Kampania DSA w Google Ads (jak stworzy膰 + cennik)

seo google news
Jak stworzy膰 newsletter – poradnik 10 krok贸w
20 maja, 2022
DSA reklama dynamiczna w wyszukiwarce dynamic search ads
Dynamic search ads (Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – Google Ads)
20 maja, 2022
DSA reklama dynamiczna w wyszukiwarce dynamic search ads
Kampania DSA reklama dynamiczna w wyszukiwarce dynamic search ads

Kampania DSA w Google Ads (jak stworzy膰 + cennik)

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google (z ang. Dynamic Search Ads, skr贸t DSA) to pot臋偶ny typ kampanii, kt贸ry zwi臋ksza zasi臋g zapyta艅 i pot臋guje ruch w witrynie. Ale je艣li nie skonfigurujesz ich odpowiednio, Twoje kampanie mog膮 przynosi膰 straty.

Om贸wmy najwa偶niejsze kwestie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to s膮 dynamiczne reklamy w wyszukiwarce DSA?

DSA s膮 podobne do tradycyjnych kampanii tekstowych, ale r贸偶ni膮 si臋 mi臋dzy sob膮 pod jednym istotnym wzgl臋dem: rezygnujemy z ustalania s艂贸w kluczowych i u偶ywamy rzeczywist膮 witryn臋 lub plik danych o produktach dla naszej firmy.

Nast臋pnie Google dopasowuje zapytania u偶ytkownik贸w do rodzaju produktu w Twojej witrynie lub pliku danych i wy艣wietla dynamicznie generowan膮, dostosowan膮 reklam臋.

Kampania wy艣wietla si臋 tak samo jak „tradycyjny search” w wynikach wyszukiwania w Google i trudno j膮 odr贸偶ni膰 od zwyk艂ych reklam tekstowych.

Reklamy tego typu to 艣wietny spos贸b na automatyzacj臋 dynamicznych tre艣ci zainteresowanym u偶ytkownikom wyszukiwania.

Dynamiczne reklamy w聽wyszukiwarce s膮 automatycznie kierowane na odpowiednie wyszukiwania na podstawie tre艣ci z聽Twojej witryny, a聽nast臋pnie wy艣wietlaj膮 nag艂贸wki automatycznie dostosowywane do hase艂 wyszukiwanych przez u偶ytkownik贸w (藕r贸d艂o: ads.google.com)

Czym r贸偶ni膮 si臋 kampanie DSA od tradycyjnych kampanii?

R贸偶nic jest kilka, oto one:

Licytacja-ustalanie stawek-bidding

Podobnie jak kampanie tekstowe, kampanie DSA s膮 wyceniane na podstawie kosztu klikni臋cia (CPC). Koszt jest okre艣lany przez liczb臋 klikni臋膰 reklamy pomno偶on膮 przez maksymalny CPC jaki chcesz zap艂aci膰. W przeciwie艅stwie do zwyk艂ych kampanii tekstowych nie stosujesz stawek do poszczeg贸lnych s艂贸w kluczowych, poniewa偶 DSA nie u偶ywa s艂贸w kluczowych.

Zamiast tego stosuje si臋 stawki do automatycznego kierowania. Automatyczne cele to zasadniczo lista r贸偶nych stron w Twojej witrynie, na kt贸re mo偶esz kierowa膰 reklamy. Wystarczy ustawi膰 stawki dla ka偶dego automatycznego celu, aby wy艣wietli膰 wyniki na podstawie rankingu reklamy.

Dynamiczne nag艂贸wki tekstu reklamy

S艂owa kluczowe to nie jedyna r贸偶nica mi臋dzy kampani膮 DSA a zwyk艂膮 kampani膮 reklam tekstowych.

Nag艂贸wek reklamy kiedy korzystamy z opcji DSA pojawia si臋 na stronie wynik贸w wyszukiwania tak samo jak zwyk艂e reklamy z t膮 r贸偶nic膮 偶e jest tworzony dynamicznie przez Google.

Informacje zawarte w nag艂贸wku DSA s膮 pobierane bezpo艣rednio z witryny lub kana艂u. Reklamodawcy wci膮偶 musz膮 napisa膰 tekst reklamy, ale ju偶 nie nag艂贸wek.

Plusy? Posiadanie dopasowanego i konkretnego nag艂贸wka, kt贸ry dotyczy faktycznie wyszukiwanego produktu przez u偶ytkownika, jest 艣wietnie dzia艂aj膮c膮 praktyk膮 i jest czym艣, w czym DSA na prawd臋 pomaga.

Kampania DSA plusy i minusy

Plusy DSA

Istnieje wiele zalet korzystania z DSA. Oto niekt贸re z nich:

  • Tworzenie reklam jest znacznie prostsze: Dzieje si臋 tak, poniewa偶 nag艂贸wki s膮 generowane dynamicznie na podstawie produktu kt贸ry jest dopasowywany w ca艂ym systemie/stronie. Chocia偶 nadal musisz mie膰 napisa膰 tekst reklamy, to najwa偶niejszy jest nag艂贸wek dynamiczny, poniewa偶 przyci膮gnie on uwag臋 u偶ytkownik贸w i wygeneruje wi臋cej klikni臋膰 do Twojej witryny.
  • Eliminuje problemy w pokryciu s艂贸w kluczowych. Kampania DSA umo偶liwia reklamodawcom szybkie pokrycie brakuj膮cych s艂贸w kluczowych w szerokiej gamie produkt贸w i us艂ug. Kampania DSA pozwala za pomoc膮 nar偶edzi google indeksowa膰 Twoj膮 witryn臋 lub list臋 wszystkich produkt贸w. Pomo偶e to nie tylko wype艂ni膰 luk臋 w pokrywaniu niezb臋dnych s艂贸w, na kt贸re jest czasami trudno wpa艣膰, ale tak偶e reklamy DSA mog膮 wy艣wietla膰 si臋 w przypadku s艂贸w kluczowych, kt贸re zazwyczaj s膮 oznaczone w Google Ads jako maj膮ce „Ma艂膮 liczb臋 wyszukiwa艅”.
  • 艁atwa konfiguracja: kampania dsa w wyszukiwarce oszcz臋dza Ci czas w zakresie tworzenia s艂贸w kluczowych i ustawiania r贸偶nych element贸w kampanii.

Minusy DSA

Z drugiej strony jest kilka rzeczy, na kt贸re nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 podczas korzystania z kampanii DSA:

  • Brak nag艂贸wk贸w pasuj膮cych do reklamy: dynamiczne nag艂贸wki s膮 艣wietne, ale mog膮 te偶 stanowi膰 uci膮偶liwo艣膰 dla niekt贸rych reklamodawc贸w. Je艣li chcesz mie膰 pe艂n膮 kontrol臋 nad tym, jaki rodzaj komunikatu jest wy艣wietlany w reklamie, to kampania DSA mo偶e nie by膰 dla Ciebie najlepszym rozwi膮zaniem. Generowane nag艂贸wki s膮 oparte na zawarto艣ci Twojej witryny lub zawarto艣ci produktu z kana艂u i rzadko mo偶na zobaczy膰 nag艂贸wek, kt贸ry jest bardzo przekonywuj膮cy czy zawarte s膮 w nim zasady wywierania wp艂ywu (np regu艂y Cialdiniego jak ograniczony czas, dost臋p itp.).
  • Nisko skuteczne zapytania marnuj膮 bud偶et: kolejn膮 kwesti膮, kt贸r膮 cz臋sto widzimy na kontach kiedy zaczynam prowadzi膰 u klienta kampanie google, jest to, kt贸ry produkt otrzymuje jaki procent ruchu. Podobnie jak w przypadku kampanii tekstowych, w kt贸rych kilka s艂贸w kluczowych generuje wi臋kszo艣膰 ruchu, DSA mo偶e dzia艂a膰 tak samo i sprawi膰, 偶e kilka zapyta艅 poch艂onie Tw贸j bud偶et, zanim zostan膮 wyszukane produkty o wi臋kszej konwersji z kolejnych hase艂.
  • Brak pe艂nej kontroli: Poniewa偶 nie masz pe艂nej kontroli nad tym, jakie typy zapyta艅 s膮 dopasowywane, musisz w艂o偶y膰 sporo pracy w ci膮g艂e optymalizowanie pod k膮tem wyszukiwanych hase艂, aby sprawdza膰 i dodawa膰 negatywne s艂owa kluczowe.
  • Pochopne decyzje. Zawsze zalecamy przemy艣lenie i przeanalizowanie produkt贸w, kt贸re sprzedajesz, oraz sposobu, w jaki Google mo偶e je nieprawid艂owo wy艣wietla膰. Je艣li dobrze si臋 nad tym zastanowisz i po艣wi臋cisz troch臋 czasu na przejrzenie raport贸w wyszukiwanych hase艂 z kampanii tekstowych to mo偶esz znale藕膰 sporo nieprawid艂owo艣ci. Przez pierwsze kilka dni konieczne b臋dzie 艣cis艂e monitorowanie raport贸w wyszukiwanych hase艂.

Jak skonfigurowa膰 kampanie DSA

Konfiguracja DSA w Google Ads jest stosunkowo prosta. Tak jak w przypadku ka偶dej innej kampanii, wybierasz kampanie tekstowe. Po przej艣ciu przez ustawienia zobaczysz pole wyboru 鈥濿艂膮cz dynamiczne reklamy w wyszukiwarce dla tej kampanii鈥. Nowszy interfejs z kolei wygl膮da w ten spos贸b:

dsa google ads reklama adwords ppc

Musisz wprowadzi膰 domen臋 swojej witryny, a nast臋pnie przej艣膰 do tworzenia grup reklam. W ramach ka偶dej grupy reklam b臋dziesz m贸g艂 przej艣膰 do bardziej szczeg贸艂owych ustawie艅.

Teraz mo偶esz utworzy膰 reklam臋 dynamiczn膮. Wszystko, co musisz zrobi膰, to doda膰 teksty reklam. Kampania DSA dynamicznie tworzy nag艂贸wki, podobnie jak wybierana jest strona docelowa po klikni臋ciu na podstawie zawarto艣ci witryny lub danych, kt贸re przes艂a艂e艣.

Jak optymalizowa膰 kampanie DSA

Podobnie jak wi臋kszo艣膰 kampanii Google Ads, istnieje kilka sposob贸w optymalizacji kampanii DSA. Zanim zaczniemy m贸wi膰 o rzeczywistych sposobach optymalizacji, najwa偶niejsz膮 rzecz膮 do zrobienia jest jeszcze przed utworzeniem kampanii jej struktura.

Kiedy sprawdzasz swoje obecne kampanie tekstowe i weryfikujesz jak s膮 dopasowane do Twojej firmy, powiniene艣 zada膰 sobie kilka pyta艅:

  • Co chcia艂bym sprzedawa膰 w wi臋ksze ilo艣ci?
  • Gdzie brakuje mi ruchu i zasi臋gu?
  • Gdzie musz臋 poprawi膰 konwersje?

Powiniene艣 spojrze膰 na DSA tak, jak w przypadku typowej struktury kampanii tekstowych: zastan贸w si臋, jakie masz kategorie produkt贸w i jak bardzo s膮 szczeg贸艂owe. Gdy okre艣lisz, ile masz r贸偶nych kategorii produkt贸w i jak s膮 one z艂o偶one, zrozumiesz, jak powinna wygl膮da膰 kampania DSA.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Optymalizuj i zaprojektuj struktur臋 kampanii DSA (tzw lejek)

Poniewa偶 kampanie DSA korzystaj膮 z automatycznych cel贸w, a automatyczne cele dzia艂aj膮 w grupach reklam. W zwi膮zku z tym pami臋taj, aby ustawi膰 automatyczne cele tak, aby dzia艂a艂y w jak najbardziej konkretnych grupach reklam.

Je艣li ka偶da grupa reklam reprezentuje produkt lub lini臋 produkt贸w dla wi臋kszej kategorii, mo偶esz mie膰 lepsz膮 kontrol臋 je艣li masz szczeg贸艂ow膮 struktur臋.

Tw贸rz kampanie DSA na wy艂apywanie nowych s艂贸w kluczowych

Kampanie DSA istniej膮 z dw贸ch powod贸w:

  • Aby rozszerzy膰 zakres zapyta艅 (s艂贸w kluczowych)
  • Aby poprawi膰 konwersje/sprzeda偶

Wa偶ne jest, aby doda膰 wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe do r贸偶nych grup reklam DSA i kampanii, aby poprawi膰 mapowanie okre艣lonych zapyta艅 u偶ytkownik贸w pod k膮tem kampanii i grup reklam, a tego co konkretnie szukaj膮. Pomo偶e to r贸wnie偶 zapewni膰 wy艣wietlanie reklam DSA na podstawie najtrafniejszego zapytania i najlepszej reklamy.

Je艣li tego nie zrobisz to np osoba wpisuj膮ca „przepis ramen” mo偶e odwiedza膰 Twoj膮 stron臋 restauracji gdzie masz ramen, ale ona nie chce zam贸wi膰 dania, tylko zrobi膰 samemu. To taki og贸lny przyk艂ad, ale sporo os贸b przepala na takie rzeczy bud偶et.

Istnieje jeszcze jedna kampania DSA, tzw „catch-all”, ale ona nie dzia艂a u ka偶dego. Catch all jest kierowana na 鈥瀢szystkie strony internetowe鈥 w Twojej witrynie, aby zapewni膰 pokrycie s艂owami kluczowymi ca艂ej witryny.

Wyr贸偶nij swoje promocje i oferty

Poniewa偶 DSA dynamicznie generuj膮 nag艂贸wki, mo偶esz skupi膰 si臋 na innych zadaniach w swoim biznesie, jak np prezentowaniu wi臋kszej liczby promocji i najwa偶niejszych informacji o swojej firmie.

Je艣li oferujesz promocje typu: darmow膮 wysy艂k臋, szybk膮 dostaw臋, wyprzeda偶 itp. to musisz je zawsze膰 w tek艣cie reklamy poniewa偶 nad nag艂贸wkiem nie masz kontroli.

Inteligentne ustalanie stawek (smart)

Wykorzystanie inteligentnego okre艣lania stawek pomaga wielu reklamodawcom poprawi膰 wydajno艣膰 w tym CPL czy zwrot z nak艂ad贸w na reklam臋.

Google oficjalnie zaleca, aby wszystkie kampanie DSA korzysta艂y z inteligentnego okre艣lania stawek, niezale偶nie od tego, czy jest to docelowy CPA, czy docelowy ROAS. Przetestuj r贸偶ne warianty jak CPA, czy tROAS.

Zgodnie z najlepszymi praktykami ustal cel. Je艣li po dw贸ch tygodniach widzisz, 偶e go realizujesz to dostosuj si臋 do celu, aby osi膮gn膮膰 wy偶szy poziom rozwoju biznesu!

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

Kampania DSA w wyszukiwarce to prawdopodobnie jedno z najlepszych rozwi膮za艅 jakie google ostatnio wprowadzi艂o w ekosystemie SEM. Jest to 艣wietny produkt i rozwi膮zuje wiele problem贸w zwi膮zanych z konwencjonalnymi kampaniami tekstowymi, wykorzystuj膮c tre艣膰 witryny lub dane. Tylko pami臋taj, ze jest to rodzaj taktyki, kt贸ry nale偶y uwa偶nie obserwowa膰. Przy odpowiednim zarz膮dzaniu mo偶esz zobaczy膰 艣wietn膮 wydajno艣膰 i przenie艣膰 sw贸j biznes na wy偶szy poziom.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Kampania DSA w Google Ads (jak stworzy膰 + cennik)?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)