Retargeting – czym jest i jak działa? (przykłady, definicja)

Kampania remarketingowa Retargeting

Remarketing czy retargeting?

Ostatecznie na zakup decyduje się tylko 1-4% wszystkich odwiedzających witrynę. Stwarza to poważny problem dla reklamodawców — jak przekonać pozostałe 96-99%?

Retargeting to kluczowa strategia mająca na celu przypomnienie kupującym o ich pierwotnych zainteresowaniach i zachęcenie ich do powrotu do sklepu internetowego w celu sfinalizowania zakupu.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czym jest retargeting?

Kupujący przegląda produkty w sklepie internetowym na swoim laptopie.

Przegląda wiele produktów, ale potem zamyka okno przeglądarki, nie dodając niczego do koszyka. Kilka dni później widzi na swoim urządzeniu mobilnym reklamę dokładnie tych produktów, które oglądał, a także powiązanych produktów, których jeszcze nie zna.

Pamięta markę, reklama skutecznie do niego przemawia, wraca do sklepu internetowego i kupuje. To jest retargeting.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Prosty retargeting angażuje klienta na całej jego ścieżce dzięki reklamom produktu, który ostatnio oglądał.

Retargeting zaawansowany pokazuje dynamiczne, spersonalizowane reklamy oparte na produktach, które kupujący może polubić. To może również obejmować produkty, których kupujący nawet wcześniej nie oglądał, jednak najnowocześniejsza technologia automatycznego polecania produktów ustaliła, że produkty te są dla niego równie istotne.

Zaawansowany retargeting łączy informacje z wielokanałowej podróży klienta poprzez dopasowanie tożsamości. W ten sposób można dotrzeć do potencjalnych nabywców na różnych urządzeniach i w różnych środowiskach.

Każda reklama jest indywidualnie dopasowywana. Zaawansowane retargetowanie określa, kiedy klient jest najbardziej skłonny do zakupu i wyświetla mu reklamy tylko w odpowiednich momentach. W ten sposób można zmaksymalizować ROI.

Plusy i minusy retargetingu ww Google Ads (dawniej AdWords)

Retargeting z AdWords umożliwia uwzględnienie zainteresowań klienta poprzez ukierunkowaną reklamę w porównaniu z innymi środkami reklamowymi. Odbywa się to głównie za pomocą tak zwanych list retargetingowych.

Z jednej strony daje to więcej konwersji w postaci odsłon, zakupów czy rejestracji do newslettera, a z drugiej strony można bezpośrednio wzmocnić swoją markę, ponieważ użytkownicy częściej się z nią konfrontują.

Ponieważ tylko niewielka część użytkowników dokonuje zakupu podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej, retargeting jest użytecznym i opłacalnym sposobem ponownego kierowania odwiedzających i przekonania ich do dokonania zakupu.

Jednak reklamy retargetingowe mogą być postrzegane przez użytkowników jako agresywne i naruszające prywatność, a tym samym prowadzić do negatywnego postrzegania marki. W Unii Europejskiej obowiązują również surowe przepisy dotyczące ochrony danych, których należy przestrzegać.

Co należy wziąć pod uwagę podczas retargetingu?

Aby efektywnie korzystać z retargetingu, należy najpierw dokładniej przeanalizować zachowanie użytkowników. Jeśli intencje użytkownika zostaną poprawnie zinterpretowane i zrozumiane, można uniknąć lub znacznie zminimalizować negatywne skutki retargetingu.

Częścią analizy powinno być ustalenie, w której fazie podróży klienta znajduje się użytkownik.

Użytkownicy, którzy wykazali ogólne zainteresowanie produktami firmy, powinni być „traktowani” inaczej niż użytkownicy, którzy już umieścili produkty w koszyku i tym samym wykazali konkretny zamiar zakupu.

Na co pozwala retargeting?

Retargeting (zwany także remarketingiem) pozwala na dotarcie do osób, które już miały wcześniej kontakt z Twoją marką lub stroną internetową i zachęcenie ich do powrotu na Twoją stronę oraz zwiększenie szans na dokonanie konwersji. Dzięki retargetingowi można wyświetlać reklamy w sieci reklamowej lub na portalach społecznościowych, które będą dostosowane do zachowania użytkownika na Twojej stronie internetowej.

Retargeting pozwala na osiągnięcie kilku celów marketingowych, w tym:

  1. Zwiększenie świadomości marki – poprzez wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową, ale nie dokonali konwersji.
  2. Zwiększenie wskaźnika konwersji – poprzez skierowanie reklam do osób, które już miały kontakt z Twoją marką lub produktem, ale nie dokonały zakupu, i zachęcenie ich do powrotu i dokonania zakupu.
  3. Zwiększenie lojalności klientów – poprzez wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy dokonali już zakupu na Twojej stronie, zachęcając ich do powrotu i dokonania kolejnych zakupów.

Retargeting pozwala na bardziej precyzyjne targetowanie reklam i zwiększenie ich skuteczności, ponieważ kierowane są do osób, które już wykazywały zainteresowanie Twoją marką lub produktem.

Dlaczego retargeting Google jest tak ważny?

Retargeting jest wsparciem w bardziej ukierunkowanym docieraniu do odwiedzających i klientów, którzy zostali już pozyskani. Odbywa się to za pomocą reklam, które można precyzyjnie dostosować do pomysłów i potrzeb potencjalnych klientów. Szczególną zaletą retargetingu Google jest możliwość zaprezentowania potencjalnym nabywcom tylko tych produktów, które naprawdę ich interesują.

Stosowane są do tego metody analityczne. Inne reklamy często opierają się na treści strony i nie są indywidualnie dostosowywane do użytkownika.

W rezultacie internauci codziennie widzą dziesiątki zupełnie nieistotnych reklam podczas surfowania w sieci. I to właśnie ta właściwość sprawia, że Google Retargeting jest tak ważny i cenny. Klient widzi tylko reklamy, które odpowiadają jego zainteresowaniom.

Jak działa retargeting AdWords?

Lepszą skuteczność sprzedażową osiąga się dzięki retargetingowi AdWords, który najpierw rejestruje zainteresowania i preferencje danego odwiedzającego w witrynie.

Dane pozostają anonimowe zgodnie z wytycznymi Google, co oznacza, że nie można przypisać danych do konkretnego użytkownika. Zbieranie takich informacji jak adresy e-mail, numery telefonów, dane karty kredytowej lub inne, w wielu rejonach jest oficjalnie wykluczone.

Po opuszczeniu strony internetowej przez użytkownika pozyskane dane są przesyłane do Google AdWords. Ocenia się, które reklamy są dla niego istotne. Stosowanie plików cookie ułatwia rozpoznanie użytkownika na innych stronach internetowych, pod warunkiem, że nie podjął on żadnych środków zaradczych (takich jak usuwanie plików cookie, blokowanie ciasteczek, czy adblock).

Na podstawie rozpoznania Google automatycznie decyduje, jaka reklama ma być wyświetlana temu konkretnemu klientowi.

Modele rozliczeniowe do retargetingu w AdWords

Jeśli chodzi o przetwarzanie, retargeting AdWords zazwyczaj wykorzystuje model rozliczeniowy kosztu za tysiąc kontaktów (CPM) lub koszt kliknięcia, lub koszt kliknięcia (CPC). Podczas gdy partner reklamowy zawsze płaci za tysiąc wyświetleń przez użytkowników w przypadku CPM, w przypadku CPC należna jest kwota za każde kliknięcie reklamy.

Jakie rodzaje retargetingu są dostępne w Google AdWords?

Dzięki kampaniom retargetingu można wybierać spośród dwóch różnych typów reklam, których można użyć, aby skierować potencjalnych nabywców do swojej witryny. Rodzaj reklamy określa dostępną strategię kampanii. Najpopularniejszym rodzajem retargetingu w AdWords jest reklama oparta na pikselach.

Klienci, którzy odwiedzili witrynę i przejrzeli ofertę, otrzymają wówczas reklamy dopasowane do ich zainteresowań na innych witrynach w sieci reklamowej Google za pomocą plików cookie.

W przypadku retargetingu Google nie ma znaczenia, czy odwiedzający podał wcześniej jakiekolwiek informacje kontaktowe, takie jak adres e-mail.

Ponadto istnieje tak zwane wyświetlanie oparte na listach, która to forma jest ogólnie rzadziej używana, ale oferuje spory potencjał. Ten typ wykorzystuje listy z zebranymi adresami e-mail.

Co różni retargeting i remarketing?

Retargeting i remarketing to dwa terminy o bardzo podobnym znaczeniu. Oba pojęcia odnoszą się do strategii marketingowej, która polega na kierowaniu reklam do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę internetową lub miały z Twoją marką kontakt.

Mimo że terminy retargeting i remarketing są często stosowane zamiennie, istnieje pewna subtelna różnica między nimi. Retargeting to technologia wykorzystywana do wyświetlania reklam w sieci reklamowej, które są dostosowane do zachowania użytkownika na Twojej stronie internetowej. Remarketing natomiast to bardziej ogólny termin, który może obejmować różne działania marketingowe, np. wysyłanie newsletterów, wiadomości e-mail, itp., które mają na celu dotarcie do klientów, którzy wcześniej mieli z Twoją marką kontakt.

W praktyce jednak terminy te są stosowane zamiennie i często odnoszą się do tego samego rodzaju działań marketingowych. W obu przypadkach chodzi o skuteczne docieranie do potencjalnych klientów, którzy wcześniej mieli z Twoją marką kontakt i zachęcanie ich do powrotu na Twoją stronę internetową oraz zwiększenie szans na dokonanie konwersji.

Co to jest retargeting?

Retargeting to użycie reklamy displayowej, która wyświetla się w różnych miejscach tym, tylko konkretnym osobom. Czyli takim, które miały kontakt z naszą stroną internetową oraz oferowanymi przez nas usługami, czy produktami. Retargeting ma na celu ponowne zaangażowanie klienta po początkowej interakcji.

Co to jest retargeting behawioralny

Retargeting behawioralny (z ang. BR) to rozwinięcie metody retargetingowej o informacje na temat zachowania, czyli co użytkownik robił na naszej stronie internetowej zanim ją opuścił.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!