Platforma sprzedażowa -ranking światowy i Polska (e-commerce)

Platforma sprzedażowa
Platforma sprzedażowa

Platforma sprzedażowa -ranking światowy i Polska (e-commerce)

Jeśli naprawdę chcesz rozwinąć swój biznes e-commerce, platformy sprzedażowe są koniecznością.

Wiadomo, że sprzedaż w internecie regularnie rośnie z roku na rok.

Ale aby osiągnąć zadowalający poziom sukcesu, jest jedna rzecz, którą musisz zrobić dobrze:

Aby osiągać jak największe zyski na tych platformach, musisz najpierw zidentyfikować najlepsze rynki dla swojej marki.

Każdy internetowy rynek ma swoje własne, unikalne wymagania, kategorie produktów, opłaty i odbiorców. Jeśli więc chcesz mieć pewność, że podejmujesz właściwą decyzję, konieczne są wstępne badania. Musisz zrozumieć różne strategie sprzedaży na rynkach, które z nich są najbardziej obiecujące dla Twoich produktów i co musisz zrobić, aby zapewnić płynne działanie.

Czy to brzmi przytłaczająco? Nie martw się. Omówmy szczegółowo każdy z tych obszarów.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Chcesz szybko wprowadzić swoją firmę do sieci?

Twórz, zarządzaj i skaluj biznes online.

Wybierz najlepsze funkcje, aby zaprezentować swoje produkty i prowadzić firmę — na platformie sprzedażowej, która może się skalować razem z Tobą, zamiast Cię powstrzymywać.

Co to jest platforma sprzedażowa?

Zasadniczo platforma sprzedażowa to witryna e-commerce, która oferuje wiele różnych produktów od wielu różnych sprzedawców. Niektóre z najbardziej znanych platform to:

  • Amazon,
  • eBay,
  • Etsy,
  • Alibaba.com
  • Allegro

Jednak nie są to jedyne opcje.

Istnieją również inne niszowe platformy. Wymienimy je dalej w tekście.

W rzeczywistości istnieje obecnie wiele platform sprzedażowych w internecie, które można potencjalnie wykorzystać, aby dotrzeć do klientów dokonujących zakupów online.

Ale pamiętaj: nie musisz testować ich wszystkich naraz. Musisz tylko określić, które kanały najlepiej pasują do Twojej marki.

Ale najpierw omówmy, dlaczego powinieneś rozważyć tylko te solidne platformy sprzedażowe.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Internetowe platformy sprzedażowe

Wraz z rosnącą popularnością rynków e-commerce i sprzedaży online, kanały te nieustannie wymyślają nowe sposoby na zadowolenie klientów.

To świetna wiadomość dla sprzedawców.

Oznacza to, że większość platform sprzedażowych dołoży wszelkich starań, aby marki i sprzedawcy detaliczni mogli jak najłatwiej wprowadzać produkty na rynek, sprzedawać i działać. Czemu? Ponieważ im łatwiej jest Ci korzystać z platformy, tym lepsze będą wrażenia dla kupujących — i tym bardziej prawdopodobne, że będą wracać po więcej.

O czym musisz pamiętać:

  1. Szybki czas

Jeśli dopiero zaczynasz sprzedawać online, platformy handlowe mogą być doskonałym sposobem na generowanie przychodów i budowanie marki podczas pracy nad kierowaniem ruchu do nowej witryny e-commerce. Po zatwierdzeniu jako sprzedawca zewnętrzny na platformach handlowych wystarczy przesłać plik danych o produktach i rozpocząć sprzedaż.

  1. Znane programy.

Wszystkie największe i najbardziej znane sklepy internetowe mają programy, które pomogą Ci łatwo poruszać się po świecie marketingu i sprzedaży.

  1. Duże bazy klientów.

Jak można się domyślić, wiele rynków internetowych ma ogromną liczbę konsumentów, którzy regularnie robią zakupy w tych witrynach. Pomyśl tylko: Amazon, eBay i Allegro. To miliony użytkowników miesięcznie.

Ale czy wiesz, że wielu z tych konsumentów zaczyna od platform sprzedażowych kiedy chcą kupić produkty?

Jeśli Twoje produkty nie wyświetlają się w tych wynikach wyszukiwania, istnieje szansa, że ​​Twoi konkurenci sprzedają używając platformy sprzedażowe, zanim konsumenci pomyślą w ogóle o odwiedzeniu Twojego sklepu internetowego.

Wbrew powszechnemu przekonaniu sprzedaż na platformach handlowych nie musi być propozycją typu „wszystko albo nic”.

Oto dwa różne podejścia do rozważenia:

Rozpoczęcie nowego biznesu na platformach handlowych.

Jeśli Twoja firma szuka szybkiego i łatwego sposobu na zaprezentowanie klientom produktów, sprzedaż na platformach e-commerce to doskonałe miejsce na rozpoczęcie działań biznesowych.

Chociaż Twoje wybory mogą być nieco bardziej ograniczone w porównaniu do uznanych marek i sprzedawców, dostępnych jest wiele opcji do rozważenia.

Rozszerzenie sklepu internetowego o marketplace’y.

Nawet jeśli masz już dobrze prosperujący sklep internetowy, przesyłanie produktów do wybranych marketplaceów e-commerce to doskonały sposób na zwiększenie zasięgu.

W rzeczywistości posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że ​​możesz stracić sprzedaż, nie włączając marketplace do swojej strategii.

Czemu? Ponieważ konsumenci oczekują wielu opcji zakupu tego samego produktu.

Najważniejsze kroki do sukcesu jaki dają internetowe platformy zakupowe

Chociaż na każdym rynku można przetestować dziesiątki różnych strategii, garstka naprawdę przetrwała próbę czasu. Te kilka kroków pomoże Ci w skonfigurowaniu Twojego nowego konta w miejscu znanym jako internetowe platformy zakupowe, w celu osiągnięcia długoterminowego sukcesu.

Zoptymalizuj zawartość produktu.

Są listy produktów, które klienci widzą, i listy produktów, które ludzie kupują.

Wiesz jaka jest różnica?

Zawartość Twojego produktu. Tytuły produktów, opisy i kategorie często skłaniają konsumentów do zakupów. Im więcej w to włożysz, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoje aukcje znajdą się na szczycie wyników wyszukiwania.

Poświęć trochę czasu na znalezienie właściwych słów kluczowych, stwórz przekonujące opisy produktów, zidentyfikuj najlepsze kategorie i zoptymalizuj swoje zdjęcia.

Przygotuj się do reklamy.

Zdecydowana większość stron produktów jest wypełniona reklamami. Ale to nie są wyskakujące okienka i banery, które ludzie często blokują lub ignorują. Te reklamy są klikane.

Jeśli chcesz odnieść prawdziwy sukces na rynkach, musisz zainwestować w marketing internetowy, aby umieścić swoje produkty na pierwszym planie.

Oblicz zyski.

Każda platforma sprzedażowa online ma swój własny zestaw opłat transakcyjnych, prowizji i wymagań sprzedawcy. Poświęcenie czasu na zrozumienie tych różnic już dziś może zapewnić, że jutro będą one dla Ciebie opłacalnymi kanałami.

Zautomatyzuj wycenę.

Możesz mieć ustalone ceny w swoim sklepie internetowym, ale to nie znaczy, że te dokładne ceny zostaną automatycznie przeniesione na każdą platformę zakupową.

Pamiętaj: na platformach handlowych kupujący często mają wiele możliwości zakupu tego samego produktu po różnych cenach.

Aby zachować konkurencyjność w tym obszarze, musisz podnieść lub obniżyć cenę każdego produktu w zależności od cen konkurencji. Nawet kilka groszy może wystarczyć, aby wygrać sprzedaż. Wielu sprzedawców korzysta z algorytmicznych korektorów cen, aby zautomatyzować ten proces.

Zdywersyfikuj swoją strategię wysyłkową.

Kupujący na platformie sprzedażowej chcą nie tylko szybkiej i bezpłatnej wysyłki. Oni tego oczekują.

Bez opłacalnego sposobu spełnienia tych wymagań, koszty realizacji mogą wkrótce pochłonąć Twoje zyski. Z tego powodu niezbędny jest stały dostęp do najbardziej konkurencyjnych cen przewoźników i opcji dostawy.

Istnieje kilka sposobów na dywersyfikację strategii wysyłkowej.

Bądź gotowy do ekspansji.

Jeśli poważnie myślisz o rozwijaniu biznesu e-commerce, w końcu będziesz chciał rozpocząć ekspansję na wiele rynków internetowych.

Kiedy to zrobisz, kluczem jest usprawnienie swojego rozwoju. Wiele firm robi to, opierając się na platformie e-commerce zbudowanej w celu integracji z dziesiątkami różnych platform sprzedazowych. W ten sposób zamiast przesyłać dane produktów za każdym razem, gdy zdecydujesz się na rozszerzenie, po prostu dodajesz swoje dane i produkty raz.

Daj znać swoim klientom.

Wreszcie, nie zapomnij o rozpowszechnianiu informacji! Wyślij e-mail, wejdź na swoje media społecznościowe lub dodaj przyciski wezwania do działania w swojej witrynie. Cokolwiek zdecydujesz się zrobić, upewnij się, że Twoi klienci wiedzą, że mogą teraz kupować od Ciebie na swoich ulubionych rynkach.

Darmowa platforma sprzedażowa, facebook marketplace

Facebook Marketplace to kolejna świetna opcja, gdy dopiero zaczynasz — i to nie tylko dlatego, że używają go miliony ludzi co miesiąc do przeglądania, kupowania lub sprzedawania przedmiotów.

Bez ustalonych opłat za wystawianie lub prowizji, Facebook Marketplace jest bardzo atrakcyjną opcją zarówno dla nowych, jak i uznanych sprzedawców.

Sprzedaż na Facebook Marketplace jest łatwym procesem, ale różni się dla sprzedawców niż dla osób fizycznych. Musisz zsynchronizować swój aktualny asortyment, a następnie poczekać, aż Facebook oceni Twoje produkty i uzna je za odpowiednie do sprzedaży w Marketplace.

Platformy sprzedażowe w Polsce

Najpopularniejsze to głównie OLX, Sprzedajemy.pl, Gratka, Gumtree, allegro i inne mniejsze portale.

Największe platformy e-commerce w Polsce

Najpopularniejsze platformy e commerce w Polsce to:

Salesto

Selesto to dynamicznie rozwijająca się polska platforma e-commerce, dlatego warto poświęcić chwilę na jej poznanie. Na uwagę zasługuje przede wszystkim szybkość działania, którą osiągnięto dzięki zastosowaniu nowych technologii: Lazy Loading, Webp, Progressive Web App, Responsive Web Design, NodeJS, AngularJS czy VueJS.

Sklep na platformie Selesto wyposażony jest też w mechanizmy wspierające SEO, np. przyjazne linki oraz automatyzację atrybutów alt i title. Oprócz tego użytkownik otrzymuje gotowe integracje z zewnętrznymi systemami takimi jak Google Ads, Allegro, iFirma czy Facebook. Wszystkie te funkcje dostępne są bez limitu w każdym pakiecie abonamentowym, którego wysokość zależy wyłącznie od obrotów – bez prowizji od sprzedaży i ograniczeń liczby sprzedawanych produktów.

Podsumowanie

Niezależnie od tego, czy przygotowujesz się do uruchomienia nowego biznesu e-commerce, czy prowadzisz sprzedaż online od lat, platformy internetowe powinny być centralną częścią Twojej strategii.

I na szczęście rozpoczęcie korzystania z tego modelu biznesowego może być stosunkowo bezbolesne. Możesz szybko uruchomić, natychmiast dotrzeć do odbiorców i skorzystać z uznanych programów, które ułatwiają wprowadzanie na rynek, sprzedaż i realizację na każdej platformie.

Wykonując czynności opisane w tym przewodniku, możesz błyskawicznie sprzedawać na tych popularnych platformach.

Najpierw zdecyduj, która platforma sprzedażowa będzie najlepiej pasować do Twojej marki. Będzie się to różnić w zależności od firmy i od takich czynników, jak opłaty rynkowe, wymagania i najwyższe kategorie.

Stamtąd możesz przejść do większych i śmielszych strategii, które pomogą wypromować własne produkty przed milionami gotowych do zakupu konsumentów — być może nawet bardziej, niż sobie wyobrażałeś.

Chociaż na początku wszystko to może wydawać się zniechęcające, zaufaj nam: gdy zaczniesz dostrzegać potencjał zysku płynący ze sprzedaży na internetowych platformach zakupowych typu e commerce marketplace, nigdy nie pożałujesz.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jakie są platformy sprzedażowe?

1. Sklepy internetowe (takie jak WordPress, Shopify lub BigCommerce)
2. Sprzedaż w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter itp.)
3. Amazon, Allegro i eBay
4. Wystawki licytacyjne online
5. Sklepy internetowe Marketplace (np. Etsy, Houzz)
6. Sprzedaż bezpośrednia (Amazon FBA, eBay lub Newegg)
7. Sprzedaż mobilna
8. Sklepy internetowe oparte na subskrypcjach (tp. CrateJoy, Rebtel)
9. Inne, np. strony crowdfundingowe (Kickstarter, GoFundMe), lub marketplace typu vinted.

Co to platforma sprzedażowa?

Platforma sprzedażowa to typ serwisu internetowego, który działa jako pośrednik pomiędzy sprzedającym i kupującym, oferując m.in. zlecenia zakupu i sprzedaży, zarządzanie kontami i dostęp do wszelkich informacji na temat produktów i usług. Platforma sprzedażowa ma na celu ułatwienie procesu sprzedaży, zarządzania zamówieniami i zapewnienia zgodności z regulacjami prawnymi.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!