Aktywne pozyskiwanie nowych klientów. Sprzedaż i prospecting

Jak zwiększyć sprzedaż
Jak zwiększyć sprzedaż
27 września, 2021
Generowanie leadów
Generowanie leadów co to jest, jak to robić b2b i b2c
27 września, 2021
Aktywne pozyskiwanie nowych klientów
Aktywne pozyskiwanie nowych klientów

Aktywne pozyskiwanie nowych klientów. Sprzedaż i prospecting.

Czy jednym z Twoich postanowień w tym roku było zwiększenie bazy klientów? Oto 10 sprawdzonych wskazówek, które pomogą Ci na aktywne pozyskiwanie nowych klientów.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Okej więc bez przedłużania. Oto ciekawe sposoby na aktywne pozyskiwanie nowych klientów.

1. Oferuj nowym klientom rabaty i promocje

Konsumenci nadal szukają wartości i okazji. Zwab ich do swojej firmy, oferując wstępne zniżki lub skorzystaj z ofert specjalnych, takich jak kup 2 a 1 masz za pół ceny lub darmowe opakowanie na prezent przy pierwszych trzech zakupach. Takie okazje mogą przyciągnąć nowych klientów, którzy rozważali współpracę z Tobą, ale potrzebowali zachęty do faktycznej zmiany nawyków zakupowych. Następnie śledź, co kupują i z których ofert skorzystali, aby lepiej kierować ich przyszłymi komunikatami marketingowymi, które wzmocnią ich lojalność. Jak widzisz ta metoda aby pozyskiwać klientów jest znakomita.

2. Zapytaj o polecenia

Gdy zdobędziesz lojalność klienta, wykorzystaj to, prosząc go o polecenia. Obecni klienci są jednym z najlepszych źródeł nowych klientów. Ale nie możesz być pasywny i czekać, aż przyprowadzą do Twojej firmy kolegów, przyjaciół i rodzinę. Zamiast tego przejmij kontrolę i stwórz usystematyzowane podejście do aktywnego pozyskiwania rekomendacji od zadowolonych klientów.Wbuduj w proces sprzedaży działania generujące rekomendacje. Wysyłaj kolejne e-maile, aby upewnić się, że klienci są zadowoleni z zakupów, a następnie wyślij kolejny e-mail z prośbą o skierowanie. Rozważ oferowanie zachęt, jeśli uzasadnia to cena sprzedaży. Pozwoli to pozyskać nowych klientów na swój produkt.

3. Skontaktuj się ponownie ze starymi klientami

Wróć do listy kontaktów nieaktualnych klientów i skieruj się do byłych klientów, którzy nie robili z Tobą interesów od jakiegoś czasu. Stwórz regularny harmonogram, aby to robić (powiedzmy co kwartał) i wybierz klientów, których nie widziałeś od sześciu miesięcy. Skontaktuj się z nimi za pośrednictwem poczty e-mail, poczty bezpośredniej, SMS-ów lub telefonu, wysyłając wiadomość „Tęsknimy za Tobą”, oferując jakiś rodzaj oferty lub promocji, jeśli wrócą. Działa to doskonale aby pozyskać klientów i w dodatku nie potrzebny nam jest dedykowany handlowiec!

4. Sieć kontaktów, networking

Nie ma lepszego sposobu na podniesienie świadomości marki niż poznawanie nowych ludzi, mówienie im, kim jesteś i co robisz. Dołącz do swojego stowarzyszenia branżowego, lokalnej grupy i organizacji sieciowych. Weź udział w wydarzeniach typu Meetup. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, nawet pójście na takie spotkania może być dobrą okazją do nawiązania kontaktów. Podejdź do networkingu za pomocą pytania „Jak mogę Ci pomóc?” , zamiast myśleć: „Co z tego dla mnie?” Oczywiście kiedy zbierzesz wizytówki z adresami e-mail, pozwoli Ci to później mieć odbiorców na swój newsletter.

5. Zaktualizuj swoją witrynę

Wyszukiwanie online jest głównym sposobem, w jaki zarówno konsumenci, jak i kupujący B2B znajdują nowe firmy. Oznacza to, że Twoja witryna musi wykonać wiele zadań, aby klienci mogli Cię znaleźć. Przejrzyj swoje taktyki i techniki marketingu w wyszukiwarkach oraz optymalizacji wyszukiwarek, w tym upewnij się, że Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Nawet projekt witryny robi różnicę. Zbyt duża liczba grafik może spowolnić ładowanie witryny, co zniechęca klientów. Jeśli nie masz specjalistycznej wiedzy, zatrudnij do pomocy firmę zajmującą się projektowaniem stron internetowych i/lub eksperta SEO, czyli od pozycjonowania jesteśmy My! Skontaktuj się nami teraz!

6. Partnerstwo biznesowe z komplementarnymi firmami

Współpraca z firmami, które mają podobną bazę klientów, ale nie są bezpośrednio konkurencyjne, a następnie opracowanie strategii, w jaki sposób możesz sprzedawać innym klientom, aby prowadzić nowy biznes, to sprytny sposób na przyciągnięcie nowych klientów bez wydawania fortuny. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty dla dzieci, współpraca z firmą sprzedającą ubrania ciążowe byłaby świetnym pomysłem.

7. Promuj swoją wiedzę specjalistyczną

Prezentując swoją wiedzę branżową, możesz wzbudzić zainteresowanie, a nawet wywołać szum, który pomoże Ci przyciągnąć nowych klientów, a także pozyskać więcej klientów z istniejącej bazy. Wolontariat, aby przemawiać na panelach branżowych, prowadzić webinarium lub warsztaty, przemawiać do grup docelowych, do których należą Twoi klienci docelowi, lub organizować sesje edukacyjne to tylko kilka sposobów na zrobienie dobrego wrażenia na potencjalnych nowych klientach. Ta technika sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku właścicieli firm B2B.

8. Skorzystaj z ocen online i witryn z recenzjami

Konsumenci, zarówno w świecie B2B, jak i B2C, często korzystają z ocen i witryn z recenzjami online, zanim zaczną robić interesy z firmą, której nie znają. Upewnij się więc, że monitorujesz te witryny i odpowiadasz na wszelkie skargi. Wykorzystaj w pełni pozytywne recenzje, umieszczając do nich linki w swojej witrynie. Umieść oznakowanie w swoim sklepie, biurze, restauracji lub innym miejscu, zachęcając klientów do dodawania swoich myśli. Dowód społeczny jest potężny, a nowi klienci chętniej wypróbują Twoją firmę, jeśli zobaczą, że inni ją chwalą.

9. Weź udział w wydarzeniach społecznościowych

Ankiety pokazują, że większość ludzi lubi wspierać lokalne, niezależne firmy. Podnieś swój profil w swojej społeczności, uczestnicząc w wydarzeniach i organizacjach charytatywnych. Zasponsoruj lokalny bieg dla zabawy, zorganizuj świąteczne spotkanie, lub zaopatrz drużynę sportową w swoim mieście w sprzęt. Wszystko to podnosi Twój profil, co pomaga przyciągnąć nowych klientów.

10. Przyprowadź przyjaciela

Pomysł ten jest podobny do poleceń, ale wymaga udziału klienta. Oferuj oferty „przyprowadź przyjaciela”, aby lojalni klienci przedstawili swojej firmie swoich znajomych i współpracowników. Na przykład, restauracja może oferować specjalną ofertę, aby przyciągnąć więcej klientów.

Pomyśl o tych strategiach jak o liście startowej. Dodaj własne pomysły na aktywne pozyskiwanie nowych klientów. Najważniejsze jest, aby zacząć już teraz, aby w przyszłym roku już sprzedawać do rozszerzonej bazy odbiorców Twoich usług.

Dodatkowe szybkie TIPY na aktywne pozyskiwanie nowych klientów.

Reklama płatna, google ads, facebook, linkedin, kampania w social media. Każdy przedsiębiorca musi wiedzieć jak poznać kiedy dany kanał marketingowy przynosi jemu wyniki. Potencjalny klient to tak zwany prospect, więc musisz korzystać z pełnego wachlarza na aktywne pozyskiwanie nowych klientów biznesowych.Jeśli nie tworzysz strategii to Twój target sprzedażowy ucieka z dnia na dzień, aż pewnego dnia może być za późno…

Dlatego musisz starannie dobierać metody pozyskiwania klientów, bo lead generation czasami to wręcz sztuka. Aktywne pozyskiwanie klientów biznesowych pozwala nawiązywać silne więzi. Pozwala docierać do zainteresowanych grup, takich którzy kupią nasze produkty i usługi. Kiedy posiadasz dane kontaktowe prospectów to możesz zacząć wysyłkę email.

W niektórych przypadkach dobrze działa też cold mailing i cold calling z zakupionej bazy, ale najpierw musisz tą bazę przetestować.Na kolejnych etapach występuje już budowanie relacji. Jest to model występujący w każdej branży, ale tu musisz już zadbać o poziom obsługi klienta. I pamiętaj, zawsze celuj w osoby decyzyjne.

To tak po krótce. Jeśli interesuje Ciebie więcej tematów jak aktywne pozyskiwanie nowych klientów to czytaj inne nasze artykuły!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)