Pojęcia marketingu (podstawowe definicje marketingowe, słownik)


Pojęcia marketingu (podstawowe definicje marketingowe i słownik marketingowy)
Zawartość strony
- 1 Pojęcia marketingu (podstawowe definicje marketingowe i słownik marketingowy)
- 2 Oto terminy dotyczące marketingu i sprzedaży, które powinieneś znać (pojęcia marketingowe + słownik pojęć marketingowych).
- 3 1. Czym jest marketing
- 4 2. Reklama
- 5 3. Analityka internetowa
- 6 4. Testy A/B
- 7 5. Sztuczna inteligencja AI
- 8 6. Linia bazowa
- 9 7. Blogowanie
- 10 8. Dół lejka marketingowego
- 11 9. Współczynnik odrzuceń
- 12 10. Marka
- 13 11. Workflow, newsletter, e-mail marketing
- 14 12. Business-to-Business (B2B)
- 15 13. Biznes-konsument (B2C)
- 16 14. Kupujący, buyer persona
- 17 15. Wezwanie do działania (CTA)
- 18 16. Strona internetowa
- 19 17. Współczynnik klikalności (CTR)
- 20 18. Zimne kontaktowanie, cold calling
- 21 19. Zimny e-mail, cold email
- 22 20. Reklama porównawcza
- 23 21. Treść, content
- 24 22. System Zarządzania Treścią (CMS)
- 25 23. Konwersja
- 26 24. Ścieżka konwersji
- 27 25. Współczynnik konwersji
- 28 26. Tożsamość korporacyjna
- 29 27. Koszt za leada (CPL)
- 30 28. Koszt za kliknięcie (CPC)
- 31 29. Ceny oparte na kosztach
- 32 30. Koszt pozyskania klienta
- 33 31. Lojalność klienta
- 34 32. Zarządzanie relacjami z klientami (CRM)
- 35 33. Cyberponiedziałek, cyber monday
- 36 34. Marketing wirusowy
- 37 35. Zamykanie transakcji
- 38 36. Decydent
- 39 37. Demografia
- 40 38. Marketing cyfrowy (marketing online, marketing internetowy)
- 41 39. Konkurencja bezpośrednia
- 42 40. Doświadczenie użytkownika (UX, user experience)
- 43 41. Marketing bezpośredni
- 44 42. Lejek sprzedażowy
- 45 43. Ebook
- 46 44. E-commerce
- 47 45. Lista e-mailowa
- 48 46. Marketing e-mailowy
- 49 47. Zaangażowanie
- 50 48. Wskaźnik zaangażowania
- 51 49. Wiecznie zielona zawartość, evergreen content
- 52 50. Prognozowanie
- 53 51. Zwrot z inwestycji (ROI)
- 54 52. Segmentacja geograficzna
- 55 53. Hasztag
- 56 54. Idealny profil klienta (ICP)
- 57 55. Marketing przychodzący
- 58 56. Infografika
- 59 57. Marketing wewnętrzny
- 60 58. Słowo kluczowe
- 61 59. Kluczowe Wskaźniki Wydajności (KPI)
- 62 60. Strona docelowa
- 63 61. Marketing relacji
- 64 62. Generowanie leadów
- 65 63. Portfolio
- 66 64. Kwalifikowanie leada
- 67 65. Dożywotnia wartość klienta
- 68 66. Awersja do strat
- 69 67. Marża
- 70 68. Automatyzacja marketingu
- 71 69. Kwalifikowany lead marketingowy
- 72 70. Ceny rynkowe
- 73 71. Rozwój rynku
- 74 72. Penetracja rynku
- 75 73. Badania rynku
- 76 74. Marketing
- 77 75. Miesięczny przychód cykliczny
- 78 76. Środek lejka (MOFU)
- 79 77. Rozwój nowych produktów
- 80 78. Rynek niszowy/biznes
- 81 79. Wdrażanie
- 82 80. Oferta
- 83 81. Płatność za kliknięcie (PPC)
- 84 82. Osobisty Plan Rozwoju
- 85 83. Punkt Kontaktowy (POC)
- 86 84. Analiza S.W.O.T.
- 87 85. Public Relations
- 88 86. Kwalifikowany potencjalny klient
- 89 87. Badania i rozwój
- 90 88. Projektowanie responsywne
- 91 89. Oświadczenie o wartości
- 92 90.Unikalna propozycja sprzedaży USP
- 93 92. Marketing docelowy
- 94 93. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), pozycjonowanie stron
- 95 94. Media społecznościowe
- 96 95. Podstawy marketingu, badania marketingowe
- 97 Pojęcia marketingowe i rodzaje marketingu
Pojęcia marketingu to olbrzymia lista i nie ma się co dziwić że możesz nie znać każdego terminu marketingowego. Postanowiliśmy stworzyć ten słownik w którym znajdują się wszystkie podstawowe pojęcia marketingowe.
I pamiętaj, że aby uzyskać pożądane rezultaty – zamianę większej liczby potencjalnych klientów na klientów i zwiększenie przychodów – musisz wiedzieć, o czym mówisz i co robisz w sprzedaży.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Opanowanie tych słów i fraz pozwoli Ci pewnie rozmawiać z klientami, dostawcami, zespołem sprzedaży i partnerem marketingowym.
Oto terminy dotyczące marketingu i sprzedaży, które powinieneś znać (pojęcia marketingowe + słownik pojęć marketingowych).
W branży marketingowej, oczywiście jak w wielu innych branżach, występuje wiele pojęć i skrótów które mogą być nieczytelne lub nie do końca zrozumiałe. Oto najważniejsze pojęcia marketingu w formie prostego słownika (niczym encyklopedia).
1. Czym jest marketing
Marketing odnosi się do działań, które firma podejmuje w celu promowania kupna lub sprzedaży produktu lub usługi. Marketing obejmuje reklamę, sprzedaż i dostarczanie produktów konsumentom lub innym firmom.
2. Reklama
Reklama, lub reklamy to promocja produktu, marki lub usługi wśród widzów w celu przyciągnięcia zainteresowania, zaangażowania, zwrócenie uwagi na produkt, usługę lub firmę poprzez płatną transmisję.
3. Analityka internetowa
Śledzenie danych i tworzenie z nich wzorców, które informują o przyszłych działaniach marketingowych. Dane mogą pochodzić z ruchu na stronie, konwersji, mediów społecznościowych itp.

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
4. Testy A/B
Testowanie dwóch wersji w tym samym czasie, może to być np wersja: strony internetowej, tematu wiadomości e-mail, strony docelowej, CTA itp., aby sprawdzić, która z nich działa lepiej.
5. Sztuczna inteligencja AI
Komputer, system lub oprogramowanie, które może naśladować pewne aspekty ludzkiego intelektu.
Programy AI mogą być w stanie wyświetlać percepcję obrazu, rozumowanie i rozpoznawanie głosu.
6. Linia bazowa
Punkt wyjścia, od którego dokonuje się porównań w celu analizy, poprawy wydajności, prognozowania i tworzenia strategii.
7. Blogowanie
Pierwotnie termin ten brzmiał weblog, a ostatecznie…blog. Osoby prywatne, małe firmy, a nawet duże korporacje piszą artykuły, publikując je regularnie na swoich stronach internetowych. Blogowanie, będące głównym elementem marketingu przychodzącego, pomaga zwiększać ruch w witrynie, buduje przywództwo i autorytet oraz przyciąga potencjalnych klientów.
8. Dół lejka marketingowego
Etap w procesie zakupu (ostateczny), kiedy leady przechodzą przez górę lejka (identyfikując problem), środek (szukanie rozwiązań) i wreszcie na dół, gdzie są gotowi do zakupu. Na tym etapie potencjalni klienci są zainteresowani demonstracją, telefonem lub bezpłatną konsultacją.
9. Współczynnik odrzuceń
Liczba osób, które trafiają na stronę Twojej witryny i opuszczają ją bez klikania czegokolwiek przed przejściem na inną stronę w Twojej witrynie.
10. Marka
Wszystko, co wywołuje świadomość konkretnego produktu, usługi lub biznesu, jednocześnie oddzielając go od innych.
Seria e-maili mających na celu pielęgnowanie leadów. Potężny zasób marketingowy, możesz używać przepływów pracy, aby angażować potencjalnych klientów, dowiedzieć się więcej o potencjalnych klientach, posegmentowanych listach i nie tylko.
12. Business-to-Business (B2B)
Firma która sprzedaje innym firmom.
13. Biznes-konsument (B2C)
Firma, która wprowadza na rynek i sprzedaje konsumentom.
14. Kupujący, buyer persona
Jest to opis idealnego nabywcy, oparty na badaniach rynku, danych i hipotezach. Reprezentacja idealnego klienta pomaga marketerom zdefiniować ich idealną grupę docelową, a sprzedawcom określić jakość leadów.
15. Wezwanie do działania (CTA)
W ten sposób komunikujesz odbiorcom, jakie działania chcesz, aby podjęli. Na przykład „Kup teraz, uzyskaj wycenę, dołącz już dziś”.
16. Strona internetowa
Seria połączonych podstron, zaczynająca się od strony głównej i zazwyczaj zawiera inne strony, takie jak „kontakt”, „informacje” i „usługi”. Służy osobie lub organizacji, Twoja witryna powinna być strategicznie zaprojektowana tak, aby przyciągać odwiedzających, przekształcać użytkowników w potencjalnych klientów, a następnie przekształcać potencjalnych klientów w klientów.
17. Współczynnik klikalności (CTR)
Ta liczba pokazuje osoby, które poruszają się po Twojej witrynie lub kampaniach marketingowych. W rzeczywistości jest to liczba „kliknięć” lub działań, które mogą wykonać potencjalni klienci, podzielona przez całkowitą liczbę działań, które ludzie mogą wykonać. Stąd nazwa „współczynnik klikalności”.
18. Zimne kontaktowanie, cold calling
Kontaktowanie się z potencjalnymi klientami przez telefon lub twarzą w twarz bez wcześniejszej interakcji z nimi.
19. Zimny e-mail, cold email
Używanie poczty e-mail do interakcji z potencjalnym klientem, z którym nie mieli wcześniej kontaktu.
20. Reklama porównawcza
Rodzaj reklamy, w której firma dokonuje bezpośredniego porównania z inną marką, firmą lub organizacją.
21. Treść, content
Informacje stworzone w celu informowania, edukowania lub wpływania na określoną grupę odbiorców.
Treści mogą być udostępniane w formie tekstu, obrazu, wideo lub audio.
22. System Zarządzania Treścią (CMS)
Program, który zarządza wszystkimi aspektami tworzenia treści. Mogą one obejmować edycję, indeksowanie, elementy nawigacyjne itp.
23. Konwersja
To jeden z najważniejszych aspektów Twojego biznesu e-commerce. W tym miejscu zamieniasz gościa w klienta.
Ale może to nie być rzeczywisty zakup. Może to być zapisanie się do listy e-mailowej, wypełnienie formularza kontaktowego lub prośba o wycenę.
Oczywiście może to być również złożone zamówienie.
24. Ścieżka konwersji
Ścieżka lub kierunek działań, przez który potencjalny klient przejdzie, aby ostatecznie stać się leadem. Zdarzenia te mogą obejmować wezwanie do działania, formularz kontaktowy, stronę z podziękowaniami, treści do pobrania itp.
25. Współczynnik konwersji
Odsetek osób, które podejmują pożądane działania, takie jak wypełnienie formularza, rejestracja, zapisanie się do biuletynu lub jakakolwiek aktywność inna niż zwykłe przeglądanie strony internetowej.
26. Tożsamość korporacyjna
Wszystkie symbole, kolory, logo itp., które składają się na publiczny wizerunek organizacji.
27. Koszt za leada (CPL)
Całkowity koszt marketingu jaki się płaci za pozyskanie leada. Jest to ważny wskaźnik, który należy śledzić i wpływa na koszt pozyskania klienta (CAC).
28. Koszt za kliknięcie (CPC)
Wskaźnik reklamowy używany przez marketerów do określenia kwoty, jaką zapłacą za reklamy, na podstawie liczby kliknięć otrzymanych przez reklamę.
CPC jest używany najczęściej z Google Ads, dawniej google Adwords i reklamami na Facebooku.
29. Ceny oparte na kosztach
Strategiczna forma wyceny mająca na celu pokrycie kosztów prowadzenia Twojej firmy.
30. Koszt pozyskania klienta
Miara, która pozwala oszacować koszt skalowania firmy.
Można to obliczyć dzieląc czas i pieniądze wydane na pozyskanie klienta przez określony czas przez liczbę pozyskanych nowych klientów.
(Pieniądze + Czas)/Liczba Nowych Klientów
31. Lojalność klienta
Gdy konsument jest wielokrotnym nabywcą produktu, usługi lub marki.
32. Zarządzanie relacjami z klientami (CRM)
Oprogramowanie, które pomaga organizować wszystkie działania marketingowe i sprzedażowe, w tym przechowywanie informacji kontaktowych, śledzenie wiadomości e-mail, przechowywanie ofert i nie tylko.
33. Cyberponiedziałek, cyber monday
To poniedziałek bezpośrednio po Czarnym Piątku. W przypadku sklepu e-commerce jest to dzień z najlepszym wyprzedażami oraz zazwyczaj z największym natężeniem ruchu.
34. Marketing wirusowy
Metoda promocji produktu polegająca na skłonieniu klientów do samodzielnego wprowadzenia na rynek pomysłu, produktu lub usługi.
35. Zamykanie transakcji
Potencjalny klient zgadza się na zakup produktu lub usługi i finalizuje transakcję sprzedaży
36. Decydent
Osoba, która jest w stanie dokonać ostatecznego wyboru zakupu produktu lub usługi.
37. Demografia
Specyficzny aspekt profilowania, który bierze pod uwagę wiek, płeć, dochody, życie rodzinne, klasę społeczną itp. Jest często używany w segmentacji lub jako punkt odniesienia w strategiach marketingowych i reklamowych.
38. Marketing cyfrowy (marketing online, marketing internetowy)
Marketing do grupy docelowej wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Może to być e-mail marketing, content marketing itp.
39. Konkurencja bezpośrednia
Konkurenci, którzy świadczą dokładnie te same usługi, co Twoja firma lub firma.
40. Doświadczenie użytkownika (UX, user experience)
Doświadczenie użytkownika z Twoją marką/witryną od momentu, gdy Cię odkryje, poprzez zakup i nie tylko – gdzie klienci stają się zwolennikami marki.
41. Marketing bezpośredni
Bezpośredni kontakt z „użytkownikiem końcowym”, a nie z osobą trzecią lub pośrednikiem. Może być również postrzegany jako bezpośrednia komunikacja z głównymi odbiorcami docelowymi. Może mieć formę reklamy, marketingu lub komunikacji.
42. Lejek sprzedażowy
Cały proces sprzedaży jako całość – od potencjalnego klienta do płacącego klienta – oraz wszystkie procesy marketingowe, reklamowe i sprzedażowe pomiędzy nimi.
43. Ebook
Nazywane również lead magnetem, e-booki to zazwyczaj dłuższe treści, które mają na celu generowanie leadów.
44. E-commerce
Sposoby cyfrowej sprzedaży produktów w Internecie.
45. Lista e-mailowa
Są one generowane z kilku źródeł, w tym od użytkowników, którzy zarejestrowali się, zdecydowali się na bezpłatną ofertę lub wykazali zainteresowanie Twoją marką e-commerce w inny sposób.
46. Marketing e-mailowy
Promowanie swoich produktów i usług poprzez kontakt z odbiorcami za pośrednictwem poczty elektronicznej.
47. Zaangażowanie
Utrzymywanie zainteresowania Twoją marką prospektów i klientów oraz inwestowanie w sukces ze świadomością, że jest to również dla nich korzystne.
48. Wskaźnik zaangażowania
Pomiar polubień, udostępnień, komentarzy lub innych interakcji, które otrzymuje dany fragment treści.
49. Wiecznie zielona zawartość, evergreen content
Treści, które są cenne dla czytelnika dzisiaj, za rok i za 10 lat. Ta „wiecznie zielona” treść jest ponadczasowa, oferuje informacje najwyższej jakości i oferuje ogromne korzyści w zakresie SEO.
50. Prognozowanie
Przewidywanie trendów marketingowych i sprzedażowych, które mogą wystąpić w przyszłości.
Ta prognoza opiera się na danych historycznych, ilościowych i jakościowych.
51. Zwrot z inwestycji (ROI)
Sposób pomiaru opłacalności inwestycji w marketing, sprzedaż itp. Jeśli ROI na inwestycję jest ujemny, oznacza, że tracisz pieniądze na tym przedsięwzięciu.
Mierzenie ROI z działań marketingowych to sprytny sposób, aby upewnić się, że inwestujesz pieniądze w strategie, które przynoszą rezultaty.
52. Segmentacja geograficzna
Podział grupy odbiorców na segmenty na podstawie ich miejsca zamieszkania lub lokalizacji.
53. Hasztag
Fraza słowa kluczowego napisana bez spacji, poprzedzona znakiem #.
Pozwala Tobie i Twoim odbiorcom na interakcję i rozmowę na określone tematy w mediach społecznościowych.
54. Idealny profil klienta (ICP)
Typ klienta, który spełnia wszystkie kryteria, których szukasz u potencjalnego klienta. Innymi słowy, Twój idealny klient.
55. Marketing przychodzący
Reklamujesz swoją firmę za pomocą content marketingu, podcastów, wideo, e-booków, emisji e-maili, SEO, marketingu społecznościowego itp., zamiast płatnych reklam.
56. Infografika
Rodzaj treści o charakterze wizualnym, dzięki któremu złożone informacje są łatwe do zrozumienia i strawienia.
57. Marketing wewnętrzny
Wysiłki zmierzające do zaoferowania planu marketingowego osobom i kadrze kierowniczej w Twojej firmie w celu uzyskania ich akceptacji i/lub wsparcia.
58. Słowo kluczowe
Określone słowo lub wyrażenie opisujące zawartość strony internetowej.
Powinien zawsze być zgodny z twoją grupą docelową.
59. Kluczowe Wskaźniki Wydajności (KPI)
Środek do pomiaru wydajności różnych czynników, od funkcji pracowniczych po taktyki marketingowe. Śledzenie KPI pomoże Twojej organizacji osiągnąć jej cele.
60. Strona docelowa
Strona w Twojej witrynie zawierająca formularz, który potencjalni klienci wypełnią i wymienią swoje dane osobowe na lead magnet lub bezpłatną ofertę (np. ebook, demo lub konsultacje).
61. Marketing relacji
Nawiązywanie relacji z zamiarem nawiązania długotrwałej relacji z prospektem lub potencjalnym klientem. Ta strategia jest znacznie tańsza niż pozyskiwanie nowych klientów.
62. Generowanie leadów
Działania mające na celu wzbudzenie zainteresowania Twoim produktem lub usługą.
Działania te mogą obejmować marketing treści, reklamy, polecenia i partnerstwa.
63. Portfolio
Seria studiów przypadków, które stanowią dowód wartości dla potencjalnych klientów.
64. Kwalifikowanie leada
Ustalenie, czy klient pasuje do wizji idealnego klienta Twojej organizacji.
65. Dożywotnia wartość klienta
Prognoza zysku netto przypisanego do całej przyszłej relacji z klientem.
66. Awersja do strat
Odnosi się do koncepcji psychologicznej, według której ludzie bardziej negatywnie odczuwają utratę pieniędzy niż perspektywę ich zdobycia.
67. Marża
Zysk uzyskany z produktu lub usługi po pokryciu wszystkich kosztów sprzedaży tego produktu lub usługi.
68. Automatyzacja marketingu
To narzędzie, które pozwala „zautomatyzować” kampanie marketingowe. Dzięki lead nurturing, strategiom opartym na zachowaniu i nie tylko, możesz użyć automatyzacji marketingu, aby wysyłać właściwe wiadomości marketingowe do właściwych osób we właściwym czasie.
69. Kwalifikowany lead marketingowy
Lead, który jest gotowy do przekazania zespołowi sprzedaży. MQL miał pewien rodzaj pozytywnej interakcji z firmą, taką jak dyskusja, pobieranie produktów marketingowych itp., co sprawia, że warto przejść na wyższy poziom lejka sprzedaży.
70. Ceny rynkowe
Podobne do cen konkurencyjnych w tym sensie, że ten rodzaj wyceny opiera się na uproszczonych/aktualnych cenach dla określonego produktu lub usługi w tej samej branży.
71. Rozwój rynku
Akt przeniesienia istniejącego produktu lub usługi na nowy rynek.
72. Penetracja rynku
Strategia wykorzystywana do sprzedaży większej ilości istniejącego produktu na obecnych rynkach, na których jest sprzedawany.
73. Badania rynku
Wysoce inteligentne badania i rozwój określonej branży w celu poprawy trafnych decyzji biznesowych.
74. Marketing
Proces identyfikacji, przewidywania i zaspokajania wymagań klienta w sposób rentowny.
75. Miesięczny przychód cykliczny
Kwota dochodu generowanego każdego miesiąca z subskrypcji Twoich produktów lub usług.
76. Środek lejka (MOFU)
Etap lejka sprzedażowego, w który wchodzi kupujący po zidentyfikowaniu problemu.
To jest moment, w którym pozycjonujesz swoją firmę jako rozwiązanie ich problemu.
77. Rozwój nowych produktów
Stworzenie nowego produktu, które obejmuje badania, rozwój, testowanie produktu i wprowadzenie na rynek.
78. Rynek niszowy/biznes
Bardzo specyficzny segment rynku, w którym starasz się zaspokoić potrzeby tego rynku.
