Content plan – złote zasady jak przygotować perfekcyjny plan contentowy

Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Ambush marketing – co to jest i na czym polega? (definicja + przykłady)
23 czerwca, 2022
Testy AB
Pozycjonowanie Selly SEO sklepu internetowego
24 czerwca, 2022
Grafika rastrowa
Content plan

Jak stworzyć ciekawy content plan (i to tanio)

Wszyscy wiemy, że ciekawa treść jest niewątpliwie atutem firmy i łatwo pozwala generować nowe leady, lub sprzedaż. Wśród naszych długoterminowych klientów, widzimy jak z roku na rok zwiększają się ich budżety na działania content marketingowe i wiemy, że to się utrzyma.

Marketing treści polega na wykorzystaniu contentu jako narzędzia do rozwoju biznesu. Ta zawartość obejmuje blogi, posty w mediach społecznościowych, filmy, podcasty i nie tylko. Ale żeby robić to dobrze potrzebujesz content plan.

I uwierz na słowo… nie opłaca się rzucać w ślepo g*wnem o ścianę mając nadzieję, że coś się przyklei i zadziała.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

Podstawowym celem jaki zawiera content plan nie jest sprzedaż. Strategia contentowa ma na celu wykorzystanie faktu, że budujesz lojalną społeczność, wokół Twojej marki, której oferujesz wartość i ustanawiasz swój biznes jako autorytetu w niszy.

Tylko pamiętaj: świadomość marki, lojalność i zaangażowanie wynikające z content marketingu ostatecznie przełożą się na wzrost sprzedaży.

Oto złote zasady budowania wiarygodności i rozwijania biznesu dzięki temu co oferuje content plan.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Mądrze wybieraj platformy

Kuszące jest wskoczenie na każdą możliwą dostępną platformę, ale sugerujemy zacząć od mniejszych, z platformami, które mają sens dla Twojej firmy. Wraz z rozwojem firmy zwiększy się budżet na content marketing i będziesz mógł zacząć uwzględniać więcej platform i typów treści.

Ale na początku wszystko sprowadza się do zbadania, gdzie Twoi odbiorcy konsumują treści, abyś mógł pojawiać się na platformach, z których korzystają. Chcesz stać się częścią ich codziennej rutyny kiedy scrollują swój feed, więc zacznij tam, gdzie oni już są.

Jeśli sprzedajesz ubrania nastoletnim dziewczynom, Instagram to miejsce, w którym możesz zwiększać sprzedaż. Ale jeśli jesteś firmą B2B, której celem są dyrektorzy, którzy cały dzień przeglądają wiadomości e-mail, e-mail marketing jest dla Ciebie lepszą opcją.

Jeśli polegasz na ruchu organicznym, dobrym punktem wyjścia powinny być dobrze napisane wpisy blogowe pod SEO.

Jeśli chodzi o tworzenie treści dla różnych platform, musisz dokładnie przyjrzeć się, w jaki sposób użytkownicy angażują się w każdą platformę i odpowiednio dostosować treść. Nie możesz więc umieścić tego samego posta na LinkedIn, który umieściłeś na Facebooku, bez dostosowania go do najlepszych praktyk Facebooka.

Opieraj się na danych tworząc i analizując plan contentowy

Kiedyś marketerzy musieli zgadywać, czego chcą ich odbiorcy. Teraz mamy narzędzia analityczne, które pomagają nam czytać w myślach naszych odbiorców. Dane są niezaprzeczalnym dowodem na to, co Twoi odbiorcy chcą zobaczyć w Twojej strategii content marketingowej, dlatego należy to brać pod uwagę przy każdej podejmowanej decyzji.

Oto niektóre z analiz, na które powinieneś zwrócić uwagę, aby zweryfikować czy content plan działa, czy jest do poprawki:

  • SEO: Rankingi słów kluczowych, widoczność domeny i czy strategia contentowa pozwala budować linki zwrotne
  • Media Społecznościowe: tempo wzrostu grona odbiorców, zasięg postów i zaangażowanie
  • Witryna: współczynnik odrzuceń, ruch i najważniejsze źródła ruchu
  • E-mail: współczynnik otwarć, współczynnik klikalności i współczynnik konwersji

Większość tych danych można znaleźć w Google Analytics, który ma bezpłatną opcję odpowiednią dla małych i średnich firm. Jeśli chodzi o media społecznościowe, każde z nich posiada własne narzędzia statystyczne, tak samo jak programy do email marketingu.

Gdy zdobędziesz trochę danych, przyjrzyj się bliżej treściom, które działają dobrze. Skoncentruj się na takich rzeczach, jak styl, format, atrakcyjność emocjonalna i wezwanie do działania, aby móc wdrożyć te czynniki sukcesu w przyszłych treściach.

Patrząc na liczby, należy również zwrócić szczególną uwagę na zwrot z inwestycji (ROI).

Zwrot z inwestycji jest celem, który musi być zdefiniowany bardzo starannie przez firmę. Może to być wszystko, od pozyskania nowych klientów do ogólnych przychodów przypisanych do określonego kanału.

Inwestycja to koszt (składający się z takich rzeczy, jak wydatki reklamowe, pensje pracowników, opłata za narzędzia marketingowe i do tworzenia conetntu itp.), który został poniesiony na działania mające na celu uzyskanie tego zwrotu.

Jeśli Twoja inwestycja jest większa niż Twój zwrot, tracisz pieniądze i musisz szybko się zmienić content plan.

Oto jak obliczasz ROI:

Aby obliczyć zwrot z inwestycji (ROI), musisz odjąć całkowity koszt od przychodów z reklam i informacji o produktach, a uzyskany wynik dzielisz przez całkowity koszt

ROI = (przychody – koszt własny sprzedaży) / koszt własny sprzedaży.

Innymi słowy:

ROI = zysk netto / kapitał x 100 proc.

Kilka technik jak tworzyć tani kontent, content recykling treści

Czas to pieniądz i zawsze wydaje się, że jest go za mało. Oto niektóre z dobrych na recykling treści i obniżenie wydatków contentowych:

Zmiana przeznaczenia treści.

Dobry fragment treści powinien zostać przerobiony minimum 5 razy. Jest to nie tylko dobre dla wyników finansowych, ale także zapewnia spójność na wszystkich platformach. Jedną z metod, z której możesz skorzystać, jest rozsyłanie treści, polegające na rozrzucaniu fragmentów treści w różnych kanałach. Możesz także użyć metody piramidy.

Wyjaśnienie na filmie:

Metoda piramidy zakłada że na górze mamy najtrudniejszą do wyprodukowania treść, i możemy ja dzielić na mniejsze.

W miarę przesuwania się w dół piramidy liczba elementów treści powinna wzrastać, ponieważ zmniejsza się wysiłek potrzebny do ich tworzenia.

Popularnym podejściem jest rozpoczęcie od stworzenia jednego dużego fragmentu treści, takiego jak podcast, lub wideo na YouTube czy długi artykuł na blogu, a następnie rozbijamy go na wiele fragmentów treści, które pasują do różnych platform.

Czyli na przykład:

  • tworzysz podcast, wideo na youtube, lub długi post
  • z wideo czy podcastu możesz zrobić transkrypt jako wpis na blogu
  • najważniejsze punkty możesz podsumować jako infografikę
  • fragmenty transkryptu możesz podzielić na treści do postów informacyjnych na social mediach, np facebook czy linkedin
  • z długiego wideo możesz zrobić kilka story, rolki, czy filmiki na tiktoku

Widzisz jak ta strategia świetnie działa?

A wszystko zaczęło się od jednego podcastu, lub wideo.

Używaj wirusowych trendów

W content marketingu wszyscy chcemy mieć viralowe treści. Ale to nie jest łatwe. Zamiast próbować przewidywać i tworzyć kolejny trend, wskocz na już istniejący. Przeglądaj wirusowe tematy, o których mówią Twoi odbiorcy, i twórz treści na ich temat.

Zobacz co pojawia się w hashtagach, przejrzyj o czym mówią na grupach na facebooku. Zobacz jakie sugestie tiktoków dostajesz.

Używaj najlepszych narzędzi

Jest wiele darmowych narzędzi w wersji trial, które mogą zaoszczędzić czas (i pieniądze) na dłuższą metę. Oto kilka sugestii:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Content plan – złote zasady jak przygotować perfekcyjny plan contentowy?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)