Zawartość strony
Jeśli spróbujesz promować swój biznes oparty na usługach, tak jak każdy inny biznes, będziesz mocno rozczarowany.
Ponieważ firmy oparte na usługach wymagają wyjątkowego i bardzo odmiennego podejścia do generowania większej liczby potencjalnych klientów, prospektów i sprzedaży.
Dlatego w tym filmie podzielę się 5 rzeczami, które musisz wiedzieć, jeśli chcesz odnieść sukces w marketingu swojej firmy usługowej.
Weźmy się za to.
Obejrzyj wideo pt. Marketing usług na youtube poniżej:
Cześć, z tej strony Rafał Szrajnert, założyciel UniqueSEO, agencji marketingu internetowego. Więc jeśli interesuje Ciebie temat rozwijania biznesu to jeśli oglądasz moje materiały na youtube zachęcam do subskrybowania kanału i polajkowania filmu. Dzięki temu masz większą pewność że nie przegapisz kolejnego odcinka, ponieważ algorytm youtube często nie pokazuje tego typu treści.
Natomiast jeśli czytasz blog to koniecznie zapisz się do newslettera ponieważ regularnie wysyłamy ciekawe informacje naszym subskrybentom.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Dlaczego na wstępie powiedziałem że marketing usług jest czymś zupełnie innym niż marketing produktów? Otóż sam fakt że sprzedajesz coś czego nie widać i nie można dotknąć powoduje sporą różnicę.
W dodatku zachęcam Ciebie żebyś teraz świadomie zaczął się przyglądać reklamom usług które widzisz. Zobacz jak te firmy się reklamują, jaki mają marketing, co mówią:
„Zapewniamy lepszą obsługę” lub „Mamy wyższą jakość” lub „Robimy rzeczy szybciej”,
te stwierdzenia nie tylko nie są w ogóle zróżnicowane, ale także sprawiają, że brzmisz dokładnie tak samo, jak każdy z Twoich konkurentów.
Więc postarajmy się to naprawić, więc dlatego dam teraz 5 strategii na marketing w usługach.
Przykazanie numer jeden jeśli chodzi o usługi marketing i działanie. To jest chyba najważniejsze co musisz zrozumieć w tym filmie. A jeśli nie najważniejszy to ścisłe top 3, bo za chwilę usłyszysz jeszcze więcej, ale zostańmy tutaj na chwilę.
Mówienie o benefitach, mówienie o efektach końcowych, czyli o tym co chcą osiągnąć Twoi odbiorcy to podstawa jeśli chodzi o marketing usług.
Struktura wygląda tak że:
Czyli w uproszczeniu, mają zobaczyć tą niekorzystną sytuację, w której są teraz i efekt końcowy, a Twoja usługa to pomost pomiędzy tymi dwoma stanami.
Niektórzy marketerzy lub właściciele firm kiedy zaczynają rozumieć ten koncept to idą w dobrym kierunku, ale często popełniają kilka błędów. Np. poruszają wady, błędy i ten niekorzystny stan po czym od razu proponują swoja usługę, ale nie wystarczająco mówili o benefitach, czyli tym stanie pożądamy. W efekcie czego nie wykształcili wystarczająco silnego poczucia że ich usługa to pomost pomiędzy tymi dwoma stanami.
Widzisz już że marketing handlu i usług to dwa odmienne byty. Tak jak marketing usług ubezpieczeniowych i produktów fizycznych.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Następna bardzo ważna rzecz to storytelling, bo my jako ludzie uwielbiamy opowiadanie historii. Bardzo mało marketerów buduje kampanie na podstawie historii, a na podstawie stwierdzeń, czyli jesteśmy najszybsi, najlepsi itp.
A twierdzenia nie znaczą dla klienta absolutnie nic.
Zobacz na swoim przykładzie, czy skupiasz się na reklama które działają w taki sposób?
Raczej nie prawda?
Ale za to zdarza się że przeczytasz jakieś case study jak firma pomogła, może przeczytasz tekst…
W dodatku story czy cae study z klientem ma jeszcze jedną wspaniałą rzecz.
Usuwa obiekcje.
Ponieważ osoba która widzi że komuś w podobnej sytuacji do nich się udało to może się z ta osobą łatwiej utożsamić.
Co jeszcze możesz zrobić oprócz case study?
Poradniki co robić, jak robić, albo czego nie robić!
Więc zapamiętaj, klienta nie obchodzą stwierdzenia i to jaki fajny jesteś. Oni troszczą się tylko o siebie i jak Ciebie wykorzystać, żebyś im pomógł.
I to całkiem logiczne, dlatego mamy wolny rynek. Każdy robi to co dla niego najlepsze.
W porządku, następnym krokiem jest to, że musisz pielęgnować swoje leady. Oznacza to, że zasadniczo, jeśli sprzedajesz usługę na swoim rynku cóż, będziesz musiał najpierw zapewnić jakąś wartość lub jakąś historię tak jak właśnie o tym mówiłem lub jakieś treści lub autorytety że stajesz przed nimi i pokazujesz, że wiesz, o czym mówisz i jesteś tym właściwy.
Jeśli sprzedajesz naprawdę tanie usługi, to mniej będzie miało to zastosowanie, ale jeśli sprzedajesz coś co kosztuje już kilkaset, lub kilka tysięcy złotych lub nawet więcej to będziesz potrzebować dużej ilości lead nurturing, aby upewnić się, że naprawdę jasno komunikujesz, że jesteś najlepszy do tej pracy.
Jeden z największych błędów, jakie widzę, zwłaszcza firmy, które są zupełnie nowe w reklamie, to starają się wyjść przed oczy klienta i tworzą reklamę, która trafia bezpośrednio. Czyli typowa reklama direct response.
Pomyśl, nikt Ciebie nie zna, nie wie czy mówisz prawdę i nagle wyskakujesz jak filip z konopii i chcesz coś sprzedać bezpośrednio.
Zrozum jedno:
Rolą marketingu jest to żeby zwiększyć liczbę touchpointów. Czyli punktów styku z Twoją marką.
Na pewno znasz statystyki które mówią że aby klient kupił od Ciebie jeśli się nie znacie to potrzebuje od 8-15 kontaktów z Twojej strony.
Wszyscy wiemy jak wygląda lejek marketingowy. Jego rolą jest to aby z zimnego ruchu (COLD traffic) przekształcić tego prospekta na osobę w środku lejka, czyli WARM, więc ta osoba już Ciebie zna, wie co robisz, a w końcu w płacącego klienta.
Najpopularniejszy rodzaj lejka marketingowego to ten gdzie z reklamy kierujesz ich na stronę gdzie w zamian za zostawienie swojego adresu email dostają jakiś lead magnet, po zapisaniu się są przekierowywani na kolejną stronę, jest to już strona ofertowa i na backendzie wpadają do Twoje kolejki email automation.
Możesz sprawdzić jak to u nas wygląda, wystarczy że na stronie wejdziesz w zakładkę „bezpłatny raport”, zostaw email i zobacz co się dzieje. Zobacz też jakie emaile od nas otrzymujesz i je czytaj. Sporo się z nich nauczysz.
Pomyśl o tym że każdy taki email który trafia do klienta na skrzynkę to tak jakby mini kontakt od Twojego sprzedawcy.
Marnotrawstwo to wiele rzeczy które wykonują przedsiębiorcy. Często słuchają się złotych rad i przeskakują z kwiatka na kwiatek. Przez to nie są w stanie przetestować danego systemu i pozwolić się zazębić różnym akcjom. Często też chcą robić wszystko na raz. Ktoś powie że marketing usług działa super na linkedin więc przez 3 dni będą wysyłać spam na skrzynkę obcych osób. Innym razem ktoś powie że głupie filmiki na tiktoku są super dla biznesu.
Nie tylko się wypalisz i stracisz wiarę we własne umiejętności, ale także źle trafisz.
Twoi klienci nie podążają tą strategią. Oni nie są wszędzie. Wręcz przeciwnie. Każdy kanał i medium marketingowe skupiają inne osoby.
Na temat wybierania medium robiłem kiedyś odcinek na youtube, mianowicie, na przykład jeśli chcesz dotrzeć do mężczyzn w wieku 25-35 lat to głównie będziesz się reklamować na facebooku i youtube. Jeśli chcesz dotrzeć do kobiet w wieku 18-30 to jest ich najwięcej na instagramie. Nastolatki tiktok, a prezesi linkedin.
Najważniejsze więc aby uniknąć marnotrawstwa w marketingu to nie próbuj być wszystkim wszędzie.
Często zadawane pytania:
Istota marketingu usług: Marketing usług według definicji to każde działanie które ma na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów do tego aby korzystali z usług oferowanych przez konkretne firmy. Najczęściej osiąga się to przez nieustanną komunikację z klientem, m.in. informowaniu jego o aktualnych nowościach, jeśli mamy zmiany, konkursach z nagrodami, rabatach oraz podziękowanie za to że skorzystał z usługi.
Usługa marketingowa to działanie polegające na kształtowaniu stosunków pomiędzy producentem i odbiorcą towarów, które to dotyczy w szczególności określania wielkości produkcji, ustalania cen, jakie metody dystrybucji zastosować, usługi gwarancyjne, jakie reklamy i promocje zastosować.
Więc jak widzisz osoby które wpisują w google hasła marketing artykuły dostają z goła odmienne odpowiedzi niż na marketing w handlu i usługach.
Cechy usług to cechy, które odróżniają usługi od produktów i innych dóbr rynkowych. Oto kilka głównych cech usług:
Co sądzisz o wpisie pt. Marketing Usług definicja i metody mix (Strategia dla biznesu usługowego) ? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Marketing usług to proces planowania i wprowadzania na rynek usług, określania ich wartości dla odbiorców, a następnie komunikowania i sprzedaży tych usług. Celem marketingu usług jest zapewnienie zysku dla firmy poprzez zwiększenie zainteresowania i zadowolenia klientów z oferowanych usług.
Usługi marketingowe to szeroko rozumiane działania związane z promocją i sprzedażą produktów lub usług. Mogą one obejmować takie działania jak: badania rynku, identyfikację i analizę potrzeb klientów, tworzenie i wprowadzanie na rynek nowych usług, opracowywanie i realizacja strategii marketingowych, reklama i promocja, public relations, a także sprzedaż i obsługa klienta. Usługi marketingowe mają na celu zwiększenie zainteresowania i lojalności klientów, a także zwiększenie sprzedaży i zysków firmy.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)