Strategia zbierania 艣mietanki
Strategia zbierania 艣mietanki (strategie ustalania cen, price skimming)
11 kwietnia, 2022
Kanibalizacja S艂贸w Kluczowych
Kanibalizacja S艂贸w Kluczowych a Pozycjonowanie: co to jest, jak j膮 zidentyfikowa膰 i wyeliminowa膰, aby poprawi膰 SEO?
11 kwietnia, 2022

Reklama por贸wnawcza – definicja, rodzaje, aspekty prawne (nieuczciwa konkurencja, ustawa UOKiK)

Reklama por贸wnawcza
Reklama por贸wnawcza

Czym jest Reklama por贸wnawcza – definicja, rodzaje, aspekty prawne (nieuczciwa konkurencja, ustawa UOKiK)

W obecnych czasach wiele firm stosuje reklam臋 por贸wnawcz膮. Ma ona bardzo ogromny potencja艂, zw艂aszcza w kwestii wp艂ywania na odbiorc贸w.

Odpowiednio skonstruowana b臋dzie bardzo obrazowa. Ponadto w obiektywny spos贸b b臋dzie prezentowa膰 zalety promowanego towaru czy us艂ugi.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Reklama por贸wnawcza cechy

Skupia膰 si臋 b臋dzie przede wszystkim na takim towarze, kt贸ry wyr贸偶nia si臋 na rynku. Warto dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o reklamie por贸wnawczej. Dzi臋ki niej mo偶na znacz膮co zwi臋kszy膰 wp艂ywy finansowe w firmie.

Wiele os贸b kojarzy reklam臋 por贸wnawcz膮 z czynem zabronionym. Ponadto uznawana jest za tak膮 reklam臋, kt贸ra jest nieuczciwa. Warto zaznaczy膰, 偶e jej celem jest teoretycznie obiektywne por贸wnywanie dw贸ch b膮d藕 wi臋cej produkt贸w takiego samego rodzaju.

System identyfikacji wizualnej

Celem takiej reklamy jest uwydatnianie zalet danego produktu. Ci臋偶ko jednak偶e zaprzeczy膰, i偶 stosowania takich dzia艂a艅 promocyjnych b臋dzie wi膮za艂o si臋 z do艣膰 du偶ym ryzykiem naruszania d贸br konkurent贸w.

Mowa tutaj na przyk艂ad o sugerowaniu, i偶 dane towary s膮 gorszej jako艣ci ni偶 te, kt贸re przeznaczone s膮 odbiorcom reklamodawcy.

Reklama por贸wnawcza ustawa

Warto zaznaczy膰, 偶e ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji okre艣la reklamy por贸wnawcze jako czyn zwi膮zany z nieuczciw膮 konkurencj膮.

Obecne przepisy prawa wskazuj膮, i偶 reklama reklama umo偶liwiaj膮ca rozpoznanie konkurenta b膮d藕 towar贸w b臋dzie sprzeczna z dobrymi obyczajami.

Jest to do艣膰 og贸lna definicja.

Mieszcz膮 si臋 w niej praktycznie wszystkie stosowane przez w艂a艣cicieli firm praktyki, kt贸re maj膮 na celu zdeprecjonowa膰 produkt oferowany przez inne przedsi臋biorstwo.

Celem jest podniesienie oceny w艂asnego produktu. Je偶eli celem jest naszym celem jest to, 偶eby pracowa膰 zgodnie z prawem oraz dobrymi obyczajami reklama por贸wnawcza musi by膰 odpowiednio stosowana.

Mowa tutaj o por贸wnywaniu przedmiot贸w oraz us艂ug tego samego rodzaju o bli藕niaczych cechach. Opr贸cz tego trzeba te偶 stosowa膰 informacje zgodne z prawd膮 – musz膮 by膰 one sprawdzalne.

Reklama wprowadzaj膮ca w b艂膮d

Je偶eli chcemy stosowa膰 reklam臋 por贸wnawcz膮, nie mo偶emy interpretowa膰 cech por贸wnywalnych na niekorzy艣膰 innego przedmiotu.

Ponadto trzeba przedstawia膰 cechy przedmiot贸w w spos贸b obiektywny. Dodatkowo nie nale偶y odnosi膰 si臋 do osoby producenta – zw艂aszcza nie dyskredytowa膰 go.

Trzeba te偶 powiedzie膰 o tym, 偶e stosowanie reklamy por贸wnawczej, ze wzgl臋du na zwi膮zane z ni膮 ryzyko w kwestiach prawnych, jest w Europie rzadko spotykane. Jest tak te偶 przez negatywne nastawienie konsument贸w do takiej formy reklamy.

Warto zaznaczy膰, 偶e sytuacja wygl膮da troch臋 inaczej w Stanach Zjednoczonych, a tak偶e Kanadzie. Nale偶y podkre艣li膰, 偶e zgodnie z panuj膮cym prawem w Stanach Zjednoczonych, reklamy atakuj膮ce b膮d藕 dyskredytuj膮ce produkty innych firm s膮 dozwolone, tylko w przypadku, gdy jest ona zgodna z prawn膮 b膮d藕 nie wprowadzi odbiorc贸w w b艂膮d. Mowa tutaj o wprowadzeniu w b艂膮d bezpo艣rednio, ale tak偶e i po艣rednio.

Trzeba te偶 doda膰, 偶e podobne przes艂anki zawiera w sobie tak偶e The Lanham Act, kt贸ry r贸wnie偶 odnosi si臋 do praktykowania reklam por贸wnawczych.

Z tego powodu wida膰 wyra藕nie, i偶 restrykcje w tym zakresie b臋d膮 o wiele mniejsze ni偶 w przypadku prawa obowi膮zuj膮cego w Europie.

Warto podkre艣li膰, 偶e przepisy pa艅stw cz艂onkowskich Unii Europejskiej, kt贸re dotycz膮 reklamy por贸wnawczej zharmonizowane zosta艂y w oparciu o obecne przepisy prawa europejskiego. Z tego powodu z kolejnymi nowelizacjami przepis贸w w Unii Europejskiej, kt贸re dotycz膮 reklamy por贸wnawczej, prawodawca wsp贸lnotowy wyda艂 wcze艣niej ujednolicony tekst.

Dotyczy on regulacji zwi膮zanej z reklam膮 wprowadzaj膮c膮 w b艂膮d.

Ponadto mowa tutaj o reklamie por贸wnawczej w formie dyrektywy 2006/114/WE. Trzeba zaznaczy膰, 偶e harmonizacja dotyczy膰 b臋dzie zw艂aszcza zasad og贸lnych, zgodnie z kt贸rymi reklamy por贸wnawcze s膮 dozwolone, jednak偶e obwarowane zosta艂y bardzo licznymi regulacjami oraz wymogami, kt贸re dotycz膮 jej tre艣ci, a tak偶e formy.

Reklama por贸wnawcza jako czyn nieuczciwej konkurencji

Obecne przepisy krajowe poszczeg贸lnych kraj贸w Unii Europejskiej, jakkolwiek b臋d膮 przyjmowa膰 zasad臋 dopuszczalno艣ci tego typu formy reklamy.

Ponadto mog膮 w do艣膰 istotny spos贸b r贸偶ni膰 si臋 pod wzgl臋dem mo偶liwo艣ci interpretowania konkretnych ku temu warunk贸w. Przewa偶nie obecnie stosowana b臋dzie zasada sprzeczno艣ci z dobrymi obyczajami.

Warto te偶 zaznaczy膰, 偶e wszelkie agencje marketingowe tak偶e maj膮 nieco liberalniejsze podej艣cie do tego typu promocji. 艢wiadczy o takim fakcie bardzo g艂o艣ne wojny reklamowe.

Mowa tutaj o takich wielkich firmach jak np. Coca Cola i Pepsi. Ciekawe jest to, 偶e w Chinach reklama por贸wnawcza jest w zasadzie ca艂kowicie zakazana.

System identyfikacji wizualnej
Reklama por贸wnawcza – definicja, rodzaje, aspekty prawne (nieuczciwa konkurencja, ustawa UOKiK)

Je艣li mowa o Japonii, pomimo tego 偶e prawo nie zawiera 偶adnych form regulacji w tej kwestii, to reklama por贸wnawcza prawie 偶e nie istnieje.

Jest tak ze wzgl臋du na kultur臋 tego kraju.

Trzeba zwr贸ci膰 uwag臋 na fakt, 偶e w 艣wiadomo艣ci praktycznie wszystkich Japo艅czyk贸w pokazywanie czego艣 b膮d藕 kogo艣 w z艂ym 艣wietle uwa偶ane jest powszechnie za brak szacunku. Z tego powodu w tym kraju praktycznie nie istnieje reklama por贸wnawcza. Je艣li mowa o Polsce, to takie reklamy te偶 s膮 rzadko spotykane. Najwi臋cej jest ich w Stanach Zjednoczonych.

Podsumowanie

Co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Reklama por贸wnawcza – definicja, rodzaje, aspekty prawne (nieuczciwa konkurencja, ustawa UOKiK)?

Daj zna膰 w komentarzu.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)