Jak zrobi膰 landing page (skuteczny + konwersje)

jak zwi臋kszy膰 spzeda偶 w sklepie intenretowym konwersje
Jak zwi臋kszy膰 konwersj臋 na stronie www i landing page’u?
1 maja, 2022
jak zwi臋kszy膰 spzeda偶 w sklepie intenretowym konwersje
Konwersja w sklepie internetowym -jak zwi臋kszy膰 sprzeda偶
1 maja, 2022
Testy AB
reklama na stronach

Jak zrobi膰 landing page (skuteczny + konwersje)

Tw贸j landing page to twarz Twojej firmy. W spos贸b digitalowy przedstawia odwiedzaj膮cym produkty lub us艂ugi, kt贸re oferujesz, oraz problemy, kt贸re rozwi膮zujesz.

Konwertuj膮cy landing page

Mimo du偶ej popularno艣ci w艣r贸d marketer贸w internetowych na ca艂ym 艣wiecie, tylko nieliczni najlepsi w naszej bran偶y rozumiej膮 sedno tworzenia strony docelowej, czyli skuteczny landing page kt贸ry zapewnia konwersje na poziomie du偶o wy偶szym ni偶 posiada konkurencja w bran偶y.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest landing page – strona docelowa?

Strona docelowa (ang. landing page) to samodzielna strona zaprojektowana w celu generowania kwalifikowanych lead贸w. Aby osi膮gn膮膰 ten cel, mo偶esz mie膰 ustawione mikrokonwersje na swoim landingu, takie jak klikni臋cie w przycisk CTA, wype艂nienie formularza, zapisanie si臋 na bezp艂atn膮 wersj臋 pr贸bn膮, zarejestrowanie zainteresowania produktem lub us艂ug膮 itp.

Marketerzy zazwyczaj kieruj膮 ciep艂y ruch na stron臋 docelow膮 鈥 ruch, kt贸ry wykaza艂 zainteresowanie Twoj膮 ofert膮. Kana艂y z kt贸rych przyk艂adowo mog膮 pochodzi膰 odwiedzaj膮cy to reklamy p艂atne za klikni臋cie (PPC), social media, SEO (pozycjonowanie stron) lub z listy e-mailowej (email marketing).

Wsp贸艂czynniki konwersji landing page (strony docelowej) r贸偶ni膮 si臋 w zale偶no艣ci od bran偶y i jej cel贸w. Dlatego nie mo偶emy powiedzie膰 偶e X% konwersji to dobry lub z艂y wsp贸艂czynnik konwersji, i pasuje do wszystkich bran偶.

艢redni wsp贸艂czynnik konwersji
艢redni wsp贸艂czynnik konwersji

Powy偶szy wykres ilustruje r贸偶nic臋 mi臋dzy stronami docelowymi o wysokiej konwersji w danych bran偶ach i tych o niskich. Aby ustawi膰 cel dla siebie, mo偶esz odwo艂a膰 si臋 do test贸w por贸wnawczych, a tak偶e wsp贸艂czynnika konwersji w swojej bran偶y.

Co jest najwa偶niejsze aby stworzy膰 landing page o wysokiej konwersji?

Nie istnieje jedna magiczna technika, kt贸ra gwarantuje wysoce konwertuj膮c膮 stron臋 docelow膮 鈥 takie techniki nie istniej膮. Jak wspomniano w powy偶szej sekcji, standardy wsp贸艂czynnika konwersji s膮 specyficzne dla bran偶y, co prawdopodobnie mo偶e pom贸c w ustaleniu celu na pocz膮tkowych etapach procesu projektowania strony docelowej. Jednak jako punkt wyj艣cia konieczne jest dobre zrozumienie swojej marki i jej propozycji warto艣ci. W parze z tym zrozumieniem musi i艣膰 wiedza na temat podstawowego projektu strony internetowej i do艣wiadczenia u偶ytkownika (UX).

Typowe zgadywanki mog膮 wyrz膮dzi膰 dodatkowe szkody Twojej firmie. Wi臋c planuj w zgodzie w UX UI!

Strony docelowe wymagaj膮 ci膮g艂ego testowania i optymalizacji w celu uzyskania lepszych konwersji. Zrozumienie tego jest pierwszym, wa偶nym krokiem na drodze optymalizacji. Z pewno艣ci膮 mo偶esz przesta膰 zgadywa膰, czego u偶ytkownicy chc膮 od strony docelowej. Zalecam korzystanie z narz臋dzi, takich jak mapy gor膮ca (heatmaps), oprogramowanie do 艣ledzenia ruchu ga艂ek ocznych i inne, aby oceni膰 zachowanie u偶ytkownik贸w na Twojej stronie.

Generowanie cennych informacji z tych narz臋dzi mo偶e pom贸c w ulepszeniu projektu, CTA itp., a tym samym mo偶e pom贸c w konwersjach.

Co zawiera strona docelowa o wysokiej konwersji?

Projekt strony docelowej wp艂ywa na wsp贸艂czynnik konwersji. Obszar powy偶ej przewijania (above the fold) odgrywa kluczow膮 rol臋 w optymalizacji wsp贸艂czynnika konwersji.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest above the fold?

Wszystko, co pojawia si臋 na ekranie po pierwszym za艂adowaniu strony, to zawarto艣膰 Twojej strony w cz臋艣ci widocznej na ekranie.

Nielsen Group przeprowadzi艂o badanie dotycz膮ce nawyk贸w przegl膮dania Internetu przez u偶ytkownik贸w. Po przebadaniu tysi臋cy stron internetowych doszli do wniosku, 偶e u偶ytkownicy przewijaj膮 stron臋 ni偶ej, ale tylko wtedy, gdy to, co znajduje si臋 powy偶ej, jest wystarczaj膮co obiecuj膮ce. Czyli: to, co jest widoczne na stronie, nie wymagaj膮c 偶adnego dzia艂ania, musi zach臋ca膰 nas do przewijania.

Nic dziwnego, 偶e wi臋kszo艣膰 stron docelowych o wysokim wsp贸艂czynniku konwersji jest zaprojektowana tak, aby wywiera膰 maksymalny wp艂yw w cz臋艣ci strony widocznej na ekranie. Wiele dobrych landing page贸w czyli stron docelowych zawiera wszystkie kluczowe informacje, kt贸re odwiedzaj膮cy mo偶e potrzebowa膰 w cz臋艣ci strony widocznej na ekranie.

Jak wida膰, tre艣膰 above the fold musi zawiera膰 niezb臋dne elementy strony docelowej, kt贸re pomagaj膮 przekona膰 odwiedzaj膮cego do podj臋cia dzia艂ania. Czyli:

  • Nag艂贸wek
  • Anga偶uj膮cy podtytu艂
  • Wezwanie do dzia艂ania
  • Dow贸d spo艂eczny

Dobry projekt strony docelowej polega na przyci膮gni臋ciu uwagi u偶ytkownik贸w od samego pocz膮tku. Je艣li odwiedzaj膮cy chce uzyska膰 wi臋cej informacji, mo偶e przewin膮膰 stron臋 w d贸艂, na kt贸rej rozwijane s膮 najwa偶niejsz elementy przekazu sprzeda偶owego.

Nag艂贸wek, kt贸ry motywuje do dzia艂ania

David Ogilvy, legenda copywritngu powiedzia艂 o nag艂贸wkach: 鈥瀙i臋膰 razy wi臋cej os贸b czyta nag艂贸wki, ni偶 czyta tre艣膰鈥. Jego cytat pochodzi z epoki przedinternetowej, ale sentyment utrzymuje si臋 do dzi艣.

david ogilvy big idea

Zasadniczo nag艂贸wek musi przekazywa膰 korzy艣ci odwiedzaj膮cemu. Mo偶na to zrobi膰, oferuj膮c korzy艣ci zale偶ne od czasu i obiecuj膮c 艂atwe rozwi膮zanie. Niezale偶nie od przyj臋tego podej艣cia, musisz spr贸bowa膰 zoptymalizowa膰 nag艂贸wek poprzez testy optymalizacji wsp贸艂czynnika konwersji.

Anga偶uj膮cy podtytu艂

Tw贸j podtytu艂 powinien by膰 rozwini臋ciem nag艂贸wka i doda膰 do niego wi臋cej kontekstu, dostarczaj膮c dodatkowych informacji, aby przekona膰 odwiedzaj膮cego do podj臋cia po偶膮danego dzia艂ania. Poni偶ej znajduj膮 si臋 cztery rzeczy, kt贸re mo偶esz wypr贸bowa膰 podczas tworzenia podnag艂贸wka dla swojego landinga:

  • Niech b臋dzie d艂u偶szy: w zale偶no艣ci od projektu strony docelowej podnag艂贸wek mo偶e by膰 nawet dwa lub trzy razy d艂u偶szy ni偶 nag艂贸wek.
  • Uwzgl臋dnij sw贸j unikalny punkt sprzeda偶y (USP), lub BIG IDEA (wyja艣nione na zdj臋ciu powy偶ej)
  • Zach臋caj do dzia艂ania: mo偶esz zmieni膰 sw贸j podtytu艂 w anga偶uj膮ce wezwanie do dzia艂ania (CTA).
  • Nie przesadzaj: Tw贸j podtytu艂 powinien by膰 zwi臋z艂y, wyra藕ny i skoncentrowany.

Hierarchia element贸w: jak ustrukturyzowa膰 landing page i tekst sprzeda偶owy

Twoim zadaniem jako marketera jest przekonanie odwiedzaj膮cych stron臋 docelow膮, 偶e po偶膮dane dzia艂anie, kt贸rego oczekuje si臋 od niego, wynika z jego intencji. Wi膮偶e si臋 to z przezwyci臋偶eniem kilku podstawowych obiekcji jakie mo偶e mie膰 dana osoba. Na przyk艂ad:

  • Czy strona docelowa oferuje to, czego szukam?
  • Czy na stronie jest wystarczaj膮co du偶o informacji, aby odpowiedzie膰 na moje pytania?
  • Czy to jest trudne?
  • Czy to zajmie du偶o czasu?

Elementy, kt贸rych u偶ywasz na stronie docelowej, pomog膮 ludziom przezwyci臋偶y膰 te naturalne sprzeciwy wobec podejmowania dzia艂a艅. Spos贸b u艂o偶enia tych element贸w na stronie okre艣li wsp贸艂czynnik konwersji.

Istnieje kilka standardowych formu艂 copywritingu i projekt贸w stron docelowych, z kt贸rymi musisz si臋 zapozna膰, je艣li chcesz zauwa偶y膰 wzrost wsp贸艂czynnika konwersji strony docelowej. Obejmuj膮 one:

  • Model AIDA: uwaga, zainteresowanie, pragnienie, dzia艂anie
  • PPPP (Picture, Promise, Prove, Push) obraz, obietnica, udowodnienie, popchni臋cie do dzia艂ania
  • Model „Przed Po”

Powy偶sze to tylko niekt贸re z przyk艂ad贸w zasad copywritingu, kt贸re mo偶esz zastosowa膰 w swojej witrynie. S膮 szczeg贸lnie przydatne, je艣li planujesz stworzy膰 d艂ug膮 stron臋 docelow膮.

Teoria kolor贸w: jak u偶ywa膰 kolor贸w na stronie

Kolory i elementy projektu na stronie docelowej odgrywaj膮 wa偶n膮 rol臋, je艣li chodzi o pierwsze wra偶enie na Twojej stronie. Zrozumienie, jak ludzie reaguj膮 na kolory i jak u偶ywa膰 kolor贸w na stronie, odnosi si臋 do zestawu zasad projektowania znanych jako teoria kolor贸w.

Istniej膮 elementy teorii kolor贸w, kt贸re odnosz膮 si臋 do projektowania strony docelowej. Dwie najwa偶niejsze to:

  • Psychologia kolor贸w
  • Rola kontrastuj膮cych kolor贸w w podkre艣laniu element贸w na stronie (na przyk艂ad odr贸偶niaj膮ce si臋 kolory przycisk贸w od kolor贸w link贸w nawigacyjnych)

Kolorystyka strony docelowej powinna odzwierciedla膰 Twoj膮 mark臋. Podczas projektowania strony docelowej wa偶ne jest, aby mie膰 przynajmniej podstawow膮 wiedz臋 na temat skojarze艅 kolor贸w. Mo偶esz odwo艂a膰 si臋 do ko艂a kolor贸w (color wheel), aby zrozumie膰 uzupe艂niaj膮ce si臋 kolory.

Kolory, kt贸rych u偶ywasz, mog膮 pom贸c zwr贸ci膰 uwag臋 na elementy, kontrastuj膮c te elementy z t艂em. To dlatego istnieje tak du偶y zbi贸r danych u ka偶dego dobre marketera, kt贸ry pokazuje, jak co艣 tak prostego jak zmiana koloru przycisku landing page’a mo偶e zwi臋kszy膰 lub zmniejszy膰 wsp贸艂czynniki konwersji.

Na koniec powiniene艣 wiedzie膰, jak u偶ywa膰 kontrastu kolor贸w do wyr贸偶niania element贸w na stronie. Liczne studia przypadk贸w sugeruj膮, jak zmiana koloru przycisku mo偶e wp艂yn膮膰 na wsp贸艂czynniki konwersji. PRzeczytaj inne teksty na naszym blogu opisuj膮ce formaty CTA.

Odpowiednie obrazy: wybierz w艂a艣ciwe

Wizualizacje odgrywaj膮 kluczow膮 rol臋 w projektowaniu strony docelowej. Rozbijaj膮 fragmenty tekstu i sprawiaj膮, 偶e projekt strony wygl膮da atrakcyjnie. Nale偶y jednak uwa偶a膰, kiedy, jak i jakich obraz贸w u偶ywasz. Obrazy mog膮 pom贸c skierowa膰 uwag臋 na elementy strony.

Zdj臋cia ludzi s膮 na og贸艂 bardzo skuteczne na landing page’u. Jednak obraz musi by膰 adekwatny do kontekstu.

Przycisk CTA

Poprawienie CTA to podstawowy test optymalizacji wsp贸艂czynnika konwersji.

Wa偶nym problemem, kt贸ry musisz przezwyci臋偶y膰, gdy masz do czynienia z potencjalnym klientem, jest czynnik zaufania. Cz臋sto Tw贸j landing page jest pierwszym punktem styku, z kt贸rym dana osoba poznaje Ci臋 jako mark臋. W tym kontek艣cie dow贸d spo艂eczny w postaci referencji i odznak zaufania mo偶e pom贸c w generowaniu tego zaufania.

Dow贸d spo艂eczny

Dow贸d spo艂eczny w postaci referencji, recenzji lub zaanga偶owania spo艂ecznego odgrywa rol臋 w poprawie wsp贸艂czynnik贸w konwersji.

Istnieje wiele sposob贸w wykorzystania dowod贸w spo艂ecznych na stronie docelowej. Mo偶esz i powiniene艣 poeksperymentowa膰 z umieszczaniem social proof i referencji na stronie, aby sprawdzi膰, czy ma to wp艂yw na wsp贸艂czynniki konwersji strony docelowej. Nawet drobne rzeczy, takie jak dodanie liczby polubie艅 lub udost臋pnie艅 na Facebooku, mog膮 spowodowa膰 wzrost wsp贸艂czynnika konwersji.

Formularze

Zak艂adaj膮c, 偶e korzystasz z jednego, formularz, kt贸rego u偶ywasz na stronie docelowej, to oczywi艣cie jest to g艂贸wny punk w kt贸rym nast臋puje konwersja. Wszelkie problemy z projektem formularza i sposobem interakcji u偶ytkownik贸w z formularzem b臋d膮 skutkowa膰 ni偶szym wsp贸艂czynnikiem konwersji strony docelowej. Oczywi艣cie wszelkie ulepszenia, jakie wprowadzisz w projekcie strony docelowej, zwi臋ksz膮 szanse, 偶e odwiedzaj膮cy wype艂ni膮 formularz.

Wi臋c musisz przejrze膰 i zoptymalizowa膰 projekt swojego formularza.

Na przyk艂ad, zgodnie z og贸ln膮 zasad膮, im mniej p贸l formularza, tym wy偶szy jest og贸lny wsp贸艂czynnik konwersji. Co wa偶niejsze jednak, dok艂adny przegl膮d analizy formularzy mo偶e wskaza膰 pole formularzy, w kt贸rym ludzie s膮 zdezorientowani, co jest powszechnym problemem.

Istnieje wiele studi贸w przypadku i przyk艂ad贸w, do kt贸rych mo偶esz si臋 odnie艣膰 w zakresie najlepszych praktyk. Pami臋taj, aby przejrze膰 studia przypadk贸w i przeprowadzi膰 testy, aby zwi臋kszy膰 liczb臋 os贸b, kt贸re wype艂niaj膮 formularz.

Eksperymentuj z czatem na 偶ywo

W zale偶no艣ci od typu konwersji, kt贸r膮 艣ledzisz, istnieje du偶a szansa, 偶e 鈥嬧媑dy dana osoba w ko艅cu dotrze do Twojego formularza, ma nierozwi膮zane pytania dotycz膮ce oferty. Sekcja FAQ na stronie mo偶e zaoferowa膰 cz臋艣ciowe rozwi膮zanie tego problemu. Jednak wiele os贸b mo偶e nie czyta膰 tej sekcji lub mog膮 mie膰 pytania, na kt贸re nie ma odpowiedzi w FAQ.

Oprogramowanie do czatu na 偶ywo mo偶e pom贸c w rozwi膮zaniu tego problemu, zapewniaj膮c u偶ytkownikom mo偶liwo艣膰 uzyskania odpowiedzi na ich pytania. Co ciekawe, obecno艣膰 opcji czatu na 偶ywo daje poczucie dodatkowej pewno艣ci.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Wniosek

Najskuteczniejsze strony docelowe w dowolnej bran偶y cz臋sto konwertuj膮 dwa lub trzy razy bardziej ni偶 艣rednia w bran偶y. Je艣li korzystasz z reklam PPC do generowania tych potencjalnych klient贸w, a Twoja strona docelowa ma 艣redni wsp贸艂czynnik konwersji, mo偶esz p艂aci膰 prawie trzy/czterowkrotnie wi臋cej za jednego potencjalnego klienta ni偶 Tw贸j konkurent. A to oczywi艣cie stawia ci臋 w bardzo niekorzystnej sytuacji strategicznej.

Jednak jest pewna nadzieja. Firmy, kt贸re prowadz膮 optymalizuj膮 landing page aby mie膰 finalnie wysoce konwertuj膮ce strony docelowe w swojej niszy, nie stworzy艂y tych stron przez przypadek. Z pewno艣ci膮 ka偶dy lider stosowa艂 rygorystyczne testy, aby stopniowo poprawia膰 wsp贸艂czynniki konwersji strony docelowej.

I Ty te偶 to mo偶esz robi膰!

Skorzystaj z naszej pomocy. Zg艂o艣 si臋 teraz.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)