Zawartość strony
Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google (z ang. Dynamic Search Ads, skrót DSA) to potężny typ kampanii, który zwiększa zasięg zapytań i potęguje ruch w witrynie. Ale jeśli nie skonfigurujesz ich odpowiednio, Twoje kampanie mogą przynosić straty.
Omówmy najważniejsze kwestie.
DSA są podobne do tradycyjnych kampanii tekstowych, ale różnią się między sobą pod jednym istotnym względem: rezygnujemy z ustalania słów kluczowych i używamy rzeczywistą witrynę lub plik danych o produktach dla naszej firmy.
Następnie Google dopasowuje zapytania użytkowników do rodzaju produktu w Twojej witrynie lub pliku danych i wyświetla dynamicznie generowaną, dostosowaną reklamę.
Kampania wyświetla się tak samo jak „tradycyjny search” w wynikach wyszukiwania w Google i trudno ją odróżnić od zwykłych reklam tekstowych.
Reklamy tego typu to świetny sposób na automatyzację dynamicznych treści zainteresowanym użytkownikom wyszukiwania.
Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce są automatycznie kierowane na odpowiednie wyszukiwania na podstawie treści z Twojej witryny, a następnie wyświetlają nagłówki automatycznie dostosowywane do haseł wyszukiwanych przez użytkowników (źródło: ads.google.com)
Różnic jest kilka, oto one:
Podobnie jak kampanie tekstowe, kampanie DSA są wyceniane na podstawie kosztu kliknięcia (CPC). Koszt jest określany przez liczbę kliknięć reklamy pomnożoną przez maksymalny CPC jaki chcesz zapłacić. W przeciwieństwie do zwykłych kampanii tekstowych nie stosujesz stawek do poszczególnych słów kluczowych, ponieważ DSA nie używa słów kluczowych.
Zamiast tego stosuje się stawki do automatycznego kierowania. Automatyczne cele to zasadniczo lista różnych stron w Twojej witrynie, na które możesz kierować reklamy. Wystarczy ustawić stawki dla każdego automatycznego celu, aby wyświetlić wyniki na podstawie rankingu reklamy.
Słowa kluczowe to nie jedyna różnica między kampanią DSA a zwykłą kampanią reklam tekstowych.
Nagłówek reklamy kiedy korzystamy z opcji DSA pojawia się na stronie wyników wyszukiwania tak samo jak zwykłe reklamy z tą różnicą że jest tworzony dynamicznie przez Google.
Informacje zawarte w nagłówku DSA są pobierane bezpośrednio z witryny lub kanału. Reklamodawcy wciąż muszą napisać tekst reklamy, ale już nie nagłówek.
Plusy? Posiadanie dopasowanego i konkretnego nagłówka, który dotyczy faktycznie wyszukiwanego produktu przez użytkownika, jest świetnie działającą praktyką i jest czymś, w czym DSA na prawdę pomaga.
Istnieje wiele zalet korzystania z DSA. Oto niektóre z nich:
Z drugiej strony jest kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę podczas korzystania z kampanii DSA:
Konfiguracja DSA w Google Ads jest stosunkowo prosta. Tak jak w przypadku każdej innej kampanii, wybierasz kampanie tekstowe. Po przejściu przez ustawienia zobaczysz pole wyboru „Włącz dynamiczne reklamy w wyszukiwarce dla tej kampanii”. Nowszy interfejs z kolei wygląda w ten sposób:
Musisz wprowadzić domenę swojej witryny, a następnie przejść do tworzenia grup reklam. W ramach każdej grupy reklam będziesz mógł przejść do bardziej szczegółowych ustawień.
Teraz możesz utworzyć reklamę dynamiczną. Wszystko, co musisz zrobić, to dodać teksty reklam. Kampania DSA dynamicznie tworzy nagłówki, podobnie jak wybierana jest strona docelowa po kliknięciu na podstawie zawartości witryny lub danych, które przesłałeś.
Podobnie jak większość kampanii Google Ads, istnieje kilka sposobów optymalizacji kampanii DSA. Zanim zaczniemy mówić o rzeczywistych sposobach optymalizacji, najważniejszą rzeczą do zrobienia jest jeszcze przed utworzeniem kampanii jej struktura.
Kiedy sprawdzasz swoje obecne kampanie tekstowe i weryfikujesz jak są dopasowane do Twojej firmy, powinieneś zadać sobie kilka pytań:
Powinieneś spojrzeć na DSA tak, jak w przypadku typowej struktury kampanii tekstowych: zastanów się, jakie masz kategorie produktów i jak bardzo są szczegółowe. Gdy określisz, ile masz różnych kategorii produktów i jak są one złożone, zrozumiesz, jak powinna wyglądać kampania DSA.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Ponieważ kampanie DSA korzystają z automatycznych celów, a automatyczne cele działają w grupach reklam. W związku z tym pamiętaj, aby ustawić automatyczne cele tak, aby działały w jak najbardziej konkretnych grupach reklam.
Jeśli każda grupa reklam reprezentuje produkt lub linię produktów dla większej kategorii, możesz mieć lepszą kontrolę jeśli masz szczegółową strukturę.
Kampanie DSA istnieją z dwóch powodów:
Ważne jest, aby dodać wykluczające słowa kluczowe do różnych grup reklam DSA i kampanii, aby poprawić mapowanie określonych zapytań użytkowników pod kątem kampanii i grup reklam, a tego co konkretnie szukają. Pomoże to również zapewnić wyświetlanie reklam DSA na podstawie najtrafniejszego zapytania i najlepszej reklamy.
Jeśli tego nie zrobisz to np osoba wpisująca „przepis ramen” może odwiedzać Twoją stronę restauracji gdzie masz ramen, ale ona nie chce zamówić dania, tylko zrobić samemu. To taki ogólny przykład, ale sporo osób przepala na takie rzeczy budżet.
Istnieje jeszcze jedna kampania DSA, tzw „catch-all”, ale ona nie działa u każdego. Catch all jest kierowana na „wszystkie strony internetowe” w Twojej witrynie, aby zapewnić pokrycie słowami kluczowymi całej witryny.
Ponieważ DSA dynamicznie generują nagłówki, możesz skupić się na innych zadaniach w swoim biznesie, jak np prezentowaniu większej liczby promocji i najważniejszych informacji o swojej firmie.
Jeśli oferujesz promocje typu: darmową wysyłkę, szybką dostawę, wyprzedaż itp. to musisz je zawszeć w tekście reklamy ponieważ nad nagłówkiem nie masz kontroli.
Wykorzystanie inteligentnego określania stawek pomaga wielu reklamodawcom poprawić wydajność w tym CPL czy zwrot z nakładów na reklamę.
Google oficjalnie zaleca, aby wszystkie kampanie DSA korzystały z inteligentnego określania stawek, niezależnie od tego, czy jest to docelowy CPA, czy docelowy ROAS. Przetestuj różne warianty jak CPA, czy tROAS.
Zgodnie z najlepszymi praktykami ustal cel. Jeśli po dwóch tygodniach widzisz, że go realizujesz to dostosuj się do celu, aby osiągnąć wyższy poziom rozwoju biznesu!
Kampania DSA (Dynamic Search Ads) to rodzaj kampanii reklamowych w Google Ads, w ramach której reklamy są automatycznie generowane na podstawie zawartości witryny internetowej. W przeciwieństwie do tradycyjnych kampanii, w których samodzielnie wybieramy słowa kluczowe i tworzymy reklamy, w kampanii DSA Google samodzielnie wybiera frazy kluczowe, które pasują do zawartości naszej witryny, a następnie generuje reklamy na ich podstawie.
Reklamy DSA są wyświetlane w odpowiedzi na zapytania użytkowników w wyszukiwarce Google, a ich treść jest generowana automatycznie na podstawie zawartości witryny. Dzięki temu, reklamy DSA są bardziej dopasowane do potrzeb użytkowników i mogą przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów.
Kampanie DSA są szczególnie przydatne w przypadku dużych stron internetowych, które mają wiele stron lub produktów, ponieważ pozwalają na skuteczne docieranie do użytkowników, którzy szukają konkretnych informacji lub produktów na stronie internetowej. Dzięki temu, kampanie DSA pozwalają na osiągnięcie lepszych wyników w porównaniu z tradycyjnymi kampaniami reklamowymi, szczególnie w przypadku firm, które posiadają duże i zróżnicowane portfolio produktów lub usług.
Aby utworzyć kampanię DSA w Google Ads, należy postępować zgodnie z następującymi krokami:
Po utworzeniu kampanii DSA Google rozpocznie automatyczne przeszukiwanie witryny i tworzenie reklam na podstawie jej zawartości. Następnie, w odpowiedzi na zapytania użytkowników, reklamy będą wyświetlane na stronie wyników wyszukiwania Google. Ważne jest, aby regularnie monitorować wyniki kampanii i dostosowywać ustawienia w celu uzyskania najlepszych wyników.
Kampania DSA w wyszukiwarce to prawdopodobnie jedno z najlepszych rozwiązań jakie google ostatnio wprowadziło w ekosystemie SEM. Jest to świetny produkt i rozwiązuje wiele problemów związanych z konwencjonalnymi kampaniami tekstowymi, wykorzystując treść witryny lub dane. Tylko pamiętaj, ze jest to rodzaj taktyki, który należy uważnie obserwować. Przy odpowiednim zarządzaniu możesz zobaczyć świetną wydajność i przenieść swój biznes na wyższy poziom.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Kampania DSA w Google Ads (jak stworzyć + cennik)?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)