Zawartość strony
Każdy właściciel firmy z pewnością zrobi wszystko, by podjąć takie działania marketingowe, które przyniosą maksymalne korzyści. Warto sięgać do niestandardowych narzędzi, które mogą zagwarantować naprawdę fantastyczne rezultaty. Marketing partyzancki to niekonwencjonalna strategia reklamowa, która wykorzystuje tanie taktyki marketingowe, skutecznie przyciągające uwagę potencjalnych klientów.
Marketing partyzancki (ang. guerilla marketing) to termin dla różnych rodzajów niskobudżetowych, ciekawych i oryginalnych, a także niekonwencjonalnych taktyk marketingowych o niskim ryzyku i wysokim potencjale zysku.
Ambient marketing to nieszablonowe działania promocyjne, które cechują się świeżością i oryginalnością. Wykorzystujemy tutaj najczęściej kreatywne pomysły, pełne humoru i emocji. Ambient marketing ponadto angażuje i przyciąga uwagę, co pozwala na zwiększone interakcje.
Jest to pojęcie, które do powszechnego zastosowania weszło dopiero w roku 1984. Ten rodzaj marketingu został opisany w książce i natychmiast zainteresowały się nim największe światowe marki. Wszystko dlatego, że marketing partyzancki wyróżnia się bardzo wysoką skutecznością przy jednocześnie wyjątkowo niskich kosztach. Umożliwia on komunikację z potencjalnymi klientami w sposób, który od razu zwraca ich uwagę – kreatywny, angażujący oraz odważny.
Nie będzie żadnego błędu w stwierdzeniu, że marketing partyzancki stał się nieodłączną częścią kultury popularnej. Jest to narzędzie, które obecnie bardzo często i chętnie wykorzystują nie tylko największe światowe marki, ale także aktywiści, organizacje oraz lokalne firmy. Wszystko dlatego, że marketing partyzancki ma w swoim zanadrzu coś dla każdego.
Termin marketingu partyzanckiego został zainspirowany przebiegiem wojen partyzanckich. Są to nieregularne działania wojenne, które polegają na małych rozmiarów strategiach taktycznych, zazwyczaj stosowanych przez cywilów.
Na tego typu działania składają się elementy zaskoczenia, sabotaż czy też niespodziewane akcje. Marketing partyzancki tę samą taktykę przeniósł do branży marketingowej – i sprawdza się tutaj naprawdę rewelacyjnie.
Tego typu marketing nie polega na planowaniu strategicznych, długoterminowych działań. Skupia się on raczej na przeprowadzeniu niespodziewanych, szybkich akcji, których zadaniem jest zaangażowanie odbiorców, wzbudzając w nich zaskoczenie i zainteresowanie.
Tego typu akcje marketingowe bardzo często odbywają się w nietypowych miejscach, lecz nie są prowadzone na szeroką skalę.
Warto wspomnieć, że marketing partyzancki sięga po różnego rodzaju narzędzia.
Może się wydawać, że sama definicja marketingu partyzanckiego jest dość skomplikowana, niemniej jednak jego wdrożeniem może zająć się tak naprawdę każda marka – od największych światowych firm, aż po niewielkie, lokalne przedsiębiorstwa. Aby kampania marketingowa tego rodzaju była skuteczna, należy wykazać się nie lada kreatywnością.
Trzeba zaskoczyć potencjalnych klientów, podejmując zaskakujące i niespodziewane działania. Śmiało można więc powiedzieć, że największa trudność polega na synchronizacji doskonałego pomysłu, czasu jego wprowadzenia, a także wyborze idealnej lokacji.
Aby móc przeprowadzić skuteczną kampanię marketingu partyzanckiego, należy dokładnie poznać preferencje i przyzwyczajenia grupy docelowej. Pomóc w tym mogą skrupulatne i dokładne badania rynkowe. Marketing partyzancki bardzo często skupia się na obecnych wydarzeniach w popkulturze, puszczając oczko do swoich obserwatorów. Często wykorzystuje również znane powiedzenia, gry słowne bądź też zwroty, które aktualnie są na czasie.
Wyzwaniem w marketingu partyzanckim jest to, by firma, która z niego korzysta, przez cały czas pozostała naturalna i autentyczna. Wszystko dlatego, że w obecnych czasach potencjalni klienci są bardzo wrażliwi na agresywne kampanie reklamowe.
Stąd też od razu są w stanie wyczuć jakiekolwiek sztuczne nuty. Z zewsząd docierają do nich różnego rodzaju bodźce, które mają zachęcić ich do zakupu – dlatego też marketing partyzancki musi zainteresować ich czymś nowym, z czym jeszcze nie mieli do czynienia.
Działania marketingowe podejmowane przez firmę powinny mimo wszystko pozostawiać przez cały czas w zgodzie z wyznawanymi przez nią wartościami oraz przesłaniem zaadresowanym do klientów.
Tylko dobre skoordynowanie tych elementów sprawi, że ogólny zakres działań będzie bez żadnego problemu zaakceptowany przez odbiorców. Przekaz, który firma adresuje do potencjalnych klientów, musi być naturalny, lekki i prawdziwy.
Firma, która prowadzi działania z zakresu marketingowego, może liczyć na naprawdę wymierne efekty. Sprawnie przeprowadzona akcja potrafi podbić serca konsumentów na zawsze. W dzisiejszych czasach to właśnie humor, zaskoczenie i lekka ironia to coś, co zawsze się sprawdza. Oczywiście, nie może w tym zabraknąć lekkości i świeżości.
Podsumowując, śmiało można powiedzieć, że marketing partyzancki to pojęcie, które powinien znać każdy właściciel firmy. Wszystko dlatego, że jest on stosunkowo niedrogi, a może zagwarantować spore korzyści.
Z racji tego, że nietypowe treści w dzisiejszych czasach bardzo szybko roznoszą się po całym internecie, marka, która prowadzi udaną kampanię marketingową, może liczyć na nagły wzrost rozpoznawalności, a co za tym idzie – zwiększoną sprzedaż swoich produktów.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing partyzancki – ciekawa forma promocji firmy (większy zasięg, mniejszy koszt).
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |