Dynamic search ads (Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – Google Ads)-co to jest DSA? (przykłady, definicja)


Dynamic search ads (Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – Google Ads)
Zawartość strony
- 1 Dynamic search ads (Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – Google Ads)
- 2 Czym są Dynamic Search Ads, DSA?
- 3 Jak działa kierowanie reklam DSA
- 4 Jak skonfigurować targetowanie i kampanie dynamic search ads?
- 5 Jak włączyć różne opcje kierowania reklam dynamic search ads w Google Ads
- 6 Jak sprawdzić skuteczność kampanii DSA?
- 7 Automatyzacja kampanii produktowych DSA
- 8 Dynamic search ads co trzeba zapamiętać?
Dynamic search ads, w skrócie DSA, a po polsku dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google to bardzo łatwy sposób pozyskiwania nowych klientów. Wynika to z ich prostej konfiguracji. Podobnie jak w innych typach kampanii w Google Ads, również w kampaniach dynamic search ads regularnie pojawiają się nowe funkcje. Jeśli zaczynasz od tworzenia kampanii Google DSA to przeczytaj ten wpis jak stworzyć kampanię DSA.
Tymczasem zagłębijmy się w konkrety:

W tym artykule zajmiemy się kierowaniem reklam dynamic search ads, konfiguracją dynamicznych celów dla kampanii DSA oraz faktycznymi opcjami i funkcjami w tych kampaniach.
Czym są Dynamic Search Ads, DSA?
Dynamic Search Ads (DSA) to rodzaj kampanii reklamowych w Google Ads, które pozwalają na automatyczne generowanie reklam na podstawie treści strony internetowej.
W ramach kampanii DSA, Google samodzielnie wybiera frazy kluczowe, które odpowiadają zawartości witryny, a następnie generuje reklamy na podstawie tych fraz. Dzięki temu, reklamy DSA automatycznie dopasowują się do wyszukiwań użytkowników i pokazują im reklamy na temat poszukiwanych przez nich produktów lub usług.
Dynamic Search Ads są szczególnie przydatne w przypadku dużych stron internetowych, które mają wiele stron lub produktów, ponieważ pozwalają na skuteczne docieranie do użytkowników, którzy szukają konkretnych informacji lub produktów na stronie internetowej. W przypadku małych stron internetowych, kampanie DSA mogą nie przynieść pozytywnych efektów i bardziej opłaca się skorzystać z tradycyjnych kampanii reklamowych w Google Ads.
Jak działa kierowanie reklam DSA
Kampanie Google dynamic search ads opierają się na indeksowaniu Google, które jest wykorzystywane do pobierania dane z treści w Twojej domenie gdzie promujesz usługi, czy ecommerce.
Google indeksuje treści (na przykład strony produktów), a następnie decyduje, dla którego wyszukiwanego hasła zostanie wyświetlona jaka reklama oraz który produkt i strona docelowa.
W ten sposób możesz reklamować produkty, których nie można reklamować w zwykły sposób (zazwyczaj produkty o małej liczbie wyszukiwań).
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Jak skonfigurować targetowanie i kampanie dynamic search ads?
W Google Ads możesz wybrać różne ustawienia dynamicznych celów reklamy DSA. Głównie możesz wybrać, jakich danych Google ma używać i dla których podstron ma wyświetlać reklamy.
Przykład dla dynamic search ads poniżej:

Opcje kierowania reklam DSA
Podczas konfigurowania kierowania reklam DSA masz do dyspozycji następujące opcje:
- domena – adres URL Twojej witryny lub sklepu internetowego
- język dynamicznych reklam w wyszukiwarce
- źródło targetowania reklamy – czy chcesz korzystać tylko z indeksu Google, czy też danych z pliku CSV
- targetowanie w grupie reklam – które strony w Twojej witrynie lub sklepie internetowym będą używane w grupach reklam
Dynamic Search Ads oferują kilka opcji kierowania, które pozwalają na dopasowanie kampanii do celów biznesowych. Oto niektóre z nich:
- Kierowanie na podstawie kategorii stron internetowych – umożliwia dopasowanie reklam do kategorii produktów lub usług, które znajdują się na stronie internetowej.
- Kierowanie na podstawie URL – pozwala na wybór konkretnych stron internetowych, na które mają zostać skierowane reklamy.
- Kierowanie na podstawie frazy wyszukiwania – umożliwia dopasowanie reklam do określonych słów kluczowych, które są wprowadzane przez użytkowników w wyszukiwarce Google.
- Kierowanie na podstawie kryteriów związanych z widocznością i wydajnością – pozwala na ustawienie celów biznesowych, takich jak liczba wyświetleń reklam, liczba kliknięć lub wskaźnik klikalności (CTR), a następnie automatyczne kierowanie reklam do użytkowników, którzy najprawdopodobniej wykonają pożądaną akcję.
- Kierowanie na podstawie lokalizacji – umożliwia wybór konkretnych regionów lub miast, do których mają być kierowane reklamy.
- Kierowanie na podstawie języka – pozwala na wybór języków, w których mają być wyświetlane reklamy.
Dzięki tym opcjom kierowania, kampanie Dynamic Search Ads są bardziej dopasowane do celów biznesowych i mogą przynieść lepsze wyniki niż tradycyjne kampanie reklamowe.
Jak włączyć różne opcje kierowania reklam dynamic search ads w Google Ads
W przypadku pojedynczych grup reklam można wybrać dokładne strony internetowe lub utworzyć reguły kierowania (na przykład według treści na stronach internetowych, kategorii, tytułu strony internetowej lub adresu URL). I oczywiście możesz wybrać kierowanie na wszystkie strony internetowe w swoim ecommerce czy witrynie z usługami (możesz np kierować na blog aby przeczytali coś ciekawego i umieszczasz tam banery CTA -opcji jest wiele).
Dla wybranych adresów URL możesz utworzyć jedną Grupę Reklam lub podzielić adresy URL (produkty) na więcej Grup Reklam (np. 1 Grupa Reklam na 1 produkt).
Później w Google Ads w ustawieniach kampanii dynamic search ads możesz też wykluczyć strony internetowe, na których są wyprzedane produkty.

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Jak sprawdzić skuteczność kampanii DSA?
Najlepszym sposobem sprawdzenia, które strony docelowe mają sens aby je reklamować, jest to abyś sprawdził ich popularność w statystykach w Google Ads. Dane te znajdziesz w Google Ads w sekcji „cele reklam dynamicznych”. Możesz też sprawdzić, na jakie wyszukiwane hasła przez użytkowników pojawiają się Twoje reklamy dynamic search ads. W razie potrzeby możesz wykluczyć wybrane hasła w Grupie Reklam lub w całej kampanii.
Jak to zrobić?
Wchodzisz w “wyszukiwane hasła”, a następnie wybierasz te słabo konwertujące a zjadające budżet reklamowy i rezygnujesz z nich, jako “wykluczające słowa kluczowe”.
Automatyzacja kampanii produktowych DSA
Pamiętaj że możesz bardzo łatwo tworzyć dynamiczne reklamy w wyszukiwarce dla produktów.
Samych opcji reklamowych w google ads dla ecommerce jest sporo tak jak słynne PLA i działania w google merchant center.
Natomiast jeśli chodzi o dynamic search ads to dla każdego produktu powinieneś utworzyć jedną grupę reklam i dynamiczny cel reklamy. Każdy produkt, którego wcześniej nie można było reklamować (na przykład ze względu na „zbyt mała liczba wyszukań”), można teraz pokazywać kupującym.
Dynamic search ads co trzeba zapamiętać?
Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA) to bardzo prosty sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Dzięki nowym aktualizacjom oferują jeszcze więcej opcji kierowania i nowe statystyki, które pomogą Ci ulepszyć kampanię.
Tylko pamiętaj że na bieżąco musisz śledzić wyniki, na jakie hasła masz konwersje i te wyjątkowo słabe dodawać do listy wykluczeń.
DSA wykorzystuje zawartość witryny Twojego sklepu internetowego do kierowania kampanii w celu wypełnienia pustych miejsc w kampanii na podstawie słów kluczowych. Często chcieliśmy kierować użytkowników w “Zwykłych” kampaniach w sieci wyszukiwania do naszej witryny na dosyć ciekawe słowa kluczowe ale było to niemożliwe z powodu “zbyt małej liczby wyszukań”.
Z DSA jest to możliwe, czyli otwierają się przed nami ciekawe możliwości na słowa kluczowe z długim ogonem lub słowa kluczowe o małej liczbie wyszukiwań.
Przy optymalizacji kampanii dynamic search ads możesz nawet wybrać konkretne strony na podstawie ich wydajności. W sekcji ustalania celów dla reklamy możesz wprowadzić konkretne strony, z którymi Google będzie “działac po swojemu” podczas kierowania.
Tak jak możesz kierować reklamy na określone strony, możesz dodać je jako cele wykluczające.
Wyklucz w szczególności te, w których produktu nie ma w magazynie i temu podobne.
Pamiętaj że google ads (dawniej adwords) to doskonały system reklamowy, tylko nic nie działa jak magiczna różdżka. Kampanie reklamowe trzeba stale optymalizować.


A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt.Dynamic search ads (Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – Google Ads)?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: