Zawartość strony
Wszyscy wiemy, że ciekawa treść jest niewątpliwie atutem firmy i łatwo pozwala generować nowe leady, lub sprzedaż. Wśród naszych długoterminowych klientów, widzimy jak z roku na rok zwiększają się ich budżety na działania content marketingowe i wiemy, że to się utrzyma.
Marketing treści polega na wykorzystaniu contentu jako narzędzia do rozwoju biznesu. Ta zawartość obejmuje blogi, posty w mediach społecznościowych, filmy, podcasty i nie tylko. Ale żeby robić to dobrze potrzebujesz content plan.
I uwierz na słowo… nie opłaca się rzucać w ślepo g*wnem o ścianę mając nadzieję, że coś się przyklei i zadziała.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Podstawowym celem jaki zawiera content plan nie jest sprzedaż. Strategia contentowa ma na celu wykorzystanie faktu, że budujesz lojalną społeczność, wokół Twojej marki, której oferujesz wartość i ustanawiasz swój biznes jako autorytetu w niszy.
Tylko pamiętaj: świadomość marki, lojalność i zaangażowanie wynikające z content marketingu ostatecznie przełożą się na wzrost sprzedaży.
Oto złote zasady budowania wiarygodności i rozwijania biznesu dzięki temu co oferuje content plan.
Content plan, inaczej plan treści, to dokument, który określa, jakie treści będą publikowane na stronie internetowej, blogu, profilach w mediach społecznościowych czy innych kanałach komunikacji w określonym czasie. Content plan pomaga zorganizować i planować publikacje w sposób spójny, co pozwala osiągnąć lepsze wyniki w zakresie zasięgu, zaangażowania czy generowania ruchu na stronie internetowej.
Oto kilka kroków, które pomogą Ci przygotować skuteczny content plan:
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Aby stworzyć harmonogram dla treści, potrzebujesz przede wszystkim pomysłów na treści, które chcesz publikować. Następnie musisz określić, jakie kanały komunikacji chcesz wykorzystać i jakie cele chcesz osiągnąć dzięki publikowanym treściom. Po określeniu celów i kanałów komunikacji możesz przejść do tworzenia harmonogramu.
Poniżej przedstawiam podstawowe elementy, które powinny znaleźć się w harmonogramie dla treści:
Ważne jest, aby tworząc harmonogram dla treści, uwzględnić regularność publikacji, a także planowanie dalszych działań i przewidywanie ewentualnych zmian. Harmonogram powinien być elastyczny, tak aby można było go dostosować do bieżących potrzeb i warunków.
Kuszące jest wskoczenie na każdą możliwą dostępną platformę, ale sugerujemy zacząć od mniejszych, z platformami, które mają sens dla Twojej firmy. Wraz z rozwojem firmy zwiększy się budżet na content marketing i będziesz mógł zacząć uwzględniać więcej platform i typów treści.
Ale na początku wszystko sprowadza się do zbadania, gdzie Twoi odbiorcy konsumują treści, abyś mógł pojawiać się na platformach, z których korzystają. Chcesz stać się częścią ich codziennej rutyny kiedy scrollują swój feed, więc zacznij tam, gdzie oni już są.
Jeśli sprzedajesz ubrania nastoletnim dziewczynom, Instagram to miejsce, w którym możesz zwiększać sprzedaż. Ale jeśli jesteś firmą B2B, której celem są dyrektorzy, którzy cały dzień przeglądają wiadomości e-mail, e-mail marketing jest dla Ciebie lepszą opcją.
Jeśli polegasz na ruchu organicznym, dobrym punktem wyjścia powinny być dobrze napisane wpisy blogowe pod SEO.
Jeśli chodzi o tworzenie treści dla różnych platform, musisz dokładnie przyjrzeć się, w jaki sposób użytkownicy angażują się w każdą platformę i odpowiednio dostosować treść. Nie możesz więc umieścić tego samego posta na LinkedIn, który umieściłeś na Facebooku, bez dostosowania go do najlepszych praktyk Facebooka.
Kiedyś marketerzy musieli zgadywać, czego chcą ich odbiorcy. Teraz mamy narzędzia analityczne, które pomagają nam czytać w myślach naszych odbiorców. Dane są niezaprzeczalnym dowodem na to, co Twoi odbiorcy chcą zobaczyć w Twojej strategii content marketingowej, dlatego należy to brać pod uwagę przy każdej podejmowanej decyzji.
Oto niektóre z analiz, na które powinieneś zwrócić uwagę, aby zweryfikować czy content plan działa, czy jest do poprawki:
Większość tych danych można znaleźć w Google Analytics, który ma bezpłatną opcję odpowiednią dla małych i średnich firm. Jeśli chodzi o media społecznościowe, każde z nich posiada własne narzędzia statystyczne, tak samo jak programy do email marketingu.
Gdy zdobędziesz trochę danych, przyjrzyj się bliżej treściom, które działają dobrze. Skoncentruj się na takich rzeczach, jak styl, format, atrakcyjność emocjonalna i wezwanie do działania, aby móc wdrożyć te czynniki sukcesu w przyszłych treściach.
Patrząc na liczby, należy również zwrócić szczególną uwagę na zwrot z inwestycji (ROI).
Zwrot z inwestycji jest celem, który musi być zdefiniowany bardzo starannie przez firmę. Może to być wszystko, od pozyskania nowych klientów do ogólnych przychodów przypisanych do określonego kanału.
Inwestycja to koszt (składający się z takich rzeczy, jak wydatki reklamowe, pensje pracowników, opłata za narzędzia marketingowe i do tworzenia conetntu itp.), który został poniesiony na działania mające na celu uzyskanie tego zwrotu.
Jeśli Twoja inwestycja jest większa niż Twój zwrot, tracisz pieniądze i musisz szybko się zmienić content plan.
Oto jak obliczasz ROI:
Aby obliczyć zwrot z inwestycji (ROI), musisz odjąć całkowity koszt od przychodów z reklam i informacji o produktach, a uzyskany wynik dzielisz przez całkowity koszt
ROI = (przychody – koszt własny sprzedaży) / koszt własny sprzedaży.
Innymi słowy:
ROI = zysk netto / kapitał x 100 proc.
Czas to pieniądz i zawsze wydaje się, że jest go za mało. Oto niektóre z dobrych na recykling treści i obniżenie wydatków contentowych:
Dobry fragment treści powinien zostać przerobiony minimum 5 razy. Jest to nie tylko dobre dla wyników finansowych, ale także zapewnia spójność na wszystkich platformach. Jedną z metod, z której możesz skorzystać, jest rozsyłanie treści, polegające na rozrzucaniu fragmentów treści w różnych kanałach. Możesz także użyć metody piramidy.
Wyjaśnienie na filmie:
Metoda piramidy zakłada że na górze mamy najtrudniejszą do wyprodukowania treść, i możemy ja dzielić na mniejsze.
W miarę przesuwania się w dół piramidy liczba elementów treści powinna wzrastać, ponieważ zmniejsza się wysiłek potrzebny do ich tworzenia.
Popularnym podejściem jest rozpoczęcie od stworzenia jednego dużego fragmentu treści, takiego jak podcast, lub wideo na YouTube czy długi artykuł na blogu, a następnie rozbijamy go na wiele fragmentów treści, które pasują do różnych platform.
Czyli na przykład:
Widzisz jak ta strategia świetnie działa?
A wszystko zaczęło się od jednego podcastu, lub wideo.
W content marketingu wszyscy chcemy mieć viralowe treści. Ale to nie jest łatwe. Zamiast próbować przewidywać i tworzyć kolejny trend, wskocz na już istniejący. Przeglądaj wirusowe tematy, o których mówią Twoi odbiorcy, i twórz treści na ich temat.
Zobacz co pojawia się w hashtagach, przejrzyj o czym mówią na grupach na facebooku. Zobacz jakie sugestie tiktoków dostajesz.
Jest wiele darmowych narzędzi w wersji trial, które mogą zaoszczędzić czas (i pieniądze) na dłuższą metę. Oto kilka sugestii:
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Content plan – złote zasady jak przygotować perfekcyjny plan contentowy?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 112
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)