seo
SEO -co to jest? (na czym polega optymalizacja search engine optimization)
30 października, 2022
Webinar marketing -co to relacje live? (sprzedaż używając webinarium SEO)
30 października, 2022

Inbound marketing -co to jest marketing przychodzący? (3 przykłady)

Najważniejsze:

  • Inbound marketing (inaczej marketing przychodzący), to strategia, która opiera się na przyciąganiu odbiorców, poprzez dostarczanie interesujących treści. Czyli oni sami nas znajdują.
  • Przeciwieństwo to outbound marketing, który jest typową reklama wychodzącą. To my narzucamy swoje reklamy innym.
  • Inbound marketing posiada bardzo wiele plusów które poznasz w tym wpisie.
lejek content marketingowy sales funnel

Inbound marketing jako zwiększenie widoczności marki w internecie

Inbound marketing nie jest zdecydowanie najpopularniejszym sposobem promocji w sieci, choć w rzeczywistości daje bardzo dobre rezultaty i jest wartym uwagi sposobem reklamowym.

Wiele osób nie do końca zdaję sobie sprawę, na jakiej zasadzie działa ten nieco tajemniczo brzmiący sposób digital marketingu. W tym tekście odsłaniamy go i prezentujemy wszystkie najistotniejsze informacje dotyczące promocji marki w sieci poprzez zwiększenie jej widoczności wszystkimi sposobami.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Czym jest inbound marketing? Definicja.

Inbound marketing definicja: to strategia marketingowa, która opiera się o zwiększenie widoczności naszej marki w internecie i jest nazywana marketingiem przychodzącym. Dzieje się tak ze względu na to, że to właśnie klienci odnajdują naszą markę w internecie samodzielnie, szukając pewnych informacji, a następnie decydują się na jej sprawdzenie.

Inbound marketing jest zatem opozycją i przeciwstawną metodą reklamy do agresywnych reklam wychodzących do klienta. Ma jednak wiele zalet i wbrew pozorom jest bardzo skutecznym sposobem promocji marki w sieci. Inbound marketing łączy w sobie publikację danych na różne sposoby, content marketing czy marketing wirusowy.

Jego celem jest zaznaczenie w jak największej ilości miejsc w internecie obecności naszej marki i zrobienie to w jakościowy sposób, aby potencjalni klienci mogli nas znaleźć, a nasza marka mogła ich zainteresować.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Inbound marketing strategie

W strategii marketingu przychodzącego wyróżniamy trzy etapy:

  • zainteresowanie – chcesz, żeby ludzie, którzy lądują na Twojej stronie, z największym prawdopodobieństwem stali się potencjalnymi leadami, a ostatecznie właściwymi klientami. Jak tego dokonać? Musisz przyciągać więcej właściwych klientów dzięki odpowiednim treściom we właściwym czasie.
  • zaangażowanie – na tym etapie musisz wciągać w rozmowę, poprzez kanały które oni preferują.
  • zachwyt – Twój content i jakość produktów są tak wysokie, że są Tobą zachwyceni i staja się ewangelistami marki.
ZAINTERESOWANIEZAANGAŻOWANIEZACHWYT
WideoMarketing automationEmail marketing
ReklamyLead managementNewslettery
Blog SEOCzatbotyRozmowy w SM
Posty w social mediaAutomatyzacja emailowaInterakcje w komentarzach
Strategia contentowaWebinary live
Przykładowe strategie inbound marketingowe

Jak promować się poprzez inbound marketing?

Reklamowanie się poprzez inbound marketing, to przede wszystkim obecność w social mediach. Media społecznościowe gromadzą bardzo duże liczby osób, które mogą zostać naszymi potencjalnymi klientami, a więc należy być w nich dobrze widocznym. Możemy zatem stworzyć ciekawy i jakościowy profil oraz gromadzić wokół niego osoby zainteresowane daną tematyką. Możemy publikować na nich regularnie treści czy poradniki, aby były odnajdywane w momencie kiedy potencjalni klienci będą szukali informacji na dany temat. Możemy również publikować content na grupach tematycznych lub content publiczny odpowiednio otagowany kierujący do naszego profilu.

Inbound marketing to również posiadanie własnej strony internetowej i optymalizacja jej pod wyszukiwarkę Google. Widoczność w Google pod odpowiednimi hasłami sprawi, że nasza witryna będzie odwiedzana przez wielu potencjalnych klientów i osób szukających konkretnych informacji. Kolejnym sposobem na przeprowadzenie inbound marketingu jest publikowanie contentu w sieci w różnych miejscach. Mogą to być fora tematyczne czy inne miejsca gromadzące osoby mogące interesować się daną kategorią tematyczną. Oprócz dodawania e-booków i tekstów tradycyjnych, materiałów graficznych, wideo czy innych form contentu powinniśmy również zamieszczać informacje o naszej marce we wszystkich miejscach, gdzie jest to możliwe. Będą to z pewnością katalogi biznesowe czy mapy Google.

Jaki content tworzyć wobec strategii marketingowej inbound?

demand generation inbound marketing content

To wszystko zależy od niszy w której działasz. Jeśli jest ona dojrzała to musisz tworzyć treści, które Ciebie wyróżnią. Jeśli natomiast jest młoda i dopiero się rozwija to postaw na ewangelizowanie kategorii.

Dlaczego warto stosować inbound marketing

Marketing ten warto stosować przede wszystkim ze względu na jego jakość. Przekaz reklamowy, na który wyrażają zgodę odbiorcy, a wręcz poszukują go, jest znacznie lepszy od niechcianego spamu czy nachalnych wyskakujących okienek, które w zdecydowanej większości są ignorowane. Dzięki temu mamy szansę pozyskiwać zaangażowanych potencjalnych klientów, którzy rzeczywiście mogą zakupić nasze produkty. Będzie wiązało się to z napływem jakościowego ruchu i często lepszym stosunkiem konwersji do ilości wejść niż w przypadku reklamy bazującej na tradycyjnych formach promocji marki w internecie.

Samo wdrożenie inbound marketingu jest bardzo proste i nie wymaga wykonywania skomplikowanych operacji czy czynności. Możemy korzystać z niego zarówno jako głównego sposobu promocji marki, ale też i wdrażać go jako dodatkowy sposób na pozyskiwanie klientów, jeśli bazujemy na innych strategiach marketingowych. Nie jest on również ryzykownym sposobem reklamy czy takim wymagającym dużych nakładów. Dzięki temu jest on elastyczny i możemy stosować go w dokładnie taki sposób w jaki chcemy.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Inbound marketing to również duże możliwości reklamowe. Dzięki nim możemy docierać praktycznie do wszystkich potencjalnych naszych klientów w internecie, publikując różne rodzaje treści w różnych miejscach. Możemy dzięki temu dotrzeć też do bardzo dużej grupy potencjalnych odbiorców jeśli zdecydujemy się poświęcić na tą czynność odpowiednią ilość czasu. Jest to bardzo duży plus, gdyż potencjał reklamowy inbound marketingu nie zależy od posiadanych funduszy, a jedynie od naszych chęci i czasu, jakie możemy poświęcić na taką promocję.

Możemy również reklamować się w ten sposób za darmo lub przy pomocy agencji marketingowej w zależności od tego, na jaki sposób promocji możemy sobie pozwolić. Dotarcie do bardzo dużej grupy odbiorców jest również stosunkowo łatwe, a jednym wpisem w katalogu czy na forum internetowym możemy zyskać bardzo wiele wejść na naszą witrynę lub generować ruch przez bardzo długi czas jeszcze po publikacji pasywnie.

Inwestując więc pieniądze albo czas w inbound marketing będziemy zbierali efekty tych działań jeszcze na długo po zakończeniu kampanii promocyjnej, co trudno powiedzieć o innych sposobach promocji marki w sieci takich jak np. systemy reklamowe.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Marketing przychodzący. Strategia działań outbound i inbound

inbound marketing

Twój cel to pozyskać jak najwięcej klientów. Dlatego strategia lead generation musi przyciągnąć właściwe osoby. Cały Twój przekaz np nawet newsletter musi być z tym skorelowany. Więc Twoim zadaniem jest wyszukiwać tylko najlepsze sposoby na inbound. Porzuć te niedziałające, jak np świadomość marki. Działania marketingowe muszą dawać konkretne rezultaty, dlatego przy wyborze strategii inbound warto przeczytać na naszym blogu jak działa lejek sprzedażowy.

Outbound marketing w wielu przypadkach to też może być świetne wyjście które możesz wykorzystać. Linkedin, twitter, facebook lub inne social media mają swój potencjał bez znaczenia czy to co sprzedajesz to produkt czy usługa. Wypełnij nasz formularz kontaktowy i dowiedz się więcej!

Działania inbound mogą również zostać połączone z marketing automation aby pozyskiwać nowych klientów, a także świetnie działa to do budowania długotrwałej relacji z klientem. Inbound marketing pomoże Twoje stronie wejść do najwyższych wyników wyszukiwania. Zwrot z inwestycji może być KOSMICZNY! Tylko pamiętaj żeby dobrać to z przekazem dla grupy docelowej, opracować call to action Twojej marki i tworzyć wartościowe treści. Dzięki temu drastycznie powiększysz wartość ruchu na stronie.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)