Retargeting – czym jest i jak dzia艂a?

Bing Ads – na czym polegaj膮 kampanie reklamowe microsoft advertising?
26 czerwca, 2022
LinkedIn Premium -co to jest i czy warto z niego korzysta膰?
26 czerwca, 2022
Kampania remarketingowa Retargeting

Remarketing czy retargeting?

Ostatecznie na zakup decyduje si臋 tylko 1-4% wszystkich odwiedzaj膮cych witryn臋. Stwarza to powa偶ny problem dla reklamodawc贸w 鈥 jak przekona膰 pozosta艂e 96-99%?

Retargeting to kluczowa strategia maj膮ca na celu przypomnienie kupuj膮cym o ich pierwotnych zainteresowaniach i zach臋cenie ich do powrotu do sklepu internetowego w celu sfinalizowania zakupu.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

Czym jest retargeting?

Kupuj膮cy przegl膮da produkty w sklepie internetowym na swoim laptopie.

Przegl膮da wiele produkt贸w, ale potem zamyka okno przegl膮darki, nie dodaj膮c niczego do koszyka. Kilka dni p贸藕niej widzi na swoim urz膮dzeniu mobilnym reklam臋 dok艂adnie tych produkt贸w, kt贸re ogl膮da艂, a tak偶e powi膮zanych produkt贸w, kt贸rych jeszcze nie zna.

Pami臋ta mark臋, reklama skutecznie do niego przemawia, wraca do sklepu internetowego i kupuje. To jest retargeting.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Prosty retargeting anga偶uje klienta na ca艂ej jego 艣cie偶ce dzi臋ki reklamom produktu, kt贸ry ostatnio ogl膮da艂.

Retargeting zaawansowany pokazuje dynamiczne, spersonalizowane reklamy oparte na produktach, kt贸re kupuj膮cy mo偶e polubi膰. To mo偶e r贸wnie偶 obejmowa膰 produkty, kt贸rych kupuj膮cy nawet wcze艣niej nie ogl膮da艂, jednak najnowocze艣niejsza technologia automatycznego polecania produkt贸w ustali艂a, 偶e produkty te s膮 dla niego r贸wnie istotne.

Zaawansowany retargeting 艂膮czy informacje z wielokana艂owej podr贸偶y klienta poprzez dopasowanie to偶samo艣ci. W ten spos贸b mo偶na dotrze膰 do potencjalnych nabywc贸w na r贸偶nych urz膮dzeniach i w r贸偶nych 艣rodowiskach.

Ka偶da reklama jest indywidualnie dopasowywana. Zaawansowane retargetowanie okre艣la, kiedy klient jest najbardziej sk艂onny do zakupu i wy艣wietla mu reklamy tylko w odpowiednich momentach. W ten spos贸b mo偶na zmaksymalizowa膰 ROI.

Plusy i minusy retargetingu ww Google Ads (dawniej AdWords)

Retargeting z AdWords umo偶liwia uwzgl臋dnienie zainteresowa艅 klienta poprzez ukierunkowan膮 reklam臋 w por贸wnaniu z innymi 艣rodkami reklamowymi. Odbywa si臋 to g艂贸wnie za pomoc膮 tak zwanych list retargetingowych.

Z jednej strony daje to wi臋cej konwersji w postaci ods艂on, zakup贸w czy rejestracji do newslettera, a z drugiej strony mo偶na bezpo艣rednio wzmocni膰 swoj膮 mark臋, poniewa偶 u偶ytkownicy cz臋艣ciej si臋 z ni膮 konfrontuj膮.

Poniewa偶 tylko niewielka cz臋艣膰 u偶ytkownik贸w dokonuje zakupu podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej, retargeting jest u偶ytecznym i op艂acalnym sposobem ponownego kierowania odwiedzaj膮cych i przekonania ich do dokonania zakupu.

Jednak reklamy retargetingowe mog膮 by膰 postrzegane przez u偶ytkownik贸w jako agresywne i naruszaj膮ce prywatno艣膰, a tym samym prowadzi膰 do negatywnego postrzegania marki. W Unii Europejskiej obowi膮zuj膮 r贸wnie偶 surowe przepisy dotycz膮ce ochrony danych, kt贸rych nale偶y przestrzega膰.

Co nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 podczas retargetingu?

Aby efektywnie korzysta膰 z retargetingu, nale偶y najpierw dok艂adniej przeanalizowa膰 zachowanie u偶ytkownik贸w. Je艣li intencje u偶ytkownika zostan膮 poprawnie zinterpretowane i zrozumiane, mo偶na unikn膮膰 lub znacznie zminimalizowa膰 negatywne skutki retargetingu.

Cz臋艣ci膮 analizy powinno by膰 ustalenie, w kt贸rej fazie podr贸偶y klienta znajduje si臋 u偶ytkownik.

U偶ytkownicy, kt贸rzy wykazali og贸lne zainteresowanie produktami firmy, powinni by膰 鈥瀟raktowani鈥 inaczej ni偶 u偶ytkownicy, kt贸rzy ju偶 umie艣cili produkty w koszyku i tym samym wykazali konkretny zamiar zakupu.

Dlaczego retargeting Google jest tak wa偶ny?

Retargeting jest wsparciem w bardziej ukierunkowanym docieraniu do odwiedzaj膮cych i klient贸w, kt贸rzy zostali ju偶 pozyskani. Odbywa si臋 to za pomoc膮 reklam, kt贸re mo偶na precyzyjnie dostosowa膰 do pomys艂贸w i potrzeb potencjalnych klient贸w. Szczeg贸ln膮 zalet膮 retargetingu Google jest mo偶liwo艣膰 zaprezentowania potencjalnym nabywcom tylko tych produkt贸w, kt贸re naprawd臋 ich interesuj膮.

Stosowane s膮 do tego metody analityczne. Inne reklamy cz臋sto opieraj膮 si臋 na tre艣ci strony i nie s膮 indywidualnie dostosowywane do u偶ytkownika.

W rezultacie internauci codziennie widz膮 dziesi膮tki zupe艂nie nieistotnych reklam podczas surfowania w sieci. I to w艂a艣nie ta w艂a艣ciwo艣膰 sprawia, 偶e Google Retargeting jest tak wa偶ny i cenny. Klient widzi tylko reklamy, kt贸re odpowiadaj膮 jego zainteresowaniom.

Jak dzia艂a retargeting AdWords?

Lepsz膮 skuteczno艣膰 sprzeda偶ow膮 osi膮ga si臋 dzi臋ki retargetingowi AdWords, kt贸ry najpierw rejestruje zainteresowania i preferencje danego odwiedzaj膮cego w witrynie.

Dane pozostaj膮 anonimowe zgodnie z wytycznymi Google, co oznacza, 偶e nie mo偶na przypisa膰 danych do konkretnego u偶ytkownika. Zbieranie takich informacji jak adresy e-mail, numery telefon贸w, dane karty kredytowej lub inne, w wielu rejonach jest oficjalnie wykluczone.

Po opuszczeniu strony internetowej przez u偶ytkownika pozyskane dane s膮 przesy艂ane do Google AdWords. Ocenia si臋, kt贸re reklamy s膮 dla niego istotne. Stosowanie plik贸w cookie u艂atwia rozpoznanie u偶ytkownika na innych stronach internetowych, pod warunkiem, 偶e nie podj膮艂 on 偶adnych 艣rodk贸w zaradczych (takich jak usuwanie plik贸w cookie, blokowanie ciasteczek, czy adblock).

Na podstawie rozpoznania Google automatycznie decyduje, jaka reklama ma by膰 wy艣wietlana temu konkretnemu klientowi.

Modele rozliczeniowe do retargetingu w AdWords

Je艣li chodzi o przetwarzanie, retargeting AdWords zazwyczaj wykorzystuje model rozliczeniowy kosztu za tysi膮c kontakt贸w (CPM) lub koszt klikni臋cia, lub koszt klikni臋cia (CPC). Podczas gdy partner reklamowy zawsze p艂aci za tysi膮c wy艣wietle艅 przez u偶ytkownik贸w w przypadku CPM, w przypadku CPC nale偶na jest kwota za ka偶de klikni臋cie reklamy.

Jakie rodzaje retargetingu s膮 dost臋pne w Google AdWords?

Dzi臋ki kampaniom retargetingu mo偶na wybiera膰 spo艣r贸d dw贸ch r贸偶nych typ贸w reklam, kt贸rych mo偶na u偶y膰, aby skierowa膰 potencjalnych nabywc贸w do swojej witryny. Rodzaj reklamy okre艣la dost臋pn膮 strategi臋 kampanii. Najpopularniejszym rodzajem retargetingu w AdWords jest reklama oparta na pikselach.

Klienci, kt贸rzy odwiedzili witryn臋 i przejrzeli ofert臋, otrzymaj膮 w贸wczas reklamy dopasowane do ich zainteresowa艅 na innych witrynach w sieci reklamowej Google za pomoc膮 plik贸w cookie.

W przypadku retargetingu Google nie ma znaczenia, czy odwiedzaj膮cy poda艂 wcze艣niej jakiekolwiek informacje kontaktowe, takie jak adres e-mail.

Ponadto istnieje tak zwane wy艣wietlanie oparte na listach, kt贸ra to forma jest og贸lnie rzadziej u偶ywana, ale oferuje spory potencja艂. Ten typ wykorzystuje listy z zebranymi adresami e-mail.

Co to jest retargeting?

Retargeting to u偶ycie reklamy displayowej, kt贸ra wy艣wietla si臋 w r贸偶nych miejscach tym, tylko konkretnym osobom. Czyli takim, kt贸re mia艂y kontakt z nasz膮 stron膮 internetow膮 oraz oferowanymi przez nas us艂ugami, czy produktami. Retargeting ma na celu ponowne zaanga偶owanie klienta po pocz膮tkowej interakcji.

Co to jest retargeting behawioralny

Retargeting behawioralny (z ang. BR) to rozwini臋cie metody retargetingowej o informacje na temat zachowania, czyli co u偶ytkownik robi艂 na naszej stronie internetowej zanim j膮 opu艣ci艂.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)