Inbound marketing jako zwiększenie widoczności marki w internecie (outbound)

Dobry Content Marketing czyli marketing treści w sieci (definicja)
6 sierpnia, 2021
Marketing szeptany. WOM- word of mouth i agencja buzz marketing
6 sierpnia, 2021
Inbound marketing jako zwiększenie widoczności marki w internecie (outbound) 1

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Inbound marketing jako zwiększenie widoczności marki w internecie

Inbound marketing nie jest zdecydowanie najpopularniejszym sposobem promocji w sieci, choć w rzeczywistości daje bardzo dobre rezultaty i jest wartym uwagi sposobem reklamowym. Wiele osób nie do końca zdaję sobie sprawę, na jakiej zasadzie działa ten nieco tajemniczo brzmiący sposób digital marketingu. W tym tekście odsłaniamy go i prezentujemy wszystkie najistotniejsze informacje dotyczące promocji marki w sieci poprzez zwiększenie jej widoczności wszystkimi sposobami.

Czym jest inbound marketing

Inbound marketing to strategia marketingowa, która opiera się o zwiększenie widoczności naszej marki w internecie i jest nazywana marketingiem przychodzącym. Dzieje się tak ze względu na to, że to właśnie klienci odnajdują naszą markę w internecie samodzielnie, szukając pewnych informacji, a następnie decydują się na jej sprawdzenie. Inbound marketing jest zatem opozycją i przeciwstawną metodą reklamy do agresywnych reklam wychodzących do klienta. Ma jednak wiele zalet i wbrew pozorom jest bardzo skutecznym sposobem promocji marki w sieci. Inbound marketing łączy w sobie publikację danych na różne sposoby, content marketing czy marketing wirusowy. Jego celem jest zaznaczenie w jak największej ilości miejsc w internecie obecności naszej marki i zrobienie to w jakościowy sposób, aby potencjalni klienci mogli nas znaleźć, a nasza marka mogła ich zainteresować.

Jak promować się poprzez inbound marketing

Reklamowanie się poprzez inbound marketing, to przede wszystkim obecność w social mediach. Media społecznościowe gromadzą bardzo duże liczby osób, które mogą zostać naszymi potencjalnymi klientami, a więc należy być w nich dobrze widocznym. Możemy zatem stworzyć ciekawy i jakościowy profil oraz gromadzić wokół niego osoby zainteresowane daną tematyką. Możemy publikować na nich regularnie treści czy poradniki, aby były odnajdywane w momencie kiedy potencjalni klienci będą szukali informacji na dany temat. Możemy również publikować content na grupach tematycznych lub content publiczny odpowiednio otagowany kierujący do naszego profilu.

Inbound marketing to również posiadanie własnej strony internetowej i optymalizacja jej pod wyszukiwarkę Google. Widoczność w Google pod odpowiednimi hasłami sprawi, że nasza witryna będzie odwiedzana przez wielu potencjalnych klientów i osób szukających konkretnych informacji. Kolejnym sposobem na przeprowadzenie inbound marketingu jest publikowanie contentu w sieci w różnych miejscach. Mogą to być fora tematyczne czy inne miejsca gromadzące osoby mogące interesować się daną kategorią tematyczną. Oprócz dodawania e-booków i tekstów tradycyjnych, materiałów graficznych, wideo czy innych form contentu powinniśmy również zamieszczać informacje o naszej marce we wszystkich miejscach, gdzie jest to możliwe. Będą to z pewnością katalogi biznesowe czy mapy Google.

Dlaczego warto stosować inbound marketing

Marketing ten warto stosować przede wszystkim ze względu na jego jakość. Przekaz reklamowy, na który wyrażają zgodę odbiorcy, a wręcz poszukują go, jest znacznie lepszy od niechcianego spamu czy nachalnych wyskakujących okienek, które w zdecydowanej większości są ignorowane. Dzięki temu mamy szansę pozyskiwać zaangażowanych potencjalnych klientów, którzy rzeczywiście mogą zakupić nasze produkty. Będzie wiązało się to z napływem jakościowego ruchu i często lepszym stosunkiem konwersji do ilości wejść niż w przypadku reklamy bazującej na tradycyjnych formach promocji marki w internecie.

Samo wdrożenie inbound marketingu jest bardzo proste i nie wymaga wykonywania skomplikowanych operacji czy czynności. Możemy korzystać z niego zarówno jako głównego sposobu promocji marki, ale też i wdrażać go jako dodatkowy sposób na pozyskiwanie klientów, jeśli bazujemy na innych strategiach marketingowych. Nie jest on również ryzykownym sposobem reklamy czy takim wymagającym dużych nakładów. Dzięki temu jest on elastyczny i możemy stosować go w dokładnie taki sposób w jaki chcemy.

Inbound marketing to również duże możliwości reklamowe. Dzięki nim możemy docierać praktycznie do wszystkich potencjalnych naszych klientów w internecie, publikując różne rodzaje treści w różnych miejscach. Możemy dzięki temu dotrzeć też do bardzo dużej grupy potencjalnych odbiorców jeśli zdecydujemy się poświęcić na tą czynność odpowiednią ilość czasu. Jest to bardzo duży plus, gdyż potencjał reklamowy inbound marketingu nie zależy od posiadanych funduszy, a jedynie od naszych chęci i czasu, jakie możemy poświęcić na taką promocję. Możemy również reklamować się w ten sposób za darmo lub przy pomocy agencji marketingowej w zależności od tego, na jaki sposób promocji możemy sobie pozwolić. Dotarcie do bardzo dużej grupy odbiorców jest również stosunkowo łatwe, a jednym wpisem w katalogu czy na forum internetowym możemy zyskać bardzo wiele wejść na naszą witrynę lub generować ruch przez bardzo długi czas jeszcze po publikacji pasywnie. Inwestując więc pieniądze albo czas w inbound marketing będziemy zbierali efekty tych działań jeszcze na długo po zakończeniu kampanii promocyjnej, co trudno powiedzieć o innych sposobach promocji marki w sieci takich jak np. systemy reklamowe.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Marketing przychodzący. Strategia działań outbound i inbound

Twój cel to pozyskać jak najwięcej klientów. Dlatego strategia lead generation musi przyciągnąć właściwe osoby. Cały Twój przekaz np nawet newsletter musi być z tym skorelowany. Więc Twoim zadaniem jest wyszukiwać tylko najlepsze sposoby na inbound. Porzuć te niedziałające, jak np świadomość marki. Działania marketingowe muszą dawać konkretne rezultaty, dlatego przy wyborze strategii inbound warto przeczytać na naszym blogu jak działa lejek sprzedażowy.

Outbound marketing w wielu przypadkach to też może być świetne wyjście które możesz wykorzystać. Linkedin, twitter, facebook lub inne social media mają swój potencjał bez znaczenia czy to co sprzedajesz to produkt czy usługa. Wypełnij nasz formularz kontaktowy i dowiedz się więcej!

Działania inbound mogą również zostać połączone z marketing automation aby pozyskiwać nowych klientów, a także świetnie działa to do budowania długotrwałej relacji z klientem. Inbound marketing pomoże Twoje stronie wejść do najwyższych wyników wyszukiwania. Zwrot z inwestycji może być KOSMICZNY! Tylko pamiętaj żeby dobrać to z przekazem dla grupy docelowej, opracować call to action Twojej marki i tworzyć wartościowe treści. Dzięki temu drastycznie powiększysz wartość ruchu na stronie.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)