Zawartość strony
Twój landing page to twarz Twojej firmy. W sposób digitalowy przedstawia odwiedzającym produkty lub usługi, które oferujesz, oraz problemy, które rozwiązujesz.
Mimo dużej popularności wśród marketerów internetowych na całym świecie, tylko nieliczni najlepsi w naszej branży rozumieją sedno tworzenia strony docelowej, czyli skuteczny landing page który zapewnia konwersje na poziomie dużo wyższym niż posiada konkurencja w branży.
Strona docelowa (ang. landing page) to samodzielna strona zaprojektowana w celu generowania kwalifikowanych leadów. Aby osiągnąć ten cel, możesz mieć ustawione mikrokonwersje na swoim landingu, takie jak kliknięcie w przycisk CTA, wypełnienie formularza, zapisanie się na bezpłatną wersję próbną, zarejestrowanie zainteresowania produktem lub usługą itp.
Marketerzy zazwyczaj kierują ciepły ruch na stronę docelową — ruch, który wykazał zainteresowanie Twoją ofertą. Kanały z których przykładowo mogą pochodzić odwiedzający to reklamy płatne za kliknięcie (PPC), social media, SEO (pozycjonowanie stron) lub z listy e-mailowej (email marketing).
Współczynniki konwersji landing page (strony docelowej) różnią się w zależności od branży i jej celów. Dlatego nie możemy powiedzieć że X% konwersji to dobry lub zły współczynnik konwersji, i pasuje do wszystkich branż.
Powyższy wykres ilustruje różnicę między stronami docelowymi o wysokiej konwersji w danych branżach i tych o niskich. Aby ustawić cel dla siebie, możesz odwołać się do testów porównawczych, a także współczynnika konwersji w swojej branży.
Nie istnieje jedna magiczna technika, która gwarantuje wysoce konwertującą stronę docelową — takie techniki nie istnieją. Jak wspomniano w powyższej sekcji, standardy współczynnika konwersji są specyficzne dla branży, co prawdopodobnie może pomóc w ustaleniu celu na początkowych etapach procesu projektowania strony docelowej. Jednak jako punkt wyjścia konieczne jest dobre zrozumienie swojej marki i jej propozycji wartości. W parze z tym zrozumieniem musi iść wiedza na temat podstawowego projektu strony internetowej i doświadczenia użytkownika (UX).
Typowe zgadywanki mogą wyrządzić dodatkowe szkody Twojej firmie. Więc planuj w zgodzie w UX UI!
Strony docelowe wymagają ciągłego testowania i optymalizacji w celu uzyskania lepszych konwersji. Zrozumienie tego jest pierwszym, ważnym krokiem na drodze optymalizacji. Z pewnością możesz przestać zgadywać, czego użytkownicy chcą od strony docelowej. Zalecam korzystanie z narzędzi, takich jak mapy gorąca (heatmaps), oprogramowanie do śledzenia ruchu gałek ocznych i inne, aby ocenić zachowanie użytkowników na Twojej stronie.
Generowanie cennych informacji z tych narzędzi może pomóc w ulepszeniu projektu, CTA itp., a tym samym może pomóc w konwersjach.
Projekt strony docelowej wpływa na współczynnik konwersji. Obszar powyżej przewijania (above the fold) odgrywa kluczową rolę w optymalizacji współczynnika konwersji.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Wszystko, co pojawia się na ekranie po pierwszym załadowaniu strony, to zawartość Twojej strony w części widocznej na ekranie.
Nielsen Group przeprowadziło badanie dotyczące nawyków przeglądania Internetu przez użytkowników. Po przebadaniu tysięcy stron internetowych doszli do wniosku, że użytkownicy przewijają stronę niżej, ale tylko wtedy, gdy to, co znajduje się powyżej, jest wystarczająco obiecujące. Czyli: to, co jest widoczne na stronie, nie wymagając żadnego działania, musi zachęcać nas do przewijania.
Nic dziwnego, że większość stron docelowych o wysokim współczynniku konwersji jest zaprojektowana tak, aby wywierać maksymalny wpływ w części strony widocznej na ekranie. Wiele dobrych landing pageów czyli stron docelowych zawiera wszystkie kluczowe informacje, które odwiedzający może potrzebować w części strony widocznej na ekranie.
Jak widać, treść above the fold musi zawierać niezbędne elementy strony docelowej, które pomagają przekonać odwiedzającego do podjęcia działania. Czyli:
Dobry projekt strony docelowej polega na przyciągnięciu uwagi użytkowników od samego początku. Jeśli odwiedzający chce uzyskać więcej informacji, może przewinąć stronę w dół, na której rozwijane są najważniejsz elementy przekazu sprzedażowego.
David Ogilvy, legenda copywritngu powiedział o nagłówkach: „pięć razy więcej osób czyta nagłówki, niż czyta treść”. Jego cytat pochodzi z epoki przedinternetowej, ale sentyment utrzymuje się do dziś.
Zasadniczo nagłówek musi przekazywać korzyści odwiedzającemu. Można to zrobić, oferując korzyści zależne od czasu i obiecując łatwe rozwiązanie. Niezależnie od przyjętego podejścia, musisz spróbować zoptymalizować nagłówek poprzez testy optymalizacji współczynnika konwersji.
Twój podtytuł powinien być rozwinięciem nagłówka i dodać do niego więcej kontekstu, dostarczając dodatkowych informacji, aby przekonać odwiedzającego do podjęcia pożądanego działania. Poniżej znajdują się cztery rzeczy, które możesz wypróbować podczas tworzenia podnagłówka dla swojego landinga:
Twoim zadaniem jako marketera jest przekonanie odwiedzających stronę docelową, że pożądane działanie, którego oczekuje się od niego, wynika z jego intencji. Wiąże się to z przezwyciężeniem kilku podstawowych obiekcji jakie może mieć dana osoba. Na przykład:
Elementy, których używasz na stronie docelowej, pomogą ludziom przezwyciężyć te naturalne sprzeciwy wobec podejmowania działań. Sposób ułożenia tych elementów na stronie określi współczynnik konwersji.
Istnieje kilka standardowych formuł copywritingu i projektów stron docelowych, z którymi musisz się zapoznać, jeśli chcesz zauważyć wzrost współczynnika konwersji strony docelowej. Obejmują one:
Powyższe to tylko niektóre z przykładów zasad copywritingu, które możesz zastosować w swojej witrynie. Są szczególnie przydatne, jeśli planujesz stworzyć długą stronę docelową.
Kolory i elementy projektu na stronie docelowej odgrywają ważną rolę, jeśli chodzi o pierwsze wrażenie na Twojej stronie. Zrozumienie, jak ludzie reagują na kolory i jak używać kolorów na stronie, odnosi się do zestawu zasad projektowania znanych jako teoria kolorów.
Istnieją elementy teorii kolorów, które odnoszą się do projektowania strony docelowej. Dwie najważniejsze to:
Kolorystyka strony docelowej powinna odzwierciedlać Twoją markę. Podczas projektowania strony docelowej ważne jest, aby mieć przynajmniej podstawową wiedzę na temat skojarzeń kolorów. Możesz odwołać się do koła kolorów (color wheel), aby zrozumieć uzupełniające się kolory.
Kolory, których używasz, mogą pomóc zwrócić uwagę na elementy, kontrastując te elementy z tłem. To dlatego istnieje tak duży zbiór danych u każdego dobre marketera, który pokazuje, jak coś tak prostego jak zmiana koloru przycisku landing page’a może zwiększyć lub zmniejszyć współczynniki konwersji.
Na koniec powinieneś wiedzieć, jak używać kontrastu kolorów do wyróżniania elementów na stronie. Liczne studia przypadków sugerują, jak zmiana koloru przycisku może wpłynąć na współczynniki konwersji. PRzeczytaj inne teksty na naszym blogu opisujące formaty CTA.
Wizualizacje odgrywają kluczową rolę w projektowaniu strony docelowej. Rozbijają fragmenty tekstu i sprawiają, że projekt strony wygląda atrakcyjnie. Należy jednak uważać, kiedy, jak i jakich obrazów używasz. Obrazy mogą pomóc skierować uwagę na elementy strony.
Zdjęcia ludzi są na ogół bardzo skuteczne na landing page’u. Jednak obraz musi być adekwatny do kontekstu.
Poprawienie CTA to podstawowy test optymalizacji współczynnika konwersji.
Ważnym problemem, który musisz przezwyciężyć, gdy masz do czynienia z potencjalnym klientem, jest czynnik zaufania. Często Twój landing page jest pierwszym punktem styku, z którym dana osoba poznaje Cię jako markę. W tym kontekście dowód społeczny w postaci referencji i odznak zaufania może pomóc w generowaniu tego zaufania.
Dowód społeczny w postaci referencji, recenzji lub zaangażowania społecznego odgrywa rolę w poprawie współczynników konwersji.
Istnieje wiele sposobów wykorzystania dowodów społecznych na stronie docelowej. Możesz i powinieneś poeksperymentować z umieszczaniem social proof i referencji na stronie, aby sprawdzić, czy ma to wpływ na współczynniki konwersji strony docelowej. Nawet drobne rzeczy, takie jak dodanie liczby polubień lub udostępnień na Facebooku, mogą spowodować wzrost współczynnika konwersji.
Zakładając, że korzystasz z jednego, formularz, którego używasz na stronie docelowej, to oczywiście jest to główny punk w którym następuje konwersja. Wszelkie problemy z projektem formularza i sposobem interakcji użytkowników z formularzem będą skutkować niższym współczynnikiem konwersji strony docelowej. Oczywiście wszelkie ulepszenia, jakie wprowadzisz w projekcie strony docelowej, zwiększą szanse, że odwiedzający wypełnią formularz.
Więc musisz przejrzeć i zoptymalizować projekt swojego formularza.
Na przykład, zgodnie z ogólną zasadą, im mniej pól formularza, tym wyższy jest ogólny współczynnik konwersji. Co ważniejsze jednak, dokładny przegląd analizy formularzy może wskazać pole formularzy, w którym ludzie są zdezorientowani, co jest powszechnym problemem.
Istnieje wiele studiów przypadku i przykładów, do których możesz się odnieść w zakresie najlepszych praktyk. Pamiętaj, aby przejrzeć studia przypadków i przeprowadzić testy, aby zwiększyć liczbę osób, które wypełniają formularz.
W zależności od typu konwersji, którą śledzisz, istnieje duża szansa, że gdy dana osoba w końcu dotrze do Twojego formularza, ma nierozwiązane pytania dotyczące oferty. Sekcja FAQ na stronie może zaoferować częściowe rozwiązanie tego problemu. Jednak wiele osób może nie czytać tej sekcji lub mogą mieć pytania, na które nie ma odpowiedzi w FAQ.
Oprogramowanie do czatu na żywo może pomóc w rozwiązaniu tego problemu, zapewniając użytkownikom możliwość uzyskania odpowiedzi na ich pytania. Co ciekawe, obecność opcji czatu na żywo daje poczucie dodatkowej pewności.
Najskuteczniejsze strony docelowe w dowolnej branży często konwertują dwa lub trzy razy bardziej niż średnia w branży. Jeśli korzystasz z reklam PPC do generowania tych potencjalnych klientów, a Twoja strona docelowa ma średni współczynnik konwersji, możesz płacić prawie trzy/czterowkrotnie więcej za jednego potencjalnego klienta niż Twój konkurent. A to oczywiście stawia cię w bardzo niekorzystnej sytuacji strategicznej.
Jednak jest pewna nadzieja. Firmy, które prowadzą optymalizują landing page aby mieć finalnie wysoce konwertujące strony docelowe w swojej niszy, nie stworzyły tych stron przez przypadek. Z pewnością każdy lider stosował rygorystyczne testy, aby stopniowo poprawiać współczynniki konwersji strony docelowej.
I Ty też to możesz robić!
Skorzystaj z naszej pomocy. Zgłoś się teraz.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |