Więc nagrałeś swoje reklamy, część z nich działa dobrze, inne nie, ale co dalej?
I jak w ogóle można je zoptymalizować i w przyszłości nagrać lepsze?
Już Ci to pokazuję.
W ubiegłym roku miałem przyjemność oglądania adworld conferencje i i był tam pokazany ciekawy case, firmy która w 7 lat zarobiła 2 milionów, więc raczej słabo. Ale nagle z pomocą jednej mega wideo reklamy zarobili w 3 miesiące ponad 4 miliony!
I zaraz pokażę Ci jak optymalizować swoje reklamy wideo żeby wykręcać takie spektakularne wyniki, a ich reklamę dodam na końcu filmu abyś obejrzał i zastosował u siebie, bo jak coś regularnie zarabia, a tutaj 4 miliony w 3 miesiące… to trzeba to poznać 😉
Dane to jedno, a właściwa interpretacja tych danych to drugie.
Bo na ich podstawie możemy iterować dalej, czyli tworzyć coś lepszego niż wersja poprzednia.
I o to właśnie chodzi!
Więc…
jako marketerzy, albo właściciel firmy który zajmuje się biznesem znasz podstawowe metryki takie jak CPC, CTR, ROAS
natomiast jeśli chodzi o to czy wideo jest dobre, używamy innych wskaźników
Te metryki powiedzą Ci czy masz wystarczająco dobry Hook rate, czyli czy odpowiednio dużo osób zatrzymuje się na Twoim wideo i ne scrolluje dalej, a także zobaczysz jak długo oglądają, czyli czy jest to dla nich interesujące.
Facebook czy każdy inny system reklamowy nagradza Ciebie jeśli będziesz dłużej trzymać użytkowników na platformie. Zatem jeśli oglądają dłużej Twoje reklamy, tym lepiej dla Ciebie.
Naming, czyli nazywanie reklam
Dzięki temu będziesz mieć dostęp w łatwqy sposób do najlepszych materiałów i będziesz w stanie analizowac i brać najlepsze fragmenty na przyszłość.
Iteracja
Wykluczenia aby uniknąc zmęczenia materiału reklamowego
Sztuczki:
Co w przypadku kiedy Hook nie działa?
nie musisz nagrywać całego filmu, tylko testuj początek
Wyobraź sobie że film jest pocięty na poszczególne fragmenty i podmieniasz tylko ten jeden.
stwórz kilka wersji róznych HOOK i wyeksportuj. Nastepnie porónaj reklamy.
Zobacz gdzie na wideo masz drop pointy (youtube analytics)
I teraz obiecana reklama, obejrzyj do końca bo trwa mniej jak minutę, a zarobiła ponad 4 miliony w 3 miesiące.
Optymalizacja reklam wideo to proces, który ma na celu zwiększenie skuteczności kampanii reklamowych prowadzonych za pomocą filmów. Proces ten wymaga uwzględnienia wielu czynników, takich jak cel reklamy, grupa docelowa, treść i format wideo, a także platformy dystrybucji. Poniżej przedstawiam kilka kluczowych wskazówek, które pomogą zoptymalizować reklamy wideo:
Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest ciągła optymalizacja i dostosowywanie strategii do zmieniających się trendów i preferencji odbiorców. Optymalizacja reklam wideo to proces, który wymaga czasu, ale konsekwentne stosowanie powyższych wskazówek może znacząco zwiększyć efektywność Twoich kampanii.
Optymalizacja reklam wideo, szczególnie na platformach takich jak YouTube, obejmuje kilka strategicznych kroków mających na celu poprawę skuteczności reklamy i zapewnienie lepszego zwrotu z inwestycji. Oto kilka kluczowych strategii pochodzących ze źródeł eksperckich:
Kierowanie i wykluczanie treści: ostrożnie wybierz typ zasobów reklamowych, aby wykluczyć filmy zawierające treści niezgodne z wartościami Twojej marki, np. zawierające wulgaryzmy lub treści o charakterze seksualnym. Jeszcze bardziej udoskonal miejsce docelowe reklamy, wykluczając jej wyświetlanie w określonych typach treści, np. osadzonych filmach lub filmach przesyłanych strumieniowo na żywo, w oparciu o etykiety treści (G, PG, MA itp.).
Kierowanie demograficzne i na odbiorców: zdefiniuj konkretną grupę odbiorców reklam wideo, wybierając czynniki demograficzne, takie jak płeć, wiek, status rodzicielski i dochód gospodarstwa domowego. Wykorzystaj kierowanie na podstawie zainteresowań (np. entuzjaści gotowania, fani horrorów), aby dotrzeć do bardziej zaangażowanych grup użytkowników. Eksperymentuj z różnymi opcjami kierowania, aby zidentyfikować najbardziej responsywne segmenty odbiorców.
Kierowanie na słowa kluczowe, tematy i miejsca docelowe: zastosuj kierowanie na słowa kluczowe w reklamach In-Display, aby dotrzeć do widzów aktywnie poszukujących powiązanych treści. Przeglądaj różne słowa kluczowe i tematy, aby odkryć, które kombinacje dają najlepsze wyniki pod względem wyświetleń, kliknięć lub konwersji. Dostosuj miejsca docelowe, aby mieć pewność, że Twoje reklamy będą wyświetlane w najodpowiedniejszych kontekstach.
Tworzenie skutecznych wezwań do działania (CTA): jasne wezwanie do działania ma kluczowe znaczenie, aby poprowadzić widzów do pożądanego działania, takiego jak dokonanie zakupu lub dowiedzenie się więcej o Twojej ofercie. Skorzystaj z funkcji nakładki CTA w YouTube, aby dodać przekonujące wezwanie do działania bezpośrednio w reklamach wideo.
Dostosowania strategii ustalania stawek: przeanalizuj skuteczność swojej kampanii i odpowiednio dostosuj strategię ustalania stawek. Jeśli niektóre metody kierowania lub grupy reklam są mało skuteczne, rozważ podniesienie maks. stawek CPV, aby zyskać większą widoczność i zebrać przydatne dane. Pomoże Ci to określić, które aspekty kampanii wymagają optymalizacji, aby uzyskać lepsze wyniki.
Testowanie i eksperymentowanie: stale testuj różne elementy reklam wideo, w tym długość treści, obecność lub brak muzyki oraz różne strategie wezwania do działania. Eksperymentowanie z nowymi funkcjami lub niewykorzystanymi opcjami kierowania może odkryć cenne informacje i potencjalnie poprawić skuteczność kampanii.
Korzystanie z kampanii wideo zachęcających do działania: połączenie kampanii wideo zachęcających do działania z kampaniami w sieci wyszukiwania i reklamowej Google może znacznie zwiększyć liczbę konwersji. Dostosuj swoje strategie i typy kampanii, aby odpowiadały konkretnym celom biznesowym, niezależnie od tego, czy chodzi o zwiększanie sprzedaży, generowanie potencjalnych klientów, czy budowanie świadomości marki.
Strategie te podkreślają znaczenie precyzyjnego targetowania, jasnego przekazu i ciągłej optymalizacji w maksymalizacji skuteczności reklam wideo.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)