Sprzedaż subskrypcyjna -jak model subskrypcyjny może pomóc rozwinąć firmę?

Brand awareness – jak możesz zmierzyć siłę marki
13 lipca, 2022
Agencja medialna -co musisz wiedzieć zanim nas zatrudnisz?
13 lipca, 2022
Sprzedaż subskrypcyjna

Na czym polega sprzedaż subskrypcyjna?

W ostatnich latach bardzo dużą popularnością cieszy się sprzedaż subskrypcyjna, ponieważ wiele firm dzięki niej osiąga zawrotne rezultaty.

W tym artykule wyjaśnimy, czym jest model subskrypcyjny, a także wymienimy jego najważniejsze zalety.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

Czym jest sprzedaż subskrypcyjna?

Należy pamiętać, że sprzedaż subskrypcyjna polega na sprzedaży towarów i usług w regularnym odstępie czasowym.

W zamian środki są automatycznie pobierane z konta klienta.

Oznacza to, że nie trzeba ponownie zamawiać produktów, żeby można było je dostarczać.

Można śmiało powiedzieć, że jest to gwarancja stałego przychodu dla przedsiębiorstwa, a także bardzo wygodna opcja dla kupujących. Warto dodać, że jest to też biznesowa informacja, która znacząco ułatwia zarządzanie wydatkami.

Taki model sprzedaży stosowany jest z reguły przy prenumerowaniu czasopism oraz kupowaniu dostępu do internetowej telewizji.

Podobne rozwiązania stosuje się również przy uzyskiwaniu dostępu do muzycznych utworów ulubionego artysty. Postęp technologiczny sprawił, że obecnie możemy korzystać z rozwiązań, o których dawniej byśmy nawet nie pomyśleli.

Dopóki klient nie zrezygnuje z usługi subskrypcyjnej to będzie ona działać. Warto zwrócić szczególną uwagę na fakt, że można wyróżnić trzy klasyczne modele biznesu opierającego się na subskrypcyjnej sprzedaży.

Jest to:

  • subskrypcja powtórzeniowa,
  • subskrypcja dostępowa oraz
  • subskrypcja selekcjonowana.

Sprzedaż subskrypcyjna przykłady

Takie serwisy, jak Netflix oraz Spotify działają w oparciu o subskrypcję dostępową.

Dostęp do treści, czyli filmów i muzyki otrzymujemy na określony w regulaminie okres po opłaceniu abonamentu. Warto mieć na uwadze, że sprzedaż subskrypcyjna daje ogromne korzyści dla firmy.

Daje nie tylko większą stabilizację finansową, ale również zwiększa przewidywalność sprzedaży.

Ułatwia planowanie zasobów magazynowych, a także pomaga dokładnie określić przychody. Dzięki temu możliwe jest także określenie popytu na daną usługę lub produkt, a to powinno wskazać kierunek dalszego rozwoju przedsiębiorstwa.

Przy modelu subskrypcyjnym klienci ponoszą mniejsze koszty, niż przy zakupie jednorazowym. Ułatwia to też zdobywanie stałych klientów, ponieważ dla osób zobowiązujących się do regularnych zakupów przygotowywane są specjalne oferty.

Są to między innymi dodatkowe prezenty, rabaty oraz darmowa przesyłka. Jedną z największych zalet sprzedaży subskrypcyjnej jest właśnie budowanie długofalowych relacji.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Zalety sprzedaży subskrypcyjnej

Stali klienci to nie tylko regularny napływ gotówki, ale też zdecydowane obniżenie kosztów, które dotyczą pozyskiwania nowych konsumentów.

Przedsiębiorca może dzięki temu zyskać sporo czasu, a także zmniejszyć wydatki na reklamę i kampanie marketingowe. Bez wątpienia subskrybenci są pewnym i stabilnym źródłem przychodów.

Subskrypcja jest też dużą wygodą dla klientów, ponieważ formalności ograniczone są do minimum.

Na zadowolenie stałego klienta mają wpływ dodatkowe korzyści, takie jak specjalne rabaty oraz bezpłatna dostawa. Na coś takiego można sobie spokojnie pozwolić w modelu subskrypcyjnym i to bez obawy zmniejszenia dochodów. Z konta klienta w automatyczny sposób pobierane są cykliczne płatności, więc nie musi on pamiętać dokładnych kwot oraz terminów.

Płatność raz w miesiącu wystarczy, żeby zapewnić sobie stały dostęp do dóbr. Warto dodać, że przy modelu subskrypcyjnej sprzedaży klienci pozostają na dłużej.

Od rodzaju towarów lub usług zależy możliwość zastosowania modelu sprzedaży subskrypcyjnego. W niektórych biznesach może być ciężko wprowadzić usługę subskrypcyjną.

Przyczyną może być zwiększający się koszt materiałów lub mniejsze zapotrzebowanie na określone produkty.

Dotyczy to przede wszystkim stacji naprawy pojazdów, a także salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Niestety charakteru powtarzalnego nie mają usługi tam wykonywane. W takich miejscach lepiej sprawdzą się programy lojalnościowe lub karty stałego klienta.

Rodzaje modelów subskrypcyjnych

Za to w przypadku influencerów oraz twórców w social media model sprzedaży subskrypcyjnej sprawdzi się naprawdę doskonale. Głównym celem takich osób jest monetyzowanie swoich działań w internecie.

Jeśli zajmujesz się sprzedażą produktów cyfrowych, takich jak tutoriale, webinary, utwory muzyczne oraz szkolenia to warto zainteresować się sprzedażą subskrypcyjną.

Modelem biznesowym stworzonym dla miłośników niespodzianek jest subskrypcja selekcjonowana.

Takim modelu konsumentowi dostarczane są losowo dobrane produkty, przeważnie próbki kosmetyków lub żywności.

Warto dodać, że wszystkie produkty są wcześniej dokładnie wyselekcjonowane przez firmę. Z kolei subskrypcja powtórzeniowa umożliwia regularne dostarczanie tych samych produktów, które są szybkozbywalne.

Produkty higieniczne są doskonałym przykładem takich dóbr. Wśród konsumentów sprzedaż abonamentowa cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Wynika to z faktu, że subskrypcje nie wydają się zazwyczaj kosztowne.

Wystarczy zapisać w systemie swoją kartę płatniczą, a opłaty będą z niej pobierane w regularnych odstępach czasu. Jednorazowa wysokość opłat nie jest duża, więc każdy może sobie pozwolić na taki wydatek. Warto mieć na uwadze, że tylko od klienta zależy, w jaki sposób wykorzysta subskrypcję.

Sprzedaż abonamentowa co to jest

Sprzedaż abonamentowa polega na cyklicznej, lub powtarzającej się sprzedaży usługi albo produktu. Klient więc płaci określony abonament, który pozwala uzyskać dostęp. Kiedyś model abonamentowy funkcjonował głównie w przypadku czasopism, wszyscy chyba pamiętamy klasyczne prenumeraty. Obecnie okazał się tak dobry, że jest wprowadzany w wielu branżach.

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Sprzedaż subskrypcyjna -jak model subskrypcyjny może pomóc rozwinąć firmę?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)