Poj臋cia marketingu (podstawowe definicje marketingowe, s艂ownik)

Marketing produktowy
Marketing produktowy, a marketing produktu (sprzeda偶 i dzia艂ania)
7 stycznia, 2022
Historia marketingu
Historia marketingu, rynku i gospodarki rynkowej (narodziny i ewolucja, Kotler)
7 stycznia, 2022
Poj臋cia marketingu
Poj臋cia marketingu

Poj臋cia marketingu (podstawowe definicje marketingowe i s艂ownik marketingowy)

Zawarto艣膰 strony

Poj臋cia marketingu to olbrzymia lista i nie ma si臋 co dziwi膰 偶e mo偶esz nie zna膰 ka偶dego terminu marketingowego. Postanowili艣my stworzy膰 ten s艂ownik w kt贸rym znajduj膮 si臋 wszystkie podstawowe poj臋cia marketingowe.
I pami臋taj, 偶e aby uzyska膰 po偶膮dane rezultaty 鈥 zamian臋 wi臋kszej liczby potencjalnych klient贸w na klient贸w i zwi臋kszenie przychod贸w 鈥 musisz wiedzie膰, o czym m贸wisz i co robisz w sprzeda偶y.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Opanowanie tych s艂贸w i fraz pozwoli Ci pewnie rozmawia膰 z klientami, dostawcami, zespo艂em sprzeda偶y i partnerem marketingowym.

Oto terminy dotycz膮ce marketingu i sprzeda偶y, kt贸re powiniene艣 zna膰.

W bran偶y marketingowej, oczywi艣cie jak w wielu innych bran偶ach, wyst臋puje wiele poj臋膰 i skr贸t贸w kt贸re mog膮 by膰 nieczytelne lub nie do ko艅ca zrozumia艂e. Oto najwa偶niejsze poj臋cia marketingu w formie prostego s艂ownika (niczym encyklopedia).

1. Czym jest marketing

Marketing odnosi si臋 do dzia艂a艅, kt贸re firma podejmuje w celu promowania kupna lub sprzeda偶y produktu lub us艂ugi. Marketing obejmuje reklam臋, sprzeda偶 i dostarczanie produkt贸w konsumentom lub innym firmom.

2. Reklama

Reklama, lub reklamy to promocja produktu, marki lub us艂ugi w艣r贸d widz贸w w celu przyci膮gni臋cia zainteresowania, zaanga偶owania, zwr贸cenie uwagi na produkt, us艂ug臋 lub firm臋 poprzez p艂atn膮 transmisj臋.

3. Analityka internetowa

艢ledzenie danych i tworzenie z nich wzorc贸w, kt贸re informuj膮 o przysz艂ych dzia艂aniach marketingowych. Dane mog膮 pochodzi膰 z ruchu na stronie, konwersji, medi贸w spo艂eczno艣ciowych itp.

4. Testy A/B

Testowanie dw贸ch wersji w tym samym czasie, mo偶e to by膰 np wersja: strony internetowej, tematu wiadomo艣ci e-mail, strony docelowej, CTA itp., aby sprawdzi膰, kt贸ra z nich dzia艂a lepiej.

5. Sztuczna inteligencja AI

Komputer, system lub oprogramowanie, kt贸re mo偶e na艣ladowa膰 pewne aspekty ludzkiego intelektu.
Programy AI mog膮 by膰 w stanie wy艣wietla膰 percepcj臋 obrazu, rozumowanie i rozpoznawanie g艂osu.

6. Linia bazowa

Punkt wyj艣cia, od kt贸rego dokonuje si臋 por贸wna艅 w celu analizy, poprawy wydajno艣ci, prognozowania i tworzenia strategii.

7. Blogowanie

Pierwotnie termin ten brzmia艂 weblog, a ostatecznie…blog. Osoby prywatne, ma艂e firmy, a nawet du偶e korporacje pisz膮 artyku艂y, publikuj膮c je regularnie na swoich stronach internetowych. Blogowanie, b臋d膮ce g艂贸wnym elementem marketingu przychodz膮cego, pomaga zwi臋ksza膰 ruch w witrynie, buduje przyw贸dztwo i autorytet oraz przyci膮ga potencjalnych klient贸w.

