Jak zwi臋kszy膰 zaufanie klient贸w do marki, firmy czy produktu?

Web Push, notyfikacje lepsze ni偶 email?-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
9 maja, 2022
Pozycjonowanie produkt贸w w sklepie internetowym
Projekt sklepu internetowego, aby mie膰 wysokie konwersje (struktura i design)
10 maja, 2022
Testy AB
Jak zwi臋kszy膰 zaufanie

Jak zwi臋kszy膰 zaufanie klient贸w do marki, firmy czy produktu?

Dlaczego w艂a艣nie zaufanie? Bo widzisz… stworzenie dobrego produktu i napisanie ciekawego tekstu sprzeda偶owego nie wystarcz膮, aby przekszta艂ci膰 odwiedzaj膮cych w p艂ac膮cych klient贸w. Twoim pierwszym zadaniem jest zbudowanie zaufania poniewa偶 ludzie z regu艂y nie ufaj膮 reklamom.

A je艣li Ci nie ufaj膮, to nie kupi膮 od Ciebie. Bez znaczenia co oferujesz, nawet je艣li Twoja oferta jest naprawd臋 dobra.

Przypomnij sobie ulicznych sprzedawc贸w perfum sprzed 20 lat. Powiedzmy, 偶e idziesz ulic膮 i podchodzi do ciebie facet, kt贸rego nigdy nie spotka艂e艣. M贸wi 鈥濵am 艣wietne perfumy za 100 z艂” i daje Ci je do pow膮chania. Zawsze m贸wi艂em „dzi臋kuj臋”.

I tak by艂o z reszt膮 ludzi, kt贸rych widzia艂em.

Kto艣 nagle si臋 przed Tob膮 pojawia (tak jak pojawia si臋 teraz reklama w internecie) i od razu pyta o sprzeda偶.

Nie znasz tej osoby/firmy i jej nie ufasz. Masz podejrzenia.

Ale gdyby艣 cz臋艣ciej widywa艂 takiego sprzedawc臋, albo jeszcze zna艂 go personalnie to z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem by艣 kupi艂.

Wi臋c oto 10 wskaz贸wek, jak budowa膰 zaufanie klient贸w do firmy, sprzedawanego produktu (i do siebie):

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Symbole

U偶ywaj znak贸w zaufania. Po艂膮czenia szyfrowane, SSL, HTTPS, ikony zaufania, ikony p艂atno艣ci, McAfee. Zr贸b testy A/B/X aby zobaczy膰 kt贸re w najwi臋kszym stopniu wp艂ywaj膮 na konwersje.

Content marketing

Tw贸rz content marketing. Vloguj, postuj, bloguj tak, jakby od tego zale偶a艂o twoje 偶ycie. Wysy艂aj regularne biuletyny emailowe do swojej listy.

Najwa偶niejsze: udowodnij, 偶e jeste艣 dobrym znawc膮 tematu i wiesz o czym m贸wisz. Nic tak nie buduje zaufania jak budowanie relacji. Najlepszym sposobem na zrobienie tego online jest marketing tre艣ci i ci膮g艂e dodawanie warto艣ci.

Dodatkowo ci膮g艂e aktualizowanie swoich profili w social mediach i witryny pokazuje, 偶e ca艂y czas jeste艣 na bie偶膮co. Zaufanie drastycznie spada je艣li nic nie publikujesz.

Testymoniale i referencje

Ludzie sceptycznie podchodz膮 do tego, co m贸wisz o sobie lub o swoim produkcie. Ludzie w wi臋kszo艣ci wierz膮 w opinie ludzi takich jak oni sami (ludzie o tym samym hobby, stylu 偶ycia, podobnych problemach, demografii).

Innym rodzajem dobrego rodzaju referencji s膮 referencje ekspert贸w, ale ekspertem musi by膰 kto艣, kogo ludzie znaj膮 (mo偶e to by膰 nawet influencer czy celebryta, lub przynajmniej instytucja, kt贸r膮 ludzie znaj膮).

Najlepszym rodzajem referencji s膮 referencje wideo. Trudno je podrobi膰. I pami臋taj, 偶e pe艂ne imi臋 i nazwisko ze zdj臋ciem i kilkoma szczeg贸艂ami o kliencie te偶 dzia艂a 艣wietnie.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Social proof (dow贸d spo艂eczny)

Nikt nie chce by膰 jedynym kupuj膮cym tw贸j produkt. Kiedy ludzie nie wiedz膮, co robi膰, robi膮 to, co robi膮 inni. Powiedzmy, 偶e chcesz kupi膰 nowy telewizor. Zaw臋zi艂e艣 wyb贸r do 2. Jeden ma 1000 dobrych recenzji, drugi ma tylko 5.

Statystycznie kupisz ten z wi臋ksz膮 liczb膮 recenzji.Im wi臋cej referencji, tym lepiej. Mo偶esz wyr贸偶ni膰 kilka bardziej widocznych, ale za pomoc臋 email zapyta膰 obecnych klient贸w o dodanie opinii.

Podaj liczb臋 swoich klient贸w, subskrybent贸w youtube’a albo podcastu, liczb臋 czytelnik贸w bloga, subskrybent贸w newslettera lub jak膮kolwiek inn膮 imponuj膮c膮 liczb臋.

Przejrzysto艣膰

B膮d藕 przejrzysty. Strony niegodne zaufania s膮 anonimowe. Bez adresu, nip’u firmy, e-maila, numeru telefonu, kont w mediach spo艂eczno艣ciowych. Bez nazwisk, bez zdj臋膰. Sprawia to, 偶e 鈥嬧媘y艣lisz 鈥 czy sa prawdziwi? A mo偶e co艣 ukrywaj膮? Dlaczego nie chc膮 by膰 znalezieni? Nie chc膮, 偶eby ludzie ich rozpoznali?

Je艣li jeste艣 szczery, b膮d藕 „realny” i przejrzysty. Opublikuj swoje imi臋 i nazwisko oraz imiona cz艂onk贸w zespo艂u wraz ze swoimi zdj臋ciami. Szczeg贸艂y kontaktu. Ludzie chc膮 wiedzie膰, 偶e maj膮 do czynienia z prawdziwymi lud藕mi.

Materia艂y graficzne z Twojej firmy

Unikaj tandetnych zdj臋膰 stockowych. 呕adnych „biznesmen贸w” w garniturach podaj膮cych sobie r臋ce, czy kobiet kt贸re si臋 na siebie patrz膮 w marynarkach i u艣miechaj膮.

Celem zdj臋膰 jest przedstawienie ludzi takich jak Twoi kupuj膮cy. Nikt nie wygl膮da ani nie zachowuje si臋 jak ludzie na zdj臋ciach stockowych.

Buduj reputacj臋

Postaraj si臋 zaistnie膰 na jak najwi臋kszej liczbie witryn innych firm i zamieszczaj linki do tych recenzji, historii i artyku艂贸w.

Mo偶esz w ostateczno艣ci publikowa膰 artyku艂y go艣cinne nie tylko pod wzgl臋dem SEO ale budowania reputacji.

UX UI design

Projekt Twojej strony to kolejna wa偶na cz臋艣膰.

Ludzie oceniaj膮 ksi膮偶k臋 po ok艂adce. Je艣li Tw贸j projekt jest amatorski, tandetny lub zosta艂 zbudowany z darmowego szablonu kt贸ry ma p贸艂 internetu to wiele tracisz.

To nie jarmark

Bez ca艂ej palety kolor贸w, migaj膮cych baner贸w ani wyskakuj膮cych okienek, czy powiadomie艅 push. Je艣li Twoja strona wygl膮da jak choinka, musisz to zmieni膰.

Upewnij si臋, 偶e tekst jest wolny od przys艂owiowego lania wody, banery nie mrugaj膮 i po prostu pami臋taj, 偶e ludzie nienawidz膮 wszelkiego rodzaju wyskakuj膮cych okienek. Nie u偶ywaj ich, chyba 偶e chcesz dra偶ni膰 ludzi.

Osobi艣cie polecam pop upy jedynie jako exit intent, ale to ju偶 zale偶y od Ciebie.

Demonstracja (prezentacja)

Zademonstruj wyniki. Masz pi臋kne ubrania w swoim ecommerce? Nie pokazuj ich na wieszakach. Masz sklep z gad偶etami? Poka偶 jak dzia艂aj膮, poka偶 jak dzia艂a ten spieniacz do mleka. Wystarczy kr贸tkie wideo demonstracyjne, mo偶e jak osoba pije „nudn膮” kaw臋 w biurze, albo jak bierze ten Tw贸j spieniacz i robi pyszny nap贸j. Poka偶 jak si臋 kr臋ci, jak „bzyczy” niech to b臋dzie ciekawe.

Masz produkt, kt贸ry pomaga schudn膮膰? Poka偶 zdj臋cia i filmy przed i po.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

Zr贸b te 10 rzeczy lepiej, a wi臋cej os贸b Ci zaufa.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak zwi臋kszy膰 zaufanie klient贸w do marki, firmy czy produktu?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)