Zawartość strony
Pojęcia marketingu to olbrzymia lista i nie ma się co dziwić że możesz nie znać każdego terminu marketingowego. Postanowiliśmy stworzyć ten słownik w którym znajdują się wszystkie podstawowe pojęcia marketingowe.
I pamiętaj, że aby uzyskać pożądane rezultaty – zamianę większej liczby potencjalnych klientów na klientów i zwiększenie przychodów – musisz wiedzieć, o czym mówisz i co robisz w sprzedaży.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Opanowanie tych słów i fraz pozwoli Ci pewnie rozmawiać z klientami, dostawcami, zespołem sprzedaży i partnerem marketingowym.
W branży marketingowej, oczywiście jak w wielu innych branżach, występuje wiele pojęć i skrótów które mogą być nieczytelne lub nie do końca zrozumiałe. Oto najważniejsze pojęcia marketingu w formie prostego słownika (niczym encyklopedia).
Marketing odnosi się do działań, które firma podejmuje w celu promowania kupna lub sprzedaży produktu lub usługi. Marketing obejmuje reklamę, sprzedaż i dostarczanie produktów konsumentom lub innym firmom.
Reklama, lub reklamy to promocja produktu, marki lub usługi wśród widzów w celu przyciągnięcia zainteresowania, zaangażowania, zwrócenie uwagi na produkt, usługę lub firmę poprzez płatną transmisję.
Śledzenie danych i tworzenie z nich wzorców, które informują o przyszłych działaniach marketingowych. Dane mogą pochodzić z ruchu na stronie, konwersji, mediów społecznościowych itp.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Testowanie dwóch wersji w tym samym czasie, może to być np wersja: strony internetowej, tematu wiadomości e-mail, strony docelowej, CTA itp., aby sprawdzić, która z nich działa lepiej.
Komputer, system lub oprogramowanie, które może naśladować pewne aspekty ludzkiego intelektu.
Programy AI mogą być w stanie wyświetlać percepcję obrazu, rozumowanie i rozpoznawanie głosu.
Punkt wyjścia, od którego dokonuje się porównań w celu analizy, poprawy wydajności, prognozowania i tworzenia strategii.
Pierwotnie termin ten brzmiał weblog, a ostatecznie…blog. Osoby prywatne, małe firmy, a nawet duże korporacje piszą artykuły, publikując je regularnie na swoich stronach internetowych. Blogowanie, będące głównym elementem marketingu przychodzącego, pomaga zwiększać ruch w witrynie, buduje przywództwo i autorytet oraz przyciąga potencjalnych klientów.
Etap w procesie zakupu (ostateczny), kiedy leady przechodzą przez górę lejka (identyfikując problem), środek (szukanie rozwiązań) i wreszcie na dół, gdzie są gotowi do zakupu. Na tym etapie potencjalni klienci są zainteresowani demonstracją, telefonem lub bezpłatną konsultacją.
Liczba osób, które trafiają na stronę Twojej witryny i opuszczają ją bez klikania czegokolwiek przed przejściem na inną stronę w Twojej witrynie.
Wszystko, co wywołuje świadomość konkretnego produktu, usługi lub biznesu, jednocześnie oddzielając go od innych.
Seria e-maili mających na celu pielęgnowanie leadów. Potężny zasób marketingowy, możesz używać przepływów pracy, aby angażować potencjalnych klientów, dowiedzieć się więcej o potencjalnych klientach, posegmentowanych listach i nie tylko.
Firma która sprzedaje innym firmom.
Firma, która wprowadza na rynek i sprzedaje konsumentom.
Jest to opis idealnego nabywcy, oparty na badaniach rynku, danych i hipotezach. Reprezentacja idealnego klienta pomaga marketerom zdefiniować ich idealną grupę docelową, a sprzedawcom określić jakość leadów.
W ten sposób komunikujesz odbiorcom, jakie działania chcesz, aby podjęli. Na przykład „Kup teraz, uzyskaj wycenę, dołącz już dziś”.
Seria połączonych podstron, zaczynająca się od strony głównej i zazwyczaj zawiera inne strony, takie jak „kontakt”, „informacje” i „usługi”. Służy osobie lub organizacji, Twoja witryna powinna być strategicznie zaprojektowana tak, aby przyciągać odwiedzających, przekształcać użytkowników w potencjalnych klientów, a następnie przekształcać potencjalnych klientów w klientów.
Ta liczba pokazuje osoby, które poruszają się po Twojej witrynie lub kampaniach marketingowych. W rzeczywistości jest to liczba „kliknięć” lub działań, które mogą wykonać potencjalni klienci, podzielona przez całkowitą liczbę działań, które ludzie mogą wykonać. Stąd nazwa „współczynnik klikalności”.
Kontaktowanie się z potencjalnymi klientami przez telefon lub twarzą w twarz bez wcześniejszej interakcji z nimi.
Używanie poczty e-mail do interakcji z potencjalnym klientem, z którym nie mieli wcześniej kontaktu.
Rodzaj reklamy, w której firma dokonuje bezpośredniego porównania z inną marką, firmą lub organizacją.
Informacje stworzone w celu informowania, edukowania lub wpływania na określoną grupę odbiorców.
Treści mogą być udostępniane w formie tekstu, obrazu, wideo lub audio.
Program, który zarządza wszystkimi aspektami tworzenia treści. Mogą one obejmować edycję, indeksowanie, elementy nawigacyjne itp.
To jeden z najważniejszych aspektów Twojego biznesu e-commerce. W tym miejscu zamieniasz gościa w klienta.
Ale może to nie być rzeczywisty zakup. Może to być zapisanie się do listy e-mailowej, wypełnienie formularza kontaktowego lub prośba o wycenę.
Oczywiście może to być również złożone zamówienie.
Ścieżka lub kierunek działań, przez który potencjalny klient przejdzie, aby ostatecznie stać się leadem. Zdarzenia te mogą obejmować wezwanie do działania, formularz kontaktowy, stronę z podziękowaniami, treści do pobrania itp.
Odsetek osób, które podejmują pożądane działania, takie jak wypełnienie formularza, rejestracja, zapisanie się do biuletynu lub jakakolwiek aktywność inna niż zwykłe przeglądanie strony internetowej.
Wszystkie symbole, kolory, logo itp., które składają się na publiczny wizerunek organizacji.
Całkowity koszt marketingu jaki się płaci za pozyskanie leada. Jest to ważny wskaźnik, który należy śledzić i wpływa na koszt pozyskania klienta (CAC).
Wskaźnik reklamowy używany przez marketerów do określenia kwoty, jaką zapłacą za reklamy, na podstawie liczby kliknięć otrzymanych przez reklamę.
CPC jest używany najczęściej z Google Ads, dawniej google Adwords i reklamami na Facebooku.
Strategiczna forma wyceny mająca na celu pokrycie kosztów prowadzenia Twojej firmy.
Miara, która pozwala oszacować koszt skalowania firmy.
Można to obliczyć dzieląc czas i pieniądze wydane na pozyskanie klienta przez określony czas przez liczbę pozyskanych nowych klientów.
(Pieniądze + Czas)/Liczba Nowych Klientów
Gdy konsument jest wielokrotnym nabywcą produktu, usługi lub marki.
Oprogramowanie, które pomaga organizować wszystkie działania marketingowe i sprzedażowe, w tym przechowywanie informacji kontaktowych, śledzenie wiadomości e-mail, przechowywanie ofert i nie tylko.
To poniedziałek bezpośrednio po Czarnym Piątku. W przypadku sklepu e-commerce jest to dzień z najlepszym wyprzedażami oraz zazwyczaj z największym natężeniem ruchu.
Metoda promocji produktu polegająca na skłonieniu klientów do samodzielnego wprowadzenia na rynek pomysłu, produktu lub usługi.
Potencjalny klient zgadza się na zakup produktu lub usługi i finalizuje transakcję sprzedaży
Osoba, która jest w stanie dokonać ostatecznego wyboru zakupu produktu lub usługi.
Specyficzny aspekt profilowania, który bierze pod uwagę wiek, płeć, dochody, życie rodzinne, klasę społeczną itp. Jest często używany w segmentacji lub jako punkt odniesienia w strategiach marketingowych i reklamowych.
Marketing do grupy docelowej wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Może to być e-mail marketing, content marketing itp.
Konkurenci, którzy świadczą dokładnie te same usługi, co Twoja firma lub firma.
Doświadczenie użytkownika z Twoją marką/witryną od momentu, gdy Cię odkryje, poprzez zakup i nie tylko – gdzie klienci stają się zwolennikami marki.
Bezpośredni kontakt z „użytkownikiem końcowym”, a nie z osobą trzecią lub pośrednikiem. Może być również postrzegany jako bezpośrednia komunikacja z głównymi odbiorcami docelowymi. Może mieć formę reklamy, marketingu lub komunikacji.
Cały proces sprzedaży jako całość – od potencjalnego klienta do płacącego klienta – oraz wszystkie procesy marketingowe, reklamowe i sprzedażowe pomiędzy nimi.
Nazywane również lead magnetem, e-booki to zazwyczaj dłuższe treści, które mają na celu generowanie leadów.
Sposoby cyfrowej sprzedaży produktów w Internecie.
Są one generowane z kilku źródeł, w tym od użytkowników, którzy zarejestrowali się, zdecydowali się na bezpłatną ofertę lub wykazali zainteresowanie Twoją marką e-commerce w inny sposób.
Promowanie swoich produktów i usług poprzez kontakt z odbiorcami za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Utrzymywanie zainteresowania Twoją marką prospektów i klientów oraz inwestowanie w sukces ze świadomością, że jest to również dla nich korzystne.
Pomiar polubień, udostępnień, komentarzy lub innych interakcji, które otrzymuje dany fragment treści.
Treści, które są cenne dla czytelnika dzisiaj, za rok i za 10 lat. Ta „wiecznie zielona” treść jest ponadczasowa, oferuje informacje najwyższej jakości i oferuje ogromne korzyści w zakresie SEO.
Przewidywanie trendów marketingowych i sprzedażowych, które mogą wystąpić w przyszłości.
Ta prognoza opiera się na danych historycznych, ilościowych i jakościowych.
Sposób pomiaru opłacalności inwestycji w marketing, sprzedaż itp. Jeśli ROI na inwestycję jest ujemny, oznacza, że tracisz pieniądze na tym przedsięwzięciu.
Mierzenie ROI z działań marketingowych to sprytny sposób, aby upewnić się, że inwestujesz pieniądze w strategie, które przynoszą rezultaty.
Podział grupy odbiorców na segmenty na podstawie ich miejsca zamieszkania lub lokalizacji.
Fraza słowa kluczowego napisana bez spacji, poprzedzona znakiem #.
Pozwala Tobie i Twoim odbiorcom na interakcję i rozmowę na określone tematy w mediach społecznościowych.
Typ klienta, który spełnia wszystkie kryteria, których szukasz u potencjalnego klienta. Innymi słowy, Twój idealny klient.
Reklamujesz swoją firmę za pomocą content marketingu, podcastów, wideo, e-booków, emisji e-maili, SEO, marketingu społecznościowego itp., zamiast płatnych reklam.
Rodzaj treści o charakterze wizualnym, dzięki któremu złożone informacje są łatwe do zrozumienia i strawienia.
Wysiłki zmierzające do zaoferowania planu marketingowego osobom i kadrze kierowniczej w Twojej firmie w celu uzyskania ich akceptacji i/lub wsparcia.
Określone słowo lub wyrażenie opisujące zawartość strony internetowej.
Powinien zawsze być zgodny z twoją grupą docelową.
Środek do pomiaru wydajności różnych czynników, od funkcji pracowniczych po taktyki marketingowe. Śledzenie KPI pomoże Twojej organizacji osiągnąć jej cele.
Strona w Twojej witrynie zawierająca formularz, który potencjalni klienci wypełnią i wymienią swoje dane osobowe na lead magnet lub bezpłatną ofertę (np. ebook, demo lub konsultacje).
Nawiązywanie relacji z zamiarem nawiązania długotrwałej relacji z prospektem lub potencjalnym klientem. Ta strategia jest znacznie tańsza niż pozyskiwanie nowych klientów.
Działania mające na celu wzbudzenie zainteresowania Twoim produktem lub usługą.
Działania te mogą obejmować marketing treści, reklamy, polecenia i partnerstwa.
Seria studiów przypadków, które stanowią dowód wartości dla potencjalnych klientów.
Ustalenie, czy klient pasuje do wizji idealnego klienta Twojej organizacji.
Prognoza zysku netto przypisanego do całej przyszłej relacji z klientem.
Odnosi się do koncepcji psychologicznej, według której ludzie bardziej negatywnie odczuwają utratę pieniędzy niż perspektywę ich zdobycia.
Zysk uzyskany z produktu lub usługi po pokryciu wszystkich kosztów sprzedaży tego produktu lub usługi.
To narzędzie, które pozwala „zautomatyzować” kampanie marketingowe. Dzięki lead nurturing, strategiom opartym na zachowaniu i nie tylko, możesz użyć automatyzacji marketingu, aby wysyłać właściwe wiadomości marketingowe do właściwych osób we właściwym czasie.
Lead, który jest gotowy do przekazania zespołowi sprzedaży. MQL miał pewien rodzaj pozytywnej interakcji z firmą, taką jak dyskusja, pobieranie produktów marketingowych itp., co sprawia, że warto przejść na wyższy poziom lejka sprzedaży.
Podobne do cen konkurencyjnych w tym sensie, że ten rodzaj wyceny opiera się na uproszczonych/aktualnych cenach dla określonego produktu lub usługi w tej samej branży.
Akt przeniesienia istniejącego produktu lub usługi na nowy rynek.
