Kampania programmatic buying i video 360 (marketing, reklama)

Projektowanie stron internetowych
Projektowanie stron internetowych (strona www)
1 wrze艣nia, 2021
aktualizacje google
Aktualizacje Google, algorytm seo, chrome, sklep play i android
1 wrze艣nia, 2021
programmatic
programmatic

Co to jest Programmatic Buying i open rtb

Programmatic Buying (najpro艣ciej m贸wi膮c zakup reklam, czy zakup powierzchni reklamowej display) to reklamy displayowe online, kt贸re s膮 agregowane, rezerwowane, wysy艂ane, analizowane i optymalizowane za pomoc膮 interfejs贸w i algorytm贸w oprogramowania po stronie popytowej. Chocia偶 obejmuje RTB (real time bidding), obejmuje r贸wnie偶 metody inne ni偶 RTB i rodzaje zakup贸w, takie jak Facebook Ads API i sie膰 reklamowa Google. Oznacza to r贸wnie偶 wykorzystanie sygna艂贸w danych pochodz膮cych z wielu 藕r贸de艂 do podejmowania decyzji dotycz膮cych kierowania i optymalizacji.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Kampania programmatic buying i video 360 (marketing, reklama)

Coraz wi臋ksza cz臋艣膰 internetowych reklam displayowych przechodzi na automatyzacj臋 ze wzgl臋du na ich nieod艂膮czn膮 wydajno艣膰 (a tak偶e przep艂yw pracy). Wi臋kszo艣膰 zasob贸w reklamowych dost臋pnych w ramach automatyzacji nie jest gwarantowana, a w trakcie wywo艂ania reklamy jest licytowana na aukcjach, chocia偶 spodziewamy si臋, 偶e w przysz艂o艣ci b臋dzie dost臋pnych wi臋cej gwarantowanych zasob贸w 鈥瀙remium鈥.

Chocia偶 鈥濸rogrammatic buying i rtb鈥 sugeruje niewielk膮 lub 偶adn膮 interwencj臋 cz艂owieka, optymalizacja algorytmiczna jest ograniczona. Inteligentna optymalizacja makr przez analitycznych 鈥瀐andlowc贸w鈥 mo偶e znacznie zwi臋kszy膰 wydajno艣膰 automatyzacji to nie do ko艅ca typ programmatic guaranteed. Manager musi zna膰 model zakupu, system aukcyjny (bid), funkcje digital i to jak dzia艂a emisja reklamy w internecie.Dobrze sprawdza si臋 tutaj odpowiedni adform, video 360, i na sam膮 sprzeda偶 powierzchni reklamy display digital marketingu to jak osoba obs艂uguj膮ca kampani臋 zaczyna przetwarza膰 model zakupu reklam.

Dost臋pnych jest wiele rozwi膮za艅 jak programmatic przy iab polska, funkcje zakupu i sprzeda偶y. Pami臋taj 偶e dodatkowo aby dobrze optymalizowa膰 kampanie reklamowe musisz opanowa膰 m.in. google display do zakupu medi贸w, googla analytics pod przestrze艅 reklamow膮 i w gr臋 wchodzi ju偶 tutaj personalizacja. Wtedy dopiero ca艂y ekosystem mediowy generuje zadowalaj膮c膮 sprzeda偶 i 艣wiadomo艣膰 marki.

Jak zrobi膰 dobr膮 reklam臋 za pomoc膮 programmatic e-commerce

Rynek reklamy zmienia si臋 od lat. Inaczej wygl膮da艂 dawniej, inaczej wygl膮da teraz i czego innego oczekuje konsument.

Dlatego trzeba si臋 do tego dostosowywa膰 i tworzy膰 takie rozwi膮zanie, kt贸re lepiej trafi膮 do odbiorcy. Wi臋kszo艣膰 wydatk贸w reklamy cyfrowej jest w艂a艣nie przeznaczonych na reklam臋 programatyczn膮, je艣li bierzemy pod uwag臋 ca艂y 艣wiat, gdy偶 w Polsce to obecnie zaledwie jedna trzecia. Je艣li zatem zamierzamy zabra膰 si臋 za kampanie Programmatic, to warto dowiedzie膰 si臋 o tym wszystkim nieco wi臋cej, by m贸c potem korzysta膰 z tego w praktyce.
Na pocz膮tek warto dowiedzie膰 si臋, czym w og贸le jest rynek Programmatic. W j臋zyku polskim jest to znane jako reklama programatyczna. Chodzi w niej o to, 偶e kupowanie i sprzedawanie reklam internetowych zosta艂o ca艂kowicie zautomatyzowane. Dzi臋ki temu transakcje s膮 bardziej efektywne, a do tego efektowne. A to z tego powodu, 偶e dobiera si臋 grupy docelowe automatycznie wed艂ug takiego schematu, by grono odbiorc贸w by艂o z najwi臋kszym prawdopodobie艅stwem zainteresowane danym produktem czy us艂ug膮. Dzi臋ki temu bowiem mo偶na trafi膰 do odpowiedniej grupy w odpowiednim czasie. Reszta to ju偶 nasza w艂asna kreatywno艣膰 oraz odpowiednio dobrana strategia. Dzi臋ki temu bowiem mo偶na zaoszcz臋dzi膰 sporo czasu, kt贸ry normalnie trzeba by by艂o po艣wi臋ci膰 na testowanie grup odbiorc贸w. A to przewa偶nie trwa nawet par臋 miesi臋cy. A do tego trzeba by by艂o mie膰 odpowiedni bud偶et, kt贸ry w tej kwestii do ma艂ych nie nale偶y.

Je艣li zatem po艂膮czymy dzia艂ania Programmatic z dobrze przygotowan膮 strategi膮 i kreacj膮 reklamowa膰, to mo偶emy znacz膮co skr贸ci膰 艣cie偶k臋 zakupow膮. Ca艂y proces b臋dzie si臋 odbywa艂 w ramach jednej platformy technologicznej, gdzie mamy dost臋p do wielu kana艂贸w, jak cho膰by urz膮dzenia mobilne, audio, witryny internetowe, telewizj臋.
A jak to w og贸le dzia艂a. Ca艂y proces z tym zwi膮zany zaczyna si臋 na stronie internetowej. Je艣li strona si臋 za艂aduje, to sygna艂 zostaje wys艂any automatycznie do gie艂dy reklam, a to wszystko zajmuje u艂amek sekundy. Wtedy jest przeprowadzana aukcja wszystkich pracodawc贸w, kt贸rzy byli zainteresowani wy艣wietlaniem swojej reklamy na tej stronie internetowej. A sk膮d sam system wie, komu powinien pokaza膰 dan膮 reklam臋? Dzi臋ki plikom cookie. To one informuj膮 reklamodawc臋, czym jest zainteresowany dany klient i przegl膮daj膮 jego histori臋 wyszukiwania. Je艣li na przyk艂ad wiele czasu po艣wi臋ca na przegl膮daniu ksi膮偶ek znanych autor贸w, to potem wy艣wietl膮 mu si臋 reklamy z produktami danego reklamodawcy, ale odpowiednie dostosowane do preferencji cz艂owieka.

Warto zatem dobrze stworzy膰 profil swojej reklamy. Podaje wszystko, dzi臋ki czemu tworzymy swoisty portret naszego idealnego klienta, z czego potem jeszcze nieraz skorzystamy zapewne. Warto zatem przygotowa膰 sobie zawczasu tabelk臋, kt贸r膮 potem b臋dziemy potem uzupe艂nia膰. Wa偶na mo偶e by膰 p艂e膰, wiek odbiorcy, jego lokalizacja (na przyk艂ad w pobli偶u lokalnych ksi臋garni), jego zainteresowania (jak cho膰by to, 偶e czyta krymina艂y czy fantastyk臋), to jak sp臋dza wolny czas, kiedy przegl膮da strony internetowe, z czego korzysta (kana艂 komunikacji jest cz臋sto bardzo istotny i dlatego o niego tak偶e musimy odpowiednio zadba膰. Mo偶na te偶 ustawi膰 maksymaln膮 stawk臋, jak膮 jeste艣my w stanie zap艂aci膰 za reklam臋 i jej miejsce.

Gdy m贸wimy o Programmatic, to pojawia si臋 te偶 poj臋cie RTP (Real Time Bidding). Gdy pod pierwszym poj臋ciem kryje si臋 konkretna technologia, to pod drugim znajdziemy spos贸b na to, jak wdro偶y膰 t臋 technologi臋 i to jak najszybciej. Jest to zatem kawa艂ek wi臋kszej uk艂adanki, kt贸r膮 jest w艂a艣nie Programmatic. Je艣li zatem reklamodawca zamierza postawi膰 na wi臋ksz膮 inwestycj臋, to za to otrzyma gwarancj臋 tego, 偶e jego reklama pojawi si臋 w wybranych witrynach i nie ma tu konieczno艣ci brania udzia艂u w aukcjach. Jest to opcja, po kt贸r膮 warto si臋gn膮膰 i kt贸ra jest najcz臋艣ciej wybierana, cho膰 nie ma w sobie RTP. Przewa偶nie wybieraj膮 j膮 jedynie marki premium. Ta metoda jest okre艣lana jako Programmatic direct i dzi臋ki niej mo偶na bardzo precyzyjnie okre艣li膰 grup臋 swoich odbiorc贸w. Do tego wy偶sza jest jako艣 ruchu oraz wy偶szy ROL. Cho膰 jest to dosy膰 drogie rozwi膮zanie, to zdecydowanie posiada zalety, kt贸re nawet my powinni艣my tutaj zauwa偶y膰. Dzi臋ki niemu nie musimy marnowa膰 pieni臋dzy i czasu na kampanie, kt贸re w sumie nie dadz膮 nam takich efekt贸w, w kt贸re b臋dziemy musieli w艂o偶y膰 pieni膮dze, czas i nerwy.
Jest to bowiem technologia, kt贸ra nie zast臋puje pracy cz艂owieka, ale czasoch艂onne czynno艣ci, czyli oferowanie czy negocjacje. Dzi臋ki temu mo偶na po艣wi臋ci膰 o wiele wi臋cej czasu na dzia艂ania, kt贸re maj膮 bezpo艣redni wp艂yw na powodzenia poszczeg贸lnych operacji. Wa偶na jest tak偶e optymalizacja i zaplanowanie konkretnej strategii dopasowanej do cel贸w, A tym jest w stanie zaj膮膰 si臋 jedynie profesjonalny specjalista, kt贸ry posiada do艣wiadczenie konieczne w tej dziedzinie, by dobrze to wszystko wykona膰 na zlecenie swojego klienta.

A czym r贸偶ni膮 si臋 poszczeg贸lne sposoby zakupu. Na pocz膮tek warto zauwa偶y膰, 偶e rzeczywi艣cie nie s膮 one a偶 tak 艂atwe do ogarni臋cia. Wielu klient贸w ma z tym problem, dlatego warto przyjrze膰 si臋 temu zagadnieniu bli偶ej. W systemie Programmatic rozr贸偶nia si臋 bowiem kilka sposob贸w.

Pierwszym z nich jest licytacja w czasie rzeczywistym, czyli RTB. Tutaj kupuje si臋 reklamy dos艂ownie w czasie rzeczywistym na platformach, nazywanych gie艂dami reklam. W praktyce jest to nieco trudne. Gdy mo偶na wy艣wietli膰 stron臋, Demand Side Platform wysy艂a zapytanie z ofert膮 i czeka na tego, kto zaoferuje najwy偶sz膮 cen臋. Zapytanie jest dok艂adnie analizowane, a potem odsy艂ane do gie艂dy reklam. To tutaj bierze w tym udzia艂. Potem Supply Side Platform bierze si臋 filtracj臋 poszczeg贸lnych ofert i sprzedaje miejsce zwyci臋zcy, kt贸re oferuje najwy偶sz膮 cen臋. A potem pozostaje jedynie wy艣wietlenie reklamy w miejscu docelowym. Wszystko to zajmuje zaledwie u艂amek sekundy i zajmuje mniej czasu ni偶 samo za艂adowanie witryny. Z tego mo偶e korzysta膰 ka偶dy reklamodawca.
Je艣li chodzi o Private Marketplace, to jest on przeznaczony ju偶 dla wydawc贸w premium. Oni oferuj膮 swoja zasoby reklamowe konkretnej grupie reklamodawc贸w, kt贸r膮 uprzednio zatwierdzili. Tutaj szczeg贸ln膮 uwag臋 przykuwa transparentno艣膰 zakupu. Reklamodawca zawsze jest 艣wiadomy tego, gdzie konkretnie wy艣wietli si臋 jego reklama. Sama licytacja zn贸w przebiega w trybie rzeczywistym. Jednak tutaj wydawca musi zatwierdzi膰 kupuj膮cego. Mo偶na to nazwa膰 aukcjami zamkni臋tymi.

Kolejny jest Programmatic Direct. Jest to model, w kt贸rym zasoby reklamowe kupuje si臋 bezpo艣rednio od wydawcy. Zanim zacznie si臋 sama kampania kupuj膮cy i sprzedaj膮cy ustalaj膮 kwesti臋 umowy, jej warunki i ceny. Dopiero po tych ustaleniach kupuj膮cy zaczyna swoj膮 kampani臋. Tutaj nie ma 偶adnych licytacji, a cena jest z g贸ry okre艣lona. Posiada jednak wysok膮 skuteczno艣膰 kampanii, lepszy ruch, je艣li chodzi o jego jako艣膰, wi臋ksz膮 pozycj臋 reklamy, a do tego brandy zalety oraz wzrost zaufania do naszej marki. Dzi臋ki temu oraz odpowiednio zaplanowanej strategii mo偶na osi膮gn膮膰 naprawd臋 du偶e zyski, co dla wielu firm b臋dzie wspania艂膮 wiadomo艣ci膮 i ch臋tnie z tego sami skorzystaj膮.

Jest tak偶e model Preferred Deals, kt贸ry jest dosy膰 podobny do poprzedniego, jaki zosta艂 om贸wiony. Jednak r贸偶nica polega na tym, 偶e cho膰 z g贸ry jest ustalona cena, to zasoby reklamowe nie zostaj膮 zarezerwowane dla konkretnego kupuj膮cego. Wydawca mo偶e mu je zaoferowa膰 w pierwsze kolejno艣ci, ale je艣li nie b臋dzie zgody, to zostan膮 potem wystawione gdzie indziej, z wykorzystaniem poprzednich modeli.

Og贸lnie, je艣li chodzi o Programmatic, to wszystko wskazuje na to, 偶e jest to przysz艂o艣膰 cyfrowego marketingu, gdy偶 wydatki na reklam臋 stale rosn膮. Wiele marek ju偶 dzisiaj inwestuje w model programatyczny i nic dziwnego. Po co marnowa膰 czas na wszelk膮 biurokracj臋, gdy mo偶na zabezpieczy膰 najlepsze miejsca docelowe w to w u艂amek sekundy. W艂a艣nie dlatego ludzie ch臋tnie z tego korzystaj膮 i sami przekonuj膮 si臋, jak to wszystko dzia艂a.

Teraz warto jeszcze przej艣膰 do zalet Programmatic marketing, by wiedzie膰, 偶e to rzeczywi艣cie dzia艂a i by odkry膰, co konkretnie mo偶emy tutaj jeszcze znale藕膰. Niekt贸re rzeczy z pewno艣ci膮 zosta艂y ju偶 wcze艣niej wspomniane, ale tutaj zostan膮 lepiej przedstawione i opracowane tak, by ka偶dy dobrze zrozumia艂, o co tu w艂a艣ciwie chodzi. W takim razie warto na to zerkn膮膰.

Najwa偶niejsze jest najlepsze miejsce na reklam臋 w ca艂ym internecie. W艂a艣nie tak, dzi臋ki temu systemowi mo偶na znale藕膰 miejsca, kt贸re nie znajduj膮 si臋 w ofercie Google Ads, jak cho膰by na popularnych platformach VOD. Poza tym s膮 tutaj listy odbiorc贸w nawet z ostatniej doby. Oznacza to, 偶e narz臋dzie dzia艂a wci膮偶 w trybie rzeczywistym i analizuje wszystko na bie偶膮co. Dzi臋ki temu mo偶na kolejn膮 reklam臋 skierowa膰 do os贸b, kt贸re zaledwie przed chwil膮 zainteresowa艂y si臋 dan膮 mark膮. Jest tutaj tak偶e wsp贸lny capping dla wszystkich kampanii. Mo偶na ustali膰 ca艂kowity dzienny limit wy艣wietle艅 na jednego u偶ytkownika. Dzi臋ki temu mo偶na samemu zdecydowa膰, na jak bardzo agresywny marketing si臋 decydujemy. Narz臋dzie to daje te偶 szerokie mo偶liwo艣ci targetowania, dlatego jest to bardzo precyzyjny dob贸r, je艣li chodzi o u偶ytkownik贸w. Poza tym reklamy maj膮 szeroki zasi臋g, dzi臋ki czemu szybciej mo偶na trafi膰 do swojego potencjalnego klienta. Wykorzystuje si臋 tutaj system brand safety, dzi臋ki czemu mo偶na mie膰 pewno艣膰, 偶e nasza reklama nie wy艣wietli si臋 na stronach, kt贸re mog艂yby zaszkodzi膰 wizerunkowi marki. Poza tym istnieje tutaj wiele format贸w reklam, co wygl膮da zupe艂nie inaczej ni偶 w Google Ads. Mo偶na zdecydowa膰 si臋 na wideo czy audio.

Jeszcze niedawno sytuacja wygl膮da艂a tak, 偶e aby zyska膰 powierzchni臋 na reklam臋, trzeba by艂o po艣wi臋ci膰 temu mn贸stwo czasu i pieni臋dzy, a do tego polega膰 na swoich kontaktach i mo偶liwo艣ciach. Obecnie wygl膮da to o wiele pro艣ciej, pod warunkiem, 偶e wie si臋, z czego najlepiej skorzysta膰 i co przyniesie najlepsze owoce. W takim razie na pewno ka偶dy przedsi臋biorca powinien lepiej pozna膰 to narz臋dzie oraz wszelkie jego mo偶liwo艣ci, dzi臋ki kt贸rym mo偶e osi膮gn膮膰 jeszcze lepsze wyniki i to ju偶 dzisiaj. Przekona si臋 sam, jak wiele daje w艂a艣nie tego typu rozwi膮zanie w艂a艣nie.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)