Pozyskiwanie klientów zagranicznych (export, usługi, produkty i rynek zagraniczny)

Pozyskiwanie klientów zagranicznych
Pozyskiwanie klientów zagranicznych

Pozyskiwanie klientów zagranicznych:

Wielu właścicieli małych firm, którzy odnieśli sukces, nieustannie poszukuje możliwości poszerzenia bazy klientów i rozwoju swojej działalności. Rozwój biznesu może być jednak trudnym i długotrwałym procesem.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak dotrzeć do klienta zagranicznego?

Jednym z podstawowych elementów rozwoju firmy jest dostęp do stałego strumienia leadów sprzedażowych. Potencjalny klient to osoba lub firma, jeśli masz firmę, która sprzedaje innym firmom (B2B), która jest zainteresowana sprzedawanymi przez Ciebie produktami lub usługami. I tak samo jeśli interesuje Ciebie eksport i to jak pozyskać kontrahenta na rynek zagraniczny.

Oto kilka wskazówek dotyczących tworzenia systemu, który pomoże zidentyfikować potencjalnych klientów w małej firmie i — przy odpowiednim skupieniu i wysiłku — przekształcić ich w klientów co pozwoli Ci osiągnąć cel biznesowy.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

1. Zidentyfikuj swoją grupę docelową

Pierwszym krokiem w generowaniu zagranicznych klientów jest identyfikacja grupy docelowej. Nie możesz skutecznie dotrzeć do idealnego klienta i sprzedawać, jeśli nie wiesz dokładnie, kto to jest. Dlatego ważne jest, aby zbadać swoich odbiorców i uzyskać jasny obraz tego, kim są, gdzie mieszkają, co lubią robić, ile zarabiają, jaki jest ich styl życia i osobowość itp.

Jeśli jeszcze tego nie masz zrobionego, to w ramach tego kroku powinieneś również stworzyć kompleksowy plan marketingowy.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

2. Mądrze wybierz swoje metody promocyjne

Aby generować klientów na rynkach zagranicznych, potrzebujesz planu promocyjnego, który sprawi, że Twoje produkty i usługi trafią do Twojej grupy docelowej. Istnieje wiele sposobów na promocję swojej firmy, i znowu będziesz chciał wykorzystać swój plan marketingowy, aby zidentyfikować najskuteczniejsze metody dla swojej firmy.

jak pozyskać klienta pozyskiwanie klientów b2b

Niektóre pomysły marketingowe obejmują informacyjną stronę internetową, blog, media społecznościowe, prezentacje, wydarzenia branżowe, bieżące polecenia klientów, reklamy typu pay per click (PPC), cold mailing, cold calling i reklamy tradycyjne.

3. Utwórz lejek sprzedaży

Gdy już wiesz, do kogo kierujesz reklamy i ustaliłeś, jak najlepiej do niego dotrzeć, musisz mieć plan zbierania informacji kontaktowych. Pierwsza część procesu obejmuje kierowanie wszystkich potencjalnych klientów do standardowego formularza lub strony docelowej, która zachęca ich do udostępniania swoich danych kontaktowych, zazwyczaj w zamian za darmowy prezent, kupon, próbkę lub inną zachętę o wartości dodanej.

W tym momencie ważne jest posiadanie bazy danych zarządzania relacjami z klientami (CRM), która pomoże Ci śledzić potencjalnych klientów w całym procesie.Z tymi działaniami pozyskiwanie klientów na rynkach zagranicznych lub partnera biznesowego staje się proste.

4. Użyj biuletynu e-mail do budowania relacji

pr definicja pr public relations

Teraz, gdy jesteś w kontakcie z potencjalnymi klientami, nadszedł czas, aby pielęgnować te relacje, aby móc przenieść ich z etapu lead generation, (prospect) do sprzedaży (i ostatecznie do powtórnej sprzedaży!). Jednym z najlepszych sposobów na stworzenie spójnej komunikacji z potencjalnymi klientami jest biuletyn e-mailowy.

