Koniecznie ZOBACZ:
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Powszechny stereotyp dotyczący marketerów określa wszystkich jako manipulatorów. I chociaż ten post może wymusić takie myślenie, mam nadzieję, że usunie złą etykietę, która towarzyszy słowom „techniki manipulacji”.
Koniecznie zobacz ten film na youtube: https://youtu.be/8VTw1RkWs4E
Zawartość strony
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Manipulacja odbywa się w każdym biurze na całym świecie i prawie w każdej interakcji klient-dostawca usług. Jednak w większości przypadków chodzi o drobne przysługi, lub szybsze zamknięcie transakcji. To także podstawa motywowania i wpływania na pracowników. Dla marketerów istnieją oczywiście techniki manipulacji, które pomagają zainspirować i zmotywować ludzi do pożądanego działania.
Oto techniki manipulacji w reklamie:
Bardzo dobrze opisał to Simon Sinek na Tedzie.
„Ludzie nie kupują tego, co robisz, kupują to, co robisz”.
Dostarczenie ludziom powodu, dla którego robisz to, co robisz, pomoże ci zbliżyć się do grupy docelowej i sprawi, że będą bardziej skłonni do działania.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Opisywał przykład apple. Inne firmy komputerowe mówią, „robimy świetne komputery, są pięknie zaprojektowane, proste w użyciu i przyjazne dla użytkownika. Chcesz kupić jeden?”
Typowa gadka marketingowa.
Inny przykład, jesteśmy firmą prawniczą, mamy najlepszych prawników bla bla bla, oto nasz samochód, ma skórzane fotele, jest on taki i owaki bla bla bla.
A jak to robi apple?
Odwołują się do wyższych potrzeb. A konkretnie do indywidualności, do tego że każdy chce być wyjątkowy. Mówią, ” wszystko co robimy to po to żeby podważyć status quo, wierzymy w to że trzeba myśleć inaczej. To w jaki sposób to robimy to produkujemy świetne komputery, są pięknie zaprojektowane, proste w użyciu i przyjazne dla użytkownika. Chcesz kupić jeden?”
Trochę takie same same, but different niż większość firm. kolejność jest odwrócona plus dodali swój powód dlaczego to robią.
Firmy czy brandy zazwyczaj robią to, współpracując z preferowaną przez nich drużyną sportową, sponsorując jakieś wydarzenie, z określonym rodzajem muzyki itp. Ludzie zwykle robią to, odzwierciedlając style: ubioru, mimikę ciała, wzorce intonacji itp.
Poprzez ustalenie podobieństw ludzie uzyskują wrażenie, że marki są do nich podobne również w innych aspektach. Sztandarowym przykładem są filmy z Jamesem Bondem. Są one napakowane sponsoringiem. Auta, garnitury, zegarek, czy napoje wyskokowe.
Także następnym razem jak będziesz oglądał agenta 007 zwróć na to uwagę. Po prostu, jeśli nasza ulubiona drużyna, zespół, czy aktor używa przedmiotów danej marki to też chcemy być tacy jak oni. Oczywiście nie musisz sponsorować drużyn piłkarskich czy filmów z hollywood bo mało którą firmę w Polsce na to stać, ale na szczęście zmieniło się to w ostatnich latach na rzecz influencerów. W zależności od tego jaki masz produkt to często możesz to zrobić jako barter.
20-30 lat temu marketerzy dyskutowali i badali branże, które powinny używać racjonalnych odwołań, w przeciwieństwie do branż, które powinny używać odwołań emocjonalnych. A jak to wygląda dzisiaj? Otóż już nikt na ten temat nie debatuje. Nawet duże branże, które wymagają początkowej wysokiej ceny zakupu, takie jak motoryzacja, sprzedają za pomocą emocji. Nauka sugeruje, że podejmujemy decyzje w oparciu o emocje, które nas napędzają, a następnie używamy logiki, aby uzasadnić te decyzje.
Mówi o tym reguła autorytetu. O co w niej chodzi? Reguła autorytetu sprawia, że ludzie są skłonni wierzyć i słuchać rozkazów osób które uznawane są za autorytet. Przede wszystkim efekt autorytetu jest związany z tendencją człowieka do wykonywania poleceń kogoś, kogo postrzegają jako znawcę, nawet jeśli uważają, że coś jest nie tak z tymi rozkazami (nawet jeśli nie byłoby kary za ich niewykonanie to są skłonni je wykonać, nawet jeśli są nieetyczne lub naginają prawo). Najpopularniejszy jest eksperyment Milgrama, może o nim kiedyś słyszałeś. Naukowcy w białych fartuchach kazali razić prądem osoby, które źle odpowiadały na pytania i za każdym razem prąd był mocniejszego natężenia, aż w końcu zabijał człowieka. Oczywiście byli to aktorzy którzy udawali że krzyczą bo w rzeczywistości nie byli rażeni prądem, ale badani o tym nie wiedzieli i wielu z nich ślepo słuchało poleceń.
Jak możesz wykorzystać tę metodą jako techniki manipulacji w reklamie?
W mediach społecznościowych oznacza to uwzględnienie: Twoich certyfikatów, lat doświadczenia lub może polecanych klientów na Twoim profilu/okładce/zdjęciach na Twoich profilach społecznościowych. Ludzie wolą współpracować i kupować od ekspertów w tej dziedzinie.
Poproś obserwujących, aby zrobili coś drobnego. Nie musisz ich prosić o duże zaangażowanie; każda mała rzecz tutaj zadziała. W ten sposób zyskasz przewagę, zanim zaczniesz zwiększać swoją sprzedaż, a Twoi obserwatorzy poczują się trochę bliżej Twojej firmy.
Takim klasycznym przykładem jest ten z książki Cialdiniego, kiedy badano osoby na osiedlach. Badacze pukali do domów i prosili żeby jeździć autem wolniej w terenie zabudowanym, a w drugiej grupie najpierw pytali czy „uważa pan/pani że szybka jazda może zabijać więcej osób” itp, a następnie pytali czy włoży pan taką karteczkę, znaczek coś w tym stylu za szybę w kuchni czy w pokoju że popiera pan bezpieczną jazdę. Po pewnym czasie znowu ich odwiedzili i mili czy może pan jeździć wolniej. Wyniki w grupie która wystawiona była na małe zobowiązanie, czyli żeby włożyć znaczek za szybę były o niebo większe.
Ludzie będą bardziej skłonni do zrobienia czegoś, jeśli ktoś inny zrobił to przed nimi. Takich przykładów są miliony. Pierwsze które przychodzą mi na myśl to te ze sportu. Np. do lat 90tych uważano że nie da się złamać bariery 27 minut biegu na 10 km. Wystarczyło że po wielu latach udało się to jednej osobie i nagle od razu inni też zaczęli łamać te bariery. Tak samo było z pływaniem, wyciskanie 200 kg i setkami innych. A co możemy zrobić w marketingu?
Pokaz liczby, pokaż że inni kupili, ilu masz klientów, zdjęcia, testymoniale itp.
Manipulacja w reklamie w olbrzymim stopniu wykorzystuje słowa. Najpopularniejszą techniką językowej manipulacji w reklamie jest stosowanie przymiotników które pozytywnie nadają wartość dla produktu. Są to np. określenia takie, jak: najlepszy, najskuteczniejszy, naturalny, najtańszy, rozsądny, delikatny.
Manipulacja w reklamie pomaga spełnić podstawowe cele komunikatu reklamowego: przyciągnąć uwagę klienta do danego produktu, poinformować go o jego cechach i zachęcić do zakupu. Dlatego działają właśnie techniki wymienione w tym tekście.
Szukaj reklam w których osoby są przesadnie zadowolone z produktu. Proszek do prania, coś Ci to mówi?
Oto prezentacja manipulacji w reklamie
To nic nowego, że reklama i wszystkie teksty związane z nią i sprzedażą/marketingiem mają charakter perswazyjny. Na tym polega sprzedaż, chcemy przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z naszego produktu czy oferty i nakłonić go do zakupu. Perswazja w przekazie reklamowym jest często krytykowana, mówi się, że nie jest to nic innego, jak manipulacja i idealizowanie czegoś w celu osiągnięcia korzyści materialnych.
Zobacz NAJLEPSZY kurs facebook ads w internecie:
Schemat jest prosty. Ty jako nadawca, chcesz aby konsument czy odbiorca komunikatu podjął zamierzone przez Ciebie działanie. Zamów z nami konsultacje a pomożemy to zaprojektować u Ciebie w firmie. Z technik manipulacyjnych wybierzemy te najskuteczniejsze aby wywierać wpływ i przekonywać.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
1 Comment
niestety ale to wszystko prawda, cała sieć to jedna manipulacja, dzięki za odwazny artykuł