Marketing i biznes

Marketing Konwersji
Marketing Konwersji, Czyli Jak Zrobić Doskonały Landing Page Który Mocno Konwertuje (5 tipów)
28 marca, 2022
Adsense
Adsense
29 marca, 2022
innowacyjny marketing

Marketing i biznes czyli jak zrozumieć marketing w biznesie

Największy problem obecnie jaki mamy z marketingiem to fakt że wydaje się zbyt trudny i złożony.

Dlatego dzisiaj omówię to co najważniejsze i zobaczysz pod koniec co tak na prawdę działa a co nie.

W dodatku będą to proste rzeczy które możesz wdrożyć już w kilka minut.

Więc zaczynajmy!

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Przy okazji, jeśli wolisz oglądać to poniżej film na youtube pt. Marketing i biznes czyli jak zrozumieć marketing w biznesie

Nowości w marketingu i blog o biznesie, czyli mówimy jak jest na prawdę

Cześć, z tej strony Rafał Szrajnert. Założyciel UniqueSEO, agencji SEO gdzie codziennie pracujemy nad ciekawymi projektami. Zachęcam żeby czytać nasz blog i subskrybować kanał na youtube.

Ale do rzeczy.

Marketing i biznes są o tyle trudne ponieważ cały czas coś się zmienia. W dodatku wiele osób moi cały czas o tajnych metodach, zmianach algorytmu…

W efekcie po prostu chcą Ci sprzedać coś o czym się teraz mówi i co jest modne w danej chwili.

Ale nie o ot tak na prawdę chodzi bo podstawy zawsze pozostaną takie same.

Ludzie będą zachowywać się identycznie.

Osobiście jestem przeciwko różnym sztuczkom, ewentualnie możesz się tym zająć jeśli masz już opanowane podstawy jakie charakteryzują marketing i biznes.

Więc omówmy je:

Badanie klientów

Praktycznie wszystko co w marketingu jest powiązane z klientem. Musisz znać na wylot problemy grupy docelowej, ich frustracje, niezadowolenia, to na czym im zależy.

Aby działać jak najlepiej musisz poznać swojego avatara. Co Ci to da?

Otóż klient docelowy będzie wiedział że to co robisz jest dla niego. Jeśli natomiast nie odrobisz pracy domowej to tylko będziesz wydawał pieniądze na reklamę a taka osoba i tak nie kupi.

Pomyśl, jeśli dobierzesz zły przekaz i będziesz mówił kobietom jako trener personalny żeby zbudować masę a później się rzeźbić to one nie kupią od Ciebie bo chcą od razu zacząć gubić zbędne kilogramy.

Jak zbudować taki idealny profil klienta?

Na podstawie 3 wytycznych:

  • demografia (płeć, wiek, ile zarabiają)
  • geografia (miejsce zamieszkania, miasto, wieś, dzielnice bogatsze biedniejsze itp)
  • psychografia (to w co wierzą, nastawienie)

Im lepiej to określisz tym lepiej Twoja reklama i strona czy sklep będą rezonować.

Czyli osoby pomyślą „to dla mnie”, „to mi się podoba”, przeczytają reklamę, czy opis produktu.

Badania konkurencji

Na kanale youtube zrobiłem kiedyś film pt jak szpiegować konkurencję w ecommerce i polecam każdemu bo nie dość że jest tam masa technicznych nowinek to jeszcze pokazuję jak na żywo robi się takie badanie.

W związku z tym nie będę teraz tego dublował, ale skupię się na pytaniu.

Czy chcesz to robić lepiej czy inaczej?

Zastanów się głęboko nad tym bo każdy od razu odpowiada że chce robić lepiej, ale w wielu przypadkach jest to bardzo trudne i czasem mądrzejszym wyjściem jest aby robić to samo tylko inaczej.

Robiąc analizę biznesową konkurentów musisz pamiętać o pewnych rzeczach.

  1. To co robią teraz nie oznacza że robili to kiedy dochodzili do swojej pozycji. Firmy zazwyczaj działają inaczej kiedy się rozwijają a kiedy nadchodzi stagnacja albo na rynku pojawia się wielu konkurentów. To tak jak ze sportowcami, inaczej trenuje się żeby polepszyć wyniki a inaczej żeby je utrzymać
  2. To co robią teraz może wcale nie działać. Przykład w wielu biznesach jeśli Twój konkurent ma wiele produktów to niektóre może sprzedawać na stracie bo z czasem dosprzedaje inne ze swojej oferty których Ty możesz nie mieć.
  3. Mogą po prostu coś testować

Specjalizacja

Zainteresowanych odsyłam do książki strategia błękitnego oceanu. Mianowicie lepiej być mistrzem w niszy niż rywalizować z coca colą jako napój gazowany o smaku coli.

Istnieją 3 podstawowe poziomy:

  • generalista (zarabia najmniej, robi wszystko)
  • specjalista
  • guru, celebryta

Różnicowanie

W biznesie mamy firmy które robią coś lepiej, ale nie zawsze są one liderem. Najczęściej wyróżniamy biznesy które robią coś inaczej.

Dlaczego my jako agencja marketingowa tak się wyróżniamy? Ponieważ robimy ciekawe reklamy z dala od korporacyjnego stylu który robi większość w naszej branży.

Apple za czasów Steve Jobs’a nie rywalizowało robiąc to samo co inne firmy tylko weszli na rynek z czymś nowym.

Think different.

Zawsze to powtarzam, nie jesteś zupą pomidorową żeby Ciebie każdy lubił.

Musisz się wyróżnić.

Pozycjonowanie na rynku jako firma

Tutaj musisz wziąć pod uwagę konkurencję. Musisz wiedzieć co robią, za ile, po ile, w jakim czasie.

Czy wybierasz jakość za wyższą cenę, czy jesteś tańszy, szybszy ale gorszej jakości.

Chcesz przerobić więcej klientów, czy mniej ale poświęcając im więcej uwagi.

Na innym przykładzie… produkujesz sporo samochodów jak fiat czy mniej jak porsche.

Segmentacja

Powiedziałem na początku że wybierasz docelowy awatar klienta. Ale z czasem jak zaczynasz się rozrastać to rozrastają się też grupy Twoich klientów. Zobaczysz że niektórzy będą do Ciebie wracać, inni rzadziej. Pod te grupy musisz zaprojektować różne ścieżki zakupowe i remarketingowe.

Koncentracja

Na pewnym etapie będziesz już mieć kilka usług lub kilkaset a może i nawet kilka tysięcy produktów w ecommerce.

Zauważysz że niektóre przynoszą więcej zysku, inne mniej a są też takie na których tracisz. Żeby rosnąć będziesz musiał z części zrezygnować, na inne przeznaczysz większy budżet marketingowy.

Zauważysz że nawet drobne ruchy w pewnych częściach biznesu powodują olbrzymie rezultaty.

Strategie cenowe

Strategie cenowe to dział zarządzania i jest ich kilka rodzajów. Najpopularniejsze to:

  • zbierania śmietanki,
  • penetracji rynku,
  • naśladownictwa,
  • prewencyjnego kształtowania cen oraz
  • eliminacji konkurentów.

Nie będę w to wchodził więc uproszczę to do dwóch.

Strategia na podstawie kosztów, czyli sprawdzasz ile Ciebie co kosztuje, dodajesz profit i masz cenę.

Druga strategia, według mnie o wiele lepsza to ustalanie cen na podstawie wartości.

Wartość jest dosyć subiektywna.

Dopasowanie przekazu marketingowego

O tym wspominałem już kilka razy. Całość musi ze sobą współgrać. Od przekazu reklamowego, w jakim jest stylu i tonie aż po landing page czy stronę produktową.

W dodatku każdy kanał, czy platforma ma inne zasady i coś innego jest akceptowane.Głupie filmiki na tiktoku nawet w reklamach są ok, ale na linkedin już nie bardzo.

Jeśli my pracujemy z klientem w UniqueSEO to zawsze sprawdzamy:

  • jaki jest rynek docelowy
  • wiadomość jaką chcemy przekazać
  • odpowiednia platforma, czyli medium

Dożywotnia wartość klienta

Jeśli to zrozumiesz to lepiej będziesz robić marketing w biznesie i lepiej dostosujesz ofertę.

Jeśli klienci nie wracają do Ciebie zbyt często to nie będzie miało sensu robienie produktów w stylu tripwire czy wejściowych, na których nie zarabiasz albo wychodzisz na 0.

W dodatku klienci na różne produkty czy kategorie będą mieli także inne LTV.

Pomoże Ci to oszacować jak skonstruować lejek marketingowy.

Podsumowanie marketing i biznes

  1. Badania klientów
  2. Badania konkurencji
  3. Specjalizacja (błękitny ocean)
  4. Różnicowanie i/lub bycie lepszym
  5. Pozycja na rynku (mapa pozycjonowania) (cena, jakość)
  6. Segmentacja (właściwa segmentacja klientów)
  7. Koncentracja (skoncentruj się na wartościowych produktach, usługach, które świadczysz lub lubisz najbardziej)
  8. Ceny (1. wycena oparta na kosztach, 2. wycena oparta na wartości)
  9. Dopasowanie do rynku, przekazu i mediów
    (marketing kto, komunikat co, media gdzie)
  10. Dożywotnia wartość klienta

Co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. „Marketing i biznes czyli jak zrozumieć marketing w biznesie„? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)