Jak zwiększyć zaufanie klientów do marki, firmy czy produktu?

Web Push, notyfikacje lepsze niż email?
9 maja, 2022
Pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym
Projekt sklepu internetowego, aby mieć wysokie konwersje (struktura i design)
10 maja, 2022
Testy AB
Jak zwiększyć zaufanie

Jak zwiększyć zaufanie klientów do marki, firmy czy produktu?

Dlaczego właśnie zaufanie? Bo widzisz… stworzenie dobrego produktu i napisanie ciekawego tekstu sprzedażowego nie wystarczą, aby przekształcić odwiedzających w płacących klientów. Twoim pierwszym zadaniem jest zbudowanie zaufania ponieważ ludzie z reguły nie ufają reklamom.

A jeśli Ci nie ufają, to nie kupią od Ciebie. Bez znaczenia co oferujesz, nawet jeśli Twoja oferta jest naprawdę dobra.

Przypomnij sobie ulicznych sprzedawców perfum sprzed 20 lat. Powiedzmy, że idziesz ulicą i podchodzi do ciebie facet, którego nigdy nie spotkałeś. Mówi „Mam świetne perfumy za 100 zł” i daje Ci je do powąchania. Zawsze mówiłem „dziękuję”.

I tak było z resztą ludzi, których widziałem.

Ktoś nagle się przed Tobą pojawia (tak jak pojawia się teraz reklama w internecie) i od razu pyta o sprzedaż.

Nie znasz tej osoby/firmy i jej nie ufasz. Masz podejrzenia.

Ale gdybyś częściej widywał takiego sprzedawcę, albo jeszcze znał go personalnie to z większym prawdopodobieństwem byś kupił.

Więc oto 10 wskazówek, jak budować zaufanie klientów do firmy, sprzedawanego produktu (i do siebie):

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Symbole

Używaj znaków zaufania. Połączenia szyfrowane, SSL, HTTPS, ikony zaufania, ikony płatności, McAfee. Zrób testy A/B/X aby zobaczyć które w największym stopniu wpływają na konwersje.

Content marketing

Twórz content marketing. Vloguj, postuj, bloguj tak, jakby od tego zależało twoje życie. Wysyłaj regularne biuletyny emailowe do swojej listy.

Najważniejsze: udowodnij, że jesteś dobrym znawcą tematu i wiesz o czym mówisz. Nic tak nie buduje zaufania jak budowanie relacji. Najlepszym sposobem na zrobienie tego online jest marketing treści i ciągłe dodawanie wartości.

Dodatkowo ciągłe aktualizowanie swoich profili w social mediach i witryny pokazuje, że cały czas jesteś na bieżąco. Zaufanie drastycznie spada jeśli nic nie publikujesz.

Testymoniale i referencje

Ludzie sceptycznie podchodzą do tego, co mówisz o sobie lub o swoim produkcie. Ludzie w większości wierzą w opinie ludzi takich jak oni sami (ludzie o tym samym hobby, stylu życia, podobnych problemach, demografii).

Innym rodzajem dobrego rodzaju referencji są referencje ekspertów, ale ekspertem musi być ktoś, kogo ludzie znają (może to być nawet influencer czy celebryta, lub przynajmniej instytucja, którą ludzie znają).

Najlepszym rodzajem referencji są referencje wideo. Trudno je podrobić. I pamiętaj, że pełne imię i nazwisko ze zdjęciem i kilkoma szczegółami o kliencie też działa świetnie.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Social proof (dowód społeczny)

Nikt nie chce być jedynym kupującym twój produkt. Kiedy ludzie nie wiedzą, co robić, robią to, co robią inni. Powiedzmy, że chcesz kupić nowy telewizor. Zawęziłeś wybór do 2. Jeden ma 1000 dobrych recenzji, drugi ma tylko 5.

Statystycznie kupisz ten z większą liczbą recenzji.Im więcej referencji, tym lepiej. Możesz wyróżnić kilka bardziej widocznych, ale za pomocę email zapytać obecnych klientów o dodanie opinii.

Podaj liczbę swoich klientów, subskrybentów youtube’a albo podcastu, liczbę czytelników bloga, subskrybentów newslettera lub jakąkolwiek inną imponującą liczbę.

Przejrzystość

Bądź przejrzysty. Strony niegodne zaufania są anonimowe. Bez adresu, nip’u firmy, e-maila, numeru telefonu, kont w mediach społecznościowych. Bez nazwisk, bez zdjęć. Sprawia to, że ​​myślisz – czy sa prawdziwi? A może coś ukrywają? Dlaczego nie chcą być znalezieni? Nie chcą, żeby ludzie ich rozpoznali?

Jeśli jesteś szczery, bądź „realny” i przejrzysty. Opublikuj swoje imię i nazwisko oraz imiona członków zespołu wraz ze swoimi zdjęciami. Szczegóły kontaktu. Ludzie chcą wiedzieć, że mają do czynienia z prawdziwymi ludźmi.

Materiały graficzne z Twojej firmy

Unikaj tandetnych zdjęć stockowych. Żadnych „biznesmenów” w garniturach podających sobie ręce, czy kobiet które się na siebie patrzą w marynarkach i uśmiechają.

Celem zdjęć jest przedstawienie ludzi takich jak Twoi kupujący. Nikt nie wygląda ani nie zachowuje się jak ludzie na zdjęciach stockowych.

Buduj reputację

Postaraj się zaistnieć na jak największej liczbie witryn innych firm i zamieszczaj linki do tych recenzji, historii i artykułów.

Możesz w ostateczności publikować artykuły gościnne nie tylko pod względem SEO ale budowania reputacji.

UX UI design

Projekt Twojej strony to kolejna ważna część.

Ludzie oceniają książkę po okładce. Jeśli Twój projekt jest amatorski, tandetny lub został zbudowany z darmowego szablonu który ma pół internetu to wiele tracisz.

To nie jarmark

Bez całej palety kolorów, migających banerów ani wyskakujących okienek, czy powiadomień push. Jeśli Twoja strona wygląda jak choinka, musisz to zmienić.

Upewnij się, że tekst jest wolny od przysłowiowego lania wody, banery nie mrugają i po prostu pamiętaj, że ludzie nienawidzą wszelkiego rodzaju wyskakujących okienek. Nie używaj ich, chyba że chcesz drażnić ludzi.

Osobiście polecam pop upy jedynie jako exit intent, ale to już zależy od Ciebie.

Demonstracja (prezentacja)

Zademonstruj wyniki. Masz piękne ubrania w swoim ecommerce? Nie pokazuj ich na wieszakach. Masz sklep z gadżetami? Pokaż jak działają, pokaż jak działa ten spieniacz do mleka. Wystarczy krótkie wideo demonstracyjne, może jak osoba pije „nudną” kawę w biurze, albo jak bierze ten Twój spieniacz i robi pyszny napój. Pokaż jak się kręci, jak „bzyczy” niech to będzie ciekawe.

Masz produkt, który pomaga schudnąć? Pokaż zdjęcia i filmy przed i po.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Zrób te 10 rzeczy lepiej, a więcej osób Ci zaufa.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak zwiększyć zaufanie klientów do marki, firmy czy produktu?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)