Social selling
Social selling w Polsce [sprzeda偶 w mediach spo艂eczno艣ciowych]
15 kwietnia, 2022
Up selling
Up selling, czyli jak zmaksymalizowa膰 zyski z jednej transakcji (sprzeda偶 uzupe艂niaj膮ca, dodatkowa)
15 kwietnia, 2022

Cross selling, sprzeda偶 krzy偶owa (maksymalizowanie zysk贸w)

Cross selling
Cross selling

Cross selling, sprzeda偶 krzy偶owa (maksymalizowanie zysk贸w)

Systematyczne zwi臋kszanie sprzeda偶y sp臋dza sen z powiek si艂om handlowym i mened偶erom w ka偶dej organizacji. Dotyczy to szczeg贸lnie bran偶, gdzie konkurencyjno艣膰 jest du偶a, a wysycenie rynku okre艣lonym produktem niemal na maksymalnym poziomie.

Mimo to wci膮偶 stosowane s膮 techniki, kt贸re maj膮 za zadanie wygenerowa膰 dodatkow膮 sprzeda偶 i jeszcze bardziej zainteresowa膰 klienta produktem czy us艂ug膮. Jedn膮 z tych metod obok tzw. up sellingu jest tzw. cross selling.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Czym jest cross selling i kiedy mamy z nim do czynienia?

Cross selling to nic innego jak przyk艂ad sprzeda偶y krzy偶owej, kt贸ry polega na sprzeda偶y produktu powi膮zanego podczas jednej tylko transakcji. Aby mia艂 miejsce cross selling konieczne jest, aby dodatkowy produkt lub us艂uga by艂y 艣ci艣le powi膮zane z podstawowym produktem.

Aby to zobrazowa膰 mo偶na przywo艂a膰 sprzeda偶 kompletu opon zimowych podczas zakupu samochodu, sprzeda偶 specjalnego kubka do zaparzania zi贸艂 podczas kupowania herbaty czy dodatkowe wk艂ady filtruj膮ce w trakcie zakup贸w filtruj膮cego dzbanka na wod臋.

Agencja i agencje

Cross selling dotyczy ka偶dej bran偶y i ka偶dej formy sprzeda偶y. Obecny jest r贸wnie偶 w us艂ugach.

Cross selling bazuje wy艂膮cznie na potrzebach klienta i odwo艂uje si臋 niejako do produktu podstawowego, na kt贸ry ju偶 zdecydowa艂 si臋 klient po to, by go uatrakcyjni膰 lub sprawi膰 wra偶enie, 偶e jego u偶yteczno艣膰 wzrasta jeszcze bardziej przy zakupie dodatkowych element贸w.

Cross-selling, up-selling i down-selling – popularne techniki

Podstawowym celem techniki o nazwie cross selling jest zwi臋kszenie zakup贸w przy jednoczesnym zwi臋kszeniu satysfakcji klienta. Kupuj膮c dany produkt lub us艂ug臋 i uzupe艂niaj膮c go o asortyment towarzysz膮cy (komplementarny) mamy poczucie udanych zakup贸w i doskona艂ej obs艂ugi nas jako klient贸w.

Warto przy tym podkre艣li膰, 偶e cross selling jest r贸wnie偶 bardzo przydatny z punktu widzenia samego klienta. Dotyczy to zw艂aszcza sytuacji, kiedy trzeba kupi膰 specjalistyczne produkty (np. przeznaczone do remontu) i brakuje szczeg贸艂owej wiedzy na temat produkt贸w komplementarnych, kt贸rych zastosowanie jest konieczne.

W takiej sytuacji cross selling pozwala r贸wnie偶 zaoszcz臋dzi膰 czas i kupi膰 wszystko jednorazowo i w jednym miejscu (co te偶 wp艂ywa na koszt dostawy).

Jako przyk艂ad mo偶e pos艂u偶y膰 zakup p艂ytek ceramicznych i kleju do p艂ytek do 艂azienki.

Dzi臋ki technice cross sellingu klient (nawet niedo艣wiadczony w pracach budowlanych) szybko zorientuje si臋, 偶e powinien zakupi膰 r贸wnie偶 uszczelniaj膮c膮 foli臋 w p艂ynie czy naro偶ne ta艣my uszczelniaj膮ce).

W trakcie zakup贸w stacjonarnych przypomni mu o tym doradca handlowy, za艣 przy zakupach online zobaczy produkty komplementarne jako sugestie lub podpowiedzi. W tego typu sytuacjach satysfakcja z zakup贸w jest znacz膮co wy偶sza.

Cross selling w sieci

Technika sprzeda偶y krzy偶owej od lat obecna jest w klasycznej sprzeda偶y stacjonarnej, a od niedawna r贸wnie偶 w sprzeda偶y internetowej.

W trakcie zakup贸w w sklepie internetowym bardzo cz臋sto podpowiadaj膮 si臋 produkty pokrewne, uzupe艂niaj膮ce lub komplementarne, kt贸re cz臋sto wywo艂uj膮 natychmiastow膮 potrzeb臋 ich posiadania.

Efekt ten wzmacnia si臋 szczeg贸lnie w sytuacji, kiedy na produkty powi膮zane jest promocja lub kiedy pojawia si臋 komunikat, 偶e konkretny produkt zosta艂 bardzo wysoko oceniony przez innych kupuj膮cych i jest przez nich ch臋tnie kupowany.

Cross selling to jedna z najskuteczniejszych technik sprzeda偶y, kt贸ra opiera si臋 wy艂膮cznie na potrzebach klient贸w i przynosi sprzedaj膮cemu natychmiastowe i wymierne korzy艣ci pod postaci膮 wi臋kszego koszyka zakup贸w oraz zwi臋kszonej satysfakcji klienta (co prze艂o偶y si臋 najprawdopodobniej na jego powr贸t do sklepu internetowego).

Klienci, kt贸rzy maj膮 poczucie, 偶e ich potrzeby zosta艂y spe艂nione i 偶e otrzymali produkt kompletny bardzo cz臋sto zostaj膮 z dan膮 mark膮 na d艂u偶ej.

To przek艂ada si臋 bezpo艣rednio na budowanie pozytywnego wizerunku konkretnej marki przy stosunkowo niskich nak艂adach finansowych. Nie trzeba bowiem w tej sytuacji poka藕nych 艣rodk贸w finansowych na dzia艂ania promuj膮ce i marketingowe, aby pokaza膰 rynkowi okre艣lony produkt lub us艂ug臋.

Skuteczno艣膰 cross sellingu kryje si臋 r贸wnie偶 w tym, 偶e nie jest to nachalna forma sprzeda偶y, co bardzo wielu klient贸w sobie ceni.

W trakcie zakup贸w online produkty lub us艂ugi powi膮zanie pojawiaj膮 si臋 niezwykle dyskretnie i to klient (bez namawiania) decyduje si臋 w艂o偶y膰 je do koszyka i sfinalizowa膰 transakcj臋. Dzi臋ki tej technice klienci nie maj膮 poczucia, 偶e zostali do zakup贸w zmuszeni czy nadmierni sprowokowani.

Po sfinalizowanej transakcji maj膮 poczucie satysfakcji i nale偶ytej obs艂ugi.

Co to jest sprzeda偶 komplementarna

Komplementarno艣膰 w sprzeda偶y to nic innego, jak oferowanie naszemu klientowi dodatkowych us艂ug, czy produkt贸w pasuj膮cych lub komponuj膮cych si臋 z us艂ug膮, lub produktem, kt贸re w艂a艣nie kupuje od nas. Cz臋sto ten rodzaj sprzeda偶y mo偶na r贸wnie偶 zaobserwowa膰 w dw贸ch formach, jako sprzeda偶 uzupe艂niaj膮c膮 i sprzeda偶 krzy偶ow膮.

System identyfikacji wizualnej
Co to jest cross-selling i up-selling w sklepie internetowym?

Podsumowanie

Podsumowuj膮c, cross selling obecny jest w naszym 偶yciu niemal na ka偶dym kroku. Cz臋sto nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy jak produkty lub us艂ugi powi膮zane oddzia艂uj膮 na nas i zach臋caj膮 nas do zakup贸w.

Je艣li Ty r贸wnie偶 masz poczucie, 偶e wyszed艂e艣 ze sklepu z wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 rzeczy ni偶 planowa艂e艣 鈥 mo偶esz by膰 pewny, 偶e oto w艂a艣nie zi艣ci艂a si臋 strategia sprzeda偶y krzy偶owej!

Cross selling od kilkunastu ju偶 lat pozostaje jedn膮 z najskuteczniejszych technik sprzeda偶y 鈥 zar贸wno w opcji tradycyjnej (stacjonarnej) jak i przez Internet.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)