaniem lead贸w, piel臋gnowaniem i sprzeda偶膮, na czym skoncentrujemy si臋 w tym po艣cie.

Strategiczny rozw贸j biznesu i budowy strategii

Nie ka偶dy rozw贸j biznesu ma taki sam wp艂yw na wynik. Strategia firmy w rzeczywisto艣ci posiada wiele dzia艂a艅. Zaanga偶owanych jest tu tak偶e wielu profesjonalist贸w co ma charakter bardzo oportunistyczny i taktyczny. Dotyczy to szczeg贸lnie wielu sprzedawc贸w.
Z艂apani mi臋dzy presj膮 pracy klient贸w a piln膮 potrzeb膮 nowego biznesu, rozgl膮daj膮 si臋 za czym艣 szybkim i 艂atwym, co przyniesie kr贸tkoterminowe rezultaty. Oczywi艣cie to wcale nie jest prawdziwa strategia.

Strategiczny rozw贸j biznesu to dostosowanie proces贸w i procedur rozwoju biznesu do strategicznych cel贸w biznesowych Twojej firmy. Rol膮 jak膮 niesie sprawne zarz膮dzanie biznesu jest pozyskiwanie idealnych klient贸w dla Twoich us艂ug o najwy偶szym priorytecie za pomoc膮 obietnic marki, kt贸re mo偶esz spe艂ni膰.

 Decyzja o tym, jakie cele nale偶y realizowa膰 i jakie strategie zastosowa膰, aby rozwija膰 nowy biznes, jest w rzeczywisto艣ci decyzj膮 o wysokiej stawce. Dobra strategia, dobrze wdro偶ona, mo偶e zapewni膰 wysoki wzrost i rentowno艣膰.

Wadliwa strategia mo偶e zahamowa膰 rozw贸j i sfrustrowa膰 cenne talenty rynkowe. Zatem ju偶 chyba widzisz dlaczego nasze doradztwo jest dla Ciebie tak wa偶ne.

Jednak wiele firm s艂abnie na tym krytycznym etapie. Polegaj膮 na przyzwyczajeniu, anegdotach i modach 鈥 lub, co gorsza, 鈥瀟ak zawsze to robili艣my鈥. W dalszej cz臋艣ci om贸wimy, jak opracowa膰 strategiczny plan rozwoju biznesu. Ale najpierw om贸wimy niekt贸re strategie, kt贸re mog膮 znale藕膰 si臋 w tym planie.Wi臋c odpowiadaj膮c na pytanie czym jest strategia rozwoju firmy, oto m.in…

Najlepsze strategie rozwoju biznesu

Przyjrzyjmy si臋 niekt贸rym z najcz臋stszych strategii rozwoju biznesu i ich wp艂ywowi z dzisiejszymi nabywcami.

  Sie膰

Networking jest prawdopodobnie najbardziej powszechnie stosowan膮 strategi膮 rozwoju biznesu. Opiera si臋 na teorii, 偶e decyzje dotycz膮ce zakupu us艂ug profesjonalnych s膮 zakorzenione w relacjach, a najlepszym sposobem na nawi膮zanie nowych relacji jest nawi膮zywanie kontakt贸w twarz膮 w twarz.

Z pewno艣ci膮 prawd膮 jest, 偶e wiele zwi膮zk贸w rozwija si臋 w ten spos贸b. A je艣li nawi膮zujesz kontakty z grup膮 docelow膮, mo偶esz rozwija膰 nowy biznes w spos贸b operacyjny. Ale s膮 ograniczenia. Dzisiejsi kupuj膮cy s膮 pod presj膮 czasu, a tworzenie sieci jest czasoch艂onne. Mo偶e to by膰 bardzo kosztowne, je艣li we藕miesz pod uwag臋 podr贸偶 i czas poza biurem.

Nowsze techniki mog膮 pom贸c w ograniczeniu koszt贸w i czasu. Ale nawet media spo艂eczno艣ciowe wymagaj膮 zainwestowania czasu i uwagi aby zrealizowa膰 plan rozwojowy i zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 dzia艂alno艣ci przedsi臋biorstwa.

  Polecenia

Bliski krewny networkingu, referencje s膮 cz臋sto postrzegane jako mechanizm, kt贸ry zamienia networking i satysfakcj臋 klient贸w w nowy biznes. Nawi膮zujesz relacj臋, a ta osoba poleca ci nowy biznes. Zadowoleni klienci robi膮 to samo.

Oczywi艣cie, polecenia si臋 zdarzaj膮, a wiele firm uzyskuje od nich wi臋kszo艣膰 lub ca艂o艣膰 swojej dzia艂alno艣ci. Ale polecenia s膮 pasywne. Polegaj膮 na Twoich klientach i kontaktach, aby zidentyfikowa膰 dobre grupy klient贸w dla Twoich us艂ug i dokona膰 skierowania we w艂a艣ciwym czasie.

Problem w tym, 偶e 藕r贸d艂a skierowa艅 cz臋sto nie znaj膮 pe艂nego zakresu tego, w jaki spos贸b mo偶na pom贸c klientowi. Tak… wiele poleconych jest s艂abo dopasowanych do Twoich mo偶liwo艣ci. Inne dobrze dopasowane polecenia przepadaj膮, poniewa偶 Twoje 藕r贸d艂o skierowania nie rozpoznaje wspania艂ej perspektywy pomocy, gdy j膮 widzi.

Wreszcie, wielu potencjalnych klient贸w, kt贸rzy mog膮 by膰 dobrymi klientami, wyklucza Twoj膮 firm臋, zanim jeszcze z Tob膮 porozmawia. W jednym z ostatnich bada艅 liczba ta wynosi ponad 50%.

Co wa偶ne, istniej膮 nowe strategie cyfrowe, kt贸re mog膮 przyspieszy膰 polecenia. Kluczem jest sprawienie, aby Twoja specjalistyczna wiedza by艂a bardziej widoczna. Pozwala to ludziom na lepsze polecanie i zwi臋ksza baz臋 polece艅 poza klientami i kilkoma kontaktami biznesowymi.

Sponsoring i reklama

Czy mo偶esz bezpo艣rednio rozwija膰 nowy biznes, sponsoruj膮c wydarzenia i reklam臋? Rozwi膮偶e to wiele problem贸w, je艣li powierzysz swoje cele strategiczne w zakresie digital w艂a艣nie nam. Koniec z pr贸bami uzyskania wyniku, kiedy to robisz sam a nie wiesz jak.

Niestety wyniki na tym froncie nie s膮 zbyt zach臋caj膮ce je艣li robisz to nieodpowiednio. Badania wykaza艂y, 偶e tradycyjna reklama w rzeczywisto艣ci wi膮偶e si臋 z wolniejszym wzrostem. Tylko wtedy, gdy reklama jest po艂膮czona z innymi technikami, takimi jak przemawianie na imprezie, wywiady i inne, techniki te przynosz膮 owoce.

Najbardziej obiecuj膮c膮 strategi膮 reklamow膮 wydaje si臋 by膰 dobrze ukierunkowana reklama cyfrowa. Dzi臋ki temu firmy mog膮 dociera膰 ze swoimi wiadomo艣ciami i ofertami do w艂a艣ciwych os贸b po ni偶szych kosztach.

  Telefon, cold call i cold email

Firmy 艣wiadcz膮ce us艂ugi profesjonalne od dziesi臋cioleci wykorzystuj膮 rozmowy telefoniczne i poczt臋 (obecnie e-mal marketing) do bezpo艣redniego docierania do potencjalnych klient贸w. Skieruj odpowiedni przekaz do odpowiednich firm i decydent贸w, a w efekcie spodziewaj si臋, 偶e znajdziesz nowe mo偶liwo艣ci, kt贸re mo偶na rozwin膮膰.

Z tymi strategiami wi膮偶e si臋 kilka kluczowych wyzwa艅. Po pierwsze s膮 stosunkowo drogie, wi臋c musz膮 by膰 odpowiednie, aby by艂y skuteczne. Po drugie, je艣li nie z艂apiesz potencjalnego klienta we w艂a艣ciwym czasie, Twoja oferta mo偶e nie mie膰 znaczenia, a co za tym idzie, nie b臋dzie mia艂a wp艂ywu na rozw贸j biznesu.

Kluczem jest dostarczenie bardzo atrakcyjnej oferty na bardzo stargetowan膮 list臋. Nie jest 艂atwo uzyska膰 odpowiedni膮 kombinacj臋.

Przyw贸dztwo my艣lowe i marketing tre艣ci

W tym przypadku strategia polega na tym, aby Twoja wiedza by艂a widoczna dla potencjalnych kupuj膮cych i 藕r贸de艂 polece艅. Odbywa si臋 to poprzez pisanie, przemawianie lub publikowanie tre艣ci, kt贸re demonstruj膮 Twoj膮 wiedz臋 fachow膮 i jak mo偶na j膮 zastosowa膰 do rozwi膮zywania problem贸w klient贸w.

Ksi膮偶ki, artyku艂y i wyk艂ady od dawna stanowi膮 podstaw臋 strategii rozwoju biznesu us艂ug profesjonalnych. Wielu ekspert贸w o wysokiej widoczno艣ci zbudowa艂o swoje praktyki i firmy na tej strategii. Cz臋sto realizacja tego podej艣cia wymaga sporej cz臋艣ci kariery.
Jednak zmieniaj膮ce si臋 czasy i technologia zmieni艂y t臋 strategi臋. Wraz z nadej艣ciem komunikacji cyfrowej 艂atwiej i znacznie szybciej mo偶na pokaza膰 swoj膮 wiedz臋 specjalistyczn膮 przed naszym rynkiem docelowym.

Wyszukiwarki wyr贸wna艂y szanse tak, 偶e stosunkowo nieznane osoby i firmy mog膮 sta膰 si臋 znane nawet poza swoim fizycznym regionem. Webinaria zdemokratyzowa艂y wyst膮pienia publiczne, a blogi i strony internetowe zapewniaj膮 ka偶dej firmie obecno艣膰 24 godziny na dob臋, 7 dni w tygodniu. Dodaj wideo i media spo艂eczno艣ciowe, a pocz膮tkuj膮cy ekspert uzyska dost臋p do znacznie rozszerzonego rynku.

Ale te zmiany otwieraj膮 r贸wnie偶 firmy na znacznie wi臋ksz膮 konkurencj臋. Mo偶e si臋 okaza膰, 偶e konkurujesz ze specjalistami, o kt贸rych nigdy nie by艂e艣 艣wiadomy. Efektem jest podniesienie stawki w strategii rozwoju Twojej firmy.

  Po艂膮czone strategie

Powszechne jest 艂膮czenie r贸偶nych strategii rozwoju biznesu. Na przyk艂ad, networking i referencje s膮 cz臋sto u偶ywane razem. Z jednej strony po艂膮czona strategia ma sens. Si艂a jednej strategii mo偶e wzmocni膰 s艂abo艣膰 innej.

Ale istnieje ukryte niebezpiecze艅stwo. Aby strategia osi膮gn臋艂a szczyt, musi by膰 w pe艂ni wdro偶ona. Istnieje niebezpiecze艅stwo, 偶e pr贸buj膮c wykona膰 zbyt wiele r贸偶nych strategii, nigdy nie zrealizujesz 偶adnej z nich ca艂kowicie.

Dobre intencje, bez wzgl臋du na to, jak ambitne, maj膮 niewielk膮 warto艣膰 w rozwoju biznesu. Niedoinwestowanie, brak realizacji i niekonsekwentny wysi艂ek to zmora efektywnego rozwoju biznesu.

O wiele bardziej efektywne jest pe艂ne wdro偶enie prostej strategii ni偶 babranie si臋 w z艂o偶onej. Mniej element贸w, kompetentnie zaimplementowanych, daje lepsze wyniki.

Nast臋pnie zwracamy uwag臋 na taktyki stosowane do realizacji strategii wysokiego poziomu. Ale najpierw trzeba wyja艣ni膰 troch臋 zamieszania.

Strategia Rozwoju Biznesu Vs. Taktyka

Granica mi臋dzy strategi膮 a taktyk膮 nie zawsze jest jasna. Na przyk艂ad mo偶esz my艣le膰 o networkingu jako o og贸lnej strategii rozwoju firmy lub o taktyce maj膮cej na celu zwi臋kszenie wp艂ywu strategii przyw贸dztwa my艣lowego.

Z naszej perspektywy rozr贸偶nienie dotyczy skupienia i zamiaru. Je艣li networking jest twoj膮 strategi膮 rozwoju biznesu, powiniene艣 skupi膰 si臋 na uczynieniu ludzi jak by膰 bardziej efektywnym i wydajnym. Wybierzesz taktyk臋, kt贸ra ma na celu uczynienie networkingu pot臋偶niejszym lub 艂atwiejszym. Mo偶esz wypr贸bowa膰 inn膮 technik臋 marketingow膮 i porzuci膰 j膮, je艣li nie pomo偶e ci w realizacji strategii w stosunku do szans i zagro偶e艅.

Z drugiej strony, je艣li networking jest po prostu jedn膮 z wielu taktyk, Twoja decyzja o jej zastosowaniu b臋dzie zale偶e膰 od tego, czy wspiera Twoj膮 wi臋ksz膮 strategi臋. Taktyki i techniki mo偶na testowa膰 i 艂atwo zmienia膰. Z drugiej strony strategia jest przemy艣lanym wyborem i nie zmienia si臋 z dnia na dzie艅 ani z tygodnia na tydzie艅.

10 najbardziej efektywnych taktyk rozwoju biznesu

Jakie taktyki rozwoju biznesu s膮 najskuteczniejsze? Aby si臋 tego dowiedzie膰, przeprowadzili艣my niedawno badanie, kt贸re obj臋艂o ponad 100 firm 艣wiadcz膮cych us艂ugi profesjonalne, kt贸re z nami wsp贸艂pracuj膮. W badaniu zidentyfikowano te firmy, kt贸re ros艂y w ponad 20% z艂o偶onej rocznej stopie wzrostu w okresie trzech lat.

Te firmy wysokiego wzrostu por贸wnali艣my z firmami z tej samej bran偶y, kt贸re nie rozwija艂y si臋 w tym samym okresie. Nast臋pnie zbadali艣my, kt贸re taktyki rozwoju biznesu zosta艂y zastosowane przez ka偶d膮 grup臋 i kt贸re przynios艂y najwi臋kszy wp艂yw.
Rezultatem jest lista dziesi臋ciu najbardziej wp艂ywowych taktyk stosowanych przez firmy kt贸rych plan strategiczny zaowocowa艂 艣wietnymi rezultatami:

  1.   Udzielanie opinii i/lub konsultacji
  2.   Przemawianie w podcastach, radiu lub innych formatach audio
  3.   Reklamy cyfrowe
  4.   Blogowanie wideo, vlog
  5.   Wideo marketingowe
  6.   Public relations (media wypracowane)
  7.   Networking na ukierunkowanych konferencjach/wydarzeniach
  8.   Badanie s艂贸w kluczowych/optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek- seo, pozycjonowanie
  9.   Networking w mediach spo艂eczno艣ciowych
  10.   Podtrzymywanie relacji poprzez rozmowy telefoniczne

Istnieje kilka kluczowych obserwacji dotycz膮cych tych taktyk wzrostu. Po pierwsze, techniki te mog膮 by膰 wykorzystane w obs艂udze r贸偶nych strategii rozwoju biznesu. Na przyk艂ad numer pi膮ty na li艣cie, przemawianie na bran偶owych konferencjach lub wydarzeniach, mo偶e z 艂atwo艣ci膮 wspiera膰 networking lub strategi臋 przyw贸dztwa my艣lowego.

Drug膮 obserwacj膮 jest to, 偶e najlepsze taktyki obejmuj膮 mieszank臋 technik cyfrowych i tradycyjnych. Jak zobaczysz, gdy opracujemy Tw贸j plan, posiadanie zdrowego po艂膮czenia technik cyfrowych i tradycyjnych zwi臋ksza wp艂yw Twojej strategii.
Oto podstawowe strategie rozwoju firmy:

Jak stworzy膰 sw贸j strategiczny plan rozwoju biznesu

Business Development Plan to dokument opisuj膮cy spos贸b realizacji strategii rozwoju firmy. Mo偶e to by膰 plan dla osoby, praktyki lub firmy jako ca艂o艣ci. Swoim zakresem obejmuje zar贸wno funkcje marketingowe, jak i sprzeda偶owe, poniewa偶 s膮 one powi膮zane w wi臋kszo艣ci profesjonalnych firm us艂ugowych.

Oto kluczowe kroki, aby opracowa膰 i udokumentowa膰 sw贸j plan.

  Zdefiniuj grup臋 docelow膮

Kogo pr贸bujesz przyci膮gn膮膰 jako nowych klient贸w? Skoncentruj si臋 na swoich najlepiej dopasowanych klientach, a nie na wszystkich potencjalnych klientach. Najskuteczniejsze jest skupienie si臋 na w膮skiej grupie docelowej. Ale nie ograniczaj si臋 tak, 偶e nie mo偶esz osi膮gn膮膰 swoich cel贸w biznesowych.

  Zbadaj ich problemy, zachowania zakupowe i konkurencj臋

Im wi臋cej wiesz o swojej grupie docelowej, tym lepiej b臋dziesz wyposa偶ony, aby przyci膮gn膮膰 ich uwag臋 i przekaza膰, jak mo偶esz im pom贸c. Jakie s膮 ich kluczowe problemy biznesowe? Czy Twoja wiedza specjalistyczna jest odpowiednia dla tych zagadnie艅? Gdzie szukaj膮 rad i inspiracji? Jak wygl膮da 艣rodowisko konkurencyjne?

  Zidentyfikuj swoj膮 przewag臋 konkurencyjn膮

Co ci臋 wyr贸偶nia? Dlaczego jest to lepsze dla Twojego klienta docelowego? Czy jeste艣 najbardziej op艂acaln膮 alternatyw膮, czy wiod膮cym ekspertem w bran偶y? To 鈥瀙ozycjonowanie鈥, jak si臋 cz臋sto nazywa, musi by膰 prawdziwe, mo偶liwe do udowodnienia i odpowiednie dla potencjalnego klienta w momencie, gdy wybiera on firm臋, z kt贸r膮 chce wsp贸艂pracowa膰. Pami臋taj, aby udokumentowa膰 to pozycjonowanie, poniewa偶 b臋dziesz z niego wielokrotnie korzysta膰 podczas opracowywania swoich komunikat贸w i narz臋dzi marketingowych.

  Wybierz og贸ln膮 strategi臋 rozwoju biznesu

Wybierz szerok膮 strategi臋 lub elementy zarz膮dzania strategicznego, aby dotrze膰 do potencjalnych klient贸w, zaanga偶owa膰 ich i przekonwertowa膰. Mo偶esz zacz膮膰 od listy najlepszych strategii podanych powy偶ej. Kt贸ra strategia pasuje do potrzeb i preferencji odbiorc贸w docelowych? Kt贸re z nich najlepiej oddaj膮 Twoj膮 przewag臋 konkurencyjn膮? Na przyk艂ad, je艣li konkurujesz, poniewa偶 masz doskona艂膮 wiedz臋 bran偶ow膮, przemy艣lane przyw贸dztwo/strategia marketingu tre艣ci prawdopodobnie dobrze Ci si臋 przys艂u偶y.

Wybierz taktyk臋 rozwoju biznesu

艢wietnym miejscem na rozpocz臋cie jest lista najskuteczniejszych taktyk, kt贸re podali艣my powy偶ej. Upewnij si臋, 偶e ka偶da wybrana technika pasuje do grupy docelowej i strategii. Pami臋taj, nie chodzi o Twoje osobiste preferencje czy znajomo艣膰 taktyki. Chodzi o to, co dzia艂a z publiczno艣ci膮.

Ponadto b臋dziesz musia艂 zr贸wnowa偶y膰 swoje wybory na dwa wa偶ne sposoby: Po pierwsze, b臋dziesz potrzebowa膰 taktyk, kt贸re odnosz膮 si臋 do ka偶dego etapu rozwoju biznesowego. Niekt贸re techniki 艣wietnie sprawdzaj膮 si臋 w celu uzyskania widoczno艣ci, ale nie odnosz膮 si臋 do d艂ugoterminowego piel臋gnowania. Musisz pokry膰 ca艂y lejek.

Po drugie, potrzebna jest dobra r贸wnowaga mi臋dzy technikami cyfrowymi i tradycyjnymi. Uwa偶aj na za艂o偶enia. Tylko dlatego, 偶e nie korzystasz z medi贸w spo艂eczno艣ciowych, nie oznacza to, 偶e cz臋艣膰 Twoich potencjalnych klient贸w nie u偶ywa ich, aby Ci臋 sprawdzi膰.

Marketing internetowy i tradycyjny

Kiedy, jak cz臋sto, jakie konferencje, jakie tematy? Teraz nadszed艂 czas, aby ustali膰 szczeg贸艂y, kt贸re zamieniaj膮 szerok膮 strategi臋 w konkretny plan. Wiele plan贸w zawiera kalendarz tre艣ci lub kalendarz marketingowy, kt贸ry okre艣la szczeg贸艂y tydzie艅 po tygodniu. Je艣li to dla ciebie za du偶o szczeg贸艂贸w, przynajmniej udokumentuj, co b臋dziesz robi膰 i jak cz臋sto. Te dane b臋d膮 Ci potrzebne do monitorowania realizacji Twojego planu.

  Okre艣l, jak b臋dziesz monitorowa膰 wdra偶anie i wp艂yw

Cz臋sto pomijane, te wa偶ne wzgl臋dy cz臋sto przes膮dzaj膮 o r贸偶nicy mi臋dzy sukcesem a pora偶k膮. Niewdro偶one strategie nie dzia艂aj膮. 艢led藕, co i kiedy robisz. To zar贸wno zmotywuje do dzia艂ania, jak i zapewni doskona艂y punkt wyj艣cia do rozwi膮zywania problem贸w ze swoj膮 strategi膮. Monitoruj i rejestruj r贸wnie偶 widoczne skutki. Najbardziej oczywistym skutkiem b臋dzie liczba podpisanych um贸w z nowymi biznesami. Ale powiniene艣 r贸wnie偶 monitorowa膰 nowe leady lub nowe kontakty. Wreszcie, nie zaniedbuj wa偶nych wynik贸w procesu, takich jak skierowania, nowe nazwiska dodane do listy i pobrania tre艣ci, kt贸re eksponuj膮 potencjalnych klient贸w i 藕r贸d艂a skierowa艅 na Twoj膮 wiedz臋 specjalistyczn膮.

Twoim zadaniem jest wybra膰 obszar kt贸ry ma najwi臋kszy potencja艂 i tutaj k艂ania nam si臋 dobre planowanie i m.in, trend innowacyjny, a tak偶e to jak dysponujesz zasobami.

Je艣li wykonasz te kroki, otrzymasz udokumentowan膮 strategi臋 rozwoju biznesu oraz konkretny plan jej wdro偶enia i optymalizacji.

Chcesz 偶eby艣my stworzyli perfekcyjn膮 plan, aby strategia rozwoju firmy by艂a do Ciebie dobrana „na miar臋”?

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)