Zawartość strony
Dynamic search ads, w skrócie DSA, a po polsku dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google to bardzo łatwy sposób pozyskiwania nowych klientów. Wynika to z ich prostej konfiguracji. Podobnie jak w innych typach kampanii w Google Ads, również w kampaniach dynamic search ads regularnie pojawiają się nowe funkcje. Jeśli zaczynasz od tworzenia kampanii Google DSA to przeczytaj ten wpis jak stworzyć kampanię DSA.
Tymczasem zagłębijmy się w konkrety:
W tym artykule zajmiemy się kierowaniem reklam dynamic search ads, konfiguracją dynamicznych celów dla kampanii DSA oraz faktycznymi opcjami i funkcjami w tych kampaniach.
Kampanie Google dynamic search ads opierają się na indeksowaniu Google, które jest wykorzystywane do pobierania dane z treści w Twojej domenie gdzie promujesz usługi, czy ecommerce.
Google indeksuje treści (na przykład strony produktów), a następnie decyduje, dla którego wyszukiwanego hasła zostanie wyświetlona jaka reklama oraz który produkt i strona docelowa.
W ten sposób możesz reklamować produkty, których nie można reklamować w zwykły sposób (zazwyczaj produkty o małej liczbie wyszukiwań).
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
W Google Ads możesz wybrać różne ustawienia dynamicznych celów reklamy DSA. Głównie możesz wybrać, jakich danych Google ma używać i dla których podstron ma wyświetlać reklamy.
Przykład dla dynamic search ads poniżej:
Podczas konfigurowania kierowania reklam DSA masz do dyspozycji następujące opcje:
W przypadku pojedynczych grup reklam można wybrać dokładne strony internetowe lub utworzyć reguły kierowania (na przykład według treści na stronach internetowych, kategorii, tytułu strony internetowej lub adresu URL). I oczywiście możesz wybrać kierowanie na wszystkie strony internetowe w swoim ecommerce czy witrynie z usługami (możesz np kierować na blog aby przeczytali coś ciekawego i umieszczasz tam banery CTA -opcji jest wiele).
Dla wybranych adresów URL możesz utworzyć jedną Grupę Reklam lub podzielić adresy URL (produkty) na więcej Grup Reklam (np. 1 Grupa Reklam na 1 produkt).
Później w Google Ads w ustawieniach kampanii dynamic search ads możesz też wykluczyć strony internetowe, na których są wyprzedane produkty.
Najlepszym sposobem sprawdzenia, które strony docelowe mają sens aby je reklamować, jest to abyś sprawdził ich popularność w statystykach w Google Ads. Dane te znajdziesz w Google Ads w sekcji „cele reklam dynamicznych”. Możesz też sprawdzić, na jakie wyszukiwane hasła przez użytkowników pojawiają się Twoje reklamy dynamic search ads. W razie potrzeby możesz wykluczyć wybrane hasła w Grupie Reklam lub w całej kampanii.
Jak to zrobić?
Wchodzisz w „wyszukiwane hasła”, a następnie wybierasz te słabo konwertujące a zjadające budżet reklamowy i rezygnujesz z nich, jako „wykluczające słowa kluczowe”.
Pamiętaj że możesz bardzo łatwo tworzyć dynamiczne reklamy w wyszukiwarce dla produktów.
Samych opcji reklamowych w google ads dla ecommerce jest sporo tak jak słynne PLA i działania w google merchant center.
Natomiast jeśli chodzi o dynamic search ads to dla każdego produktu powinieneś utworzyć jedną grupę reklam i dynamiczny cel reklamy. Każdy produkt, którego wcześniej nie można było reklamować (na przykład ze względu na „zbyt mała liczba wyszukań”), można teraz pokazywać kupującym.
Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA) to bardzo prosty sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Dzięki nowym aktualizacjom oferują jeszcze więcej opcji kierowania i nowe statystyki, które pomogą Ci ulepszyć kampanię.
Tylko pamiętaj że na bieżąco musisz śledzić wyniki, na jakie hasła masz konwersje i te wyjątkowo słabe dodawać do listy wykluczeń.
DSA wykorzystuje zawartość witryny Twojego sklepu internetowego do kierowania kampanii w celu wypełnienia pustych miejsc w kampanii na podstawie słów kluczowych. Często chcieliśmy kierować użytkowników w „Zwykłych” kampaniach w sieci wyszukiwania do naszej witryny na dosyć ciekawe słowa kluczowe ale było to niemożliwe z powodu „zbyt małej liczby wyszukań”.
Z DSA jest to możliwe, czyli otwierają się przed nami ciekawe możliwości na słowa kluczowe z długim ogonem lub słowa kluczowe o małej liczbie wyszukiwań.
Przy optymalizacji kampanii dynamic search ads możesz nawet wybrać konkretne strony na podstawie ich wydajności. W sekcji ustalania celów dla reklamy możesz wprowadzić konkretne strony, z którymi Google będzie „działac po swojemu” podczas kierowania.
Tak jak możesz kierować reklamy na określone strony, możesz dodać je jako cele wykluczające.
Wyklucz w szczególności te, w których produktu nie ma w magazynie i temu podobne.
Pamiętaj że google ads (dawniej adwords) to doskonały system reklamowy, tylko nic nie działa jak magiczna różdżka. Kampanie reklamowe trzeba stale optymalizować.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt.Dynamic search ads (Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – Google Ads)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |