Agencja adwords -kampania Google Ads, cennik, obsługa
8 listopada, 2022
Agencja kreatywna -czym się zajmuje? [przykłady]
8 listopada, 2022

Brand Purpose -co to? Jak stworzyć cel marki? (definicja, przykłady)

Brand purpose to po polsku cel marki. Innymi słowy „dlaczego” firmy – powód jej istnienia, postaw i rzeczy, które reprezentuje.

To „dlaczego” zwykle dotyczy klientów, których obsługuje, oraz niszy rynkowej, którą stara się wypełnić.

Brand Purpose

Co to jest Brand Purpose? Definicja.

Cel marki (ang. brand purpose) definicja – jest powodem, dla którego marka działa, funkcjonuje i rozwija się (jest to oczywiście powód poza zarabianiem pieniędzy). Inaczej ramy, które kierują decyzjami biznesowymi i procesami myślowymi. Ważne jest, aby nie mylić brand purpose z „obietnicą marki”.

Obietnica marki (brand promise) może dać kupującemu wyobrażenie o tym, czego może oczekiwać od produktu lub usługi, ale cel marki wykracza poza to.

Celem jest połączenie się z konsumentami na bardziej emocjonalnym poziomie. Brand purpose reprezentuje powód, dla którego marka chce się rozwijać ponad sprzedażą i zyskiem. To dlatego istniejesz i powinieneś kierować swoją misją, która odróżnia ją od innych.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Brand purpose – dlaczego jest ważne?

Świadomi konsumenci zmieniają sposób funkcjonowania rynku. Coraz więcej konsumentów postrzega cel istnienia firmy jako ważny czynnik decydujący o zakupie usługi, lub produktu.

Wielu konsumentów nie obchodzi już dzisiaj tylko produkt lub usługa.

Zależy im także na tym, jaki wpływ marki wywierają na świat i środowisko.

Oznacza to, że brand purpose Twojej marki może mieć duży wpływ na to, jak Twoja marka jest postrzegana, i może wyróżnić firmę z tłumu.

Dlaczego tak ważne jest aby posiadać brand purpose?

Marki wyraźnie pragną kierować się celami – ale co jest siłą napędową?

Co napędza wizję biznesu i chęć rozwoju?

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Brand purpose odpowiada za powiększanie grona konsumentów, którzy chcą poznać cel marki przed podjęciem decyzji o zakupie. Dzięki temu marka o przekonującym celu i swoim „why” często wygrywa w budowaniu więzi, zainteresowania i finalnie pozyskiwaniu konsumentów.

Oto kilka kluczowych zalet posiadania brand purpose:

  • Unikalny brand purpose może odróżnić Twoją markę od konkurencji.Cel Twojej marki dodaje wartości nie tylko życiu klientów, ale całemu społeczeństwu.
  • Posiadanie brand purpose może pomóc w budowaniu bardziej emocjonalnej relacji między marką a jej konsumentem, co z kolei pomaga zwiększyć lojalność.
  • Posiadanie brand purpose pokazuje klientom, że nie jesteś bezosobową organizacją, która reprezentuje tylko produkty lub usługi. Masz cel – i jest on większy niż tylko osiągnięcie zysku.

Jak rozwijać brand purpose?

Poniżej sprawdzone przykłady i to co możesz zrobić, aby rozwijać brand purpose.

Branding
Branding

Nie myl brand purpose z celem marketingowym

Inicjatywy społeczne są bardzo ważne. Jednak nadal nie jest to tożsame z celem marki. Brand purpose musi być powiązany z tym, co marka oferuje.

Jasno określ, kim jest Twoja marka i dlaczego robisz to, co robisz.

Cel brand purpose powinien być nierozerwalnie związany z powodem istnienia marki; oprócz tego, jest także nieodłączną częścią wszystkiego, co robi firma.

Ten cel również powinien istnieć od samego początku. Nie możesz po prostu dowolnie zmieniać „odbioru marki” na ugruntowany już dla każdego konkretnego produktu.

Myśl długoterminowo.

Brand purpose Twojej marki nie może być tylko jednorazową taktyką marketingową, musi być osadzony w wizerunku i praktyce Twojej marki. Innymi słowy, konsumenci muszą widzieć, jak marki angażują się w swój cel, a nie tylko mają to napisane w sekcji „o firmie” na swojej stronie internetowej.

Postaw klienta na pierwszym miejscu.

Dobry brand purpose zawsze będzie stawiał konsumentów na pierwszym miejscu. Oznacza to, że klient będzie na czele każdej podjętej decyzji. Chociaż Twój cel nie będzie rezonować ze wszystkimi kupującymi (nikt nie jest jak zielone dolary, że każdy je lubi), powinien spodobać się Twojej głównej grupie demograficznej; to cel Twojej marki sprawia, że ​​jesteś odpowiedni dla wybranej grupy odbiorców.

Brand purpose przykłady

Cel marki znajduje często jest mylony z innymi hasłami związanymi z organizacją i kierunkiem firmy, ale nie wszystkie oznaczają to samo. Możesz myśleć o celu, wizji, misji i wartościach jako zestawie powiązanych ze sobą wartości, z celem marki jako punktem wyjścia, z którego tworzy się wszystko w marketingu i reklamie Twojej firmy.

  • Brand purpose – Nadrzędny powód, dla którego stoisz za swoją marką i co ona wnosi do świata.
    • Przykład: Chcemy tworzyć opakowania plastikowe bez zanieczyszczania środowiska.
  • Wizja – Długoterminowe cele, do których dążysz.
    • Przykład: Chcemy, aby każdy przedsiębiorca miał za pośrednictwem naszego bloga dostęp do najlepszych informacji marketingowych.
  • Misja – Jak osiągniesz swoje cele.
    • Przykład: Zawsze stawiamy wysokie rezultaty na pierwszym miejscu we wszystkim, co robimy.
  • Wartości marki – To, jak się zachowujesz i działasz w biznesie – esencja kultury Twojej firmy.
    • Przykład: Rzetelna praca, zaufanie, koncentracja na kliencie.

Podsumowując, cel brand purpose nie jest po prostu aktem, którą firmy propagują, lub „hasłem na koszulkach”, czy postem w social media, którym można się pochwalić, aby dobrze wyglądać.

Brand purpose realizujesz i komunikujesz ponieważ w to wierzysz. Cel marki musi być autentyczną manifestacją wszystkiego, co jest ważne dla Twojej grupy docelowej.

Marki powinny być przygotowane do budowania brand purpose i zaangażowania w 100%, ponieważ dopiero wtedy te działania będą generowały zwrot z inwestycji.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 122

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)