Zawartość strony
Na marketing restauracji składa się kilka czynników, w tym choćby skuteczna reklama prowadzona w sieci. Sposób jej prowadzenia wpływać może na rozpoznawalność danego podmiotu oraz wysokość generowanego przez niego zysku.
Należy pamiętać o tym, że jedynie silna i widoczna w sieci marka może odnieść sukces. Za pomocą internetu dana restauracja może pozyskiwać nowych i utrzymywać swoich stałych klientów.
Z tego powodu niezwykle ważny jest nie tylko sam fakt obecności podmiotu w internecie, ale również rodzaj podejmowanych działań i sposób budowania wizerunku marki.
Warto dodać, że współcześni użytkownicy internetu spędzają dużo czasu w sieci, a okres pandemii jedynie nasilił to zjawisko.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Dobrze prowadzona akcja promocyjna powinna być zawsze dopasowana do profilu działalności danego podmiotu.
W przypadku restauracji warto zwrócić uwagę na jakość strony internetowej, która powinna być czytelna i intuicyjna w obsłudze.
Nie bez znaczenia jest również jej wersja przygotowana na urządzenia mobilne. W przypadku strony konieczne musi być łatwe odnajdowanie menu, kontaktu czy możliwość dokonywania rezerwacji w sposób zdalny.
Klienci cenią sobie również możliwość dostęp do zdjęć dań oferowanych przez dany podmiot. Ciekawą opcją jest możliwość zamawiania potraw do samodzielnego dokończenia w domu.
Tego rodzaju opcja wymuszona została przez okres pandemii i zyskała sobie duże grono zagorzałych zwolenników.
Na rynku dostępnych jest wiele portali służących do zamawiana dań w sposób zdalny. W tym przypadku nie ma konieczności tworzenia własnej strony internetowej, co znacznie ogranicza konieczne do poniesienia koszty.
Poza tym, za pomocą tego rodzaju serwisów oferta danej restauracji może trafić do szerokiego grona potencjalnych klientów.
Nie można jednak zapominać o tym, że tego rodzaju uzależnienie się od innego podmiotu może być kłopotliwe oraz kosztowne.
Konieczne jest bowiem ponoszenie kosztów prowizji oraz dostosowywanie się do warunków umowy. Nie można również zapominać o dużej konkurencji.
W tym przypadku polecana jest dywersyfikacja działań obejmująca obecność na portalu, prowadzenie własnej strony internetowej czy marketing w social mediach.
Social media służą budowaniu relacji oraz wymianie doświadczeń.
Za pomocą dobrze prowadzonej akcji promocyjnej można wywoływać pozytywne emocje oraz zwiększać zainteresowanie daną restauracją.
Za pomocą Facebooka można prezentować bieżącą działalność podmiotu, zamieszczać informacje na temat nowości czy aktualnych promocji.
Reklama w tym wypadku nie powinna być nachalna, a prowadzone działania muszą angażować odbiorców. W tym celu warto wykorzystać ankiety, pytania otwarte czy konkursy.
Za pomocą Instagrama można budować wizerunek danej restauracji w oparciu o estetyczne zdjęcia dań, wnętrz oraz obsługi.
Co ciekawe, wielu potencjalnych klientów restauracji zwraca uwagę na nietuzinkowe wnętrza, które wykorzystywane mogą być jako tło to do ich własnych relacji.
Podczas kreowania danego wnętrza warto zatem zwrócić szczególną uwagę na jego estetykę, a dania można podawać w sposób nietuzinkowy, który przyciąga wzrok i zainteresowanie klientów.
Nie można również zapominać o odpowiednim opisie restauracji.
Właściwe hashtagi mogą ułatwić jej odnajdowanie choćby przez turystów.
Reklama w social mediach musi być spójna, skierowana do określonej grupy docelowej, a aktywność w sieci powinna być intensywna oraz wyróżniająca się na tle konkurencji.
Godny polecenia marketing restauracji powinien obejmować różnorodne opcje, w tym choćby możliwość bezpłatnej rezerwacji stolika za pomocą internetu.
Ważne jest również korzystanie nie tylko z kontaktu telefonicznego, ale wykorzystywanie również popularnych komunikatorów. Kolejnym elementem naturalnej reklamy są opinie dodawane przez zadowolonych klientów.
W przypadku pojawiania się opinii negatywnej warto się do niej w odpowiedni sposób ustosunkować. Odpowiedź powinna być rzeczowa, spokojna oraz powinna prowadzić do wyjaśnienia i załagodzenia ewentualnego konfliktu.
W przypadku budowania danej marki warto również zwrócić uwagę na wspieranie ważnych społecznie inicjatyw.
Tego rodzaju działania wizerunkowe są niezwykle pożądane, budzą pozytywne emocje i skojarzenia oraz przekładają się na długofalowy zysk.
Społeczna odpowiedzialność marek może być realizowana przez różnorodne działania, w tym ograniczanie ilości wyrzucanego jedzenia, przekazywanie go innym podmiotom czy zaprzestanie stosowania akcesoriów wykonanych z plastiku.
Warto również rozważyć współpracę z osobami prowadzącymi blogi czy profile o tematyce kulinarnej.
Tego rodzaju działania wpływają na budowanie pozytywnych opinii oraz zainteresowanie obserwatorów. W ramach szeroko rozumianego marketingu restauracji warto skorzystać również ze współpracy z agencjami.
Tego rodzaju marketing zlecony umożliwia wykorzystanie wiedzy i doświadczenia specjalistów oraz cechuje się bardzo wysoką skutecznością.
Przykłady reklam restauracji obejmują m.in.:
Abu dobrze reklamować restaurację proponujemy strategię składającą się z 3 głównych filarów rozwijania firmy w internecie:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing restauracji – skuteczna reklama?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |