Zawartość strony
Każda osoba zakładająca firmę chce, aby przyniosła ona oczekiwane zyski. Dlatego podstawowym celem jest dotarcie do jak największej ilości odbiorców. Jeśli ktoś chce to osiągnąć, to przede wszystkim musi stworzyć dobrą kampanię reklamową, która dotrze do określonej grupy docelowej. Reklama musi zostać tak przygotowana, aby klient się nią zainteresował w takim stopniu, że będzie on skłonny nabyć reklamowany produkt lub skorzysta z usługi.
Często nazywany zamiennie jako:
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Żeby zrozumieć dobrze temat Lejek Zakupowy sugeruję wytłumaczyć 4 kroki:
Lejek zakupowy jest procesem, który określa i wizualizuje całą drogę, jaką przebywa klient od momentu zobaczenia reklamy do czasu zakupów oraz powrotu do sklepu po określonym czasie.
Nazwa lejek wzięła się od tego, że reklama dociera do bardzo dużego grona odbiorców, jednak osoby dokonujące zakupów stanowią niewielki odłamek z tej grupy.
Metoda lejka zakupowego ma na celu zidentyfikowanie potrzeb klienta i dotarcie do niego przez nienachalną reklamę. Chodzi o to, aby klient sam chciał skorzystać z oferty, a nie pod wpływem często pojawiających się treści.
Budowanie lejka zakupowego przyda się każdemu, kto chce sprzedać swój produkt. W przypadku prostych i znanych produktów ten proces będzie znacznie łatwiejszy. Trudniejsze zadanie czeka osoby, które oferują skomplikowane usługi bądź towary.
Najważniejsze jest to, aby na każdym etapie zaprojektować odpowiednią komunikację z klientem. Przede wszystkim należy dać się poznać z jak najlepszej strony.
Chodzi nie tylko o to, aby produkt czy usługa były wysokiej jakości, ważny jest także właściciel firmy, który powinien dać się polubić. Relacja z klientem powinna być opart na zaufaniu, dzięki czemu klient nie będzie potrzebował szukać danego produktu czy usługi u konkurencji.
Pierwszym najważniejszym etapem jest zdobycie uwagi. Uwagę klientów można przyciągnąć przede wszystkim dobrze przygotowaną kampanią reklamową. Działania marketingowe powinny w tym momencie opierać się na określeniu dokładnym grupy docelowej.
Pod uwagę należy wziąć potrzeby i oczekiwania odbiorców i na tej podstawie można stworzyć skuteczną promocję.
Jeśli uwaga zostanie zdobyta, to kolejnym etapem jest wzbudzenie zainteresowania. Reklama musi zachęcać wizualnie jak i tekstowo.
Nie powinna być ona skomplikowana, gdyż proste przekazy są najlepsze i najskuteczniejsze.
Trzecim etapem jest pożądanie, czyli wzbudzenie w odbiorcy chęci posiadania danego produktu. Dlatego bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie zdjęć i opisów, które nie będą długie, ale za to oryginalne i treściwe.
Dobrze przygotowana reklama prowadzi klienta do skorzystania z oferty i dokonania zakupów i tak oto następuje czwarty etap, czyli działanie. Na tym etapie należy sprawić, aby zakupy były przyjemne i szybkie. Klient powinien z łatwością sprawdzić ceny, warunki dostawy i płatności. W sumie na tych czterech punktach można zakończyć podstawowe etapy lejka zakupowego. Warto jednak wziąć pod uwagę jeszcze dwa punkty.
Pierwszym z nich jest ocena sprzedaży. Na tym etapie należy sprawdzić, czy klient jest zadowolony z zakupu i czy cała transakcja przebiegła prawidłowo.
Pozytywna ocena wystawiona przez klienta będzie świadczyła o tym, że z dużym prawdopodobieństwem klient wróci do sklepu i stanie się stałym klientem, a zatem zostanie osiągnięty szósty etap, który nazywa się lojalnością.
Stworzenie lejka zakupowego może z pozoru wydawać się prostą sprawą. Jednak gdyby tak było, to każdy bez problemu docierałby do dużej liczby klientów i osiągał wysokie zyski ze sprzedaży. Najczęściej stworzenie skutecznej reklamy wymaga specjalistycznej wiedzy i użycia odpowiednich narzędzi.
Oczywiście można samodzielnie przeprowadzić badanie rynku, określić preferencje klientów i ich oczekiwania.
Wymaga to jednak poświęcenia dużej ilości czasu i odpowiedniej wiedzy, którą naturalnie można zdobyć w Internecie. Ale czy na pewno warto poświęcić temu tyle uwagi? Lepszym sposobem jest znalezienie profesjonalnej firmy marketingowej, która zrobi to na najwyższym poziomie. W tym czasie lepiej skupić się na produkcie i sprzedaży i całą energię przeznaczyć na rozwój firmy.
Wiele osób zastanawia się nad tym, czy tworzenie lejka zakupowego jest w ogóle konieczne. Zdecydowanie odpowiedź jest jedna i prosta – tak.
W każdej firmie przyniesie on wiele korzyści, zarówno w przedsiębiorstwach działającymi na zasadzie B2B, jak i tych, które swoją ofertę kierują jedynie do odbiorców indywidualnych. Stosując lejek zakupowy można znacznie szybciej i łatwiej wybrać odpowiednią technikę sprzedaży.
Dzięki niemu właściciel firmy poznaje grupę odbiorców, którzy są zainteresowani produktem, a także jest określone grono osób, którym całkowicie produkt nie odpowiada. Tworząc lejek zakupowy można oszczędzić sporo czasu oraz pieniędzy.
Oczywiście należy mieć na uwadze to, że lejek zakupowy powinien być cały czas modernizowany tak, aby odpowiadał zmieniającym się trendom na rynku. Jest to odpowiednie narzędzie do osiągnięcia sukcesu.
Co sądzisz o wpisie pt. Lejek zakupowy – czym się charakteryzuje? Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |