Zawartość strony
Wersja Wideo:
Dzisiaj temat tworzenia reklam. A prze Tobą poradnik jak zrobić reklamę z celem RUCH/ Czyli kliknięcia do Twojej witryny.
Na początku zapamiętaj…
Tworzenie reklam nie jest najważniejsze.
Najważniejsza jest oferta, dopiero później możesz martwić się o ustawianie reklam FB ads.
Po trzecie landing page, czyli Twoja strona, karta produktu, ecommerce…. musi być odpowiednio zaprojektowana pod UX UI design, tak aby była łądna, estetyczna i ludzie chętnie kupowali.
Czwarta rzecz to kreacja. Czyli Twoje zdjęcia i kreacja muszą być ładne i staranne.
Co dalej?
Zawsze używamy opcji menedżer reklam. Nie używamy opcji „promuj post”.
Jeśli nie masz menedżera reklam to koniecznie go załóż! Oto link: https://www.facebook.com/business/tools/ads-manager
Jak już masz menedżera reklam to zobaczysz główny dashboard z niego klikasz zielony przycisk „utwórz”.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Oto jak zrobić reklamę na Facebooku:
Pojawi Ci się okno „wybierz cel kampanii”.
3 główne to :
Cel | Twój cel biznesowy to: |
---|---|
Rozpoznawalność marki | Zwiększ rozpoznawalność swojej firmy, marki lub jej usług. |
Zasięg | Wyświetlaj reklamę jak największej liczbie odbiorców w docelowej grupie odbiorców. |
Cel | Twój cel biznesowy to: |
---|---|
Ruch | Kieruj odbiorców z Facebooka do dowolnego miejsca docelowego, np. na stronę docelową witryny, do wpisu na blogu, aplikacji, połączenia telefonicznego itp. |
Aktywność | Dotrzyj do osób bardziej skłonnych do interakcji z postem. Aktywność obejmuje polubienia, komentarze i udostępnienia, ale może także uwzględniać oferty zrealizowane na stronie. |
Instalacje aplikacji | Skieruj odbiorców do sklepu, w którym mogą pobrać aplikację Twojej firmy. |
Wyświetlenia filmu | Udostępnij filmy na temat swojej firmy użytkownikom Facebooka najbardziej skłonnym do ich obejrzenia. |
Pozyskiwanie kontaktów | Zdobywaj kontakty dla swojej firmy. Twórz reklamy, które zbierają informacje od osób zainteresowanych Twoim produktem, np. subskrypcje biuletynów, lub zachęcaj ludzi, aby skontaktowali się telefonicznie z Twoją firmą. |
Wiadomości | Nawiązuj kontakt w Messengerze, Instagram Direct i WhatsApp. Komunikuj się z potencjalnymi lub dotychczasowymi klientami, żeby wzbudzić zainteresowanie swoją firmą. |
Cel | Twój cel biznesowy to: |
---|---|
Konwersje | Zachęcaj odbiorców do podejmowania działań w witrynie firmy, np. do dodawania produktów do koszyka, pobierania aplikacji, rejestrowania się na stronie kontaktu telefonicznego z firmą lub robienia zakupów. |
Sprzedaż z katalogu | Pokazuj produkty z katalogu sklepu elektronicznego, aby generować sprzedaż. |
Ruch w firmie | Promuj fizyczne lokalizacje firmy wśród osób w pobliżu. |
Osobiście prawie zawsze używam celu konwersje. Brand awareness, zasięg to coś co stosuję bardzo rzadko i Ty też tak powinieneś ponieważ. Zostaw to dla największych marek typu Coca Cola bo oni nie muszą sprzedawać z reklam tylko robić branding.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Okej więc wybieramy nasz cel i pamiętaj aby dobrze nazwać kampanie aby po czasie wiedzieć czego ona dotyczy.
Polecam używanie nomenklatury z lejka marketingowego tak aby nazewnictwo okreslało dany etap i produkt. Np TOFU MOFU BOFU zimny ruch ciepły itp.
Możesz zaznaczyć opcję „dynamiczny zestaw reklamowy”.
Poniżej w budżet dzienny wybierasz dokładnie tyle ile pozwalasz facebookowi wydać.
Rzadko korzystam z daty zakończenia kampanii ponieważ z reguły moje kampanie są to reklamy evergreen czyli jednorazowo stworzyłem lejek, zoptymalizowałem i on ma działać skutecznie cały czas. Natomiast niektórzy tworzą kampanie czasowe, mogą to być np wyprzedaże na majówkę, black friday, świąteczne itp.
Dalej możesz dodawać zdefiniowane grupy odbiorców. Na przykład osoby które weszły w interakcje z Twoją witryną, polajkowały jakiś post, może dodały produkt do koszyka ale go nie kupiły. To jest potężna strategia ponieważ ta osoba już prawie kupiła, ale rozmyśliła się w ostatniej chwili.
…a było już tak blisko!
Teraz musisz w delikatny sposób „domknąć” taką osobę.
W kolejnych krokach możesz wybierać płeć, wiek i zainteresowania.
Mamy tutaj 2 szkoły.
Jedni mówią że algorytm facebooka jest tak potężny że sam znajduje osoby i zalecają wszystko zostawić defaultowo jak sugeruje facebook.
Druga szkołą każe dokładnie wybierać zainteresowania i wykluczenia.
