Jak pozyskiwa膰 ciep艂e leady B2B z SEO?

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Jak pozyskiwa膰 ciep艂e leady B2B z SEO?
Loading
/

Leady pozyskiwa膰 mo偶e ka偶dy, ale kwalifikowane leady, albo ciep艂e to ju偶 nie takie proste.

Bo tak na prawd臋 to nikt nie chce kontakt贸w do os贸b kt贸re nie maja pieni臋dzy na Tw贸j produkt, albo tylko zabior膮 Ci czas a i tak nie kupi膮.

Wszyscy chcemy aby:

  • by艂o ich sta膰
  • kupili w mo偶liwie jak najkr贸tszym czasie
  • i mieli obecnie nagl膮c膮 potrzeb臋

To czego dzisiaj Ciebie naucz臋 dzia艂a nie tylko w b2b, ale tak偶e w b2c i produktach high ticket.

Przeci臋ty cykl sprzeda偶owy w b2b trwa od 6-12 miesi臋cy.

Dlaczego? Raz 偶e jest tu wielu decydent贸w, a dwa 偶e osoby robi膮 du偶o researchu i por贸wnuj膮 opcje, a czasem po prostu odwlekaj膮, a偶 problem nie stanie si臋 pal膮cy i trzeba co艣 z nim zrobi膰 szybko.

Twoim zadaniem jest to aby liczb臋 tych touchpoint贸w podczas researchu przechyli膰 na swoj膮 stron臋, czyli powiniene艣 tworzy膰 content dla ka偶dego z tych etap贸w.

Pierwszy z nich to raporty, og贸lne zapytania np najlepszy CRM itp.

Drugi z nich to por贸wnania.

Zobacz przyk艂adowe strony kt贸re por贸wnuj膮 r贸偶ne firmy i rozwi膮zania.

Mo偶esz tutaj u偶ywa膰 fraz brandowych.

Trzeci to r贸偶ne zapytania kt贸re mo偶esz sprawdzi膰 w GSC jako long taile, a tak偶e w swoim ulubionym keyword reseach tool’u.

Najlepsze narz臋dzia do wyszukiwania s艂贸w kluczowych:

  1. KWFinder.
  2. Answer the Public.
  3. Semrush.
  4. Contadu.
  5. Google Keyword Planner.
  6. Google Suggest.
  7. Google Search Console.
  8. Raport wyszukiwanych hase艂 Google Ads.
  9. Trendy Google.
  10. Senuto.
  11. SurferSEO.
  12. Ahrefs.

Te zapytania maj膮 z regu艂y bardzo ma艂膮 liczb臋 wyszukiwa艅 w miesi膮cu wi臋c wielu SEOwc贸w je pomija, ale to one przynosz膮 najbardziej kwalifikowane leady.

Bo jak kto艣 wpisuje co艣 takiego w google to musi by膰 bardzo doedukowany.

Wyr贸偶niamy 4 rodzaje.

User intent intencje u偶ytkownika
User intent intencje u偶ytkownika

Rodzaje s艂贸w kluczowych

  1. Generyczne s艂owa kluczowe (frazy og贸lne), np. sukienki.
  2. Frazy z d艂ugim ogonem (long-tail keywords), jak膮 agencj臋 SEO wybra膰.
  3. Frazy brandowe, np. buty Nike.
  4. Frazy produktowe/transakcyjne, np. Nike AirMax 123.
  5. Frazy lokalne, np. Kwiaciarnia Warszawa.
  6. Frazy informacyjne, np. jak wybi膰 film na YouTube.

Najpro艣ciej mo偶emy powiedzie膰 偶e powiniene艣 sobie wyobra偶a膰 2 u偶ytkownik贸w kt贸rzy przeszukuj膮 Twoj膮 witryn臋.

Researczer kt贸ry szuka og贸lnych informacji i decydent, lub uzytkownik ko艅cowy.

Oczywi艣cie narz臋dzia do wyszukiwania s艂贸w kluczowych nie zbieraj膮 wszystkich zapyta艅,

15% wyszukiwa艅 w Google jest unikalnych, co stanowi 1,275 miliarda unikalnych zapyta艅 ka偶dego dnia.

wi臋c jak mo偶esz znale藕c takie smaczki?

wyka偶 si臋 kreatywno艣ci膮:

Porozmawiaj z dzia艂em handlowym u siebie w firmie i niech zaczn膮 spisywa膰 wszystkie pytania jakie maj膮 leady.

Po drugie zobacz co u偶ytkownicy wpisuj膮 w okienko liveczat, albo w wyszukiwark臋 w Twojej witrynie.

Wa偶na uwaga.

Pami臋taj 偶e co innego wpisuj膮 u偶ytkownicy, a co innego Ty jako znawca w swojej bran偶y.

Chodzi mi tutaj o fachowe s艂ownictwo.

Autosuggest (autouzupe艂nianie)

Znajd藕 odmiany swojego s艂owa kluczowego w Google, Youtube i Bing Suggest. Po prostu wpisz s艂owo kluczowe w pasku wyszukiwania, nie wciskaj enter i zobacz jakie sugestie dostajesz.

youtube autocpltete sugestie google bing

To 艣wietne frazy kluczowe, kt贸re mo偶esz doda膰 do swojej listy.

A to dlatego, 偶e je艣li Google zasugeruje s艂owo kluczowe, to masz pewno艣膰, 偶e wiele os贸b go szuka.

Oczywi艣cie mo偶esz te偶 u偶y膰 innych silnik贸w wyszukiwarek ni偶 te kt贸re zasugerowa艂em jak np. Allegro, czy Amazon Suggest:

amazon sugestie s艂贸w kluczowych z d艂ugiego ogona
amazon sugestie s艂贸w kluczowych z d艂ugiego ogona

Google Trends

Google trends doskonale sprawdzi si臋 do tworzenia planu contentowego dla temat贸w.

Upewnij si臋, 偶e sprawdzasz r贸wnie偶 zak艂adki:

  • podobne zapytania
  • podobne tematy
Google trends podobne zapytania i tematy
Google trends podobne zapytania i tematy

Answer The Public

Darmowe narz臋dzie Answer The Public (niestety nie podaje miesi臋cznej liczby wyszuka艅 i s艂u偶y g艂贸wnie do badania pyta艅, a nie fraz podstawowych).

answer the public
answer the public

Na przyk艂ad, je艣li prowadzisz bloga o marketingu i wpiszesz 鈥瀙ozycjonowanie stron鈥, lub 鈥瀞eo鈥 w ATP dostaniesz:

answer the public seo pozycjonowanie

To narz臋dzie SEO wygeneruje pytania, kt贸re ludzie wpisuj膮 w wyszukiwark臋.

answer the publicprzyk艂adowe pytania
answer the public przyk艂adowe pytania

Kolejne to narz臋dzie prosto od Google.

Planer S艂贸w Kluczowych Google Keyword Planner

Google keyword planner, czyli GKP.

Narz臋dzie propozycji s艂贸w kluczowych pomo偶e Tobie dowiedzie膰 si臋, ile os贸b wpisuje dane s艂owa kluczowe i jak trudno b臋dzie zdoby膰 wysok膮 pozycj臋 dla tego has艂a.

Je艣li chodzi o planer s艂贸w kluczowych google to wygl膮da on mniej wi臋cej tak:

planer s艂贸w kluczowych google keyword planner GKP

Okej

Kwesti臋 s艂贸w kluczowych mamy ju偶 za艂atwion膮.

Teraz pora na optymalizacj臋 landing page.

Pami臋taj o nag艂贸wkach, nie pisz jeste艣my firm膮 tak膮 i tak膮

Tylko z jednej strony dawaj korzy膰 odwiedzaj膮cym, z drugiej musisz brzmie膰 intryguj膮ca aby ich zainteresowa do zostawienia Tobie danych kontaktowych.

Sam tekst na landingu r贸wnie偶 powinien tak brzmie膰, wi臋c nie pisz: jeste艣my wi臋ksi, mamy wi臋ksze biuro ni偶 konkurencja, d艂u偶ej istniejemy na rynku itp. To nie interesuje ludzi. Ich interesuje to co mo偶esz dla nich z robi膰.

I dbaj o to aby materia艂 z landinga odpowiada艂 tre艣ci reklamy.

cz臋sto widz臋 na stronach na przyk艂ad inne lead magnety do pobrania, takie kt贸re nie s膮 powi膮zane ze stron膮 na kt贸rej jest u偶ytkownik, najcz臋sciej reklamuj膮 inn膮 us艂ug臋.

Formularze

Du偶o czy ma艂o p贸艂?

A jaki masz dzia艂 handlowy? Je艣li dobrzy sprzedawcy to mo偶esz dac ma艂o p贸l aby by艂o jak najwi臋cej lead贸w.

Ale je艣li chcesz odsia膰, to dodaj pytania kwalifikuj膮ce.

Np bud偶et, kiedy chce zacz膮膰 itp.


Pozyskiwanie ciep艂ych lead贸w B2B (Business-to-Business) za pomoc膮 SEO (Search Engine Optimization) jest strategicznym procesem maj膮cym na celu przyci膮gni臋cie wysokiej jako艣ci ruchu na stron臋 internetow膮 firmy, a nast臋pnie przekszta艂cenie tego ruchu w leady gotowe do dalszej interakcji biznesowej. Oto kilka kluczowych strategii, kt贸re mog膮 pom贸c w efektywnym pozyskiwaniu ciep艂ych lead贸w B2B poprzez SEO:

1. Zrozumienie intencji wyszukiwania

Zacznij od dog艂臋bnego zrozumienia, jakie zapytania i frazy kluczowe s膮 u偶ywane przez Twoj膮 docelow膮 grup臋 B2B podczas wyszukiwania produkt贸w lub us艂ug, kt贸re oferujesz. Skupienie si臋 na intencji wyszukiwania pozwoli dostosowa膰 tre艣膰 do konkretnych potrzeb i pyta艅 Twoich potencjalnych klient贸w.

2. Tworzenie warto艣ciowych tre艣ci

Publikuj wysokiej jako艣ci, edukacyjne tre艣ci, kt贸re odpowiadaj膮 na specyficzne pytania i potrzeby Twojej grupy docelowej. Przyk艂ady to:

  • Artyku艂y blogowe,
  • Bia艂e ksi臋gi,
  • Studia przypadk贸w,
  • Poradniki,
  • Webinary.

Te tre艣ci nie tylko pomagaj膮 w rankingu SEO, ale tak偶e pozycjonuj膮 Twoj膮 firm臋 jako eksperta w bran偶y.

3. Optymalizacja dla wyszukiwania lokalnego

Dla firm B2B, zw艂aszcza tych oferuj膮cych us艂ugi na okre艣lonym obszarze geograficznym, optymalizacja dla wyszukiwania lokalnego mo偶e by膰 kluczowa. U艂atwia to potencjalnym klientom znalezienie Twojej firmy, gdy szukaj膮 lokalnych dostawc贸w.

4. U偶ywanie s艂贸w kluczowych Long-Tail

D艂ugie frazy kluczowe (long-tail keywords) maj膮 mniejsz膮 konkurencj臋 i cz臋sto wskazuj膮 na wi臋ksz膮 intencj臋 zakupow膮. Dostosowanie tre艣ci do d艂ugich fraz kluczowych mo偶e przyci膮gn膮膰 bardziej ukierunkowany ruch.

5. Poprawa do艣wiadczenia u偶ytkownika (UX) na stronie

Strona 艂atwa w nawigacji, szybko 艂aduj膮ca si臋 i dostosowana do urz膮dze艅 mobilnych zwi臋ksza szanse na utrzymanie potencjalnego klienta i przekszta艂cenie go w lead. Warto zadba膰 o klarown膮 struktur臋 strony, intuicyjne menu oraz szybko艣膰 艂adowania.

6. Wykorzystanie narz臋dzi do analizy i monitorowania SEO

Narz臋dzia takie jak Google Analytics, Ahrefs czy SEMrush pozwalaj膮 艣ledzi膰, jakie s艂owa kluczowe generuj膮 ruch, monitorowa膰 zachowanie u偶ytkownik贸w na stronie i dostosowywa膰 strategi臋 SEO w oparciu o zebrane dane.

7. Budowanie link贸w zwrotnych

Linki zwrotne (backlinks) z autorytatywnych stron w Twojej bran偶y mog膮 znacznie poprawi膰 ranking SEO. Warto skupi膰 si臋 na budowaniu naturalnych link贸w poprzez publikacj臋 warto艣ciowych tre艣ci i nawi膮zywanie relacji z innymi stronami bran偶owymi.

8. Optymalizacja profili w mediach spo艂eczno艣ciowych

Cho膰 media spo艂eczno艣ciowe bezpo艣rednio nie wp艂ywaj膮 na SEO, aktywno艣膰 na tych platformach mo偶e zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 Twoich tre艣ci i przyci膮gn膮膰 ruch na stron臋. Regularne publikowanie i anga偶owanie si臋 z odbiorcami buduje 艣wiadomo艣膰 marki.

9. Personalizacja i segmentacja tre艣ci

Dostosowywanie tre艣ci do r贸偶nych segment贸w Twojej grupy docelowej B2B mo偶e zwi臋kszy膰 ich trafno艣膰 i skuteczno艣膰 w generowaniu lead贸w.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 0 / 5. Liczba g艂os贸w: 0

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!