Aktywne pozyskiwanie nowych klientów. Sprzedaż i prospecting aby pozyskiwać klientów w biznesie (przykłady, definicja)

Aktywne pozyskiwanie nowych klientów. Sprzedaż i prospecting aby pozyskiwać klientów w biznesie (przykłady, definicja)

Aktywne pozyskiwanie nowych klientów

Aktywne pozyskiwanie nowych klientów. Sprzedaż i prospecting.

Czy jednym z Twoich postanowień w tym roku było zwiększenie bazy klientów? Oto 10 sprawdzonych wskazówek, które pomogą Ci na aktywne pozyskiwanie nowych klientów.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Okej więc bez przedłużania. Oto ciekawe sposoby na aktywne pozyskiwanie nowych klientów.

1. Oferuj nowym klientom rabaty i promocje

Konsumenci nadal szukają wartości i okazji. Zwab ich do swojej firmy, oferując wstępne zniżki lub skorzystaj z ofert specjalnych, takich jak kup 2 a 1 masz za pół ceny lub darmowe opakowanie na prezent przy pierwszych trzech zakupach. Takie okazje mogą przyciągnąć nowych klientów, którzy rozważali współpracę z Tobą, ale potrzebowali zachęty do faktycznej zmiany nawyków zakupowych. Następnie śledź, co kupują i z których ofert skorzystali, aby lepiej kierować ich przyszłymi komunikatami marketingowymi, które wzmocnią ich lojalność. Jak widzisz ta metoda aby pozyskiwać klientów jest znakomita.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

2. Zapytaj o polecenia

Aktywne pozyskiwanie nowych klientów

Gdy zdobędziesz lojalność klienta, wykorzystaj to, prosząc go o polecenia. Obecni klienci są jednym z najlepszych źródeł nowych klientów. Ale nie możesz być pasywny i czekać, aż przyprowadzą do Twojej firmy kolegów, przyjaciół i rodzinę. Zamiast tego przejmij kontrolę i stwórz usystematyzowane podejście do aktywnego pozyskiwania rekomendacji od zadowolonych klientów.Wbuduj w proces sprzedaży działania generujące rekomendacje. Wysyłaj kolejne e-maile, aby upewnić się, że klienci są zadowoleni z zakupów, a następnie wyślij kolejny e-mail z prośbą o skierowanie. Rozważ oferowanie zachęt, jeśli uzasadnia to cena sprzedaży. Pozwoli to pozyskać nowych klientów na swój produkt.

3. Skontaktuj się ponownie ze starymi klientami

Wróć do listy kontaktów nieaktualnych klientów i skieruj się do byłych klientów, którzy nie robili z Tobą interesów od jakiegoś czasu. Stwórz regularny harmonogram, aby to robić (powiedzmy co kwartał) i wybierz klientów, których nie widziałeś od sześciu miesięcy. Skontaktuj się z nimi za pośrednictwem poczty e-mail, poczty bezpośredniej, SMS-ów lub telefonu, wysyłając wiadomość „Tęsknimy za Tobą”, oferując jakiś rodzaj oferty lub promocji, jeśli wrócą. Działa to doskonale aby pozyskać klientów i w dodatku nie potrzebny nam jest dedykowany handlowiec!

4. Sieć kontaktów, networking

Nie ma lepszego sposobu na podniesienie świadomości marki niż poznawanie nowych ludzi, mówienie im, kim jesteś i co robisz. Dołącz do swojego stowarzyszenia branżowego, lokalnej grupy i organizacji sieciowych. Weź udział w wydarzeniach typu Meetup. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, nawet pójście na takie spotkania może być dobrą okazją do nawiązania kontaktów. Podejdź do networkingu za pomocą pytania „Jak mogę Ci pomóc?” , zamiast myśleć: „Co z tego dla mnie?” Oczywiście kiedy zbierzesz wizytówki z adresami e-mail, pozwoli Ci to później mieć odbiorców na swój newsletter.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

5. Zaktualizuj swoją witrynę

Wyszukiwanie online jest głównym sposobem, w jaki zarówno konsumenci, jak i kupujący B2B znajdują nowe firmy. Oznacza to, że Twoja witryna musi wykonać wiele zadań, aby klienci mogli Cię znaleźć. Przejrzyj swoje taktyki i techniki marketingu w wyszukiwarkach oraz optymalizacji wyszukiwarek, w tym upewnij się, że Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Nawet projekt witryny robi różnicę. Zbyt duża liczba grafik może spowolnić ładowanie witryny, co zniechęca klientów. Jeśli nie masz specjalistycznej wiedzy, zatrudnij do pomocy firmę zajmującą się projektowaniem stron internetowych i/lub eksperta SEO, czyli od pozycjonowania jesteśmy My! Skontaktuj się nami teraz!

6. Partnerstwo biznesowe z komplementarnymi firmami

Współpraca z firmami, które mają podobną bazę klientów, ale nie są bezpośrednio konkurencyjne, a następnie opracowanie strategii, w jaki sposób możesz sprzedawać innym klientom, aby prowadzić nowy biznes, to sprytny sposób na przyciągnięcie nowych klientów bez wydawania fortuny. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty dla dzieci, współpraca z firmą sprzedającą ubrania ciążowe byłaby świetnym pomysłem.

7. Promuj swoją wiedzę specjalistyczną

Prezentując swoją wiedzę branżową, możesz wzbudzić zainteresowanie, a nawet wywołać szum, który pomoże Ci przyciągnąć nowych klientów, a także pozyskać więcej klientów z istniejącej bazy. Wolontariat, aby przemawiać na panelach branżowych, prowadzić webinarium lub warsztaty, przemawiać do grup docelowych, do których należą Twoi klienci docelowi, lub organizować sesje edukacyjne to tylko kilka sposobów na zrobienie dobrego wrażenia na potencjalnych nowych klientach. Ta technika sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku właścicieli firm B2B.

8. Skorzystaj z ocen online i witryn z recenzjami

Konsumenci, zarówno w świecie B2B, jak i B2C, często korzystają z ocen i witryn z recenzjami online, zanim zaczną robić interesy z firmą, której nie znają. Upewnij się więc, że monitorujesz te witryny i odpowiadasz na wszelkie skargi. Wykorzystaj w pełni pozytywne recenzje, umieszczając do nich linki w swojej witrynie. Umieść oznakowanie w swoim sklepie, biurze, restauracji lub innym miejscu, zachęcając klientów do dodawania swoich myśli. Dowód społeczny jest potężny, a nowi klienci chętniej wypróbują Twoją firmę, jeśli zobaczą, że inni ją chwalą.

9. Weź udział w wydarzeniach społecznościowych

Ankiety pokazują, że większość ludzi lubi wspierać lokalne, niezależne firmy. Podnieś swój profil w swojej społeczności, uczestnicząc w wydarzeniach i organizacjach charytatywnych. Zasponsoruj lokalny bieg dla zabawy, zorganizuj świąteczne spotkanie, lub zaopatrz drużynę sportową w swoim mieście w sprzęt. Wszystko to podnosi Twój profil, co pomaga przyciągnąć nowych klientów.

10. Przyprowadź przyjaciela

Pomysł ten jest podobny do poleceń, ale wymaga udziału klienta. Oferuj oferty „przyprowadź przyjaciela”, aby lojalni klienci przedstawili swojej firmie swoich znajomych i współpracowników. Na przykład, restauracja może oferować specjalną ofertę, aby przyciągnąć więcej klientów.

Pomyśl o tych strategiach jak o liście startowej. Dodaj własne pomysły na aktywne pozyskiwanie nowych klientów. Najważniejsze jest, aby zacząć już teraz, aby w przyszłym roku już sprzedawać do rozszerzonej bazy odbiorców Twoich usług.

Proces pozyskiwania w marketingu i sprzedaży

Aktywne pozyskiwanie klientów oznacza samodzielne poszukiwanie klientów i kontaktowanie się z nimi. W praktyce sprowadza się to do kilku metod (zarówno w B2B, jak i B2C): wyszukiwanie potencjalnych klientów przez Internet i kontaktowanie się z takim klientem telefonicznie lub pocztą elektroniczną, wyszukiwanie leadów w różnych rodzajach baz danych (w tym panorama firm), a także dzwonienie lub wysyłanie e-maili do znajomych i to aby uczestniczyć w wydarzeniach branżowych i targach oraz nawiązać bezpośredni kontakt z klientem (rozmowa, wizytówki). Co to oznacza dla osoby jeśli będziesz chciał taką zatrudnić u siebie w firmie? Aby aktywnie pozyskać klienta, Twój pracownik musi: być otwarty, nie bać się kontaktu z ludźmi, mają wielką odporność na stres, delikatny tupecik i zaufanie do pracy związanej z aktywnym pozyskiwaniem klienta jest prawie zawsze tworzone wokół systemu za wyniki sprzedażowe, co oznacza, że Twoje wynagrodzenie zależy od tego, ilu klientów zarobisz (lub budżetów). Będziesz również często doświadczać frustracji, że nie są zainteresowani tym, co masz do zaoferowania. Klienci odrzucają Cię, a czasami są nawet wrogo nastawieni do Ciebie (głównie w sektorze B2C). Musisz wykonywać co najmniej tuzin (do kilkudziesięciu) połączeń dziennie i pisać kilka e-maili i ofert. 

Co dalej jeśli chcesz dotrzeć i pozyskiwać klientów

Nasza agencja marketingowa UniqueSEO wykona da Ciebie przekaz reklamowy który będzie rezonował z docelowym klientem. Skoro tu jesteś to wiesz że MUSISZ zdobywać nowych klientów biznesowych, lub takich którzy będą zainteresowani typem produktu lub usługi jaki oferujesz.

Dodatkowe szybkie TIPY na aktywne pozyskiwanie nowych klientów.

Reklama płatna, google ads, facebook, linkedin, kampania w social media. Każdy przedsiębiorca musi wiedzieć jak poznać kiedy dany kanał marketingowy przynosi jemu wyniki. Potencjalny klient to tak zwany prospect, więc musisz korzystać z pełnego wachlarza na aktywne pozyskiwanie nowych klientów biznesowych.Jeśli nie tworzysz strategii to Twój target sprzedażowy ucieka z dnia na dzień, aż pewnego dnia może być za późno…

Dlatego musisz starannie dobierać metody pozyskiwania klientów, bo lead generation czasami to wręcz sztuka. Aktywne pozyskiwanie klientów biznesowych pozwala nawiązywać silne więzi. Pozwala docierać do zainteresowanych grup, takich którzy kupią nasze produkty i usługi. Kiedy posiadasz dane kontaktowe prospectów to możesz zacząć wysyłkę email.

W niektórych przypadkach dobrze działa też cold mailing i cold calling z zakupionej bazy, ale najpierw musisz tą bazę przetestować.Na kolejnych etapach występuje już budowanie relacji. Jest to model występujący w każdej branży, ale tu musisz już zadbać o poziom obsługi klienta. I pamiętaj, zawsze celuj w osoby decyzyjne.

To tak po krótce. Jeśli interesuje Ciebie więcej tematów jak aktywne pozyskiwanie nowych klientów to czytaj inne nasze artykuły!

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!