Wolność finansowa, dochód pasywny to pojęcia często kojarzone z MLM. Jednak tak naprawdę niewiele ludzi zdaje sobie sprawę czym jest i jak dokładnie działa Multi Level Marketing.
Wolność finansowa, dochód pasywny to pojęcia często kojarzone z MLM. Jednak tak naprawdę niewiele ludzi zdaje sobie sprawę czym jest i jak dokładnie działa Multi Level Marketing czy inaczej marketing sieciowy. Obalmy zatem mity, które nagromadziły się wokół marketingu sieciowego oraz zobaczmy jak to wygląda w praktyce.
Zawartość strony
Marketing wielopoziomowy (MLM definicja): to strategia stosowana przez niektóre firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, aby zachęcić obecnych członków do rekrutacji nowych członków (sprzedawców-rekruterów), którzy otrzymują procent od sprzedaży osób które zarekrutują.
Dystrybutorzy zarabiają również na bezpośredniej sprzedaży produktów klientom. Znany na świecie Amway, który sprzedaje produkty zdrowotne, kosmetyczne i domowe, jest przykładem dobrze znanej firmy zajmującej się sprzedażą bezpośrednią, która wykorzystuje marketing wielopoziomowy.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Poniżej dosyć śmieszny komiks z programu złote myśli (tu masz link).
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
W przeciwieństwie do tradycyjnej sprzedaży bezpośredniej, w której przedstawiciele handlowi są zatrudniani przez firmę, model marketingu wielopoziomowego wykorzystuje niezależnych dystrybutorów, którzy pracują w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin. Większość z tych rekrutów to sami zadowoleni klienci, którym oferowane są premie, korzystne warunki zakupu i wysokie prowizje.
Ideą marketingu wielopoziomowego jest wykorzystanie osobistych sieci dystrybutorów do ukierunkowanego marketingu polecającego, zgodnie z zasadą: „Bardziej prawdopodobne jest, że uwierzysz przyjacielowi niż agencji reklamowej”.
Niezależni dystrybutorzy są często lepszymi ambasadorami marki niż celebryci. Podobnie jak mikroinfluencerzy w marketingu online, dystrybutorzy MLM wpływają na swoich znajomych.
Termin marketing wielopoziomowy odnosi się do różnych poziomów w strukturze organizacyjnej przypominającej piramidę. Kierownik sprzedaży w firmie ma niewielki zespół pracowników, którzy rekrutują niezależnych dystrybutorów, którzy z kolei rekrutują nowych partnerów.
Kiedy dystrybutor dokonuje sprzedaży, otrzymuje prowizję. Osoba, która zwerbowała kolejnego dystrybutora, również otrzymuje częściową prowizję, a osoba stojąca nad nimi wyżej w hierarchii MLM również otrzymuje procent od sprzedaży.
Ta zasada obowiązuje aż do szczytu piramidy. Nawet dyrektor generalny powinien otrzymać część prowizji oprócz faktycznej wartości towaru. W rezultacie dystrybutorzy na wyższych szczeblach często generują większy dochód z prowizji od sprzedaży ich rekrutów niż z własnej sprzedaży.
W przeciwieństwie do hierarchii w tradycyjnej firmie, poziomy w modelu marketingu wielopoziomowego określają jedynie sposób podziału prowizji. Dystrybutorzy na wyższych poziomach nie mają uprawnień do zarządzania uczestnikami na niższych poziomach.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Wielu dystrybutorów jest bardzo zadowolonych z tej płaskiej hierarchii, ponieważ czują, że mają bardziej bezpośredni kontakt z kierownictwem wyższego szczebla.
Jednak dystrybutorzy w firmie zajmującej się marketingiem wielopoziomowym są narażeni na znacznie większe ryzyko związane z aktywnym działaniem niż sprzedawcy zajmujący się tradycyjną sprzedażą bezpośrednią, ponieważ prowizje są zwykle jedynym źródłem ich dochodów.
Większość dystrybutorów w organizacjach MLM jest wysoce zmotywowanych, mimo że często nie mają formalnego szkolenia biznesowego i przechodzą jedynie szkolenia dotyczące produktów i sprzedaży za pośrednictwem firmy.
W większości przypadków przedsiębiorstwa stosują dwa standardowe modele nagradzania dobrych wyników:
Typowy program marketingu wielopoziomowego polega na rekrutacji. Możesz zostać dystrybutorem (lub sprzedawcą, konsultantem lub współpracownikiem), czasami za pośrednictwem innego dystrybutora produktów firmy, a czasami przez ogólnie reklamowane spotkanie.
Jeśli zdecydujesz się zostać dystrybutorem w firmie zajmującej się sprzedażą bezpośrednią, zarabiasz pieniądze zarówno na sprzedaży produktów MLM, jak i poprzez rekrutację innych dystrybutorów, otrzymując część dochodu generowanego przez tych dystrybutorów.
A kiedy ci dystrybutorzy sami rekrutują dystrybutorów, zarabiasz na dochodach, które generują.
Dystrybutorzy, których rejestrujesz w ramach planu marketingu wielopoziomowego, i ci, których rejestrują osoby które sam zarekrutowałeś, są nazywani Twoja strukturą.
Dystrybutor, który pierwotnie zwerbował Ciebie i tego, kto jest nad nim w łańcuchu rekrutacyjnym, nazywani są Twoimi menagerami.
Dystrybutor, który Cię rekrutuje, powinien udzielać Ci pomocy w rozpoczęciu pracy, w tym szkolenia.
Model biznesowy piramidy działa tylko wtedy, gdy liczba uczestników znacznie rośnie.
Zamiast skupiać się na rzeczywistej sprzedaży produktów, programy te koncentrują się na rekrutacji nowych uczestników, którzy rozwijają firmę, inwestując swoje pieniądze lub pracując.
Na przykład firmy, które sprzedają popularne kryptowaluty, które „dopiero wchodzą na rynek i wkrótce będą warte krocie” zamiast sprzedawać rzeczywiste produkty, są nie tylko niewiarygodne, ale także nielegalne.
Podobnie jak firmy, które sprzedają produkty – często tylko jeden produkt – którego cena jest tak zawyżona, że nikt nie kupiłby ich bez zachęty do zarabiania prowizji od rekrutów.
W przeciwieństwie do tego, legalna firma zajmująca się marketingiem wielopoziomowym sprzedaje produkty wysokiej jakości po niższych cenach niż konkurenci z tradycyjnymi kanałami dystrybucji.
Prowizja musi być opłacalna dla dystrybutorów i może być wyższa niż tradycyjne prowizje od sprzedaży, ponieważ firma oszczędza na kosztach ogólnych pracowników, czynszu i marżach hurtowych.
Renomowane firmy zajmujące się marketingiem sieciowym można również zidentyfikować po ich reklamie, która kładzie nacisk na produkty, a nie na możliwość generowania pasywnego dochodu poprzez rekrutację dodatkowych dystrybutorów.
Czym różni się MLM od piramidy finansowej? Wokół Multi Level Marketing narosło w ostatnim czasie bardzo dużo mitów i półprawd. Zatem zanim przejdziemy do porównania MLM do piramidy finansowej zapamiętajmy:
Legalność – jak dobrze wszyscy wiemy piramidy w Polsce oraz wielu krajach na świecie są zabronione i propagowanie tego typu działalności jest niedozwolone
Sposób działania – mimo pewnych podobieństw MLM różni się od typowych piramid finansowych. Zarabianie w marketingu wielopoziomowym polega na sprzedaży usług, produktów i budowaniu sieci biznesowej. Piramida skupia się wyłącznie na budowaniu sieci i pobieraniu opłaty od każdego nowego członka.
Opłaty – wstępując do MLM nie płacisz żadnej opłaty wstępnej. W piramidach natomiast podstawą zarobku osoby na szczycie są opłaty pobierane od nowych osób.
Zarobki – w piramidach realną szansę zarobienia ma wyłącznie osoba znajdująca się na szczycie. W MLM członkowie sieci mają wpływ na swoje przychody nie tylko przez zachęcanie nowych osób do wstąpienia do sieci, ale także przez sprzedaż produktów
Często pada w internecie pada pytanie, jaki mlm polecacie? Ja nie polecam żadnego, ale tu jest lista:
Tupperware to jedna z najbardziej znanych firm MLM na świecie. Założona w USA w 1938 roku firma stała się synonimem całej swojej kategorii produktów – plastikowych pojemników do przechowywania żywności – na poziomie, z którym konkurują tylko firmy z klasycznymi kanałami dystrybucji, takimi jak taśma klejąca czy odkurzacze Hoover.
Avon to marka kosmetyków z około 6 milionami przedstawicieli i rocznymi przychodami w wysokości 5,7 miliarda dolarów. Jest to jedna z największych firm marketingu wielopoziomowego na świecie. Na początku 2020 roku firma Avon Products, Inc. została przejęta przez grupę kosmetyczną Natura & Co, w skład której wchodzi marka The Body Shop.
Herbalife to jedna z największych firm zajmujących się marketingiem wielopoziomowym suplementów diety. Założona w Kalifornii w 1980 roku, ma obecnie prawie 2,3 miliona niezależnych dystrybutorów na całym świecie.
Amway to największa na świecie firma zajmująca się marketingiem sieciowym, której przychody sięgają prawie 9 miliardów dolarów. Założona w Michigan w 1959 roku, jej około 3 miliony przedstawicieli sprzedaje artykuły zdrowotne, kosmetyczne i domowe w ponad 100 krajach.
Wiele osób na początku swojej drogi w marketingu wielopoziomowym nie ma pojęcia skąd wziąć nowe kontakty. Lista najbliższych znajomych szybko się kończy. Jeszcze kilka lat temu Facebook był bardziej tolerancyjny, jak również dało się organicznie wykręcić fajne zasięgi.
Prawdopodobnie dlatego, że większość programów mlm działa w oparciu o obietnicę „sky is the limit”, z dorzuconą niewielką ilością „łatwych pieniędzy”.
Jeśli ciężko pracujesz, jak mówi większość osób w MLM, to nie ma ograniczeń co do tego, ile pieniędzy możesz zarobić. A dzięki swojej strukturze będziesz zarabiać nic nie robiąc.
Wisienką na torcie jest to, że wejście w struktury MLM jest zwykle dosyć nisko kosztowne, więc zostanie dystrybutorem jest o wiele tańsze niż rozpoczęcie własnej działalności w wielu przypadkach lub zrobienie czegoś takiego jak zakup franczyzy.
Ponadto wiele programów marketingu wielopoziomowego jest starannie konstruowanych z atrakcyjnymi nagrodami. Przedstawiciele Avon mogą zarabiać na wyjazdach na wakacje. Amway co miesiąc oferuje premie pieniężne oparte na wynikach.
To, czy MLM jest odpowiedni dla Ciebie, zależy od takich czynników, jak to, czy masz pieniądze na inwestycje, czy masz pasję do sprzedawanych produktów oraz czy konkretny MLM, który rozważasz, jest uzasadniony na Twoim etapie w życiu na którym jesteś.
Tylko proszę nie mylić mlm z piramidą. Aby MLM był legalny, potrzebuje trzech rzeczy:
Legalne firmy MLM są takie same jak każda inna firma. Jeśli jesteś zainteresowany wejściem do tej branży, zanim zaczniesz, rozważ następujące kwestie:
Nie uważam, że MLM to zło. Jest kilka rzeczy, które w mojej opinii są naprawdę ciekawe.
Cechą charakterystyczną marketingu sieciowego jest występowanie zysków pasywnych. Fakt ten stanowi o atrakcyjności biznesu tego rodzaju i sprawia, że jest on tak dochodowy.
W związku z tym wyjaśniamy co to jest zysk pasywny i na czym polega jego tworzenie, ponieważ jest to coraz popularniejsza metoda zarabiania pieniędzy (przez Internet i nie tylko), jednak jeszcze nie wszyscy wiedzą co dokładnie kryje się pod tym terminem.
Mówiąc w telegraficznym skrócie moglibyśmy stwierdzić, że zarabiać pasywnie – oznacza tyle co zarabiać nic nie robiąc.
I tak w rzeczywistości jest. Dodać jednak należy, że najpierw trzeba zainwestować (pieniądze lub swój czas i pracę), aby zdobyć źródło dochodów pasywnych.
Istota Dochodu pasywny lub inaczej dochodu rezydualnego polega na tym, że w wyniku raz wykonanej przez nas pracy otrzymujemy wielokrotnie regularne zyski, podczas gdy już nie pracujemy.
Oczywiście jest to bardzo korzystne i opłacalne. Nie każda jednak praca przynosi nam dochód tego rodzaju. Na przykład zwykła praca na etacie przynosi nam jednorazową wypłatę.
Jeśli za miesiąc chcemy otrzymać kolejną wypłatę – musimy przepracować kolejny miesiąc. A gdy przestajemy pracować – przestajemy zarabiać. Jest to przeciwieństwo dochodu pasywnego.
Przedstawiciele branży MLM, najczęściej przekonują, że produkt jest elementem drugorzędnym. Tak naprawdę chodzi tu o werbowanie kolejnych dystrybutorów. Szukasz więc sprzedawców wśród rodziny, znajomych.
Efekt jest taki, że twoja praca polega przede wszystkim na zarządzaniu ludźmi.
Jaki sposób szkolenia zastosować, aby network marketing rozwijał się równomiernie i stabilnie? Jesteś w poważnych tarapatach myśląc, że książki i wykłady załatwią sprawę.
Cofnijmy się do starożytnych Chin.
Istnieje pewna przypowieść. Rolnik chcąc nauczyć młodego byka orać, zaprzęgał go wespół ze starym doświadczonym już bykiem.
Stary byk doskonale wiedział co robić. Jakim tempem należy iść, gdzie skręcić, na co uważać i gdzie zatrzymać się aby odpocząć. Po kilkudziesięciu dniach wspólnej orki, młody byk wiedział wszystko to co stary. Był gotowy do samodzielnej pracy.
Przełożenie na MLM:
Jeśli chcesz w sposób profesjonalny przygotować nowego partnera zastosuj tę zasadę. Żadne teoretyczne szkolenie, żadna książka nie da takich rezultatów jak wspólna praktyka. Wspólne telefonowanie do klienta, wspólnie przeprowadzone spotkanie handlowe, wspólne jedzenie i wspólne spędzanie czasu.
Modelowanie, czyli nauka przez obserwację jest całkiem skuteczne. Natomiast reguła byków, czyli nauka poprzez wspólne uczestnictwo to najskuteczniejszy sposób szkolenia.
Daje naprawdę zadziwiające i przede wszystkim trwałe rezultaty. Dzięki jej zastosowaniu umysł osoby niedoświadczonej wchłonie całą wiedzę jak gąbka wilgoć.
Dodatkowo przez wspólne obcowanie wytwarza się więź między szkolącym i szkolonym. Co w przypadku działalności opartych na relacjach ma znaczenie wręcz kluczowe.
Marketing wielopoziomowy (MLM), zwany także marketingiem sieciowym, lub sprzedażą piramidową, jest kontrowersyjną strategią marketingową dotyczącą sprzedaży produktów lub usług, w przypadku której przychody firmy MLM pochodzą z nieopłacanej (bezpośrednio przez firmę) siły roboczej sprzedającej produkty lub usługi firmy, podczas gdy zarobki uczestników pochodzą z piramidalnego lub binarnego systemu wynagrodzeń. Strategia MLM często jest mylona z nielegalnym schematem piramidy.
W marketingu wielopoziomowym plan wynagrodzeń teoretycznie umożliwia wypłatę uczestnikom tylko z dwóch potencjalnych strumieni przychodów.
Pierwszy: wypłata z prowizji od sprzedaży dokonywanych przez uczestników bezpośrednio ich własnym klientom detalicznym.
Drugi: wypłata z prowizji na podstawie zakupów hurtowych dokonanych przez innych dystrybutorów znajdujących się w hierarchii mlm poniżej uczestnika, który zrekrutował tych innych uczestników do MLM; w hierarchii organizacyjnej MLM, uczestnicy ci są określani jako dystrybutorzy niższej linii, zarektutowani, czy agenci podlegający.
W związku z tym oczekuje się, że sprzedawcy MLM będą sprzedawać produkty bezpośrednio konsumentom końcowym za pomocą poleceń dotyczących relacji i marketingu szeptanego, ale co najważniejsze, są zachęcani do rekrutowania innych, aby dołączyli do łańcucha dystrybucji firmy jako sprzedawcy, aby mogli stać się kolejnymi agentami.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Biznes MLM (Multi-level Marketing) jest to rodzaj biznesu, w którym za sprzedaż określonego produktu lub usług odpowiedzialne są osoby należące do sieci współpracowników. W zamian za swoją pracę, sprzedawcy otrzymują bezpośrednie wynagrodzenie w postaci opłat lub prowizji oraz mogą otrzymać dodatkowe premię ze wszystkich poleconych im przez system osobach. Systemy MLM są stosowane głównie wszystkich branż oferujących szeroki wybór produktów lub usług, w tym żywności, energetyki, suplementów diety i zdrowia, produktów kosmetycznych, sprzętu telekomunikacyjnego itp.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)