Strategia wykorzystywana do sprzedaży większej ilości istniejącego produktu na obecnych rynkach, na których jest sprzedawany.
Wysoce inteligentne badania i rozwój określonej branży w celu poprawy trafnych decyzji biznesowych.
Proces identyfikacji, przewidywania i zaspokajania wymagań klienta w sposób rentowny.
Kwota dochodu generowanego każdego miesiąca z subskrypcji Twoich produktów lub usług.
Etap lejka sprzedażowego, w który wchodzi kupujący po zidentyfikowaniu problemu.
To jest moment, w którym pozycjonujesz swoją firmę jako rozwiązanie ich problemu.
Stworzenie nowego produktu, które obejmuje badania, rozwój, testowanie produktu i wprowadzenie na rynek.
Bardzo specyficzny segment rynku, w którym starasz się zaspokoić potrzeby tego rynku.
Termin ten może odnosić się do wprowadzenia nowego klienta do Twoich usług lub produktów lub jest używany do opisania asymilacji nowego pracownika do Twojej organizacji.
Jest to zasób, który zaoferujesz potencjalnym klientom na stronie docelowej. Oferta ma na celu pomóc Ci w generowaniu leadów i może obejmować wszystko, od webinaru, ebooka, listy kontrolnej, szablonu, demonstracji i nie tylko.
Metoda reklamy w Internecie, w której płacisz tylko wtedy, gdy ktoś „kliknie” Twoją reklamę.
Opracowany dla osób, które chcą ocenić swój wynik S.W.O.T. w celu zaplanowania ich przyszłych osiągnięć i sukcesu.
Przedstawiciel, który jest decydentem/facylitatorem ich organizacji w zakresie marketingu i sprzedaży.
Wewnętrzne badanie często wykorzystywane przez organizacje w celu określenia ich mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń.
Seria komunikatów medialnych, konferencji, zdjęć społecznościowych itp., które składają się na i utrzymują reputację organizacji i jej marek.
Kwalifikowany potencjalny klient spełnia kryteria Twojej firmy lub atrybuty persony kupującego i jest bardziej skłonny do zakupu. Kwalifikowany potencjalny klient spełnia cele marketingowe, podczas gdy kwalifikowany potencjalny klient sprzedaży spełnia cele sprzedażowe.
Proces odkrywania i rozwijania nowych produktów i usług.
Strona internetowa, która zmienia się w zależności od urządzenia, z którego korzysta konsument. Urządzenia mobilne, laptopy i komputery stacjonarne oferują różne widoki witryny, a responsywny projekt dostosowuje się do każdego widoku, bez konieczności tworzenia osobnych witryn dla każdego z nich.
Opis najważniejszych priorytetów Twojej firmy oraz ich przełożenie na inicjatywy marketingowe i sprzedażowe.
Czynnik odróżniający produkt od konkurencji, taki jak niski koszt, jakość itp.
91. Góra lejka (TOFU)
Podczas gdy potencjalni klienci Bottom of the Funnel (BOFU) są na etapie gotowości do zakupu, klienci TOFU znajdują się na początkowych etapach procesu zakupu. Szukają odpowiedzi na problem, który właśnie sobie uświadomili. Marketerzy tworzą treści TOFU, które pomagają potencjalnym klientom zidentyfikować problem i prowadzą ich do rozwiązań.
Grupa klientów, do której firma zdecydowała się skierować swoje działania marketingowe i handlowe.
Metoda zwiększania wydajności strony internetowej w wynikach wyszukiwania w sieci. Dostosowując elementy na stronie internetowej (istnieją czynniki SEO na stronie i poza nią), możesz przenieść stronę w górę na „stronie” wyników wyszukiwania. Marketerzy zazwyczaj chcą, aby ich strona internetowa pojawiała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, najlepiej na samej górze strony. Elementy SEO obejmują słowa kluczowe, tagi tytułów i obrazów, linki i inne. Zajmuje się tym zawsze firma seo.
Platformy takie jak Facebook, Twitter, Instagram i Snapchat, które pomagają użytkownikom łączyć się. Marketerzy wykorzystują te sieci do zwiększania świadomości, powiększania bazy klientów i osiągania celów biznesowych.
Badania marketingowe to systematyczne gromadzenie, rejestrowanie i analiza danych jakościowych i ilościowych dotyczących zagadnień związanych z marketingiem produktów i usług. Celem jest identyfikacja i ocena, w jaki sposób zmieniające się elementy marketingu mix wpływają na zachowanie klientów.
Jeśli znasz jeszcze inne pojęcia marketingu to daj nam znać w komentarzu a dodamy je wtedy do tej listy!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)