Jak zrobić landing page (skuteczny + konwersje)

jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje
Jak zwiększyć konwersję na stronie www i landing page’u?
1 maja, 2022
jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje
Konwersja w sklepie internetowym -jak zwiększyć sprzedaż
1 maja, 2022
Testy AB
reklama na stronach

Jak zrobić landing page (skuteczny + konwersje)

Twój landing page to twarz Twojej firmy. W sposób digitalowy przedstawia odwiedzającym produkty lub usługi, które oferujesz, oraz problemy, które rozwiązujesz.

Konwertujący landing page

Mimo dużej popularności wśród marketerów internetowych na całym świecie, tylko nieliczni najlepsi w naszej branży rozumieją sedno tworzenia strony docelowej, czyli skuteczny landing page który zapewnia konwersje na poziomie dużo wyższym niż posiada konkurencja w branży.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest landing page – strona docelowa?

Strona docelowa (ang. landing page) to samodzielna strona zaprojektowana w celu generowania kwalifikowanych leadów. Aby osiągnąć ten cel, możesz mieć ustawione mikrokonwersje na swoim landingu, takie jak kliknięcie w przycisk CTA, wypełnienie formularza, zapisanie się na bezpłatną wersję próbną, zarejestrowanie zainteresowania produktem lub usługą itp.

Marketerzy zazwyczaj kierują ciepły ruch na stronę docelową — ruch, który wykazał zainteresowanie Twoją ofertą. Kanały z których przykładowo mogą pochodzić odwiedzający to reklamy płatne za kliknięcie (PPC), social media, SEO (pozycjonowanie stron) lub z listy e-mailowej (email marketing).

Współczynniki konwersji landing page (strony docelowej) różnią się w zależności od branży i jej celów. Dlatego nie możemy powiedzieć że X% konwersji to dobry lub zły współczynnik konwersji, i pasuje do wszystkich branż.

Średni współczynnik konwersji
Średni współczynnik konwersji

Powyższy wykres ilustruje różnicę między stronami docelowymi o wysokiej konwersji w danych branżach i tych o niskich. Aby ustawić cel dla siebie, możesz odwołać się do testów porównawczych, a także współczynnika konwersji w swojej branży.

Co jest najważniejsze aby stworzyć landing page o wysokiej konwersji?

Nie istnieje jedna magiczna technika, która gwarantuje wysoce konwertującą stronę docelową — takie techniki nie istnieją. Jak wspomniano w powyższej sekcji, standardy współczynnika konwersji są specyficzne dla branży, co prawdopodobnie może pomóc w ustaleniu celu na początkowych etapach procesu projektowania strony docelowej. Jednak jako punkt wyjścia konieczne jest dobre zrozumienie swojej marki i jej propozycji wartości. W parze z tym zrozumieniem musi iść wiedza na temat podstawowego projektu strony internetowej i doświadczenia użytkownika (UX).

Typowe zgadywanki mogą wyrządzić dodatkowe szkody Twojej firmie. Więc planuj w zgodzie w UX UI!

Strony docelowe wymagają ciągłego testowania i optymalizacji w celu uzyskania lepszych konwersji. Zrozumienie tego jest pierwszym, ważnym krokiem na drodze optymalizacji. Z pewnością możesz przestać zgadywać, czego użytkownicy chcą od strony docelowej. Zalecam korzystanie z narzędzi, takich jak mapy gorąca (heatmaps), oprogramowanie do śledzenia ruchu gałek ocznych i inne, aby ocenić zachowanie użytkowników na Twojej stronie.

Generowanie cennych informacji z tych narzędzi może pomóc w ulepszeniu projektu, CTA itp., a tym samym może pomóc w konwersjach.

Co zawiera strona docelowa o wysokiej konwersji?

Projekt strony docelowej wpływa na współczynnik konwersji. Obszar powyżej przewijania (above the fold) odgrywa kluczową rolę w optymalizacji współczynnika konwersji.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest above the fold?

Wszystko, co pojawia się na ekranie po pierwszym załadowaniu strony, to zawartość Twojej strony w części widocznej na ekranie.

Nielsen Group przeprowadziło badanie dotyczące nawyków przeglądania Internetu przez użytkowników. Po przebadaniu tysięcy stron internetowych doszli do wniosku, że użytkownicy przewijają stronę niżej, ale tylko wtedy, gdy to, co znajduje się powyżej, jest wystarczająco obiecujące. Czyli: to, co jest widoczne na stronie, nie wymagając żadnego działania, musi zachęcać nas do przewijania.

Nic dziwnego, że większość stron docelowych o wysokim współczynniku konwersji jest zaprojektowana tak, aby wywierać maksymalny wpływ w części strony widocznej na ekranie. Wiele dobrych landing pageów czyli stron docelowych zawiera wszystkie kluczowe informacje, które odwiedzający może potrzebować w części strony widocznej na ekranie.

Jak widać, treść above the fold musi zawierać niezbędne elementy strony docelowej, które pomagają przekonać odwiedzającego do podjęcia działania. Czyli:

  • Nagłówek
  • Angażujący podtytuł
  • Wezwanie do działania
  • Dowód społeczny

Dobry projekt strony docelowej polega na przyciągnięciu uwagi użytkowników od samego początku. Jeśli odwiedzający chce uzyskać więcej informacji, może przewinąć stronę w dół, na której rozwijane są najważniejsz elementy przekazu sprzedażowego.

Nagłówek, który motywuje do działania

David Ogilvy, legenda copywritngu powiedział o nagłówkach: „pięć razy więcej osób czyta nagłówki, niż czyta treść”. Jego cytat pochodzi z epoki przedinternetowej, ale sentyment utrzymuje się do dziś.

david ogilvy big idea

Zasadniczo nagłówek musi przekazywać korzyści odwiedzającemu. Można to zrobić, oferując korzyści zależne od czasu i obiecując łatwe rozwiązanie. Niezależnie od przyjętego podejścia, musisz spróbować zoptymalizować nagłówek poprzez testy optymalizacji współczynnika konwersji.

Angażujący podtytuł

Twój podtytuł powinien być rozwinięciem nagłówka i dodać do niego więcej kontekstu, dostarczając dodatkowych informacji, aby przekonać odwiedzającego do podjęcia pożądanego działania. Poniżej znajdują się cztery rzeczy, które możesz wypróbować podczas tworzenia podnagłówka dla swojego landinga:

  • Niech będzie dłuższy: w zależności od projektu strony docelowej podnagłówek może być nawet dwa lub trzy razy dłuższy niż nagłówek.
  • Uwzględnij swój unikalny punkt sprzedaży (USP), lub BIG IDEA (wyjaśnione na zdjęciu powyżej)
  • Zachęcaj do działania: możesz zmienić swój podtytuł w angażujące wezwanie do działania (CTA).
  • Nie przesadzaj: Twój podtytuł powinien być zwięzły, wyraźny i skoncentrowany.

Hierarchia elementów: jak ustrukturyzować landing page i tekst sprzedażowy

Twoim zadaniem jako marketera jest przekonanie odwiedzających stronę docelową, że pożądane działanie, którego oczekuje się od niego, wynika z jego intencji. Wiąże się to z przezwyciężeniem kilku podstawowych obiekcji jakie może mieć dana osoba. Na przykład:

  • Czy strona docelowa oferuje to, czego szukam?
  • Czy na stronie jest wystarczająco dużo informacji, aby odpowiedzieć na moje pytania?
  • Czy to jest trudne?
  • Czy to zajmie dużo czasu?

Elementy, których używasz na stronie docelowej, pomogą ludziom przezwyciężyć te naturalne sprzeciwy wobec podejmowania działań. Sposób ułożenia tych elementów na stronie określi współczynnik konwersji.

Istnieje kilka standardowych formuł copywritingu i projektów stron docelowych, z którymi musisz się zapoznać, jeśli chcesz zauważyć wzrost współczynnika konwersji strony docelowej. Obejmują one:

  • Model AIDA: uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie
  • PPPP (Picture, Promise, Prove, Push) obraz, obietnica, udowodnienie, popchnięcie do działania
  • Model „Przed Po”

Powyższe to tylko niektóre z przykładów zasad copywritingu, które możesz zastosować w swojej witrynie. Są szczególnie przydatne, jeśli planujesz stworzyć długą stronę docelową.

Teoria kolorów: jak używać kolorów na stronie

Kolory i elementy projektu na stronie docelowej odgrywają ważną rolę, jeśli chodzi o pierwsze wrażenie na Twojej stronie. Zrozumienie, jak ludzie reagują na kolory i jak używać kolorów na stronie, odnosi się do zestawu zasad projektowania znanych jako teoria kolorów.

Istnieją elementy teorii kolorów, które odnoszą się do projektowania strony docelowej. Dwie najważniejsze to:

  • Psychologia kolorów
  • Rola kontrastujących kolorów w podkreślaniu elementów na stronie (na przykład odróżniające się kolory przycisków od kolorów linków nawigacyjnych)

Kolorystyka strony docelowej powinna odzwierciedlać Twoją markę. Podczas projektowania strony docelowej ważne jest, aby mieć przynajmniej podstawową wiedzę na temat skojarzeń kolorów. Możesz odwołać się do koła kolorów (color wheel), aby zrozumieć uzupełniające się kolory.

Kolory, których używasz, mogą pomóc zwrócić uwagę na elementy, kontrastując te elementy z tłem. To dlatego istnieje tak duży zbiór danych u każdego dobre marketera, który pokazuje, jak coś tak prostego jak zmiana koloru przycisku landing page’a może zwiększyć lub zmniejszyć współczynniki konwersji.

Na koniec powinieneś wiedzieć, jak używać kontrastu kolorów do wyróżniania elementów na stronie. Liczne studia przypadków sugerują, jak zmiana koloru przycisku może wpłynąć na współczynniki konwersji. PRzeczytaj inne teksty na naszym blogu opisujące formaty CTA.

Odpowiednie obrazy: wybierz właściwe

Wizualizacje odgrywają kluczową rolę w projektowaniu strony docelowej. Rozbijają fragmenty tekstu i sprawiają, że projekt strony wygląda atrakcyjnie. Należy jednak uważać, kiedy, jak i jakich obrazów używasz. Obrazy mogą pomóc skierować uwagę na elementy strony.

Zdjęcia ludzi są na ogół bardzo skuteczne na landing page’u. Jednak obraz musi być adekwatny do kontekstu.

Przycisk CTA

Poprawienie CTA to podstawowy test optymalizacji współczynnika konwersji.

Ważnym problemem, który musisz przezwyciężyć, gdy masz do czynienia z potencjalnym klientem, jest czynnik zaufania. Często Twój landing page jest pierwszym punktem styku, z którym dana osoba poznaje Cię jako markę. W tym kontekście dowód społeczny w postaci referencji i odznak zaufania może pomóc w generowaniu tego zaufania.

Dowód społeczny

Dowód społeczny w postaci referencji, recenzji lub zaangażowania społecznego odgrywa rolę w poprawie współczynników konwersji.

Istnieje wiele sposobów wykorzystania dowodów społecznych na stronie docelowej. Możesz i powinieneś poeksperymentować z umieszczaniem social proof i referencji na stronie, aby sprawdzić, czy ma to wpływ na współczynniki konwersji strony docelowej. Nawet drobne rzeczy, takie jak dodanie liczby polubień lub udostępnień na Facebooku, mogą spowodować wzrost współczynnika konwersji.

Formularze

Zakładając, że korzystasz z jednego, formularz, którego używasz na stronie docelowej, to oczywiście jest to główny punk w którym następuje konwersja. Wszelkie problemy z projektem formularza i sposobem interakcji użytkowników z formularzem będą skutkować niższym współczynnikiem konwersji strony docelowej. Oczywiście wszelkie ulepszenia, jakie wprowadzisz w projekcie strony docelowej, zwiększą szanse, że odwiedzający wypełnią formularz.

Więc musisz przejrzeć i zoptymalizować projekt swojego formularza.

Na przykład, zgodnie z ogólną zasadą, im mniej pól formularza, tym wyższy jest ogólny współczynnik konwersji. Co ważniejsze jednak, dokładny przegląd analizy formularzy może wskazać pole formularzy, w którym ludzie są zdezorientowani, co jest powszechnym problemem.

Istnieje wiele studiów przypadku i przykładów, do których możesz się odnieść w zakresie najlepszych praktyk. Pamiętaj, aby przejrzeć studia przypadków i przeprowadzić testy, aby zwiększyć liczbę osób, które wypełniają formularz.

Eksperymentuj z czatem na żywo

W zależności od typu konwersji, którą śledzisz, istnieje duża szansa, że ​​gdy dana osoba w końcu dotrze do Twojego formularza, ma nierozwiązane pytania dotyczące oferty. Sekcja FAQ na stronie może zaoferować częściowe rozwiązanie tego problemu. Jednak wiele osób może nie czytać tej sekcji lub mogą mieć pytania, na które nie ma odpowiedzi w FAQ.

Oprogramowanie do czatu na żywo może pomóc w rozwiązaniu tego problemu, zapewniając użytkownikom możliwość uzyskania odpowiedzi na ich pytania. Co ciekawe, obecność opcji czatu na żywo daje poczucie dodatkowej pewności.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Wniosek

Najskuteczniejsze strony docelowe w dowolnej branży często konwertują dwa lub trzy razy bardziej niż średnia w branży. Jeśli korzystasz z reklam PPC do generowania tych potencjalnych klientów, a Twoja strona docelowa ma średni współczynnik konwersji, możesz płacić prawie trzy/czterowkrotnie więcej za jednego potencjalnego klienta niż Twój konkurent. A to oczywiście stawia cię w bardzo niekorzystnej sytuacji strategicznej.

Jednak jest pewna nadzieja. Firmy, które prowadzą optymalizują landing page aby mieć finalnie wysoce konwertujące strony docelowe w swojej niszy, nie stworzyły tych stron przez przypadek. Z pewnością każdy lider stosował rygorystyczne testy, aby stopniowo poprawiać współczynniki konwersji strony docelowej.

I Ty też to możesz robić!

Skorzystaj z naszej pomocy. Zgłoś się teraz.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)