Content plan – z艂ote zasady jak przygotowa膰 perfekcyjny plan contentowy

Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Ambush marketing – co to jest i na czym polega? (definicja + przyk艂ady)
23 czerwca, 2022
Testy AB
Pozycjonowanie Selly SEO sklepu internetowego
24 czerwca, 2022
Grafika rastrowa
Content plan

Jak stworzy膰 ciekawy content plan (i to tanio)

Wszyscy wiemy, 偶e ciekawa tre艣膰 jest niew膮tpliwie atutem firmy i 艂atwo pozwala generowa膰 nowe leady, lub sprzeda偶. W艣r贸d naszych d艂ugoterminowych klient贸w, widzimy jak z roku na rok zwi臋kszaj膮 si臋 ich bud偶ety na dzia艂ania content marketingowe i wiemy, 偶e to si臋 utrzyma.

Marketing tre艣ci polega na wykorzystaniu contentu jako narz臋dzia do rozwoju biznesu. Ta zawarto艣膰 obejmuje blogi, posty w mediach spo艂eczno艣ciowych, filmy, podcasty i nie tylko. Ale 偶eby robi膰 to dobrze potrzebujesz content plan.

I uwierz na s艂owo… nie op艂aca si臋 rzuca膰 w 艣lepo g*wnem o 艣cian臋 maj膮c nadziej臋, 偶e co艣 si臋 przyklei i zadzia艂a.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

Podstawowym celem jaki zawiera content plan nie jest sprzeda偶. Strategia contentowa ma na celu wykorzystanie faktu, 偶e budujesz lojaln膮 spo艂eczno艣膰, wok贸艂 Twojej marki, kt贸rej oferujesz warto艣膰 i ustanawiasz sw贸j biznes jako autorytetu w niszy.

Tylko pami臋taj: 艣wiadomo艣膰 marki, lojalno艣膰 i zaanga偶owanie wynikaj膮ce z content marketingu ostatecznie prze艂o偶膮 si臋 na wzrost sprzeda偶y.

Oto z艂ote zasady budowania wiarygodno艣ci i rozwijania biznesu dzi臋ki temu co oferuje content plan.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

M膮drze wybieraj platformy

Kusz膮ce jest wskoczenie na ka偶d膮 mo偶liw膮 dost臋pn膮 platform臋, ale sugerujemy zacz膮膰 od mniejszych, z platformami, kt贸re maj膮 sens dla Twojej firmy. Wraz z rozwojem firmy zwi臋kszy si臋 bud偶et na content marketing i b臋dziesz m贸g艂 zacz膮膰 uwzgl臋dnia膰 wi臋cej platform i typ贸w tre艣ci.

Ale na pocz膮tku wszystko sprowadza si臋 do zbadania, gdzie Twoi odbiorcy konsumuj膮 tre艣ci, aby艣 m贸g艂 pojawia膰 si臋 na platformach, z kt贸rych korzystaj膮. Chcesz sta膰 si臋 cz臋艣ci膮 ich codziennej rutyny kiedy scrolluj膮 sw贸j feed, wi臋c zacznij tam, gdzie oni ju偶 s膮.

Je艣li sprzedajesz ubrania nastoletnim dziewczynom, Instagram to miejsce, w kt贸rym mo偶esz zwi臋ksza膰 sprzeda偶. Ale je艣li jeste艣 firm膮 B2B, kt贸rej celem s膮 dyrektorzy, kt贸rzy ca艂y dzie艅 przegl膮daj膮 wiadomo艣ci e-mail, e-mail marketing jest dla Ciebie lepsz膮 opcj膮.

Je艣li polegasz na ruchu organicznym, dobrym punktem wyj艣cia powinny by膰 dobrze napisane wpisy blogowe pod SEO.

Je艣li chodzi o tworzenie tre艣ci dla r贸偶nych platform, musisz dok艂adnie przyjrze膰 si臋, w jaki spos贸b u偶ytkownicy anga偶uj膮 si臋 w ka偶d膮 platform臋 i odpowiednio dostosowa膰 tre艣膰. Nie mo偶esz wi臋c umie艣ci膰 tego samego posta na LinkedIn, kt贸ry umie艣ci艂e艣 na Facebooku, bez dostosowania go do najlepszych praktyk Facebooka.

Opieraj si臋 na danych tworz膮c i analizuj膮c plan contentowy

Kiedy艣 marketerzy musieli zgadywa膰, czego chc膮 ich odbiorcy. Teraz mamy narz臋dzia analityczne, kt贸re pomagaj膮 nam czyta膰 w my艣lach naszych odbiorc贸w. Dane s膮 niezaprzeczalnym dowodem na to, co Twoi odbiorcy chc膮 zobaczy膰 w Twojej strategii content marketingowej, dlatego nale偶y to bra膰 pod uwag臋 przy ka偶dej podejmowanej decyzji.

Oto niekt贸re z analiz, na kt贸re powiniene艣 zwr贸ci膰 uwag臋, aby zweryfikowa膰 czy content plan dzia艂a, czy jest do poprawki:

  • SEO: Rankingi s艂贸w kluczowych, widoczno艣膰 domeny i czy strategia contentowa pozwala budowa膰 linki zwrotne
  • Media Spo艂eczno艣ciowe: tempo wzrostu grona odbiorc贸w, zasi臋g post贸w i zaanga偶owanie
  • Witryna: wsp贸艂czynnik odrzuce艅, ruch i najwa偶niejsze 藕r贸d艂a ruchu
  • E-mail: wsp贸艂czynnik otwar膰, wsp贸艂czynnik klikalno艣ci i wsp贸艂czynnik konwersji

Wi臋kszo艣膰 tych danych mo偶na znale藕膰 w Google Analytics, kt贸ry ma bezp艂atn膮 opcj臋 odpowiedni膮 dla ma艂ych i 艣rednich firm. Je艣li chodzi o media spo艂eczno艣ciowe, ka偶de z nich posiada w艂asne narz臋dzia statystyczne, tak samo jak programy do email marketingu.

Gdy zdob臋dziesz troch臋 danych, przyjrzyj si臋 bli偶ej tre艣ciom, kt贸re dzia艂aj膮 dobrze. Skoncentruj si臋 na takich rzeczach, jak styl, format, atrakcyjno艣膰 emocjonalna i wezwanie do dzia艂ania, aby m贸c wdro偶y膰 te czynniki sukcesu w przysz艂ych tre艣ciach.

Patrz膮c na liczby, nale偶y r贸wnie偶 zwr贸ci膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 na zwrot z inwestycji (ROI).

Zwrot z inwestycji jest celem, kt贸ry musi by膰 zdefiniowany bardzo starannie przez firm臋. Mo偶e to by膰 wszystko, od pozyskania nowych klient贸w do og贸lnych przychod贸w przypisanych do okre艣lonego kana艂u.

Inwestycja to koszt (sk艂adaj膮cy si臋 z takich rzeczy, jak wydatki reklamowe, pensje pracownik贸w, op艂ata za narz臋dzia marketingowe i do tworzenia conetntu itp.), kt贸ry zosta艂 poniesiony na dzia艂ania maj膮ce na celu uzyskanie tego zwrotu.

Je艣li Twoja inwestycja jest wi臋ksza ni偶 Tw贸j zwrot, tracisz pieni膮dze i musisz szybko si臋 zmieni膰 content plan.

Oto jak obliczasz ROI:

Aby obliczy膰 zwrot z inwestycji (ROI), musisz odj膮膰 ca艂kowity koszt od przychod贸w z reklam i informacji o produktach, a uzyskany wynik dzielisz przez ca艂kowity koszt

ROI = (przychody 鈥 koszt w艂asny sprzeda偶y) / koszt w艂asny sprzeda偶y.

Innymi s艂owy:

ROI = zysk netto / kapita艂 x 100 proc.

Kilka technik jak tworzy膰 tani kontent, content recykling tre艣ci

Czas to pieni膮dz i zawsze wydaje si臋, 偶e jest go za ma艂o. Oto niekt贸re z dobrych na recykling tre艣ci i obni偶enie wydatk贸w contentowych:

Zmiana przeznaczenia tre艣ci.

Dobry fragment tre艣ci powinien zosta膰 przerobiony minimum 5 razy. Jest to nie tylko dobre dla wynik贸w finansowych, ale tak偶e zapewnia sp贸jno艣膰 na wszystkich platformach. Jedn膮 z metod, z kt贸rej mo偶esz skorzysta膰, jest rozsy艂anie tre艣ci, polegaj膮ce na rozrzucaniu fragment贸w tre艣ci w r贸偶nych kana艂ach. Mo偶esz tak偶e u偶y膰 metody piramidy.

Wyja艣nienie na filmie:

Metoda piramidy zak艂ada 偶e na g贸rze mamy najtrudniejsz膮 do wyprodukowania tre艣膰, i mo偶emy ja dzieli膰 na mniejsze.

W miar臋 przesuwania si臋 w d贸艂 piramidy liczba element贸w tre艣ci powinna wzrasta膰, poniewa偶 zmniejsza si臋 wysi艂ek potrzebny do ich tworzenia.

Popularnym podej艣ciem jest rozpocz臋cie od stworzenia jednego du偶ego fragmentu tre艣ci, takiego jak podcast, lub wideo na YouTube czy d艂ugi artyku艂 na blogu, a nast臋pnie rozbijamy go na wiele fragment贸w tre艣ci, kt贸re pasuj膮 do r贸偶nych platform.

Czyli na przyk艂ad:

  • tworzysz podcast, wideo na youtube, lub d艂ugi post
  • z wideo czy podcastu mo偶esz zrobi膰 transkrypt jako wpis na blogu
  • najwa偶niejsze punkty mo偶esz podsumowa膰 jako infografik臋
  • fragmenty transkryptu mo偶esz podzieli膰 na tre艣ci do post贸w informacyjnych na social mediach, np facebook czy linkedin
  • z d艂ugiego wideo mo偶esz zrobi膰 kilka story, rolki, czy filmiki na tiktoku

Widzisz jak ta strategia 艣wietnie dzia艂a?

A wszystko zacz臋艂o si臋 od jednego podcastu, lub wideo.

U偶ywaj wirusowych trend贸w

W content marketingu wszyscy chcemy mie膰 viralowe tre艣ci. Ale to nie jest 艂atwe. Zamiast pr贸bowa膰 przewidywa膰 i tworzy膰 kolejny trend, wskocz na ju偶 istniej膮cy. Przegl膮daj wirusowe tematy, o kt贸rych m贸wi膮 Twoi odbiorcy, i tw贸rz tre艣ci na ich temat.

Zobacz co pojawia si臋 w hashtagach, przejrzyj o czym m贸wi膮 na grupach na facebooku. Zobacz jakie sugestie tiktok贸w dostajesz.

U偶ywaj najlepszych narz臋dzi

Jest wiele darmowych narz臋dzi w wersji trial, kt贸re mog膮 zaoszcz臋dzi膰 czas (i pieni膮dze) na d艂u偶sz膮 met臋. Oto kilka sugestii:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Content plan – z艂ote zasady jak przygotowa膰 perfekcyjny plan contentowy?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)