Mapa ciep艂a w analityce internetowej (heatmap)-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Testy AB
Testy AB przewodnik: jak przeprowadzi膰 test A/B
29 kwietnia, 2022
Customer experience
User Experience (poradnik) – co to jest + przyk艂ad projektowania
29 kwietnia, 2022
Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap

Mapa ciep艂a w analityce internetowej (heatmap)

Wi臋c czy mapa ciep艂a w analityce internetowej mo偶e si臋 przyda膰?

Ot贸偶 mapa ciep艂a w analityce internetowej odgrywa bardzo wa偶n膮 rol臋, dlatego te偶 warto dowiedzie膰 si臋 o niej nieco wi臋cej. Nowoczesne witryny internetowe generowa膰 b臋d膮 ruch tylko wtedy, gdy spe艂nia膰 b臋d膮 potrzeby u偶ytkownik贸w. Ma艂o czytelne i ma艂o u偶yteczne witryny niestety nie b臋d膮 pozyskiwa膰 konwersji. Osoby, kt贸re chc膮 sprawdzi膰 oczekiwania u偶ytkownik贸w powinny jak najszybciej skorzysta膰 z pomocy mapy ciep艂a.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Skuteczny spos贸b na 艣ledzenie zachowania u偶ytkownik贸w

Mapy ciep艂a najpro艣ciej rzecz m贸wi膮c to jedna z najpopularniejszych metod graficznej prezentacji danych, kt贸re dotycz膮 zachowania u偶ytkownik贸w na wybranych stronach internetowych. Za pomoc膮 odpowiednich odcieni kolor贸w mo偶na sprawdzi膰 najcz臋艣ciej odwiedzane obszary, kt贸re wywo艂uj膮 klikanie.

Najpopularniejsze elementy na witrynie przedstawiane s膮 najcz臋艣ciej za pomoc膮 czerwonego koloru. Niebieski i zielony kolor odpowiada z kolei za elementy, kt贸re nie wzbudzaj膮 偶adnego zainteresowania.

Za pomoc膮 mapy ciep艂a mo偶na nie tylko analizowa膰 klikni臋cia myszk膮, ale r贸wnie偶 mo偶na 艣ledzi膰 przewijanie strony przez u偶ytkownik贸w, czyli tzw. scrolltracking. W ten prosty spos贸b mo偶na dowiedzie膰 si臋 do kt贸rego miejsca najdalej docieraj膮 internauci.

Przy analityce internetowej wielu przydatnych danych dostarcza tak偶e attentiontracking.

O czym nale偶y pami臋ta膰?

W pierwszej kolejno艣ci nale偶y wyra藕nie zaznaczy膰, 偶e mapy ciep艂a nie maj膮 nic wsp贸lnego z eye trackingiem. Mowa tutaj oczywi艣cie o 艣ledzeniu ruch贸w ga艂ek ocznych.

G艂贸wnym celem badania jak 艂atwo si臋 domy艣li膰 jest sprawdzenie, na kt贸re elementy witryny najcz臋艣ciej zerkaj膮 nasi u偶ytkownicy.

Aby przeprowadzi膰 eyetracking nale偶y skorzysta膰 z pomocy specjalnego sprz臋tu, a dok艂adniej m贸wi膮c z odpowiednio przystosowanych okular贸w i monitora. Je偶eli chodzi o map臋 ciep艂a to w tym konkretnym przypadku 艣ledzony jest wy艂膮cznie ruch kursora.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Z jakich narz臋dzi warto skorzysta膰?

Aby skorzysta膰 z dobrodziejstwa mapy ciep艂a wystarczy na swojej witrynie internetowej zamie艣ci膰 specjalny kod 艣ledz膮cy. To w艂a艣nie odpowiednie skrypty odpowiedzialne b臋d膮 za zbierane przydatnych danych, kt贸re dotycz膮 zachowania poszczeg贸lnych u偶ytkownik贸w.

W dzisiejszych czasach bardzo du偶ym zainteresowaniem cieszy si臋 na przyk艂ad narz臋dzie o nazwie HotJar. Do wyboru jest p艂atna i darmowa wersja, kt贸ra ma niestety do艣膰 du偶e ograniczenia co do funkcjonalno艣ci. Na szcz臋艣cie przez pierwsze 15 dni mo偶na przetestowa膰 ca艂y potencja艂 programu.

mapy ciep艂a gor膮ca heatmap hotjar

HotJar jest doskona艂ym narz臋dziem dla tych os贸b, kt贸re chc膮 przygotowa膰 mapy klikni臋膰, czy te偶 sprawdzi膰 proces wype艂niania formularza. Pami臋ta膰 nale偶y o tym, 偶e HotJar jak i wiele innych narz臋dzi tego typu mo偶e obci膮偶a膰 stron臋, dlatego te偶 znacz膮co wyd艂u偶a si臋 czas jej 艂adowania. Wiele przydanych informacji mo偶na uzyska膰 r贸wnie偶 za pomoc膮 aplikacji Crazy EGG i Smartlook.

Jak wykorzysta膰 dane z map ciep艂a?

Heatmapsy s膮 bardzo pomocne w analityce internetowej, dlatego te偶 tym bardziej warto dowiedzie膰 si臋 jak wykorzysta膰 zgromadzone dane.

Po dok艂adnym przeanalizowaniu mapy ciep艂a mo偶na pozna膰 zachowania poszczeg贸lnych u偶ytkownik贸w, dzi臋ki czemu zdecydowanie 艂atwiej jest poprawi膰 wsp贸艂czynnik konwersji.

Dzi臋ki mapie ciep艂a mo偶na dowiedzie膰 si臋 na przyk艂ad, kiedy u偶ytkownicy klikaj膮 w button subskrypcji, czy te偶 w ikon臋 koszyka zakupowego. Je偶eli zauwa偶ymy, 偶e u偶ytkownicy w pierwszej kolejno艣ci zwracaj膮 uwag臋 na inne elementy, to warto w艂a艣nie tam przenie艣膰 kluczowe dla nas elementy.

W wielu sytuacjach wystarczy wyr贸偶nienie wybranych element贸w albo ich powi臋kszenie. Mapa ciep艂a jest r贸wnie偶 bardzo u偶yteczna przy analizowaniu d艂ugo艣ci tre艣ci.

Dzi臋ki scrollmapie mo偶na dowiedzie膰 si臋 do kt贸rego elementu na stronie docieraj膮 nasi u偶ytkownicy. Je偶eli na naszym serwisie umieszczamy du偶膮 ilo艣膰 tekst贸w, to warto sprawdzi膰, czy u偶ytkownicy czytaj膮 je do ko艅ca. W ramach test贸w mo偶na doda膰 kilka kr贸tszych tekst贸w i por贸wna膰 konwersj臋.

Dzi臋ki mapie ciep艂a mo偶na wykry膰 miejsca problem贸w na stronie.

Mowa tutaj przede wszystkim o linkach i przyciskach, kt贸re z r贸偶nych powod贸w nie dzia艂aj膮.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Mapa ciep艂a w analityce internetowej (heatmap)?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)