Zawartość strony
Wraz z rozwojem i zmianą możliwości reklamowych poprzez nowe sposoby komunikacji, handlu czy transportu w globalizującym się świecie, marka stała się jednym z najcenniejszych atutów firmy.
Bez znaczenia co robisz i jak działałeś do tej pory. Gastronomia bardzo się zmieniła i Ty to widzisz. Coraz więcej osób musi korzystać z dużych portali, które doliczają sobie dodatkową prowizję typu pyszne.pl czy uber eats.
Na szczęście mamy na to sposób.
Twój brand w gastronomii jest podstawowym wskaźnikiem, który determinuje czy zdobędziesz klientów czy nie.
Sprzedawanie marki (Twojego unikalnego USP, np świeżość, super recenzje, wyśmienite smaki), a nie codziennie wymyślanie innych dań, to najszybszy sposób na prosperowanie, zwłaszcza dla branż w których panuje duża konkurencja. Tworzenie marki oznacza tworzenie wizerunku i pozytywny PR.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Marketing żywnościowy to druga strona reklamy online i offline. Jej głównym celem jest powiązanie marki z sensacją kulinarną. W przypadku najpopularniejszych restauracji polega to na promowaniu cenionego szefa kuchni z doświadczeniem kulinarnym.
Gastronomia bardzo się rozwinęła, aby oprócz jedzenia oferować wyjątkowe chwile przy każdym posiłku. Nie chodzi tylko o „zabicie” chęci jedzenia, nie chodzi tylko o napełnienie żołądków, chodzi o to, by dzięki innowacyjnym smakom wzbudzić w gościach niesamowite emocje.
Marketing kulinarny ma na celu przeniesienie żywności na nowy poziom, który kilka lat temu wydawałby się niemożliwy. Sztuka, a nawet kreatywność starają się poruszyć wszystkie podniebienia.
Każda firma musi prowadzić marketing w taki czy inny sposób. Eksperci od marketingu w gastronomii są najlepszym sprzymierzeńcem szefa kuchni lub właściciela czy manegera restauracji. Oto kilka koncepcji, które należy w pełni zrozumieć.
Twoi klienci są podstawą Twojego biznesu. Każdy, kto odwiedza restaurację – od stałych bywalców, którzy znają każdego członka personelu, po osoby spoza miasta, które na podstawie recenzji wybierają co zjeść. To właśnie te grupy popychają Twój biznes do przodu.
Dlatego marketing restauracji jest tak ważny: pomaga znaleźć nowych klientów, poszerzyć społeczność i sprawić, że goście będą zapełniać wolne stoliki.
Tworzenie silnych relacji z klientami i zapewnianie niezwykłych wrażeń kulinarnych wyróżni Cię na tle konkurencji, a najlepszym miejscem do rozpoczęcia jest opracowanie strategii marketingowej swojej restauracji. Skuteczny marketing w gastronomii za pośrednictwem kanałów cyfrowych, kampanii e-mailowych, reklam i nie tylko ma ogromne znaczenie w przyciąganiu gości.
Najbardziej oczywistą korzyścią marketingu w gastro jest to, że zwiększa on przychody poprzez zwiększenie zarówno ruchu w samym miejscu fizycznym, jak i zamówień internetowych. Inne korzyści płynące z marketingu restauracji obejmują:
Nie masz obecnie funduszy i chcesz zrobić to sam?
Żaden problem, oto nasze kursy które nauczą Ciebie jak samemu przeprowadzić od A do Z skuteczny marketing dla gastronomii, a poniżej kilka tanich sposobów.
Rozpoczęcie marketingu nie musi być drogie. Istnieje wiele sposobów, aby zacząć z bardzo niskim budżetem, i żeby przynosiło to dobre wyniki. Oto kilka pomysłów na początek:
Organiczne media społecznościowe: Instagram, Facebook, Twitter i TikTok są darmowe. Wystarczy założyć konta i zacząć publikować. Płatne reklamy społecznościowe mogą zdecydowanie pomóc w szybszym rozwoju kont, ale organiczny rozwój followersów jest równie ważny dla komunikacji z gośćmi i budowania relacji. Jeśli interesuje Ciebie marketing w gastronomii to sosial media są numerem jeden.
Optymalizacja witryny i wyszukiwania (SEO w Google): aktualizacja profilu Google Moja Firma, w tym określone słowa kluczowe na Twojej stron ie oraz widoczne wyświetlanie godzin, lokalizacji, menu i platformy zamówień online w witrynie i profilu Google to łatwe i bezpłatne sposoby na zwiększenie Twojej obecności w Internecie.
Marketing e-mailowy: choć nie jest całkowicie darmowy, marketing e-mailowy jest niedrogim i niezwykle skutecznym sposobem dotarcia do odbiorców i zaangażowania się z nimi.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing w gastronomii (strategia i PR w gastro)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |