Ecommerce SEO

Lead magnet
26 sierpnia, 2021
Remarketing
27 sierpnia, 2021

To jest najbardziej wszechstronny przewodnik po SEO e-commerce online.

W tym przewodniku napisanym przez ekspertów dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o optymalizacji witryny e-commerce, od badania słów kluczowych, przez techniczne SEO, po budowanie linków.

Jeśli więc chcesz uzyskać bardziej ukierunkowany ruch (i klientów) z wyszukiwania, pokochasz ten przewodnik.

Zacznijmy od razu.

Dlaczego SEO ma znaczenie dla witryn e-commerce

Przyjrzyjmy się szybko interesującym statystykom…

  • 44% osób rozpoczyna swoją przygodę z zakupami online od wyszukiwarki Google.
  • 37,5% całego ruchu do witryn e-commerce pochodzi z wyszukiwarek
  • 23,6% zamówień e-commerce jest bezpośrednio związanych z ruchem organicznym

Rozdział 1: Badanie słów kluczowych w e-commerce

Badania słów kluczowych to podstawa każdej kampanii SEO e-commerce.

Czemu?

Ponieważ badanie słów kluczowych stanowi podstawę każdego innego zadania związanego z SEO, które wykonujesz w swojej witrynie.

(Na przykład bez słów kluczowych nie można zoptymalizować stron produktów i kategorii).

Wierz lub nie, ale lista słów kluczowych wpływa również na SEO techniczne. Dzieje się tak, ponieważ architektura Twojej witryny i adresy URL muszą uwzględniać słowa kluczowe.

Jak widać, badanie słów kluczowych to BARDZO ważna sprawa dla Twojej witryny e-commerce.

A oto dokładnie, jak znaleźć niewykorzystane hasła, których szukają Twoi klienci… i jak wybrać najlepsze słowa kluczowe dla Twojej witryny.


Jak znaleźć słowa kluczowe dla stron produktów i kategorii e-commerce?

Większość samouczków poświęconych badaniu słów kluczowych skupia się na „informacyjnych słowach kluczowych”.

Są to słowa kluczowe, które ludzie wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć przydatne treści typu „instrukcje”.

(np. „Jak zaparzyć kawę”.)

Podczas gdy informacyjne słowa kluczowe mają swoje miejsce w e-commerce, większość słów kluczowych w Twojej witrynie będzie dostosowana do wyszukiwania produktów.

(Jak „Filtry do ekspresu do kawy”.)

Oznacza to, że musisz zająć się badaniem słów kluczowych, mając na uwadze słowa kluczowe związane z produktem.

Ja na to mówię buyer intent.

Oto dokładnie, jak to zrobić:


Amazon sugestie

Tak, Amazon jest prawdopodobnie Twoim konkurentem. Ale jest to również największa witryna e-commerce online… co czyni ją kopalnią słów kluczowych produktów.

Oto jak wykorzystać Amazon do badania słów kluczowych:

Najpierw przejdź do Amazon i wprowadź słowo kluczowe opisujące jeden z Twoich produktów.

Kiedy to zrobisz, Amazon wyświetli sugestie dotyczące tego słowa kluczowego.

Słowa kluczowe sugerowane przez Amazon są zazwyczaj bardzo ukierunkowane (znane również jako słowa kluczowe z długim ogonem). Słowa kluczowe z długim ogonem mają nie tylko lepszą konwersję niż krótsze hasła, ale zazwyczaj są też mniej konkurencyjne.

Powtarzaj dla najważniejszych produktów w Twojej witrynie.

Wskazówka dla profesjonalistów: Amazon czasami sugeruje kategorie powyżej sugestii słów kluczowych. To są świetne słowa kluczowe do wykorzystania na stronach kategorii.

Kategorie Amazon (i konkurentów)

Jako osoba, która konsultowała się z dziesiątkami firm e-commerce, mogę powiedzieć z pierwszej ręki, że wielu właścicieli witryn e-commerce optymalizuje strony kategorii pod kątem losowych słów kluczowych.

Jasne, zastanowią się, czego mogą użyć ich klienci, aby znaleźć produkty w tej kategorii. Ale słowa kluczowe, których używają, wydają się być, powiedzmy… mniej niż idealne.

To OGROMNY błąd. Chociaż strony kategorii mogą nie konwertować tak dobrze, jak strony produktów, nadal generują sprzedaż. Dlatego warto poświęcić czas na znalezienie słów kluczowych dla stron kategorii.

A jak najlepiej to zrobić?

Spójrz na kategorie, z których już korzystają Twoi konkurenci.

Jeśli konkurujesz z Amazonem, kliknij przycisk „Wszystkie” u góry strony głównej. Spowoduje to listę głównych kategorii Amazon.

Są one prawdopodobnie zbyt szerokie dla Twojej witryny. Kliknij więc dowolne, które mają sens, aby zobaczyć podkategorie tego działu.

I o to chodzi.

Wikipedia

Wikipedia to jedno z NAJLEPSZYCH miejsc, w których można znaleźć słowa kluczowe dla stron produktów i kategorii.

Dlatego:

Podobnie jak w przypadku stron kategorii w witrynach konkurencji e-commerce, Wikipedia organizuje rzeczy według słów kluczowych i kategorii. Innymi słowy: wykonali za Ciebie ciężką pracę!

Najpierw wprowadź słowo kluczowe opisujące produkt lub kategorię sprzedawaną w Twojej witrynie.

Następnie zeskanuj wpis w Wikipedii w poszukiwaniu słów i fraz, które mają sens dla produktów, które masz w swojej witrynie.

Koniecznie spójrz na spis treści. Mogą one czasami ujawnić doskonałe słowa kluczowe na stronie kategorii.

Po wyczerpaniu sugestii słów kluczowych Wikipedii nadszedł czas, aby przejść do jednego z moich ulubionych narzędzi do badania słów kluczowych: SEMrush.

SEMrush

Opisane przeze mnie dotychczas strategie powinny pomóc w uzyskaniu obszernej listy propozycji słów kluczowych.

Ale SEMRush jest trochę inny. SEMrush nie generuje nowych propozycji słów kluczowych na podstawie początkowych słów kluczowych. Zamiast tego pokazuje Ci słowa kluczowe, na które Twoja konkurencja już się pozycjonuje w ecommerce.

Przyjrzyjmy się, jak możesz użyć tego narzędzia do znalezienia słów kluczowych dla swojej witryny e-commerce.

Najpierw wprowadź konkurenta do SEMrush.

W sekcji „Pozycje” możesz zobaczyć wszystkie słowa kluczowe, na które rankinguje Twój konkurent.

Planer słów kluczowych Google

Wreszcie mamy starego dobrego Planera słów kluczowych Google.

Mimo że GKP jest przyzwoitym narzędziem słów kluczowych, nie jest zbyt dobry w generowaniu unikalnych propozycji słów kluczowych.

Na przykład, jeśli wprowadzisz do GKP słowo kluczowe na stronie kategorii, takie jak „karma dla psów”, wyrzuci on bardzo zbliżone odmiany tego hasła.

Jak wybrać słowa kluczowe dla stron produktów i kategorii e-commerce?

Teraz, gdy masz już listę potencjalnych słów kluczowych, prawdopodobnie zastanawiasz się:

Jakie słowa kluczowe wybrać?

Odpowiedź? Skorzystaj z tej 4-etapowej listy kontrolnej, aby zidentyfikować najlepsze słowa kluczowe dla swojej witryny e-commerce.

1. Liczba wyszukiwań

Jest to (zdecydowanie) najważniejszy wskaźnik przy ocenie wyszukiwanego hasła.

W końcu:

Jeśli nikt nie szuka tego słowa kluczowego, tak naprawdę nie ma znaczenia, jak dobrze konwertuje lub jak konkurencyjna jest pierwsza strona Google.

To powiedziawszy, nie mogę podać konkretnych zaleceń dotyczących liczby wyszukiwań. W niektórych branżach 100 wyszukiwań miesięcznie to DUŻO. W innych 10 tys. wyszukiwań miesięcznie to nic.

Z czasem zorientujesz się, czym dla Twojej branży jest słowo kluczowe „duża ilość” i „mała ilość”.

Aby znaleźć ilość wyszukiwań dla danego słowa kluczowego, wystarczy wstawić je do GKP. Liczbę wyszukiwań znajdziesz w „Śr. miesięcznych wyszukiwań”.

Wskazówka dla profesjonalistów: Niektóre słowa kluczowe mają OGROMNE wahania sezonowe.

2. Dopasowanie słowa kluczowego do produktu

Ten krok jest bardzo ważny. Załóżmy, że znalazłeś słowo kluczowe, które ma mnóstwo wyszukiwań. To musi być zwycięzca, prawda?

No nie bardzo.

Dzieje się tak, ponieważ słowo kluczowe może nie pasować idealnie do tego, co sprzedaje Twoja witryna.

Jeśli słowo kluczowe, które wybierzesz, jest nawet trochę rozmyte w porównaniu z tym, co masz na sprzedaż w swojej witrynie e-commerce, osoby, które wyszukują to hasło, nie dokonają konwersji.

Dlatego zanim przejdziesz do kolejnych dwóch etapów tego procesu, sprawdź dokładnie, czy słowo kluczowe, które rozważasz, pasuje do Twojej witryny jak ulał.

3: Cel komercyjny

Pozycja nr 1 dla słowa kluczowego o dużej liczbie wyświetleń? Niesamowite.

Pozycja nr 1 dla słowa kluczowego o dużej liczbie wyświetleń, którego szukają nastolatki bez pieniędzy? Mniej niesamowite ;-).

Więc zanim zdecydujesz się na słowo kluczowe, poświęć chwilę, aby sprawdzić, czy ludzie używający tego słowa kluczowego są prawdziwymi klientami.

Na szczęście jest to bardzo łatwe przy użyciu Planera słów kluczowych Google.

Najpierw sprawdź ocenę słowa kluczowego „Konkurencja”.

„Konkurencja” pokazuje, ile osób licytuje dane słowo kluczowe w Google Ads. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli wiele osób licytuje słowo kluczowe, można zarobić pieniądze. Dlatego, jeśli chodzi o SEO dla witryn e-commerce, polecam trzymać się słów kluczowych „średniej” i „wysokiej” konkurencji.

Chcesz również spojrzeć na „Stawka za górę strony”.

Stawka za górę strony to kwota, jaką użytkownicy wydają zwykle na jedno kliknięcie w Google Ads. A jeśli chodzi o wielkość intencji zakupowych, im wyższa sugerowana oferta, tym lepiej.

Oczywiście słowa kluczowe o wysokich sugerowanych stawkach są również bardziej konkurencyjne pod względem pozycji w wyszukiwarce Google. Ale omówimy to w następnej sekcji.

Na razie sprawdź stawki za górę strony dla słów kluczowych z Twojej listy.

I zauważ, jak pewne słowa i wyrażenia sugerują „Jestem gotowy do zakupu!” – przez co mają wpływ na szacunkową stawkę.

4. Konkurencja

Wreszcie nadszedł czas, aby zobaczyć, jak trudno będzie złamać pierwszą stronę Google.

Oto jak:

„Trudność słów kluczowych” SEMrush

Ta metryka daje wyobrażenie o konkurencyjności danego słowa kluczowego w rankingu.

Możesz sprawdzić trudność słowa kluczowego w SEMrush, wpisując słowo kluczowe w polu wyszukiwania.

Im wyższa ta liczba, tym trudniej jest uszeregować to słowo kluczowe w Google.
Kierowanie na słowa kluczowe i optymalizacja strony

Tutaj możesz sprawdzić, czy witryny w pierwszej dziesiątce są zoptymalizowane pod kątem tego słowa kluczowego.

Dlaczego to jest ważne?

Jeśli strony w pierwszej dziesiątce są tylko częściowo związane z tym słowem kluczowym, możesz czasami przelicytować je dzięki wysoce ukierunkowanej stronie.

Pro Tip: Dokładne kierowanie na słowa kluczowe nie jest tak ważne jak kiedyś (dzięki Google Hummingbird, koliber). Jeśli jednak zoptymalizujesz swoją stronę wokół bardzo specyficznego słowa kluczowego, uzyskasz przewagę nad stronami, które nie są idealnie zoptymalizowane.

Teraz, gdy masz już listę słów kluczowych, które są wyszukiwane, mają niewielką konkurencję i prawdopodobnie staną się dobyrmi słowami dla kupujących w sklepie internetowym, nadszedł czas, aby skonfigurować i zoptymalizować architekturę witryny e-commerce.

Rozdział 2: Architektura witryny e-commerce

Architektura witryny — czyli sposób organizacji i rozmieszczenia stron w witrynie — jest ważnym elementem SEO dla KAŻDEJ witryny.

Ale jest to podwójnie ważne w przypadku witryn e-commerce. Dzieje się tak, ponieważ przeciętna witryna e-commerce ma zwykle znacznie więcej stron niż przeciętny blog lub witryna lokalnego sklepu z pizzą.

Przy tak wielu stronach bardzo ważne jest, aby architektura Twojej witryny ułatwiała użytkownikom i wyszukiwarkom znalezienie wszystkich Twoich stron.

Dwie „złote zasady” architektury witryny e-commerce

Istnieją dwie ważne zasady, o których należy pamiętać podczas konfigurowania struktury witryny e-commerce:

Złota zasada nr 1: Zachowaj prostotę i skalowalność
Złota zasada nr 2: Zachowaj każdą stronę trzy (lub mniej) kliknięć od strony głównej

Za chwilę będę miał więcej szczegółów na temat tych dwóch zasad.

Ale najpierw spójrzmy na przykład, w jaki sposób niewłaściwa architektura witryny może zaszkodzić Twoim działaniom SEO…

Oto przykład architektury witryny, która łamie dwie zasady:

Ecommerce SEO 1

Co jest nie tak z tym obrazem?

Po pierwsze, to nie jest proste. Trudno zrozumieć logikę tego, co i gdzie.

Po drugie, nie jest skalowalny. Za każdym razem, gdy chcesz dodać nową kategorię, musisz utworzyć nową warstwę…. i reorganizujesz istniejące kategorie i podkategorie.

Ale jest też zbyt głęboka.

Większość linków prowadzących do witryn e-commerce prowadzi do ich strony głównej.

A kiedy masz „głęboką” architekturę witryny, autorytet ten jest osłabiany do czasu dotarcia do stron produktów i kategorii.

(Chcesz, aby wszystkie strony produktów znajdowały się w odległości trzech lub mniej kliknięć od Twojej strony głównej).

Przykład SEO i przyjaznej dla użytkownika architektury witryny e-commerce:

Teraz, gdy zobaczyłeś przykład, jak nie robić pewnych rzeczy, czas przyjrzeć się przykładowi dobrze zoptymalizowanej architektury witryny e-commerce.

Ecommerce SEO 2

Jak widać, autorytet linków jest skoncentrowany na stronach produktów i kategorii witryny.

Ten skoncentrowany autorytet pomaga tym stronom pozycjonować się w Google. Ułatwia również Google znajdowanie i indeksowanie każdej strony.

Nie tylko jest to świetne dla SEO, ale użytkownicy też to pokochają. Dzieje się tak, ponieważ prosta, płaska architektura ułatwia przeglądarkom znalezienie żądanych produktów.

Rozdział 3: SEO na stronie dla witryn e-commerce

Teraz, gdy masz już skonfigurowaną architekturę witryny, nadszedł czas, aby zoptymalizować strony kategorii i produktów. W przypadku większości witryn e-commerce te dwa typy stron generują lwią część ruchu i sprzedaży.

Ma to sens, jeśli się nad tym zastanowisz: ktoś, kto wyszukuje hasło „czerwone buty do biegania Nike w rozmiarze 44”, jest znacznie bliżej dokonania zakupu niż ktoś, kto wyszukuje hasło „kup buty online”.

Dzięki temu, oto jak zoptymalizować słowa kluczowe na stronach produktów i kategorii.

„Doskonale zoptymalizowana” strona e-commerce

Spójrzmy na przykład „doskonale zoptymalizowanej” strony w witrynie e-commerce.

Rozbijmy każdy z tych elementów:

Title Tag: Dodaj modyfikatory, takie jak „Kup”, „Tanie” i „Okazje”, aby uzyskać większy ruch z długiego ogona

Chcesz (oczywiście) użyć docelowego słowa kluczowego w tagu tytułu strony.

Ale nie poprzestawaj na tym. Dodanie „modyfikatorów” do tagu tytułu może pomóc w wyświetlaniu się w większej liczbie wyszukiwań z długim ogonem.

Załóżmy na przykład, że Twoim docelowym słowem kluczowym są: „buty na lato”.

Zamiast tworzyć tag tytułowy: „Buty na lato Adidas”, chcesz dodać słowo lub dwa, których ludzie mogą użyć podczas wyszukiwania.

Oto kilka typowych terminów używanych przez użytkowników podczas wyszukiwania produktów w Google:

  • Tani
  • Oferty
  • Opinie
  • Ocena
  • Najlepsza
  • Online
  • Darmowa dostawa

Title Tag: Użyj słów przyciągających kliknięcia, takich jak „X% zniżki” i „Najniższa cena”, aby zwiększyć CTR

Google prawdopodobnie wykorzystuje organiczny współczynnik klikalności jako sygnał rankingowy. Dlatego warto zoptymalizować tag tytułu pod kątem CTR.

Dzieje się tak, ponieważ: Wyższy CTR=więcej kliknięć=więcej sprzedaży.

Na szczęście istnieje kilka słów i wyrażeń, które magnetycznie przesuwają kursor osoby do wyniku. Nazywam je „magnesami na kliknięcia”.

Oto niektóre z najlepszych słów dla stron produktów i kategorii e-commerce:

  • Zniżka X% („Zniżka 25%”)
  • Gwarancja
  • Najniższa cena
  • Darmowa dostawa
  • Nocna wysyłka
  • Sprzedaż

A kiedy uwzględnisz je w tagach tytułu (i tagach metaopisu), uzyskasz więcej kliknięć (co może oznaczać więcej klientów).

Tag Opisu: Dołącz wyrażenia takie jak „Świetny wybór”, „BEZPŁATNA wysyłka” i „Wszystkie nasze produkty są na wyprzedaży”, aby zmaksymalizować CTR Twojej strony

Tag opisu Twojej witryny był kiedyś ważną częścią SEO na stronie.

Mimo że już tak nie jest, tag opisu (meta description) jest BARDZO ważny dla CTR.

A tag tytułowy, który wymieniłem powyżej, również działa dla tagów opisowych.

Jedyna różnica polega na tym, że z tagiem opisu masz więcej miejsca na dłuższe frazy.

Oto kilka przykładów wyrażeń, których możesz użyć w tagu opisu, aby uzyskać więcej kliknięć:

  • Uzyskaj najlepsze ceny na ____ już dziś.
  • Zaoszczędź X% na ____.
  • Wszystkie nasze ____ są teraz w sprzedaży.
  • Uzyskaj BEZPŁATNĄ wysyłkę na wszystkie ____ już dziś.
  • Kliknij tutaj, aby zobaczyć wszystkie nasze ekskluzywne oferty na _____.
  • Duży wybór ____ w gwarantowanej najniższej cenie.

Treść strony produktu i kategorii: Dołącz ponad 1000 słów treści i użyj słowa kluczowego 3-5x

Optymalizacja stron produktów i kategorii to jedna z najtrudniejszych części SEO w e-commerce. Tak, chcesz pisać treści wysokiej jakości. Ale w przeciwieństwie do posta na blogu, musisz również pamiętać o współczynniku konwersji.

Oto trzy najważniejsze taktyki SEO na stronie, które polecam dla stron e-commerce:

  1. Napisz ponad 1000 słów

Badania SEO wykazały, że dłuższe treści mają zwykle najlepszą pozycję w Google.

Fakt jest taki: Google chce zrozumieć, o czym jest Twoja strona. A im więcej treści dostarczasz, tym lepiej Google może wykonywać swoją pracę. Ponadto dogłębna treść strony produktu pomaga klientom zrozumieć, co zamierzają kupić. Więc jest to również korzyść dla użytkownika.

Żeby było jasne:

Może być niemożliwe napisanie 1000 słów na KAŻDĄ stronę w Twojej witrynie. Jeśli tak jest, polecam pisać długie, szczegółowe opisy produktów dla 10-50 najważniejszych stron produktów i kategorii.

  1. Dodaj słowa kluczowe (3-5 razy)

Po napisaniu szczegółowego opisu produktu nadszedł czas, aby upewnić się, że w treści użyłeś docelowego słowa kluczowego 3-5 razy.

Nie ma to nic wspólnego z gęstością słów kluczowych ani upychaniem słów kluczowych. Kilka razy dodajesz słowo kluczowe, aby pomóc Google zrozumieć, o czym jest Twoja strona.

Wskazówka dla profesjonalistów: Google przykłada nieco większą wagę do słów kluczowych, które pojawiają się na górze strony. Upewnij się więc, że jedno z miejsc docelowych słów kluczowych znajduje się na górze strony (na przykład w pierwszych 100 słowach opisu produktu lub kategorii).

  1. Słowa kluczowe LSI

Słowa kluczowe Latent Semantic Indexing (LSI) to słowa i frazy, które są ściśle powiązane z Twoim głównym słowem kluczowym. Mogą być to również synonimy.

Planer słów kluczowych Google

Następnie wprowadź docelowe słowo kluczowe do Planera słów kluczowych Google.

Następnie spójrz na słowa kluczowe, które proponuje Ci Google.

Dodaj je do treści opisów i stron ecommerce seo

Na koniec dodaj słowa kluczowe LSI, które mają sens, do zawartości strony produktu lub kategorii.

Adresy URL: używaj krótkich, bogatych w słowa kluczowe adresów URL.

Ponieważ prowadzisz witrynę e-commerce, Twoje adresy URL będą prawdopodobnie dłuższe niż inne witryny.

Dzieje się tak, ponieważ Twój adres URL będzie zawierał kategorię i podkategorie w Twoim adresie URL. Na przykład: https://przykład.pl/kategoria/podkategoria/produkt.html

Nie oznacza to jednak, że chcesz, aby Twoje adresy URL miały ponad 50 znaków. Dzieje się tak, ponieważ długie adresy URL mylą Google i osłabiają wpływ słów kluczowych w Twoim adresie URL.

Mówiąc o używaniu przyjaznych dla SEO terminów w adresie URL, chcesz również, aby adresy URL były bogate w słowa kluczowe.

W przypadku stron kategorii dołącz opis składający się z 1-2 słów.

Wskazówka dla profesjonalistów: niektóre witryny e-commerce nie używają kategorii i podkategorii w swoich adresach URL. Na przykład zamiast Dzieje się tak, ponieważ Twój adres URL będzie zawierał kategorię i podkategorie w Twoim adresie URL. Na przykład: https://przykład.pl/kategoria/podkategoria/produkt.html , Twój adres URL będzie po prostu: Dzieje się tak, ponieważ Twój adres URL będzie zawierał kategorię i podkategorie w Twoim adresie URL. Na przykład: https://przykład.pl/produkt. Dzięki temu Twoje adresy URL będą krótsze. Niekoniecznie to polecam, ale jeśli tak masz wszystko skonfigurowane, nie zaszkodzi to twoim rankingom.

Linki wewnętrzne: swobodnie linkuj do stron o wysokim priorytecie

Jedną z fajnych rzeczy w SEO e-commerce jest to, że linkowanie wewnętrzne odbywa się prawie automatycznie. Dzieje się tak, ponieważ nawigacja w Twojej witrynie zwykle tworzy wiele naturalnych linków wewnętrznych.

To powiedziawszy, strategiczne linkowanie wewnętrzne jest zdecydowanie najlepszą praktyką SEO w e-commerce. Więc powinieneś poświęcić na to trochę czasu.

W szczególności chcesz wewnętrznie linkować OD stron autorytatywnych DO stron produktów i kategorii o wysokim priorytecie.

Zaimplementuj schemat recenzji produktu, aby wyświetlić fragmenty rozszerzone w Google

Jeśli chcesz w łatwy sposób wyróżnić się na pierwszej stronie Google, nie szukaj dalej niż fragmenty rozszerzone.

Witryny e-commerce mają możliwość uzyskania jednego z najbardziej przykuwających uwagę fragmentów rozszerzonych: recenzji.

Chociaż nie ma gwarancji, że Google wyświetli fragmenty rozszerzone tylko dlatego, że o to poprosisz, odpowiednie znaczniki schematu (schema.org) zwiększają Twoje szanse.

Możesz ręcznie skonfigurować znaczniki schematu, ale nie jest to łatwe. Dlatego polecam korzystanie z doskonałego pomocnika Google do oznaczania danych strukturalnych (google structured data tool).

Rozdział 4:Techniczne SEO dla e-commerce

Pozycjonowanie techniczne to jedna z tych rzeczy, które są ważne dla WSZYSTKICH witryn… ale podwójnie dla e-commerce. Dzieje się tak dlatego, że witryny e-commerce mają zwykle WIELE stron. Wszystkie te strony zwiększają zmiany, które pojawią się w technicznych kwestiach SEO.

Nie tylko to, ale większość stron e-commerce nie ma tak wielu linków zwrotnych, które do nich prowadzą. Co oznacza, że techniczne SEO jest często „rozstrzygaczem” na pierwszej stronie Google. Na przykład, jeśli Ty i Twój konkurent idziecie łeb w łeb, technicznym problemem SEO może być różnica między 4. miejscem a pożądanym numerem 1.

Dlatego kluczowe są regularne techniczne audyty witryn SEO.

Jak przeprowadzić audyt techniczny SEO w witrynie e-commerce?

Różne narzędzia SEO, których możesz użyć do audytów witryn e-commerce:

  • SEMrush
  • DeepCrawl
  • ScreamingFrog
  • Site Condor
  • Ahrefs

Jak naprawić typowe problemy techniczne SEO w witrynach e-commerce?

Problem: zbyt wiele stron

Posiadanie tysięcy stron w witrynie może być technicznym koszmarem SEO. To sprawia, że ​​pisanie unikalnej treści dla każdej strony jest monumentalnym zadaniem. Ponadto im więcej masz stron, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz mieć problemy z powielaniem treści.

Dlaczego tak się dzieje

Niektóre witryny e-commerce oferują po prostu mnóstwo produktów na sprzedaż. Ponieważ każdy z tych produktów wymaga własnej strony, witryna gromadzi wiele stron. Czasami każda drobna odmiana tego samego produktu (na przykład 15 różnych rozmiarów butów) ma swój własny unikalny adres URL, który może zwiększyć całkowitą liczbę stron Twojej witryny e-commerce.

Jak to naprawić

Najpierw zidentyfikuj strony, które możesz usunąć lub nie zindeksować… bez wpływu na wynik finansowy.

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​80% sprzedaży witryny e-commerce pochodzi z 20% jej produktów (stara zasada pareto 80/20 w działaniu). A około 25% stron produktów e-commerce nie wygenerowało ŻADNEJ sprzedaży w ciągu ostatniego roku.

Zamiast pracować nad ulepszaniem tych stron, lepiej po prostu je usunąć, nie indeksować lub połączyć w „super stronę”.

Większość CMS-ów e-commerce (takich jak Shopify) ułatwia znajdowanie produktów, które w ostatnim czasie nie generowały żadnych przychodów. Jeśli nie, możesz umieścić je na liście „może usunąć”.

Ale zanim faktycznie cokolwiek usuniesz, sprawdź Google Analytics, aby upewnić się, że te strony nie generują żadnego ruchu.

Jeśli strona nie przyciąga odwiedzających do Twojej witryny ani nie wkłada gotówki do kieszeni, powinieneś zadać sobie pytanie: „jaki jest sens tej strony?”.

W niektórych przypadkach te strony będą stanowić 5-10% Twojej witryny. Dla innych może to być nawet 50%.

Po usunięciu nadmiaru stron, które mogą powodować problemy, nadszedł czas, aby naprawić i ulepszyć pozostałe strony.

Problem: zduplikowana treść

Zduplikowana treść to jeden z najczęstszych problemów związanych z SEO w e-commerce na świecie. I to taki, który może zatopić Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania Google (dzięki Google Panda).

Na szczęście dzięki zaangażowaniu w unikalną treść na każdej stronie witryny e-commerce (i przy użyciu zaawansowanych technik SEO, takich jak tagi kanoniczne), możesz sprawić, że problemy z duplikacją treści staną się przeszłością.

Dlaczego tak się dzieje

Istnieje wiele powodów, dla których powielanie treści pojawia się w witrynach e-commerce.

Oto trzy najczęstsze powody.

Po pierwsze, witryna tworzy unikalne adresy URL dla każdej wersji strony produktu lub kategorii.

Jeśli te adresy URL zostaną zindeksowane przez Google, utworzy DUŻO zduplikowanych treści.

Może się tak również zdarzyć, gdy niewielkie różnice w tym samym produkcie (na przykład różne rozmiary butów lub kolory) tworzą unikalne adresy URL stron produktów.

Po drugie, mamy zawartość standardową. Czyli fragment tekstu, który pojawia się na wielu stronach.

Ale jeśli treść Twojego szablonu przekroczy ponad 100 słów, może być postrzegana jako zduplikowana treść w oczach Google.

Na koniec skopiowane opisy. Dzieje się tak zawsze, gdy masz tę samą (lub bardzo podobną) treść w wielu produktach lub stronach kategorii.

Jak to naprawić

Pierwszą opcją jest nieindeksowanie stron, które nie generują ruchu w wyszukiwarkach, ale powodują problemy z duplikacją treści.

Na przykład, jeśli filtry kategorii generują unikalne adresy URL, nie możesz ich indeksować. Problem rozwiązany.

Po zindeksowaniu wszystkich adresów URL, które muszą przejść, nadszedł czas, aby skorzystać z tagu kanonicznego („rel=canonical”).

Znacznik kanoniczny po prostu informuje wyszukiwarki, że niektóre strony są dokładnymi kopiami lub niewielkimi odmianami tej samej strony. Kiedy wyszukiwarka widzi na stronie tag kanoniczny, wie, że nie powinna traktować go jako strony unikalnej.

(Tag kanoniczny, canonical, nie tylko rozwiązuje problemy z duplikatami treści, ale także pomaga zwiększyć wartość linków zwrotnych. Dzieje się tak, ponieważ linki wskazujące kilka różnych adresów URL przekierowują do jednego adresu URL, dzięki czemu te linki są bardziej wydajne).

Wskazówka dla profesjonalistów: implementacja tagów kanonicznych może być trudna. Dlatego polecam zatrudnić specjalistę SEO z techniczną wiedzą na temat ecommerce SEO, który pomoże. Ale jeśli wolisz samodzielnie skonfigurować kanoniczne to proszę bardzo.

Unikalna treść

Wreszcie nadszedł czas, aby napisać unikalną treść dla wszystkich stron, które nie zostały zindeksowane ani skonfigurowane z kanonicznymi adresami URL.

Tak, to ciężka praca (szczególnie w przypadku witryny e-commerce z tysiącami stron). Ale jest to absolutna konieczność, jeśli chcesz konkurować z gigantami e-commerce (takimi jak Amazon), które dominują na pierwszej stronie Google.

Aby ułatwić proces, polecam tworzenie szablonów opisów stron produktów i kategorii.

Problem: Mała zawartość, tzw. thin content

Cienkie treści to kolejny powszechny problem techniczny SEO, z którym muszą sobie radzić witryny e-commerce. Więc nawet po rozwiązaniu problemów ze zduplikowaną treścią możesz mieć strony z rzadką treścią.

Dlaczego tak się dzieje

Jednym z głównych powodów, dla których witryny e-commerce cierpią z powodu cienkich treści, jest to, że trudno jest napisać wiele unikalnych treści o podobnych produktach. W końcu po napisaniu opisu jednej pary butów do biegania, co możesz napisać o 15 innych?

Chociaż jest to uzasadniony problem, nie powinno to powstrzymać Cię od napisania co najmniej 500 słów (a najlepiej ponad 1000 słów) dla wszystkich ważnych stron kategorii i produktów.

Jak to naprawić

Po pierwsze, chcesz zidentyfikować strony w swojej witrynie, które mają cienką zawartość.

Pro Tip: Każdy ma inną definicję „cienkiej treści”. Moim zdaniem cienka treść odnosi się do krótkich fragmentów treści, które nie wnoszą żadnej wyjątkowej wartości.

Porada dla profesjonalistów: im bardziej unikalne są Twoje treści, tym lepiej. Oznacza to faktyczne korzystanie ze sprzedawanych produktów. Napisz swoje wrażenia. Zrób własne zdjęcia produktów. Dzięki temu opisy Twoich produktów będą się wyróżniać dla użytkowników i wyszukiwarek.

Problem: Szybkość witryny

Szybkość witryny jest jednym z niewielu sygnałów, które Google publicznie stwierdziło, że używają w ramach swojego algorytmu.

Ale szybkość witryny jest ważna nie tylko dla SEO e-commerce: wpływa również bezpośrednio na wyniki finansowe. Badania przeprowadzone przez Radware wykazały, że wolne czasy ładowania mogą zwiększyć porzucanie koszyka o 29,8%.

Dlaczego tak się dzieje

Oto trzy najczęstsze przyczyny powolnego wczytywania stron witryn e-commerce:

  • Pełne zbędnego kodu platformy handlu elektronicznego: Niektóre platformy e-commerce są z natury wolne z powodu nadmiernego kodu. I w przeciwieństwie do blogowego CMS, takiego jak WordPress, nie możesz po prostu zainstalować wtyczki i obserwować, jak poprawia się prędkość.
  • Duże rozmiary plików graficznych: Zdjęcia produktów w wysokiej rozdzielczości są niesamowite dla Twoich klientów, ale mogą sprawić, że Twoja strona będzie się ładować jak ślimak.
  • Powolny hosting i serwery: Jeśli chodzi o hosting, otrzymujesz to, za co płacisz. Powolny plan hostingowy może zahamować maksymalną prędkość Twojej witryny.

Na szczęście wszystkie trzy problemy z szybkością witryny można rozwiązać dość łatwo.

Jak to naprawić

  • Uaktualnij swój hosting: oto ranking hostingów które polecam.
  • Zainwestuj w CDN: CDN to jeden z najszybszych (i najtańszych) sposobów znacznego zwiększenia szybkości ładowania witryny. Bonus: CDN sprawia również, że Twoja witryna jest bezpieczniejsza przed atakami i włamaniami.
  • Zoptymalizuj rozmiar pliku obrazu- kompresja zdjęć: To ważna sprawa dla stron produktów e-commerce. Pamiętaj, aby wyeksportować obrazy, aby były zoptymalizowane pod kątem sieci.

Rozdział 5: Marketing treści dla sklepu e-commerce

Marketing treści może pomóc w uzyskaniu DUŻEJ ilości ukierunkowanego ruchu… i sprzedaży.

Pytanie brzmi:

Jak korzystać z treści, aby uzyskać wyższą pozycję w rankingu i większy ruch w witrynie e-commerce?

Oto przewodnik krok po kroku…


Krok 1: Znajdź, gdzie Twoi docelowi klienci spotykają się online

Spotkanie z klientami daje niesamowity wgląd w ich myśli, marzenia, lęki i pragnienia. Ponieważ nie zawsze można spotkać się z klientami w prawdziwym życiu, polecam odwiedzanie miejsc, w których spędzają czas online. Fora, grupy na fb itp.

Krok #2: Dowiedz się, jakich słów i zwrotów używają klienci

Teraz, gdy znalazłeś już swoją grupę docelową, nadszedł czas, aby ich śledzić. Nie martw się, to nie jest tak przerażające, jak się wydaje.

Po prostu chcesz mieć oko na słowa i wyrażenia, których używają do opisania swoich problemów.

Te frazy reprezentują słowa kluczowe, których używają Twoi odbiorcy, kiedy NIE kupują produktów. To są świetne słowa kluczowe do tworzenia treści na blogu.

Krok 3: Stwórz wyjątkową treść wokół tego słowa kluczowego

Następnie nadszedł czas, aby stworzyć treść, która jest absolutnie najlepsza na świecie.

A kiedy skończysz krok 3, zacznij od początku i ponownie wykonaj całą strategię SEO.

Gdy konsekwentnie publikujesz treści w swojej witrynie e-commerce, przekonasz się, że wszystkie te linki, ruch i udziały w mediach społecznościowych faktycznie poprawiają pozycję Twoich stron produktów i kategorii.

Rozdział 6: Budowanie linków w e-commerce

Skontaktuj się z nami.

Teraz nadszedł czas, aby usłyszeć coś od Ciebie

Mam nadzieję, że zyskasz mnóstwo korzyści z SEO e-commerce.

A teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Którą strategię z dzisiejszego przewodnika wypróbujesz najpierw?

Czy zamierzasz tworzyć dłuższe opisy?

A może chcesz wypróbować metodę słów kluczowych.

Tak czy inaczej daj mi znać, zostawiając teraz krótki komentarz.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)