Zawartość strony
W tym artykule poruszymy podstawowe koncepcje marketingu. Istota marketingu to sposób działania i zarządzania w firmie, zorientowany na rynek i klienta. Więc wyróżnić poniżej możemy kilka podstawowych zasad.
Istota marketingu to:
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Podstawową istotą marketingu jest proces społeczny i zarządczy, w ramach którego jednostki lub firmy uzyskują to, czego potrzebują lub chcą, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę między sobą wartościowych produktów.
Marketing definicja Kotler: Dr Philip Kotler definiuje marketing jako naukę i sztukę odkrywania, tworzenia i dostarczania wartości w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego z zyskiem. Marketing identyfikuje niespełnione potrzeby i pragnienia.
Potrzeby to podstawowe wymagania, których człowiek potrzebuje do istnienia. Składają się one głównie z wody, jedzenia, odzieży i schronienia. Wraz z tymi potrzebami, niektóre inne potrzeby, które są wymagane to edukacja, opieka medyczna, rozrywka i rekreacja. To trudne zadanie dla marketera, aby zidentyfikować co tak na prawdę pragnie klient, ponieważ oni sami mogą nie być świadomi swoich potrzeb, a nawet jeśli są, to mogą nie być w stanie jasno ich przedstawić.
Pogląd, że marketer kreuje potrzeby, jest błędny. Potrzeba faktycznie istnieje na rynku; marketer musi po prostu zidentyfikować te potrzeby, uświadomić i sprawić, by klienci uwierzyli, że tylko ich firma jest w stanie zaspokoić te podstawowe pragnienia.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Potrzeby można dalej podzielić na 5 typów, jako:
Potrzeby są o krok przed pożądaniem i są w dużej mierze zależne od sytuacji człowieka. Potrzeba staje się pragnieniem, gdy jest skierowana do określonego obiektu. Pragnienia projektowane są zgodnie z gustem i preferencjami społeczeństwa.
Potrzeby już istnieją na rynku; jednak pragnienia mogą być tworzone przez marketerów. Można również powiedzieć, że „Potrzeba i Chęć” to pojęcia względne, ponieważ produkt może być przez kogoś uznany za potrzebę, ale może też być postrzegany jako pragnienie przez innych.
Popyt powstaje wtedy, gdy klient chce kupić dany produkt i ma możliwość za niego zapłacić. Firma powinna zbadać nie tylko, ile osób chce mieć swój produkt, ale także ile faktycznie byłoby na niego stać.
Np. Wiele osób chciałoby kupić Lamborgini; jednak istnieje tylko niewielki segment, który może sobie pozwolić na jego zakup, co odzwierciedla popyt na rynku na ten samochód.
Popyt = Gotowość do zapłaty + Zdolność do zapłaty
Wartość odzwierciedla sumę postrzeganych przez klientów korzyści i kosztów materialnych i niematerialnych. Tutaj koszty obejmują zarówno koszty ekonomiczne, jak i pozaekonomiczne, podczas gdy korzyści obejmują zarówno te materialne, jak i niematerialne. Produkt lub usługa odnoszą sukces, gdy dostarcza kupującym wartość i satysfakcję. Wartość to zazwyczaj połączenie jakości, obsługi i ceny.
Wartość wzrasta wraz z jakością i obsługą, a maleje wraz z ceną. Wartość jest pojęciem względnym, ponieważ postrzegana korzyść dla jednej osoby może nie być korzyścią dla innych. Zmiany wartości oparte na czasie, miejscu i ludziach w odniesieniu do zmieniających się czynników środowiskowych. To twórczy proces istoty marketingowej jako wymiany między ludźmi i organizacjami na rynku.
Firmy starają się wymyślić listę dodatkowych korzyści, które mogą zapewnić w oparciu o gust i preferencje klientów. Produkt o wysokiej wartości nie tylko pomaga firmie w pozyskiwaniu nowych klientów, ale także pomaga zatrzymać obecnych.
Jest to czynność uzyskania przedmiotu, który ktoś potrzebuje od drugiej osoby, oferując w zamian coś innego. Marketing ma miejsce, gdy jednostki decydują się na zaspokojenie potrzeb i pragnień poprzez wymianę. Marketing pomaga stworzyć środowisko biznesowe, w którym może mieć miejsce wymiana wartości.
Aby doszło do wymiany:
Np. Mężczyzna odwiedzający cukiernię może mieć wystarczająco dużo pieniędzy, aby kupić ciastko, podczas gdy sieć cukierni powinna mieć to ciastko. Jeśli klient nie może się porozumieć, albo uzna, że nie chce ciastka, albo nie ma dość pieniędzy, żeby je kupić, to nie będzie wymiany. Jeśli wszystkie wymagane warunki zostaną spełnione, nastąpi wymiana pieniędzy na ciastko.
Klienci i konsumenci są używani zamiennie do określenia tej samej osoby, ale istnieje różnica. Ścieżka produktu, po jego zakupie, odróżnia klienta od konsumenta.
Jeżeli osoba fizyczna kupuje rzecz na własny użytek, to jest ona konsumentem; jeśli jednak osoba fizyczna kupuje produkt w prezencie lub kupuje go dla kogoś innego z jakiegokolwiek powodu, wówczas osobą kupującą ten produkt jest klientem, a osobą, która użyje produktu lub skorzysta z jego zakupu, jest rzeczywisty konsument.
Klient może być konsumentem, ale konsument może, ale nie musi być klientem.
Np. Jeśli ktoś kupuje auto dla siebie, to jest zarówno klientem, jak i konsumentem tego samochodu, ale jeśli ojciec kupuje auto dla swojego syna, to ojciec będzie klientem, a syn konsumentem.
Zadowolenie odzwierciedla ocenę postrzeganej wydajności produktu w odniesieniu do oczekiwań. Zadowolenie klienta z zakupu zależy od tego, na ile wydajność produktu spełnia jego oczekiwania.
W skrócie:
Zadowoleni klienci będą wielokrotnie kupować produkt i polecać to samo innym; jednak niezadowoleni klienci mogą przejść do konkurencji i zniechęcić innych do zakupu produktu. Marketerzy powinni być ostrożni przy ustalaniu oczekiwań. Jeśli stawiają zbyt niskie oczekiwania, mogą zadowolić tych, którzy kupują, ale nie przyciągną wystarczającej liczby klientów. Jeśli podniosą zbyt wysokie oczekiwania, klient może być rozczarowany.
Zachwyt klienta można zdefiniować jako efekt dostarczenia produktu lub usługi, która przewyższa oczekiwania klienta w korzystnym doświadczeniu.
Wydajność > Oczekiwania → Zadowolony klient
W większości przypadków zachwyceni klienci wracają z powodu wspaniałych usług, jakie otrzymali od firmy. Istota marketingu jako w postaci zadowolenia klienta bezpośrednio wpływa na sprzedaż i rentowność firmy, ponieważ wyróżnia firmę oraz jej produkty i usługi na tle konkurencji.
Zachwyt klienta może wywołać sam produkt, towarzyszące mu standardowe usługi i/lub interakcja z ludźmi na pierwszej linii. Interakcja klienta z personelem jest największym źródłem możliwości tworzenia rozkoszy, ponieważ może być spersonalizowana i dostosowana do konkretnych potrzeb i życzeń klienta. Podczas kontaktów z punktami styku w firmie można zapewnić więcej niż tylko obsługę klienta.
Osoba na pierwszej linii może zaskoczyć klienta, okazując mu szczere osobiste zainteresowanie, oferując drobne uwagi, które mogą zadowolić klienta lub znaleźć rozwiązanie dostosowane do konkretnych potrzeb klienta.
Pracownicy są w stanie zbudować relację między klientem a marką.
Lojalność można zdefiniować jako silne przekonanie klienta, że oferta produktów/usług danej organizacji pozostaje dla niego najlepszą opcją. O klientach mówi się, że są lojalni, gdy konsekwentnie kupują określony produkt lub markę przez dłuższy czas.
Lojalność to także klienci, którzy są, nawet jeśli może być problem z produktami lub usługami firmy, tylko dlatego, że organizacja była dla nich dobra w przeszłości i zajmowała się ich problemami za każdym razem, gdy się pojawiały. Oznacza to, że klienci nie wyszukują konkurentów i nawet w kontakcie z konkurencją nie wykazują zainteresowania nimi.
Oznacza to również, że klient chce poświęcić czas i wysiłek na komunikację z organizacją, aby budować na wcześniejszych sukcesach i przezwyciężać wszelkie słabości. Lojalność można zmierzyć, mierząc siłę relacji między kupującym a sprzedającym lub między organizacją a jej klientem.
Prawdziwa lojalność wymaga zarówno udziału w portfelu, jak i w sercu, aby lojalni klienci nadal kupowali, nawet jeśli czynniki sytuacyjne mogą utrudnić ponowny zakup, takie jak brak zapasów lub alternatywni dostawcy próbują przekonać klientów do korzystanie z ofert promocyjnych. Np. Klient lojalny wobec określonej marki, takiej jak telefony apple, zawsze będzie chciał odkupić telefony apple, niezależnie od wielu innych konkurentów oferujących te same funkcje za stosunkowo niską cenę.
Istota Marketingu to proces, który ma na celu zainteresować grupę ludzi zakupem produktów lub usług firmy. Jest to funkcja organizacyjna i zestaw procesów, które współpracują ze sobą, aby skutecznie, wydajnie i zyskownie służyć rynkowi. Jest to zestaw procesów tworzenia, komunikowania i dostarczania wartości klientom oraz zarządzania relacjami z klientami w sposób korzystny dla organizacji i jej interesariuszy.
Marketing to wszystkie te istotne działania, które ułatwiają handel. Obejmują one działania identyfikujące potrzeby konsumentów, takie jak badania rynku, oraz działania, które zaspokajają potrzeby konsumentów, np. pakowanie i dystrybucja. Działania marketingowe wspierają zatem marketing towarów i usług.
Rynek to zbiór kupujących i sprzedających. Obecnie większość przebiega w internecie, ale klasycznie targowisko to potocznie grupa ludzi, którzy chcą coś kupić. Jest to publiczne zgromadzenie, na którym odbywa się kupno i sprzedaż towarów. Jest to miejsce, w którym oferowane są towary do sprzedaży. Jest to zbiór osób lub instytucji, które mają podobne potrzeby i które może zaspokoić konkretny produkt.
Rynek to zatem zbiór wszystkich aktualnych i potencjalnych nabywców oferty rynkowej. Rynek to dowolna przestrzeń, w której odbywa się wymiana między kupującymi i sprzedającymi na dobrze zdefiniowany produkt. Ta przestrzeń może być rynkiem produktów, sklepem, między krajami lub e-commerce, czyli sklepem internetowym.
Koncepcja marketingu – istotą koncepcji marketingu jest zagwarantowanie zadowolenia kupującym dzięki sprzedawaniu, oferowaniu i wytwarzaniu produktów i usług, które zaspokajają najsilniej potrzeby i wymagania nabywców na rynku.
Rodzaje marketingu przykłady: jest ich bardzo dużo i omówiliśmy je w naszym innym wpisie, ale przykładowe to:
Historia marketingu: nie można do końca określić od kiedy powinniśmy liczyć rozwój marketingu. Niektórzy twierdzą, że jego początków musimy doszukiwać się w rozpoczęciu rewolucji przemysłowej w Wielkiej Brytanii w latach 70-tych osiemnastego wieku, z kolei inne osoby twierdzą że od pierwszej połowy dwudziestego wieku.
To wszystko o marketingu i jego istocie. Pamiętaj że planowanie to podstawa, dalej mamy składowe jak odpowiedni instrument przekazu czy reklama. I jeszcze jedno, pamiętaj że orientacja to nie to samo co istota marketingu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)