Kampania DSA w Google Ads (jak stworzyć + cennik)

seo google news
Jak stworzyć newsletter – poradnik 10 kroków
20 maja, 2022
DSA reklama dynamiczna w wyszukiwarce dynamic search ads
Dynamic search ads (Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – Google Ads)
20 maja, 2022
DSA reklama dynamiczna w wyszukiwarce dynamic search ads
Kampania DSA reklama dynamiczna w wyszukiwarce dynamic search ads

Kampania DSA w Google Ads (jak stworzyć + cennik)

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google (z ang. Dynamic Search Ads, skrót DSA) to potężny typ kampanii, który zwiększa zasięg zapytań i potęguje ruch w witrynie. Ale jeśli nie skonfigurujesz ich odpowiednio, Twoje kampanie mogą przynosić straty.

Omówmy najważniejsze kwestie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to są dynamiczne reklamy w wyszukiwarce DSA?

DSA są podobne do tradycyjnych kampanii tekstowych, ale różnią się między sobą pod jednym istotnym względem: rezygnujemy z ustalania słów kluczowych i używamy rzeczywistą witrynę lub plik danych o produktach dla naszej firmy.

Następnie Google dopasowuje zapytania użytkowników do rodzaju produktu w Twojej witrynie lub pliku danych i wyświetla dynamicznie generowaną, dostosowaną reklamę.

Kampania wyświetla się tak samo jak „tradycyjny search” w wynikach wyszukiwania w Google i trudno ją odróżnić od zwykłych reklam tekstowych.

Reklamy tego typu to świetny sposób na automatyzację dynamicznych treści zainteresowanym użytkownikom wyszukiwania.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce są automatycznie kierowane na odpowiednie wyszukiwania na podstawie treści z Twojej witryny, a następnie wyświetlają nagłówki automatycznie dostosowywane do haseł wyszukiwanych przez użytkowników (źródło: ads.google.com)

Czym różnią się kampanie DSA od tradycyjnych kampanii?

Różnic jest kilka, oto one:

Licytacja-ustalanie stawek-bidding

Podobnie jak kampanie tekstowe, kampanie DSA są wyceniane na podstawie kosztu kliknięcia (CPC). Koszt jest określany przez liczbę kliknięć reklamy pomnożoną przez maksymalny CPC jaki chcesz zapłacić. W przeciwieństwie do zwykłych kampanii tekstowych nie stosujesz stawek do poszczególnych słów kluczowych, ponieważ DSA nie używa słów kluczowych.

Zamiast tego stosuje się stawki do automatycznego kierowania. Automatyczne cele to zasadniczo lista różnych stron w Twojej witrynie, na które możesz kierować reklamy. Wystarczy ustawić stawki dla każdego automatycznego celu, aby wyświetlić wyniki na podstawie rankingu reklamy.

Dynamiczne nagłówki tekstu reklamy

Słowa kluczowe to nie jedyna różnica między kampanią DSA a zwykłą kampanią reklam tekstowych.

Nagłówek reklamy kiedy korzystamy z opcji DSA pojawia się na stronie wyników wyszukiwania tak samo jak zwykłe reklamy z tą różnicą że jest tworzony dynamicznie przez Google.

Informacje zawarte w nagłówku DSA są pobierane bezpośrednio z witryny lub kanału. Reklamodawcy wciąż muszą napisać tekst reklamy, ale już nie nagłówek.

Plusy? Posiadanie dopasowanego i konkretnego nagłówka, który dotyczy faktycznie wyszukiwanego produktu przez użytkownika, jest świetnie działającą praktyką i jest czymś, w czym DSA na prawdę pomaga.

Kampania DSA plusy i minusy

Plusy DSA

Istnieje wiele zalet korzystania z DSA. Oto niektóre z nich:

  • Tworzenie reklam jest znacznie prostsze: Dzieje się tak, ponieważ nagłówki są generowane dynamicznie na podstawie produktu który jest dopasowywany w całym systemie/stronie. Chociaż nadal musisz mieć napisać tekst reklamy, to najważniejszy jest nagłówek dynamiczny, ponieważ przyciągnie on uwagę użytkowników i wygeneruje więcej kliknięć do Twojej witryny.
  • Eliminuje problemy w pokryciu słów kluczowych. Kampania DSA umożliwia reklamodawcom szybkie pokrycie brakujących słów kluczowych w szerokiej gamie produktów i usług. Kampania DSA pozwala za pomocą narżedzi google indeksować Twoją witrynę lub listę wszystkich produktów. Pomoże to nie tylko wypełnić lukę w pokrywaniu niezbędnych słów, na które jest czasami trudno wpaść, ale także reklamy DSA mogą wyświetlać się w przypadku słów kluczowych, które zazwyczaj są oznaczone w Google Ads jako mające „Małą liczbę wyszukiwań”.
  • Łatwa konfiguracja: kampania dsa w wyszukiwarce oszczędza Ci czas w zakresie tworzenia słów kluczowych i ustawiania różnych elementów kampanii.

Minusy DSA

Z drugiej strony jest kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę podczas korzystania z kampanii DSA:

  • Brak nagłówków pasujących do reklamy: dynamiczne nagłówki są świetne, ale mogą też stanowić uciążliwość dla niektórych reklamodawców. Jeśli chcesz mieć pełną kontrolę nad tym, jaki rodzaj komunikatu jest wyświetlany w reklamie, to kampania DSA może nie być dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem. Generowane nagłówki są oparte na zawartości Twojej witryny lub zawartości produktu z kanału i rzadko można zobaczyć nagłówek, który jest bardzo przekonywujący czy zawarte są w nim zasady wywierania wpływu (np reguły Cialdiniego jak ograniczony czas, dostęp itp.).
  • Nisko skuteczne zapytania marnują budżet: kolejną kwestią, którą często widzimy na kontach kiedy zaczynam prowadzić u klienta kampanie google, jest to, który produkt otrzymuje jaki procent ruchu. Podobnie jak w przypadku kampanii tekstowych, w których kilka słów kluczowych generuje większość ruchu, DSA może działać tak samo i sprawić, że kilka zapytań pochłonie Twój budżet, zanim zostaną wyszukane produkty o większej konwersji z kolejnych haseł.
  • Brak pełnej kontroli: Ponieważ nie masz pełnej kontroli nad tym, jakie typy zapytań są dopasowywane, musisz włożyć sporo pracy w ciągłe optymalizowanie pod kątem wyszukiwanych haseł, aby sprawdzać i dodawać negatywne słowa kluczowe.
  • Pochopne decyzje. Zawsze zalecamy przemyślenie i przeanalizowanie produktów, które sprzedajesz, oraz sposobu, w jaki Google może je nieprawidłowo wyświetlać. Jeśli dobrze się nad tym zastanowisz i poświęcisz trochę czasu na przejrzenie raportów wyszukiwanych haseł z kampanii tekstowych to możesz znaleźć sporo nieprawidłowości. Przez pierwsze kilka dni konieczne będzie ścisłe monitorowanie raportów wyszukiwanych haseł.

Jak skonfigurować kampanie DSA

Konfiguracja DSA w Google Ads jest stosunkowo prosta. Tak jak w przypadku każdej innej kampanii, wybierasz kampanie tekstowe. Po przejściu przez ustawienia zobaczysz pole wyboru „Włącz dynamiczne reklamy w wyszukiwarce dla tej kampanii”. Nowszy interfejs z kolei wygląda w ten sposób:

dsa google ads reklama adwords ppc

Musisz wprowadzić domenę swojej witryny, a następnie przejść do tworzenia grup reklam. W ramach każdej grupy reklam będziesz mógł przejść do bardziej szczegółowych ustawień.

Teraz możesz utworzyć reklamę dynamiczną. Wszystko, co musisz zrobić, to dodać teksty reklam. Kampania DSA dynamicznie tworzy nagłówki, podobnie jak wybierana jest strona docelowa po kliknięciu na podstawie zawartości witryny lub danych, które przesłałeś.

Jak optymalizować kampanie DSA

Podobnie jak większość kampanii Google Ads, istnieje kilka sposobów optymalizacji kampanii DSA. Zanim zaczniemy mówić o rzeczywistych sposobach optymalizacji, najważniejszą rzeczą do zrobienia jest jeszcze przed utworzeniem kampanii jej struktura.

Kiedy sprawdzasz swoje obecne kampanie tekstowe i weryfikujesz jak są dopasowane do Twojej firmy, powinieneś zadać sobie kilka pytań:

  • Co chciałbym sprzedawać w większe ilości?
  • Gdzie brakuje mi ruchu i zasięgu?
  • Gdzie muszę poprawić konwersje?

Powinieneś spojrzeć na DSA tak, jak w przypadku typowej struktury kampanii tekstowych: zastanów się, jakie masz kategorie produktów i jak bardzo są szczegółowe. Gdy określisz, ile masz różnych kategorii produktów i jak są one złożone, zrozumiesz, jak powinna wyglądać kampania DSA.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Optymalizuj i zaprojektuj strukturę kampanii DSA (tzw lejek)

Ponieważ kampanie DSA korzystają z automatycznych celów, a automatyczne cele działają w grupach reklam. W związku z tym pamiętaj, aby ustawić automatyczne cele tak, aby działały w jak najbardziej konkretnych grupach reklam.

Jeśli każda grupa reklam reprezentuje produkt lub linię produktów dla większej kategorii, możesz mieć lepszą kontrolę jeśli masz szczegółową strukturę.

Twórz kampanie DSA na wyłapywanie nowych słów kluczowych

Kampanie DSA istnieją z dwóch powodów:

  • Aby rozszerzyć zakres zapytań (słów kluczowych)
  • Aby poprawić konwersje/sprzedaż

Ważne jest, aby dodać wykluczające słowa kluczowe do różnych grup reklam DSA i kampanii, aby poprawić mapowanie określonych zapytań użytkowników pod kątem kampanii i grup reklam, a tego co konkretnie szukają. Pomoże to również zapewnić wyświetlanie reklam DSA na podstawie najtrafniejszego zapytania i najlepszej reklamy.

Jeśli tego nie zrobisz to np osoba wpisująca „przepis ramen” może odwiedzać Twoją stronę restauracji gdzie masz ramen, ale ona nie chce zamówić dania, tylko zrobić samemu. To taki ogólny przykład, ale sporo osób przepala na takie rzeczy budżet.

Istnieje jeszcze jedna kampania DSA, tzw „catch-all”, ale ona nie działa u każdego. Catch all jest kierowana na „wszystkie strony internetowe” w Twojej witrynie, aby zapewnić pokrycie słowami kluczowymi całej witryny.

Wyróżnij swoje promocje i oferty

Ponieważ DSA dynamicznie generują nagłówki, możesz skupić się na innych zadaniach w swoim biznesie, jak np prezentowaniu większej liczby promocji i najważniejszych informacji o swojej firmie.

Jeśli oferujesz promocje typu: darmową wysyłkę, szybką dostawę, wyprzedaż itp. to musisz je zawszeć w tekście reklamy ponieważ nad nagłówkiem nie masz kontroli.

Inteligentne ustalanie stawek (smart)

Wykorzystanie inteligentnego określania stawek pomaga wielu reklamodawcom poprawić wydajność w tym CPL czy zwrot z nakładów na reklamę.

Google oficjalnie zaleca, aby wszystkie kampanie DSA korzystały z inteligentnego określania stawek, niezależnie od tego, czy jest to docelowy CPA, czy docelowy ROAS. Przetestuj różne warianty jak CPA, czy tROAS.

Zgodnie z najlepszymi praktykami ustal cel. Jeśli po dwóch tygodniach widzisz, że go realizujesz to dostosuj się do celu, aby osiągnąć wyższy poziom rozwoju biznesu!

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Kampania DSA w wyszukiwarce to prawdopodobnie jedno z najlepszych rozwiązań jakie google ostatnio wprowadziło w ekosystemie SEM. Jest to świetny produkt i rozwiązuje wiele problemów związanych z konwencjonalnymi kampaniami tekstowymi, wykorzystując treść witryny lub dane. Tylko pamiętaj, ze jest to rodzaj taktyki, który należy uważnie obserwować. Przy odpowiednim zarządzaniu możesz zobaczyć świetną wydajność i przenieść swój biznes na wyższy poziom.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Kampania DSA w Google Ads (jak stworzyć + cennik)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)