Marketing i biznes -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Marketing Konwersji
Marketing Konwersji, Czyli Jak Zrobi膰 Doskona艂y Landing Page Kt贸ry Mocno Konwertuje (5 tip贸w)
28 marca, 2022
Adsense
Adsense -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
29 marca, 2022
innowacyjny marketing

Marketing i biznes czyli jak zrozumie膰 marketing w biznesie

Najwi臋kszy problem obecnie jaki mamy z marketingiem to fakt 偶e wydaje si臋 zbyt trudny i z艂o偶ony.

Dlatego dzisiaj om贸wi臋 to co najwa偶niejsze i zobaczysz pod koniec co tak na prawd臋 dzia艂a a co nie.

W dodatku b臋d膮 to proste rzeczy kt贸re mo偶esz wdro偶y膰 ju偶 w kilka minut.

Wi臋c zaczynajmy!

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Przy okazji, je艣li wolisz ogl膮da膰 to poni偶ej film na youtube pt. Marketing i biznes czyli jak zrozumie膰 marketing w biznesie

Nowo艣ci w marketingu i blog o biznesie, czyli m贸wimy jak jest na prawd臋

Cze艣膰, z tej strony Rafa艂 Szrajnert. Za艂o偶yciel UniqueSEO, agencji SEO gdzie codziennie pracujemy nad ciekawymi projektami. Zach臋cam 偶eby czyta膰 nasz blog i subskrybowa膰 kana艂 na youtube.

Ale do rzeczy.

Marketing i biznes s膮 o tyle trudne poniewa偶 ca艂y czas co艣 si臋 zmienia. W dodatku wiele os贸b moi ca艂y czas o tajnych metodach, zmianach algorytmu…

W efekcie po prostu chc膮 Ci sprzeda膰 co艣 o czym si臋 teraz m贸wi i co jest modne w danej chwili.

Ale nie o ot tak na prawd臋 chodzi bo podstawy zawsze pozostan膮 takie same.

Ludzie b臋d膮 zachowywa膰 si臋 identycznie.

Osobi艣cie jestem przeciwko r贸偶nym sztuczkom, ewentualnie mo偶esz si臋 tym zaj膮膰 je艣li masz ju偶 opanowane podstawy jakie charakteryzuj膮 marketing i biznes.

Wi臋c om贸wmy je:

Badanie klient贸w

Praktycznie wszystko co w marketingu jest powi膮zane z klientem. Musisz zna膰 na wylot problemy grupy docelowej, ich frustracje, niezadowolenia, to na czym im zale偶y.

Aby dzia艂a膰 jak najlepiej musisz pozna膰 swojego avatara. Co Ci to da?

Ot贸偶 klient docelowy b臋dzie wiedzia艂 偶e to co robisz jest dla niego. Je艣li natomiast nie odrobisz pracy domowej to tylko b臋dziesz wydawa艂 pieni膮dze na reklam臋 a taka osoba i tak nie kupi.

Pomy艣l, je艣li dobierzesz z艂y przekaz i b臋dziesz m贸wi艂 kobietom jako trener personalny 偶eby zbudowa膰 mas臋 a p贸藕niej si臋 rze藕bi膰 to one nie kupi膮 od Ciebie bo chc膮 od razu zacz膮膰 gubi膰 zb臋dne kilogramy.

Jak zbudowa膰 taki idealny profil klienta?

Na podstawie 3 wytycznych:

  • demografia (p艂e膰, wiek, ile zarabiaj膮)
  • geografia (miejsce zamieszkania, miasto, wie艣, dzielnice bogatsze biedniejsze itp)
  • psychografia (to w co wierz膮, nastawienie)

Im lepiej to okre艣lisz tym lepiej Twoja reklama i strona czy sklep b臋d膮 rezonowa膰.

Czyli osoby pomy艣l膮 „to dla mnie”, „to mi si臋 podoba”, przeczytaj膮 reklam臋, czy opis produktu.

Badania konkurencji

Na kanale youtube zrobi艂em kiedy艣 film pt jak szpiegowa膰 konkurencj臋 w ecommerce i polecam ka偶demu bo nie do艣膰 偶e jest tam masa technicznych nowinek to jeszcze pokazuj臋 jak na 偶ywo robi si臋 takie badanie.

W zwi膮zku z tym nie b臋d臋 teraz tego dublowa艂, ale skupi臋 si臋 na pytaniu.

Czy chcesz to robi膰 lepiej czy inaczej?

Zastan贸w si臋 g艂臋boko nad tym bo ka偶dy od razu odpowiada 偶e chce robi膰 lepiej, ale w wielu przypadkach jest to bardzo trudne i czasem m膮drzejszym wyj艣ciem jest aby robi膰 to samo tylko inaczej.

Robi膮c analiz臋 biznesow膮 konkurent贸w musisz pami臋ta膰 o pewnych rzeczach.

  1. To co robi膮 teraz nie oznacza 偶e robili to kiedy dochodzili do swojej pozycji. Firmy zazwyczaj dzia艂aj膮 inaczej kiedy si臋 rozwijaj膮 a kiedy nadchodzi stagnacja albo na rynku pojawia si臋 wielu konkurent贸w. To tak jak ze sportowcami, inaczej trenuje si臋 偶eby polepszy膰 wyniki a inaczej 偶eby je utrzyma膰
  2. To co robi膮 teraz mo偶e wcale nie dzia艂a膰. Przyk艂ad w wielu biznesach je艣li Tw贸j konkurent ma wiele produkt贸w to niekt贸re mo偶e sprzedawa膰 na stracie bo z czasem dosprzedaje inne ze swojej oferty kt贸rych Ty mo偶esz nie mie膰.
  3. Mog膮 po prostu co艣 testowa膰

Specjalizacja

Zainteresowanych odsy艂am do ksi膮偶ki strategia b艂臋kitnego oceanu. Mianowicie lepiej by膰 mistrzem w niszy ni偶 rywalizowa膰 z coca col膮 jako nap贸j gazowany o smaku coli.

Istniej膮 3 podstawowe poziomy:

  • generalista (zarabia najmniej, robi wszystko)
  • specjalista
  • guru, celebryta

R贸偶nicowanie

W biznesie mamy firmy kt贸re robi膮 co艣 lepiej, ale nie zawsze s膮 one liderem. Najcz臋艣ciej wyr贸偶niamy biznesy kt贸re robi膮 co艣 inaczej.

Dlaczego my jako agencja marketingowa tak si臋 wyr贸偶niamy? Poniewa偶 robimy ciekawe reklamy z dala od korporacyjnego stylu kt贸ry robi wi臋kszo艣膰 w naszej bran偶y.

Apple za czas贸w Steve Jobs’a nie rywalizowa艂o robi膮c to samo co inne firmy tylko weszli na rynek z czym艣 nowym.

Think different.

Zawsze to powtarzam, nie jeste艣 zup膮 pomidorow膮 偶eby Ciebie ka偶dy lubi艂.

Musisz si臋 wyr贸偶ni膰.

Pozycjonowanie na rynku jako firma

Tutaj musisz wzi膮膰 pod uwag臋 konkurencj臋. Musisz wiedzie膰 co robi膮, za ile, po ile, w jakim czasie.

Czy wybierasz jako艣膰 za wy偶sz膮 cen臋, czy jeste艣 ta艅szy, szybszy ale gorszej jako艣ci.

Chcesz przerobi膰 wi臋cej klient贸w, czy mniej ale po艣wi臋caj膮c im wi臋cej uwagi.

Na innym przyk艂adzie… produkujesz sporo samochod贸w jak fiat czy mniej jak porsche.

Segmentacja

Powiedzia艂em na pocz膮tku 偶e wybierasz docelowy awatar klienta. Ale z czasem jak zaczynasz si臋 rozrasta膰 to rozrastaj膮 si臋 te偶 grupy Twoich klient贸w. Zobaczysz 偶e niekt贸rzy b臋d膮 do Ciebie wraca膰, inni rzadziej. Pod te grupy musisz zaprojektowa膰 r贸偶ne 艣cie偶ki zakupowe i remarketingowe.

Koncentracja

Na pewnym etapie b臋dziesz ju偶 mie膰 kilka us艂ug lub kilkaset a mo偶e i nawet kilka tysi臋cy produkt贸w w ecommerce.

Zauwa偶ysz 偶e niekt贸re przynosz膮 wi臋cej zysku, inne mniej a s膮 te偶 takie na kt贸rych tracisz. 呕eby rosn膮膰 b臋dziesz musia艂 z cz臋艣ci zrezygnowa膰, na inne przeznaczysz wi臋kszy bud偶et marketingowy.

Zauwa偶ysz 偶e nawet drobne ruchy w pewnych cz臋艣ciach biznesu powoduj膮 olbrzymie rezultaty.

Strategie cenowe

Strategie cenowe to dzia艂 zarz膮dzania i jest ich kilka rodzaj贸w. Najpopularniejsze to:

  • zbierania 艣mietanki,
  • penetracji rynku,
  • na艣ladownictwa,
  • prewencyjnego kszta艂towania cen oraz
  • eliminacji konkurent贸w.

Nie b臋d臋 w to wchodzi艂 wi臋c uproszcz臋 to do dw贸ch.

Strategia na podstawie koszt贸w, czyli sprawdzasz ile Ciebie co kosztuje, dodajesz profit i masz cen臋.

Druga strategia, wed艂ug mnie o wiele lepsza to ustalanie cen na podstawie warto艣ci.

Warto艣膰 jest dosy膰 subiektywna.

Dopasowanie przekazu marketingowego

O tym wspomina艂em ju偶 kilka razy. Ca艂o艣膰 musi ze sob膮 wsp贸艂gra膰. Od przekazu reklamowego, w jakim jest stylu i tonie a偶 po landing page czy stron臋 produktow膮.

W dodatku ka偶dy kana艂, czy platforma ma inne zasady i co艣 innego jest akceptowane.G艂upie filmiki na tiktoku nawet w reklamach s膮 ok, ale na linkedin ju偶 nie bardzo.

Je艣li my pracujemy z klientem w UniqueSEO to zawsze sprawdzamy:

  • jaki jest rynek docelowy
  • wiadomo艣膰 jak膮 chcemy przekaza膰
  • odpowiednia platforma, czyli medium

Do偶ywotnia warto艣膰 klienta

Je艣li to zrozumiesz to lepiej b臋dziesz robi膰 marketing w biznesie i lepiej dostosujesz ofert臋.

Je艣li klienci nie wracaj膮 do Ciebie zbyt cz臋sto to nie b臋dzie mia艂o sensu robienie produkt贸w w stylu tripwire czy wej艣ciowych, na kt贸rych nie zarabiasz albo wychodzisz na 0.

W dodatku klienci na r贸偶ne produkty czy kategorie b臋d膮 mieli tak偶e inne LTV.

Pomo偶e Ci to oszacowa膰 jak skonstruowa膰 lejek marketingowy.

Podsumowanie marketing i biznes

  1. Badania klient贸w
  2. Badania konkurencji
  3. Specjalizacja (b艂臋kitny ocean)
  4. R贸偶nicowanie i/lub bycie lepszym
  5. Pozycja na rynku (mapa pozycjonowania) (cena, jako艣膰)
  6. Segmentacja (w艂a艣ciwa segmentacja klient贸w)
  7. Koncentracja (skoncentruj si臋 na warto艣ciowych produktach, us艂ugach, kt贸re 艣wiadczysz lub lubisz najbardziej)
  8. Ceny (1. wycena oparta na kosztach, 2. wycena oparta na warto艣ci)
  9. Dopasowanie do rynku, przekazu i medi贸w
    (marketing kto, komunikat co, media gdzie)
  10. Do偶ywotnia warto艣膰 klienta

Co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. „Marketing i biznes czyli jak zrozumie膰 marketing w biznesie„? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)