Zawartość strony
W obecnych czasach wiele firm stosuje reklamę porównawczą. Ma ona bardzo ogromny potencjał, zwłaszcza w kwestii wpływania na odbiorców.
Odpowiednio skonstruowana będzie bardzo obrazowa. Ponadto w obiektywny sposób będzie prezentować zalety promowanego towaru czy usługi.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Skupiać się będzie przede wszystkim na takim towarze, który wyróżnia się na rynku. Warto dowiedzieć się więcej o reklamie porównawczej. Dzięki niej można znacząco zwiększyć wpływy finansowe w firmie.
Wiele osób kojarzy reklamę porównawczą z czynem zabronionym. Ponadto uznawana jest za taką reklamę, która jest nieuczciwa. Warto zaznaczyć, że jej celem jest teoretycznie obiektywne porównywanie dwóch bądź więcej produktów takiego samego rodzaju.
Celem takiej reklamy jest uwydatnianie zalet danego produktu. Ciężko jednakże zaprzeczyć, iż stosowania takich działań promocyjnych będzie wiązało się z dość dużym ryzykiem naruszania dóbr konkurentów.
Mowa tutaj na przykład o sugerowaniu, iż dane towary są gorszej jakości niż te, które przeznaczone są odbiorcom reklamodawcy.
Warto zaznaczyć, że ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji określa reklamy porównawcze jako czyn związany z nieuczciwą konkurencją.
Obecne przepisy prawa wskazują, iż reklama reklama umożliwiająca rozpoznanie konkurenta bądź towarów będzie sprzeczna z dobrymi obyczajami.
Jest to dość ogólna definicja.
Mieszczą się w niej praktycznie wszystkie stosowane przez właścicieli firm praktyki, które mają na celu zdeprecjonować produkt oferowany przez inne przedsiębiorstwo.
Celem jest podniesienie oceny własnego produktu. Jeżeli celem jest naszym celem jest to, żeby pracować zgodnie z prawem oraz dobrymi obyczajami reklama porównawcza musi być odpowiednio stosowana.
Mowa tutaj o porównywaniu przedmiotów oraz usług tego samego rodzaju o bliźniaczych cechach. Oprócz tego trzeba też stosować informacje zgodne z prawdą – muszą być one sprawdzalne.
Jeżeli chcemy stosować reklamę porównawczą, nie możemy interpretować cech porównywalnych na niekorzyść innego przedmiotu.
Ponadto trzeba przedstawiać cechy przedmiotów w sposób obiektywny. Dodatkowo nie należy odnosić się do osoby producenta – zwłaszcza nie dyskredytować go.
Trzeba też powiedzieć o tym, że stosowanie reklamy porównawczej, ze względu na związane z nią ryzyko w kwestiach prawnych, jest w Europie rzadko spotykane. Jest tak też przez negatywne nastawienie konsumentów do takiej formy reklamy.
Warto zaznaczyć, że sytuacja wygląda trochę inaczej w Stanach Zjednoczonych, a także Kanadzie. Należy podkreślić, że zgodnie z panującym prawem w Stanach Zjednoczonych, reklamy atakujące bądź dyskredytujące produkty innych firm są dozwolone, tylko w przypadku, gdy jest ona zgodna z prawną bądź nie wprowadzi odbiorców w błąd. Mowa tutaj o wprowadzeniu w błąd bezpośrednio, ale także i pośrednio.
Trzeba też dodać, że podobne przesłanki zawiera w sobie także The Lanham Act, który również odnosi się do praktykowania reklam porównawczych.
Z tego powodu widać wyraźnie, iż restrykcje w tym zakresie będą o wiele mniejsze niż w przypadku prawa obowiązującego w Europie.
Warto podkreślić, że przepisy państw członkowskich Unii Europejskiej, które dotyczą reklamy porównawczej zharmonizowane zostały w oparciu o obecne przepisy prawa europejskiego. Z tego powodu z kolejnymi nowelizacjami przepisów w Unii Europejskiej, które dotyczą reklamy porównawczej, prawodawca wspólnotowy wydał wcześniej ujednolicony tekst.
Dotyczy on regulacji związanej z reklamą wprowadzającą w błąd.
Ponadto mowa tutaj o reklamie porównawczej w formie dyrektywy 2006/114/WE. Trzeba zaznaczyć, że harmonizacja dotyczyć będzie zwłaszcza zasad ogólnych, zgodnie z którymi reklamy porównawcze są dozwolone, jednakże obwarowane zostały bardzo licznymi regulacjami oraz wymogami, które dotyczą jej treści, a także formy.
Obecne przepisy krajowe poszczególnych krajów Unii Europejskiej, jakkolwiek będą przyjmować zasadę dopuszczalności tego typu formy reklamy.
Ponadto mogą w dość istotny sposób różnić się pod względem możliwości interpretowania konkretnych ku temu warunków. Przeważnie obecnie stosowana będzie zasada sprzeczności z dobrymi obyczajami.
Warto też zaznaczyć, że wszelkie agencje marketingowe także mają nieco liberalniejsze podejście do tego typu promocji. Świadczy o takim fakcie bardzo głośne wojny reklamowe.
Mowa tutaj o takich wielkich firmach jak np. Coca Cola i Pepsi. Ciekawe jest to, że w Chinach reklama porównawcza jest w zasadzie całkowicie zakazana.
Jeśli mowa o Japonii, pomimo tego że prawo nie zawiera żadnych form regulacji w tej kwestii, to reklama porównawcza prawie że nie istnieje.
Jest tak ze względu na kulturę tego kraju.
Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że w świadomości praktycznie wszystkich Japończyków pokazywanie czegoś bądź kogoś w złym świetle uważane jest powszechnie za brak szacunku. Z tego powodu w tym kraju praktycznie nie istnieje reklama porównawcza. Jeśli mowa o Polsce, to takie reklamy też są rzadko spotykane. Najwięcej jest ich w Stanach Zjednoczonych.
Co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Reklama porównawcza – definicja, rodzaje, aspekty prawne (nieuczciwa konkurencja, ustawa UOKiK)?
Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |