Duplicate content – czym jest powielanie treści?

Marketing Funnel
Marketing Funnel
1 kwietnia, 2022
Pozycjonowanie wizytówki
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma poradnik- czyli jak robić SEO mapy GMB
3 kwietnia, 2022
Duplicate content
Duplicate content

Duplicate content – czym jest powielanie treści?

Duplicate content, czyli powielanie treści jest zmorą SEO. Każdy przecież chce, aby opis jego strony czy produktu był jedyny w swoim rodzaju.

Niestety w obecnych czasach wiele firm zajmujących się marketingiem internetowym nie pilnuje tych spraw, co powoduje, że często można natknąć się na kilka lub nawet kilkanaście wpisów takich samych bądź nieznacznie różniących się od siebie.

Jak to sprawdzić?

Dlaczego treści są powielane?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Duplicate content – co to takiego jest?

Powielanie treści następuje wówczas, gdy na różnych stronach internetowych można znaleźć takie same wpisy. Najczęściej jest to wynikiem skopiowania tekstu z innego źródła. Duplikację można podzielić na zewnętrzną i wewnętrzną.

W pierwszym przypadku chodzi o identyczne treści, które można znaleźć na innych stronach internetowych. Duplikacja wewnętrzna ma miejsce w obrębie jednej strony internetowej.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

W przypadku, gdy właściciel sklepu przygotuje samodzielnie ciekawy opis produktu i zamieści go przy kilku swoich produktach na różnych podstronach, to także jest duplikacja.

Dlaczego treści są powielane?

Niestety coraz częściej można natknąć się w Internecie na wpisy, które łudząco przypominają wpisy zamieszczone na innych stronach. Jednym z powodów jest coraz większa konkurencja na rynku i chęć osiągnięcia wyższej pozycji w wyszukiwarce. Każda firma chce przyciągnąć jak najwięcej klientów, a żeby tego dokonać, musi pozycjonować stronę.

Pozycjonowanie przy pomocy nieznanej agencji reklamowej może doprowadzić to tego, że copywriter w niej zatrudniony najzwyczajniej w świecie skopiuje tekst od kogoś innego. Niestety do takich sytuacji dochodzi coraz częściej.

Z racji tego, że marketing internetowy rozwija się w bardzo szybkim tempie, to pojawiają się nieuczciwe firmy, które chcą jedynie zarobić szybkie pieniądze na niewiedzy wielu osób, które nie mają pojęcia, na czym polega promocja internetowa. Do duplikacji treści dochodzi również czasami z niewiedzy.

Więc…

Jak uniknąć duplicate content?

Kiedy najczęściej duplikowane są zewnętrzne i wewnętrzne treści?

Przypadki duplikacji zewnętrznej można najczęściej znaleźć w przypadku osób, które prowadzą sklep opierający się na dropshippingu.

Taka forma sprzedaży powoduje, że właściciel sklepu powiela treści znajdujące się na stronie producenta lub z innych stron, które oferują takie same produkty. Dlatego ważne jest zastrzeżenie treści w przypadku bycia producentem danego towaru.

Duplicate content
Duplicate content – czym jest powielanie treści?

Wiele osób nieświadomie kopiuje również części tekstów zamieszczonych na przykład na Wikipedii. Równie często dochodzi to wewnętrznej duplikacji. Dzieje się tak w przypadku sprzedaży produktów takich samych, które różnią się od siebie na przykład tylko kolorem.

Wówczas identyczne wpisy zamieszczane są pod każdym produktem. Niestety ciężko jest stworzyć unikalne opisy do setki podobnych produktów, co także prowadzi do powielania. Duplikacja treści następuje także w przypadku regulaminów, stopek i tym podobnych informacji, które umieszczane są na różnych podstronach.

Dlaczego nie wolno duplikować treści?

Przede wszystkim duplicate content jest zakazane. Kopiowanie treści zamieszczonych i napisanych przez kogoś innego jest nielegalne, chyba że autor potwierdza, że treść może być powielana wielokrotnie.

Jednak najczęściej prawa są zastrzeżone i złamanie tego prawa jest działaniem niezgodnym z przepisami. Oczywiście wszystkie treści zamieszczane na stronie internetowej mają służyć podwyższeniu pozycji w wyszukiwarce.

W przypadku powielonych wpisów Google automatycznie odbiera to jako minus i niestety strona spada z pierwszych miejsc. Oryginalne i ciekawe treści przyciągają klientów i dzięki temu można znacznie więcej zyskać.

Jak sprawdzić, czy treści nie są powielone?

Bardzo często zlecając firmie marketingowej pozycjonowanie, klient nie zastanawia się, czy treści tworzone przez copywritera są unikatowe. Są jednak metody, które pozwalają to sprawdzić.

W Internecie jest sporo darmowych stron, na których można wprowadzić tekst i zobaczyć, czy nie został on skopiowany z innej strony.

Niektóre narzędzia sprawdzają duplikację wewnętrzną i zewnętrzną, inne albo jedną, albo drugą. Są także takie, które wykrywają powielające się nagłówki, podstrony czy meta tagi.

Są także zaawansowane płatne narzędzia, przy pomocy których można sprawdzić atrakcyjność tekstu pod wieloma innymi kątami.

Jak unikać duplicate content?

Przede wszystkim należy tworzyć unikatowe opisy produktów oraz stron. Nie powinno się opierać na innych tekstach, gdyż już część zdania przepisanego z innego wpisu powoduje duplikację treści. W przypadku, gdy strona znajduje się pod kilkoma adresami, to należy wprowadzić przekierowanie na najważniejszą ze stron i problem duplikacji zniknie.

Jeśli duplikacja dotyczy nagłówków lub meta tagów, to najlepiej na wszystkich podstronach wprowadzić nowe, unikalne wpisy ręcznie. Są także zaawansowane rozwiązania techniczne, które pomagają wyeliminować problem duplikacji.

Najczęściej stosowane są one w przypadku opisów podobnych produktów, które pojawiają się na wielu podstronach. W przypadku stworzenia unikalnych treści należy pamiętać o tym, aby zastrzec do nich prawa i najlepiej na stronie umieścić datę publikacji.

Co sądzisz o wpisie pt. Duplicate content – czym jest powielanie treści? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)