Zawartość strony
W obecnych czasach rynek jest mocno zatłoczony. Można to odczuć zwłaszcza, kiedy mowa o sklepach internetowych. Przedsiębiorstwa robią z tego powodu wszystko, żeby możliwie jak najlepiej się wyróżnić na tle konkurencji. Można to osiągnąć tylko dzięki swej unikalnej tożsamości.
Warto dowiedzieć się, czym jest brand identity. Budowanie silnej marki jest bardzo istotne w dzisiejszych czasach.
To właśnie ona sprawi, iż osoby robiące u nas zakupy, później wracają po kolejne. Okazuje się, że wbrew pozorom nie jest to tylko nazwa oraz logo – mowa tutaj o wszystkich aspektach składających się na jej docelowy wizerunek. Warto zaznaczyć, że oficjalna definicja brand identity określa tożsamość marki jako sposób, w jaki firma chce, żeby klienci postrzegali jej markę. Przede wszystkim musi wskazywać korzyści, jakie dana marka może zapewnić konsumentów. Ponadto wskazuje argumenty, które przemawiają za kupnem produktów tejże marki.
Bardzo istotne jest również określenie tożsamości. Jest to kluczowy etap w procesie budowania marki – jednakże nie jest jedynym. Należy pamiętać, iż tożsamość marki określana jest w takim celu, żeby stworzyć podstawy dla dobrze działającej firmy. Warto przyjrzeć się najsławniejszym markom na całym globie.
Jeżeli słyszymy słowo ,,Mcdonalds’s” bardzo dużo osób ma przed oczyma jego charakterystycznego logo. Wiele osób pomyśli od razu o smaku frytek czy burgerów, a jeszcze inny wyobrażają sobie wnętrze tej restauracji. Warto zaznaczyć, że to wszystko jest marką. Gdyby nie te wszystkie elementy, firma Mcdonald’s byłaby tylko jedną z wielu szarych restauracji typu fast food.
Należy pamiętać, że proces dążenia do takiego stanu rzeczy określany jest obecnie mianem brandingu. Warto też zauważyć, iż branding można rozumieć też jako proces kształtowania świadomości marki na współczesnym rynku. Zdecydowanie jest to złożony proces. Jego celem jest głównie zdobycie zaufania oraz wiarygodności u klientów.
Ponadto ważna jest rozpoznawalność marki na rynku. Siła marki pozwala osiągać bardzo dobre efekty sprzedażowe. Wszystko jest możliwe dzięki przemyślanemu brandingowi. Mowa tutaj nie tylko o tym, żeby klient płacił więcej za ten sam produkt, lecz o tym, że najważniejsza jest rozpoznawalność przedsiębiorstwa na rynku oraz skojarzenia, jakie wywołuje u konsumentów.
Bardzo ciekawym przykładem jest firma Ikea. Jest to zmiana marka oferująca elementy wyposażenia wnętrz w bardzo przystępnych cenach.
Ludzie często zastanawiają się, czy jest to tylko zwykły sklep meblowy. Okazuje się, że Ikea to Ikea. Żeby budować tożsamość marki pora skończyć z definicjami.
Najlepiej będzie przejść do konkretów. Najpierw trzeba mieć pomysł oraz cel. Wszystkie marki zaczynają od pomysłu. Sama idea jednak może nie wystarczyć, żeby zaistnieć w świecie e-commerce czy jakiejkolwiek innej branży. Dobrym przykładem będzie założenie sklepu internetowego ze słodyczami.
Oczywiste jest to, że nie chcemy jednak, zęby był to kolejny sklep, w którym konsumenci robią zakupy, a zaraz po nich kompletnie zapominają o jego istnieniu. Celem jest to, żeby konsumenci w czasie spożywania jakichkolwiek słodyczy, myśleli o naszym sklepie online z łakociami.
Powinni kojarzyć jego nazwę, wygląd, a także oferowane produkty. Żeby to osiągnąć, trzeba najpierw określić cel, w jakim trzeba stworzyć swój biznes. Warto jednak pamiętać, że każdy chce zarabiać, jednakże zysk nie jest jednak celem, który pomoże nam zbudować solidną markę.
W budowaniu tożsamości marki bardzo pomocne będzie szybkie uświadomienie sobie, iż nie każda osoba będzie naszym potencjalnym klientem. Im szybciej sobie to uświadomimy, tym łatwiej będzie nam zbudować solidną markę. Warto na początku pomyśleć, kto będzie kupować nasze produkty.
Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że odpowiedź na to pytanie zdeterminuje prawie każdy następny krok kształtowania świadomości danej marki na rynku. Warto pomyśleć o najsławniejszych markach na całym globie. Okazuje się, iż oferta każdej z nich przeznaczona jest do innej grupy docelowej.
Żadna globalna marka nie próbuje sprzedawać swych towarów wszystkim osobom. W przypadku budowania tożsamości marki warto będzie zgromadzić jak największą ilość informacji na temat swej grupy docelowej. Warto dowiedzieć się przede wszystkim, co skłania ich do kupna, z jakimi wyzwaniami się mierzą oraz jakie wartości wyznają. Dobrze też wiedzieć, jaki jest stosunek danych konsumentów do marketingu, jaką formę zakupów najbardziej lubią oraz jakim budżetem dysponują.
Jeżeli odpowiemy sobie na te podstawowe pytania, o wiele łatwiej będzie nam zbudować tożsamość naszej marki. Dobrym pomysłem będzie próba rozmowa z kilkoma konsumentami ze swojej grupy docelowej. Warto będzie zapytać, jakim markom są najbardziej lojalni.
Dobrym ruchem będzie sprawdzenie tego, jakie strony są przez nich obserwowane w social mediach. Brand identity jest niesamowicie istotne w budowaniu dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Warto je wdrożyć, żeby uzyskać sukces.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Brand identity -skuteczna identyfikacja marki i pozycjonowanie?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |