Optymalizacja reklam wideo

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Optymalizacja reklam wideo
Loading
/

Wi臋c nagra艂e艣 swoje reklamy, cz臋艣膰 z nich dzia艂a dobrze, inne nie, ale co dalej?

I jak w og贸le mo偶na je zoptymalizowa膰 i w przysz艂o艣ci nagra膰 lepsze?

Ju偶 Ci to pokazuj臋.

W ubieg艂ym roku mia艂em przyjemno艣膰 ogl膮dania adworld conferencje i i by艂 tam pokazany ciekawy case, firmy kt贸ra w 7 lat zarobi艂a 2 milion贸w, wi臋c raczej s艂abo. Ale nagle z pomoc膮 jednej mega wideo reklamy zarobili w 3 miesi膮ce ponad 4 miliony!

I zaraz poka偶臋 Ci jak optymalizowa膰 swoje reklamy wideo 偶eby wykr臋ca膰 takie spektakularne wyniki, a ich reklam臋 dodam na ko艅cu filmu aby艣 obejrza艂 i zastosowa艂 u siebie, bo jak co艣 regularnie zarabia, a tutaj 4 miliony w 3 miesi膮ce… to trzeba to pozna膰 馃槈

Dane to jedno, a w艂a艣ciwa interpretacja tych danych to drugie.

Bo na ich podstawie mo偶emy iterowa膰 dalej, czyli tworzy膰 co艣 lepszego ni偶 wersja poprzednia.

I o to w艂a艣nie chodzi!

Wi臋c…

jako marketerzy, albo w艂a艣ciciel firmy kt贸ry zajmuje si臋 biznesem znasz podstawowe metryki takie jak CPC, CTR, ROAS

natomiast je艣li chodzi o to czy wideo jest dobre, u偶ywamy innych wska藕nik贸w

  • wy艣wietlenia/2sekundowe odtworzenia filmu
  • Odtworzenia ThruPlay/Odtworzenia filmu do 75%
  • thumb stop ratio – 3s views/impressions >30%
  • Hold rate = ThruPlays/Impressions > 25%
  • Waterfall rate: Video Drop Offs
  • Hook rate: 3 second video plays / impressions – powy偶ej 30%
  • 3 second retention -= 3 second plays/video plays%

Te metryki powiedz膮 Ci czy masz wystarczaj膮co dobry Hook rate, czyli czy odpowiednio du偶o os贸b zatrzymuje si臋 na Twoim wideo i ne scrolluje dalej, a tak偶e zobaczysz jak d艂ugo ogl膮daj膮, czyli czy jest to dla nich interesuj膮ce.

Facebook czy ka偶dy inny system reklamowy nagradza Ciebie je艣li b臋dziesz d艂u偶ej trzyma膰 u偶ytkownik贸w na platformie. Zatem je艣li ogl膮daj膮 d艂u偶ej Twoje reklamy, tym lepiej dla Ciebie.

Naming, czyli nazywanie reklam

Dzi臋ki temu b臋dziesz mie膰 dost臋p w 艂atwqy spos贸b do najlepszych materia艂贸w i b臋dziesz w stanie analizowac i bra膰 najlepsze fragmenty na przysz艂o艣膰.

Iteracja

Wykluczenia aby unikn膮c zm臋czenia materia艂u reklamowego

Sztuczki:

  • Niski Thumbstop? Nowy thumbnail, nowe visuale, inny tekst, nag艂贸wki
  • Niski CVR? Optymalizacja landing page, sprawd藕 czy reklama jest tematycznie po艂膮czona z landingiem. Mo偶e osoby my艣l膮, 偶e to dotyczy czego艣 innego
  • Niski CTR? Nowe CTA, scarcity, urgency, podkre艣l b贸l i niewygodn膮 sytuacj臋 w jakiej si臋 znajduj膮, dodaj spo艂eczny dow贸d s艂uszno艣ci, czyli wszyscy to robi膮
  • Niski Hold Rate? Retention editing, poprawa storytellingu, co 2-3 sekundy zmiana kadru

Co w przypadku kiedy Hook nie dzia艂a?

nie musisz nagrywa膰 ca艂ego filmu, tylko testuj pocz膮tek

Wyobra藕 sobie 偶e film jest poci臋ty na poszczeg贸lne fragmenty i podmieniasz tylko ten jeden.

stw贸rz kilka wersji r贸znych HOOK i wyeksportuj. Nastepnie por贸naj reklamy.

Zobacz gdzie na wideo masz drop pointy (youtube analytics)

I teraz obiecana reklama, obejrzyj do ko艅ca bo trwa mniej jak minut臋, a zarobi艂a ponad 4 miliony w 3 miesi膮ce.

Optymalizacja reklam wideo to proces, kt贸ry ma na celu zwi臋kszenie skuteczno艣ci kampanii reklamowych prowadzonych za pomoc膮 film贸w. Proces ten wymaga uwzgl臋dnienia wielu czynnik贸w, takich jak cel reklamy, grupa docelowa, tre艣膰 i format wideo, a tak偶e platformy dystrybucji. Poni偶ej przedstawiam kilka kluczowych wskaz贸wek, kt贸re pomog膮 zoptymalizowa膰 reklamy wideo:

  1. Zdefiniuj Cel Kampanii: Jasno okre艣l, co chcesz osi膮gn膮膰 dzi臋ki kampanii. Czy chodzi o zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki, generowanie lead贸w, czy mo偶e zwi臋kszenie sprzeda偶y? Cel wp艂ynie na wszystkie inne decyzje dotycz膮ce optymalizacji.
  2. Zrozum Grup臋 Docelow膮: Poznaj swoj膮 grup臋 docelow膮. Zastan贸w si臋, kto jest odbiorc膮 Twojej reklamy, jakie s膮 jego potrzeby, zainteresowania oraz jakie tre艣ci najlepiej do niego przemawiaj膮. Dostosowanie tre艣ci do grupy docelowej jest kluczowe dla skuteczno艣ci reklamy.
  3. Optymalizuj Tre艣膰 i Format: Kr贸tkie, anga偶uj膮ce filmy cz臋sto dzia艂aj膮 najlepiej. Upewnij si臋, 偶e Twoje wideo przyci膮ga uwag臋 w pierwszych sekundach. Wykorzystaj mocny przekaz i wizualizacje, kt贸re oddzia艂uj膮 na emocje i zach臋caj膮 do dzia艂ania.
  4. Wybierz Odpowiednie Platformy: Ka偶da platforma ma swoje unikatowe cechy i odbiorc贸w. Facebook, Instagram, YouTube, czy LinkedIn – wyb贸r platformy powinien by膰 zgodny z miejscem, w kt贸rym Twoja grupa docelowa sp臋dza najwi臋cej czasu oraz z celami kampanii.
  5. Testuj i Analizuj: Nie ma jednego idealnego sposobu na optymalizacj臋. Wa偶ne jest, aby testowa膰 r贸偶ne podej艣cia, formaty, d艂ugo艣ci wideo, CTA (wezwania do dzia艂ania) i analizowa膰 wyniki. Dane te pomog膮 Ci zrozumie膰, co dzia艂a, a co mo偶na poprawi膰.
  6. Wykorzystaj SEO Wideo: Optymalizuj swoje filmy pod k膮tem wyszukiwarek, u偶ywaj膮c odpowiednich s艂贸w kluczowych w tytule, opisie i tagach. To pomo偶e zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 Twoich reklam wideo w wynikach wyszukiwania.
  7. Zadbaj o Jako艣膰 Techniczn膮: Upewnij si臋, 偶e Twoje filmy s膮 wysokiej jako艣ci, zar贸wno pod wzgl臋dem obrazu, jak i d藕wi臋ku. Niska jako艣膰 mo偶e zniech臋ci膰 widz贸w do ogl膮dania i negatywnie wp艂yn膮膰 na postrzeganie marki.

Pami臋taj, 偶e kluczem do sukcesu jest ci膮g艂a optymalizacja i dostosowywanie strategii do zmieniaj膮cych si臋 trend贸w i preferencji odbiorc贸w. Optymalizacja reklam wideo to proces, kt贸ry wymaga czasu, ale konsekwentne stosowanie powy偶szych wskaz贸wek mo偶e znacz膮co zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 Twoich kampanii.

Optymalizacja reklam wideo, szczeg贸lnie na platformach takich jak YouTube, obejmuje kilka strategicznych krok贸w maj膮cych na celu popraw臋 skuteczno艣ci reklamy i zapewnienie lepszego zwrotu z inwestycji. Oto kilka kluczowych strategii pochodz膮cych ze 藕r贸de艂 eksperckich:

Kierowanie i wykluczanie tre艣ci: ostro偶nie wybierz typ zasob贸w reklamowych, aby wykluczy膰 filmy zawieraj膮ce tre艣ci niezgodne z warto艣ciami Twojej marki, np. zawieraj膮ce wulgaryzmy lub tre艣ci o charakterze seksualnym. Jeszcze bardziej udoskonal miejsce docelowe reklamy, wykluczaj膮c jej wy艣wietlanie w okre艣lonych typach tre艣ci, np. osadzonych filmach lub filmach przesy艂anych strumieniowo na 偶ywo, w oparciu o etykiety tre艣ci (G, PG, MA itp.)鈥嬧.

Kierowanie demograficzne i na odbiorc贸w: zdefiniuj konkretn膮 grup臋 odbiorc贸w reklam wideo, wybieraj膮c czynniki demograficzne, takie jak p艂e膰, wiek, status rodzicielski i doch贸d gospodarstwa domowego. Wykorzystaj kierowanie na podstawie zainteresowa艅 (np. entuzja艣ci gotowania, fani horror贸w), aby dotrze膰 do bardziej zaanga偶owanych grup u偶ytkownik贸w. Eksperymentuj z r贸偶nymi opcjami kierowania, aby zidentyfikowa膰 najbardziej responsywne segmenty odbiorc贸w.

Kierowanie na s艂owa kluczowe, tematy i miejsca docelowe: zastosuj kierowanie na s艂owa kluczowe w reklamach In-Display, aby dotrze膰 do widz贸w aktywnie poszukuj膮cych powi膮zanych tre艣ci. Przegl膮daj r贸偶ne s艂owa kluczowe i tematy, aby odkry膰, kt贸re kombinacje daj膮 najlepsze wyniki pod wzgl臋dem wy艣wietle艅, klikni臋膰 lub konwersji. Dostosuj miejsca docelowe, aby mie膰 pewno艣膰, 偶e Twoje reklamy b臋d膮 wy艣wietlane w najodpowiedniejszych kontekstach.

Tworzenie skutecznych wezwa艅 do dzia艂ania (CTA): jasne wezwanie do dzia艂ania ma kluczowe znaczenie, aby poprowadzi膰 widz贸w do po偶膮danego dzia艂ania, takiego jak dokonanie zakupu lub dowiedzenie si臋 wi臋cej o Twojej ofercie. Skorzystaj z funkcji nak艂adki CTA w YouTube, aby doda膰 przekonuj膮ce wezwanie do dzia艂ania bezpo艣rednio w reklamach wideo.

Dostosowania strategii ustalania stawek: przeanalizuj skuteczno艣膰 swojej kampanii i odpowiednio dostosuj strategi臋 ustalania stawek. Je艣li niekt贸re metody kierowania lub grupy reklam s膮 ma艂o skuteczne, rozwa偶 podniesienie maks. stawek CPV, aby zyska膰 wi臋ksz膮 widoczno艣膰 i zebra膰 przydatne dane. Pomo偶e Ci to okre艣li膰, kt贸re aspekty kampanii wymagaj膮 optymalizacji, aby uzyska膰 lepsze wyniki.

Testowanie i eksperymentowanie: stale testuj r贸偶ne elementy reklam wideo, w tym d艂ugo艣膰 tre艣ci, obecno艣膰 lub brak muzyki oraz r贸偶ne strategie wezwania do dzia艂ania. Eksperymentowanie z nowymi funkcjami lub niewykorzystanymi opcjami kierowania mo偶e odkry膰 cenne informacje i potencjalnie poprawi膰 skuteczno艣膰 kampanii.

Korzystanie z kampanii wideo zach臋caj膮cych do dzia艂ania: po艂膮czenie kampanii wideo zach臋caj膮cych do dzia艂ania z kampaniami w sieci wyszukiwania i reklamowej Google mo偶e znacznie zwi臋kszy膰 liczb臋 konwersji. Dostosuj swoje strategie i typy kampanii, aby odpowiada艂y konkretnym celom biznesowym, niezale偶nie od tego, czy chodzi o zwi臋kszanie sprzeda偶y, generowanie potencjalnych klient贸w, czy budowanie 艣wiadomo艣ci marki鈥嬧.

Strategie te podkre艣laj膮 znaczenie precyzyjnego targetowania, jasnego przekazu i ci膮g艂ej optymalizacji w maksymalizacji skuteczno艣ci reklam wideo.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 1

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!