Zawartość strony
Duplicate content, czyli powielanie treści jest zmorą SEO. Każdy przecież chce, aby opis jego strony czy produktu był jedyny w swoim rodzaju.
Niestety w obecnych czasach wiele firm zajmujących się marketingiem internetowym nie pilnuje tych spraw, co powoduje, że często można natknąć się na kilka lub nawet kilkanaście wpisów takich samych bądź nieznacznie różniących się od siebie.
Jak to sprawdzić?
Dlaczego treści są powielane?
Powielanie treści następuje wówczas, gdy na różnych stronach internetowych można znaleźć takie same wpisy. Najczęściej jest to wynikiem skopiowania tekstu z innego źródła. Duplikację można podzielić na zewnętrzną i wewnętrzną.
W pierwszym przypadku chodzi o identyczne treści, które można znaleźć na innych stronach internetowych. Duplikacja wewnętrzna ma miejsce w obrębie jednej strony internetowej.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
W przypadku, gdy właściciel sklepu przygotuje samodzielnie ciekawy opis produktu i zamieści go przy kilku swoich produktach na różnych podstronach, to także jest duplikacja.
Niestety coraz częściej można natknąć się w Internecie na wpisy, które łudząco przypominają wpisy zamieszczone na innych stronach. Jednym z powodów jest coraz większa konkurencja na rynku i chęć osiągnięcia wyższej pozycji w wyszukiwarce. Każda firma chce przyciągnąć jak najwięcej klientów, a żeby tego dokonać, musi pozycjonować stronę.
Pozycjonowanie przy pomocy nieznanej agencji reklamowej może doprowadzić to tego, że copywriter w niej zatrudniony najzwyczajniej w świecie skopiuje tekst od kogoś innego. Niestety do takich sytuacji dochodzi coraz częściej.
Z racji tego, że marketing internetowy rozwija się w bardzo szybkim tempie, to pojawiają się nieuczciwe firmy, które chcą jedynie zarobić szybkie pieniądze na niewiedzy wielu osób, które nie mają pojęcia, na czym polega promocja internetowa. Do duplikacji treści dochodzi również czasami z niewiedzy.
Więc…
Jak uniknąć duplicate content?
Przypadki duplikacji zewnętrznej można najczęściej znaleźć w przypadku osób, które prowadzą sklep opierający się na dropshippingu.
Taka forma sprzedaży powoduje, że właściciel sklepu powiela treści znajdujące się na stronie producenta lub z innych stron, które oferują takie same produkty. Dlatego ważne jest zastrzeżenie treści w przypadku bycia producentem danego towaru.
Wiele osób nieświadomie kopiuje również części tekstów zamieszczonych na przykład na Wikipedii. Równie często dochodzi to wewnętrznej duplikacji. Dzieje się tak w przypadku sprzedaży produktów takich samych, które różnią się od siebie na przykład tylko kolorem.
Wówczas identyczne wpisy zamieszczane są pod każdym produktem. Niestety ciężko jest stworzyć unikalne opisy do setki podobnych produktów, co także prowadzi do powielania. Duplikacja treści następuje także w przypadku regulaminów, stopek i tym podobnych informacji, które umieszczane są na różnych podstronach.
Przede wszystkim duplicate content jest zakazane. Kopiowanie treści zamieszczonych i napisanych przez kogoś innego jest nielegalne, chyba że autor potwierdza, że treść może być powielana wielokrotnie.
Jednak najczęściej prawa są zastrzeżone i złamanie tego prawa jest działaniem niezgodnym z przepisami. Oczywiście wszystkie treści zamieszczane na stronie internetowej mają służyć podwyższeniu pozycji w wyszukiwarce.
W przypadku powielonych wpisów Google automatycznie odbiera to jako minus i niestety strona spada z pierwszych miejsc. Oryginalne i ciekawe treści przyciągają klientów i dzięki temu można znacznie więcej zyskać.
Bardzo często zlecając firmie marketingowej pozycjonowanie, klient nie zastanawia się, czy treści tworzone przez copywritera są unikatowe. Są jednak metody, które pozwalają to sprawdzić.
W Internecie jest sporo darmowych stron, na których można wprowadzić tekst i zobaczyć, czy nie został on skopiowany z innej strony.
Niektóre narzędzia sprawdzają duplikację wewnętrzną i zewnętrzną, inne albo jedną, albo drugą. Są także takie, które wykrywają powielające się nagłówki, podstrony czy meta tagi.
Są także zaawansowane płatne narzędzia, przy pomocy których można sprawdzić atrakcyjność tekstu pod wieloma innymi kątami.
Przede wszystkim należy tworzyć unikatowe opisy produktów oraz stron. Nie powinno się opierać na innych tekstach, gdyż już część zdania przepisanego z innego wpisu powoduje duplikację treści. W przypadku, gdy strona znajduje się pod kilkoma adresami, to należy wprowadzić przekierowanie na najważniejszą ze stron i problem duplikacji zniknie.
Jeśli duplikacja dotyczy nagłówków lub meta tagów, to najlepiej na wszystkich podstronach wprowadzić nowe, unikalne wpisy ręcznie. Są także zaawansowane rozwiązania techniczne, które pomagają wyeliminować problem duplikacji.
Najczęściej stosowane są one w przypadku opisów podobnych produktów, które pojawiają się na wielu podstronach. W przypadku stworzenia unikalnych treści należy pamiętać o tym, aby zastrzec do nich prawa i najlepiej na stronie umieścić datę publikacji.
Co sądzisz o wpisie pt. Duplicate content – czym jest powielanie treści? Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |