Kampania display Google + inne sieci (reklama displayowa w internecie), przykłady

Marketing Funnel
Lejek zakupowy – czym się charakteryzuje?
3 kwietnia, 2022
evergreen content zawsze aktualny
Evergreen content – co to jest? Treść która generuje na stronie ciągły ruch (ale jak to zrobić?)
3 kwietnia, 2022
Kampania display
Kampania display

Kampania display Google + inne sieci (reklama displayowa w internecie), przykłady

Na czym polega kampania display?

Cóż…

Osoby, które chcą promować swój sklep internetowy, mogą obecnie swobodnie wybierać z szerokiego wachlarza dostępnych środków marketingowych.

Chcąc, by działania promocyjne odniosły zamierzony skutek, nie warto skupiać się na jednym sposobie reklamy, zwracając uwagę na to, że każdy z nich charakteryzuje się różnymi zasięgami, targetami oraz specyfikacją. Z pewnością warto wiedzieć, na czym polega kampania display i kiedy można z niej skorzystać.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Czym jest display?

Display jest reklamą graficzną, w której nośnikami są różnego rodzaju banery reklamowe, pojawiające się na stronach www. Mogą one występować w różnych rozmiarach i wyświetlać się w innych miejscach strony.

Śmiało można powiedzieć, że kampania display jest jednym z najstarszych sposobów reklamy w Internecie. Wciąż cieszy się ona ogromną popularnością, a to ze względu na to, że charakteryzuje się wysoką skutecznością.

Dlaczego warto zdecydować się na reklamę display?

Kampania display odgrywa bardzo ważną rolę, jeśli chodzi o budowanie wizerunku firmy. Różnego rodzaju banery oraz obrazki są bardzo skuteczne w promowaniu dowolnego rodzaju produktu. Na ten typ reklamy może zdecydować się każda marka, której zależy na jednolitej linii wizerunkowej.

Kampania display wykazuje także bardzo dużą skuteczność, jeśli chodzi o podnoszenie sprzedaży. Jej ogromną zaletą jest fakt, że może dotrzeć naraz do dużego grona odbiorców, a przy okazji – jeśli jest zoptymalizowana typowo pod sprzedaż – może śledzić transakcje dokonywane przez użytkowników.

W ten sposób łatwo można określić, ilu z nich decyduje się na dokonanie zakupu po kliknięciu w baner reklamowy.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

W jaki sposób rozliczana jest kampania display?

Różnego rodzaju brandy bardzo chętnie korzystają z kampanii display choćby z tego względu, że oferuje ona bardzo komfortowe modele rozliczeń.

Pierwszym z nich jest model CPC. Nazywany jest on także modelem efektywnościowym. Wszystko dlatego, że marka płaci tutaj wyłącznie za przekierowania na jej stronę.

Kampanie, które prowadzone są w tym modelu, zazwyczaj wykazują się bardzo wysoką skutecznością. Efektywność kampanii bardzo często zwiększana jest poprzez umieszczanie wielu banerów reklamowych występujących na jednej stronie. Mają one różne rozmiary.

Kolejnym modelem rozliczeń kampanii display jest Flat Fee. Polega on na tym, że marka płaci wyłącznie za emisję reklamy, opierając się o ustaloną wcześniej stawkę dzienną.

Jest to bardzo prosty i wygodny model rozliczenia kampanii. Zazwyczaj w tym modelu rozliczane są działania marketingowe ukierunkowane na budowanie wizerunku firmy.

Ostatnim z modeli rozliczania jest CPM. Jest to bardzo zaawansowany model, który skutecznie łączy w sobie możliwości modelu CPC oraz budowanie wizerunku w oparciu o Flat fee. Rozliczenie następuje tutaj za każde 1000 odsłon baneru.

Jak powinny wyglądać banery w kampanii display?

Bardzo ważne jest, by banery w kampanii display były odpowiednio zaprojektowane. Muszą być one nie tylko estetyczne, ale także czytelne i wyraźne.

Zazwyczaj umieszcza się na nich zdjęcia produktów, hasło reklamowe, a także logotypy marki. Bardzo ważne jest również umieszczenie przycisku call-to-action, który ma za zadanie zmotywować użytkownika internetu do podjęcia określonego działania – na przykład sprawdzenia oferty marki bądź też wejścia na jej stronę internetową.

Warto także skupić się na tym, by banery nie były zbyt inwazyjne.

Użytkownik, który poczuje się atakowany, może zareagować w najmniej pożądany sposób – czyli zignorować reklamę. Trzeba wziąć pod uwagę, że nie ma uniwersalnej reklamy, która będzie dobrze działała dla każdego typu produktu.

Jakie są koszty reklamy display?

Osoby, które zastanawiają się, ile może kosztować kampania display, powinny wiedzieć, że jej koszt uzależniony jest od tego, na jaki model rozliczeń zdecyduje się firma.

Dlatego też ciężko jednoznacznie określić, ile może kosztować kampania tego typu – śmiało można jednak przyjąć, że im bardziej ma być skuteczna, na tym większe koszty trzeba się nastawić.

GDN
GDN Google Display Network, Sieć reklamowa reklama displayowa

Jak przeprowadzić skuteczną kampanię display?

Aby przeprowadzić skuteczną kampanię display, trzeba pamiętać o podstawowych regułach. Prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach przeciętny użytkownik internetu jest atakowany reklamami na każdym kroku.

Dlatego też ogromna część z nich zwyczajnie ignoruje komunikaty reklamowe. Dlatego tworząc je, trzeba zadbać o to, by zapadały one w pamięć przeciętnego użytkownika.

Reklama jest skuteczna, kiedy jest czytelna – dlatego też logotypy i zdjęcia muszą być wyraźne, by internauta nie miał problemów z określeniem, co ma przed oczami.

Jeśli w reklamie typu display ma pojawić się zdjęcie, to absolutnie nie powinno ono pochodzić z darmowych stron z fotografiami. Może okazać się, że krąży ono w kilkunastu innych miejscach w sieci i nie ma w nim nic wyjątkowego.

Komunikat reklamowy jest mocno ograniczony przez wyszukiwarkę Google, jeśli chodzi o liczbę dopuszczalnych znaków. Dlatego też trzeba się postarać, by był on krótki, ale nasycony treścią.

Co to elastyczne reklamy displayowe?

Elastyczne reklamy displayowe pozwalają przesyłać zasoby (obrazy, nagłówki, logo, filmy i teksty reklamy), a następnie Google będzie automatycznie generować z nich reklamy przeznaczone do wyświetlania w aplikacjach, YouTube, witrynach i Gmailu.

Jaka jest zaleta reklamy w wyszukiwarce w porównaniu do reklamy displayowej?

Reklama w wyszukiwarce wydaje się lepiej konwertować ponieważ ludzie sami wpisują dane frazy, czyli to czego szukają. Są więc w stanie zakupowy, natomiast banery i displaye najczęściej służą do remarketingu.

Kampania w sieci reklamowej podsumowanie

Co sądzisz o wpisie pt. Kampania display Google + inne sieci (reklama displayowa w internecie), przykłady? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)