Jak zrobić reklamę na Facebooku? Tutorial krok po kroku [kampania fb ads w menedżerze reklam]

Jak usunąć wirusa z fb. Facebook udostępnia posty bez mojej wiedzy
23 kwietnia, 2022
Test strony internetowej
Split test (24 gotowe pomysły)
26 kwietnia, 2022
Jak zrobić reklamę na Facebooku
Jak zrobić reklamę na Facebooku

Jak zrobić reklamę na Facebooku?

Wersja Wideo:

Dzisiaj temat tworzenia reklam. A prze Tobą poradnik jak zrobić reklamę z celem RUCH/ Czyli kliknięcia do Twojej witryny.

Na początku zapamiętaj…

Tworzenie reklam nie jest najważniejsze.

Najważniejsza jest oferta, dopiero później możesz martwić się o ustawianie reklam FB ads.

Po trzecie landing page, czyli Twoja strona, karta produktu, ecommerce…. musi być odpowiednio zaprojektowana pod UX UI design, tak aby była łądna, estetyczna i ludzie chętnie kupowali.

Czwarta rzecz to kreacja. Czyli Twoje zdjęcia i kreacja muszą być ładne i staranne.

Co dalej?

Zawsze używamy opcji menedżer reklam. Nie używamy opcji „promuj post”.

Jeśli nie masz menedżera reklam to koniecznie go załóż! Oto link: https://www.facebook.com/business/tools/ads-manager

Jak już masz menedżera reklam to zobaczysz główny dashboard z niego klikasz zielony przycisk „utwórz”.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Oto jak zrobić reklamę na Facebooku:

Cele kampanii reklamowej na facebooku

Pojawi Ci się okno „wybierz cel kampanii”.

3 główne to :

Rozpoznawalność

CelTwój cel biznesowy to:
Rozpoznawalność markiZwiększ rozpoznawalność swojej firmy, marki lub jej usług.
ZasięgWyświetlaj reklamę jak największej liczbie odbiorców w docelowej grupie odbiorców.
źródło:https://www.facebook.com/business/help/1438417719786914

Rozważanie zakupu

CelTwój cel biznesowy to:
RuchKieruj odbiorców z Facebooka do dowolnego miejsca docelowego, np. na stronę docelową witryny, do wpisu na blogu, aplikacji, połączenia telefonicznego itp.
AktywnośćDotrzyj do osób bardziej skłonnych do interakcji z postem. Aktywność obejmuje polubienia, komentarze i udostępnienia, ale może także uwzględniać oferty zrealizowane na stronie.
Instalacje aplikacjiSkieruj odbiorców do sklepu, w którym mogą pobrać aplikację Twojej firmy.
Wyświetlenia filmuUdostępnij filmy na temat swojej firmy użytkownikom Facebooka najbardziej skłonnym do ich obejrzenia.
Pozyskiwanie kontaktówZdobywaj kontakty dla swojej firmy. Twórz reklamy, które zbierają informacje od osób zainteresowanych Twoim produktem, np. subskrypcje biuletynów, lub zachęcaj ludzi, aby skontaktowali się telefonicznie z Twoją firmą.
WiadomościNawiązuj kontakt w Messengerze, Instagram Direct i WhatsApp. Komunikuj się z potencjalnymi lub dotychczasowymi klientami, żeby wzbudzić zainteresowanie swoją firmą.
źródło:https://www.facebook.com/business/help/1438417719786914

Konwersja

CelTwój cel biznesowy to:
KonwersjeZachęcaj odbiorców do podejmowania działań w witrynie firmy, np. do dodawania produktów do koszyka, pobierania aplikacji, rejestrowania się na stronie kontaktu telefonicznego z firmą lub robienia zakupów.
Sprzedaż z kataloguPokazuj produkty z katalogu sklepu elektronicznego, aby generować sprzedaż.
Ruch w firmiePromuj fizyczne lokalizacje firmy wśród osób w pobliżu.
źródło:https://www.facebook.com/business/help/1438417719786914

Osobiście prawie zawsze używam celu konwersje. Brand awareness, zasięg to coś co stosuję bardzo rzadko i Ty też tak powinieneś ponieważ. Zostaw to dla największych marek typu Coca Cola bo oni nie muszą sprzedawać z reklam tylko robić branding.

Okej więc wybieramy nasz cel i pamiętaj aby dobrze nazwać kampanie aby po czasie wiedzieć czego ona dotyczy.

Polecam używanie nomenklatury z lejka marketingowego tak aby nazewnictwo okreslało dany etap i produkt. Np TOFU MOFU BOFU zimny ruch ciepły itp.

Możesz zaznaczyć opcję „dynamiczny zestaw reklamowy”.

Poniżej w budżet dzienny wybierasz dokładnie tyle ile pozwalasz facebookowi wydać.

Rzadko korzystam z daty zakończenia kampanii ponieważ z reguły moje kampanie są to reklamy evergreen czyli jednorazowo stworzyłem lejek, zoptymalizowałem i on ma działać skutecznie cały czas. Natomiast niektórzy tworzą kampanie czasowe, mogą to być np wyprzedaże na majówkę, black friday, świąteczne itp.

Dalej możesz dodawać zdefiniowane grupy odbiorców. Na przykład osoby które weszły w interakcje z Twoją witryną, polajkowały jakiś post, może dodały produkt do koszyka ale go nie kupiły. To jest potężna strategia ponieważ ta osoba już prawie kupiła, ale rozmyśliła się w ostatniej chwili.

…a było już tak blisko!

Teraz musisz w delikatny sposób „domknąć” taką osobę.

W kolejnych krokach możesz wybierać płeć, wiek i zainteresowania.

Mamy tutaj 2 szkoły.

Jedni mówią że algorytm facebooka jest tak potężny że sam znajduje osoby i zalecają wszystko zostawić defaultowo jak sugeruje facebook.

Druga szkołą każe dokładnie wybierać zainteresowania i wykluczenia.

Jeśli chodzi o zainteresowania na facebooku to możesz:

  • bezpośrednio wpisać zainteresowanie
  • wybrać propozycje
  • wybrać opcje przeglądaj

Na filmie na moim youtube pokazuję jeszcze pewien trick jak znaleźć „ukryte zainteresowania”, a w sumie jak zobaczyć czym interesują się klienci Twojej konkurencji za pomocą dodania „likes” do adresu URL.

Oczywiście stosując zainteresowania i wykluczenia to możesz tworzyć różne kombinacje. Na przykład osoby kore lubią koty perskie, ale nie interesują ich koty bengalskie. Także taka zabawa pozwala bardzo dokładnie stargetować dane grupy i znaleźć konkretne persony do marketingu.

Umiejscowienia reklam na facebooku

Odnośnie umiejscowień reklam to wracam do tego co powiedziałem wcześniej.

Mamy 2 szkoły. Jedni wybierają automatic placement (Facebook, Instagram, Messenger lub Audience Network), czyli algorytm facebook samemu dobiera najważniejsze informacje.

Druga szkoła zaleca testować wszystkie umiejscowienia indywidualnie.

Umiejscowienia obecnie dostępne na platformach Facebooka Meta:

Aktualności

Reklama jest wyświetlana w skrzynce odbiorczej lub Aktualnościach użytkowników komputerów lub urządzeń mobilnych.

  • Aktualności na Facebooku
  • Aktualności na Instagramie
  • Facebook Marketplace
  • Zestawienia filmów na Facebooku
  • Prawa kolumna Facebooka
  • Eksploruj na Instagramie
  • Sklep na Instagramie
  • Skrzynka odbiorcza Messengera

Relacje

Pełnoekranowe reklamy pionowe są wyświetlane w relacjach użytkowników.

  • Facebook Stories
  • Instagram Stories
  • Messenger Stories

In-Stream

Reklamy są wyświetlane przed zawartością wideo, w trakcie lub po niej.

  • Wideo typu in-stream na Facebooku
  • Wideo typu in-stream na Instagramie
  • Rolki na Instagramie

Wyszukiwanie

  • Wyniki wyszukiwania na Facebooku

Wiadomości

  • Wiadomości sponsorowane w Messengerze

W artykułach

  • Artykuły ekspresowe Facebooka

Aplikacje

Reklamy są wyświetlane w zewnętrznych aplikacjach.

  • Reklamy natywne, banerowe i pełnoekranowe w Audience Network
  • Wideo z nagrodą w Audience Network

Oculus

Reklamy wyświetlane są w sekcji Sklep aplikacji mobilnej Oculus.

  • Aktualności w aplikacji mobilnej Oculus
  • Wyniki wyszukiwania w aplikacji mobilnej Oculus

Optymalizacja i wyświetlanie

W przypadku kampanii na ruch zobaczysz „optymalizacja pod katem wyświetleń reklamy” i masz do wyboru:

  • kliknięcia linku
  • unikalny zasięg dzienny
  • wyświetlenia strony docelowej
  • wyświetlenia

Każdy cel reklamowy który ustawialiśmy na samym początku daje tutaj inne wyniki.

Jak nazywać zestawy reklam?

Osobiście zalecam nazywać zestawy reklam od zainteresowań, wieku, lub/i płci.

Czyli na przykład: Kot perski/ 22-55 / kobiety

Czyli jest to zestaw skupiony na zainteresowaniu X, dla osób w wieku Y i czy jest to kobieta czy mężczyzna.

Kreacja reklamowa

Więc na początku wybierasz swój fanpage na FB i ina instagramie. Oczywiście jeśli na przykład nie wybrałeś platformy IG to nie musisz dodawać tutaj tego profilu.

Dalej możesz stworzyć reklamę od podstaw albo wybrać już istniejącego posta co pozwoli Ci budować dalej social proof, czyli ten dowód społeczny.

Dowód społeczny pozwala budować zaufanie więc czasem dobrze jest promować te same posty czy kreacje reklamowe.

Opcji jest wiele, jesli dodasz sprzedaż z katalogu to jeszcze więcej.

Także ten etap pozostawiam Tobie: zdjęcie, film, karuzela itp itd.

Pisząc tekst reklamowy pamiętaj aby dobrze go formatować ponieważ obecnie większość z nas przegląda teksty reklam a nie je czyta. Także twórz reklamy tak aby łatwo je było przeglądać. Poza tym nikt nie lubi ściany tekstu. Możesz też dodać emoticony.

Jeśli masz zainstalowany pixel fb, lub api konwersji (najlepiej oba) to pamiętaj żeby je wybrać, co pozwoli zbierać dane do remarketingu i algorytm będzie się uczył kto najlepiej konwertuje. Dzięki temu Twoje przyszłe kampanie będą przynosić lepsze rezultaty.

Wdrażanie piksela i api konwersji to temat na inny wpis, lub film w zależności gdzie wolisz mnie śledzić.

Praktycznie już skończyliśmy i możemy kliknąć OPUBLIKUJ.

Sprawdź jeszcze jak renderuje się Twój materiał reklamowy w różnych umiejscowieniach.

Jeśli interesuje Ciebie zaawansowany kurs facebook wraz z analityką, ecommerce i innymi technikami „ninja” to tutaj masz link.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

Hej, daj po prostu na koniec znać czy chcesz więcej takich poradników i czy podobał Ci się dzisiejszy wpis pt. „Jak zrobić reklamę na Facebooku? Tutorial krok po kroku [kampania fb ads w menedżerze reklam]”.

Napisz poniżej w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)