8. D贸艂 lejka marketingowego

Etap w procesie zakupu (ostateczny), kiedy leady przechodz膮 przez g贸r臋 lejka (identyfikuj膮c problem), 艣rodek (szukanie rozwi膮za艅) i wreszcie na d贸艂, gdzie s膮 gotowi do zakupu. Na tym etapie potencjalni klienci s膮 zainteresowani demonstracj膮, telefonem lub bezp艂atn膮 konsultacj膮.

9. Wsp贸艂czynnik odrzuce艅

Liczba os贸b, kt贸re trafiaj膮 na stron臋 Twojej witryny i opuszczaj膮 j膮 bez klikania czegokolwiek przed przej艣ciem na inn膮 stron臋 w Twojej witrynie.

10. Marka

Wszystko, co wywo艂uje 艣wiadomo艣膰 konkretnego produktu, us艂ugi lub biznesu, jednocze艣nie oddzielaj膮c go od innych.

11. Workflow, newsletter, e-mail marketing

Seria e-maili maj膮cych na celu piel臋gnowanie lead贸w. Pot臋偶ny zas贸b marketingowy, mo偶esz u偶ywa膰 przep艂yw贸w pracy, aby anga偶owa膰 potencjalnych klient贸w, dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o potencjalnych klientach, posegmentowanych listach i nie tylko.

12. Business-to-Business (B2B)

Firma kt贸ra sprzedaje innym firmom.

13. Biznes-konsument (B2C)

Firma, kt贸ra wprowadza na rynek i sprzedaje konsumentom.

14. Kupuj膮cy, buyer persona

Jest to opis idealnego nabywcy, oparty na badaniach rynku, danych i hipotezach. Reprezentacja idealnego klienta pomaga marketerom zdefiniowa膰 ich idealn膮 grup臋 docelow膮, a sprzedawcom okre艣li膰 jako艣膰 lead贸w.

15. Wezwanie do dzia艂ania (CTA)

W ten spos贸b komunikujesz odbiorcom, jakie dzia艂ania chcesz, aby podj臋li. Na przyk艂ad 鈥濳up teraz, uzyskaj wycen臋, do艂膮cz ju偶 dzi艣鈥.

16. Strona internetowa

Seria po艂膮czonych podstron, zaczynaj膮ca si臋 od strony g艂贸wnej i zazwyczaj zawiera inne strony, takie jak 鈥瀔ontakt鈥, 鈥瀒nformacje鈥 i 鈥瀠s艂ugi鈥. S艂u偶y osobie lub organizacji, Twoja witryna powinna by膰 strategicznie zaprojektowana tak, aby przyci膮ga膰 odwiedzaj膮cych, przekszta艂ca膰 u偶ytkownik贸w w potencjalnych klient贸w, a nast臋pnie przekszta艂ca膰 potencjalnych klient贸w w klient贸w.

17. Wsp贸艂czynnik klikalno艣ci (CTR)

Ta liczba pokazuje osoby, kt贸re poruszaj膮 si臋 po Twojej witrynie lub kampaniach marketingowych. W rzeczywisto艣ci jest to liczba 鈥瀔likni臋膰鈥 lub dzia艂a艅, kt贸re mog膮 wykona膰 potencjalni klienci, podzielona przez ca艂kowit膮 liczb臋 dzia艂a艅, kt贸re ludzie mog膮 wykona膰. St膮d nazwa 鈥瀢sp贸艂czynnik klikalno艣ci鈥.

18. Zimne kontaktowanie, cold calling

Kontaktowanie si臋 z potencjalnymi klientami przez telefon lub twarz膮 w twarz bez wcze艣niejszej interakcji z nimi.

19. Zimny 鈥嬧媏-mail, cold email

U偶ywanie poczty e-mail do interakcji z potencjalnym klientem, z kt贸rym nie mieli wcze艣niej kontaktu.

20. Reklama por贸wnawcza

Rodzaj reklamy, w kt贸rej firma dokonuje bezpo艣redniego por贸wnania z inn膮 mark膮, firm膮 lub organizacj膮.

21. Tre艣膰, content

Informacje stworzone w celu informowania, edukowania lub wp艂ywania na okre艣lon膮 grup臋 odbiorc贸w.
Tre艣ci mog膮 by膰 udost臋pniane w formie tekstu, obrazu, wideo lub audio.

22. System Zarz膮dzania Tre艣ci膮 (CMS)

Program, kt贸ry zarz膮dza wszystkimi aspektami tworzenia tre艣ci. Mog膮 one obejmowa膰 edycj臋, indeksowanie, elementy nawigacyjne itp.

23. Konwersja

To jeden z najwa偶niejszych aspekt贸w Twojego biznesu e-commerce. W tym miejscu zamieniasz go艣cia w klienta.
Ale mo偶e to nie by膰 rzeczywisty zakup. Mo偶e to by膰 zapisanie si臋 do listy e-mailowej, wype艂nienie formularza kontaktowego lub pro艣ba o wycen臋.
Oczywi艣cie mo偶e to by膰 r贸wnie偶 z艂o偶one zam贸wienie.

24. 艢cie偶ka konwersji

艢cie偶ka lub kierunek dzia艂a艅, przez kt贸ry potencjalny klient przejdzie, aby ostatecznie sta膰 si臋 leadem. Zdarzenia te mog膮 obejmowa膰 wezwanie do dzia艂ania, formularz kontaktowy, stron臋 z podzi臋kowaniami, tre艣ci do pobrania itp.

25. Wsp贸艂czynnik konwersji

Odsetek os贸b, kt贸re podejmuj膮 po偶膮dane dzia艂ania, takie jak wype艂nienie formularza, rejestracja, zapisanie si臋 do biuletynu lub jakakolwiek aktywno艣膰 inna ni偶 zwyk艂e przegl膮danie strony internetowej.

26. To偶samo艣膰 korporacyjna

Wszystkie symbole, kolory, logo itp., kt贸re sk艂adaj膮 si臋 na publiczny wizerunek organizacji.

27. Koszt za leada (CPL)

Ca艂kowity koszt marketingu jaki si臋 p艂aci za pozyskanie leada. Jest to wa偶ny wska藕nik, kt贸ry nale偶y 艣ledzi膰 i wp艂ywa na koszt pozyskania klienta (CAC).

28. Koszt za klikni臋cie (CPC)

Wska藕nik reklamowy u偶ywany przez marketer贸w do okre艣lenia kwoty, jak膮 zap艂ac膮 za reklamy, na podstawie liczby klikni臋膰 otrzymanych przez reklam臋.
CPC jest u偶ywany najcz臋艣ciej z Google Ads, dawniej google Adwords i reklamami na Facebooku.

29. Ceny oparte na kosztach

Strategiczna forma wyceny maj膮ca na celu pokrycie koszt贸w prowadzenia Twojej firmy.

30. Koszt pozyskania klienta

Miara, kt贸ra pozwala oszacowa膰 koszt skalowania firmy.
Mo偶na to obliczy膰 dziel膮c czas i pieni膮dze wydane na pozyskanie klienta przez okre艣lony czas przez liczb臋 pozyskanych nowych klient贸w.
(Pieni膮dze + Czas)/Liczba Nowych Klient贸w

31. Lojalno艣膰 klienta

Gdy konsument jest wielokrotnym nabywc膮 produktu, us艂ugi lub marki.

32. Zarz膮dzanie relacjami z klientami (CRM)

Oprogramowanie, kt贸re pomaga organizowa膰 wszystkie dzia艂ania marketingowe i sprzeda偶owe, w tym przechowywanie informacji kontaktowych, 艣ledzenie wiadomo艣ci e-mail, przechowywanie ofert i nie tylko.

33. Cyberponiedzia艂ek, cyber monday

To poniedzia艂ek bezpo艣rednio po Czarnym Pi膮tku. W przypadku sklepu e-commerce jest to dzie艅 z najlepszym wyprzeda偶ami oraz zazwyczaj z najwi臋kszym nat臋偶eniem ruchu.

34. Marketing wirusowy

Metoda promocji produktu polegaj膮ca na sk艂onieniu klient贸w do samodzielnego wprowadzenia na rynek pomys艂u, produktu lub us艂ugi.

35. Zamykanie transakcji

Potencjalny klient zgadza si臋 na zakup produktu lub us艂ugi i finalizuje transakcj臋 sprzeda偶y

36. Decydent

Osoba, kt贸ra jest w stanie dokona膰 ostatecznego wyboru zakupu produktu lub us艂ugi.

37. Demografia

Specyficzny aspekt profilowania, kt贸ry bierze pod uwag臋 wiek, p艂e膰, dochody, 偶ycie rodzinne, klas臋 spo艂eczn膮 itp. Jest cz臋sto u偶ywany w segmentacji lub jako punkt odniesienia w strategiach marketingowych i reklamowych.

38. Marketing cyfrowy (marketing online, marketing internetowy)

Marketing do grupy docelowej wy艂膮cznie za po艣rednictwem Internetu. Mo偶e to by膰 e-mail marketing, content marketing itp.

39. Konkurencja bezpo艣rednia

Konkurenci, kt贸rzy 艣wiadcz膮 dok艂adnie te same us艂ugi, co Twoja firma lub firma.

40. Do艣wiadczenie u偶ytkownika (UX, user experience)

Do艣wiadczenie u偶ytkownika z Twoj膮 mark膮/witryn膮 od momentu, gdy Ci臋 odkryje, poprzez zakup i nie tylko 鈥 gdzie klienci staj膮 si臋 zwolennikami marki.

41. Marketing bezpo艣redni

Bezpo艣redni kontakt z 鈥瀠偶ytkownikiem ko艅cowym鈥, a nie z osob膮 trzeci膮 lub po艣rednikiem. Mo偶e by膰 r贸wnie偶 postrzegany jako bezpo艣rednia komunikacja z g艂贸wnymi odbiorcami docelowymi. Mo偶e mie膰 form臋 reklamy, marketingu lub komunikacji.

42. Lejek sprzeda偶owy

Ca艂y proces sprzeda偶y jako ca艂o艣膰 鈥 od potencjalnego klienta do p艂ac膮cego klienta 鈥 oraz wszystkie procesy marketingowe, reklamowe i sprzeda偶owe pomi臋dzy nimi.

43. Ebook

Nazywane r贸wnie偶 lead magnetem, e-booki to zazwyczaj d艂u偶sze tre艣ci, kt贸re maj膮 na celu generowanie lead贸w.

44. E-commerce

Sposoby cyfrowej sprzeda偶y produkt贸w w Internecie.

45. Lista e-mailowa

S膮 one generowane z kilku 藕r贸de艂, w tym od u偶ytkownik贸w, kt贸rzy zarejestrowali si臋, zdecydowali si臋 na bezp艂atn膮 ofert臋 lub wykazali zainteresowanie Twoj膮 mark膮 e-commerce w inny spos贸b.

46. 鈥嬧婱arketing e-mailowy

Promowanie swoich produkt贸w i us艂ug poprzez kontakt z odbiorcami za po艣rednictwem poczty elektronicznej.

47. Zaanga偶owanie

Utrzymywanie zainteresowania Twoj膮 mark膮 prospekt贸w i klient贸w oraz inwestowanie w sukces ze 艣wiadomo艣ci膮, 偶e jest to r贸wnie偶 dla nich korzystne.

48. Wska藕nik zaanga偶owania

Pomiar polubie艅, udost臋pnie艅, komentarzy lub innych interakcji, kt贸re otrzymuje dany fragment tre艣ci.

49. Wiecznie zielona zawarto艣膰, evergreen content

Tre艣ci, kt贸re s膮 cenne dla czytelnika dzisiaj, za rok i za 10 lat. Ta 鈥瀢iecznie zielona鈥 tre艣膰 jest ponadczasowa, oferuje informacje najwy偶szej jako艣ci i oferuje ogromne korzy艣ci w zakresie SEO.

50. Prognozowanie

Przewidywanie trend贸w marketingowych i sprzeda偶owych, kt贸re mog膮 wyst膮pi膰 w przysz艂o艣ci.
Ta prognoza opiera si臋 na danych historycznych, ilo艣ciowych i jako艣ciowych.

51. Zwrot z inwestycji (ROI)

Spos贸b pomiaru op艂acalno艣ci inwestycji w marketing, sprzeda偶 itp. Je艣li ROI na inwestycj臋 jest ujemny, oznacza, 偶e 鈥嬧媡racisz pieni膮dze na tym przedsi臋wzi臋ciu.
Mierzenie ROI z dzia艂a艅 marketingowych to sprytny spos贸b, aby upewni膰 si臋, 偶e inwestujesz pieni膮dze w strategie, kt贸re przynosz膮 rezultaty.

52. Segmentacja geograficzna

Podzia艂 grupy odbiorc贸w na segmenty na podstawie ich miejsca zamieszkania lub lokalizacji.

53. Hasztag

Fraza s艂owa kluczowego napisana bez spacji, poprzedzona znakiem #.
Pozwala Tobie i Twoim odbiorcom na interakcj臋 i rozmow臋 na okre艣lone tematy w mediach spo艂eczno艣ciowych.

54. Idealny profil klienta (ICP)

Typ klienta, kt贸ry spe艂nia wszystkie kryteria, kt贸rych szukasz u potencjalnego klienta. Innymi s艂owy, Tw贸j idealny klient.

55. Marketing przychodz膮cy

Reklamujesz swoj膮 firm臋 za pomoc膮 content marketingu, podcast贸w, wideo, e-book贸w, emisji e-maili, SEO, marketingu spo艂eczno艣ciowego itp., zamiast p艂atnych reklam.

56. Infografika

Rodzaj tre艣ci o charakterze wizualnym, dzi臋ki kt贸remu z艂o偶one informacje s膮 艂atwe do zrozumienia i strawienia.

57. Marketing wewn臋trzny

Wysi艂ki zmierzaj膮ce do zaoferowania planu marketingowego osobom i kadrze kierowniczej w Twojej firmie w celu uzyskania ich akceptacji i/lub wsparcia.

58. S艂owo kluczowe

Okre艣lone s艂owo lub wyra偶enie opisuj膮ce zawarto艣膰 strony internetowej.
Powinien zawsze by膰 zgodny z twoj膮 grup膮 docelow膮.

59. Kluczowe Wska藕niki Wydajno艣ci (KPI)

艢rodek do pomiaru wydajno艣ci r贸偶nych czynnik贸w, od funkcji pracowniczych po taktyki marketingowe. 艢ledzenie KPI pomo偶e Twojej organizacji osi膮gn膮膰 jej cele.

60. Strona docelowa

Strona w Twojej witrynie zawieraj膮ca formularz, kt贸ry potencjalni klienci wype艂ni膮 i wymieni膮 swoje dane osobowe na lead magnet lub bezp艂atn膮 ofert臋 (np. ebook, demo lub konsultacje).

61. Marketing relacji

Nawi膮zywanie relacji z zamiarem nawi膮zania d艂ugotrwa艂ej relacji z prospektem lub potencjalnym klientem. Ta strategia jest znacznie ta艅sza ni偶 pozyskiwanie nowych klient贸w.

62. Generowanie lead贸w

Dzia艂ania maj膮ce na celu wzbudzenie zainteresowania Twoim produktem lub us艂ug膮.
Dzia艂ania te mog膮 obejmowa膰 marketing tre艣ci, reklamy, polecenia i partnerstwa.

63. Portfolio

Seria studi贸w przypadk贸w, kt贸re stanowi膮 dow贸d warto艣ci dla potencjalnych klient贸w.

64. Kwalifikowanie leada

Ustalenie, czy klient pasuje do wizji idealnego klienta Twojej organizacji.

65. Do偶ywotnia warto艣膰 klienta

Prognoza zysku netto przypisanego do ca艂ej przysz艂ej relacji z klientem.

66. Awersja do strat

Odnosi si臋 do koncepcji psychologicznej, wed艂ug kt贸rej ludzie bardziej negatywnie odczuwaj膮 utrat臋 pieni臋dzy ni偶 perspektyw臋 ich zdobycia.

67. Mar偶a

Zysk uzyskany z produktu lub us艂ugi po pokryciu wszystkich koszt贸w sprzeda偶y tego produktu lub us艂ugi.

68. Automatyzacja marketingu

To narz臋dzie, kt贸re pozwala 鈥瀦automatyzowa膰鈥 kampanie marketingowe. Dzi臋ki lead nurturing, strategiom opartym na zachowaniu i nie tylko, mo偶esz u偶y膰 automatyzacji marketingu, aby wysy艂a膰 w艂a艣ciwe wiadomo艣ci marketingowe do w艂a艣ciwych os贸b we w艂a艣ciwym czasie.

69. Kwalifikowany lead marketingowy

Lead, kt贸ry jest gotowy do przekazania zespo艂owi sprzeda偶y. MQL mia艂 pewien rodzaj pozytywnej interakcji z firm膮, tak膮 jak dyskusja, pobieranie produkt贸w marketingowych itp., co sprawia, 偶e 鈥嬧媤arto przej艣膰 na wy偶szy poziom lejka sprzeda偶y.

70. Ceny rynkowe

Podobne do cen konkurencyjnych w tym sensie, 偶e ten rodzaj wyceny opiera si臋 na uproszczonych/aktualnych cenach dla okre艣lonego produktu lub us艂ugi w tej samej bran偶y.

71. Rozw贸j rynku

Akt przeniesienia istniej膮cego produktu lub us艂ugi na nowy rynek.

72. Penetracja rynku

Strategia wykorzystywana do sprzeda偶y wi臋kszej ilo艣ci istniej膮cego produktu na obecnych rynkach, na kt贸rych jest sprzedawany.

73. Badania rynku

Wysoce inteligentne badania i rozw贸j okre艣lonej bran偶y w celu poprawy trafnych decyzji biznesowych.

74. Marketing

Proces identyfikacji, przewidywania i zaspokajania wymaga艅 klienta w spos贸b rentowny.

75. Miesi臋czny przych贸d cykliczny

Kwota dochodu generowanego ka偶dego miesi膮ca z subskrypcji Twoich produkt贸w lub us艂ug.

76. 艢rodek lejka (MOFU)

Etap lejka sprzeda偶owego, w kt贸ry wchodzi kupuj膮cy po zidentyfikowaniu problemu.
To jest moment, w kt贸rym pozycjonujesz swoj膮 firm臋 jako rozwi膮zanie ich problemu.

77. Rozw贸j nowych produkt贸w

Stworzenie nowego produktu, kt贸re obejmuje badania, rozw贸j, testowanie produktu i wprowadzenie na rynek.

78. Rynek niszowy/biznes

Bardzo specyficzny segment rynku, w kt贸rym starasz si臋 zaspokoi膰 potrzeby tego rynku.

79. Wdra偶anie

Termin ten mo偶e odnosi膰 si臋 do wprowadzenia nowego klienta do Twoich us艂ug lub produkt贸w lub jest u偶ywany do opisania asymilacji nowego pracownika do Twojej organizacji.

80. Oferta

Jest to zas贸b, kt贸ry zaoferujesz potencjalnym klientom na stronie docelowej. Oferta ma na celu pom贸c Ci w generowaniu lead贸w i mo偶e obejmowa膰 wszystko, od webinaru, ebooka, listy kontrolnej, szablonu, demonstracji i nie tylko.

81. P艂atno艣膰 za klikni臋cie (PPC)

Metoda reklamy w Internecie, w kt贸rej p艂acisz tylko wtedy, gdy kto艣 鈥瀔liknie鈥 Twoj膮 reklam臋.

82. Osobisty Plan Rozwoju

Opracowany dla os贸b, kt贸re chc膮 oceni膰 sw贸j wynik S.W.O.T. w celu zaplanowania ich przysz艂ych osi膮gni臋膰 i sukcesu.

83. Punkt Kontaktowy (POC)

Przedstawiciel, kt贸ry jest decydentem/facylitatorem ich organizacji w zakresie marketingu i sprzeda偶y.

84. Analiza S.W.O.T.

Wewn臋trzne badanie cz臋sto wykorzystywane przez organizacje w celu okre艣lenia ich mocnych i s艂abych stron, szans i zagro偶e艅.

85. Public Relations

Seria komunikat贸w medialnych, konferencji, zdj臋膰 spo艂eczno艣ciowych itp., kt贸re sk艂adaj膮 si臋 na i utrzymuj膮 reputacj臋 organizacji i jej marek.

86. Kwalifikowany potencjalny klient

Kwalifikowany potencjalny klient spe艂nia kryteria Twojej firmy lub atrybuty persony kupuj膮cego i jest bardziej sk艂onny do zakupu. Kwalifikowany potencjalny klient spe艂nia cele marketingowe, podczas gdy kwalifikowany potencjalny klient sprzeda偶y spe艂nia cele sprzeda偶owe.

87. Badania i rozw贸j

Proces odkrywania i rozwijania nowych produkt贸w i us艂ug.

88. Projektowanie responsywne

Strona internetowa, kt贸ra zmienia si臋 w zale偶no艣ci od urz膮dzenia, z kt贸rego korzysta konsument. Urz膮dzenia mobilne, laptopy i komputery stacjonarne oferuj膮 r贸偶ne widoki witryny, a responsywny projekt dostosowuje si臋 do ka偶dego widoku, bez konieczno艣ci tworzenia osobnych witryn dla ka偶dego z nich.

89. O艣wiadczenie o warto艣ci

Opis najwa偶niejszych priorytet贸w Twojej firmy oraz ich prze艂o偶enie na inicjatywy marketingowe i sprzeda偶owe.

90.Unikalna propozycja sprzeda偶y USP

Czynnik odr贸偶niaj膮cy produkt od konkurencji, taki jak niski koszt, jako艣膰 itp.

91. G贸ra lejka (TOFU)
Podczas gdy potencjalni klienci Bottom of the Funnel (BOFU) s膮 na etapie gotowo艣ci do zakupu, klienci TOFU znajduj膮 si臋 na pocz膮tkowych etapach procesu zakupu. Szukaj膮 odpowiedzi na problem, kt贸ry w艂a艣nie sobie u艣wiadomili. Marketerzy tworz膮 tre艣ci TOFU, kt贸re pomagaj膮 potencjalnym klientom zidentyfikowa膰 problem i prowadz膮 ich do rozwi膮za艅.

92. Marketing docelowy

Grupa klient贸w, do kt贸rej firma zdecydowa艂a si臋 skierowa膰 swoje dzia艂ania marketingowe i handlowe.

93. Optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek (SEO), pozycjonowanie stron

Metoda zwi臋kszania wydajno艣ci strony internetowej w wynikach wyszukiwania w sieci. Dostosowuj膮c elementy na stronie internetowej (istniej膮 czynniki SEO na stronie i poza ni膮), mo偶esz przenie艣膰 stron臋 w g贸r臋 na 鈥瀞tronie鈥 wynik贸w wyszukiwania. Marketerzy zazwyczaj chc膮, aby ich strona internetowa pojawia艂a si臋 na pierwszej stronie wynik贸w wyszukiwania, najlepiej na samej g贸rze strony. Elementy SEO obejmuj膮 s艂owa kluczowe, tagi tytu艂贸w i obraz贸w, linki i inne. Zajmuje si臋 tym zawsze firma seo.

94. Media spo艂eczno艣ciowe

Platformy takie jak Facebook, Twitter, Instagram i Snapchat, kt贸re pomagaj膮 u偶ytkownikom 艂膮czy膰 si臋. Marketerzy wykorzystuj膮 te sieci do zwi臋kszania 艣wiadomo艣ci, powi臋kszania bazy klient贸w i osi膮gania cel贸w biznesowych.

95. Podstawy marketingu, badania marketingowe

Badania marketingowe to systematyczne gromadzenie, rejestrowanie i analiza danych jako艣ciowych i ilo艣ciowych dotycz膮cych zagadnie艅 zwi膮zanych z marketingiem produkt贸w i us艂ug. Celem jest identyfikacja i ocena, w jaki spos贸b zmieniaj膮ce si臋 elementy marketingu mix wp艂ywaj膮 na zachowanie klient贸w.

Poj臋cia marketingowe i rodzaje marketingu

Je艣li znasz jeszcze inne poj臋cia marketingu to daj nam zna膰 w komentarzu a dodamy je wtedy do tej listy!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)