Zawartość strony
Generowanie leadów to jedno z głównych wyzwań, przed jakimi stają firmy. Jeśli chcesz rozwijać swój biznes i przychody, potrzebujesz stałego strumienia kwalifikowanych leadów. Leady ostatecznie zamieniają się w klientów, dlatego Twoja strategia marketingu cyfrowego ma kluczowe znaczenie.
W tym tekście poznasz najlepsze metody jak generować leady.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama:
Jeśli zmagasz się z odbieraniem telefonów, wypełnianiem formularzy kontaktowych i ogólnie z klientami, poniższa długoterminowa strategia będzie bardzo przydatna. Niezależnie od tego, czy szukasz leadów Business to Business (B2B), czy Business to Consumer (B2C), techniki generowania leadów są niezbędne. Więc jak generować leady?
Każdy potencjalny klient lub prospekt, który wykazuje zainteresowanie Twoją firmą. Gdy ktoś do Ciebie dzwoni lub kontaktuje się z Tobą, aby uzyskać więcej informacji, zostanie to uznane za potencjalny kontakt. Ponadto leadem może być pojedyncza osoba lub cała firma, która chce współpracować z Twoją firmą.
Firma potrzebuje długoterminowych klientów i nowych klientów, aby utrzymać się na powierzchni i odnieść sukces. Agencja marketingowa musi pozyskiwać nowych klientów oprócz dotychczasowych klientów. Pozyskiwanie potencjalnych klientów jest ważne, ponieważ każdy nowy lead klienta ma określoną wartość dla Twojej firmy, a im więcej potencjalnych klientów pozyskujesz, tym większą sprzedaż możesz osiągnąć.
Aby prawidłowo rozwijać swoją firmę dzięki marketingowi internetowemu, potrzebujesz spójnej strategii badania słów kluczowych, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, marketingu w mediach społecznościowych, marketingu treści, marketingu e-mailowego i płatnych reklam.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Gdy próbujesz generować leady online, bardzo przydatne będą poniższe wskazówki i strategie. U nas w UniqueSEO, wierzymy w dostarczanie długoterminowych rozwiązań, ponieważ nie ma szybkich, magicznych sposobów, jeśli chodzi o prowadzenie nowego biznesu. Pamiętaj, że konkurujesz z każdą firmą w swojej branży, która dostarcza te same produkty i/lub usługi.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Więc zacznijmy, oto jak generować leady.
Lead magnet może być promocją, ofertą, darmową zachętą lub dowolnym powodem, dla którego potencjalny klient się z Tobą skontaktuje. W przypadku niektórych producentów oprogramowania głównym magnesem jest bezpłatna wersja próbna z wykorzystaniem ich oprogramowania. W przypadku firm, które sprzedają produkt edukacyjny, ich głównym magnesem mogą być bezpłatne treści edukacyjne. Jeśli chodzi o firmę usługową, magnesem wiodącym może być zniżka dla pierwszego klienta lub recenzje i referencje klientów, które świadczą o dobrej obsłudze.
Jeśli masz za sobą lata doświadczenia, jak możesz to pokazać potencjalnym klientom? Jedną z najlepszych metod jest tworzenie treści, które rozwiązują ich problemy. Na przykład film o tym, jak rozliczać podatki i film o odpisach podatkowych dla małych firm, przyciągnie potencjalnych klientów, jeśli będzie przydatny.
Niektórzy właściciele firm uważają, że rozdawanie darmowych informacji spowoduje utratę klientów. Jednak nawet jeśli edukujesz niektórych potencjalnych klientów, inni zdecydują się skontaktować z Tobą, aby skorzystać z Twojego doświadczenia.
Moje filmy z YouTube przyciągają potencjalnych klientów.
Jeśli głównym celem Twojej firmy jest kierowanie próśb o terminy rozmowy, powinieneś mieć kalendarz na swojej stronie internetowej, który umożliwia ludziom rezerwowanie dostępnych terminów. Z drugiej strony, jeśli chcesz generować połączenia telefoniczne, powinieneś mieć klikalne przyciski połączeń w swojej witrynie mobilnej i swój numer w wersji na komputery.
Do optymalizacji współczynnika konwersji możesz używać Google Analytics, najczęściej do śledzenia kluczowych wskaźników wydajności. Następnie możesz przetestować swoje oferty, projekt witryny i różne rodzaje treści, aby zwiększyć współczynnik konwersji.
Strony docelowe to miejsca, do których Twoja firma może wysyłać ruch z płatnych reklam. Mogą być również wykorzystywane do kierowania ruchu w witrynie, dzięki czemu możesz zwiększyć liczbę wypełnianych formularzy kontaktowych i połączeń telefonicznych. Wreszcie, Twoja strona główna powinna być uważana za stronę docelową, ponieważ generalnie ma dużo wyświetleń i powinna również przyciągać potencjalnych klientów.
Marketing treści to proces planowania rodzajów treści, tworzenia strategii treści, śledzenia kalendarza treści i konsekwentnego udostępniania treści. Marketing Twoich treści będzie się poprawiał z biegiem czasu, gdy będziesz budować grono odbiorców w mediach społecznościowych i odbiorców poczty e-mail.
Kluczem do wykorzystania treści do powiększania grona odbiorców jest spójność. Pozyskiwanie potencjalnych klientów i zarabianie na firmie jest łatwiejsze, gdy zwiększysz swój zasięg w internecie.
Marki, które odnoszą największe sukcesy, są w stanie pisać posty na blogu, tworzyć filmy, nagrywać podcasty i tworzyć treści społecznościowe. Jeśli masz już świetny wpis na blogu na dany temat, jeśli możesz zmienić przeznaczenie informacji za pomocą różnych mediów, możesz dotrzeć do większej liczby osób. Istnieją firmy, które przyciągają tysiące, a nawet miliony ludzi z kanałów społecznościowych, takich jak Pinterest, Twitter, Facebook, YouTube i innych.
Najlepiej skoncentrować się na kanałach społecznościowych, z których najchętniej korzystają Twoi potencjalni klienci.
Płatne kampanie reklamowe to jeden z najlepszych sposobów na generowanie większej liczby leadów online. Chociaż musisz płacić za kliknięcia swojej oferty, powinieneś skorzystać z marketingu w wyszukiwarkach, reklamy PPC i retargetingu, aby sprawdzić, czy możesz uzyskać pozytywny ROAS dla swojej firmy. Testowanie sieci płatnych ma sens, ale najpierw skupiłbym się na SEO, marketingu treści, marketingu w mediach społecznościowych i marketingu e-mailowym.
Lead sprzedażowy, każdy chce go pozyskać. Dobry marketer wie jak zoptymalizować etap lejka i jak wygląda cykl zakupowy prospecta. Cel biznesowy możemy zrealizować na kilka sposobów. Newsletter, social media, linkedin… adres strony który wpiszesz w wyszukiwarkę pod cel zdobycia leada powinien być zależny od tego gdzie jest Twoja grupa docelowa odbiorców.
Dalej powinieneś zadbać o swój landing page, tak aby dział sprzedaży miał już jak najbardziej ułatwioną pracę. Bo samo lead generation to proces na którym można wiele zyskać, ale też stracić jeśli leady będą słabej jakości.
Wiem że wielu ma chrapkę na leady b2b, w sumie większości z nas lepiej pracuje się z firmami niż osobami indywidualnymi, ale proces generowania leadów działa również w b2c.
Ważny jest dopracowany lejek sprzedażowy, marketing automation, w tym e-mail marketing i reklama, bo tylko wtedy będziemy generować leady sprzedażowe.
W swojej ofercie posiadamy liczne case study i przykłady lead nurturing stosując właśnie głownie lead ads do pozyskiwania klientów.
Proces pozyskiwania zawiera również tzw lead scoring. Każde zapytanie ma tworzyć określoną konwersję. Bo samo pozyskiwanie leadów sprzedażowych jeśli wezwanie do działania dla osób zainteresowanych jest najzwyczajniej w świecie „słabe” nic tu nie pomoże. Cold, czyli ten zimny kontakt potrzebuje jasnej instrukcji działania.
Jako agencja digital tworzymy dla Ciebie specjalne działania marketingowe i dobieramy najlepszy ze sposobów na generowanie leadów.
Zapomnij o mało skutecznych metodach, spam i cold mailing, czy telefonowanie na zimno. Jasne numer telefonu, czy adres email do firmy możesz pobrać na ich stronie internetowej ale nie o to chodzi. Poza tym wiesz, RODO…
To nie będą wartościowe leady, a raczej rozwścieczeni ludzie. Także dane kontaktowe zawsze musisz zdobywać legalnie. Mam nadzieję że ten przewodnik po generowaniu leadów pokazał Ci kilka sposobów na pozyskiwanie zainteresowanych produktem lub usługą. Zbieranie leadów to nie branding, czy świadomość marki.
Skala jakości leadów zależy od Twojej strategi, która musi być JASNYM I SKALOWALNYM systemem, tak aby zbierać tylko tych którzy wykazują potencjalne zainteresowanie, na skutej Twojej świetnej kampanii marketingowej.
Na sam koniec krótka piłka.
Możesz dalej tracić czas i pieniądze, albo powierzyć swoje kampanie nam. Marketing b2b i b2c to dla nas chleb powszedni. Każdy subskrybent będzie dla Ciebie wartościowy. Skorzystaj więc z naszych sposobów na pozyskiwanie leadów.
Skontaktuj się już teraz.
Długoterminowe generowanie leadów sprowadza się do tworzenia treści, optymalizacji strony internetowej, optymalizacji współczynnika konwersji, SEO i płatnej reklamy. Musisz stale udoskonalać i ulepszać swoją strategię. Ostatecznie, jeśli nie tworzysz konsekwentnie treści i nie koncentrujesz się na budowaniu publiczności, nie zwiększysz swojej obecności cyfrowej.
Firmy z nieskończoną liczbą potencjalnych klientów zazwyczaj mają duży zasięg online, witrynę o dużym ruchu i mnóstwo oryginalnych treści. Jako użytkownik naszej strony chcemy Ci oferować najlepsze usługi. Jeśli chcesz generować leady b2b to zapraszamy do kontaktu.
PS. Z chęcią wtajemniczymy Cię w najlepsze narzędzia do generowania leadów jakie obecnie istnieją dla marketerów b2b. Przekonaj się sam o tym jak generować leady.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Stara metoda generowania leadów zakłada tworzenie treści, w przypadku których jeśli osoba chce je zobaczyć to musi zostawić swoje dane kontaktowe (tzw. lead magnet i gated content). Nowa metoda zakłada inbound marketing (demand generation), czyli przez content dostosowany do potrzeb odbiorców i jego właściwą dystrybucję, to firmy w B2B same przychodzą do nas.
Lead generation to działania, których zadaniem jest pozyskiwania danych kontaktowych potencjalnych klientów dla firm, poprzez wzbudzenie zainteresowania ofertą.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |