Lejek zakupowy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[definicja, przyk艂ady]

Marketing Funnel
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Lejek zakupowy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[definicja, przyk艂ady]
Lejek zakupowy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[definicja, przyk艂ady] 1
/
Marketing Funnel

Lejek zakupowy – czym si臋 charakteryzuje?

Ka偶da osoba zak艂adaj膮ca firm臋 chce, aby przynios艂a ona oczekiwane zyski. Dlatego podstawowym celem jest dotarcie do jak najwi臋kszej ilo艣ci odbiorc贸w. Je艣li kto艣 chce to osi膮gn膮膰, to przede wszystkim musi stworzy膰 dobr膮 kampani臋 reklamow膮, kt贸ra dotrze do okre艣lonej grupy docelowej. Reklama musi zosta膰 tak przygotowana, aby klient si臋 ni膮 zainteresowa艂 w takim stopniu, 偶e b臋dzie on sk艂onny naby膰 reklamowany produkt lub skorzysta z us艂ugi.

Cz臋sto nazywany zamiennie jako:

  • lejek marketingowy
  • lejek sprzeda偶owy
  • marketing funnel
  • sales funnel

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

呕eby zrozumie膰 dobrze temat Lejek Zakupowy sugeruj臋 wyt艂umaczy膰 4 kroki:

  • Ruch
  • Konwersja
  • Lead nurturing i remarketing
  • Powracaj膮cy kupuj膮cy
Sales Funnel

Co to jest lejek zakupowy?

Lejek zakupowy jest procesem, kt贸ry okre艣la i wizualizuje ca艂膮 drog臋, jak膮 przebywa klient od momentu zobaczenia reklamy do czasu zakup贸w oraz powrotu do sklepu po okre艣lonym czasie.

Nazwa lejek wzi臋艂a si臋 od tego, 偶e reklama dociera do bardzo du偶ego grona odbiorc贸w, jednak osoby dokonuj膮ce zakup贸w stanowi膮 niewielki od艂amek z tej grupy.

Metoda lejka zakupowego ma na celu zidentyfikowanie potrzeb klienta i dotarcie do niego przez nienachaln膮 reklam臋. Chodzi o to, aby klient sam chcia艂 skorzysta膰 z oferty, a nie pod wp艂ywem cz臋sto pojawiaj膮cych si臋 tre艣ci.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jak zbudowa膰 lejek zakupowy?

Budowanie lejka zakupowego przyda si臋 ka偶demu, kto chce sprzeda膰 sw贸j produkt. W przypadku prostych i znanych produkt贸w ten proces b臋dzie znacznie 艂atwiejszy. Trudniejsze zadanie czeka osoby, kt贸re oferuj膮 skomplikowane us艂ugi b膮d藕 towary.

Najwa偶niejsze jest to, aby na ka偶dym etapie zaprojektowa膰 odpowiedni膮 komunikacj臋 z klientem. Przede wszystkim nale偶y da膰 si臋 pozna膰 z jak najlepszej strony.

Chodzi nie tylko o to, aby produkt czy us艂uga by艂y wysokiej jako艣ci, wa偶ny jest tak偶e w艂a艣ciciel firmy, kt贸ry powinien da膰 si臋 polubi膰. Relacja z klientem powinna by膰 opart na zaufaniu, dzi臋ki czemu klient nie b臋dzie potrzebowa艂 szuka膰 danego produktu czy us艂ugi u konkurencji.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Etapy lejka zakupowego

Pierwszym najwa偶niejszym etapem jest zdobycie uwagi. Uwag臋 klient贸w mo偶na przyci膮gn膮膰 przede wszystkim dobrze przygotowan膮 kampani膮 reklamow膮. Dzia艂ania marketingowe powinny w tym momencie opiera膰 si臋 na okre艣leniu dok艂adnym grupy docelowej.

Pod uwag臋 nale偶y wzi膮膰 potrzeby i oczekiwania odbiorc贸w i na tej podstawie mo偶na stworzy膰 skuteczn膮 promocj臋.

Je艣li uwaga zostanie zdobyta, to kolejnym etapem jest wzbudzenie zainteresowania. Reklama musi zach臋ca膰 wizualnie jak i tekstowo.

Nie powinna by膰 ona skomplikowana, gdy偶 proste przekazy s膮 najlepsze i najskuteczniejsze.

Trzecim etapem jest po偶膮danie, czyli wzbudzenie w odbiorcy ch臋ci posiadania danego produktu. Dlatego bardzo wa偶ne jest odpowiednie przygotowanie zdj臋膰 i opis贸w, kt贸re nie b臋d膮 d艂ugie, ale za to oryginalne i tre艣ciwe.

Lejek zakupowy
Lejek zakupowy

Dobrze przygotowana reklama prowadzi klienta do skorzystania z oferty i dokonania zakup贸w i tak oto nast臋puje czwarty etap, czyli dzia艂anie. Na tym etapie nale偶y sprawi膰, aby zakupy by艂y przyjemne i szybkie. Klient powinien z 艂atwo艣ci膮 sprawdzi膰 ceny, warunki dostawy i p艂atno艣ci. W sumie na tych czterech punktach mo偶na zako艅czy膰 podstawowe etapy lejka zakupowego. Warto jednak wzi膮膰 pod uwag臋 jeszcze dwa punkty.

Pierwszym z nich jest ocena sprzeda偶y. Na tym etapie nale偶y sprawdzi膰, czy klient jest zadowolony z zakupu i czy ca艂a transakcja przebieg艂a prawid艂owo.

Pozytywna ocena wystawiona przez klienta b臋dzie 艣wiadczy艂a o tym, 偶e z du偶ym prawdopodobie艅stwem klient wr贸ci do sklepu i stanie si臋 sta艂ym klientem, a zatem zostanie osi膮gni臋ty sz贸sty etap, kt贸ry nazywa si臋 lojalno艣ci膮.

Lejek zakupowy – czy 艂atwo go stworzy膰?

Stworzenie lejka zakupowego mo偶e z pozoru wydawa膰 si臋 prost膮 spraw膮. Jednak gdyby tak by艂o, to ka偶dy bez problemu dociera艂by do du偶ej liczby klient贸w i osi膮ga艂 wysokie zyski ze sprzeda偶y. Najcz臋艣ciej stworzenie skutecznej reklamy wymaga specjalistycznej wiedzy i u偶ycia odpowiednich narz臋dzi.

Oczywi艣cie mo偶na samodzielnie przeprowadzi膰 badanie rynku, okre艣li膰 preferencje klient贸w i ich oczekiwania.

Wymaga to jednak po艣wi臋cenia du偶ej ilo艣ci czasu i odpowiedniej wiedzy, kt贸r膮 naturalnie mo偶na zdoby膰 w Internecie. Ale czy na pewno warto po艣wi臋ci膰 temu tyle uwagi? Lepszym sposobem jest znalezienie profesjonalnej firmy marketingowej, kt贸ra zrobi to na najwy偶szym poziomie. W tym czasie lepiej skupi膰 si臋 na produkcie i sprzeda偶y i ca艂膮 energi臋 przeznaczy膰 na rozw贸j firmy.

Korzy艣ci ze stworzenia lejka zakupowego

Wiele os贸b zastanawia si臋 nad tym, czy tworzenie lejka zakupowego jest w og贸le konieczne. Zdecydowanie odpowied藕 jest jedna i prosta – tak.

W ka偶dej firmie przyniesie on wiele korzy艣ci, zar贸wno w przedsi臋biorstwach dzia艂aj膮cymi na zasadzie B2B, jak i tych, kt贸re swoj膮 ofert臋 kieruj膮 jedynie do odbiorc贸w indywidualnych. Stosuj膮c lejek zakupowy mo偶na znacznie szybciej i 艂atwiej wybra膰 odpowiedni膮 technik臋 sprzeda偶y.

Dzi臋ki niemu w艂a艣ciciel firmy poznaje grup臋 odbiorc贸w, kt贸rzy s膮 zainteresowani produktem, a tak偶e jest okre艣lone grono os贸b, kt贸rym ca艂kowicie produkt nie odpowiada. Tworz膮c lejek zakupowy mo偶na oszcz臋dzi膰 sporo czasu oraz pieni臋dzy.

Oczywi艣cie nale偶y mie膰 na uwadze to, 偶e lejek zakupowy powinien by膰 ca艂y czas modernizowany tak, aby odpowiada艂 zmieniaj膮cym si臋 trendom na rynku. Jest to odpowiednie narz臋dzie do osi膮gni臋cia sukcesu.

Etapy lejka zakupowego

Lejek zakupowy sk艂ada si臋 zazwyczaj z nast臋puj膮cych etap贸w:

  1. 艢wiadomo艣膰: Potencjalny klient zostaje zwr贸cony uwag臋 na produkt lub us艂ug臋.
  2. Zainteresowanie: Potencjalny klient jest zainteresowany produktem lub us艂ug膮 i poszukuje wi臋cej informacji.
  3. Decyzja: Potencjalny klient podejmuje decyzj臋, czy chce dokona膰 zakupu, czy nie.
  4. Dzia艂anie: Potencjalny klient dokonuje zakupu lub rezygnuje z niego.

Te etapy s膮 cz臋sto modyfikowane w zale偶no艣ci od specyfiki bran偶y i produktu, ale generalnie opisuj膮 proces, w jaki ludzie podejmuj膮 decyzje zakupowe. Celem marketer贸w jest przyspieszenie i ulepszenie procesu przez ka偶dy etap, aby zwi臋kszy膰 szanse na konwersj臋.

Wideo podcast na temat lejka

Najwa偶niejsze rzeczy (transkrypt):

Przesta艅 wykonywa膰 natr臋tne cold calle.

Lejek, kt贸ry dzisiaj przedstawi臋, jest idealny dla coach贸w, konsultant贸w, profesjonalist贸w 艣wiadcz膮cych us艂ugi, agencji i wszystkich tych, kt贸rzy po prostu nie mog膮 finalizowa膰 um贸w bez rozmowy.

Trzy Typy Lejk贸w Marketingowych zale偶膮 od:

  • Czy chcesz wi臋cej potencjalnych klient贸w?
  • Czy chcesz przekszta艂ci膰 potencjalnych klient贸w w klient贸w?
  • Czy chcesz przekszta艂ci膰 istniej膮cych klient贸w w wielokrotnych nabywc贸w i klient贸w p艂ac膮cych najwy偶sz膮 cen臋?

Trzy Typy Lejk贸w Marketingowych:

  • Lejki Akwizycji (acquisition funnel)- Generuj potencjalnych klient贸w
  • Lejki Aktywacji (activation funnel)- Aktywuj nabywc贸w
  • Lejki Monetyzacji (monetization funnel) – Konwertuj wielokrotnych nabywc贸w i klient贸w p艂ac膮cych najwy偶sz膮 cen臋

Lejki Akwizycji (acquisition funnel)- Generuj potencjalnych klient贸w

Dlaczego warto sk艂ada膰 mniejsz膮 ofert臋?

Poniewa偶 z艂o偶enie oferty drogiej lub sta艂ej oferty zimnemu potencjalnemu klientowi jest r贸wnoznaczne z wej艣ciem do baru, przedstawieniem si臋 kobiecie i natychmiastowym poproszeniem jej o 艣lub.

Po pierwsze, to jest przera偶aj膮ce. Po drugie, wsp贸艂czynnik konwersji w tej ofercie b臋dzie 偶a艂o艣nie niski.

Potrzebujesz oferty, kt贸ra jest r贸wnoznaczna z pro艣b膮 o postawienie tej kobiecie drinka. Potrzebujesz oferty, kt贸ra jest r贸wnoznaczna z wypiciem fili偶anki kawy.

Niskie ryzyko.

Twoim ostatecznym celem mo偶e by膰 zawarcie zwi膮zku ma艂偶e艅skiego 鈥 ale jest pewna kolejno艣膰, kt贸rej nale偶y przestrzega膰. Najprostszym sposobem na stworzenie ofert 鈥瀎rontendowych鈥 o niskim ryzyku jest 鈥瀘ddzielenie鈥 ich od oferty podstawowej.

Lejki Aktywacji (activation funnel)- Aktywuj nabywc贸w

Lejek zakupowy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[definicja, przyk艂ady] 2

Grafiki mo偶esz pobra膰 za darmo z rafalszrajnert.pl/materialy

Tutaj zamieniasz du偶膮 cz臋艣膰 potencjalnych klient贸w w kupuj膮cych.

W przeciwie艅stwie do 艣cie偶ek pozyskiwania, cel 艣cie偶ki aktywacji wymaga pewnego wyja艣nienia. Dlaczego interesuje nas 鈥瀉ktywizowanie鈥 kupuj膮cych?

Oto dlaczego 艣cie偶ki aktywacyjne s膮 wa偶ne鈥

Po pomy艣lnej transakcji zakupu prawdopodobie艅stwo drugiego (i trzeciego, czwartego itd.) zakupu jest znacznie wy偶sze.

Zrozum, 偶e celem 艣cie偶ki aktywacyjnej jest ILO艢膯 klient贸w, kt贸rzy dokonali konwersji, a NIE zysk. Zysk pojawia si臋 p贸藕niej, gdy aktywowani kupuj膮cy wchodz膮 na 艣cie偶k臋 monetyzacji.

Aby aktywowa膰 kupuj膮cych, musisz odpowiedzie膰 sobie na to wa偶ne pytanie w umy艣le potencjalnego klienta鈥

 鈥濪laczego powinienem kupi膰 TERAZ?鈥

Czy cena ro艣nie? Czy ich ilo艣膰 jest ograniczona? Czy jest wyprzeda偶?

Lejek sprzeda偶y b艂yskawicznej wykorzystuje dwa wyzwalacze konwersji, kt贸re w udowodniony spos贸b aktywizuj膮 kupuj膮cych鈥

 Spory rabat
 Ograniczony czas

Lejki Monetyzacji (monetization funnel) – Konwertuj wielokrotnych nabywc贸w i klient贸w p艂ac膮cych najwy偶sz膮 cen臋

Aby wygenerowa膰 jak najwi臋kszy przych贸d (sprzeda偶 brutto).

Celem lejka monetyzacji jest zwi臋kszenie warto艣ci 偶yciowej klienta (Customer Lifetime Value, CLV).

customer journey map 艣cie偶ka klienta

Co to jest acquisition funnel

Lejek akwizycji, znany tak偶e jako lejek pozyskiwania lub lejek werwowania, to jeden z rodzaj贸w lejka marketingowego u偶ywany do generowania potencjalnych klient贸w lub lead贸w. Jest to proces, kt贸ry ma na celu przekszta艂cenie obcych os贸b, kt贸re nie s膮 jeszcze klientami, w potencjalnych klient贸w gotowych do interakcji z Twoj膮 firm膮. Lejek akwizycji obejmuje kilka etap贸w, kt贸re prowadz膮 od pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem do zbierania informacji kontaktowych i zainteresowania produktem lub us艂ug膮. Oto podstawowe etapy lejka akwizycji:

  1. 艢wiadomo艣膰: Na tym etapie celem jest przyci膮gni臋cie uwagi potencjalnych klient贸w. Mo偶e to by膰 osi膮gni臋te za pomoc膮 r贸偶nych narz臋dzi marketingowych, takich jak reklamy online, tre艣ci na blogu, media spo艂eczno艣ciowe czy pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Celem jest pozyskanie ruchu na stronie internetowej lub innym miejscu online.
  2. Zainteresowanie: Po przyci膮gni臋ciu uwagi potencjalnych klient贸w, nale偶y ich zainteresowa膰 ofert膮. Mo偶e to obejmowa膰 dostarczanie warto艣ciowych tre艣ci, prezentowanie unikalnych korzy艣ci produktu lub us艂ugi oraz pokazywanie, dlaczego warto rozwa偶y膰 Twoj膮 ofert臋.
  3. Konwersja: W tym etapie potencjalni klienci zostaj膮 przekszta艂ceni w potencjalnych klient贸w poprzez zbieranie ich informacji kontaktowych. To mo偶e obejmowa膰 subskrypcj臋 newslettera, pobieranie darmowych materia艂贸w, rejestracj臋 na webinarze lub inny spos贸b pozyskania kontaktu.
  4. Warto艣膰: Po uzyskaniu kontaktu, istotne jest dostarczanie warto艣ci potencjalnym klientom. Kontynuuj dostarczanie tre艣ci, kt贸re pomagaj膮 rozwi膮za膰 ich problemy lub odpowiedzie膰 na pytania. Buduj zaufanie i pozostawiaj pozytywne wra偶enie.
  5. Kluczowe dzia艂anie: W miar臋 jak potencjalni klienci dowiaduj膮 si臋 wi臋cej o Twoim produkcie lub us艂udze, zach臋caj ich do podejmowania kluczowych dzia艂a艅, takich jak zapis na pr贸bn膮 wersj臋, um贸wienie si臋 na prezentacj臋 produktu lub dodanie produktu do koszyka.
  6. Konwersja: W ostatnim etapie potencjalni klienci zostaj膮 przekszta艂ceni w klient贸w, dokonuj膮c zakupu lub podejmuj膮c inn膮 po偶膮dan膮 akcj臋, tak膮 jak um贸wienie si臋 na konsultacj臋.

Lejek akwizycji jest skomponowany w taki spos贸b, aby kierowa膰 potencjalnych klient贸w przez te etapy, prowadz膮c ich od etapu 艣wiadomo艣ci do konwersji. Jest to kluczowy element strategii marketingowej, kt贸ry pomaga firmom zwi臋kszy膰 liczb臋 potencjalnych klient贸w i rozwin膮膰 sw贸j biznes.

Co to jest activation funnel

Lejek aktywacji, znany tak偶e jako lejek aktywacyjny, to cz臋艣膰 lejka marketingowego, kt贸ra koncentruje si臋 na przekszta艂caniu potencjalnych klient贸w (lead贸w) w aktywnych klient贸w, czyli os贸b, kt贸re dokonuj膮 zakup贸w lub podejmuj膮 inne po偶膮dane dzia艂ania. Lejek aktywacji jest szczeg贸lnie istotny w przypadku firm, kt贸re zdoby艂y ju偶 potencjalnych klient贸w, ale chc膮 przekszta艂ci膰 ich w rzeczywistych klient贸w lub zwi臋kszy膰 ich zaanga偶owanie. Oto podstawowe etapy lejka aktywacji:

  1. Potencjalni klienci: Na pocz膮tku lejka znajduj膮 si臋 potencjalni klienci, kt贸rzy zostali pozyskani za pomoc膮 r贸偶nych dzia艂a艅 marketingowych, takich jak subskrypcje newslettera, pobieranie darmowych materia艂贸w czy zapisy na webinar.
  2. Segmentacja: Warto segmentowa膰 potencjalnych klient贸w na podstawie ich zachowa艅 i preferencji. To pozwala dostosowa膰 komunikacj臋 i ofert臋 do konkretnych grup.
  3. Komunikacja: Nast臋pnie firma komunikuje si臋 z potencjalnymi klientami za pomoc膮 emaili, kampanii marketingowych lub innych narz臋dzi. Celem jest dostarczanie warto艣ciowych tre艣ci i informacji, kt贸re zach臋c膮 potencjalnych klient贸w do podj臋cia dzia艂ania.
  4. Edukacja i zaanga偶owanie: W tej fazie firma dostarcza bardziej szczeg贸艂owe informacje na temat produkt贸w lub us艂ug. Mo偶e to obejmowa膰 prezentacje produktu, poradniki czy case studies. Celem jest edukacja potencjalnych klient贸w i zach臋cenie ich do dzia艂ania.
  5. Call to Action (CTA): Firmy zach臋caj膮 potencjalnych klient贸w do podj臋cia okre艣lonych dzia艂a艅, takich jak zakup, um贸wienie si臋 na prezentacj臋 lub skorzystanie z okazji. CTA jest kluczowym elementem lejka aktywacji.
  6. Konwersja: Na tym etapie potencjalni klienci dokonuj膮 zakupu lub podejmuj膮 inn膮 po偶膮dan膮 akcj臋. To moment, w kt贸rym staj膮 si臋 aktywnymi klientami.
  7. Loyalty (Lojalno艣膰): Po konwersji firma kontynuuje budowanie relacji z klientami i dba o ich lojalno艣膰. Mo偶e to obejmowa膰 programy lojalno艣ciowe, specjalne oferty dla sta艂ych klient贸w i inne dzia艂ania.

Lejek aktywacji pomaga firmom maksymalizowa膰 warto艣膰 potencjalnych klient贸w, kt贸rzy zostali ju偶 pozyskani, ale jeszcze nie stali si臋 aktywnymi klientami. Poprzez dostarczanie warto艣ciowych tre艣ci, edukacj臋 i odpowiednie zach臋ty do dzia艂ania, firmy mog膮 zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie i konwersje, co przek艂ada si臋 na sukces biznesu.

Co to jest monetization funnel

Lejek monetyzacji, znany tak偶e jako lejek monetarny lub lejek sprzeda偶y, to cz臋艣膰 lejka marketingowego, kt贸ra skupia si臋 na konwersji klient贸w lub potencjalnych klient贸w na wy偶sze poziomy warto艣ci transakcji. Celem lejka monetyzacji jest zwi臋kszenie warto艣ci 偶yciowej klienta (Customer Lifetime Value, CLV) poprzez zach臋canie ich do dokonywania dodatkowych zakup贸w lub korzystania z us艂ug na wy偶szym poziomie. Ten rodzaj lejka jest szczeg贸lnie istotny dla firm, kt贸re chc膮 zwi臋kszy膰 przychody i rentowno艣膰 poprzez maksymalizacj臋 warto艣ci ka偶dego klienta. Oto podstawowe etapy lejka monetyzacji:

  1. Aktywni klienci: W lejku monetyzacji znajduj膮 si臋 ju偶 aktywni klienci, kt贸rzy dokonali zakupu lub skorzystali z us艂ug firmy.
  2. Segmentacja: Podobnie jak w przypadku lejka aktywacji, warto segmentowa膰 klient贸w na podstawie ich zachowa艅 i preferencji. Dzi臋ki temu mo偶na dostosowa膰 ofert臋 i komunikacj臋 do konkretnych grup.
  3. Dodatkowe oferty: Firma prezentuje klientom dodatkowe oferty, ulepszenia lub opcje, kt贸re mog膮 zwi臋kszy膰 warto艣膰 ich zakup贸w lub korzystania z us艂ug. To mo偶e obejmowa膰 produkty o wy偶szych cenach, subskrypcje, dodatkowe funkcje lub us艂ugi.
  4. Personalizacja: Personalizacja oferty i komunikacji jest kluczowa. Firma dostosowuje propozycje do indywidualnych potrzeb klienta, pokazuj膮c, jakie korzy艣ci mog膮 uzyska膰 poprzez zakup wy偶szej warto艣ci produkt贸w lub us艂ug.
  5. Up-Selling i Cross-Selling: W tej fazie firma mo偶e stosowa膰 strategie up-sellingu, czyli zach臋cania klient贸w do zakupu dro偶szych wersji produkt贸w, oraz cross-sellingu, czyli promowania dodatkowych produkt贸w lub us艂ug uzupe艂niaj膮cych ich zakupy.
  6. Programy lojalno艣ciowe: Firma mo偶e oferowa膰 programy lojalno艣ciowe, nagradzaj膮ce klient贸w za cz臋stsze zakupy lub korzystanie z us艂ug. Programy te mog膮 przekona膰 klient贸w do pozostania lojalnymi i dokonywania powtarzaj膮cych si臋 zakup贸w.
  7. Nurturing klient贸w: Kontynuowanie budowania relacji z klientami jest istotne. Firma dba o utrzymanie kontaktu z klientami, dostarczaj膮c warto艣ciowe tre艣ci, oferty specjalne i wsparcie, kt贸re utrzymuj膮 ich zainteresowanie i zaufanie.
  8. Konwersja na wy偶szy poziom warto艣ci: Celem jest przekszta艂cenie klient贸w w klient贸w p艂ac膮cych najwy偶sz膮 cen臋, co mo偶e obejmowa膰 zakup produkt贸w lub us艂ug na wy偶szym poziomie warto艣ci lub wyb贸r opcji o wy偶szym marginesie zysku.

Lejek monetyzacji jest kluczowym narz臋dziem dla firm d膮偶膮cych do zwi臋kszenia swojego przychodu i rentowno艣ci poprzez maksymalizacj臋 warto艣ci ka偶dego klienta. Poprzez odpowiednie strategie i dzia艂ania mo偶na skutecznie przekszta艂ci膰 aktywnych klient贸w w klient贸w p艂ac膮cych najwy偶sz膮 cen臋, co przyczynia si臋 do d艂ugoterminowego sukcesu firmy.

Co s膮dzisz o wpisie pt. Lejek zakupowy – czym si臋 charakteryzuje? Daj zna膰 w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Co to jest lejek zakupowy inaczej lejek konwersji?

Lejek zakupowy to termin marketingowy, kt贸ry opisuje proces, w kt贸rym potencjalny klient przechodzi przez seri臋 etap贸w, zanim dokona zakupu. Lejek zakupowy zwykle sk艂ada si臋 z kilku krok贸w, takich jak uwaga, zainteresowanie, decyzja i dzia艂anie, i jest u偶ywany do opisania i zrozumienia procesu, w jaki spos贸b ludzie podejmuj膮 decyzje zakupowe. Lejek zakupowy jest cz臋sto stosowany przez marketer贸w i sprzedawc贸w, aby lepiej zrozumie膰 i wp艂yn膮膰 na proces zakupowy swoich potencjalnych klient贸w.

O czym 艣wiadczy bardzo szeroki na g贸rze a w膮ski na dole lejek zakupowy?

Szeroki na g贸rze a w膮ski na dole lejek zakupowy 艣wiadczy o tym, 偶e wiele os贸b jest zainteresowanych produktem lub us艂ug膮, ale tylko niewielka cz臋艣膰 z nich ko艅czy proces zakupowy i dokonuje transakcji. Ten w膮ski w dolnej cz臋艣ci lejek mo偶e by膰 spowodowany wieloma czynnikami, takimi jak niska jako艣膰 strony internetowej, niejasne informacje o produkcie, trudne procesy zakupowe lub niska jako艣膰 obs艂ugi klienta. W celu zwi臋kszenia konwersji i wype艂nienia lejka zakupowego, firmy musz膮 zidentyfikowa膰 i usun膮膰 te przeszkody, kt贸re uniemo偶liwiaj膮 klientom dokonanie zakupu.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Lejek zakupowy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[definicja, przyk艂ady]
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej