Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Wysoki współczynnik odrzuceń (optymalizacja bounce rate)
17 maja, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Marketing nieruchomości – reklama biura i nowych ofert (skuteczna x10)
17 maja, 2022
Jak prowadzić stronę internetową
Bounce rate

Bounce rate -co to jest i jak obniżyć współczynnik odrzuceń

Jeśli analizujesz raporty Google Analytics, na pewno widziałeś wskaźnik „Bounce rate”, który towarzyszy każdej stronie Twojej witryny.

Jeśli nie wiesz dokładnie, co oznacza bounce rate (po polsku współczynnik odrzuceń) lub jak z niego korzystać, nie jesteś sam. To jeden z najbardziej niezrozumiałych wskaźników analityki internetowej ponieważ tak na prawdę mierzyć może różne zachowania.

Na przykład masz wysoki bounce rate bo ktoś znalazł odpowiedź na swoje pytanie i wrócił do google czy Twoja strona jest taka brzydka że nie mógł już więcej jej przeglądać?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Zanim będziesz mógł poprawić bounce rate, musisz wiedzieć, jakie czynniki przyczyniają się do wysokiego lub niskiego współczynnika odrzuceń. Chociaż nie jest to czynnik rankingowy w algorytmie Google to z wielu różnych powodów, może być dobrym wskaźnikiem pomagającym ulepszyć treść i użyteczność witryny. W rezultacie poprawisz mimo wszystko ogólną pozycję w rankingach.

Co to jest Bounce rate?

Bounce rate to wskaźnik analityki internetowej, który mierzy stosunek między pojedynczymi sesjami bez interakcji użytkownika, a wszystkimi sesjami.

Kiedy ktoś odwiedzi Twoją witrynę i wyświetli tylko jedną stronę bez podejmowania żadnych działań w określonym czasie, jest to „odbicie”. Jeśli więc Twoja strona główna ma łącznie 10000 sesji, a 300 z tych sesji to odwiedziny jednej strony, które nie wywołały żadnych zdarzeń interakcji użytkownika, współczynnik odrzuceń wynosi 3%.

Zdarzenia interakcji obejmują między innymi odtwarzanie wideo, pobieranie treści lub subskrybowanie Twojego newslettera.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Jaki jest dobry Bounce rate?

Niektóre witryny mogą postrzegać współczynnik odrzuceń na poziomie 80% jako niesamowity, podczas gdy inne mogą postrzegać to jako totalną klęskę. To naprawdę zależy od Twojej witryny i celów biznesowych.

Zobacz co pisze hubspot na ten temat:

bounce rate współczynnik odrzuceń

Wg nich współczynnik odrzuceń powinien wynosić:

  • 70-98% dla blogów,
  • 10-30% dla stron usługowych,
  • 20-40% dla stron sprzedażowych.

Niezależnie od tego, wielu menedżerów witryn i webmasterów zwraca szczególną uwagę na współczynnik odrzuceń jako ogólny wskaźnik atrakcyjności witryny i chciałoby maksymalnie zmniejszyć tę liczbę. Niektórzy uważają nawet, że współczynnik odrzuceń może wpływać na rankingi wyszukiwania dzięki algorytmowi RankBrain od Google.

Współczynnik odrzuceń (bounce rate) a współczynnik wyjścia (exit rate)

Zarówno bounce rate, jak i exit rate są używane jako wyznaczniki dla zaangażowania użytkowników w witrynę, to istnieją między nimi subtelne różnice. Współczynnik odrzuceń mierzy liczbę użytkowników, którzy wchodzą do witryny i opuszczają ją bez odwiedzania żadnej innej strony w witrynie. Wskaźnik wyjść mierzy liczbę użytkowników, którzy opuszczają witrynę z określonej strony.

Kluczowa różnica między nimi polega na tym, że współczynnik wyjść mierzy odsetek odwiedzających, którzy opuścili określoną stronę, ale nie mówi nic o tym, czy była to jedyna strona, którą użytkownik odwiedził, czy nie. Dlatego wszystkie odrzucenia są wyjściami (i odwiedzinami jednej strony), ale nie wszystkie wyjścia są odrzuceniami.

Na przykład, jeśli 1000 osób trafi na stronę główną, a 400 z nich wyjdzie bez odwiedzania innych stron, współczynnik odrzuceń strony głównej wynosi 40%. Strona główna może jednak otrzymać 500 odsłon w tym samym okresie, a tylko 100 opuści witrynę ze strony głównej. W takim przypadku exit rate wyniosłaby 20.

Jak obniżyć bounce rate?

Po pierwsze musisz określić jak twoje narzędzie do analizy mierzy bounce rate ponieważ każde robi to inaczej.

Jeśli chcesz obniżyć współczynnik odrzuceń, zastanów się, co negatywnie wpływa obecnie na bounce rate, w tym:

  • Denerwujące wyskakujące okienka
  • Niepotrzebne wtyczki
  • Niska prędkość strony
  • Słaba użyteczność
  • Tagi tytułów i opisy meta, które nie są odpowiednio zoptymalizowane
  • Puste strony, 404 i błędy techniczne
  • Treści niskiej jakości
  • Strony niedostosowane do urządzeń mobilnych (RWD)
  • Nieprawidłowo zaimplementowana konfiguracja Google Analytics lub innego narzędzia do mierzenia bounce rate

W związku z tym, aby obniżyć bounce rate, możesz zrobić kilka rzeczy. Oto kilka najważniejszych z nich:

Opracuj plan na ciekawy content

Jeśli chcesz zwiększyć poziom zaangażowania odwiedzających Twoją witrynę, najskuteczniejszym działaniem, jakie należy podjąć, jest zidentyfikowanie i wyróżnienie treści, które Twoim zdaniem im się spodobają (czyli strony na których spędzony czas jest największy).

Jak już to zrobisz to możesz zaprojektować swoją witrynę tak, aby najbardziej angażująca treść była wyraźnie widoczna w części strony widocznej na ekranie (above the fold). Na przykład, jeśli masz sklep e-commerce, możesz przeznaczyć tę część ekranu na najlepiej sprzedające się przedmioty, ponieważ są one najbardziej prawdopodobnymi elementami treści, które wywołają kliknięcie od użytkownika i wygenerują wyższy współczynnik konwersji dla tej strony. Tam, gdzie to możliwe, cała treść powinna zawierać tytuły, obrazy i opisy, które zwiększają CTR.

Jeśli znaczna część ruchu pochodzi z powracających użytkowników, inną techniką zmniejszania współczynnika odrzuceń jest dbanie o aktualność treści i regularne ich aktualizowanie. Regularni followersi będą bardziej skłonni do angażowania się w treści, które są nowe i aktualne, zwiększając zaangażowanie.

Projekt strony internetowej UX UI design

Oprócz wyświetlania najpopularniejszych treści, możesz także ulepszyć projekt witryny i samą użyteczność, aby była bardziej atrakcyjna dla odwiedzających. Może to obejmować czynności, takie jak poprawa jakości grafiki, użycie dobrego kontrastu kolorów i zmiana rozmiaru czcionki czy odstępów, aby tekst był bardziej czytelny, oraz oczywiście czytelne CTA!

Twoja witryna powinna być zaprojektowana tak, aby użytkownicy mogli znaleźć to, czego szukają, za pomocą jak najmniejszej liczby kliknięć. Oferowanie dużego paska wyszukiwania oraz przejrzystej struktury nawigacji w menu może zwiększyć zaangażowanie, zwłaszcza jeśli Twoja witryna oferuje szeroką gamę produktów lub usług.

Menu nawigacyjne powinny mieć przejrzystą strukturę hierarchiczną.

Sprawdź czas w witrynie

Aby zrozumieć dane dotyczące współczynnika odrzuceń, musisz je połączyć z innymi danymi. Na przykład ważne jest, aby dokonać porównania z danymi dotyczącymi czasu spędzonego w witrynie. Może to pomóc w ustaleniu, czy problem dotyczy całej witryny, czy tylko określonej podstrony. Jeśli masz np bloga o wysokim współczynniku odrzuceń i niskim czasie spędzonym w statystykach witryny, wiesz, że treść nie rezonuje z odbiorcami.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Bounce rate -co to jest i jak obniżyć współczynnik odrzuceń?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)