Linkedin seo -jak wyświetlać swój profil i firmę wyżej [szybko]

FAQ Frequently Asked Questions
Elementor seo -jak zoptymalizować swoją witrynę (pluginy wp)
13 maja, 2022
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Jak zmienić hasło na fb (lub zresetować)
13 maja, 2022
Marketing linkedin
Linkedin seo

Linkedin seo -jak wyświetlać swój profil i firmę wyżej [szybko]

Chcesz wyróżnić się w olbrzymiej liczbie firm na LinkedIn? W tym wpisie poznasz rozwiązanie! Zastosuj wskazówki LinkedIn SEO, aby poprawić ranking swojego profilu i sprawić, by Twoja strona była lepiej widoczna.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

LinkedIn jest zdecydowanie jednym z najlepszych narzędzi dla marek, w szczególności jeśli działasz w sektorze b2b. Niestety wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, że to nie tylko platforma rekrutacyjna, ale doskonałe narzędzie do generowania leadów i pozyskiwania partnerów.

LinkedIn doskonale nadaje się do łączenia z ekspertami i talentami, ale może być także niezwykle przydatny do marketingu Twojej marki, poszerzania zasięgu i przenoszenia firmy na nowe poziomy o jakich do tej pory marzyłeś.

I to niezależnie od branży, w której się znajdujesz.

Jeśli więc chcesz poprawić obecność swojej firmy w Internecie i nie masz profilu na LinkedIn, to musisz to zmienić i to już DZIŚ!

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jak sprawić, że Twój profil jest bardzo widoczny?

Wszystko sprowadza się do SEO, czyli optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jest to główny składnik wszystkiego, co jest widoczne w Internecie.

Za chwilę więc dowiesz się więcej w tym poście blogowym na temat LinkedIn SEO.

Czym jest SEO na LinkedIn?

LinkedIn SEO to zasadniczo to samo, co SEO dla Twojej witryny.

Działa tak samo jak klasyczne pozycjonowanie. Musisz strategicznie umieszczać słowa kluczowe w swoim profilu LinkedIn i na stronie firmy, aby użytkownicy mogli Cię łatwo znaleźć. Na pierwszy rzut oka wydaje się proste, ale idźmy dalej.

Czym jest system rankingowy na LinkedIn?

Podobnie jak Google, LinkedIn wykorzystuje algorytm wyszukiwania i na podstawie wielu czynników określa, gdzie znajdujesz się w wynikach organicznych. W rzeczywistości LinkedIn ma swój własny system rankingowy.

Ten algorytm służy do określania, które posty pojawią się na górze kanału. Dlatego użytkownicy mogą faktycznie zobaczyć starsze posty, zanim zobaczą nowsze. Obecnie jest już bardzo mało platform które działają chronologicznie.

Czynniki, które LinkedIn wykorzystuje w swoim algorytmie, zmieniają się regularnie, podobnie jak Google, ale obecnie dwa najważniejsze to wskaźnik social selling index (SSI-sprzedaży społecznościowej) i czas zaanagażowania/przebywania (dwell time).

  • Indeks sprzedaży społecznościowej (SSI) pokazuje, jak skuteczny jesteś w budowaniu swojej marki i nawiązywaniu kontaktu z odpowiednimi osobami, angażowaniu się w spostrzeżenia i pielęgnowaniu relacji. Im wyższy SSI, tym bliżej górnej części kanału pojawią się Twoje posty.
  • Czas przebywania odnosi się do czasu, jaki użytkownik spędza na oglądaniu posta.

Tak więc im dłużej dana osoba spędza na angażowaniu się w pojedynczy post, na przykład na czytanie treści, komentowanie, lub oglądanie filmu, tym bardziej prawdopodobne jest, że trafi on na górę kanału.

Trzy inne sygnały rankingowe, z których korzysta LinkedIn to:

  • Powiązania osobiste
  • Znaczenie zainteresowań
  • Prawdopodobieństwo zaangażowania

Powiązania osobiste

Osoby, z którymi użytkownicy wchodzą w interakcje i dzielą się zainteresowaniami, a także ci, którzy stale publikują, będą pojawiać się wyżej w wyświetleniach kanału.

Znaczenie zainteresowań

LinkedIn bierze pod uwagę połączenia pomiędzy osobami, które podzielają zainteresowania użytkownika, stopień zainteresowania użytkowników tematami i pokrewne kwestie.

Prawdopodobieństwo zaangażowania

Jak prawdopodobne jest, że użytkownik zareaguje, skomentuje lub udostępni post na podstawie wcześniejszej interakcji i samej treści, a także jak szybko ludzie zaczną angażować się w post po opublikowaniu.

Jak robić SEO na LinkedIn?

Jeśli potrzebujesz poprawić widoczność wyszukiwania i podnieść pozycję swojego profilu na LinkedIn, oto kilka rzeczy, które musisz zrobić.

Utwórz profil bogaty w słowa kluczowe

Mam nadzieję że rozumiesz, jak ważne jest tworzenie tytułów i treści bogatych w słowa kluczowe.

Równie ważne jest rozproszenie słów kluczowych w całym profilu LinkedIn.

Na początek musisz się upewnić, że uwzględniasz w swoim profilu słowa kluczowe, których ludzie będą faktycznie używać do wyszukiwania Twojej marki.

Używaj słów kluczowych tylko tam, gdzie brzmią naturalne, tak jak w kampanii content marketingowej.

Upychanie słów kluczowych jest dla innych niezwykle oczywiste i stanowi złe pierwsze wrażenie.

Buduj linki zwrotne

Jedną z najłatwiejszych rzeczy, które możesz zrobić, jest rozpoczęcie tworzenia linków do strony profilu LinkedIn z własnej strony, czy innych social mediów.

Może to być niezwykle pomocne, jeśli Twój blog znajduje się w domenie, która ma wysoki autorytet.

Możesz też siebie podlinkować jeśli piszesz posty gościnne.

Ostatecznie pomoże Ci to w kilku kwestiach.

Umieścisz swój profil wyżej w wynikach Google, zwiększając liczbę wyświetleń, aktywności i rekomendacji.

W efekcie pozwolisz, aby Twój wynik profilu wzrósł dzięki zwiększonej interakcji i liczbie wyświetleń strony.

Uzupełnij swój profil

Nie pozwól, aby ludzie wchodzili na stronę Twojej firmy, aby stwierdzić, że jest niekompletna. Musisz wypełnić każdą sekcję swojego profilu.

Chociaż może to być nudne i czasochłonne, to mimo wszystko opłaca się, gdy ludzie wchodzą na linkedin, aby sprawdzić Twój profil, aby dowiedzieć się więcej o Tobie i Twojej marce.

Spójrz na to w ten sposób. Jeśli zostawisz sekcje puste, to tak, jakbyś tracił okazję na ciekawy sales pitch.

Szkolenie Linkedin

Dołączaj do grup i publikuj

Kiedy jesteś na LinkedIn i chcesz poprawić swój ranking organiczny, to musisz poświęcić czas na udział w grupach.

W końcu LinkedIn jest nadal platformą mediów społecznościowych, więc powinieneś używać jej jako takiej i udzielać się w rozmowach z innymi.

To fantastyczny sposób na nawiązanie kontaktu z osobami o podobnych poglądach w tej samej branży co Ty.

Znalezienie grup, które są najbardziej odpowiednie dla Twojej marki, może zająć trochę czasu, ale w końcu będzie warto. Otrzymasz szansę na zwiększenie świadomości, dzieląc się przemyśleniami na temat czegoś, co Cię pasjonuje.

W ten sposób zwiększysz swoją widoczność, ponieważ natychmiast staniesz się bardziej ceniony w oczach ludzi i oceniającego algorytmu, gdy dołączysz do grupy z tysiącami innych osób.

W końcu staniesz się znany jako lider myśli w grupie, a gdy nadarzy się okazja, możesz udostępnić w grupie wartościowe treści ze swojego bloga lub witryny internetowej. Tylko nie stosuj autopromocji zbyt wcześnie, bo zostaniesz posądzony o spam.

Pomoże to zwiększyć ruch w Twojej witrynie, potencjalnie prowadząc do sprzedaży.

Oprócz poprawy pozycji w LinkedIn, dołączanie i uczestnictwo w grupach pomoże również dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zdobyć więcej obserwujących dla Twojej marki.

Tak więc zasadniczo masz tu prostą sytuację win-win.

Rozwiń swoją sieć

LinkedIn ma własną wbudowaną wyszukiwarkę, a jednym z jego sygnałów rankingowych jest liczba połączeń. Ostatecznie ważne jest, aby mieć ich jak najwięcej.

Oczywiście nie oznacza to, że powinieneś po prostu łączyć się ze wszystkimi.

Chociaż prawdą jest, że więcej połączeń oznacza lepszą widoczność, niewłaściwe Ci nie pomogą.

W idealnym przypadku nie powinieneś łączyć się z ludźmi, którzy znajdują się poza Twoją trzecią grupą kontaktów.

Jeśli nie wiesz co to jest to w wyszukiwarce linkedin w opcji filtry decydujesz kogo znaleźć.

Sieć i stopnie kontaktów (źródło):

  • Połączenia 1 stopnia – Osoby z którymi jesteś bezpośrednio połączony, ponieważ zaakceptowałeś ich zaproszenie do połączenia lub oni zaakceptowali Twoje zaproszenie. W ich profilu oraz w wynikach wyszukiwania obok imienia i nazwiska zostanie wyświetlona ikona kontaktu 1. stopnia. Możesz się z nimi skontaktować, wysyłając wiadomość na LinkedIn.
  • Połączenia 2 stopnia – Osoby które są połączone z twoimi połączeniami 1 stopnia. W ich profilu oraz w wynikach wyszukiwania obok imienia i nazwiska zostanie wyświetlona ikona kontaktu 2. stopnia. Możesz wysłać im zaproszenie, klikając przycisk Połącz na stronie profilu.
  • Połączenia 3 stopnia – Osoby które są połączone z twoimi połączeniami 2 stopnia. Zobaczysz ikonę 3 stopnia obok ich imienia i nazwiska w wyniki wyszukiwania ich profilu.

Jeśli ktoś zdecyduje się wysłać Ci zaproszenie na LinkedIn znikąd, sprawdź go, zanim po prostu je zaakceptujesz.

Sporo osób wysyła tylko oferty na zasadzie kopiuj-wklej.

SEO obrazków i zdjęć

Jeśli zbudowałeś własną stronę internetową lub interesujesz się SEO to prawdopodobnie wiesz, że Google skanuje nie tylko treści — skanuje również obrazy i opisy alternatywne ALT.

Dlatego, gdy przesyłasz obraz do profilu firmy lub strony LinkedIn, musisz upewnić się, że nadałeś mu odpowiednią nazwę. Nie nazywaj go tylko liczbami, lub czymś co nie ma znaczenia jak np. dfda dgsdg.

Chociaż nikt nie zobaczy tytułu obrazu podczas przeglądania Twojego profilu, zostanie on zastosowany w wyszukiwaniu obrazów.

Dlatego, aby zwiększyć swoją ekspozycję, musisz być kreatywny z nazwami obrazów.

Zrób typowy keyword research jak to robimy kiedy wykonujemy pozycjonowanie.

Używaj hashtagów

Hashtagi działają praktycznie wszędzie. LinkedIn może być nieco bardziej profesjonalną siecią społecznościową, ale nadal jest platformą społecznościową. Widać to po użyciu hashtagów.

Użytkownicy mogą korzystać z hashtagów na LinkedIn, aby śledzić określone tematy.

Powodem, dla którego jest to ważne dla marek, jest to, że nadal możesz wyświetlać się w kanale użytkownika, nawet jeśli nie śledzi on bezpośrednio Twojej strony.

Musisz tylko upewnić się, że w swoich postach umieszczasz hashtagi.

Następnie, jeśli użytkownik śledzi ten konkretny hashtag, Twoje aktualizacje i treści pojawią się w jego kanale, zwiększając szanse na jego zobaczenie.

Kiedy coś publikujesz, LinkedIn zaproponuje sugerowane hashtagi, minimalizując pracę po Twojej stronie. Możesz ich użyć lub dodać własne.

Umieść link do profilu Twojej firmy w swojej witrynie i na odwrót

Łatwym i skutecznym sposobem na uzyskanie dodatkowego linku do swojej strony LinkedIn jest dodanie go do swojej witryny.

Dzięki temu każdy, kto odwiedza Twoją witrynę, będzie mógł uzyskać dostęp do strony Twojej firmy i dowiedzieć się więcej o Twojej marce.

Powinieneś również poprosić wszystkich pracowników o utrzymywanie aktualnych profili LinkedIn, które będą zawierały ich doświadczenie zawodowe z linkiem do strony Twojej firmy. Jest to technika employer branding i pisaliśmy o tym w innym artykule.

Wykorzystaj content marketing: udostępnij odpowiednią treść

Jednym z najskuteczniejszych sposobów zastosowania SEO na stronie LinkedIn jest marketing treści. Oznacza to publikowanie odpowiednich treści związanych z Twoją branżą.

W rzeczywistości LinkedIn to idealne miejsce, aby pomóc ożywić stare posty z firmowego bloga, które nadal zawierają cenne informacje, ale po prostu nie są już skuteczne. Zalecam ich przepisanie aby nie tworzyć duplikatów.

Tylko upewnij się, że nigdy nie duplikujesz treści i skupiasz się na treściach najwyższej jakości.

Jak działa algorytm LinkedIn i jakie treści tworzyć?

Algorytm nie działa liniowo, lecz tworzy cykle w pętlach.

Krok 1 – Sprawdzenie przez boty i kwalifikacja do jednej z kategorii

Opublikowaną treść kwalifikują pierwsze filtry (boty). Po jej opublikowaniu boty umieszczają ją w jednej z trzech kategorii:

  • niska jakość,
  • spam,
  • czysta.

Krok 2 – Mierzenie pierwszych reakcji na treść

Ważne jest, jak nasza społeczność reaguje na nasze treści. Warto, aby każda publikacja miała jeden cel (ponieważ zyskuje wtedy na czytelności) oraz jedno CTA (call to action) – z naciskiem na udzielenie się w komentarzach. Treść bogata w dyskusje użytkowników zyskuje na wartości.

Krok 3 i 4 – publikacja przechodzi badanie poziomu „viralowości”

Im dłuższy czas oglądania filmu, im więcej udostępnień i komentarzy tym lepiej. Cały proces zaczyna sam się nakręcać.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Postępując zgodnie z tymi prostymi praktykami, możesz znacznie zwiększyć swoje szanse na pojawienie się we właściwych miejscach na platformie, w których to użytkownicy mogą zlokalizować Twoją firmę.

Im większy ruch możesz wygenerować na swoim profilu LinkedIn, tym większe masz szanse na przekształcenie użytkowników w kwalifikowanych potencjalnych klientów i dokonanie sprzedaży.

Jeśli nie wykorzystujesz w pełni swojego profilu LinkedIn, to już czas zacząć. Tracisz zbyt wiele możliwości.

Usiądź i przyjrzyj się swojej obecnej strategii marketingowej w mediach społecznościowych i zobacz, jak możesz uwzględnić wyżej wymienione wskazówki SEO i nie tylko.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)