Lojalno艣膰 klienta: czym jest, techniki i strategie (przyk艂ady, definicja)

Lojalno艣膰 klienta: czym jest, techniki i strategie (przyk艂ady, definicja)

lojalno艣膰 klienta

Czym jest lojalno艣膰 klienta? Definicja.

Lojalno艣膰 klienta mo偶na rozumie膰 jako emocjonaln膮 wi臋藕 pomi臋dzy nim, a dan膮 mark膮. Najcz臋艣ciej przejawia si臋 to poprzez wi臋ksze zaanga偶owanie takich klient贸w we wsp贸艂prac臋 z dan膮 firm膮 i lojalno艣膰 wzgl臋dem niej.

Klienci przepadaj膮cy za produktami danej marki ch臋tniej je kupuj膮 i samodzielnie polecaj膮 innym osobom. Jest to op艂acalne dla firmy, kt贸ra mo偶e w ten spos贸b wygenerowa膰 wi臋ksze zyski i ma poniek膮d darmowy marketing. Dodatkowo marka maj膮ca siln膮 wi臋藕 ze swoimi klientami mo偶e liczy膰 na ich wsparcie i zaanga偶owanie w r贸偶ne dzia艂ania promocyjne.

Warto tutaj zaznaczy膰, i偶 lojalni klienci ufaj膮 danej marce i wierz膮 w jej uczciwo艣膰, gdy w gr臋 wchodzi jako艣膰 ich produkt贸w. Buduj膮c wi臋藕 z klientami marka mo偶e w ten spos贸b skutecznie wyprzedzi膰 konkurencj臋 na rynku. Lojalno艣膰 klienta jest dla marki gwarancj膮, 偶e konkurencje nie przejmie nam cz臋艣ci zysk贸w. Budowanie zaufanie w艣r贸d klient贸w wymaga jednak odpowiednich dzia艂a艅 i podej艣cia.

Zaufanie i lojalno艣膰 klient贸w buduje si臋 stopniowo, gdzie niestety potrzebny jest czas. Na rynku najwi臋kszym zaufaniem ciesz膮 si臋 firmy, kt贸re istniej膮 ju偶 na rynku od wielu lat. Niekt贸re przedsi臋biorstwa stworzy艂y marki, kt贸re dzia艂aj膮 na rynku ju偶 od kilkudziesi臋ciu lat. O lojalno艣膰 klient贸w mog膮 jednak powalczy膰 tak偶e mniejsze lub pocz膮tkuj膮ce firmy.

W walce o klienta mo偶e pom贸c odpowiednie strategia marketingowa, promocje i przede wszystkim wysoka jako艣膰 oferowanych produkt贸w.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Co wp艂ywa na lojalno艣膰 klient贸w?

Lojalno艣膰 klienta mo偶na zdoby膰 poprzez zaoferowanie mu odpowiedniego produktu. Pocz膮tkuj膮ce firmy musz膮 pami臋ta膰, 偶e klienci patrz膮 nie tylko na cen臋, ale przede wszystkim na jako艣膰 danego produktu. Klient dokonuj膮c transakcji pragnie mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e jego decyzja by艂a s艂uszna, a produkt oka偶e si臋 strza艂em w dziesi膮tk臋.

Niestety obecnie wiele firm oferuje produkty, kt贸re cz臋sto po zakupie ujawniaj膮 r贸偶nego rodzaju defekty. Oferuj膮c porz膮dne produkty mamy gwarancj臋, i偶 klient z pewno艣ci膮 poleci nasz膮 firm臋 i napisze nam pozytywny komentarz. Ka偶da pozytywna opinia zach臋ca inne osoby do tego, aby kupi膰 dany produkt od konkretnej marki.

W przysz艂o艣ci klienci b臋d膮 mieli tak偶e wi臋ksza sk艂onno艣膰 do tego, aby kupi膰 inne produkty od tej samej marki. Ludzie dokonuj膮c zakupu nie chc膮 ryzykowa膰 i zdecydowanie wol膮 wybiera膰 produkty od tych przedsi臋biorstw, kt贸re s膮 ju偶 sprawdzone i maj膮 wyrobion膮 reputacj臋 na rynku. Innym sposobem na zdobycie lojalno艣ci w艣r贸d klient贸w jest zaoferowanie im atrakcyjnych zni偶ek lub podarowanie jakiego艣 dodatku.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Ludzie z pewno艣ci膮 doceni膮 fakt, gdy oferujemy im skromny rabat na zakupy wybranych produkt贸w. Do zakup贸w mo偶na dorzuci膰 drobny upominek, kt贸ry b臋dzie im w przysz艂o艣ci przypomina艂 o naszej marce. Niekt贸re gad偶ety s膮 naprawd臋 tanie, a mog臋 spowodowa膰 u艣miech u naszych klient贸w. Przyk艂adem takiego skromnego upominku mo偶e by膰 notatnik, kalendarz, d艂ugopis, torba na zakupy, brelok, zapalniczka, kubek lub parasolka.

Dodatkowo na gad偶etach mo偶na nadrukowa膰 logo firmy, co b臋dzie utrwala艂o wizerunek naszej firmy w g艂owie konsument贸w. Drobne upominki to tylko przyk艂ad tego, jak w prosty spos贸b mo偶emy zdoby膰 sympati臋 swoich klient贸w i zach臋ci膰 ich do powrotu. Ka偶da firma powinna do艂o偶y膰 wszelkich stara艅 do tego, aby klient polubi艂 j膮 i doceni艂 jej produkty. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 w kwestii pozyskania lojalnych klient贸w nieocenione mo偶e si臋 okaza膰 odpowiednie podej艣cie do nich na etapie obs艂ugi.

Dla klient贸w nie zawsze najwa偶niejsza b臋dzie niska cena, a cz臋sto b臋d膮 zwracali uwag臋 na spos贸b podej艣cia do nich przez dan膮 firm臋. Obs艂uga klienta jest niebywale wa偶na i mo偶e zadecydowa膰 o tym, czy dany klient powr贸ci w przysz艂o艣ci lub poleci konkretn膮 mark臋. Z tego powodu nale偶y zawsze szanowa膰 swoich klient贸w, dba膰 o ich potrzeby i zachowa膰 wysoki standard ich obs艂ugi. Profesjonalne podej艣cie do klienta z pewno艣ci膮 przekona go do tego, aby ponownie skorzysta膰 z us艂ug danej firmy. Klienci pragn膮 mie膰 przekonanie, 偶e dana firma jest ekspertem w bran偶y i szanuje ich czas.

Jak budowa膰 lojalno艣膰 klient贸w?

Budowanie lojalno艣ci w艣r贸d swoich klient贸w wymaga zaanga偶owania i odpowiedniego podej艣cia do prowadzenia firmy. W pierwszej kolejno艣ci ka偶da firma powinna zadba膰 o to, aby zawsze dba膰 o wygod臋 swoich klient贸w. Klienci potrzebuj膮 czu膰 si臋 wa偶ni i chc膮 mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e kto艣 zadba o ich kompleksow膮 obs艂ug臋.

Ka偶da firma powinna do艂o偶y膰 wszelkich stara艅 do tego, 偶eby klient m贸g艂 si臋 odpr臋偶y膰 i opowiedzie膰 o swoich oczekiwaniach. W tej kwestii kluczowa jest odpowiednie obs艂uga, gdzie pracownik danej firmy wys艂ucha klienta i spr贸buje zaoferowa膰 mu najlepszy produkt. Istotn膮 kwesti膮 jest r贸wnie偶 zadbanie o lokal, gdzie klient przyjdzie i b臋dzie oczekiwa艂 na obs艂u偶enie. Ka偶dy sklep, biuro obs艂ugi lub instytucja powinny zadba膰 o porz膮dek, kt贸ry jest w dzisiejszych czasach powszechnym standardem. Porz膮dek sprawia, 偶e klient czuje si臋 lepiej i ma 艣wiadomo艣膰, 偶e dana firma pilnuje nawet najdrobniejszych detali.

Kolejn膮 kwesti膮 jest budowanie z klientem relacji, kt贸ra b臋dzie charakteryzowa艂a si臋 indywidualnym podej艣ciem do niego. W ten spos贸b klient mo偶e poczu膰 si臋 wyj膮tkowo i b臋dzie mia艂 wi臋ksze zaufanie do danej firmy. Przyk艂adem s膮 najr贸偶niejsze instytucje bankowe, gdzie do klienta zawsze podchodzi si臋 w spos贸b indywidualny i z pe艂nym szacunkiem. Pracownicy 艣ci艣le przestrzegaj膮 okre艣lonego ubioru, kt贸ry przedstawia ich jako ekspert贸w w danej bran偶y.

Pracownicy bankowi zawsze staraj膮 si臋 rozpatrywa膰 sprawy swoich klient贸w w indywidualny spos贸b. W obs艂udze klienta niedopuszczalne s膮 b艂臋dy, gdy偶 zawsze powoduje to niech臋膰 u niego do danej firmy. Wszelkie niedoci膮gni臋cia lub b艂臋dy powinny zosta膰 natychmiast naprawione. Je艣li dojdzie do sytuacji, 偶e w trakcie obs艂ugi klienta firma pope艂ni b艂膮d, to nale偶y za niego przeprosi膰 i zaproponowa膰 klientowi jakie艣 skromne zado艣膰uczynienie. Niekiedy nawet drobne zado艣膰uczynienie mo偶e skutecznie za艂agodzi膰 konflikt i ca艂kowicie zmieni膰 podej艣cie klienta do danej firmy. Dobra klienta jest w tym wypadku najwa偶niejsze, aby nie zniech臋ci膰 go w przysz艂o艣ci do korzystania z us艂ug naszego przedsi臋biorstwa. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 niezadowolony klient z pewno艣ci膮 zamie艣ci negatywny komentarz, co odbije si臋 niekorzystnie dla firmy i jej wizerunku.

Obecnie ludzie bardzo cz臋sto posi艂kuj膮 si臋 komentarzami, kt贸re sprawdzaj膮 wcze艣niej w Internecie. Du偶a ilo艣膰 negatywnych komentarzy skutecznie zniech臋ci inne osoby do tego, aby korzysta膰 z jej us艂ug. Ostatni膮 kwesti膮 jest tutaj uczciwo艣膰 i dotrzymywanie danego s艂owa. Klienci potrafi膮 by膰 nadzwyczaj pami臋tliwi i zawsze b臋d膮 rozlicza膰 nasz膮 firm臋 z zobowi膮za艅. Oferuj膮c ludziom konkretny standard us艂ugi lub jako艣膰 produktu, nigdy nie mo偶emy unika膰 odpowiedzialno艣ci. Dotrzymanie s艂owa jest tutaj absolutnym priorytetem, aby zyska膰 szacunek klienta i jego lojalno艣膰. Istotne s膮 te偶 terminy, kt贸re ustalimy z klientem odno艣nie realizacji danej us艂ugi. Zdecydowanie powinno zale偶e膰 nam na tym, aby dan膮 us艂ug臋 wykona膰 przed czasem, ni偶 sp贸藕ni膰 si臋 z jej realizacj膮.

Jak zdoby膰 lojalno艣膰 wsp贸艂czesnego klienta?

Walcz膮c o lojalno艣膰 wsp贸艂czesnego klienta w pierwszej kolejno艣ci nale偶y skupi膰 si臋 na odpowiednim podej艣ciu do niego. Obs艂uguj膮c klienta warto zachowa膰 optymizm i u艣miech na twarzy. Z odpowiednim podej艣ciem z pewno艣ci膮 zyskamy sympati臋 danej osoby i zdob臋dziemy jej zaufanie.

U艣miech na twarzy pomo偶e rozwi膮za膰 ewentualne problemy i buduje wi臋藕, kt贸ra w przysz艂o艣ci u艂atwi wsp贸艂prac臋. W relacjach z klientami nigdy nie nale偶y by膰 uci膮偶liwym i nachalnym.

Obs艂uguj膮c klienta powinni艣my pe艂ni膰 rol臋 doradcy, kt贸ry idealnie ukierunkuje klienta i pomo偶e mu wybra膰 odpowiednie produkt lub us艂ug臋. Kolejnym czynnikiem, kt贸ry mo偶e pom贸c w walce o lojalno艣膰 wsp贸艂czesnego klienta s膮 r贸偶nego rodzaju rabaty, kupony lub bony podarunkowe. Niekiedy drobne upominki w formie kuponu mog膮 zach臋ci膰 dan膮 osob臋 do skorzystania z us艂ug danej firmy. Niekt贸re firmy celowo oferuj膮 skromn膮 kwot臋 na zakupy, aby zach臋ci膰 ludzi do dokonania zakup贸w w ich sklepie.

Jest to wyj膮tkowo skuteczne w przypadku sklep贸w internetowych, gdzie ludzie ch臋tnie realizuj膮 r贸偶nego rodzaju kupony, kt贸re wcze艣niej otrzymuj膮 od danej marki. Normalnie niekt贸re osoby nie zdecydowa艂yby si臋 na dokonanie zakupu w danym sklepie, ale kupon mo偶e ca艂kowicie zmieni膰 ich podej艣cie. Dodatkowo wspomniane osoby cz臋sto powracaj膮 do danego miejsca, aby ponownie dokona膰 tam zakupu. Jest to spowodowane tym, i偶 ludzie cz臋艣ciej wybieraj膮 te sklepy, kt贸re ju偶 sprawdzili i maj膮 pewno艣膰, 偶e nie zostan膮 tam oszukani.

Walcz膮c o lojalno艣膰 klient贸w nale偶y r贸wnie偶 wspomnie膰 o popularnym w ostatnim czasie content marketingu. Wspomniany content marketing jest rodzajem marketingu, gdzie walczy si臋 o uwag臋 klienta poprzez oferowanie mu interesuj膮cych tre艣ci. Interesuj膮cy content zach臋ca internaut贸w do odwiedzin danej strony internetowej i zapoznania si臋 z ni膮. Content marketing jest obecnie jednym z podstawowych element贸w ka偶dej kampanii promocyjnej. Interesuj膮ce tre艣ci efektywnie zach臋caj膮 ludzi do odwiedzin e-sklepu, dokonania decyzji o zakupie i ponownego skorzystania z oferty.

Badania pokazuj膮, i偶 content marketing ma znacz膮cy wp艂yw na tworzenie lojalno艣ci klient贸w wzgl臋dem konkretnej marki. Firmy udost臋pniaj膮 interesuj膮ce tre艣ci daj膮 co艣 internautom, ale jednocze艣nie same na tym zyskuj膮. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 aktualnie wi臋kszo艣膰 sklep贸w internetowych posiada jednocze艣nie blogi, gdzie udost臋pnia interesuj膮ce tre艣ci. Ciekawe artyku艂y stanowi膮 warto艣膰 dla czytelnik贸w i jednocze艣nie mog膮 poleca膰 konkretne produkty w sklepie. Na blogu po艂膮czonym ze sklepem internetowym mo偶na udost臋pnia膰 interesuj膮ce poradniki, artyku艂y lub rankingi z najr贸偶niejszymi produktami.

Blog dzia艂a r贸wnie偶 pozytywnie na optymalizacj臋 danego e-sklepu, kt贸ry mo偶e lepiej si臋 pozycjonowa膰 w rankingu Google. Walka o klienta jest trudnym procesem, ale w d艂u偶szej perspektywie czasu z pewno艣ci膮 si臋 op艂aci. Przedsi臋biorstwom zdecydowanie 艂atwiej jest utrzyma膰 sta艂ych klient贸w, ni偶 pozyska膰 nowych. Nale偶y tutaj zaznaczy膰, i偶 utrzymanie starych klient贸w jest mniej kosztowne, ni偶 walka o nowych. W ten spos贸b utrzymanie lojalnych klient贸w staje si臋 op艂acalne i jest du偶膮 oszcz臋dno艣ci膮 dla firmy.

Co wp艂ywa na lojalno艣膰 klient贸w?

Oto co wp艂ywa na lojalno艣膰 klient贸w:

  • Jako艣膰 obs艂ugi klienta: Klienci cz臋sto szukaj膮 dobrego do艣wiadczenia, kt贸rego do艣wiadczyli, gdy po raz pierwszy robili zakupy w danej firmie. Dostarczenie im wysokiej jako艣ci obs艂ugi klienta, kt贸ra jest mi艂a, szybka i profesjonalna, mo偶e zapewni膰 lojalno艣膰 klient贸w.
  • Reputacja: Firma, kt贸ra ma z艂膮 reputacj臋, gdzie jej klienci stwierdzaj膮, 偶e jej produkty s膮 niskiej jako艣ci lub us艂ugi s膮 opiesza艂e, mo偶e mie膰 problem z budowaniem lojalno艣ci swoich klient贸w. Natomiast dobre marki z dobr膮 reputacj膮 mog膮 mie膰 du偶膮 si艂臋 rynkow膮 i szybko zdobywa膰 lojalnych klient贸w.
  • Programy lojalno艣ciowe: Programy lojalno艣ciowe sprawiaj膮, 偶e klienci s膮 w stanie czerpa膰 korzy艣ci ze wsp贸艂pracy z firm膮. Cz臋sto obejmuj膮 one rabat na produkty lub us艂ugi firmy, kt贸ra z kolei zapewnia firmie korzy艣ci w postaci d艂ugoterminowego zwi膮zku z klientem.
  • Uczciwo艣膰 i przejrzysto艣膰: Klienci zazwyczaj powinni zobaczy膰, co oferuje firma, nim zdecyduj膮 si臋 j膮 wesprze膰. Uczciwa prezentacja produkt贸w i us艂ug, a tak偶e jasne okre艣lenie cen i innych warunk贸w wsp贸艂pracy, mo偶e pom贸c w budowaniu lojalno艣ci klient贸w.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Kiedy klient jest lojalny?

Lojalno艣膰 klienta mo偶e by膰 okre艣lona poprzez jego decyzje dotycz膮ce dokonywanych zakup贸w lub obs艂ugiwanych us艂ug. Klient jest lojalny wtedy, gdy wybiera producenta lub firm臋, kt贸re s艂u偶膮 mu dobrej jako艣ci produkty lub us艂ugi za sta艂e ceny, ch臋tnie powraca do przedsi臋biorstwa, poleca go innym klientom lub poluje na promocje. Lojalno艣膰 klienta mo偶e by膰 skutecznie budowana poprzez uprzejm膮 i profesjonaln膮 obs艂ug臋, nagrody i lojalno艣ciowe programy lojalno艣ciowe.

Jak budowa膰 lojalno艣膰 klient贸w?

1. Zbuduj zaufanie – daj swoim klientom poczucie bezpiecze艅stwa, pokazuj膮c, 偶e zale偶y ci na ich zadowoleniu. Po艣wi臋膰 czas, aby rozmawia膰 z nimi, dowiedzie膰 si臋, jakie s膮 ich potrzeby i je usatysfakcjonowa膰.
2. Ustan贸w w przyst臋pnych warunkach program lojalno艣ciowy – daj swoim klientom dos艂own膮 odp艂at臋 za ich lojalno艣膰, oferuj膮c im rabaty, nagrody lub prezenty za ich zakupy lub zarejestrowanie si臋 w twojej us艂udze.
3. Zadbaj o dobre relacje – okazuj szacunek i wyci膮gaj r臋k臋 w uczciwej i szlachetnej wsp贸艂pracy. Po艣wi臋膰 czas, aby uczestniczy膰 w spotkaniach i wyst膮pieniach, aby da膰 klientom przekonanie, 偶e zale偶y Ci na ich zadowoleniu.
4. Zr贸b co艣 wyj膮tkowego – wychod藕 poza swoje granice, aby Twoi klienci czuli, 偶e nie jeste艣 tylko firm膮, ale autentyczn膮 osob膮, kt贸rej zale偶y na ich zadowoleniu.
5. Wykorzystaj nowe technologie – u偶ywaj stron internetowych, narz臋dzi do e-mailingu, a tak偶e platform medi贸w spo艂eczno艣ciowych, aby stworzy膰 silny kontakt z klientem i obecno艣膰 online. Mo偶esz wykorzysta膰 te technologie, aby tworzy膰 personalizowane oferty i promocje dla swoich lojalnych klient贸w.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 0 / 5. Liczba g艂os贸w: 0

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Lojalno艣膰 klienta: czym jest, techniki i strategie (przyk艂ady, definicja)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej