Zawartość strony
Największy problem obecnie jaki mamy z marketingiem to fakt że wydaje się zbyt trudny i złożony.
Dlatego dzisiaj omówię to co najważniejsze i zobaczysz pod koniec co tak na prawdę działa a co nie.
W dodatku będą to proste rzeczy które możesz wdrożyć już w kilka minut.
Więc zaczynajmy!
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Przy okazji, jeśli wolisz oglądać to poniżej film na youtube pt. Marketing i biznes czyli jak zrozumieć marketing w biznesie
Cześć, z tej strony Rafał Szrajnert. Założyciel UniqueSEO, agencji SEO gdzie codziennie pracujemy nad ciekawymi projektami. Zachęcam żeby czytać nasz blog i subskrybować kanał na youtube.
Ale do rzeczy.
Marketing i biznes są o tyle trudne ponieważ cały czas coś się zmienia. W dodatku wiele osób moi cały czas o tajnych metodach, zmianach algorytmu…
W efekcie po prostu chcą Ci sprzedać coś o czym się teraz mówi i co jest modne w danej chwili.
Ale nie o ot tak na prawdę chodzi bo podstawy zawsze pozostaną takie same.
Ludzie będą zachowywać się identycznie.
Osobiście jestem przeciwko różnym sztuczkom, ewentualnie możesz się tym zająć jeśli masz już opanowane podstawy jakie charakteryzują marketing i biznes.
Więc omówmy je:
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Praktycznie wszystko co w marketingu jest powiązane z klientem. Musisz znać na wylot problemy grupy docelowej, ich frustracje, niezadowolenia, to na czym im zależy.
Aby działać jak najlepiej musisz poznać swojego avatara. Co Ci to da?
Otóż klient docelowy będzie wiedział że to co robisz jest dla niego. Jeśli natomiast nie odrobisz pracy domowej to tylko będziesz wydawał pieniądze na reklamę a taka osoba i tak nie kupi.
Pomyśl, jeśli dobierzesz zły przekaz i będziesz mówił kobietom jako trener personalny żeby zbudować masę a później się rzeźbić to one nie kupią od Ciebie bo chcą od razu zacząć gubić zbędne kilogramy.
Jak zbudować taki idealny profil klienta?
Na podstawie 3 wytycznych:
Im lepiej to określisz tym lepiej Twoja reklama i strona czy sklep będą rezonować.
Czyli osoby pomyślą „to dla mnie”, „to mi się podoba”, przeczytają reklamę, czy opis produktu.
Na kanale youtube zrobiłem kiedyś film pt jak szpiegować konkurencję w ecommerce i polecam każdemu bo nie dość że jest tam masa technicznych nowinek to jeszcze pokazuję jak na żywo robi się takie badanie.
W związku z tym nie będę teraz tego dublował, ale skupię się na pytaniu.
Zastanów się głęboko nad tym bo każdy od razu odpowiada że chce robić lepiej, ale w wielu przypadkach jest to bardzo trudne i czasem mądrzejszym wyjściem jest aby robić to samo tylko inaczej.
Robiąc analizę biznesową konkurentów musisz pamiętać o pewnych rzeczach.
Zainteresowanych odsyłam do książki strategia błękitnego oceanu. Mianowicie lepiej być mistrzem w niszy niż rywalizować z coca colą jako napój gazowany o smaku coli.
Istnieją 3 podstawowe poziomy:
W biznesie mamy firmy które robią coś lepiej, ale nie zawsze są one liderem. Najczęściej wyróżniamy biznesy które robią coś inaczej.
Dlaczego my jako agencja marketingowa tak się wyróżniamy? Ponieważ robimy ciekawe reklamy z dala od korporacyjnego stylu który robi większość w naszej branży.
Apple za czasów Steve Jobs’a nie rywalizowało robiąc to samo co inne firmy tylko weszli na rynek z czymś nowym.
Think different.
Zawsze to powtarzam, nie jesteś zupą pomidorową żeby Ciebie każdy lubił.
Musisz się wyróżnić.
Tutaj musisz wziąć pod uwagę konkurencję. Musisz wiedzieć co robią, za ile, po ile, w jakim czasie.
Czy wybierasz jakość za wyższą cenę, czy jesteś tańszy, szybszy ale gorszej jakości.
Chcesz przerobić więcej klientów, czy mniej ale poświęcając im więcej uwagi.
Na innym przykładzie… produkujesz sporo samochodów jak fiat czy mniej jak porsche.
Powiedziałem na początku że wybierasz docelowy awatar klienta. Ale z czasem jak zaczynasz się rozrastać to rozrastają się też grupy Twoich klientów. Zobaczysz że niektórzy będą do Ciebie wracać, inni rzadziej. Pod te grupy musisz zaprojektować różne ścieżki zakupowe i remarketingowe.
Na pewnym etapie będziesz już mieć kilka usług lub kilkaset a może i nawet kilka tysięcy produktów w ecommerce.
Zauważysz że niektóre przynoszą więcej zysku, inne mniej a są też takie na których tracisz. Żeby rosnąć będziesz musiał z części zrezygnować, na inne przeznaczysz większy budżet marketingowy.
Zauważysz że nawet drobne ruchy w pewnych częściach biznesu powodują olbrzymie rezultaty.
Strategie cenowe to dział zarządzania i jest ich kilka rodzajów. Najpopularniejsze to:
Nie będę w to wchodził więc uproszczę to do dwóch.
Strategia na podstawie kosztów, czyli sprawdzasz ile Ciebie co kosztuje, dodajesz profit i masz cenę.
Druga strategia, według mnie o wiele lepsza to ustalanie cen na podstawie wartości.
Wartość jest dosyć subiektywna.
O tym wspominałem już kilka razy. Całość musi ze sobą współgrać. Od przekazu reklamowego, w jakim jest stylu i tonie aż po landing page czy stronę produktową.
W dodatku każdy kanał, czy platforma ma inne zasady i coś innego jest akceptowane.Głupie filmiki na tiktoku nawet w reklamach są ok, ale na linkedin już nie bardzo.
Jeśli my pracujemy z klientem w UniqueSEO to zawsze sprawdzamy:
Jeśli to zrozumiesz to lepiej będziesz robić marketing w biznesie i lepiej dostosujesz ofertę.
Jeśli klienci nie wracają do Ciebie zbyt często to nie będzie miało sensu robienie produktów w stylu tripwire czy wejściowych, na których nie zarabiasz albo wychodzisz na 0.
W dodatku klienci na różne produkty czy kategorie będą mieli także inne LTV.
Pomoże Ci to oszacować jak skonstruować lejek marketingowy.
Aby rozwijać marketing w firmie, należy wdrożyć następujące kroki:
Co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. „Marketing i biznes czyli jak zrozumieć marketing w biznesie„? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Marketing w firmie polega na identyfikacji i zaspokojeniu potrzeb i wymagań klientów za pomocą dostarczania im produktów i usług odpowiadających ich oczekiwaniom. Celem marketingu jest zwiększenie sprzedaży i uzyskanie przewagi nad konkurencją poprzez lepsze zrozumienie i pozyskanie klientów. Proces ten wymaga opracowania i wdrożenia strategii marketingowej, która uwzględnia badania rynku, segmentację, targetowanie, pozycjonowanie i planowanie komunikacji marketingowej.
Marketing w biznesie to proces, w którym firma identyfikuje, rozumie i stara się spełnić potrzeby i wymagania klientów, aby zwiększyć sprzedaż i zysk. Jego głównym celem jest zwiększenie świadomości marki, zdobycie i zatrzymanie klientów, a także zwiększenie zaufania i lojalności klientów. Marketing w biznesie wymaga wdrożenia strategii, takich jak badanie rynku, segmentacja, targetowanie, pozycjonowanie, komunikacja marketingowa i monitorowanie wyników. Wszystko to pomaga firmie zwiększyć sprzedaż i zysk, a także zbudować silną i trwałą relację z klientami.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)