79. Wdrażanie
Termin ten może odnosić się do wprowadzenia nowego klienta do Twoich usług lub produktów lub jest używany do opisania asymilacji nowego pracownika do Twojej organizacji.
80. Oferta
Jest to zasób, który zaoferujesz potencjalnym klientom na stronie docelowej. Oferta ma na celu pomóc Ci w generowaniu leadów i może obejmować wszystko, od webinaru, ebooka, listy kontrolnej, szablonu, demonstracji i nie tylko.
81. Płatność za kliknięcie (PPC)
Metoda reklamy w Internecie, w której płacisz tylko wtedy, gdy ktoś „kliknie” Twoją reklamę.
82. Osobisty Plan Rozwoju
Opracowany dla osób, które chcą ocenić swój wynik S.W.O.T. w celu zaplanowania ich przyszłych osiągnięć i sukcesu.
83. Punkt Kontaktowy (POC)
Przedstawiciel, który jest decydentem/facylitatorem ich organizacji w zakresie marketingu i sprzedaży.
84. Analiza S.W.O.T.
Wewnętrzne badanie często wykorzystywane przez organizacje w celu określenia ich mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń.
85. Public Relations
Seria komunikatów medialnych, konferencji, zdjęć społecznościowych itp., które składają się na i utrzymują reputację organizacji i jej marek.
86. Kwalifikowany potencjalny klient
Kwalifikowany potencjalny klient spełnia kryteria Twojej firmy lub atrybuty persony kupującego i jest bardziej skłonny do zakupu. Kwalifikowany potencjalny klient spełnia cele marketingowe, podczas gdy kwalifikowany potencjalny klient sprzedaży spełnia cele sprzedażowe.
87. Badania i rozwój
Proces odkrywania i rozwijania nowych produktów i usług.
88. Projektowanie responsywne
Strona internetowa, która zmienia się w zależności od urządzenia, z którego korzysta konsument. Urządzenia mobilne, laptopy i komputery stacjonarne oferują różne widoki witryny, a responsywny projekt dostosowuje się do każdego widoku, bez konieczności tworzenia osobnych witryn dla każdego z nich.
89. Oświadczenie o wartości
Opis najważniejszych priorytetów Twojej firmy oraz ich przełożenie na inicjatywy marketingowe i sprzedażowe.
90.Unikalna propozycja sprzedaży USP
Czynnik odróżniający produkt od konkurencji, taki jak niski koszt, jakość itp.
91. Góra lejka (TOFU)
Podczas gdy potencjalni klienci Bottom of the Funnel (BOFU) są na etapie gotowości do zakupu, klienci TOFU znajdują się na początkowych etapach procesu zakupu. Szukają odpowiedzi na problem, który właśnie sobie uświadomili. Marketerzy tworzą treści TOFU, które pomagają potencjalnym klientom zidentyfikować problem i prowadzą ich do rozwiązań.
92. Marketing docelowy
Grupa klientów, do której firma zdecydowała się skierować swoje działania marketingowe i handlowe.
93. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), pozycjonowanie stron
Metoda zwiększania wydajności strony internetowej w wynikach wyszukiwania w sieci. Dostosowując elementy na stronie internetowej (istnieją czynniki SEO na stronie i poza nią), możesz przenieść stronę w górę na „stronie” wyników wyszukiwania. Marketerzy zazwyczaj chcą, aby ich strona internetowa pojawiała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, najlepiej na samej górze strony. Elementy SEO obejmują słowa kluczowe, tagi tytułów i obrazów, linki i inne. Zajmuje się tym zawsze firma seo.
94. Media społecznościowe
Platformy takie jak Facebook, Twitter, Instagram i Snapchat, które pomagają użytkownikom łączyć się. Marketerzy wykorzystują te sieci do zwiększania świadomości, powiększania bazy klientów i osiągania celów biznesowych.
95. Podstawy marketingu, badania marketingowe
Badania marketingowe to systematyczne gromadzenie, rejestrowanie i analiza danych jakościowych i ilościowych dotyczących zagadnień związanych z marketingiem produktów i usług. Celem jest identyfikacja i ocena, w jaki sposób zmieniające się elementy marketingu mix wpływają na zachowanie klientów.
Pojęcia marketingowe i rodzaje marketingu
Jeśli znasz jeszcze inne pojęcia marketingu to daj nam znać w komentarzu a dodamy je wtedy do tej listy!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: