Co mają ze sobą wspólnego Ojciec Chrzestny i David Ogilvy?
Zawartość strony
Przedsiębiorcy często mają problem z określeniem co jest najważniejsze w biznesie. Oczywiście, chodzi o klientów bo to oni zapewniają że firma zarabia. Ale co jest najważniejsze dla klienta?
Atrakcyjna oferta.
W Stanach Zjednoczonych używa się pojęcia Godfather Offer, czyli dosłownie oferta ojca chrzestnego, a Polsce mówi się oferta mafijna.
Obejrzyj wideo na ten temat:
Oferta Ojca Chrzestnego jest zasadniczo ofertą tak absurdalnie korzystną, że odrzucenie jej byłoby zaniedbaniem odpowiedzialności finansowej.
Czyli ta oferta jest tak dobra, że aż głupio byłoby odmówić.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Dobry slogan może być oczywiście częścią oferty. Jeden z najpopularniejszych to slogan domino’s pizza. „We deliver in 30 minutes or it is free”. Czyli dostarczymy Ci pizzę w 30 minut, a jak nie to masz ją za darmo.
Oferta przez ten slogan wydaje się tak kusząca, że jeśli mam do wyboru 2 pizzerie to wybiorę właśnie dominos.
Kolejny ciekawy przykład to firma jubilerska De Beers.
Klasyczna reklama, która stawia 2 miesięczną wypłatę kontra przeżycie na całe życie.
Tak więc, jak widzisz, jeśli masz świetną ofertę to cała reszta staje się już mniej istotna. Jestem właścicielem agencji marketingowej. I robimy dla naszych klientów bardzo dużo reklam. Sęk w tym, że osoby myślą, że jak włączą reklamę to wszystko się odmieni. Czasem uda nam się ich przekonać żeby na swoim ecommerce chociaż stworzyli ciekawsze teksty, a nie tylko kopiowali od producenta.
Ale to wciąż nie jest oferta mafijna.
Gdyby nagle coca cola przestała smakować, czyli zmieniłaby się oferta to nawet najlepsze kampanie reklamowe, czy świąteczny mikołaj nic by tu nie dało.
Także całość jest jak połączony organizm. Świetna oferta, świetna reklama,optymalizacja lejka i tak dalej.
Więc większość biznesów powinna zostać zbudowana na unikalnej metodzie, unikalnym mechanizmie czy koncepcji BIG IDEA.
Mistrzem tworzenia takich ofert był David Ogilvy.
„Możesz odrabiać pracę domową od teraz do końca świata, ale nigdy nie zdobędziesz sławy i fortuny, jeśli nie wymyślisz również wielkich pomysłów. Potrzeba wielkiego pomysłu, aby przyciągnąć uwagę konsumentów i skłonić ich do zakupu Twojego produktu. O ile twoja reklama nie zawiera wielkiego pomysłu, przeminie jak statek w nocy. – David Ogilvy
dosłowne tłumaczenie powyższego cytatu
W swojej książce Ogilvy on Advertising, powiedział, że w swojej karierze miał nie więcej niż 20 wielkich pomysłów.
Także stworzenie unikatowej oferty to nie jest coś co tworzy się w 5 minut. Aczkolwiek może będziesz miał szczęście i Ci się uda! Trzymam kciuki!
Jedną z najpopularniejszych kampanii reklamowych Ogilviego była ta stworzona dla Rolls Royce.
“At 60 Miles An Hour The Loudest Noise In This New Rolls-Royce Comes From The Electric Clock”
Wiemy już że oferta mafijna musi zawierać BIG IDEA, najlepiej ciekawy slogan, ale co jeszcze?
Oto kilka taktyk, które działają praktycznie zawsze:
Jest tego jeszcze sporo i może pomyślisz teraz, że już to wiedziałeś, ale te najprostsze rozwiązania są często najlepsze. Tak jak ostatni punkt o którym przed chwilą wspomniałem, czyli darmowa dostawa, to coś podobnego do strategii Domino’s które to zamiast darmowej dostawy zaoferowało darmowy produkt jeśli się spóźnią.
Mam nadzieję że pomogłem.
Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Oferta Mafijna Nie Do Odrzucenia (Godfather Offer)?
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)