Jeśli chodzi o zainteresowania na facebooku to możesz:
Na filmie na moim youtube pokazuję jeszcze pewien trick jak znaleźć „ukryte zainteresowania”, a w sumie jak zobaczyć czym interesują się klienci Twojej konkurencji za pomocą dodania „likes” do adresu URL.
Oczywiście stosując zainteresowania i wykluczenia to możesz tworzyć różne kombinacje. Na przykład osoby kore lubią koty perskie, ale nie interesują ich koty bengalskie. Także taka zabawa pozwala bardzo dokładnie stargetować dane grupy i znaleźć konkretne persony do marketingu.
Odnośnie umiejscowień reklam to wracam do tego co powiedziałem wcześniej.
Mamy 2 szkoły. Jedni wybierają automatic placement (Facebook, Instagram, Messenger lub Audience Network), czyli algorytm facebook samemu dobiera najważniejsze informacje.
Druga szkoła zaleca testować wszystkie umiejscowienia indywidualnie.
Umiejscowienia obecnie dostępne na platformach Facebooka Meta:
Reklama jest wyświetlana w skrzynce odbiorczej lub Aktualnościach użytkowników komputerów lub urządzeń mobilnych.
Pełnoekranowe reklamy pionowe są wyświetlane w relacjach użytkowników.
Reklamy są wyświetlane przed zawartością wideo, w trakcie lub po niej.
Reklamy są wyświetlane w zewnętrznych aplikacjach.
Reklamy wyświetlane są w sekcji Sklep aplikacji mobilnej Oculus.
W przypadku kampanii na ruch zobaczysz „optymalizacja pod katem wyświetleń reklamy” i masz do wyboru:
Każdy cel reklamowy który ustawialiśmy na samym początku daje tutaj inne wyniki.
Osobiście zalecam nazywać zestawy reklam od zainteresowań, wieku, lub/i płci.
Czyli na przykład: Kot perski/ 22-55 / kobiety
Czyli jest to zestaw skupiony na zainteresowaniu X, dla osób w wieku Y i czy jest to kobieta czy mężczyzna.
Więc na początku wybierasz swój fanpage na FB i ina instagramie. Oczywiście jeśli na przykład nie wybrałeś platformy IG to nie musisz dodawać tutaj tego profilu.
Dalej możesz stworzyć reklamę od podstaw albo wybrać już istniejącego posta co pozwoli Ci budować dalej social proof, czyli ten dowód społeczny.
Dowód społeczny pozwala budować zaufanie więc czasem dobrze jest promować te same posty czy kreacje reklamowe.
Opcji jest wiele, jesli dodasz sprzedaż z katalogu to jeszcze więcej.
Także ten etap pozostawiam Tobie: zdjęcie, film, karuzela itp itd.
Pisząc tekst reklamowy pamiętaj aby dobrze go formatować ponieważ obecnie większość z nas przegląda teksty reklam a nie je czyta. Także twórz reklamy tak aby łatwo je było przeglądać. Poza tym nikt nie lubi ściany tekstu. Możesz też dodać emoticony.
Jeśli masz zainstalowany pixel fb, lub api konwersji (najlepiej oba) to pamiętaj żeby je wybrać, co pozwoli zbierać dane do remarketingu i algorytm będzie się uczył kto najlepiej konwertuje. Dzięki temu Twoje przyszłe kampanie będą przynosić lepsze rezultaty.
Wdrażanie piksela i api konwersji to temat na inny wpis, lub film w zależności gdzie wolisz mnie śledzić.
Praktycznie już skończyliśmy i możemy kliknąć OPUBLIKUJ.
Sprawdź jeszcze jak renderuje się Twój materiał reklamowy w różnych umiejscowieniach.
Jeśli interesuje Ciebie zaawansowany kurs facebook wraz z analityką, ecommerce i innymi technikami „ninja” to tutaj masz link.
Aby stworzyć reklamę sponsorowaną na Facebooku, musisz wykonać kilka kroków:
Możesz również korzystać z narzędzi automatyzacji oferowanych przez Facebook, aby ułatwić tworzenie i zarządzanie reklamami.
Pamiętaj, że skuteczne reklamy na Facebooku wymagają dokładnego określenia grupy docelowej, ciekawych treści i atrakcyjnej oferty. Upewnij się, że reklama jest zgodna z polityką Facebooka dotyczącą reklam i nie narusza żadnych praw autorskich.
Istnieją kilka sposobów na reklamowanie się na Facebooku bez ponoszenia kosztów:
Pamiętaj, że reklamowanie się na Facebooku bez wydawania pieniędzy może wymagać więcej czasu i wysiłku, ale jest to skuteczny sposób na promocję swojej marki i dotarcie do nowych klientów.
Aby zrobić reklamę na Facebooku, możesz postępować w następujący sposób:
Pamiętaj, że aby osiągnąć najlepsze wyniki, ważne jest, aby twoja reklama była atrakcyjna, przejrzysta i trafiała do właściwej grupy docelowej. Możesz również testować i dostosowywać swoją reklamę, aby ulepszać jej skuteczność.
Hej, daj po prostu na koniec znać czy chcesz więcej takich poradników i czy podobał Ci się dzisiejszy wpis pt. „Jak zrobić reklamę na Facebooku? Tutorial krok po kroku [kampania fb ads w menedżerze reklam]”.
Napisz poniżej w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)