Marketing po艣redni przyk艂ady, reklama, wady i zalety

Marketing warto艣ci
Marketing warto艣ci (strategia marketingowa o warto艣ci dodanej Value-based)
7 stycznia, 2022
Marketing bezpo艣redni
Marketing bezpo艣redni przyk艂ady, reklama bezpo艣rednia i definicja
8 stycznia, 2022
Marketing po艣redni
Marketing po艣redni

Indirect Marketing po艣redni przyk艂ady, reklama, wady i zalety

Marketing po艣redni wymaga nieco pomys艂owo艣ci i kreatywno艣ci, jednak ka偶da odrobina trudu si臋 op艂aca poniewa偶 niekt贸rzy konsumencie re

Co to jest marketing po艣redni?

Marketing po艣redni to marketing skoncentrowany na zdobyciu zaufania potencjalnych klient贸w. Jego celem jest zwi臋kszenie znajomo艣ci Twojej marki i piel臋gnowanie potencjalnych klient贸w, kt贸rzy ostatecznie dokonaj膮 zakupu od Ciebie.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Marketing po艣redni przyk艂ady

Przyk艂ady marketingu po艣redniego obejmuj膮:

  • Optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek (SEO)
  • Marketing tre艣ci
  • PR
  • Media spo艂eczno艣ciowe
  • Polecenia
  • W tym po艣cie zajmiemy si臋 marketingiem po艣rednim w kontek艣cie wy艣wietlania reklam online.

Marketing bezpo艣redni a marketing po艣redni r贸偶nica

R贸偶nica mi臋dzy marketingiem bezpo艣rednim a marketingiem po艣rednim polega na tym 偶e komunikacja wygl膮da inaczej. W marketingu bezpo艣rednim wprost oferujemy sprzeda偶 produktu lub us艂ugi, cz臋sto wr臋cz nachalnie. Marketing bezpo艣redni odnosi si臋 do dzia艂a艅 marketingowych, w kt贸rych kontaktujesz si臋 z kim艣 z wyra藕nym zamiarem sk艂onienia go do zakupu tak szybko, jak to mo偶liwe.
Marketing bezpo艣redni mo偶e obejmowa膰 kana艂y marketingowe, takie jak:

  • bezpo艣rednie kampanie pocztowe
  • telemarketing
  • drukowane reklamy
  • bezpo艣rednie reklamy (direct response)
  • reklamy p艂atne za klikni臋cie (PPC)

Marketing bezpo艣redni i po艣redni id膮 w parze. Taktyki marketingu bezpo艣redniego mog膮 przynie艣膰 szybkie rezultaty, podczas gdy korzy艣ci z marketingu po艣redniego potrzebuj膮 wi臋cej czasu. S膮 one cz臋艣ci膮 kompletnej strategii marketingowej, kt贸ra dzia艂a zar贸wno w perspektywie kr贸tko-, jak i d艂ugoterminowej.
Istnieje kilka kluczowych r贸偶nic mi臋dzy marketingiem po艣rednim a marketingiem bezpo艣rednim:

Koszt i mierzalno艣膰

W przypadku marketingu bezpo艣redniego koszty i korzy艣ci s膮 jasne. Je艣li wysy艂asz przesy艂ki bezpo艣rednie, wiesz, ile kosztuje ich z艂o偶enie i wys艂anie. Nast臋pnie mierzysz skuteczno艣膰 kampanii, korzystaj膮c z unikalnego linku i numeru telefonu w ulotkach, kt贸re 艣ledz膮 Twoje wyniki.
Kampanie marketingu po艣redniego s膮 mniej jasne do zmierzenia. Marketing po艣redni polega na budowaniu zaufania 鈥 a to wymaga czasu. Kto艣 m贸g艂by przeczyta膰 Tw贸j post na blogu, a nast臋pnie zarejestrowa膰 si臋 do newslettera鈥 a potem nie kupowa膰 przez rok.
Poniewa偶 intencj膮 nie jest natychmiastowa konwersja kupuj膮cych, przypisanie konwersji do tych wysi艂k贸w mo偶e by膰 trudne. Do czasu, gdy kto艣 dokona zakupu w odleg艂ej przysz艂o艣ci, nie masz jasnego sposobu na 艣ledzenie, czy w og贸le mia艂 kontakt z Twoim po艣rednim marketingiem.

Rodzaje marketingu po艣redniego

Dobra strategia marketingu po艣redniego 艂膮czy r贸偶ne strategie. Aby skutecznie zwi臋ksza膰 艣wiadomo艣膰 marki, chcesz dotrze膰 do potencjalnych klient贸w w wielu kana艂ach, takich jak reklamy na YouTube, billboardy i reklamy na Instagramie, czy tiktoku.

Kana艂y dystrybucji

Oto kilka form marketingu po艣redniego, kt贸re mo偶esz wykorzysta膰 w swojej firmie:

Marketing tre艣ci (Content markeitng)

Ten rodzaj kampanii marketingowej polega na tworzeniu warto艣ciowych tre艣ci, kt贸re maj膮 na celu przyci膮gni臋cie uwagi odbiorc贸w docelowych. Nie sprzedajesz. Informujesz lub bawisz.
Oto kilka przyk艂ad贸w content marketingu:

  • Blogowanie
  • Podcasty
  • Filmy
  • Darmowe narz臋dzia
  • Gry online
  • Quizy
  • Live’y na 偶ywo

W ka偶dym z tych przyk艂ad贸w b臋dziesz rozdawa膰 co艣 za darmo, co poinformuje lub zapewni rozrywk臋 Twoim odbiorcom. W zamian przyci膮gasz uwag臋 os贸b zainteresowanych Twoj膮 bran偶膮. Mo偶esz przechwytywa膰 ich e-maile, aby sprzedawa膰 im p贸藕niej.
Po utworzeniu tre艣ci musisz umie艣ci膰 j膮 przed w艂a艣ciwymi osobami. Tutaj mo偶e pom贸c optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek.

Optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek (SEO)

SEO odnosi si臋 do dzia艂a艅 podejmowanych, aby pom贸c Twojej firmie pokaza膰 si臋 jako najwy偶ej oceniany, trafny wynik, gdy potencjalni klienci szukaj膮 Twoich us艂ug.
Pozycjonowanie stron dzieli si臋 na dwie kategorie:
SEO na stronie:

  • U艂atwienie zrozumienia Twojej witryny przez Google.
  • Dostosowywanie tre艣ci witryny do zapyta艅, kt贸rych szukaj膮 ludzie, pr贸buj膮c dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o Twoim produkcie lub rynku.

SEO poza stron膮:
Maj膮c linki z innych witryn o wysokim autorytecie EAT w Twojej przestrzeni, kt贸re prowadz膮 do Ciebie, Google zauwa偶a, 偶e 鈥嬧媗udzie o Tobie m贸wi膮. Pomo偶e Ci to podnie艣膰 si臋 w rankingach wynik贸w wyszukiwania.
Mo偶esz pozyska膰 linki zwrotne cz臋艣ciowo udost臋pniaj膮c warto艣ciowe tre艣ci, kt贸re inni ludzie chc膮 udost臋pni膰 swoim odbiorcom.
SEO mo偶e sprawi膰, 偶e Twoje tre艣ci b臋d膮 dost臋pne dla wi臋kszej liczby os贸b. A ci ludzie s膮 zainteresowani tym, o czym s膮 Twoje tre艣ci. To wa偶na cz臋艣膰 ka偶dej strategii marketingu cyfrowego.

PR public relations

Je艣li masz dobry PR, to najcenniejszym sposobem na wykorzystanie go w d艂u偶szej perspektywie jest jako dow贸d spo艂eczno艣ciowy w reklamach i na stronach internetowych. Dow贸d spo艂eczny ma miejsce wtedy, gdy pokazujesz, jak imponuj膮cy jeste艣, przedstawiaj膮c opinie klient贸w. Ludzie s膮 bardziej sk艂onni robi膰 z tob膮 interesy, je艣li ci ufaj膮. A napisanie artyku艂u o tobie w Forbsie lub publikacji informacyjnej w twojej niszy jest okazj膮 do nabrania ich wiarygodno艣ci.

Media spo艂eczno艣ciowe, social media

Budowanie profili w mediach spo艂eczno艣ciowych mo偶e by膰 jedn膮 z najcenniejszych dost臋pnych form marketingu po艣redniego. Poniewa偶 pomaga Ci pozosta膰 na szczycie u tych, kt贸rzy Ci臋 obserwuj膮. I to nic nie kosztuje.
Sztuczka do budowania du偶ych kont w mediach spo艂eczno艣ciowych polega na dodawaniu warto艣ci i zachowaniu sp贸jno艣ci. Je艣li publikujesz przydatne tre艣ci, kt贸re osoby z Twojej grupy docelowej uzna艂yby za warte udost臋pnienia, liczba Twoich obserwuj膮cych wzro艣nie. A zachowanie sp贸jno艣ci 艣wiadczy o tym, 偶e Tw贸j rynek jest profesjonalny i warto z nim pracowa膰. To 艣wietny spos贸b na zwi臋kszenie rozpoznawalno艣ci i lojalno艣ci marki

Polecenia

Nie ma lepszego sposobu, aby kto艣 us艂ysza艂 o Twojej firmie ni偶 od zaufanego przyjaciela. Otrzymujesz rekomendacje z ust do ust, ciesz膮c si臋 swoimi klientami. Zaskocz swoich klient贸w warto艣ci膮, kt贸rej si臋 nie spodziewali, a staniesz si臋 czym艣, o czym b臋d膮 rozmawia膰.

Marketing po艣redni jako komunikat kreowania warto艣ci marki

Wiemy ju偶 偶e marketing po艣redni to zasadniczo marketing, w kt贸rym nie pr贸bujesz sprzeda膰 okre艣lonego produktu lub us艂ugi. Na przyk艂ad tworzenie tre艣ci w postaci bloga lub biuletynu e-mailowego to formy marketingu po艣redniego. Wiele marketingu w mediach spo艂eczno艣ciowych ma r贸wnie偶 charakter po艣redni. Na przyk艂ad, je艣li po prostu anga偶ujesz si臋 w dyskusje lub publikujesz linki do artyku艂贸w informacyjnych. Ide膮 marketingu po艣redniego jest piel臋gnowanie relacji, budowanie autorytetu marki i generowanie 艣wiadomo艣ci marki.

Zalety marketingu po艣redniego (indirect)

Oto niekt贸re z zalet marketingu po艣redniego:

  • Dostarczasz warto艣膰 swoim klientom, nie b臋d膮c nachalnym sprzedawc膮, co pomaga budowa膰 reputacj臋 Twojej marki i zwi臋ksza膰 zaufanie do marki.
  • Marketing po艣redni jest zazwyczaj znacznie ta艅szy ni偶 marketing bezpo艣redni.
  • Marketing po艣redni jest strategi膮 d艂ugoterminow膮, co oznacza, 偶e 鈥嬧婽woje wysi艂ki b臋d膮 mia艂y wp艂yw w przysz艂o艣ci. Na przyk艂ad mo偶esz napisa膰 post na blogu, kt贸ry kto艣 przeczyta wiele lat p贸藕niej.

Marketing po艣redni jest bardzo korzystny, ale w por贸wnaniu z marketingiem bezpo艣rednim ma kilka wad.

Wady marketingu po艣redniego

Te wady obejmuj膮:

  • 艢ledzenie wydajno艣ci jest trudniejsze. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 nie skupiasz si臋 na konkretnych klientach 鈥 rzucasz „szersz膮 sie膰”.
  • Po艣rednie dzia艂ania marketingowe mog膮 nie mie膰 natychmiastowego wp艂ywu 鈥 mo偶e min膮膰 troch臋 czasu, zanim zaczn膮 przyci膮ga膰 nowych klient贸w. W zwi膮zku z tym mo偶e by膰 frustruj膮ce, gdy nie wida膰 bezpo艣redniego wp艂ywu na sprzeda偶.
  • Poniewa偶 jest to strategia d艂ugofalowa, marketing po艣redni wymaga nieustannej uwagi. Podczas gdy taktyki marketingu bezpo艣redniego mog膮 dzia艂a膰 samodzielnie, marketing po艣redni funkcjonuje jako ca艂o艣膰. Oznacza to, 偶e musisz stale nad tym pracowa膰. W zasadzie nie wida膰 ko艅ca.

Wnioski

Jak wida膰, je艣li chodzi o marketing bezpo艣redni i po艣redni, oba maj膮 swoje zalety i wady. Zamiast wybiera膰 jedno nad drugim, najlepszym sposobem dzia艂ania jest po艂膮czenie obu. Pozwoli ci to zobaczy膰 zar贸wno kr贸tkoterminowe, jak i d艂ugoterminowe wyniki, zw艂aszcza je艣li b臋dziesz ostro偶ny, je艣li chodzi o unikanie potencjalnych wad, kt贸re obie strategie mog膮 przedstawia膰, gdy s膮 u偶ywane niew艂a艣ciwie.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)