Ai marketing co to jest, czy to przyszłość branży?

Elastyczne reklamy displayowe
Elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google Ads – forma, zastosowanie i najważniejsze dane
4 kwietnia, 2022
Menedżer haseł
Menedżer haseł, dlaczego warto zarządzać hasłami (i jak to zrobić najlepiej)
4 kwietnia, 2022
Ai marketing
Ai marketing

Ai marketing co to jest, czy to przyszłość branży?

Coraz więcej mówi się na temat ai marketingu, który opiera się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji. To wciąż duża nowość i wiele osób nie darzy jej dużym zaufaniem. Stąd też oczywiste jest pewna rezerwa w stosunku do przedsięwzięć wykorzystujących sztuczną inteligencję. Jak to wygląda w rzeczywistości? Czy przyszłość branży opiera się właśnie na botach i automatyzacji? Co warto wiedzieć na ten temat?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Zwiększenie wydajności i skuteczności

Komputer może pracować szybciej i wydajniej niż człowiek. Z tym zdaniem trudno dyskutować. Programy i narzędzia nie potrzebują przerw na sen czy jedzenie. Nigdy się nie męczą i nie rozpraszają.

Mogą w krótkim czasie przetwarzać ogromne ilości danych, które dla ludzkiego mózgu są abstrakcyjne. Łatwo więc ocenić, że również w działaniach marketingowych sztuczna inteligencja będzie miała przewagę nad działaniami pracowników z krwi i kości.

Ai marketing

Przede wszystkim ai marketing pozwala na zwiększenie wydajności oraz skuteczności podejmowanych działań. Dzięki niej można zwiększyć przychody przy równoczesnym cięciu kosztów związanych z prowadzeniem działań marketingowych. To sytuacja wymarzona dla każdej firmy. Nie można się więc dziwić, że rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencją cieszą się coraz większą popularnością oraz zainteresowaniem osób prowadzących firmę.

Gromadzenie i analiza danych

Ai marketing pozwala na sprawną i szybką analizę danych. Dzięki niej potencjalni klienci otrzymują konkretną i spersonalizowaną ofertę.

To bardzo ważne, bo czasy, w których wszyscy mogli być zainteresowani zakupem wszystkiego, już dawno minęły. Obecnie takie podejście do klientów oznacza marnowany budżet reklamowy. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest proponowanie klientom spersonalizowanych rozwiązań, które są przygotowane z myślą o ich potrzebach.

Takie oferty przygotowuje się na podstawie zachowania potencjalnego klienta, jego zwyczajów zakupowych i dotychczasowych zakupów. Na ich podstawie sztuczna inteligencja może z dużą dozą prawdopodobieństwa ocenić, co jeszcze może przydać się danemu klientowi i co może go zainteresować.

Im większa ilość dostępnych danych, tym lepsze i bardziej trafne są wyniki samych analiz. Nie można też mieć wątpliwości, że komputer lepiej poradzi sobie z przetworzeniem dużej ilości danych, niż jakikolwiek człowiek.

Korzystanie z chatbotów

W ai marketing wpisuje się wykorzystanie chatbotów. Są to automaty, które mogą prowadzić rozmowę z klientem, nawet jeśli nie wie on, że ma do czynienia z maszyną. Dzięki ich wykorzystaniu można zwiększyć dostępność usługi lub zachęcić do zakupów.

Automat może odpowiadać na najczęściej pojawiające się pytania. Może nawet brać udział w konwersacji w taki sposób, że jego rozmówca nie będzie wiedział, że po drugiej stronie nie ma człowieka.

Oczywiście podczas rozmowy sztuczna inteligencja gromadzi dane, analizuje je i kwalifikuje je w odpowiedni sposób. Dzięki temu już po krótkiej wymianie zdań potencjalny klient może zostać odesłany do odpowiedniego doradcy lub sprzedawcy, który specjalizuje się w rozwiązywaniu konkretnych problemów.

To rozwiązanie sprawia, że pracownicy nie tracą czasu na odpowiadanie na najprostsze pytania potencjalnych klientów, ale skupiają się na rozwiązywaniu tych problemów, które rzeczywiście wymagają ich udziału.

Sztuczna inteligencja a Google Ads

Koniecznie trzeba podkreślić, że sztuczna inteligencja jest niezastąpiona przy tworzeniu kampanii reklamowych. To właśnie dzięki niej reklamy mogą być wyświetlane odpowiednim użytkownikom, co zwiększa skuteczność kampanii oraz optymalizuje jej koszty.

Sztuczna inteligencja jest szczególnie przydatna podczas targetowania, czyli dobierania odpowiednich odbiorców danej reklamy.

Tworzenie dobrego contentu

Koniecznie trzeba też wspomnieć o tym, że sztuczna inteligencja w marketingu może być wykorzystywana do tworzenia dopasowanego do użytkowników oraz wartościowego contentu.

Dotyczy to przede wszystkim treści pisanych. AI może wyszukać odpowiedzi na najczęściej wyszukiwane pytania po to, by stworzyć z nich nową treść, która będzie szczególnie przydatna dla użytkowników. Zaawansowane programy mogą nawet same tworzyć nową treść na podstawie wielu innych artykułów.

W takim wypadku nie ma mowy o plagiacie, bo z każdego tekstu zaczerpnięte są pojedyncze zdania, które mogą nawet zostać zsynominizowane przez program. W ten sposób powstaje całkiem nowy treść, który odpowiada na większość pytań stawianych przez użytkowników. Tym samym bardzo korzystnie wpływa on na pozycjonowanie strony.

Ai marketing
Ai marketing

W końcu wyszukiwarki doceniają treści, które są wartościowe dla użytkowników oraz skutecznie ich przeciągają. W ten sposób sztuczna inteligencja może przyczynić się do wygenerowanie zdecydowanie większego ruchu na stronie internetowej. Ten z kolei oznacza większą szansę na sprzedaż i wygenerowanie przychodów.

Oczywiście trzeba pamiętać, że tworzenie treści w ramach ai marketingu wciąż jest w powijakach na naszym rodzimym rynku. Wynika to głównie z faktu, że język polski jest dość skomplikowany, więc wygenerowane przez automat treści brzmią nienaturalnie.

Co sądzisz o wpisie pt. Ai marketing co to jest, czy to przyszłość branży? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)