Marketing w małej firmie -jak go prowadzić, aby zarabiać

Grafika rastrowa
Marketing wirusowy przykłady (ciekawe!)
4 czerwca, 2022
Testy AB
Marketing społeczny, a komercyjny -czyli jak zaangażować w kampanię
4 czerwca, 2022
Opisy kategorii seo
Marketing w małej firmie

Jak powinien wyglądać marketing w małej firmie?

Wiele osób zastanawia się, czy skuteczny marketing w małej firmie jest w ogóle możliwy.

Nie ma co ukrywać, że niewielkie przedsiębiorstwa dysponują zaledwie ułamkiem budżetu ogromnych, światowych koncernów. Warto poznać kilka zasad, którymi można się kierować, by marketing niewielkiej firmy był skuteczny i przekładał się na zwiększenie sprzedaży.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Na czym polega marketing firmy

Trzeba mieć świadomość tego, że w dzisiejszych czasach rynek jest bardzo konkurencyjny i oferuje setki podobnych produktów.

Klienci mają coraz wyższe wymagania, dlatego ich przyciągnięcie może być bardzo trudne.

Śmiało można więc powiedzieć, że prowadzenie własnej firmy z roku na rok staje się coraz trudniejsze, zwłaszcza przy ograniczonym budżecie.

Umiejętnie prowadzony marketing, wprowadzanie innowacji, a także przedkładanie potrzeb klienta ponad wszystko inne – to wszystko może przełożyć się na wiele korzyści.

Jak prowadzić marketing w firmie: klient na pierwszym miejscu

Aby marketing w małej firmie charakteryzował się wysoką skutecznością, powinien skupić się na dokładnym zdefiniowaniu potencjalnego klienta.

Przedsiębiorca musi zadać sobie pytanie, czego oczekują klienci na jego rynku docelowym, a także – w jaki sposób można do nich dotrzeć.

Z racji tego, że na rynku panuje duża konkurencja, klienci oczekują, że konkretny produkt będzie wiązał się dla nich z dużymi korzyściami.

I dlatego też właściciele niewielkich przedsiębiorstw, którzy sprzedają produkty podobne do towarów konkurencji, powinni skupić się na tym, by klientów przeciągnąć czymś innym – na przykład profesjonalną obsługą.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jak rozwinąć marketing w firmie

To właśnie w tym małe firmy mają przewagę nad wielkimi koncernami – mogą swoich klientów traktować w sposób indywidualny, bowiem nie działają na ogromną skalę.

Marketing w małej firmie powinien dotrzeć do klienta i sprawić, że ten poczuje się wyjątkowo. Działania marketingowe powinny pokazać mu, że sprzedawane przez firmę produkty idealnie spełniają jego potrzeby.

Zdefiniowanie klienta jest bardzo ważne w niewielkich firmach, ponieważ pozwala obniżyć koszty działań marketingowych. Podczas gdy wielkie firmy mogą pozwolić sobie na inwestowanie ogromnych ilości pieniędzy w reklamę, to właściciele niewielkich przedsiębiorstw tego komfortu nie mają.

Działania reklamowe będą efektywne, jeśli klient zostanie prawidłowo zidentyfikowany. Stąd też specjaliści od marketingu w niewielkich firmach zachodzą w głowę, by zastanowić się, kim jest potencjalny odbiorca towaru.

W jaki sposób zachęcić klienta do zakupu towarów?

Wszystkie działania marketingowe w małej firmie skupiają się na tym, by zachęcić klienta do kupna oferowanych produktów. Wprowadzenie nowego produktu na rynek w niewielkiej firmie może być znacznie utrudnione, ponieważ z reguły wymaga sporych środków na reklamę.

Jak zatem przy bardzo ograniczonym budżecie sprawić, by klient wybrał produkt firmy?

Przede wszystkim, warto podkreślać korzyści, jakie wiążą się z zakupem konkretnego towaru. Zamiast skupiać się na jego niskiej cenie należy pokazać klientowi, że w pełni zaspokoi on wszystkie jego oczekiwania i potrzeby.

Warto także zadbać o to, by we właściwy sposób kreować tożsamość marki. Śmiało można powiedzieć, że to silne i rozpoznawalne marki mogą pochwalić się coraz większą wartością oraz zyskami. Nawet te osoby, które prowadzą niewielkie biznesy powinny pamiętać o tym, by w prawidłowy sposób kreować ich wizerunek.

Przykładowo – te osoby, które zajmują się sprzedażą drogich i luksusowych towarów powinny zadbać o to, by właśnie tak w oczach klientów prezentowała się cała firma – jako miejsce ekskluzywne, przeznaczone dla wybrańców, oferujące produkty najwyższej jakości. Z kolei zupełnie inaczej kreuje się wizerunek sklepu z modną odzieżą młodzieżową. Ten powinien się jawić klientom jako miejsce kolorowe, głośne i na czasie.

Marketing w małej firmie i jego koszty

Warto podkreślić, że nie ma czegoś takiego, jak darmowa reklama. W marketing firmowy zawsze trzeba nieco zainwestować, by po czasie móc zaobserwować pewne korzyści. Niemniej jednak w przypadku marketingu w małej firmie bardzo ważne jest ograniczenie wydatków na reklamę, a to ze względu na niewielki budżet. Dlatego też przedsiębiorcy powinni skupić się na wybranych gałęziach rynku i to właśnie na nich promować swój produkt.

Dobrze jest przeprowadzić konkretne badania rynkowe, które pokażą, kim są potencjalni klienci, w jaki sposób można do nich dotrzeć, a także co motywuje ich do podjęcia decyzji o zakupie towaru. W ten sposób można sprecyzować działania marketingowe sprawiając, że będą docierać one jedynie do wybranych osób.

Jest to bardzo ważne zwłaszcza w małych firmach, które powinny optymalnie wykorzystywać dostępne zasoby finansowe. Narażanie przedsiębiorstwa na zbędne wydatki może skończyć się naprawdę źle. Warto podkreślić, że 2/3 firm upada w dwóch pierwszych latach swojej działalności.

Dlatego właściciele niewielkich biznesów powinni postarać się odnaleźć równowagę pomiędzy oszczędnościami, a efektywną reklamą. Przy relatywnie niskich kosztach da się prowadzić skuteczne działania marketingowe, które już po krótkim czasie potrafią przynieść naprawdę spektakularne efekty.

Dobry marketing przykłady

Przykłady dobrego marketingu obejmują:

  • Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych (SEO)
  • Content marketing.
  • Social media marketing.
  • Działania płatne (SEM)
  • Email marketing.
  • Eventy.
  • Paczki świąteczne dla klientów.
  • Akcje ambientowe, gorilla marketing.
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing w małej firmie -jak go prowadzić, aby zarabiać?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)