Pozycjonowanie Ecommerce SEO – sklep internetowy i marketing x10 optymalizacja e-commerce

Google podcast. Aplikacja aby s艂ucha膰 podcasty
18 listopada, 2022
UGC -co to jest user generated content?
18 listopada, 2022
E-commerce SEO

Ecommerce SEO -co to? Jak robi膰? Przyk艂ady i definicja.

Zawarto艣膰 strony

To jest najbardziej wszechstronny przewodnik po SEO e-commerce online.

W tym przewodniku napisanym przez ekspert贸w dowiesz si臋 wszystkiego, co musisz wiedzie膰 o optymalizacji witryny e-commerce, od badania s艂贸w kluczowych, przez techniczne SEO, po budowanie link贸w.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Je艣li wi臋c chcesz uzyska膰 bardziej ukierunkowany ruch (i klient贸w) z wyszukiwania, pokochasz ten przewodnik.

Zacznijmy od razu.

ecommerce

Dlaczego SEO ma znaczenie dla witryn e-commerce

Przyjrzyjmy si臋 szybko interesuj膮cym statystykom鈥

  • 44% os贸b rozpoczyna swoj膮 przygod臋 z zakupami online od wyszukiwarki Google.
  • 37,5% ca艂ego ruchu do witryn e-commerce pochodzi z wyszukiwarek
  • 23,6% zam贸wie艅 e-commerce jest bezpo艣rednio zwi膮zanych z ruchem organicznym

Rozdzia艂 1: Badanie s艂贸w kluczowych w e-commerce

Badania s艂贸w kluczowych to podstawa ka偶dej kampanii SEO e-commerce.

Czemu?

Poniewa偶 badanie s艂贸w kluczowych stanowi podstaw臋 ka偶dego innego zadania zwi膮zanego z SEO, kt贸re wykonujesz w swojej witrynie.

(Na przyk艂ad bez s艂贸w kluczowych nie mo偶na zoptymalizowa膰 stron produkt贸w i kategorii).

Wierz lub nie, ale lista s艂贸w kluczowych wp艂ywa r贸wnie偶 na SEO techniczne. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 architektura Twojej witryny i adresy URL musz膮 uwzgl臋dnia膰 s艂owa kluczowe.

Jak wida膰, badanie s艂贸w kluczowych to BARDZO wa偶na sprawa dla Twojej witryny e-commerce.

A oto dok艂adnie, jak znale藕膰 niewykorzystane has艂a, kt贸rych szukaj膮 Twoi klienci鈥 i jak wybra膰 najlepsze s艂owa kluczowe dla Twojej witryny.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY


Jak znale藕膰 s艂owa kluczowe dla stron produkt贸w i kategorii e-commerce?

Wi臋kszo艣膰 samouczk贸w po艣wi臋conych badaniu s艂贸w kluczowych skupia si臋 na 鈥瀒nformacyjnych s艂owach kluczowych鈥.

S膮 to s艂owa kluczowe, kt贸re ludzie wpisuj膮 w wyszukiwarkach, aby znale藕膰 przydatne tre艣ci typu 鈥瀒nstrukcje鈥.

(np. 鈥濲ak zaparzy膰 kaw臋鈥.)

Podczas gdy informacyjne s艂owa kluczowe maj膮 swoje miejsce w e-commerce, wi臋kszo艣膰 s艂贸w kluczowych w Twojej witrynie b臋dzie dostosowana do wyszukiwania produkt贸w.

(Jak 鈥濬iltry do ekspresu do kawy鈥.)

Oznacza to, 偶e musisz zaj膮膰 si臋 badaniem s艂贸w kluczowych, maj膮c na uwadze s艂owa kluczowe zwi膮zane z produktem.

Ja na to m贸wi臋 buyer intent.

Oto dok艂adnie, jak to zrobi膰:


Amazon sugestie

Tak, Amazon jest prawdopodobnie Twoim konkurentem. Ale jest to r贸wnie偶 najwi臋ksza witryna e-commerce online鈥 co czyni j膮 kopalni膮 s艂贸w kluczowych produkt贸w.

Oto jak wykorzysta膰 Amazon do badania s艂贸w kluczowych:

Najpierw przejd藕 do Amazon i wprowad藕 s艂owo kluczowe opisuj膮ce jeden z Twoich produkt贸w.

Kiedy to zrobisz, Amazon wy艣wietli sugestie dotycz膮ce tego s艂owa kluczowego.

S艂owa kluczowe sugerowane przez Amazon s膮 zazwyczaj bardzo ukierunkowane (znane r贸wnie偶 jako s艂owa kluczowe z d艂ugim ogonem). S艂owa kluczowe z d艂ugim ogonem maj膮 nie tylko lepsz膮 konwersj臋 ni偶 kr贸tsze has艂a, ale zazwyczaj s膮 te偶 mniej konkurencyjne.

Powtarzaj dla najwa偶niejszych produkt贸w w Twojej witrynie.

Wskaz贸wka dla profesjonalist贸w: Amazon czasami sugeruje kategorie powy偶ej sugestii s艂贸w kluczowych. To s膮 艣wietne s艂owa kluczowe do wykorzystania na stronach kategorii.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Kategorie Amazon (i konkurent贸w)

Jako osoba, kt贸ra konsultowa艂a si臋 z dziesi膮tkami firm e-commerce, mog臋 powiedzie膰 z pierwszej r臋ki, 偶e wielu w艂a艣cicieli witryn e-commerce optymalizuje strony kategorii pod k膮tem losowych s艂贸w kluczowych.

Jasne, zastanowi膮 si臋, czego mog膮 u偶y膰 ich klienci, aby znale藕膰 produkty w tej kategorii. Ale s艂owa kluczowe, kt贸rych u偶ywaj膮, wydaj膮 si臋 by膰, powiedzmy鈥 mniej ni偶 idealne.

To OGROMNY b艂膮d. Chocia偶 strony kategorii mog膮 nie konwertowa膰 tak dobrze, jak strony produkt贸w, nadal generuj膮 sprzeda偶. Dlatego warto po艣wi臋ci膰 czas na znalezienie s艂贸w kluczowych dla stron kategorii.

A jak najlepiej to zrobi膰?

Sp贸jrz na kategorie, z kt贸rych ju偶 korzystaj膮 Twoi konkurenci.

Je艣li konkurujesz z Amazonem, kliknij przycisk 鈥濿szystkie鈥 u g贸ry strony g艂贸wnej. Spowoduje to list臋 g艂贸wnych kategorii Amazon.

S膮 one prawdopodobnie zbyt szerokie dla Twojej witryny. Kliknij wi臋c dowolne, kt贸re maj膮 sens, aby zobaczy膰 podkategorie tego dzia艂u.

I o to chodzi.

Wikipedia

Wikipedia to jedno z NAJLEPSZYCH miejsc, w kt贸rych mo偶na znale藕膰 s艂owa kluczowe dla stron produkt贸w i kategorii.

Dlatego:

Podobnie jak w przypadku stron kategorii w witrynach konkurencji e-commerce, Wikipedia organizuje rzeczy wed艂ug s艂贸w kluczowych i kategorii. Innymi s艂owy: wykonali za Ciebie ci臋偶k膮 prac臋!

Najpierw wprowad藕 s艂owo kluczowe opisuj膮ce produkt lub kategori臋 sprzedawan膮 w Twojej witrynie.

Nast臋pnie zeskanuj wpis w Wikipedii w poszukiwaniu s艂贸w i fraz, kt贸re maj膮 sens dla produkt贸w, kt贸re masz w swojej witrynie.

Koniecznie sp贸jrz na spis tre艣ci. Mog膮 one czasami ujawni膰 doskona艂e s艂owa kluczowe na stronie kategorii.

Po wyczerpaniu sugestii s艂贸w kluczowych Wikipedii nadszed艂 czas, aby przej艣膰 do jednego z moich ulubionych narz臋dzi do badania s艂贸w kluczowych: SEMrush.

SEMrush

Opisane przeze mnie dotychczas strategie powinny pom贸c w uzyskaniu obszernej listy propozycji s艂贸w kluczowych.

Ale SEMRush jest troch臋 inny. SEMrush nie generuje nowych propozycji s艂贸w kluczowych na podstawie pocz膮tkowych s艂贸w kluczowych. Zamiast tego pokazuje Ci s艂owa kluczowe, na kt贸re Twoja konkurencja ju偶 si臋 pozycjonuje w ecommerce.

Przyjrzyjmy si臋, jak mo偶esz u偶y膰 tego narz臋dzia do znalezienia s艂贸w kluczowych dla swojej witryny e-commerce.

Najpierw wprowad藕 konkurenta do SEMrush.

W sekcji 鈥濸ozycje鈥 mo偶esz zobaczy膰 wszystkie s艂owa kluczowe, na kt贸re rankinguje Tw贸j konkurent.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Planer s艂贸w kluczowych Google

Google Keyword Planner

Wreszcie mamy starego dobrego Planera s艂贸w kluczowych Google.

Mimo 偶e GKP jest przyzwoitym narz臋dziem s艂贸w kluczowych, nie jest zbyt dobry w generowaniu unikalnych propozycji s艂贸w kluczowych.

Na przyk艂ad, je艣li wprowadzisz do GKP s艂owo kluczowe na stronie kategorii, takie jak 鈥瀔arma dla ps贸w鈥, wyrzuci on bardzo zbli偶one odmiany tego has艂a.

Jak wybra膰 s艂owa kluczowe dla stron produkt贸w i kategorii e-commerce?

Pozycjonowanie-stron-z-planerem-slow-kluczowych-Google

Teraz, gdy masz ju偶 list臋 potencjalnych s艂贸w kluczowych, prawdopodobnie zastanawiasz si臋:

Jakie s艂owa kluczowe wybra膰?

Odpowied藕? Skorzystaj z tej 4-etapowej listy kontrolnej, aby zidentyfikowa膰 najlepsze s艂owa kluczowe dla swojej witryny e-commerce.

1. Liczba wyszukiwa艅

Jest to (zdecydowanie) najwa偶niejszy wska藕nik przy ocenie wyszukiwanego has艂a.

W ko艅cu:

Je艣li nikt nie szuka tego s艂owa kluczowego, tak naprawd臋 nie ma znaczenia, jak dobrze konwertuje lub jak konkurencyjna jest pierwsza strona Google.

To powiedziawszy, nie mog臋 poda膰 konkretnych zalece艅 dotycz膮cych liczby wyszukiwa艅. W niekt贸rych bran偶ach 100 wyszukiwa艅 miesi臋cznie to DU呕O. W innych 10 tys. wyszukiwa艅 miesi臋cznie to nic.

Z czasem zorientujesz si臋, czym dla Twojej bran偶y jest s艂owo kluczowe 鈥瀌u偶a ilo艣膰鈥 i 鈥瀖a艂a ilo艣膰鈥.

Aby znale藕膰 ilo艣膰 wyszukiwa艅 dla danego s艂owa kluczowego, wystarczy wstawi膰 je do GKP. Liczb臋 wyszukiwa艅 znajdziesz w 鈥炁歳. miesi臋cznych wyszukiwa艅鈥.

Wskaz贸wka dla profesjonalist贸w: Niekt贸re s艂owa kluczowe maj膮 OGROMNE wahania sezonowe.

2. Dopasowanie s艂owa kluczowego do produktu

Ten krok jest bardzo wa偶ny. Za艂贸偶my, 偶e znalaz艂e艣 s艂owo kluczowe, kt贸re ma mn贸stwo wyszukiwa艅. To musi by膰 zwyci臋zca, prawda?

No nie bardzo.

Dzieje si臋 tak, poniewa偶 s艂owo kluczowe mo偶e nie pasowa膰 idealnie do tego, co sprzedaje Twoja witryna.

Je艣li s艂owo kluczowe, kt贸re wybierzesz, jest nawet troch臋 rozmyte w por贸wnaniu z tym, co masz na sprzeda偶 w swojej witrynie e-commerce, osoby, kt贸re wyszukuj膮 to has艂o, nie dokonaj膮 konwersji.

Dlatego zanim przejdziesz do kolejnych dw贸ch etap贸w tego procesu, sprawd藕 dok艂adnie, czy s艂owo kluczowe, kt贸re rozwa偶asz, pasuje do Twojej witryny jak ula艂.

3: Cel komercyjny

Pozycja nr 1 dla s艂owa kluczowego o du偶ej liczbie wy艣wietle艅? Niesamowite.

Pozycja nr 1 dla s艂owa kluczowego o du偶ej liczbie wy艣wietle艅, kt贸rego szukaj膮 nastolatki bez pieni臋dzy? Mniej niesamowite ;-).

Wi臋c zanim zdecydujesz si臋 na s艂owo kluczowe, po艣wi臋膰 chwil臋, aby sprawdzi膰, czy ludzie u偶ywaj膮cy tego s艂owa kluczowego s膮 prawdziwymi klientami.

Na szcz臋艣cie jest to bardzo 艂atwe przy u偶yciu Planera s艂贸w kluczowych Google.

Najpierw sprawd藕 ocen臋 s艂owa kluczowego 鈥濳onkurencja鈥.

鈥濳onkurencja鈥 pokazuje, ile os贸b licytuje dane s艂owo kluczowe w Google Ads. Og贸lnie rzecz bior膮c, je艣li wiele os贸b licytuje s艂owo kluczowe, mo偶na zarobi膰 pieni膮dze. Dlatego, je艣li chodzi o SEO dla witryn e-commerce, polecam trzyma膰 si臋 s艂贸w kluczowych 鈥炁況edniej鈥 i 鈥瀢ysokiej鈥 konkurencji.

Chcesz r贸wnie偶 spojrze膰 na 鈥濻tawka za g贸r臋 strony鈥.

Stawka za g贸r臋 strony to kwota, jak膮 u偶ytkownicy wydaj膮 zwykle na jedno klikni臋cie w Google Ads. A je艣li chodzi o wielko艣膰 intencji zakupowych, im wy偶sza sugerowana oferta, tym lepiej.

Oczywi艣cie s艂owa kluczowe o wysokich sugerowanych stawkach s膮 r贸wnie偶 bardziej konkurencyjne pod wzgl臋dem pozycji w wyszukiwarce Google. Ale om贸wimy to w nast臋pnej sekcji.

Na razie sprawd藕 stawki za g贸r臋 strony dla s艂贸w kluczowych z Twojej listy.

I zauwa偶, jak pewne s艂owa i wyra偶enia sugeruj膮 鈥濲estem gotowy do zakupu!鈥 – przez co maj膮 wp艂yw na szacunkow膮 stawk臋.

4. Konkurencja

Wreszcie nadszed艂 czas, aby zobaczy膰, jak trudno b臋dzie z艂ama膰 pierwsz膮 stron臋 Google.

Oto jak:

鈥濼rudno艣膰 s艂贸w kluczowych鈥 SEMrush

Ta metryka daje wyobra偶enie o konkurencyjno艣ci danego s艂owa kluczowego w rankingu.

Mo偶esz sprawdzi膰 trudno艣膰 s艂owa kluczowego w SEMrush, wpisuj膮c s艂owo kluczowe w polu wyszukiwania.

Im wy偶sza ta liczba, tym trudniej jest uszeregowa膰 to s艂owo kluczowe w Google.
Kierowanie na s艂owa kluczowe i optymalizacja strony

Tutaj mo偶esz sprawdzi膰, czy witryny w pierwszej dziesi膮tce s膮 zoptymalizowane pod k膮tem tego s艂owa kluczowego.

Dlaczego to jest wa偶ne?

Je艣li strony w pierwszej dziesi膮tce s膮 tylko cz臋艣ciowo zwi膮zane z tym s艂owem kluczowym, mo偶esz czasami przelicytowa膰 je dzi臋ki wysoce ukierunkowanej stronie.

Pro Tip: Dok艂adne kierowanie na s艂owa kluczowe nie jest tak wa偶ne jak kiedy艣 (dzi臋ki Google Hummingbird, koliber). Je艣li jednak zoptymalizujesz swoj膮 stron臋 wok贸艂 bardzo specyficznego s艂owa kluczowego, uzyskasz przewag臋 nad stronami, kt贸re nie s膮 idealnie zoptymalizowane.

Teraz, gdy masz ju偶 list臋 s艂贸w kluczowych, kt贸re s膮 wyszukiwane, maj膮 niewielk膮 konkurencj臋 i prawdopodobnie stan膮 si臋 dobyrmi s艂owami dla kupuj膮cych w sklepie internetowym, nadszed艂 czas, aby skonfigurowa膰 i zoptymalizowa膰 architektur臋 witryny e-commerce.

Rozdzia艂 2: Architektura witryny e-commerce

Architektura witryny 鈥 czyli spos贸b organizacji i rozmieszczenia stron w witrynie 鈥 jest wa偶nym elementem SEO dla KA呕DEJ witryny.

Ale jest to podw贸jnie wa偶ne w przypadku witryn e-commerce. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 przeci臋tna witryna e-commerce ma zwykle znacznie wi臋cej stron ni偶 przeci臋tny blog lub witryna lokalnego sklepu z pizz膮.

Przy tak wielu stronach bardzo wa偶ne jest, aby architektura Twojej witryny u艂atwia艂a u偶ytkownikom i wyszukiwarkom znalezienie wszystkich Twoich stron.

Dwie 鈥瀦艂ote zasady鈥 architektury witryny e-commerce

Istniej膮 dwie wa偶ne zasady, o kt贸rych nale偶y pami臋ta膰 podczas konfigurowania struktury witryny e-commerce:

Z艂ota zasada nr 1: Zachowaj prostot臋 i skalowalno艣膰
Z艂ota zasada nr 2: Zachowaj ka偶d膮 stron臋 trzy (lub mniej) klikni臋膰 od strony g艂贸wnej

Za chwil臋 b臋d臋 mia艂 wi臋cej szczeg贸艂贸w na temat tych dw贸ch zasad.

Ale najpierw sp贸jrzmy na przyk艂ad, w jaki spos贸b niew艂a艣ciwa architektura witryny mo偶e zaszkodzi膰 Twoim dzia艂aniom SEO鈥

Oto przyk艂ad architektury witryny, kt贸ra 艂amie dwie zasady:

Pozycjonowanie Ecommerce SEO - sklep internetowy i marketing x10 optymalizacja e-commerce 1

Co jest nie tak z tym obrazem?

Po pierwsze, to nie jest proste. Trudno zrozumie膰 logik臋 tego, co i gdzie.

Po drugie, nie jest skalowalny. Za ka偶dym razem, gdy chcesz doda膰 now膮 kategori臋, musisz utworzy膰 now膮 warstw臋鈥. i reorganizujesz istniej膮ce kategorie i podkategorie.

Ale jest te偶 zbyt g艂臋boka.

Wi臋kszo艣膰 link贸w prowadz膮cych do witryn e-commerce prowadzi do ich strony g艂贸wnej.

A kiedy masz 鈥瀏艂臋bok膮鈥 architektur臋 witryny, autorytet ten jest os艂abiany do czasu dotarcia do stron produkt贸w i kategorii.

(Chcesz, aby wszystkie strony produkt贸w znajdowa艂y si臋 w odleg艂o艣ci trzech lub mniej klikni臋膰 od Twojej strony g艂贸wnej).

Przyk艂ad SEO i przyjaznej dla u偶ytkownika architektury witryny e-commerce:

Teraz, gdy zobaczy艂e艣 przyk艂ad, jak nie robi膰 pewnych rzeczy, czas przyjrze膰 si臋 przyk艂adowi dobrze zoptymalizowanej architektury witryny e-commerce.

Pozycjonowanie Ecommerce SEO - sklep internetowy i marketing x10 optymalizacja e-commerce 2

Jak wida膰, autorytet link贸w jest skoncentrowany na stronach produkt贸w i kategorii witryny.

Ten skoncentrowany autorytet pomaga tym stronom pozycjonowa膰 si臋 w Google. U艂atwia r贸wnie偶 Google znajdowanie i indeksowanie ka偶dej strony.

Nie tylko jest to 艣wietne dla SEO, ale u偶ytkownicy te偶 to pokochaj膮. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 prosta, p艂aska architektura u艂atwia przegl膮darkom znalezienie 偶膮danych produkt贸w.

Rozdzia艂 3: SEO na stronie dla witryn e-commerce

Teraz, gdy masz ju偶 skonfigurowan膮 architektur臋 witryny, nadszed艂 czas, aby zoptymalizowa膰 strony kategorii i produkt贸w. W przypadku wi臋kszo艣ci witryn e-commerce te dwa typy stron generuj膮 lwi膮 cz臋艣膰 ruchu i sprzeda偶y.

Ma to sens, je艣li si臋 nad tym zastanowisz: kto艣, kto wyszukuje has艂o 鈥瀋zerwone buty do biegania Nike w rozmiarze 44鈥, jest znacznie bli偶ej dokonania zakupu ni偶 kto艣, kto wyszukuje has艂o 鈥瀔up buty online鈥.

Dzi臋ki temu, oto jak zoptymalizowa膰 s艂owa kluczowe na stronach produkt贸w i kategorii.

鈥濪oskonale zoptymalizowana鈥 strona e-commerce

Sp贸jrzmy na przyk艂ad 鈥瀌oskonale zoptymalizowanej鈥 strony w witrynie e-commerce.

Rozbijmy ka偶dy z tych element贸w:

Title Tag: Dodaj modyfikatory, takie jak 鈥濳up鈥, 鈥濼anie鈥 i 鈥濷kazje鈥, aby uzyska膰 wi臋kszy ruch z d艂ugiego ogona

Chcesz (oczywi艣cie) u偶y膰 docelowego s艂owa kluczowego w tagu tytu艂u strony.

Ale nie poprzestawaj na tym. Dodanie 鈥瀖odyfikator贸w鈥 do tagu tytu艂u mo偶e pom贸c w wy艣wietlaniu si臋 w wi臋kszej liczbie wyszukiwa艅 z d艂ugim ogonem.

Za艂贸偶my na przyk艂ad, 偶e Twoim docelowym s艂owem kluczowym s膮: 鈥瀊uty na lato鈥.

Zamiast tworzy膰 tag tytu艂owy: 鈥濨uty na lato Adidas鈥, chcesz doda膰 s艂owo lub dwa, kt贸rych ludzie mog膮 u偶y膰 podczas wyszukiwania.

Oto kilka typowych termin贸w u偶ywanych przez u偶ytkownik贸w podczas wyszukiwania produkt贸w w Google:

  • Tani
  • Oferty
  • Opinie
  • Ocena
  • Najlepsza
  • Online
  • Darmowa dostawa

Title Tag: U偶yj s艂贸w przyci膮gaj膮cych klikni臋cia, takich jak 鈥瀀% zni偶ki鈥 i 鈥濶ajni偶sza cena鈥, aby zwi臋kszy膰 CTR

Google prawdopodobnie wykorzystuje organiczny wsp贸艂czynnik klikalno艣ci jako sygna艂 rankingowy. Dlatego warto zoptymalizowa膰 tag tytu艂u pod k膮tem CTR.

Dzieje si臋 tak, poniewa偶: Wy偶szy CTR=wi臋cej klikni臋膰=wi臋cej sprzeda偶y.

Na szcz臋艣cie istnieje kilka s艂贸w i wyra偶e艅, kt贸re magnetycznie przesuwaj膮 kursor osoby do wyniku. Nazywam je 鈥瀖agnesami na klikni臋cia鈥.

Oto niekt贸re z najlepszych s艂贸w dla stron produkt贸w i kategorii e-commerce:

  • Zni偶ka X% (鈥瀂ni偶ka 25%鈥)
  • Gwarancja
  • Najni偶sza cena
  • Darmowa dostawa
  • Nocna wysy艂ka
  • Sprzeda偶

A kiedy uwzgl臋dnisz je w tagach tytu艂u (i tagach metaopisu), uzyskasz wi臋cej klikni臋膰 (co mo偶e oznacza膰 wi臋cej klient贸w).

Tag Opisu: Do艂膮cz wyra偶enia takie jak 鈥炁歸ietny wyb贸r鈥, 鈥濨EZP艁ATNA wysy艂ka鈥 i 鈥濿szystkie nasze produkty s膮 na wyprzeda偶y鈥, aby zmaksymalizowa膰 CTR Twojej strony

Tag opisu Twojej witryny by艂 kiedy艣 wa偶n膮 cz臋艣ci膮 SEO na stronie.

Mimo 偶e ju偶 tak nie jest, tag opisu (meta description) jest BARDZO wa偶ny dla CTR.

A tag tytu艂owy, kt贸ry wymieni艂em powy偶ej, r贸wnie偶 dzia艂a dla tag贸w opisowych.

Jedyna r贸偶nica polega na tym, 偶e z tagiem opisu masz wi臋cej miejsca na d艂u偶sze frazy.

Oto kilka przyk艂ad贸w wyra偶e艅, kt贸rych mo偶esz u偶y膰 w tagu opisu, aby uzyska膰 wi臋cej klikni臋膰:

  • Uzyskaj najlepsze ceny na ____ ju偶 dzi艣.
  • Zaoszcz臋d藕 X% na ____.
  • Wszystkie nasze ____ s膮 teraz w sprzeda偶y.
  • Uzyskaj BEZP艁ATN膭 wysy艂k臋 na wszystkie ____ ju偶 dzi艣.
  • Kliknij tutaj, aby zobaczy膰 wszystkie nasze ekskluzywne oferty na _____.
  • Du偶y wyb贸r ____ w gwarantowanej najni偶szej cenie.

Tre艣膰 strony produktu i kategorii: Do艂膮cz ponad 1000 s艂贸w tre艣ci i u偶yj s艂owa kluczowego 3-5x

Optymalizacja stron produkt贸w i kategorii to jedna z najtrudniejszych cz臋艣ci SEO w e-commerce. Tak, chcesz pisa膰 tre艣ci wysokiej jako艣ci. Ale w przeciwie艅stwie do posta na blogu, musisz r贸wnie偶 pami臋ta膰 o wsp贸艂czynniku konwersji.

Oto trzy najwa偶niejsze taktyki SEO na stronie, kt贸re polecam dla stron e-commerce:

  1. Napisz ponad 1000 s艂贸w

Badania SEO wykaza艂y, 偶e d艂u偶sze tre艣ci maj膮 zwykle najlepsz膮 pozycj臋 w Google.

Fakt jest taki: Google chce zrozumie膰, o czym jest Twoja strona. A im wi臋cej tre艣ci dostarczasz, tym lepiej Google mo偶e wykonywa膰 swoj膮 prac臋. Ponadto dog艂臋bna tre艣膰 strony produktu pomaga klientom zrozumie膰, co zamierzaj膮 kupi膰. Wi臋c jest to r贸wnie偶 korzy艣膰 dla u偶ytkownika.

呕eby by艂o jasne:

Mo偶e by膰 niemo偶liwe napisanie 1000 s艂贸w na KA呕D膭 stron臋 w Twojej witrynie. Je艣li tak jest, polecam pisa膰 d艂ugie, szczeg贸艂owe opisy produkt贸w dla 10-50 najwa偶niejszych stron produkt贸w i kategorii.

  1. Dodaj s艂owa kluczowe (3-5 razy)

Po napisaniu szczeg贸艂owego opisu produktu nadszed艂 czas, aby upewni膰 si臋, 偶e w tre艣ci u偶y艂e艣 docelowego s艂owa kluczowego 3-5 razy.

Nie ma to nic wsp贸lnego z g臋sto艣ci膮 s艂贸w kluczowych ani upychaniem s艂贸w kluczowych. Kilka razy dodajesz s艂owo kluczowe, aby pom贸c Google zrozumie膰, o czym jest Twoja strona.

Wskaz贸wka dla profesjonalist贸w: Google przyk艂ada nieco wi臋ksz膮 wag臋 do s艂贸w kluczowych, kt贸re pojawiaj膮 si臋 na g贸rze strony. Upewnij si臋 wi臋c, 偶e jedno z miejsc docelowych s艂贸w kluczowych znajduje si臋 na g贸rze strony (na przyk艂ad w pierwszych 100 s艂owach opisu produktu lub kategorii).

  1. S艂owa kluczowe LSI

S艂owa kluczowe Latent Semantic Indexing (LSI) to s艂owa i frazy, kt贸re s膮 艣ci艣le powi膮zane z Twoim g艂贸wnym s艂owem kluczowym. Mog膮 by膰 to r贸wnie偶 synonimy.

Planer s艂贸w kluczowych Google w Ecommerce SEO

Pozycjonowanie-stron-z-Google-Keyword-Planner

Nast臋pnie wprowad藕 docelowe s艂owo kluczowe do Planera s艂贸w kluczowych Google.

Nast臋pnie sp贸jrz na s艂owa kluczowe, kt贸re proponuje Ci Google.

Dodaj je do tre艣ci opis贸w i stron ecommerce seo

Na koniec dodaj s艂owa kluczowe LSI, kt贸re maj膮 sens, do zawarto艣ci strony produktu lub kategorii.

Adresy URL: u偶ywaj kr贸tkich, bogatych w s艂owa kluczowe adres贸w URL.

Poniewa偶 prowadzisz witryn臋 e-commerce, Twoje adresy URL b臋d膮 prawdopodobnie d艂u偶sze ni偶 inne witryny.

Dzieje si臋 tak, poniewa偶 Tw贸j adres URL b臋dzie zawiera艂 kategori臋 i podkategorie w Twoim adresie URL. Na przyk艂ad: https://przyk艂ad.pl/kategoria/podkategoria/produkt.html

Nie oznacza to jednak, 偶e chcesz, aby Twoje adresy URL mia艂y ponad 50 znak贸w. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 d艂ugie adresy URL myl膮 Google i os艂abiaj膮 wp艂yw s艂贸w kluczowych w Twoim adresie URL.

M贸wi膮c o u偶ywaniu przyjaznych dla SEO termin贸w w adresie URL, chcesz r贸wnie偶, aby adresy URL by艂y bogate w s艂owa kluczowe.

W przypadku stron kategorii do艂膮cz opis sk艂adaj膮cy si臋 z 1-2 s艂贸w.

Wskaz贸wka dla profesjonalist贸w: niekt贸re witryny e-commerce nie u偶ywaj膮 kategorii i podkategorii w swoich adresach URL. Na przyk艂ad zamiast Dzieje si臋 tak, poniewa偶 Tw贸j adres URL b臋dzie zawiera艂 kategori臋 i podkategorie w Twoim adresie URL. Na przyk艂ad: https://przyk艂ad.pl/kategoria/podkategoria/produkt.html , Tw贸j adres URL b臋dzie po prostu: Dzieje si臋 tak, poniewa偶 Tw贸j adres URL b臋dzie zawiera艂 kategori臋 i podkategorie w Twoim adresie URL. Na przyk艂ad: https://przyk艂ad.pl/produkt. Dzi臋ki temu Twoje adresy URL b臋d膮 kr贸tsze. Niekoniecznie to polecam, ale je艣li tak masz wszystko skonfigurowane, nie zaszkodzi to twoim rankingom.

Linki wewn臋trzne: swobodnie linkuj do stron o wysokim priorytecie

Jedn膮 z fajnych rzeczy w SEO e-commerce jest to, 偶e linkowanie wewn臋trzne odbywa si臋 prawie automatycznie. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 nawigacja w Twojej witrynie zwykle tworzy wiele naturalnych link贸w wewn臋trznych.

To powiedziawszy, strategiczne linkowanie wewn臋trzne jest zdecydowanie najlepsz膮 praktyk膮 SEO w e-commerce. Wi臋c powiniene艣 po艣wi臋ci膰 na to troch臋 czasu.

W szczeg贸lno艣ci chcesz wewn臋trznie linkowa膰 OD stron autorytatywnych DO stron produkt贸w i kategorii o wysokim priorytecie.

Zaimplementuj schemat recenzji produktu, aby wy艣wietli膰 fragmenty rozszerzone w Google

Je艣li chcesz w 艂atwy spos贸b wyr贸偶ni膰 si臋 na pierwszej stronie Google, nie szukaj dalej ni偶 fragmenty rozszerzone.

Witryny e-commerce maj膮 mo偶liwo艣膰 uzyskania jednego z najbardziej przykuwaj膮cych uwag臋 fragment贸w rozszerzonych: recenzji.

Chocia偶 nie ma gwarancji, 偶e Google wy艣wietli fragmenty rozszerzone tylko dlatego, 偶e o to poprosisz, odpowiednie znaczniki schematu (schema.org) zwi臋kszaj膮 Twoje szanse.

Mo偶esz r臋cznie skonfigurowa膰 znaczniki schematu, ale nie jest to 艂atwe. Dlatego polecam korzystanie z doskona艂ego pomocnika Google do oznaczania danych strukturalnych (google structured data tool).

Rozdzia艂 4:Techniczne SEO dla e-commerce

Pozycjonowanie techniczne to jedna z tych rzeczy, kt贸re s膮 wa偶ne dla WSZYSTKICH witryn鈥 ale podw贸jnie dla e-commerce. Dzieje si臋 tak dlatego, 偶e witryny e-commerce maj膮 zwykle WIELE stron. Wszystkie te strony zwi臋kszaj膮 zmiany, kt贸re pojawi膮 si臋 w technicznych kwestiach SEO.

Nie tylko to, ale wi臋kszo艣膰 stron e-commerce nie ma tak wielu link贸w zwrotnych, kt贸re do nich prowadz膮. Co oznacza, 偶e techniczne SEO jest cz臋sto 鈥瀝ozstrzygaczem鈥 na pierwszej stronie Google. Na przyk艂ad, je艣li Ty i Tw贸j konkurent idziecie 艂eb w 艂eb, technicznym problemem SEO mo偶e by膰 r贸偶nica mi臋dzy 4. miejscem a po偶膮danym numerem 1.

Dlatego kluczowe s膮 regularne techniczne audyty witryn SEO.

Jak przeprowadzi膰 audyt techniczny SEO w witrynie e-commerce?

R贸偶ne narz臋dzia SEO, kt贸rych mo偶esz u偶y膰 do audyt贸w witryn e-commerce:

  • SEMrush
  • DeepCrawl
  • ScreamingFrog
  • Site Condor
  • Ahrefs

Jak naprawi膰 typowe problemy techniczne SEO w witrynach e-commerce?

Problem: zbyt wiele stron

Posiadanie tysi臋cy stron w witrynie mo偶e by膰 technicznym koszmarem SEO. To sprawia, 偶e 鈥嬧媝isanie unikalnej tre艣ci dla ka偶dej strony jest monumentalnym zadaniem. Ponadto im wi臋cej masz stron, tym wi臋ksze prawdopodobie艅stwo, 偶e b臋dziesz mie膰 problemy z powielaniem tre艣ci.

Dlaczego tak si臋 dzieje

Niekt贸re witryny e-commerce oferuj膮 po prostu mn贸stwo produkt贸w na sprzeda偶. Poniewa偶 ka偶dy z tych produkt贸w wymaga w艂asnej strony, witryna gromadzi wiele stron. Czasami ka偶da drobna odmiana tego samego produktu (na przyk艂ad 15 r贸偶nych rozmiar贸w but贸w) ma sw贸j w艂asny unikalny adres URL, kt贸ry mo偶e zwi臋kszy膰 ca艂kowit膮 liczb臋 stron Twojej witryny e-commerce.

Jak to naprawi膰

Najpierw zidentyfikuj strony, kt贸re mo偶esz usun膮膰 lub nie zindeksowa膰鈥 bez wp艂ywu na wynik finansowy.

Z mojego do艣wiadczenia wynika, 偶e 鈥嬧80% sprzeda偶y witryny e-commerce pochodzi z 20% jej produkt贸w (stara zasada pareto 80/20 w dzia艂aniu). A oko艂o 25% stron produkt贸w e-commerce nie wygenerowa艂o 呕ADNEJ sprzeda偶y w ci膮gu ostatniego roku.

Zamiast pracowa膰 nad ulepszaniem tych stron, lepiej po prostu je usun膮膰, nie indeksowa膰 lub po艂膮czy膰 w 鈥瀞uper stron臋鈥.

Wi臋kszo艣膰 CMS-贸w e-commerce (takich jak Shopify) u艂atwia znajdowanie produkt贸w, kt贸re w ostatnim czasie nie generowa艂y 偶adnych przychod贸w. Je艣li nie, mo偶esz umie艣ci膰 je na li艣cie 鈥瀖o偶e usun膮膰鈥.

Ale zanim faktycznie cokolwiek usuniesz, sprawd藕 Google Analytics, aby upewni膰 si臋, 偶e te strony nie generuj膮 偶adnego ruchu.

Je艣li strona nie przyci膮ga odwiedzaj膮cych do Twojej witryny ani nie wk艂ada got贸wki do kieszeni, powiniene艣 zada膰 sobie pytanie: 鈥瀓aki jest sens tej strony?鈥.

W niekt贸rych przypadkach te strony b臋d膮 stanowi膰 5-10% Twojej witryny. Dla innych mo偶e to by膰 nawet 50%.

Po usuni臋ciu nadmiaru stron, kt贸re mog膮 powodowa膰 problemy, nadszed艂 czas, aby naprawi膰 i ulepszy膰 pozosta艂e strony.

Problem: zduplikowana tre艣膰

Zduplikowana tre艣膰 to jeden z najcz臋stszych problem贸w zwi膮zanych z SEO w e-commerce na 艣wiecie. I to taki, kt贸ry mo偶e zatopi膰 Twoj膮 witryn臋 w wynikach wyszukiwania Google (dzi臋ki Google Panda).

Na szcz臋艣cie dzi臋ki zaanga偶owaniu w unikaln膮 tre艣膰 na ka偶dej stronie witryny e-commerce (i przy u偶yciu zaawansowanych technik SEO, takich jak tagi kanoniczne), mo偶esz sprawi膰, 偶e problemy z duplikacj膮 tre艣ci stan膮 si臋 przesz艂o艣ci膮.

Dlaczego tak si臋 dzieje

Istnieje wiele powod贸w, dla kt贸rych powielanie tre艣ci pojawia si臋 w witrynach e-commerce.

Oto trzy najcz臋stsze powody.

Po pierwsze, witryna tworzy unikalne adresy URL dla ka偶dej wersji strony produktu lub kategorii.

Je艣li te adresy URL zostan膮 zindeksowane przez Google, utworzy DU呕O zduplikowanych tre艣ci.

Mo偶e si臋 tak r贸wnie偶 zdarzy膰, gdy niewielkie r贸偶nice w tym samym produkcie (na przyk艂ad r贸偶ne rozmiary but贸w lub kolory) tworz膮 unikalne adresy URL stron produkt贸w.

Po drugie, mamy zawarto艣膰 standardow膮. Czyli fragment tekstu, kt贸ry pojawia si臋 na wielu stronach.

Ale je艣li tre艣膰 Twojego szablonu przekroczy ponad 100 s艂贸w, mo偶e by膰 postrzegana jako zduplikowana tre艣膰 w oczach Google.

Na koniec skopiowane opisy. Dzieje si臋 tak zawsze, gdy masz t臋 sam膮 (lub bardzo podobn膮) tre艣膰 w wielu produktach lub stronach kategorii.

Jak to naprawi膰

Pierwsz膮 opcj膮 jest nieindeksowanie stron, kt贸re nie generuj膮 ruchu w wyszukiwarkach, ale powoduj膮 problemy z duplikacj膮 tre艣ci.

Na przyk艂ad, je艣li filtry kategorii generuj膮 unikalne adresy URL, nie mo偶esz ich indeksowa膰. Problem rozwi膮zany.

Po zindeksowaniu wszystkich adres贸w URL, kt贸re musz膮 przej艣膰, nadszed艂 czas, aby skorzysta膰 z tagu kanonicznego (鈥瀝el=canonical鈥).

Znacznik kanoniczny po prostu informuje wyszukiwarki, 偶e niekt贸re strony s膮 dok艂adnymi kopiami lub niewielkimi odmianami tej samej strony. Kiedy wyszukiwarka widzi na stronie tag kanoniczny, wie, 偶e nie powinna traktowa膰 go jako strony unikalnej.

(Tag kanoniczny, canonical, nie tylko rozwi膮zuje problemy z duplikatami tre艣ci, ale tak偶e pomaga zwi臋kszy膰 warto艣膰 link贸w zwrotnych. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 linki wskazuj膮ce kilka r贸偶nych adres贸w URL przekierowuj膮 do jednego adresu URL, dzi臋ki czemu te linki s膮 bardziej wydajne).

Wskaz贸wka dla profesjonalist贸w: implementacja tag贸w kanonicznych mo偶e by膰 trudna. Dlatego polecam zatrudni膰 specjalist臋 SEO z techniczn膮 wiedz膮 na temat ecommerce SEO, kt贸ry pomo偶e. Ale je艣li wolisz samodzielnie skonfigurowa膰 kanoniczne to prosz臋 bardzo.

Unikalna tre艣膰

Wreszcie nadszed艂 czas, aby napisa膰 unikaln膮 tre艣膰 dla wszystkich stron, kt贸re nie zosta艂y zindeksowane ani skonfigurowane z kanonicznymi adresami URL.

Tak, to ci臋偶ka praca (szczeg贸lnie w przypadku witryny e-commerce z tysi膮cami stron). Ale jest to absolutna konieczno艣膰, je艣li chcesz konkurowa膰 z gigantami e-commerce (takimi jak Amazon), kt贸re dominuj膮 na pierwszej stronie Google.

Aby u艂atwi膰 proces, polecam tworzenie szablon贸w opis贸w stron produkt贸w i kategorii.

Problem: Ma艂a zawarto艣膰, tzw. thin content

Cienkie tre艣ci to kolejny powszechny problem techniczny SEO, z kt贸rym musz膮 sobie radzi膰 witryny e-commerce. Wi臋c nawet po rozwi膮zaniu problem贸w ze zduplikowan膮 tre艣ci膮 mo偶esz mie膰 strony z rzadk膮 tre艣ci膮.

Dlaczego tak si臋 dzieje

Jednym z g艂贸wnych powod贸w, dla kt贸rych witryny e-commerce cierpi膮 z powodu cienkich tre艣ci, jest to, 偶e trudno jest napisa膰 wiele unikalnych tre艣ci o podobnych produktach. W ko艅cu po napisaniu opisu jednej pary but贸w do biegania, co mo偶esz napisa膰 o 15 innych?

Chocia偶 jest to uzasadniony problem, nie powinno to powstrzyma膰 Ci臋 od napisania co najmniej 500 s艂贸w (a najlepiej ponad 1000 s艂贸w) dla wszystkich wa偶nych stron kategorii i produkt贸w.

Jak to naprawi膰

Po pierwsze, chcesz zidentyfikowa膰 strony w swojej witrynie, kt贸re maj膮 cienk膮 zawarto艣膰.

Pro Tip: Ka偶dy ma inn膮 definicj臋 鈥瀋ienkiej tre艣ci鈥. Moim zdaniem cienka tre艣膰 odnosi si臋 do kr贸tkich fragment贸w tre艣ci, kt贸re nie wnosz膮 偶adnej wyj膮tkowej warto艣ci.

Porada dla profesjonalist贸w: im bardziej unikalne s膮 Twoje tre艣ci, tym lepiej. Oznacza to faktyczne korzystanie ze sprzedawanych produkt贸w. Napisz swoje wra偶enia. Zr贸b w艂asne zdj臋cia produkt贸w. Dzi臋ki temu opisy Twoich produkt贸w b臋d膮 si臋 wyr贸偶nia膰 dla u偶ytkownik贸w i wyszukiwarek.

Problem: Szybko艣膰 witryny

Szybko艣膰 witryny jest jednym z niewielu sygna艂贸w, kt贸re Google publicznie stwierdzi艂o, 偶e u偶ywaj膮 w ramach swojego algorytmu.

Ale szybko艣膰 witryny jest wa偶na nie tylko dla SEO e-commerce: wp艂ywa r贸wnie偶 bezpo艣rednio na wyniki finansowe. Badania przeprowadzone przez Radware wykaza艂y, 偶e wolne czasy 艂adowania mog膮 zwi臋kszy膰 porzucanie koszyka o 29,8%.

