Zawartość strony
Nawigacja fasetowa jest rodzajem nawigacji opartym na wyszukiwaniu elementów po ich cenach, tak zwanych fasetach. Niektóre serwisy aukcyjne dają możliwość filtrowania aukcji w takich przypadkach jak: przedziały cenowe, lokalizacja oraz inne.
Statystycznie 80% konsumentów twierdzi, iż przez niezadowalające wyniki wyszukiwania w sklepie internetowym decydują się na wyjście z niego. Dzięki nawigacji fasetowej sklep zwiększa konwersję oraz wpływa na słupki sprzedaży. Ten rodzaj nawigacji jest rozszerzonym typem wyszukiwarki.
Każdy klient, szukający sprecyzowanego produktu bez problemu odnajdzie to, czego szuka za sprawą opcji zawężenia wyników wyszukiwania. Konsument, zaznaczając konkretne cechy wybranego towaru, znacznie szybciej odnajduje produkt, którego szuka.
Szczególnie przydatne jest to w sklepach z bardzo dużym wyborem asortymentu. Przeszukiwanie całego sklepu mogłoby zniechęcić klienta i spowodować jego wyjście ze sklepu.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Aby przyciągnąć i zatrzymać klienta na dłużej, na stronie internetowej konieczne jest wdrożenie dynamicznego filtrowania. Znacznie skraca to czas wyszukiwania produktu, personalizując ofertę sklepu.
Zawężanie listy towarów powoduje przekazywanie kupującym więcej informacji, niż się spodziewali.
W ten sposób użytkownicy nawigacji dowiadują się o trendach w tematach nie do końca im preferowanych. Określenie widełek cenowych chroni konsumenta przed rozczarowaniem z powodu zbyt drogiego asortymentu.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Za sprawą trafnego wyszukiwania produktów nawigacja fasetowa zwiększa sprzedaż. Kolejnymi zaletami są:
Ten typ nawigacji ułatwia użytkownikom poruszanie się po sklepie internetowym, co pośrednio, może mieć wpływ na zwiększenie zamówienia poprzez zyskanie większej sympatii potencjalnych klientów.
inaczej nazywana jako breadcrumbs czyli okruszki chleba. Pomaga użytkownikom jak i botom poruszać się po stronie.
Po pierwsze należy unikać przesadnie rozbudowanej listy cech produktów. Lista po prostu nie może być zbyt długa. Wypełnienie jej, a także zmuszanie konsumenta do poświęcenia większej ilości czasu, powoduje zniechęcenie i rezygnację.
Warto zadbać także o automatyczne podpowiedzi oraz sprawdzanie pisowni. Przycisk „wyczyść wszystko” zdecydowanie ułatwia ponowne wyszukiwanie. Wykorzystując słowa kluczowe które najczęściej wybierają klienci lub przeglądając filtry tematyczne konkurencji, należy dostosować cechy do asortymentu.
Ważne jest także łączenie opcji produktu poprzez blokowanie pustych stron, jeśli przy wyborze opcje się wykluczają. Dobrze jest zaproponować klientowi użycie dopasowania „lub”.
Również sprawdza się używanie różnych typów wyboru cech produktu. Suwak bardzo dobrze sprawdzi się przy określaniu widełek cenowych.
Najważniejszą rolą nawigacji fasetowej jest zwiększenie użyteczności strony sklepu. Jej zadaniem jest ułatwianie zapoznawania się z asortymentem poprzez automatyczne podpowiadanie opcji, o których nie wspomniał klient.
Dla każdego klienta sklepu internetowego najważniejsze jest, aby z łatwością poruszać się po stronie www. Przeglądanie fasetowe wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Niejednokrotnie zdarza się, że obecność niektórych podstron z bardzo ciekawymi opisami, które zawierają frazy z drugiego ogona, bardzo często zwiększają widoczność witryny. Zdecydowanie ułatwia to dostęp do osób zainteresowanych zakupem produktu.
Niestety nie dbając o prawidłowe indeksowanie podstron, nawigacja fasetowa może spowodować spadek pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Dobrym rozwiązaniem jest powierzenie opieki nad nawigacją specjalistom z renomowanej agencji SEO. W takim przypadku możemy mieć pewność, iż zadbają o właściwe pozycjonowanie stron.
Mimo wielu plusów nawigacji fasetowej ma ona także swoje wady. Zbyt duże ilości zestawów filtrów mogą przyczynić się do powstawania wielu adresów URL.
Takie działanie może spowodować powielanie treści, co nie jest dobrze odbierane przez Googleboty. Podczas planowania wprowadzania klasyfikacji fasetowej należy zadbać, aby żaden z filtrów wykorzystanych na stronie www nie doprowadził jej na pustą podstronę.
Nawigacja fasetowa to technika organizowania treści na stronie internetowej, która umożliwia użytkownikom filtrowanie wyników wyszukiwania i nawigowanie po różnych kategoriach. Użytkownicy mogą wybierać spośród różnych opcji, takich jak kolor, cena, rozmiar itp., aby zawęzić wyniki wyszukiwania do bardziej precyzyjnych i spersonalizowanych rezultatów.
Nawigacja fasetowa oferuje wiele korzyści, takich jak:
Warto zwrócić uwagę, aby nawigacja fasetowa była zorganizowana w sposób intuicyjny i logiczny, co ułatwi użytkownikom nawigację i pozwoli im na dokładne określenie swoich potrzeb.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Nawigacja fasetowa -dlaczego warto wdrożyć dynamiczne sortowanie w sklepie internetowym?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)