Planując swój plan marketingu e-mailowego, upewnij się, że znasz i przestrzegasz przepisów, które są częścią GDPR i RODO.

5. Wykorzystaj media społecznościowe do łączenia się i angażowania

Pozyskiwanie klientów

Media społecznościowe dają małym firmom szereg możliwości prowadzenia rozmów z potencjalnymi klientami i generowania nowych klientów. Możesz utworzyć stronę na Facebooku, profil na Twitterze, stronę firmową na LinkedIn, konto na Pintereście lub kanał YouTube, aby przyciągnąć i zaangażować swoich odbiorców, a następnie przekierować ich przez proces, aby stać się potencjalnymi klientami. Na tym poleca ekspansja zagraniczna.

Musisz zbudować świadomość wokół swojej marki również na innych rynkach.

Dodatkowo, gdy masz już potencjalnych klientów w systemie, możesz skorzystać z mediów społecznościowych, aby z nimi porozmawiać i dowiedzieć się więcej o tym, czego potrzebują i chcą. Im więcej pozytywnych punktów kontaktu klient ma z Twoją firmą na przestrzeni czasu, tym większe prawdopodobieństwo, że zaufa Twojej marce i ostatecznie dokona zakupu od Ciebie, czyli pozyskasz kontrahenta zagranicznego.

Generowanie leadów powinno być traktowane jako długotrwały i ciągły proces. Jeśli uzyskasz wydajny system, korzystając z powyższych wskazówek dotyczących partnerów zagranicznych, możesz usprawnić proces pozyskiwania nowych klientów poszukujących nowe rynki (export) i zwiększyć możliwości rozwoju biznesu.

Jakie są specyficzne wyzwania prawne i kulturowe przy wchodzeniu na rynki zagraniczne?

Wyzwania te mogą obejmować różnice w przepisach dotyczących ochrony danych osobowych, takich jak GDPR w Unii Europejskiej, różnice w normach i wartościach kulturowych, które mogą wpływać na strategie komunikacji marketingowej, oraz konieczność dostosowania produktów lub usług do lokalnych preferencji i standardów. Skuteczne przezwyciężenie tych wyzwań wymaga dogłębnego badania rynku docelowego, a także ewentualnej współpracy z lokalnymi partnerami, którzy znają specyfikę rynku.

Jakie są najlepsze strategie lokalizacji treści i produktów dla rynków zagranicznych?

Lokalizacja nie ogranicza się tylko do tłumaczenia treści na język obcy, ale także do dostosowania komunikatów marketingowych, designu, funkcjonalności produktu i strategii cenowej do oczekiwań i potrzeb lokalnych konsumentów. Efektywne strategie mogą obejmować badania rynkowe, testy A/B różnych wersji produktu lub treści wśród odbiorców z danego kraju, a także angażowanie lokalnych influencerów lub ambasadorów marki, którzy mogą pomóc dostosować ofertę do lokalnych warunków.

Jakie narzędzia analityczne i technologiczne są szczególnie przydatne w monitorowaniu sukcesu na rynkach zagranicznych?

Do monitorowania efektywności działań na rynkach zagranicznych mogą być przydatne narzędzia analityczne takie jak Google Analytics, platformy do zarządzania relacjami z klientami (CRM), narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych, oraz specjalistyczne oprogramowanie do analizy SEO na różnych rynkach. Te narzędzia umożliwiają śledzenie zachowań użytkowników, efektywności kampanii reklamowych, poziomu zaangażowania w mediach społecznościowych, a także identyfikację najlepiej konwertujących kanałów promocyjnych i rynków.

Jak pozyskiwać klientów zagranicznych i skutecznie wejść na rynek zagraniczny

Poszukiwanie klientów i pozyskiwanie zagranicznych kontrahentów zostaw nam!

Interesuje Ciebie pozyskiwanie klientów zagranicznych?

Skontaktuj się z nami!

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!