Marketing pośredni przykłady, reklama, wady i zalety

Marketing wartości
Marketing wartości (strategia marketingowa o wartości dodanej Value-based)
7 stycznia, 2022
Marketing bezpośredni
Marketing bezpośredni przykłady, reklama bezpośrednia i definicja
8 stycznia, 2022
Marketing pośredni
Marketing pośredni

Indirect Marketing pośredni przykłady, reklama, wady i zalety

Marketing pośredni wymaga nieco pomysłowości i kreatywności, jednak każda odrobina trudu się opłaca ponieważ niektórzy konsumencie re

Co to jest marketing pośredni?

Marketing pośredni to marketing skoncentrowany na zdobyciu zaufania potencjalnych klientów. Jego celem jest zwiększenie znajomości Twojej marki i pielęgnowanie potencjalnych klientów, którzy ostatecznie dokonają zakupu od Ciebie.

Marketing pośredni przykłady

Przykłady marketingu pośredniego obejmują:

  • Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)
  • Marketing treści
  • PR
  • Media społecznościowe
  • Polecenia
  • W tym poście zajmiemy się marketingiem pośrednim w kontekście wyświetlania reklam online.

Marketing bezpośredni a marketing pośredni różnica

Różnica między marketingiem bezpośrednim a marketingiem pośrednim polega na tym że komunikacja wygląda inaczej. W marketingu bezpośrednim wprost oferujemy sprzedaż produktu lub usługi, często wręcz nachalnie. Marketing bezpośredni odnosi się do działań marketingowych, w których kontaktujesz się z kimś z wyraźnym zamiarem skłonienia go do zakupu tak szybko, jak to możliwe.
Marketing bezpośredni może obejmować kanały marketingowe, takie jak:

  • bezpośrednie kampanie pocztowe
  • telemarketing
  • drukowane reklamy
  • bezpośrednie reklamy (direct response)
  • reklamy płatne za kliknięcie (PPC)

Marketing bezpośredni i pośredni idą w parze. Taktyki marketingu bezpośredniego mogą przynieść szybkie rezultaty, podczas gdy korzyści z marketingu pośredniego potrzebują więcej czasu. Są one częścią kompletnej strategii marketingowej, która działa zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej.
Istnieje kilka kluczowych różnic między marketingiem pośrednim a marketingiem bezpośrednim:

Koszt i mierzalność

W przypadku marketingu bezpośredniego koszty i korzyści są jasne. Jeśli wysyłasz przesyłki bezpośrednie, wiesz, ile kosztuje ich złożenie i wysłanie. Następnie mierzysz skuteczność kampanii, korzystając z unikalnego linku i numeru telefonu w ulotkach, które śledzą Twoje wyniki.
Kampanie marketingu pośredniego są mniej jasne do zmierzenia. Marketing pośredni polega na budowaniu zaufania — a to wymaga czasu. Ktoś mógłby przeczytać Twój post na blogu, a następnie zarejestrować się do newslettera… a potem nie kupować przez rok.
Ponieważ intencją nie jest natychmiastowa konwersja kupujących, przypisanie konwersji do tych wysiłków może być trudne. Do czasu, gdy ktoś dokona zakupu w odległej przyszłości, nie masz jasnego sposobu na śledzenie, czy w ogóle miał kontakt z Twoim pośrednim marketingiem.

Rodzaje marketingu pośredniego

Dobra strategia marketingu pośredniego łączy różne strategie. Aby skutecznie zwiększać świadomość marki, chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów w wielu kanałach, takich jak reklamy na YouTube, billboardy i reklamy na Instagramie, czy tiktoku.

Kanały dystrybucji

Oto kilka form marketingu pośredniego, które możesz wykorzystać w swojej firmie:

Marketing treści (Content markeitng)

Ten rodzaj kampanii marketingowej polega na tworzeniu wartościowych treści, które mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorców docelowych. Nie sprzedajesz. Informujesz lub bawisz.
Oto kilka przykładów content marketingu:

  • Blogowanie
  • Podcasty
  • Filmy
  • Darmowe narzędzia
  • Gry online
  • Quizy
  • Live’y na żywo

W każdym z tych przykładów będziesz rozdawać coś za darmo, co poinformuje lub zapewni rozrywkę Twoim odbiorcom. W zamian przyciągasz uwagę osób zainteresowanych Twoją branżą. Możesz przechwytywać ich e-maile, aby sprzedawać im później.
Po utworzeniu treści musisz umieścić ją przed właściwymi osobami. Tutaj może pomóc optymalizacja pod kątem wyszukiwarek.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)

SEO odnosi się do działań podejmowanych, aby pomóc Twojej firmie pokazać się jako najwyżej oceniany, trafny wynik, gdy potencjalni klienci szukają Twoich usług.
Pozycjonowanie stron dzieli się na dwie kategorie:
SEO na stronie:

  • Ułatwienie zrozumienia Twojej witryny przez Google.
  • Dostosowywanie treści witryny do zapytań, których szukają ludzie, próbując dowiedzieć się więcej o Twoim produkcie lub rynku.

SEO poza stroną:
Mając linki z innych witryn o wysokim autorytecie EAT w Twojej przestrzeni, które prowadzą do Ciebie, Google zauważa, że ​​ludzie o Tobie mówią. Pomoże Ci to podnieść się w rankingach wyników wyszukiwania.
Możesz pozyskać linki zwrotne częściowo udostępniając wartościowe treści, które inni ludzie chcą udostępnić swoim odbiorcom.
SEO może sprawić, że Twoje treści będą dostępne dla większej liczby osób. A ci ludzie są zainteresowani tym, o czym są Twoje treści. To ważna część każdej strategii marketingu cyfrowego.

PR public relations

Jeśli masz dobry PR, to najcenniejszym sposobem na wykorzystanie go w dłuższej perspektywie jest jako dowód społecznościowy w reklamach i na stronach internetowych. Dowód społeczny ma miejsce wtedy, gdy pokazujesz, jak imponujący jesteś, przedstawiając opinie klientów. Ludzie są bardziej skłonni robić z tobą interesy, jeśli ci ufają. A napisanie artykułu o tobie w Forbsie lub publikacji informacyjnej w twojej niszy jest okazją do nabrania ich wiarygodności.

Media społecznościowe, social media

Budowanie profili w mediach społecznościowych może być jedną z najcenniejszych dostępnych form marketingu pośredniego. Ponieważ pomaga Ci pozostać na szczycie u tych, którzy Cię obserwują. I to nic nie kosztuje.
Sztuczka do budowania dużych kont w mediach społecznościowych polega na dodawaniu wartości i zachowaniu spójności. Jeśli publikujesz przydatne treści, które osoby z Twojej grupy docelowej uznałyby za warte udostępnienia, liczba Twoich obserwujących wzrośnie. A zachowanie spójności świadczy o tym, że Twój rynek jest profesjonalny i warto z nim pracować. To świetny sposób na zwiększenie rozpoznawalności i lojalności marki

Polecenia

Nie ma lepszego sposobu, aby ktoś usłyszał o Twojej firmie niż od zaufanego przyjaciela. Otrzymujesz rekomendacje z ust do ust, ciesząc się swoimi klientami. Zaskocz swoich klientów wartością, której się nie spodziewali, a staniesz się czymś, o czym będą rozmawiać.

Marketing pośredni jako komunikat kreowania wartości marki

Wiemy już że marketing pośredni to zasadniczo marketing, w którym nie próbujesz sprzedać określonego produktu lub usługi. Na przykład tworzenie treści w postaci bloga lub biuletynu e-mailowego to formy marketingu pośredniego. Wiele marketingu w mediach społecznościowych ma również charakter pośredni. Na przykład, jeśli po prostu angażujesz się w dyskusje lub publikujesz linki do artykułów informacyjnych. Ideą marketingu pośredniego jest pielęgnowanie relacji, budowanie autorytetu marki i generowanie świadomości marki.

Zalety marketingu pośredniego (indirect)

Oto niektóre z zalet marketingu pośredniego:

  • Dostarczasz wartość swoim klientom, nie będąc nachalnym sprzedawcą, co pomaga budować reputację Twojej marki i zwiększać zaufanie do marki.
  • Marketing pośredni jest zazwyczaj znacznie tańszy niż marketing bezpośredni.
  • Marketing pośredni jest strategią długoterminową, co oznacza, że ​​Twoje wysiłki będą miały wpływ w przyszłości. Na przykład możesz napisać post na blogu, który ktoś przeczyta wiele lat później.

Marketing pośredni jest bardzo korzystny, ale w porównaniu z marketingiem bezpośrednim ma kilka wad.

Wady marketingu pośredniego

Te wady obejmują:

  • Śledzenie wydajności jest trudniejsze. Dzieje się tak, ponieważ nie skupiasz się na konkretnych klientach — rzucasz „szerszą sieć”.
  • Pośrednie działania marketingowe mogą nie mieć natychmiastowego wpływu — może minąć trochę czasu, zanim zaczną przyciągać nowych klientów. W związku z tym może być frustrujące, gdy nie widać bezpośredniego wpływu na sprzedaż.
  • Ponieważ jest to strategia długofalowa, marketing pośredni wymaga nieustannej uwagi. Podczas gdy taktyki marketingu bezpośredniego mogą działać samodzielnie, marketing pośredni funkcjonuje jako całość. Oznacza to, że musisz stale nad tym pracować. W zasadzie nie widać końca.

Wnioski

Jak widać, jeśli chodzi o marketing bezpośredni i pośredni, oba mają swoje zalety i wady. Zamiast wybierać jedno nad drugim, najlepszym sposobem działania jest połączenie obu. Pozwoli ci to zobaczyć zarówno krótkoterminowe, jak i długoterminowe wyniki, zwłaszcza jeśli będziesz ostrożny, jeśli chodzi o unikanie potencjalnych wad, które obie strategie mogą przedstawiać, gdy są używane niewłaściwie.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)