Follow up po spotkaniu. Czyli dlaczego musisz chase’owa膰 swoje leady (follow-up)

Jak zacz膮膰 biznes bez pieni臋dzy
Jak zacz膮膰 biznes bez pieni臋dzy (otworzy膰 firm臋 bez pieni臋dzy i wk艂adu finansowego, dochodowy start-up)
20 pa藕dziernika, 2021
Jak zwi臋kszy膰 sprzeda偶 w sklepie internetowym
Jak zwi臋kszy膰 sprzeda偶 w sklepie internetowym
26 pa藕dziernika, 2021
Follow up
darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Poni偶ej transkrypt filmu pt:

Przyk艂ad Follow up po spotkaniu. Czyli dlaczego musisz chase’owa膰 swoje leady (follow-up)

Istnieje wiele bada艅 i reasearch’贸w kt贸re sugeruj膮, 偶e tylko jedna na 50-100 transakcji zawierana jest na pierwszym spotkaniu, czyli na zimno w wi臋kszo艣ci bran偶 jest to 1-2% 鈥 jednak wielu sprzedawc贸w rezygnuje po jednym lub dw贸ch odrzuceniach. Wytrwa艂o艣膰 da ci przewag臋 nad konkurencj膮.

Czasami mo偶esz by膰 tak zaanga偶owany w sw贸j biznes, 偶e mo偶esz przegapi膰 proste rozwi膮zania do jego rozwoju, tam, gdzie cz臋sto kryj膮 si臋 najwi臋ksze mo偶liwo艣ci. Rozwi膮zania, kt贸re s膮 o艣lepiaj膮co oczywiste, gdy ju偶 je sobie u艣wiadomisz, ale je艣li nie s膮, nale偶膮 do najlepiej strze偶onych tajemnic na 艣wiecie.

Wi臋c jak powiedzieli艣my. Tylko 2% sprzeda偶y pojawia si臋 na pierwszym spotkaniu.

Ludzie w biznesie cz臋sto maj膮 nadziej臋 i oczekuj膮, 偶e zrobi膮 interesy, gdy po raz pierwszy spotkaj膮 si臋 z potencjalnym klientem. Jednak badania i moje do艣wiadczenie jasno pokazuje, 偶e tylko 2% sprzeda偶y ma miejsce, gdy dwie strony spotykaj膮 si臋 po raz pierwszy.

2% kupuj膮cych na pierwszym spotkaniu to zazwyczaj ludzie, kt贸rzy ju偶 zaj臋li si臋 tematem i ju偶 wiedz膮, czego szukaj膮. Je艣li nie znasz jeszcze koncepcji „market awarenes” to zach臋cam do obejrzenia tego filmu. Jest tam dobrze wyja艣nione jak dzia艂a koncepcja 艣wiadomo艣ci. Wi臋c te 2% kt贸re kupuje od razu to s膮 ludzie kt贸rzy je艣li spotkaj膮 kogo艣, kto w racjonalny spos贸b potrafi przedstawi膰 ciekaw膮 ofert臋 i dobrze si臋 dogaduj膮, mo偶e doj艣膰 do zawarcia transakcji. Ale to jest dalekie od normy. Pozosta艂e 98% dokona zakupu dopiero po zbudowaniu pewnego poziomu zaufania.

Follow up

Follow up a lead nurturing

Ka偶dy, kto wierzy, 偶e mo偶e wej艣膰 w sytuacj臋 sprzeda偶ow膮 uzbrojony w 鈥27 skutecznych technik gwarantowanych wyprzeda偶y鈥 i dokona膰 sprzeda偶y, jest w du偶ym b艂臋dzie. i jest op贸藕niony biznesowo o 20 lat. Profesjonalni sprzedawcy poznaj膮 swoich potencjalnych klient贸w, rozumiej膮 ich problemy, rozwi膮zuj膮 problemy swoich potencjalnych klient贸w i dostarczaj膮 niezbitych dowod贸w. Buduj膮 relacje i zaufanie, anga偶uj膮c si臋 w ci膮g艂y dialog (inaczej zwany kontynuacj膮). Nie tylko sprzedaj膮 swoje produkty i us艂ugi za pomoc膮 arsena艂u trik贸w zamykaj膮cych. I o tym m贸wi doskonale film na temat sprzeda偶y metod膮 SPIN kt贸ry r贸wnie偶 mo偶esz znale藕膰 u mnie na kanale.

Wi臋c dlaczego ludzie nie kupuj膮?

Istnieje wiele powod贸w, dla kt贸rych ludzie, kt贸rzy mogliby skorzysta膰 z Twojego produktu, us艂ugi lub wiedzy, nie kupuj膮. Przynajmniej nie bez dalszego nak艂aniania, czy tego jak robisz follow up, w tym:

  • Bezw艂adno艣膰.
  • Brak czasu.
  • Zbyt wiele innych rzeczy na ich g艂owie.
  • Troska o koszty.
  • Przep艂yw got贸wki.
  • Ograniczenia bud偶etowe.
  • Bardziej pilne sprawy.
  • Czy Tw贸j brak wystarczaj膮cych dzia艂a艅 marketingowych, aby ugruntowa膰 swoj膮 nazw臋 w swojej dziedzinie, aby kupowali bez pytania – i nie tylko.

Nawiasem m贸wi膮c, 偶adna z tych rzeczy nie jest negatywna. To tylko psychologiczne i transakcyjne realia, kt贸re musisz sobie u艣wiadomi膰 i rozpozna膰 鈥 dlatego tak wa偶ne s膮 dalsze dzia艂ania.

Ale czy nie jest to zdumiewaj膮ce, jak cz臋sto wyra偶asz zainteresowanie produktem lub us艂ug膮, ale nigdy wi臋cej nie s艂yszysz od tej osoby lub firmy? Samemu si臋 zastan贸w. Cz臋sto masz tak 偶e co艣 wydaje Ci si臋 w porz膮dku i za jaki艣 czas by艂by艣 gotowy kupi膰, ale follow-up ze strony sprzedawcy wynosi 0 i w sumie o tym zapominasz, albo wpisujesz has艂o w google i wybierasz to co wy偶ej wyskoczy. To si臋 zdarza ca艂y czas. Liczne badania pokazuj膮, co zdumiewaj膮ce, 偶e tylko 20% lead贸w sprzeda偶owych jest „艣ledzonych”. Innymi s艂owy, 80% potencjalnych mo偶liwo艣ci jest traconych bez 艣ladu po prostu z powodu braku kolejnych dzia艂a艅.

Ludzie i firmy, kt贸re nie pod膮偶膮 za prospektem, nie robi膮 nic, aby zbudowa膰 zaufanie i relacje, nie mog膮 odnie艣膰 sukcesu. Ludzie musz膮 mie膰 pewno艣膰, 偶e podejmuj膮 w艂a艣ciw膮 decyzj臋, zanim zdecyduj膮 si臋 na zakup.

Wiadomo艣膰, klient, marketing

I w tym momencie to co powiem jest MEGA wa偶ne. Wytrwa艂o艣膰 skutkuje sprzeda偶膮.

R贸偶ne badania przeprowadzone w r贸偶nym czasie, w r贸偶nych miejscach, przez r贸偶ne firmy zajmuj膮ce si臋 badaniem rynku na przestrzeni kilku lat, pokazuj膮, 偶e 80% nierutynowej sprzeda偶y ma miejsce dopiero po co najmniej pi臋ciu- siedmiu kontaktach.

Pomy艣l o tym. Potrzeba co najmniej pi臋ciu ci膮g艂ych dzia艂a艅 nast臋pczych po pierwszym kontakcie sprzeda偶owym, zanim klient powie 鈥瀟ak鈥. PI臉膯 to minimum!

Z ciekawo艣ci zanim nagra艂em ten film sprawdzi艂em kilka 藕r贸de艂, kilka bada艅 po ilu mniej wi臋cej kontaktach sprzedawca rezygnuje z folow up’u. W ka偶dym z nich wyniki delikatnie si臋 r贸偶ni艂y ale plus minus wygl膮da艂y podobnie.

  • oko艂o 40% sprzedawc贸w rezygnuje po jednym 鈥瀗ie鈥.
  • oko艂o 20% rezygnuje po dw贸ch 鈥瀗ie鈥.
  • plus minus 15% rezygnuje po trzech 鈥瀗ie鈥.
  • oko艂o 10% rezygnuje po czterech 鈥瀗ie鈥.

Oznacza to, 偶e 90% sprzedawc贸w rezygnuje po czterech 鈥瀗ie鈥, a tylko 10% sprzedawc贸w prosi o zam贸wienie po raz pi膮ty.

Bior膮c pod uwag臋, 偶e 80% potencjalnych klient贸w cztery razy m贸wi 鈥瀗ie鈥, zanim odpowie 鈥瀟ak鈥, wniosek jest taki, 偶e 8% sprzedawc贸w otrzymuje 80% sprzeda偶y. I to jest prawda. Mog臋 to potwierdzi膰 nawi膮zuj膮c do zasady pareto. Du偶a mniejszo艣膰 zgarnia wi臋kszo艣膰 kontakt贸w.

Co mo偶esz zrobi膰? Wprowad藕 strategi臋 dzia艂a艅 nast臋pczych. Musisz mie膰 strategi臋 follow up.

Po zapoznaniu si臋 z tymi statystykami powiniene艣 u艂o偶y膰 szanse na swoj膮 korzy艣膰, wprowadzaj膮c strategi臋 co najmniej 鈥瀙i臋ciu nie鈥, w kt贸rej utrzymujesz kontakt z potencjalnymi klientami, dop贸ki ka偶dy z nich nie powie 鈥瀗ie鈥, 鈥瀗ie teraz鈥 lub 鈥 jeszcze nie鈥 co najmniej pi臋膰 razy. Za ka偶dym razem, gdy jeste艣 w kontakcie, masz mo偶liwo艣膰 awansu i budowania relacji.

Firmy ze strategi膮 鈥瀙i臋膰 nie鈥 zawsze b臋d膮 cieszy膰 si臋 wsp贸艂czynnikiem konwersji wielokrotnie wy偶szym ni偶 ich konkurenci, kt贸rzy nie maj膮 takiej strategii. Jakie strategie masz teraz w swojej firmie, aby zapewni膰 regularne kontaktowanie si臋 z potencjalnymi klientami w delikatny i znacz膮cy spos贸b, aby zdoby膰 ich interesy i ich lojalno艣膰? Napisz w komentarzu, a w przysz艂o艣ci zrobi臋 kompilacj臋 najciekawszych technik i sekwencji, plus podam jak robi to jedna firma kt贸r膮 na prawd臋 za to podziwiam.

Jest jeszcze jedna rzecz o kt贸rej chc臋 powiedzie膰. Top of the mind, czyli po polsku mo偶emy powiedzie膰 艢wiadomo艣膰 鈥瀞zczytu umys艂u鈥.

Jest faktem, 偶e 63% os贸b prosz膮cych dzi艣 o informacje o Twojej firmie nie dokona zakupu przez co najmniej trzy miesi膮ce. Rozumiesz a偶 63% przez 3 miesi膮ce nie stanie si臋 klientem. Dla 20% zajmie to nawet wi臋cej ni偶 12 miesi臋cy.

Kontaktowanie si臋 z potencjalnymi i obecnymi klientami co trzy miesi膮ce lub wcze艣niej buduje zaufanie i profesjonalizm oraz utrzymuje 艣wiadomo艣膰 鈥瀟op of mind鈥. W tym kontek艣cie Twoi klienci nie traktuj膮 kontaktu w sprawie zam贸wie艅, p艂atno艣ci i spotka艅, ani obowi膮zkowej kartki 艣wi膮tecznej jako znacz膮cej komunikacji.

Wiadomo艣膰 follow-up dla klienta

Jakie znacz膮ce strategie komunikacyjne masz teraz wdro偶one, aby utrzyma膰 艣wiadomo艣膰 szczytu umys艂u?

Czy kto艣 z innej formy si臋 z Tob膮 skontaktowa艂? Jak dbasz o swoich klient贸w, aby nauczyli si臋 Ci ufa膰 i postrzega膰 Ci臋 jako profesjonaln膮 organizacj臋?

Ta prosta strategia mo偶e mie膰 kluczowe znaczenie dla twojego przetrwania. Wdr贸偶 to i prosperuj. Zignoruj to na w艂asne ryzyko.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)