Dlaczego tak si臋 dzieje

Oto trzy najcz臋stsze przyczyny powolnego wczytywania stron witryn e-commerce:

  • Pe艂ne zb臋dnego kodu platformy handlu elektronicznego: Niekt贸re platformy e-commerce s膮 z natury wolne z powodu nadmiernego kodu. I w przeciwie艅stwie do blogowego CMS, takiego jak WordPress, nie mo偶esz po prostu zainstalowa膰 wtyczki i obserwowa膰, jak poprawia si臋 pr臋dko艣膰.
  • Du偶e rozmiary plik贸w graficznych: Zdj臋cia produkt贸w w wysokiej rozdzielczo艣ci s膮 niesamowite dla Twoich klient贸w, ale mog膮 sprawi膰, 偶e Twoja strona b臋dzie si臋 艂adowa膰 jak 艣limak.
  • Powolny hosting i serwery: Je艣li chodzi o hosting, otrzymujesz to, za co p艂acisz. Powolny plan hostingowy mo偶e zahamowa膰 maksymaln膮 pr臋dko艣膰 Twojej witryny.

Na szcz臋艣cie wszystkie trzy problemy z szybko艣ci膮 witryny mo偶na rozwi膮za膰 do艣膰 艂atwo.

Jak to naprawi膰

  • Uaktualnij sw贸j hosting: oto ranking hosting贸w kt贸re polecam.
  • Zainwestuj w CDN: CDN to jeden z najszybszych (i najta艅szych) sposob贸w znacznego zwi臋kszenia szybko艣ci 艂adowania witryny. Bonus: CDN sprawia r贸wnie偶, 偶e Twoja witryna jest bezpieczniejsza przed atakami i w艂amaniami.
  • Zoptymalizuj rozmiar pliku obrazu- kompresja zdj臋膰: To wa偶na sprawa dla stron produkt贸w e-commerce. Pami臋taj, aby wyeksportowa膰 obrazy, aby by艂y zoptymalizowane pod k膮tem sieci.

Rozdzia艂 5: Marketing tre艣ci dla sklepu e-commerce

Marketing tre艣ci mo偶e pom贸c w uzyskaniu DU呕EJ ilo艣ci ukierunkowanego ruchu鈥 i sprzeda偶y.

Pytanie brzmi:

Jak korzysta膰 z tre艣ci, aby uzyska膰 wy偶sz膮 pozycj臋 w rankingu i wi臋kszy ruch w witrynie e-commerce?

Oto przewodnik krok po kroku鈥

Krok 1: Znajd藕, gdzie Twoi docelowi klienci spotykaj膮 si臋 online

Spotkanie z klientami daje niesamowity wgl膮d w ich my艣li, marzenia, l臋ki i pragnienia. Poniewa偶 nie zawsze mo偶na spotka膰 si臋 z klientami w prawdziwym 偶yciu, polecam odwiedzanie miejsc, w kt贸rych sp臋dzaj膮 czas online. Fora, grupy na fb itp.

Krok #2: Dowiedz si臋, jakich s艂贸w i zwrot贸w u偶ywaj膮 klienci

Teraz, gdy znalaz艂e艣 ju偶 swoj膮 grup臋 docelow膮, nadszed艂 czas, aby ich 艣ledzi膰. Nie martw si臋, to nie jest tak przera偶aj膮ce, jak si臋 wydaje.

Po prostu chcesz mie膰 oko na s艂owa i wyra偶enia, kt贸rych u偶ywaj膮 do opisania swoich problem贸w.

Te frazy reprezentuj膮 s艂owa kluczowe, kt贸rych u偶ywaj膮 Twoi odbiorcy, kiedy NIE kupuj膮 produkt贸w. To s膮 艣wietne s艂owa kluczowe do tworzenia tre艣ci na blogu.

Krok 3: Stw贸rz wyj膮tkow膮 tre艣膰 wok贸艂 tego s艂owa kluczowego

Nast臋pnie nadszed艂 czas, aby stworzy膰 tre艣膰, kt贸ra jest absolutnie najlepsza na 艣wiecie.

A kiedy sko艅czysz krok 3, zacznij od pocz膮tku i ponownie wykonaj ca艂膮 strategi臋 SEO.

Gdy konsekwentnie publikujesz tre艣ci w swojej witrynie e-commerce, przekonasz si臋, 偶e wszystkie te linki, ruch i udzia艂y w mediach spo艂eczno艣ciowych faktycznie poprawiaj膮 pozycj臋 Twoich stron produkt贸w i kategorii.

Rozdzia艂 6: Budowanie link贸w w e-commerce

Link building w pozycjonowaniu i SEO sklep贸w internetowych jest wci膮偶 bardzo wa偶ny.

Jest to jeden z 3 g艂贸wnych czynnik贸w, w kt贸rych sk艂ad wchodz膮:

  • rankbrain
  • dobry content
  • linki zwrotne
czynniki rankingowe google

Skontaktuj si臋 z nami.

Widoczno艣膰 stron internetowych jest powi膮zana z tym jak robisz pozycjonowanie e-commerce. Wyniki Twojego sklepu to nie tylko content marketing. To ca艂y plan marketingowy, jaki nasza agencja SEO mo偶e dla Ciebie stworzy膰, aby potencjalny klient trafi艂 do Ciebie z google i kupi艂.

Pozycjonowanie sklepu internetowego, czyli seo dla ecommerce to walka najlepszymi, kt贸r膮 zawsze u nas rozpoczyna audyt SEO. Google search console i google analytics to tylko podstawowe narz臋dzia, a jest tego jeszcze wiele. Ka偶de zapytanie i podstrona kt贸ra mo偶e si臋 ukaza膰 w wynikach organicznych wyszukiwania to Twoja szansa na sprzeda偶. Naszym celem jest aby domena by艂a jak najwy偶ej. E-sklep musi pozyskiwa膰 ruch sprzeda偶owy nie tylko z social media. Dob贸r fraz kluczowych jest tutaj r贸wnie wa偶ny. W艂a艣ciciele sklep贸w chc膮 zapewni膰 sobie wzrost konwersji, wi臋ksz膮 widoczno艣膰 w Google, ciekawe tre艣ci na stronie i nowych klient贸w.

Ju偶 teraz zg艂o艣 si臋 po skuteczne pozycjonowanie i wycenimy dla Ciebie us艂ug臋 e-commerce seo + wdro偶enie i dzia艂ania.

Teraz nadszed艂 czas, aby us艂ysze膰 co艣 od Ciebie

Mam nadziej臋, 偶e zyskasz mn贸stwo korzy艣ci z SEO e-commerce.

A teraz chcia艂bym us艂ysze膰 od Ciebie:

Kt贸r膮 strategi臋 z dzisiejszego przewodnika wypr贸bujesz najpierw?

Czy zamierzasz tworzy膰 d艂u偶sze opisy?

A mo偶e chcesz wypr贸bowa膰 metod臋 s艂贸w kluczowych.

Tak czy inaczej daj mi zna膰, zostawiaj膮c teraz kr贸tki komentarz.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)