Pozycjonowanie e-commerce

Growth marketing -czym jest marketing wzrostu? 8 zasad
2 lipca, 2022
Strategia marki -opracowanie i przyk艂ad planu (projektowanie strategii)
2 lipca, 2022
Pozycjonowanie e-commerce

Alan Kent z Google Search Central opublikowa艂 film o 8 poradach SEO dla witryn e-commerce. Oto streszczenie plus link do filmu na ko艅cu wpisu.

SEO, inaczej znane jako Search Engine Optimization, lub zamiennie nazywane pozycjonowaniem, obejmuje dzia艂ania podejmowane w celu poprawy rankingu naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Analogicznie pozycjonowanie e-commerce dotyczy sklep贸w internetowych.

Na jednym ze spotka艅 youtubowo-onlineowych z Google Search Central z cyklu „Ecommerce Essentials” Alan Kent podzieli艂 si臋 8 cennymi wskaz贸wkami dotycz膮cymi SEO, kt贸re mog膮 poprawi膰 pozycj臋 Twojej witryny e-commerce w wyszukiwarce Google.

Od szczeg贸艂贸w technicznych, w tym radzenia sobie z wariantami produkt贸w i stron z ofertami, po zapewnienie odpowiedniego zakresu tre艣ci w witrynie, aby zaspokoi膰 potrzeby klient贸w na wszystkich etapach ich podr贸偶y.

Zacznijmy om贸wienie:

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

Techniczne SEO

Podstawy technicznego SEO k艂ad膮 nacisk na to, aby艣 upewni艂 si臋, 偶e wykonujesz swoje dzia艂ania w zgodzie z zaleceniami Google dla webmaster贸w, tj. jak umo偶liwienie Google indeksowania Twojej witryny. Upewnij si臋, 偶e tytu艂y stron, w tym nazwa marki, kolor i rodzaj produktu, s膮 wa偶ne, aby mie膰 je w tytule i kodzie <title>, a tak偶e <h1> i tre艣ci.

Pami臋taj te偶 o dodaniu uporz膮dkowanych danych do strony produktu. Pomy艣l tak偶e o produktach niedost臋pnych w magazynie.

Content powinien by膰 dostosowany do etapu na kt贸rym znajduje si臋 u偶ytkownik

Upewnij si臋, 偶e masz tre艣ci, kt贸re s膮 dost臋pne na r贸偶nych etapach zakupowych. Od recenzji, pomys艂贸w na prezenty, kategorii i nie tylko.

Pomys艂y s膮 bardziej og贸lne, ale strony kategorii s膮 bardziej szczeg贸艂owe.

Posiadanie recenzji i szczeg贸艂owych tre艣ci na temat kategorii produkt贸w producenta mo偶e pom贸c niekt贸rym kupuj膮cym na wcze艣niejszych etapach.

Mo偶esz to zrobi膰 na kilka sposob贸w. Zalecamy analiz臋 konkurencji w ecommerce, w tym patrz膮c na konkurent贸w i tworz膮c w艂asne unikalne tre艣ci w por贸wnaniu z konkurencj膮.

Jak zrobi膰 tak膮 analiz臋 ecommerce?

Oto wideo, kt贸re kiedy艣 nagra艂em na ten temat:

Znaczniki Product Rich Results – Schema

Dodaj znaczniki do stron z wariantami produkt贸w. Kr贸tko m贸wi膮c, ka偶dy wariant produktu powinien mie膰 unikalny adres URL,a nast臋pnie okre艣lony jeden wariant kanoniczny.

Wi臋cej na temat rich snippets przeczytasz tutaj: dane strukturalne.

Zgodnie z zaleceniami google, u偶yj znacznik贸w dla okre艣lonego produktu, a nie kategorii lub listy produkt贸w. Na przyk艂ad 鈥瀞ukienki w naszym sklepie鈥 nie s膮 konkretnym produktem. Obecnie wyniki z elementami rozszerzonymi o produkty obs艂uguj膮 tylko strony, kt贸re koncentruj膮 si臋 na jednym produkcie.

Obejmuje to warianty produkt贸w, w kt贸rych ka偶da odmiana produktu ma odr臋bny adres URL. Panowie z Google zalecaj膮 skoncentrowanie si臋 na dodawaniu znacznik贸w do stron produkt贸w zamiast stron z list膮 produkt贸w lub kategorii produkt贸w.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Sta艂e adresy URL

Adresy URL transakcji lub sprzeda偶y powinny mie膰 jedn膮 form臋 i nie powinny by膰 zmieniane. Dlaczego?

Ot贸偶 na przyk艂ad mo偶esz ponownie u偶y膰 tego samego adresu URL dla swoich stron sprzeda偶owych.

Je艣li prowadzisz pewne akcje, czy kampanie to co roku mo偶esz u偶ywa膰 tego samego adresu URL jak tw贸jsklep.pl/black-friday, albo /dzien-kobiet itp.

Zadbaj o wydajno艣膰

U偶ytkownicy bardzo dbaj膮 o to, jak szybka jest strona, a Google u偶ywa Core Web Vitals do okre艣lania jako jeden z czynnik贸w rankingowych. Na filmie Alan Kent powiedzia艂, 偶e szybko艣膰 strony mo偶e by膰 decyduj膮c膮, je艣li u偶ywasz tego samego tekstu, jak Twoja konkurencja, co jest powszechn膮 praktyk膮 w ecommerce, aby kopiowa膰 teksty od producenta.

B膮d藕 cierpliwy

SEO to d艂uga gra, a niekt贸re sygna艂y rankingowe mog膮 potrwa膰 wiele miesi臋cy zanim odbierze je google, wi臋c czasami mo偶esz nie widzie膰 wynik贸w.

Wi臋c nie poddawaj si臋 i pracuj nad tym. Nie od razu Rzym zbudowano. Cirpliwo艣膰 jest kluczem w pozycjonowaniu ecommerce. Do tego czasu szukaj sposob贸w na dywersyfikacj臋 ruchu poprzez inne kana艂y marketingowe, jak na przyk艂ad google ads, lub social media.

Pytaj innych o pomoc

jak poleca Alan z Google na filmie: je艣li po zastosowaniu wszystkich tych wskaz贸wek nie osi膮gasz oczekiwanych rezultat贸w, zasi臋gnij porady eksperta SEO.

Pozycjonowanie e-commerce to nie jest prosta sprawa i wielu w Twojej bran偶y posiada olbrzymie bud偶ety.

Je艣li nie masz sporych zasob贸w finansowych to musisz wybiera膰 tylko kilka zada艅 z SEO, tych kt贸re przynosz膮 najwi臋ksze rezultaty.

My wiemy jaki, dlatego opublikowali艣my case, czy warto inwestowa膰 w SEO. Od 0 do 350.000 z艂.

U偶ytkownicy i zaspokajanie user intent

Google m贸wi od lat o tym , aby stawia膰 u偶ytkownika na pierwszym miejscu.

Bardzo wa偶ne jest zaspokajanie tzw. search user intent, czyli intencji wyszukiwania u偶ytkownik贸w.

Pomy艣l wi臋c najpierw o swoich odbiorcach, zbieraj dane i wprowadzaj zmiany, kt贸re pomog膮 u偶ytkownikom, a nie tylko wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie marki e commerce u偶ywaj膮c SEO – nagranie Q&A

Pozosta艂e metody wspieraj膮ce pozycjonowanie ecommerce w internecie

Jak wiesz pozycjonowanie e-commerce zabiera troch臋 czasu. Je艣li jego nie masz i zale偶y Ci na szybkich rezultatach oto lista szybszych dzia艂a艅:

  • Reklamy Google Ads – w ostatnich latach mocno si臋 rozwijaj膮. Wprowadzili nawet kampanie performance max, kt贸re musz臋 przyzna膰: u kilku naszych klient贸w przynosz膮 lepsze rezultaty ni偶 tradycyjne ppo艂膮czenie – search + banery + discover
  • Social media. Jest tego sporo, od facebook ads, po tiktok, twitter, linkedin, snapchat, pinterest itd.
  • Dzia艂ania organiczne w zakresie social mediach. Posty, relacje i oznaczanie klient贸w. UGC dzia艂a na prawd臋 艣wietnie!
  • Por贸wnywarki cenowe
  • Marketplace i platformy sprzeda偶owe, np Amazon, Allegro.
  • Wsp贸艂praca z influencerami

Na czym polega pozycjonowanie dla e-commerce?

Samych element贸w jest sporo, oto niekt贸re z naszej listy jakie wdra偶amy u swoich klient贸w:

  • Poprawienie szybko艣ci
  • Poprawa responsywno艣ci e-sklepu
  • Struktura witryny, m.in. przyjazne adresy URL, architektura strony g艂贸wnej, podzia艂 podstron, przep艂yw link juice itp.
  • Rozbudowane wyniki wyszukiwania
  • Kanibalizacji s艂贸w kluczowych
  • Bezpiecze艅stwie e-sklepu, obecnie https to podstawa, o kt贸rej nawet nie musz臋 chyba wspomina膰
  • Ryzyko dublowania tre艣ci
  • Linkowanie wewn臋trzne
  • Pozyskiwaniu naturalnych link贸w do sklepu internetowego.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)